Palstalle on taas pulpahtanut aihe, johon aina silloin tälllöin mennään.
Eli se miesten syyllistäminen/opettaminen, että jos olet katkera, masentunut tai omaat muita negatiivisia tunteita (jotka usein ovat ympäristöstä, tavallisesti vain naisesta) on se syynä siihen miksi et saa naista. Varsinaista sadismia; mene ja tinttaa toista nenään, ja sano että jos et valuisi verta nenästäsi, niin et saisi turpaasikaan. (Lyhyesti "oot vaan katkera" on klassinen shaming language ja henkilöhyökkäys jos aihe menee liian kiusalliseksi, ja siitä ei saisi puhua, tai jos naisesta juttu halutaan sälyttää yksin miehen piikkiin).
Onko sillä sitten oikeasti merkitystä?
Esim. tässä ketjussa asiaa käsitellään, paheksuvaan sävyyn: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13738595/katkerat-eronneet-miehet
Mutta taas hyvä ystäväni BEM, kommentoi että hänen tuloksensa ovat antaneet ymmärtää ihan toista: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13738595#comment-80259888
Samoin, itse PUA-uran jälkeen jätin tuon positiivisten tunteiden feikkaamisen (niitä saa olla jos on ollakseen), ja olen pikemminkin ollut oma itseni. Joskus olen jopa huomannut että sellainen matalaenergisempi, hieman kyynisempi fiilispohjani on antanut parempaa reagointia, kuin se että olen ollut energisempi ja iloinen. Ja onhan se nyt niin, että esim. jännämiehet ja ytmit eivät ole mitään arjakorisevia tai samulineja, vaan stiff upper lip-tyyppisiä miehiä, ainakin joskus.
Tässä taas vinkattiin - mielestäni ihan hyvä viesti sinänsä- siihen suuntaan että negatiiviset tunteet miehellä vaikuttaa negatiivisesti menestykseen: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13737730#comment-80250737
Itselläni se taas herätti kysymyksen, että onko kyseessä sittenkin vain asia mikä vaikuttaa miehen omaan toimintakykyyn, sen sijaan että se vaikuttaisi naiseen?
Nyt palstaraati ratkaistaan tämä kysymys, jotta saamme siitä kiveenkirjoitetun, aidon ja 100% palstatotuuden, joka tulee pysymään miespolvesta, miespolveen!
Onko miehen negatiivisilla tunteilla merkitystä?
56
<50
Vastaukset
- Ex---PUA
Mielenkiintoinen luento eräältä ex-PUA:lta (tai semi-pua:lta) joka on ollut eräässä hyvin suuressa ja tunnetussa,myöskin yleisesti kultiksi kutsutussa alan firmassa (RSD) töissä.
Joskus aiemminkin laitoin häneltä videon, jossa hän arvosteli PUA-oppeja. Tällä kertaa kun hän tekee töitä yksinään, hän voi tuoda PUA-dogmeista eroavia ja vaihtoehtoisia näkökulmia asiaan. Esim. hän hyvin tuo esille sen, että PUA-kultti opettaa pelkäämään negatiivisia tuntemuksia, ja saa sinut taistelemaan itseäsi vastaan ja ylikompensoimaaan.
Esim. hän kertoo hyvin, että voisitteko kuvitella James Bondia iloisena? (toinen on, mitä hän ei sanonut, se pointti että voisitteko kuvitella James Bondia finninaamaisena pojankloppina? siinä mietittävää sinipilleristeille).
https://www.youtube.com/watch?v=lMO1N7Tbyik
Myöskin tärkeä huomio, mitä itse olen noudattanut: näyttäydyt outona (burgerina) naisille, jos feikkaat sisäisiä tilojasi.- Ex---PUA
Hah "turbo charged ned flanders" - kuvaus positiivisuuden feikkaajille. :D
- Ex---PUA
Ja tämä on hyvin epätavallista minulle, mutta vielä tuolta mieheltä aiheeseen liittyen toinenkin: https://youtu.be/028W7vthkuo
Juuri tämä "älä oo katkera, omaa täydelliset sosiaaliset taidot ja pelimiesfeikkaus" ei ole tämän mukaan ihan niin tarpeen. - 3145532
Kyllä se masennus vain karkoittaa.. samoin sellainen butthurt-negatiivisuus.. Yliherkkyys ja masentava pessimismi ovat myös omiaan karkoittamaan ihmisiä.
Epätoivoisuus, takertuvuus kuten myös.
Elämää nähnyt, taisteluarpia saanut, mutta vahva "Haavoittunut susi" taas on hyvä konsepti hurmaamaan naisia - surkea vinkuva heikkolainen tai saamaton uhri taas ei herätä hoivaviettiä vaan vastenmielisyyttä.
Voit olla hyvinkin synkkä, kunhan olet salaperäinen ja vahva.
Eli alfa-piirteet määrittävät aika lailla.- niinppäniiin
Täydellinen kiteytys.
- Ex---PUA
Seuraavassa on "maailman parhaan PUA:n" kommentteja:
"I've been so burned by women my interest has waned."
"In fact my interest in life has waned."
- Mystery (23.7.2015)
En toki sano, että "hei masennutaan, se on paras tapa saada naisia", mutta tuo "turboahdettu ned flanders"-pua-oppi on kuitenkin aika vahvasti kyseenalaistettu tätä nykyä.
Tämä, samalta ajalta, on varsinainen loppukaneetti tähän yhteyteen - myös Mysterylta:
"Some people are so positive it makes me sick to my stomach. Positivity without a reason is lunacy"
Kieltämättä erittäin hyvin sanottu.
Tuo pakkopositiivisuus tuli tutuksi PUA-aikana, mutta nyt tuo "loppukaneetti" on pikemminkin korvannut sen. - Ex---PUA
Ja Mystery istuu tähän yhteyteen täydellisesti, koska nuo sinun kuvauksesi sopivat etenkin häneen.
- Ex---PUA
(Kertoo toki että minkälaisia naisia PUA-opeilla saa, jos saa, mutta se onkin ihan eri puheenaihe. Vai onko? Luulen että naiset jotka eivät hyväksy mitään heikkoutta tai inhimillisyyttä ihmisiltä, eivät ole niitä joita kannattaa katsella edes yhtä iltaa).
- Epäselvää
Ex---PUA kirjoitti:
(Kertoo toki että minkälaisia naisia PUA-opeilla saa, jos saa, mutta se onkin ihan eri puheenaihe. Vai onko? Luulen että naiset jotka eivät hyväksy mitään heikkoutta tai inhimillisyyttä ihmisiltä, eivät ole niitä joita kannattaa katsella edes yhtä iltaa).
Kelle tai mihin sä nyt oikein vastasit?
- Ex---PUA
Epäselvää kirjoitti:
Kelle tai mihin sä nyt oikein vastasit?
Numerosarjalle.
- 85896589
Ex---PUA kirjoitti:
"Luulen että naiset jotka eivät hyväksy mitään heikkoutta tai inhimillisyyttä ihmisiltä, eivät ole niitä joita kannattaa katsella edes yhtä iltaa)."
Veikkaanpa, että suurinta osaa ei kiinnosta vinkujat ja kauttaaltaan liian heikot miehet. Toisaalta myös helposti vierastavat miestä, jossa ei ole mitään heikkouksia.. tarttumapintaa hoivavieteille, tai särmää. Tai pitävät liian tasokkaana.
Aitopositiivisuus on aika vetoava piirre myös, teeskentely taas voi mennä ylikompensaatioksi helposti, jolloin vaikuttaa kuin ihmisessä olisi jotain vikaa.. niinkuin pahasti mielenvikainen, joka koittaa epätoivoisesti esittää normaalia. - Ex---PUA
85896589 kirjoitti:
"Luulen että naiset jotka eivät hyväksy mitään heikkoutta tai inhimillisyyttä ihmisiltä, eivät ole niitä joita kannattaa katsella edes yhtä iltaa)."
Veikkaanpa, että suurinta osaa ei kiinnosta vinkujat ja kauttaaltaan liian heikot miehet. Toisaalta myös helposti vierastavat miestä, jossa ei ole mitään heikkouksia.. tarttumapintaa hoivavieteille, tai särmää. Tai pitävät liian tasokkaana.
Aitopositiivisuus on aika vetoava piirre myös, teeskentely taas voi mennä ylikompensaatioksi helposti, jolloin vaikuttaa kuin ihmisessä olisi jotain vikaa.. niinkuin pahasti mielenvikainen, joka koittaa epätoivoisesti esittää normaalia.Katsoitko lainkaan tuon Alexin videoita (se ensimmäinen lähinnä) ja tuota mitä Mystery sanoi?
Mystery on käytännössä anti-teesi tuosta mitä sanot, ja se on sentään PUA-yhteisön mukaan maailman paras PUA. Tällöin joko se ei ole sitä, tai tuo pakkopositiivisuus ei ole tarpeen, kumpi se on?
Lisäksi muuten tuossa taas on ongelmallisena se sinisen ja punaisen pillerin kysymys, jonka olen toisaalla sanonut:
- sinipilleristi pysyy pää ikeessä
- punapilleristi on emotionaalisesti vapaa - 5858870
Ex---PUA kirjoitti:
Katsoitko lainkaan tuon Alexin videoita (se ensimmäinen lähinnä) ja tuota mitä Mystery sanoi?
Mystery on käytännössä anti-teesi tuosta mitä sanot, ja se on sentään PUA-yhteisön mukaan maailman paras PUA. Tällöin joko se ei ole sitä, tai tuo pakkopositiivisuus ei ole tarpeen, kumpi se on?
Lisäksi muuten tuossa taas on ongelmallisena se sinisen ja punaisen pillerin kysymys, jonka olen toisaalla sanonut:
- punapilleristi on emotionaalisesti vapaaKatson sitä nyt.. Hyviä pointteja, kuten aina noissa.
Tapauskohtaista.. mikä sopii toiselle, ei toimi toisella. Liikkuvia osia on paljon.
Alexin jutut ovat ihan linjassa näkemäni ja kirjoittamani kanssa; olen itse apinoinut ja nähnyt monasti apinoitavan tiensä naisten pöksyihin.
En tunne Mysteryn peliä.. kukaties se toimii hänellä?
Kokonaispaketti ratkaisee.
- Kukaminäolenjaelänjaheng
"Eli se miesten syyllistäminen/opettaminen, että jos olet katkera, masentunut tai omaat muita negatiivisia tunteita (jotka usein ovat ympäristöstä, tavallisesti vain naisesta) on se syynä siihen miksi et saa naista. Varsinaista sadismia; mene ja tinttaa toista nenään, ja sano että jos et valuisi verta nenästäsi, niin et saisi turpaasikaan."
Erittäin hyvin sanottu ja tuota logiikkaa ihmettelen vähän joka asiassa että mikä on sen idea vaikuttamisen osalta? Jos ei saa naisia esim ulkonäön takia syyllistetään homoksi. Jos tuon asian takia olet homovastainen sinut luokitellaan sitten kaappihomoksi. Jos äänestät perussuomalaisia olet rasisti natsi. Jos harrastat metsästystä olet verenhimoinen tappaja etkä tunne luonnosta mitään. Esimerkkejä vastaaviin käänteispsykologian lauseisiin löytyisi vaikka millämitalla. Tavallaan asiaan mikä ei kosketa itseään otetaan käänteispsykologialla hyökkäävä jo valmiiksi tuomittu kanta vaan siksi että saataisiin yhdellä lauseella jo mahdollinen vastaväittely torpattua. On monenlaisia sairauksia todettu joille on tieteellinen ja elimillinen teoria/fakta selitetty niin mielestäni käänteispsykologian käytöllekin esim juuri nettikeskusteluissa pitäisi jonkun väitellä tohtoriksi ja tehdä selvitys.
Näitä keskusteluja lukemalla aiheista ei pitäisi olla missään täällä pulaa väitöksen tekoon. Millainen on se ihminen joka toimii näin? Kuten täälläkin. Jos et saa naista olet terapian tarpeessa, homo, sairas, narsisti jne jne vaikka henkilö itse tietää että ulkonäkö on se joka naiset karkoittaa mutta täällä ruudun toisella puolen nettitohtorit lyö heti faktana diaknoosin naisettomuuteen. Kiero on tää nettikeskustelu maailma. - KFewlkmfwlkf
Miehet eivät ole oikeutettuja kuin rajalliseen tunneilmaisuun.
Miesten tunteet pitää olla kontrollissa, niiden pitää olla maskuliinisiä tai oikealla tavalla herkkiä.
Miesten luonnollista tunnekokemusta latistetaan lapsuudesta saakka johdonmukaisesti - vanhempien, ympäristön, kummankin sukupuolen ja mallien kautta johdonmukaisesti tavalla jonka voisi käsittää henkiseksi väkivallaksi ellei kyseessä olisi "kulttuuri" joka on iskostunut "luonnolliseksi tilaksi".
Kun poika ohittaa taaperoiän ja kaatuu loukaten jalkansa hänelle sanotaan : "Nouse ylös äläkä itke."
Kun tyttö ohittaa taaperoiän ja kaatuu loukaten jalkansa hänen tunteensa ja mielipahansa kohdataan suoraan, sen sallitaan tapahtua ja siitä tehdään kaiken senhetkinen keskipiste ja tyttöä kehotetaan tuntemaan avoimesti.
Kaikki miesten tunteisiin liittyvät asiat ovat moninkertaisissa kahleissa, ja kun naiset hakevat miehistä "tunteita ja tunneilmaisuja" ei se tarkoita kuin yhdenlaisen kahleen poistoa, ja yleensä tilalle sitten tulee kaksi tilalle (ts. mitä et saa missään nimessä tuntea ja millä tavalla).
Miehiltä on johdonmukaisesti ja elämänmittaisesti evätty emotioiden perusturva ja se on se mikä meistä tekee miehiä ja jolle me emme voi mitään. Tämän seurauksena meille myös kehittyy (jos kehittyy) hyvin looginen ja pragmaattinen ajatusmalli koska emme voi ikinä turvautua emootioihimme ja emootiomme koetaan (myös omassa kuupassamme) negatiivisina tai riskialttiina.- Fpokewfoekofew
Täten siis emotionaalisessa mielessä mies on silkka tuote "onnistuessaan". Aivan kuin pitkälle jalostettu koirarotu jonka valioyksilöä palkitaan kilpailussa "oikeanlaisen emotionaalisuuden" vuoksi.
Saman rotuiset - ei näyttelykelpoiset - sitten kärsivät erilaisista "emotionaalisen rodunjalostuksen" oireista - usein monin tavoin laiminlyötynä - koska "kasvattajat" eivät juuri koskaan kanna vastuutaan oikeasti.
Tässä pitää ymmärtää että sekä miesten kokema "miesten malli" että naisten määrittelemä "miesten malli" emotionaalisena standardina ovat kummatkin sairaita. Erilaisia - ja molemmat sairaita. - Felkwmlfmfmlkfe
Joten - kollektiivisessa psykopatologisessa mielessä miesten tunteilla on äärimmäinen merkitys. Se määrä repressiota mitä miehet emotionaalisesti kokevat ei ole mitään muuta kuin räjähdysherkkää kollektiivista materiaalia.
Tästä on natsisaksat luotu niinsanotusti.
Sensijaan henkilötasolla/suhdetasolla/sosiaalitasolla miesten tunteilla ei ole oikeasti merkitystä ellei kyseessä ole ylilyönti TAI mies osoita sellaisia "onnistuneita tunteita oikeassa paikassa" jotka ovat sallituissa toleransseissa. - Ex----PUA
Erittäin hyvin kirjoitettu. Kiitoksia tästä, sillä tässä tuli asiaa ja paljon.
Vielä itse lisäisin, että tuossa miehen tunnepuolen ehdollistamisessa, on totta kai kysymyksessä puhtaasti kontrollointi: miehen tunteet ulkoistetaan naiselle, jolloin se mitä mies saa tuntea, on naisesta kiinni.
Tämä on taas hallitsemista, ja alistamista.
Miehen ei tulisi olla riippuvainen naisen hyväksynnästä.
Muuten taas mitä tulee tuohon alkuperäiseen ehdollistamiseen, minkä erityisen hyvin kuvailit, on se lyhyesti henkistä väkivaltaa: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014062418435730_lz.shtml - Ex---PUA
Felkwmlfmfmlkfe kirjoitti:
Joten - kollektiivisessa psykopatologisessa mielessä miesten tunteilla on äärimmäinen merkitys. Se määrä repressiota mitä miehet emotionaalisesti kokevat ei ole mitään muuta kuin räjähdysherkkää kollektiivista materiaalia.
Tästä on natsisaksat luotu niinsanotusti.
Sensijaan henkilötasolla/suhdetasolla/sosiaalitasolla miesten tunteilla ei ole oikeasti merkitystä ellei kyseessä ole ylilyönti TAI mies osoita sellaisia "onnistuneita tunteita oikeassa paikassa" jotka ovat sallituissa toleransseissa.Samoin tämän patoutunut energia näkyy aina kouluammuskelijoista (tai no, ei Sodini ja Rodger olleet varsinaisia kouluammuskeljoita) Isisiin kaltaisiin ryhmittymiin, missä naiset saavat sitten urakalla takaisin.
Jos Isisistä otettaisi pois 1. kuoleman jälkeinen mahdollisuus saada turmeltumattomia neitseitä 2. maan päällinen naisen seksuaalisen vallan täydellinen nollaaminen (naisia myydään halvalla hinnalla ja kukaan ei kärsi seksuaalista puutetta - nainen joka vastustaa tapetaan armotta) - niin olisiko sillä yhtään jäsentä? Tuskin. Ei pidä unohtaa, miten moni jäsen tulee nimenomaan länsimaista, missä naisen seksuaalinen valta on räjähtänyt täysin pois käsistä ja hypergamia on korvannut monogamian, samalla kun miehiä emotionaalisesti tukahdutetaan ja kontrolloidaan oman elämänsä uhreiksi.
Sairaus tulisi pysäyttää, ennen kun on liian myöhäistä. Hmm. Kyllä tuo tunteiden näyttäminen koskee koko suomalaista yhteiskuntaa!!!
Herää kysymys, että kumpi sukupuoli kieltää poikaa itkemästä?Miehetkö?
Itse en ole kieltänyt lastani itkemästä!
Epäilempä , että miehen ei kuulu olla niin feminiininen kuin naisen.
On myös feminiinisiä miehiä, jotka ovat herkkiä persoonia.
On myös maskuliinisia naisia, jotka eivät niin herkästi itke!
Monet asiat vaikuttavat tunteiden ilmaisuun tai sen puutteeseen?- scrg
Tähti-Silmä kirjoitti:
Hmm. Kyllä tuo tunteiden näyttäminen koskee koko suomalaista yhteiskuntaa!!!
Monet asiat vaikuttavat tunteiden ilmaisuun tai sen puutteeseen?"Herää kysymys, että kumpi sukupuoli kieltää poikaa itkemästä?Miehetkö? "
Luultavasti enemmän miehet, mutta ei minusta kyse ole edes yksittäisistä aikuisista, vanhemmista, opettajista tai sellaisesta. Vähän isommat lapset osaa tai ainakin osasi pikkupojille kertoa, että itkeminen ei ole miehekästä. Joskus vähän ennen kouluikää muka joku juttu sattui niin paljon, että sen takia piti itkeä. Katsotaan tuleeko vielä seuraavaa kertaa.
Ja oikeasti: ei auta itku markkinoilla. Kuka se sitten on, johon voi luottaa, jos kaikki vaan itkee joka asiasta. Mikä asia ikinä on itkemällä parantunut? scrg kirjoitti:
"Herää kysymys, että kumpi sukupuoli kieltää poikaa itkemästä?Miehetkö? "
Luultavasti enemmän miehet, mutta ei minusta kyse ole edes yksittäisistä aikuisista, vanhemmista, opettajista tai sellaisesta. Vähän isommat lapset osaa tai ainakin osasi pikkupojille kertoa, että itkeminen ei ole miehekästä. Joskus vähän ennen kouluikää muka joku juttu sattui niin paljon, että sen takia piti itkeä. Katsotaan tuleeko vielä seuraavaa kertaa.
Ja oikeasti: ei auta itku markkinoilla. Kuka se sitten on, johon voi luottaa, jos kaikki vaan itkee joka asiasta. Mikä asia ikinä on itkemällä parantunut?https://youtu.be/X4BiEWq1U4k
" Ja oikeasti: ei auta itku markkinoilla. "
Tietyissä tilanteissa se itku ei auta :)
Mut mun mielestä itkulla on parantava vaikutus, en kuitenkaa osaa sen ihmeemmin määritellä.
Ehkä se antaa hetken helpotuksen tuskaan!
Mutta sen olen huomannut elämäni aikana, niin miehet reakoivat usein negatiivisesti asioihin jotka heitä ei miellytä!
Naiset ovat enemmänkin passiivis-aggresiivisia.
Kumpi sitten on parempi?
Ja kotoahan sen ilmaisu mallin saapi.- scrg
Tähti-Silmä kirjoitti:
https://youtu.be/X4BiEWq1U4k
" Ja oikeasti: ei auta itku markkinoilla. "
Tietyissä tilanteissa se itku ei auta :)
Mut mun mielestä itkulla on parantava vaikutus, en kuitenkaa osaa sen ihmeemmin määritellä.
Ehkä se antaa hetken helpotuksen tuskaan!
Mutta sen olen huomannut elämäni aikana, niin miehet reakoivat usein negatiivisesti asioihin jotka heitä ei miellytä!
Naiset ovat enemmänkin passiivis-aggresiivisia.
Kumpi sitten on parempi?
Ja kotoahan sen ilmaisu mallin saapi."Mut mun mielestä itkulla on parantava vaikutus, en kuitenkaa osaa sen ihmeemmin määritellä. "
En tiedä. Voi ollakin. Epäilen vahvasti, että oma suhtautumiseni olisi oikea, enkä yritä tuputtaa sitä muille. En mene itse lapselle koskaan sanomaan että "älä itke". Mutta sen olen huomannut, että lapsillakin itku ei ole pelkästään mikään spontaani reaktio. Jos sattuu, niin saatetaan hyvin tarkistaa ensin aikuiselta että kannattaako tässä tilanteessa ruveta itkemään vai ei. Yritän olla palkitsematta itkua, eli syliin saa tulla ja
huomiota saa halutessaan ilman itkuakin. scrg kirjoitti:
"Mut mun mielestä itkulla on parantava vaikutus, en kuitenkaa osaa sen ihmeemmin määritellä. "
En tiedä. Voi ollakin. Epäilen vahvasti, että oma suhtautumiseni olisi oikea, enkä yritä tuputtaa sitä muille. En mene itse lapselle koskaan sanomaan että "älä itke". Mutta sen olen huomannut, että lapsillakin itku ei ole pelkästään mikään spontaani reaktio. Jos sattuu, niin saatetaan hyvin tarkistaa ensin aikuiselta että kannattaako tässä tilanteessa ruveta itkemään vai ei. Yritän olla palkitsematta itkua, eli syliin saa tulla ja
huomiota saa halutessaan ilman itkuakin.Hyvä, kuulostaa järkevän luonnolliselta, inhimillisestä kasvatukselta :)
Siitä on hyvä jatkaa.......- scrg
Tähti-Silmä kirjoitti:
Hyvä, kuulostaa järkevän luonnolliselta, inhimillisestä kasvatukselta :)
Siitä on hyvä jatkaa.......Oho. Nyt on paras etten jatka enempää, ettei palstaimago täysin nössöönny.
scrg kirjoitti:
Oho. Nyt on paras etten jatka enempää, ettei palstaimago täysin nössöönny.
Hahahaa....kävi mielessä , että mistä nyt tuulee....... ;D
Pus, pus......- FRkjewfjmoifjjoiewjoif
Tähti-Silmä kirjoitti:
Hmm. Kyllä tuo tunteiden näyttäminen koskee koko suomalaista yhteiskuntaa!!!
Monet asiat vaikuttavat tunteiden ilmaisuun tai sen puutteeseen?Eli siis vastustaessa paradigmaa pahennetaan tilannetta. "Emotionaaliseksi" opetetut pojat ovat kaikkein heikoimmassa asemassa koska heihin kohdistetaan aina vain brutaalimpia tapoja saada poika linjaan. Tämä linjaanpakottaminen ei lopu ikinä, toisin kuin esim. koulukiusaaminen - joka loppuu hierarkian muodostuttua - niin paradigmasta poikkeaminen on pysyvä ärsyke.
Vaikka voit vanhempana vaikuttaa lapsesi kehitykseen ja näennäisesti välttää poikasi emotionaalisen kuoleman koska vanhemmanroolisi mahdollistaa tämän ehdottoman hyväksymisen - ei tämä tarkoita että olet "pelastanut" lapsesi - koska muu yhteisö toimenpiteineen ja odotuksineen kohdistaa lapseesi loppuelämän kestävän paineen muuttua paradigman mukaiseksi.
Olen duunissa sosiaalialalla nuorten kanssa. Yksi selvästi erottuva ryhmä on emotionaaliset nuoret miehet, iältään 18-35 vuotiaat (tai tämän ikäryhmän väkeä minä työssäni kohtaan) - jotka kärsivät hyvin suuresta määrästä mielenterveydellisiä ongelmia jotka ovat sekä ulkoa annettuja (kohtelu muilta) että myöskin sisältä ("miksi olen vääränlainen? mikä minussa on vikana?"). Nämä nuoret miehet ovat teoreettisesti aivan ehjiä kun tarkastellaan perus-objektiivisesti, mutta tämä yhteisö ei pysty sulattamaan heidän "androgyyniä" tunneilmaisuaan ja he eivät saa tunneilmaisulleen ympäriltä vastinetta - eli he ovat sopeutumattomia ja alkavat oireilla koska heidän sisämaailmansa ja ulkomaailma reaktioineen ovat niin räikeässä ristiriidassa. Sanoisin jopa että "Those boys are beyond fucked up.". Kyseisessä ryhmässä esim. transseksuaalisuus on moninkertainen verrattuna muihin luonne/mielenvinksahduksiin, tämä johtuu selvästikin siitä että tyttöjen emotionaalisuus on sallitumpaa joten ainoa keino pystyä olemaan emotionaalinen on "muuttua tytöksi/naiseksi" - sensijaan että olisi emotionaalinen ja olisi poika/mies. Ja siitähän sitten päästää mielenterveydellisten ongelmien uudelle kierrokselle ja entistä pahemmalle vieraantumiselle paradigmasta.
En väitä mutta voisin esittää uskaliaan väitteen että transseksuaalisuus miehissä johtuu yllättävän usein siitä että naiset ovat omineet tunneilmaisun itselleen. Sensijaan että mies "ottaisi tunteet omakseen" (jonka estää juurikin sosiaalinen systeemi, traditio ja tämä yhteiskunnan laajuinen systeemi) - on helpompaa alkaa muuttua naiseksi joilla on oikeus tuntea.
Mieti kaksi kertaa ennenkuin opetat pojastasi "emotionaalisen" - hän tulee kärsimään siitä enemmänkin kuin emotionaalisuuden latistamisesta koituisi haittaa, ja tuo "emotionaalisena miehenä eläminen antiemotionaalisessa mieskulttuurissa"-kärsimys saattaa johtaa aivan itsemurhaan saakka. Äitinä ajattelet tietenkin lapsesi ns. kokonaisvaltaista hyvää johon kuuluu emotionaalinen terveyskin - mutta muut ihmiset lopultakin etsivät lapsestasi vertaista (miehet) tai kumppania (naiset) jolloin hänen loppuelämänsä kontaktit tapahtuvat väistämättä vanhemmuudenidyllin ulkopuoleisessa odotusten ja roolien verkostossa - verkostossa jossa EI OLE TILAA EMOTIONAALISELLE POJALLE.
"Ainoat jotka ymmärtävät minua ovat äitini, terapeuttini ja kourallinen homoja".
- Suora lainaus erään asiakkaani suusta. - 220l
FRkjewfjmoifjjoiewjoif kirjoitti:
Eli siis vastustaessa paradigmaa pahennetaan tilannetta. "Emotionaaliseksi" opetetut pojat ovat kaikkein heikoimmassa asemassa koska heihin kohdistetaan aina vain brutaalimpia tapoja saada poika linjaan. Tämä linjaanpakottaminen ei lopu ikinä, toisin kuin esim. koulukiusaaminen - joka loppuu hierarkian muodostuttua - niin paradigmasta poikkeaminen on pysyvä ärsyke.
Vaikka voit vanhempana vaikuttaa lapsesi kehitykseen ja näennäisesti välttää poikasi emotionaalisen kuoleman koska vanhemmanroolisi mahdollistaa tämän ehdottoman hyväksymisen - ei tämä tarkoita että olet "pelastanut" lapsesi - koska muu yhteisö toimenpiteineen ja odotuksineen kohdistaa lapseesi loppuelämän kestävän paineen muuttua paradigman mukaiseksi.
Olen duunissa sosiaalialalla nuorten kanssa. Yksi selvästi erottuva ryhmä on emotionaaliset nuoret miehet, iältään 18-35 vuotiaat (tai tämän ikäryhmän väkeä minä työssäni kohtaan) - jotka kärsivät hyvin suuresta määrästä mielenterveydellisiä ongelmia jotka ovat sekä ulkoa annettuja (kohtelu muilta) että myöskin sisältä ("miksi olen vääränlainen? mikä minussa on vikana?"). Nämä nuoret miehet ovat teoreettisesti aivan ehjiä kun tarkastellaan perus-objektiivisesti, mutta tämä yhteisö ei pysty sulattamaan heidän "androgyyniä" tunneilmaisuaan ja he eivät saa tunneilmaisulleen ympäriltä vastinetta - eli he ovat sopeutumattomia ja alkavat oireilla koska heidän sisämaailmansa ja ulkomaailma reaktioineen ovat niin räikeässä ristiriidassa. Sanoisin jopa että "Those boys are beyond fucked up.". Kyseisessä ryhmässä esim. transseksuaalisuus on moninkertainen verrattuna muihin luonne/mielenvinksahduksiin, tämä johtuu selvästikin siitä että tyttöjen emotionaalisuus on sallitumpaa joten ainoa keino pystyä olemaan emotionaalinen on "muuttua tytöksi/naiseksi" - sensijaan että olisi emotionaalinen ja olisi poika/mies. Ja siitähän sitten päästää mielenterveydellisten ongelmien uudelle kierrokselle ja entistä pahemmalle vieraantumiselle paradigmasta.
En väitä mutta voisin esittää uskaliaan väitteen että transseksuaalisuus miehissä johtuu yllättävän usein siitä että naiset ovat omineet tunneilmaisun itselleen. Sensijaan että mies "ottaisi tunteet omakseen" (jonka estää juurikin sosiaalinen systeemi, traditio ja tämä yhteiskunnan laajuinen systeemi) - on helpompaa alkaa muuttua naiseksi joilla on oikeus tuntea.
Mieti kaksi kertaa ennenkuin opetat pojastasi "emotionaalisen" - hän tulee kärsimään siitä enemmänkin kuin emotionaalisuuden latistamisesta koituisi haittaa, ja tuo "emotionaalisena miehenä eläminen antiemotionaalisessa mieskulttuurissa"-kärsimys saattaa johtaa aivan itsemurhaan saakka. Äitinä ajattelet tietenkin lapsesi ns. kokonaisvaltaista hyvää johon kuuluu emotionaalinen terveyskin - mutta muut ihmiset lopultakin etsivät lapsestasi vertaista (miehet) tai kumppania (naiset) jolloin hänen loppuelämänsä kontaktit tapahtuvat väistämättä vanhemmuudenidyllin ulkopuoleisessa odotusten ja roolien verkostossa - verkostossa jossa EI OLE TILAA EMOTIONAALISELLE POJALLE.
"Ainoat jotka ymmärtävät minua ovat äitini, terapeuttini ja kourallinen homoja".
- Suora lainaus erään asiakkaani suusta.Ei lasta voi opettaa emotionaaliseksi. Lapsilla on oma persoonallisuutensa.
- scrg
Eli siis vastustaessa paradigmaa pahennetaan tilannetta. "Emotionaaliseksi" opetetut pojat ovat kaikkein heikoimmassa asemassa koska heihin kohdistetaan aina vain brutaalimpia tapoja saada poika linjaan. Tämä linjaanpakottaminen ei lopu ikinä, toisin kuin esim. koulukiusaaminen - joka loppuu hierarkian muodostuttua - niin paradigmasta poikkeaminen on pysyvä ärsyke.
- Suora lainaus erään asiakkaani suusta.Mulla ei ole kompetenssia kommentoida tuosta yhtään mitään, mutta tuntuu että tuo mitä sanoit kannattaisi nostaa vaikka tuonne etusivulle omaksi aloitukseksi. Näitä juttuja voi kuitenkin lukea tämän pintapaskakuohunnan alla aika moni, jota koskee. Ymmärrys ei voi olla pahaksi.
- Suora lainaus erään asiakkaani suusta.Kiitos mielipiteestäsi!
En varmaan osaa edes vastata kattavasti, mutta yritän!
Aihe on hyvin laaja-alainen jos aletaa spekuloida.
Ensinnäkin olen itse tunneihminen ja myös tunnevammainen saamani kasvatuksen johdosta. Olen myös koulu-ja työpaikka kiusattu.
Käyn säännöllisesti itsekin terapiassa, koska olen rikkinäinen sisältä.
Ymmärrän sinun ajatuksesi ja olen samaa mieltä asioista.
Myös persoonallisuus vaikuttaa kehityksessä!
Olen ollut poikaani kohtaan aina ymmärtväinen, auttavainen ja jos on ollut ongelmia ole hänen kanssa keskustellut niistä.
Mutta poikani isä on hyvin aggressiivinen ja kova luonteinen persoona.
Siis poikani kulkee kahden kodin välillä.
Se on tämän sukupolven kompastuskivi, millaisia heistä kasvaa?
Se kasvatustulos nähdään vasta myöhemmin, kun he ovat käyneet omat kipukohtansa lävitse.
Me saamme kuulla mitä teimne väärin kasvatuksessa!
Mutta poikani sanoi minulle, että minun luokse on hyvä tulla, koska hän saa näyttää pahanolonsa minulle, eli toimin hänelle "roskakorina" johon hän sai tyhjennettyä itsessänsä olevan vihan, pahanolon!
Minä äitinä otin sen vastaa, koska pystyin ja ymmärsin poikaani!
Hän kyllä osaa pitää puolensa ja olen huomannut hänessä ilkeitä piirteitä, johtuu varmaankin luonteesta, tiedä sitten mikä on totuus.
Elämä kuitenkin kaikkine ongelimiensa kanssa kasvattaa meitä ymmärtämään muita ja ennen kaikkea itseä, en usko että asiat joitaa kohtaamne olisi turhia!!!
Itse ole ainakin oivaltanut paljon asioita jotka ovat olleet kipukohtiani.
Minulle juuri äsken ehdotettiin mielenterveysyhdistyksen koultutusta, koska ymmärrän paljon henkisestä hädästä, ongelmista.
Olen myös lukenut monia psykologiaan liittyviä kirjoja! Aihe on aina kiinnostanut minua.
- parisuhteessaolevamies
Miehen negatiivisilla tunteilla on itseasiassa hyvinkin paljon merkitystä. Miesten nimenomaan pitäisi oppia ilmaisemaan paremmin ja hedelmällisemmin negatiivisia tunteitaan. Etteivät ne kärjistyisi fyysiseksi tai henkiseksi väkivallaksi. Naiset ovat mielestäni vähän parempia tuossa tunteiden ilmaisussa kuin me miehet.
"Olet vain katkera" - lause on kyllä mielestäni toisen vähättelyä, sillä ainahan siihen katkeroitumiseen on joku syy ja tuossa lauseessa annetaan ymmärtää että ikään kuin sillä asialla ei olisi mitään väliä. Eri asia sitten on mitä sen katkeruuden kanssa tekee, kun on oivaltanut itse olevansa katkera. Katkeruuden tietoinen ylläpitäminen ja jatkaminen tuskin vie ketään eteenpäin, ainakaan minun kokemukseni mukaan, vaikka hyvin inhimillistä toimintaa onkin. Katkeruus on minusta kaikkein tuhoisinta katkeralle ihmiselle itselleen ja en näe järkeä siinä, että ketään katkeraa ihmistä siitä "syytettäisiin". Ei toisaalta toisten väärin kohtelemista voi oikeuttaa katkeruudella ja kostolla eikä millään.
On toki selvää, että jos tunnemme että meitä kohdellaan epäreilusti, niin se suututtaa ja saattaa katkeroittaa. Tunteina nuo ovat tietenkin ihan luonnollisia. Mutta kysymys onkin sitten siitä miten niistä pääsisi eteenpäin. En ole koskaan tavannut ihmistä joka olisi katkera ja onnellinen. Enkä ihmistä joka olisi katkeruutensa kostamalla tullut onnelliseksi. Tämä kaikki kirjoittamani koskee minun mielestäni ihan kaikkia ihmisiä, sekä miehiä että naisia aivan samalla tavalla. Eikä sukupuolella voi puolustella voi asiaa mihinkään suuntaan.- LKFMlkmewlkmflkm
Mutta eihän tässäkään miehen tunteella ole väliä, vaan sillä seurauksella mikä niistä tunteista on.
Ketään ei edelleenkään kiinnosta se absoluuttinen tunne mitä mies kokee, tunteen itseisarvo on nolla. Tunteen merkitys ja arvo mielletään vasta seurauksen kautta, esim. sen tunteen kautta mitä se aiheuttaa naisessa.
"Tunteesi on huono koska se saa naisen tuntemaan negatiivisia asioita. "
Se että miehen tunne saisi jonkun konkreettisen ja kiistämättömän itseisarvon olisi helvetin merkityksekästä. - parisuhteessaolevamies
LKFMlkmewlkmflkm kirjoitti:
Mutta eihän tässäkään miehen tunteella ole väliä, vaan sillä seurauksella mikä niistä tunteista on.
Ketään ei edelleenkään kiinnosta se absoluuttinen tunne mitä mies kokee, tunteen itseisarvo on nolla. Tunteen merkitys ja arvo mielletään vasta seurauksen kautta, esim. sen tunteen kautta mitä se aiheuttaa naisessa.
"Tunteesi on huono koska se saa naisen tuntemaan negatiivisia asioita. "
Se että miehen tunne saisi jonkun konkreettisen ja kiistämättömän itseisarvon olisi helvetin merkityksekästä.Itse en kokenut sanovani että tunteilla ei olisi väliä, vaan niiden seuraksilla. Miten sinun mielestäsi miehen tunteilla olisi väliä, mutta ei niiden seuraksilla?
En ole sanonut sanallakaan siitä, että tunne on huono koska se saa naisia tuntemaan negatiivisia asioita. Jos noin ymmärsit niin, huonostipa asiani ilmaisin. Enkä ole sanonut edes että mikään tai kenenkään tunne olisi huono. Tunteet eivät ole moraalisesti ajatellen hyviä tai huonoja vaan tunteita joita me ihmiset tunnemme. - Onnellisestikatkera
Kuten sanoit katkeruuteen on aina ulkopuolinen syy. Nyt jätetään kateus pois tästä termistä ja käsitellään katkeruutta. Katkeruus on tunne joka on seurausta loukatuksi tai kaltoin kohdelluksi tulemisesta ja usein toistuvasta sellaisesta eikä esim kerran tapahtuneesta loukkauksesta. Täälläkin naiset sanovat että miehet ovat tunteettomia ja miehillä ei ole tunteita mutta silti täällä kirjoittaa katkeroituneita miehiä kuten itsekin. Miten se on mahdollista koska "eihän meillä pitäisi olla tunteita"? Toisinsanoen juurikin mies ei saa näyttää tunteitaan. Jos hän sen tekee on hän onneton raukka "eikä mies" Miehen pitää yleisen mieltymyksen mukaan kätkeä tunteensa. Usein se näkyy uutiskuvissa mihin ne jo lapsuudessa opitut tunteiden piilottamiset johtaa ääritapauksissa.
Siinä olet väärässä että et ole kohdannut sekä katkeraa että onnellista miestä samassa paketissa. Nyt kohtaat. Olen helvetin katkera siitä että en koskaan ole saanut enkä tällä ulkonäöllä tule saamaan naista saati lapsia mutta! Olen helvetin onnellinen mihin olen pystynyt tässä elämässä. Mulla on terveys josta olen äärimmäisen onnellinen, on työpaikka ja työn luomaa hyvinvointia kaikilla saroilla niitä erittelemättä, on mukavia ihmissuhteita ja sellaisia ystäviä joiden kanssa saa nauraa vapailla itsensä henkihieveriin mukavien asioiden säestämänä, on äärimmäisen mielenkiintoiset harrastukset joissa vapaat sujuvat niin että ajan kulua ei vaan tajua mutta mikään ei poista sitä katkeruutta mitä koen muita miehiä kohtaan kun saavat helposti naisia ja suhteita ja lapsia ja usein itken itsekseni tätä asiaa salaa kun laitan peittoa korville. Olen katkera mutta onnellinen! - noylamia
"Katkeruus on tunne joka on seurausta loukatuksi tai kaltoin kohdelluksi tulemisesta ja usein toistuvasta sellaisesta eikä esim kerran tapahtuneesta loukkauksesta. ... Olen helvetin katkera siitä että en koskaan ole saanut enkä tällä ulkonäöllä tule saamaan naista saati lapsia mutta!"
Siis onko joku kohdellut sua kaltoin? Vailla naista oleminen on kaltoin kohtelua? Valoja tauluun. No mut hei, kiva kuitenkin että oot onnellinen. - parisuhteessaolevamies
Onnellisestikatkera kirjoitti:
Kuten sanoit katkeruuteen on aina ulkopuolinen syy. Nyt jätetään kateus pois tästä termistä ja käsitellään katkeruutta. Katkeruus on tunne joka on seurausta loukatuksi tai kaltoin kohdelluksi tulemisesta ja usein toistuvasta sellaisesta eikä esim kerran tapahtuneesta loukkauksesta. Täälläkin naiset sanovat että miehet ovat tunteettomia ja miehillä ei ole tunteita mutta silti täällä kirjoittaa katkeroituneita miehiä kuten itsekin. Miten se on mahdollista koska "eihän meillä pitäisi olla tunteita"? Toisinsanoen juurikin mies ei saa näyttää tunteitaan. Jos hän sen tekee on hän onneton raukka "eikä mies" Miehen pitää yleisen mieltymyksen mukaan kätkeä tunteensa. Usein se näkyy uutiskuvissa mihin ne jo lapsuudessa opitut tunteiden piilottamiset johtaa ääritapauksissa.
Siinä olet väärässä että et ole kohdannut sekä katkeraa että onnellista miestä samassa paketissa. Nyt kohtaat. Olen helvetin katkera siitä että en koskaan ole saanut enkä tällä ulkonäöllä tule saamaan naista saati lapsia mutta! Olen helvetin onnellinen mihin olen pystynyt tässä elämässä. Mulla on terveys josta olen äärimmäisen onnellinen, on työpaikka ja työn luomaa hyvinvointia kaikilla saroilla niitä erittelemättä, on mukavia ihmissuhteita ja sellaisia ystäviä joiden kanssa saa nauraa vapailla itsensä henkihieveriin mukavien asioiden säestämänä, on äärimmäisen mielenkiintoiset harrastukset joissa vapaat sujuvat niin että ajan kulua ei vaan tajua mutta mikään ei poista sitä katkeruutta mitä koen muita miehiä kohtaan kun saavat helposti naisia ja suhteita ja lapsia ja usein itken itsekseni tätä asiaa salaa kun laitan peittoa korville. Olen katkera mutta onnellinen!En minä ainakaan ole koskaan nähnyt sellaista täällä yksittäisiä heittoja lukuunottamatta, että olisi puhuttu, että miehet ovat tunteettomia. Järjetön väite on se.
Kiva kuulla, että olet onnellinen ja katkera. Aina oppii uutta. Todennäköisesti et siis anna tuon katkeruuden myrkyttää itseäsi ja sitä tarkoitin, että siihen olisi hyvä pyrkiä meistä jokaisen. Katkeruudesta lopuminen ei muuten koskaan tarkoita sitä. että hyväksyisi kokemansa vääryyden. Tuli vaan muuten mieleeni, kun monesti ihmiset nämä asiat sekoittaa. Voi silti olla vihainen ja pettynyt ja kokea että tuli väärin kohdelluksi, vaikka luopuisikin siihen liittyvästä katkeruudesta. - Onnellisestikatkera
noylamia kirjoitti:
"Katkeruus on tunne joka on seurausta loukatuksi tai kaltoin kohdelluksi tulemisesta ja usein toistuvasta sellaisesta eikä esim kerran tapahtuneesta loukkauksesta. ... Olen helvetin katkera siitä että en koskaan ole saanut enkä tällä ulkonäöllä tule saamaan naista saati lapsia mutta!"
Siis onko joku kohdellut sua kaltoin? Vailla naista oleminen on kaltoin kohtelua? Valoja tauluun. No mut hei, kiva kuitenkin että oot onnellinen.On. Mua on haukuttu rumaksi, mun seuraa on vältetty, jos olen lähestynyt naisia ihan normaaliin asialliseen tyyliin on käytännössä naurettu päin naamaa että "luuletko sä todella iskeväs mua tolla naamalla" ja adjektiiveja vastaavasta olisi vaikka kuinka kertoa. Mielestäni tämä on mun henkistä kaltoin kohtelua vai määritteletkö sä kaltoin kohtelun fyysisellä väkivallalla ainoastaan?
Se että olen tehnyt vastaavasti muusta elämästäni onnellisen ei luulisi olevan sinun elämästäsi pois vaikka viimeisestä lauseestasi on paistavinaan omanlainen katkeruus toisen onnellisuudesta. Voin olla väärässäkin mutta olen oppinut lukemaan melko tarkkaan ihmisiä myös rivien välistä. Toisaalta täällä miehien kanssa kinaavista naisista huomaa sen että jos mies on ns ruma ja epäonninen naisten suhteen ei hänellä saisi olla muutakaan onnea elämässään. - Ex---PUA
Tuo "olet vain katkera" on naisen tapa:
- osoittaa etttei hän voi kumota sitä mies mies on sanonut
- yritys saada viimeinen sana keskustelussa
- shaming language ja henkilöhyökkäys.
Samoin, katkeruuteen vetoaminen on argumentointivirhe, joten sillä ei ole mitään arvoa keskustelussa.
Muuten ihan hyvää pohdintaa.
Kuten toisaalla (ylempänä) sanoin, on mies alistettu ja koulutettu siten, että hänen tunteensa on ulkoistettu naiselle, jolloin nainen ohjaa miestä ohjaamalla hänen tunteitaan.
Tämä on sinisen ja punaisen pillerin miesten ero:
- punapilleristi on emotionaalisesti vapaa - introverdi
Onnellisestikatkera kirjoitti:
On. Mua on haukuttu rumaksi, mun seuraa on vältetty, jos olen lähestynyt naisia ihan normaaliin asialliseen tyyliin on käytännössä naurettu päin naamaa että "luuletko sä todella iskeväs mua tolla naamalla" ja adjektiiveja vastaavasta olisi vaikka kuinka kertoa. Mielestäni tämä on mun henkistä kaltoin kohtelua vai määritteletkö sä kaltoin kohtelun fyysisellä väkivallalla ainoastaan?
Se että olen tehnyt vastaavasti muusta elämästäni onnellisen ei luulisi olevan sinun elämästäsi pois vaikka viimeisestä lauseestasi on paistavinaan omanlainen katkeruus toisen onnellisuudesta. Voin olla väärässäkin mutta olen oppinut lukemaan melko tarkkaan ihmisiä myös rivien välistä. Toisaalta täällä miehien kanssa kinaavista naisista huomaa sen että jos mies on ns ruma ja epäonninen naisten suhteen ei hänellä saisi olla muutakaan onnea elämässään."On. Mua on haukuttu rumaksi, mun seuraa on vältetty, jos olen lähestynyt naisia ihan normaaliin asialliseen tyyliin on käytännössä naurettu päin naamaa että "luuletko sä todella iskeväs mua tolla naamalla" ja adjektiiveja vastaavasta olisi vaikka kuinka kertoa. Mielestäni tämä on mun henkistä kaltoin kohtelua vai määritteletkö sä kaltoin kohtelun fyysisellä väkivallalla ainoastaan?"
Jos tuollainen toistuu usein, niin en yhtään ihmettele, että tulee katkeraksi. Lähinnä ihmettelisin, jos se ei aiheuttaisi negatiivisia tunteita.
Kun sinulla on ilmeisesti talouspuoli kunnossa, niin oletko miettinyt koskaan plastiikkakirurgiaa? En vittuillakseni kysy, vaan sehän on kuitenkin nykyään Suomessakin jo aika yleistä, ja sillä pystyy kohentamaan ulkonäköä dramaattisestikin. - scrg
introverdi kirjoitti:
"On. Mua on haukuttu rumaksi, mun seuraa on vältetty, jos olen lähestynyt naisia ihan normaaliin asialliseen tyyliin on käytännössä naurettu päin naamaa että "luuletko sä todella iskeväs mua tolla naamalla" ja adjektiiveja vastaavasta olisi vaikka kuinka kertoa. Mielestäni tämä on mun henkistä kaltoin kohtelua vai määritteletkö sä kaltoin kohtelun fyysisellä väkivallalla ainoastaan?"
Jos tuollainen toistuu usein, niin en yhtään ihmettele, että tulee katkeraksi. Lähinnä ihmettelisin, jos se ei aiheuttaisi negatiivisia tunteita.
Kun sinulla on ilmeisesti talouspuoli kunnossa, niin oletko miettinyt koskaan plastiikkakirurgiaa? En vittuillakseni kysy, vaan sehän on kuitenkin nykyään Suomessakin jo aika yleistä, ja sillä pystyy kohentamaan ulkonäköä dramaattisestikin.Joopa joo. Jos nenä on vaikka toisella poskella ja kirurgi ompelee sen silmien alle, niin onhan se varsin mieltä ylentävää tietää, että siinä samalla noustiin sen riman yli, että nyt joku hyväksyy minut.
- introverdi
scrg kirjoitti:
Joopa joo. Jos nenä on vaikka toisella poskella ja kirurgi ompelee sen silmien alle, niin onhan se varsin mieltä ylentävää tietää, että siinä samalla noustiin sen riman yli, että nyt joku hyväksyy minut.
Vain sillä on merkitystä, paraneeko elämänlaatu leikkauksella. Ja uskon, että suurimmalla osalla ulkonäöstään ihan oikeasti kärsivillä leikkaus voi parantaa/parantaisi sitä. Ympäröivää maailmaa tai naisten mieltymyksiä ei voi yksittäinen mies muuttaa, joten ainoa, mitä voi tehdä, on muuttaa itseään.
Lähestyn tällaisia asioita enemmän pragmaattisesti kuin tunteenomaisesti, vaikka muuten olenkin tunneihminen, ja suosittelisin kenelle tahansa vastaavassa tilanteessa olevalle samaa, jos hän nimenomaan sanoisi, että kärsii pahasti omasta ulkonäöstään, ja olisi oikeasti ulkonäöltään karu. Ei se loppujen lopuksi ole niin radikaalisti eri asia, kuin kehottaa lihavaa laihduttamaan, jotta kelpaisi paremmin vastakkaiselle sukupuolelle, vaikka kyseessä onkin synnynnäinen ominaisuus.
- kiltti-ja-kunnollinen
Naisten mielestä mies pitäis olla iloinen vaikka mies ei ole koskaan saanut rakkautta, ollut koko ikänsä yksin, vanhemmatkin hylänneet ja pitäis vaan hymyillä ja olla iloinen.
- Ex----PUA
Juuri näin.
Nainen haluaa pitää kulissit yllä, ja pelkää että hänen olematon omatuntonsa alkaa osoittamaan aktivoitumissta, jos näkee sen mitä on aiheuttanut itsekeskeisyydellään ja hypergamiallaan miehille.
Tällön miesten nimenomaan tulisi näyttää se mitä naiset ovat aiheuttaneet.
Punainen pilleri = emotionaalinen vapaus.
Sininen pilleri = orjuus naiselle hänelle ulkoistettujen tunteiden kautta.
Joten jos nainen sanoo, että olet katkera tai vihainen, niin ole ylpeä, silloin olet tehhnyt jotainn oikein; olet suuttunut oikeutetusti vääryydestä tai ainakin ottanut sen esille (monesti nainen sanoo tuon vaikka mies ei edes olisi vihainen, kska se on shaming languagen ja henkilöhyökkäyksen muoto). - palstailija
Kuten nimimerkki 31455... kirjoittaa ylempänä, ei tarvitse olla välttämättä iloinen, vaan tärkeämpää on se, että miehestä löytyy alfan ominaisuuksia (karismaa?).
Harva nainen jaksaa olla kiinnostunut kuinka paska tuuri sulla on ollut elämässä. Vielä harvempi haluu ryhtyä pelastamaan miestä, jolla asiat päin persettä. Se mikä susta näkyy ulospäin ratkaisee. Pitää olla selviytyjän asenne.
- elämäsiyhtäteoriaa
Hei expua perusta joku oma uskontokunta tms hehhhehhee.....
- Sivustaseuraan
Mikä uskonto? Expua on niitä harvoja jotka perustelee täällä joka väitteensä ja sitten te alakynteen jäävät vedätte tekonaurulla jotain uskonto höpinää. Lähinnä huvittavaa kuinka hyvin expuan perustelut osuu ja uppoo:D
- Rajathaltuun
Ihmisellä on oikeus tunteisiinsa, mutta kellään muulla ei ole velvollisuutta reagoida niihin mitenkään. Eli katkeruudessa saa pyöriä ihan niin paljon kuin siltä tuntuu, mutta ei sillä ole oikeutta vaatia joitain muilta. Muilla on yhtä lailla oikeus olla iloisia, jos heistä siltä tuntuu.
- TunneItsesi-
Niin ei katkerathan ei hyväksy katkeria ihmisiä ja syy on mielestäni se että ei katkerat eivät tiedä ja osaa edes kuvitella sitä huonoa tunne tilaa mikä katkeralla on. Katkeruus ei lopu vaan sanomalla että älä ole katkera. Ihminen joka ei tunne katkeruutta on kylmä ja tunteeton. Sanoisin psygolokisesti vajaaksi tai mielenterveysongelmaiseksi. Enkä tarkoita tällä henkilöitä jotka eivät ole juuri nyt katkeria vaan sitä että vaan iloiten ja riemuiten ottaa vastaan kaiken henkisen väkivallan ja nauraa päälle että onpa kivaa kun minua mollataan joka käänteessä niin sellainen henkilö ei ole mieleltään terve. Katkeruuden tunteminen on merkki terveesti ajattelevasta ihmisestä.
- kehittymättömyyttä
TunneItsesi- kirjoitti:
Niin ei katkerathan ei hyväksy katkeria ihmisiä ja syy on mielestäni se että ei katkerat eivät tiedä ja osaa edes kuvitella sitä huonoa tunne tilaa mikä katkeralla on. Katkeruus ei lopu vaan sanomalla että älä ole katkera. Ihminen joka ei tunne katkeruutta on kylmä ja tunteeton. Sanoisin psygolokisesti vajaaksi tai mielenterveysongelmaiseksi. Enkä tarkoita tällä henkilöitä jotka eivät ole juuri nyt katkeria vaan sitä että vaan iloiten ja riemuiten ottaa vastaan kaiken henkisen väkivallan ja nauraa päälle että onpa kivaa kun minua mollataan joka käänteessä niin sellainen henkilö ei ole mieleltään terve. Katkeruuden tunteminen on merkki terveesti ajattelevasta ihmisestä.
Katkeruus perustuu siihen, että ihminen odottaa jotain muilta, odotus ei toteudu mutta tyyppi pitää odotusta oikeutettuna ja jää siihen odotukseensa kiinni. Henkisesti terve aikuinen ihminen ei jää pitkäksi aikaa kiinni toteutumattomiin odotuksiin vaan toimii - esim. hankkii ihmissuhteita joissa tulee hyväksytyksi jos nykyisissä ei tule tai nykyisiä ei ole. Jos on sosiaalisuuden perustaidotkin jääneet kehittymättä vaikka rankan koulukiusaamisen takia, niin sitten se taitojen opettelu alkaa siitä.
Tämä ei ole syyllistämistä vaan faktaa. - RumaMiesIkuisestii
kehittymättömyyttä kirjoitti:
Katkeruus perustuu siihen, että ihminen odottaa jotain muilta, odotus ei toteudu mutta tyyppi pitää odotusta oikeutettuna ja jää siihen odotukseensa kiinni. Henkisesti terve aikuinen ihminen ei jää pitkäksi aikaa kiinni toteutumattomiin odotuksiin vaan toimii - esim. hankkii ihmissuhteita joissa tulee hyväksytyksi jos nykyisissä ei tule tai nykyisiä ei ole. Jos on sosiaalisuuden perustaidotkin jääneet kehittymättä vaikka rankan koulukiusaamisen takia, niin sitten se taitojen opettelu alkaa siitä.
Tämä ei ole syyllistämistä vaan faktaa."Hankkii ihmissuhteita" Miten ruma mies vaan hankkii niitä? Tuo logiikka ei toimi siinä, jos mies syntyy rumaksi. Miten voi edes odottaa saavansa esim parisuhteen, kun on oppinut olemaan se joka ei tällä naamalla sitä saa, vaikka haluaisi. Ei se ole silloin minun odotuksesta kiinni olevaa katkeruutta, vaan olen saanut silloin sen katkeruuden jo äidin kohdussa. On perus asioita joista voi katkeroitua niin, että oma tekeminen siihen vaikuttaa esim voisin olla katkera rikkaille kun olen köyhä. Ratkaisu olisi tehdä työtä ja kouluttautua niin, että en olisi köyhä. Silloin avaimet katkeruuteen olisivat minun käsissäni. Nyt olen katkera komeille miehille, kun saavat naisen ja parisuhteen. Avaimet eivät ole enään minun hallussani, kun aihe tulevaan katkeruuteen on määräytyneet jo sikiönä. Mieli haluaa, mutta fyysinen puoli ei tuo naisia elämääni.
- ätmillenainen
Onko sulle naisen negatiivisilla tunteilla merkitystä? Jaksaisitko akkaa, joka koko ajan valittaa katkeruuttaan? Kuinka hän olis oikeutettu hyvään komeaan mieheen, mutta miehet vaan panee jännänaisia? Jos vielä olis muuten tuppisuu ja mielenterveysongelmainen? Kattelisitko?
- Ex---PUA
Oletko kuullut empatiasta?
Te ämmät olette niin itsekkäitä, että te pidätte miestä narsistisena lähteenä, jonka tehtävänä on uhrata alttarillenne resurssinsa, ja samalla toimia paristona josta ammennatte energiaa.
Tästä syystä te ette kykene myötätuntoon, vaan te tunnevammaiset siat etsitte yksipuolisesti antavaa uhria.
Älä kysy mitä mies voi antaa sinulle, kysy mitä sinä voit antaa miehelle!
- energiavampyyrit
Katkeruus on seurausta omista odotuksista, jotka syystä tai toisesta, ovat menneet pieleen.
Katkeruus tulee ulkoapäin maailmaa haviannoimalla kun kateus herää ja kytee pitkään. Muillakin on mäkin haluun miksei mulla koskaan oo jne.
Negatiivisuus taas tuo negatiivisuutta. Jos ei pysty enää olemaan onnellinen siitä vähästä mitä on tuskin pystyisi enää olemaan onnellinen jos sitä vähää olisi hiukan enemmän.
Kukaan meistä ei haluaisi olla katkera, kukaan ei haluaisi olla negatiivinen. Energia tulee positiivisuudesta ja onnistumisista. Kukapa tahtoisi olla negatiivisen hyvää energiaa syövän persoonan kanssa, saati katkeroituneen joka syöttää joko suoraan tai rivien välistä kyynistä pessimististä maailmankuvaansa tyyliin nalle puhin ihaa.
En erittele sukupuolta vaan totean että sukupuolesta riippumatta negatiivisen luonteen omaavat ihmiset ovat todella raskaita ja väsyttäviä. Kaveripiirissä on tällaisia muutama ja heidän seuraansa tulee välteltyä ja heitä tavattua vain silloin tällöin. Ikävää koska ovat loppujen lopuksi ihan ok tyyppejä, eivät esim. ilkeitä, mutta maailmankuvansa on todellakin todella raskas ihmiselle joka haluaa vielä toivoa ja jolla on vielä toivoa.
Kukapa ihan oikeasti jaksaisi kannatella toista ja olla jatkuvasti tsemppaamassa toista. Tämänkin pitäisi olla vastavuoroista niin pari- kuin ystävyyssuhteissakin.
Ja mikä ihme ihan oikeasti voi olla niin huonosti ettei näy toivoa missään? Minä en sitä ymmärrä, vaikka paljon vastoinkäymisiä olen käynyt läpi, haudannut läheisiäni ja saanut potkut jne. Silti olen aina löytänyt kiitollisuuden aiheita vaikka tietysti on ollut katkeriakin hetkiä.
Ei pidä sekoittaa hetkittäisiä turhautumista johtuvia katkeruuden hetkiä jatkuvaan sielua syövään syvään katkeruuteen. Tästä ilmiöstä on ilmeisesti myös aloituksessa kyse. Eiväthän kaikki mieht voi katkeroitua noin syvästi pelkästään naisen puutteesta, eihän? Kai siellä taustalla täytyy olla muitakin ongelmia. Totaaliyksinäisyyttä. Vaikka sillekin voi kyllä tehdä jotakin, ei se helppoa ole mutten usko että mahdotonta. Mikään ei ole mahdotonta, klisee mutta totta.- Hyperhooffen
Löytyy tosiaan paljon ihmisiä, jotka ovat paitsi energiasyöppöjä, niin myös niin haavoittuneita, kateellisia, voimattomia ja katkeria, etteivät kykena muuhun kuin painamaan sinua alas jo hyvissä ajoin ennen onnistumisen hetkeäsi..
Rakastavat selkään taputtelua kun sulla menee huonosti, syövät itseuskosi ja -varmuutesi pois hitaasti..
Se joidenkin mieltä heikolla liekillä lämmittävä ääripessimismi ei ole perusteltua jos se syö ihmisen uskon itseensä. - ajatelkaatätähetki
Hyperhooffen kirjoitti:
Löytyy tosiaan paljon ihmisiä, jotka ovat paitsi energiasyöppöjä, niin myös niin haavoittuneita, kateellisia, voimattomia ja katkeria, etteivät kykena muuhun kuin painamaan sinua alas jo hyvissä ajoin ennen onnistumisen hetkeäsi..
Rakastavat selkään taputtelua kun sulla menee huonosti, syövät itseuskosi ja -varmuutesi pois hitaasti..
Se joidenkin mieltä heikolla liekillä lämmittävä ääripessimismi ei ole perusteltua jos se syö ihmisen uskon itseensä.Huonosta energiasta pitää pyrkiä eroon. Jos joku ihminen on ok mutta silti tapaamisen jälkeen sinulla on outo olo ja tämä ihminen epäilyttää ja jättää mieleen kaihertamaan negatiivisia juttuja kannattaa lopettaa tyypin tapailu, oli sitten kaveri tai deitti.
Elämä on tarpeeksi rankkaa, mitä sitä negtiivisia maan rakoon tallojia alkaa mukanaan raahaamaan. Yksin ennemmin jos ei positiivista energiaa ja voimaa tarjoavaa tyyppiä löydä.
Täällä huudellaan naisen perään. Pitää muistaa että itselläkin tulisi olla jotakin annettavaa. Miksi ihmeessä kukaan alkaisi suhteeseen jos siitä ei tule minkäänlaista plussaa yksinäisyyteen verrattuna? Miksi ihmeessä kukaan alkaisi suhteeseen jos yksinoloon verrattuna suhteesta tulee enempi miinusta?
Enkä puhu nyt rahasta! - Ex---PUA
Hyperhooffen kirjoitti:
Se joidenkin mieltä heikolla liekillä lämmittävä ääripessimismi ei ole perusteltua jos se syö ihmisen uskon itseensä.Tämä on hyvä pointti.
En nyt puhunut energiavampyyreista.
Olen hyvin tietoinen heistä, ja olen myös itse sulkenut sellaisia pois.
On olemassa rajansa kaikella.
Energiavampyyri ei eroa yhtään hypergamisesta ja narsistisen epäempaattisesta ottaja-naisesta, joka ei salli mitään inhimillisiä tunteita, ainkaaan jos ne ovat negatiivisia, miehessä, jonka tehtävänä on olla hänen vampyrisminsä kohde ja tuottaa hänelle positiivisia fibooja (tosin, ei pelkästään positiivisia, sillä naisen draaman halu on niin suurta).
Olen itsekin karistanut energiavampyyreita pois. Eräs oli hyvinkin dysfunktionaalisessa suhteessa, jolloin hän alkoi luomaan eräänlaista "virtapiiriä", jolloin hänen energiavampyyrivaimonsa (feministi) imi tältä resursseja, ja hän ryhtyi poraamaan siitä minulle. Toki olen empaattinen, mutta annan myös toimivia, aitoja ohjeita. Niitä ei tietenkään otettu, vaan minusta tehtiiin patteria josta haettiin virtaa, joka puolestaan luovutettiin syöjättärelle.
Tälläiselle sanoin ei. Joko hän hankkiutuisi tilanteesta eroon, lopettaisi valittamisen tai tekisi juuri kuten sanon, mutta en ole vampirismin kohde.
Huomattavaa onkin, että tuo hänen vaimonsa on juurikin tälläinen mikä ei hyväksy negatiivisia tunteita muissa kuin itsessään.
Se taas on lukunsa erikseen, miten usein olen tuollaisia naisia karistanut pois.
Naisen itsekkyys ja pahuus on lähes rajatonta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353831
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082376
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809