HS Nyt-liite sulkee kommentoinnin

http://nyt.fi/a1305981595801
Liskomies ja Kuussa-ei-ole-käyty tyylinen epäasiallinen kommentointi sa HS:n Nyt-liitteen toimituksen kyllästymään ja sulkemaan kommentoinnin.
No, kyllähän te jotakin salaliittoa tästä keksitte.
Sananvapauden rajoittamista?

32

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan.persereiästä

      Salaliitoja on aina ollut, jo ennen Brutusta ja Ceasaria ja maailmassa tulee aina olemaan salaliitoja. Mielipide on niin kuin persereikä ja jokaisella on omansa, kek-kek:illäkin on persereikä kuin minulla. Minun persereikäni sanoo aloittajan persereiästä ettei hänen perseireiästä kannata välittää, huudelkoon hänen persereikänsä mitä haluaa, who cares ?

      • jokohanpaljastus

        On ollut, Caesar muuten oli joidenkin lähteitten mukaan erittäin kovatasoinen palmesterian harrastaja eli siis kädestäkatsoja. Jopa niin, että tunnisti "petturit" heti kun sai katsoa tämän käsiä. Tässä en tiedä onko "selvännäkö" tm.salaliittoaihe, mutta ainakin sitä kautta voi ehkä myöskin nähdä tämäntyyppisiä asioita. Kun itsekin olen aiheeseen (palmesteriaan) koettanut vähän maallikkona perehtyä niin esim.Kek-Kek:in käden viivat kyllä kiinnostaisi minua nähdä, ja miksi ei muutaman muunkin palstan vakiskepolin ...


    • HS:kin sitten huomasi, että käyttäjien vapaa kommentointimahdollisuus on ihan kiva juttu, kunhan itse ei joudu siitä vastaamaan ja on itselle ilmaista.

      Hyvä keskustelupalsta on tehokkaasti ja kattavasti moderoitu 24/7/365. Jokainen itse tykönään voi laskeskella, mitä tämä tulisi maksamaan.

      • jokohanpaljastus

        Mutta tuo aloittaja NYT - juttuhan on täyttä asiaa. Siinä on setvitty ne jutut, jotka olisi pitänyt miettiä jo vuosia sitten internetkulttuurin osalta. Mielestäni siihen että on vapaus kirjoittaa kuuluu kyllä myöskin vastuu siitä mitä kirjoittaa. Sehän on se pointti joka on aika totaallisesti unholaan päässyt ...
        Nyt sitten pikkuhiljaa taas mietitään mitä se vastuu on, mutta sehän pistää miettimään, että jos "kovin sanoja" on se voittaja, ikään kuin, niin onko kysymys enää keskustelusta. Jos kyse on pelkästään voittamiseen tähtäävästä toiminnasta niin eihän siinä ole ajatusta enää ollenkaan, ja jos ei ole ajatusta niin itse keskusteluhan on täyttä turhuutta.
        Mutta mielestäni saa sanoa myöskin vastakkaisia mielipiteitä ja jopa sellaisia, jotka tuntuva "normaalin maailmankuvan" omaavilta vierailta. Tietysti tällaiselle "vaihtoehtoajattelulle" on olemassa oma aikansa ja paikkansa. Jos tyrkyttää jonnekin ajatuksiaan, jotka tuntuvat toisilta täysin vierailta, niin ei se ole lopulta ihme, jos leimataan häiriköksi taikka huuhaa - hemmoksi. Mutta kyllä perustelut vaihtoehtoajattelukin löytää tilaa. Eikä kaikki ole aina niin kuin ne näyttävät kun lukee lehdestä taikka internetpalstalta sen näkyvimmän rivin. Sehän on tavallaan se "kovimman sanojan rivi" ja se onko se täystotuus onkin aivan toinen asia. Jokainen voi laajentaa maailmankuvaansa, se että maailma olisi ihmiselle valmis on mielestäni aika suurelta osalta täyttä pötyä ...


      • jokohanpaljastus

        Ihan samaan tapaan muuten on lehdelläkin vastuu siitä mitä se kirjoittaa. Lehdillähän on aina tietty linja. Internetaallonhan synnytti paljoltikin se että poliittinen lehdistö kuoli ja joka lehden linjasta tuli etupäässä "kaupallinen linja" (jonka nämä lehdet tietenkin jyrkästi itse kieltävät). Mutta kaupallisuushan leviää myöskin internetissä ...
        Mietin itse juuri tuota "vertaistukea" jota internet on tuon NYT - jutunkin mukaan tarjonnut. Sehän on tietenkin tärkeää, että saa tukea. Mutta tietysti anonyymi tuki on aina vähän epäilyttävää, se jää lopulta parhaimmillaankin tietyksi kaukaiseksi sympatiaksi. Poislukien ne tapaukset, joissa tuen antaja (internetin kauttakin) on tiedetty henkilö tai ainakin tuen saaja hänet tietää. Itse kyllä lopulta katson, että jos tukea tarvitsen niin sitä kyllä koetan ihan suoraan hakea. En siis verkon kautta, PAITSI jos tiedä sieltä jonkun jo valmiiksi ...
        Sikäli tuki on mielestäni kyllä olemassa ilman verkkoakin, verkko on siinä parhaimmillaankin vai välinen viestinvälityksessä. Jotenka jäljelle jää vain ja ainoastaan tuo keskustelukulttuuri, jossa tietenkin "laittomuuden" kitketään pois. Mutta esim.solvaaminen läskiksi on sekin kyllä laittomuus, vaikkakin pienempi toki kuin se että uhkaa jotakuta.
        Jää siis kysymys MIKSI solvataan toisia ja yritetään olla parempi, saada sanoa ns.viimeinen sana?? Ei kyse ole kai muusta kuin siitä että ihmismieli on rauhaton, tätä voisi verrata vaikkapa kulutustottumuksiin eli että muutama vuosikymmen sitten oltiin vielä vähäänkin tyytyväisiä, mutta paljoon ei ollakaan ikinä tyytyväisiä?? Eletään siis tietyssä materialismissa, jossa asiat omalle kohdalle on saatava mahdollisimman maksimoidusti, ja se johtaa itsekkyyteen jossa ei enää osata arvioida sitä mikä on kenellekin toiselle hyväksi ja kuka ansaitsee ja mitä ansaitsee?? Musta muuttuu siis valkoiseksi ja valkoinen mustaksi, viisaus ahneudeksi ja ahneus viisaudeksi?? Pitäisi ymmärtää, että vähemmän onkin enemmän, pysähtyä, rauhoittua ... Vain sitä kautta saa sen apinamielen, levottomuuden itsessään kuriin. Ja toki myöskin lopulta se, että osaako lopulta luottaa oikeisiin neuvoihin taikka ihmisiin ! Kaupallisuus on siinä mielessä paha asia, että se ajaa usein vain itsensä etua, totuus siis unohtuu ja jää taustalle. ONKO jossakin taho joka ajaa yhteistä etua, eikä itsekästä?? Löytyykö sellaista kaupan-ja elinkeinoelämän, politiikan, median, ay - liikkeen, järjestöjen taikka muitten tahojen puitteista, vai onko byrokratia syönyt lopultakin mahdollisuuden, jossa ihmiset voisivat elää edes jossakin puitteissa rauhassa ja tasa-arvoisina keskenään tässä yhteiskunnassa (ja muissakin)?!?!


      • jokohanpaljastus

        "Tutkimme, voisimmeko esimerkiksi toimittaa keskustelujamme paremmin: siis julkaista vähemmän mutta laadukkaampaa keskustelua.

        Vielä kerran: tämä ei tarkoita minkään yksittäisen mielipiteen tukahduttamista– huutamista harrastetaan monipuolisesti kaikilla poliittisen kentän laidoilla – vaan keskustelun tyylin varjelua."

        Tuo nyt ei tule onnistumaan, se vaan tukahduttaa koko idean. Ainoa tapa rajata keskustelumääriä on "pakollinen rekisteröityminen". Mutta tuo, että ei julkaistaisikaan kaikkia keskusteluja on selvää väärämielistä sensuuria. Se johtaa yhä yksipuolisimpiin mielipiteisiin sekä tukahduttaa lopulta koko keskustelun. Mikä siis tuo "keskustelun tyyli" jota pitäisi varjella?! Se on vain keskustelun sisältöä poistavaa, mikäli uhkailut, solvaukset ym.laittomuudet on jo aikaisemmin eroteltu pois. Samalla tavallahan voisi sitten itse lehdistäkin poistaa ne jutut, joita ei yleensä muuallakin lehdistössä liputeta jo lähes päivittäin ...


      • Suomi24:lle ei jostain syystä kelvannut ilmainen moderointi. Eräskin palsta oli luotsitomana kuin Augiaan talli. Palsta asiallistui kun kaksi luotsia sai sitä asiallistaa.
        Mutta sitten tuli "kehitys" ja "uudistus". Suomi24 poisti luotsit. Trollaus ja jänkätys valtasi taas palstan.


    • EskaParkko

      Kannattais lopettaa samalla koko roska ja Sanomatalosta pakolaisten vastaanottokeskus ja nimeksi Hyysäri.

    • Orpo-Orwell-2015

      Tämä on osa laajempaa suiden tukkimisohjelmaa. Kyse on siitä että EK:n & SSS-oikeiston poliittinen yhden totuuden valhe on alkanut saada vastavoimia, ja tätä totuuden julkituontia HS ja MTV3 eliitin valtamedioina alkaa suitsia. Uskokaa pois että pian myös suomi24.fi keskustelua aletaan rajoittaa, sehän on nykyään harvoja keskustelufoorumeja joissa ei vaadita pakkorekisteröintiä.

      • Olisi aivan hyvä jos suomi24:ssä olisi pakkorekisteröityminen ja luotsit/seriffit joka palstalla.


      • Neo-oeN

        HS ja MTV rajoittavat nettikommentointia poliittisista syistä
        http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2015/09/hs-ja-mtv-rajoittavat-nettikommentointia.html
        "Helsingin Sanomat ja MTV ilmoittivat rajoittaneensa internet sivujensa nettikommentointia. MTV:n sivujen lisäksi HS:n NYT osiossa aloitettiin poliittinen sensuuri, jota perusteltiin ns. vihapuheella.

        Mutta siinä on oikeasti kysymys, näiden lukuisten poliittisesti heränneiden suomalaisten sananvapauden rajoittamisesta, joiden katsotaan olevan vaaraksi vielä kulttuurimarxistisessa unessa oleville kanssalukijoille.

        Loppu väestö kun on edelleen tälle eliitille niin turvallisessa länsimaisessa keinotodellisuudessa (The Matrix), joten heidät on helppo pitää kurissa. Tarvitaan vain psyykelääkemarkkinoiden säilyminen, jotta globaaliin väestöön kohdistettu mielenhallinta voisi pysyä ennallaan. Mutta eliitin hallintakeino on myös kulutushysteria, viihdeteollisuuden sekä vahvan aivopesevän kulttuurimarxismin mediassa esilletuonti".

        Mitta täyttyi vihapuheesta – MTV ja HS rajoittavat nettikommentointia
        http://yle.fi/uutiset/mitta_tayttyi_vihapuheesta__mtv_ja_hs_rajoittavat_nettikommentointia/8271405
        "Keskustelujen lopettamista perustellaan vihapuheella ja keskustelun laadulla. Yle Uutiset ei ole muuttamassa toimintalinjaansa keskustelujen suhteen. Yle on rajoittanut jo pari vuotta vapaata kommentointia, koska se ei tuottanut rakentavaa keskustelua".


      • EKTrolli
        kekek-kekek kirjoitti:

        Olisi aivan hyvä jos suomi24:ssä olisi pakkorekisteröityminen ja luotsit/seriffit joka palstalla.

        Tuon viesdtin ilmestymisen osasi ennustaa tarkasti ;)


      • EKtrollitehdas_iski
        kekek-kekek kirjoitti:

        Olisi aivan hyvä jos suomi24:ssä olisi pakkorekisteröityminen ja luotsit/seriffit joka palstalla.

        Tuon viestin tulon osasin ennustaa hyvin tarkasti.


      • EKtrollitehdas_iski kirjoitti:

        Tuon viestin tulon osasin ennustaa hyvin tarkasti.

        No mitä te suomi24rekisteröitymisenpelkääjät oikein pelkäätte?
        Vai luuletteko te tosissanne joutuvanne putkaan jos oikein ankarasti epäilisitte kuussakäyntiä rekisteröityneellä nimimerkillä?


      • EskaParkko
        kekek-kekek kirjoitti:

        No mitä te suomi24rekisteröitymisenpelkääjät oikein pelkäätte?
        Vai luuletteko te tosissanne joutuvanne putkaan jos oikein ankarasti epäilisitte kuussakäyntiä rekisteröityneellä nimimerkillä?

        Mitä sinä siinä vapaassa anonyymissä keskustelussa pelkäät.


      • EskaParkko kirjoitti:

        Mitä sinä siinä vapaassa anonyymissä keskustelussa pelkäät.

        Se on pelkkää anonymiteetin hameen alta harjoitettavaa räkyttämistä.


      • EskaParkko
        kekek-kekek kirjoitti:

        Se on pelkkää anonymiteetin hameen alta harjoitettavaa räkyttämistä.

        Se on kontrollifriikkien touhuja että halutaan omilla nimillä kirjoittamista,minä kirjoitan anonyymisti nimittele sitä miksi tahansa olen nimittäin sillä kannalla että asiat riitelee ei ihmiset.


      • EskaParkko kirjoitti:

        Se on kontrollifriikkien touhuja että halutaan omilla nimillä kirjoittamista,minä kirjoitan anonyymisti nimittele sitä miksi tahansa olen nimittäin sillä kannalla että asiat riitelee ei ihmiset.

        Haluat siis olla anonyymi räksyttäjä, jonka räksytystä kukaan ei noteeraa.


      • kekektrolli

        KyIIä tiedän ihan hyvin että kriittinen keskustelu rekisteröidään jossain vaikka ei juuri nyt heti päässee putkaan, mutta kyllä jonnain hyvänä Orwelin fasisitnen päivää tulee kun näitä ei toivottuja eriajattelijoita laitetaan putkaan, tai muuten vaan NSA kontrolloitu yhteiskunnassa hallittaan kuka saa töitä kuka ei.
        kekek olet itse toiminut täällä jo useita vuotta eri tavalla torjumaan melkein ihan kaikki, varsinkiin Salaliittopalstalla jossa keskustellaan arasta asioita jotka tietyn eliitti ei halua julkiin, kuka maksaa sinulle?
        34


      • kekektrolli kirjoitti:

        KyIIä tiedän ihan hyvin että kriittinen keskustelu rekisteröidään jossain vaikka ei juuri nyt heti päässee putkaan, mutta kyllä jonnain hyvänä Orwelin fasisitnen päivää tulee kun näitä ei toivottuja eriajattelijoita laitetaan putkaan, tai muuten vaan NSA kontrolloitu yhteiskunnassa hallittaan kuka saa töitä kuka ei.
        kekek olet itse toiminut täällä jo useita vuotta eri tavalla torjumaan melkein ihan kaikki, varsinkiin Salaliittopalstalla jossa keskustellaan arasta asioita jotka tietyn eliitti ei halua julkiin, kuka maksaa sinulle?
        34

        Kuka maksaa? Ööööööh... KELA, öööh... sosiaalitoimisto?


    • saari1700

      Ehdottomasti hyvä uutinen,nyt klikkausboikottiin koko Sanoma niin loppuu natotus ja mamutus.

    • lkjhgf

      "Tulihan se sieltä.EU haaveili jo muutamia vuosia sitten nettivalvonnasta, jossa sensuroidaan kaikki eulle kielteistä julkisuutta tuovat kommentoinnit jne."

      http://sjphki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/201459-nettikommentointia-aletaan-vihdoin-suursiivota#comment-3090302

      EU:ssa esitettiin myös, että kaikki nettikeskustelu vain omalla nimellä ja kuvalla.

      • Voisihan olla sellainenkin vaihtoehto että nettiin ylipäätäänkin pääsisi vain valtion tai EU:n vahvistamalla sähköisellä identiteetillä taikka voimassa olevalla henkilökortilla, joka pökättäisiin tietokoneessa vakiovarusteena olevaan lukijaan.


      • EskaParkko
        kekek-kekek kirjoitti:

        Voisihan olla sellainenkin vaihtoehto että nettiin ylipäätäänkin pääsisi vain valtion tai EU:n vahvistamalla sähköisellä identiteetillä taikka voimassa olevalla henkilökortilla, joka pökättäisiin tietokoneessa vakiovarusteena olevaan lukijaan.

        No sitten ei käytettäis nettiä.


      • EskaParkko kirjoitti:

        No sitten ei käytettäis nettiä.

        Käytäthän sinä pankkiautomaattejakin.


      • EskaParkko
        kekek-kekek kirjoitti:

        Käytäthän sinä pankkiautomaattejakin.

        Jos tämä sinun ehdottamasi tunnistussysteemi estäisi anonyyminä kirjoittelun en käyttäisi nettiä.Minusta se on hienon systeemin pilaamista että vaaditaan omalla nimellä kirjoittamista.Netin hienous on juuri vapaus.


      • EskaParkko kirjoitti:

        Jos tämä sinun ehdottamasi tunnistussysteemi estäisi anonyyminä kirjoittelun en käyttäisi nettiä.Minusta se on hienon systeemin pilaamista että vaaditaan omalla nimellä kirjoittamista.Netin hienous on juuri vapaus.

        En minä sitä ehdottanut, että nettiin pääsisi vain henkkareilla. Sehän olisi dystopia.
        Mutta normaalielämässä ihmisen pitää kyllä vastata sanoistaan. Miksi sitten netissä pitäisi olla eri lailla?


      • EskaParkko
        kekek-kekek kirjoitti:

        En minä sitä ehdottanut, että nettiin pääsisi vain henkkareilla. Sehän olisi dystopia.
        Mutta normaalielämässä ihmisen pitää kyllä vastata sanoistaan. Miksi sitten netissä pitäisi olla eri lailla?

        Se että antaa nimensä tänne antaa reitin kaheleille käydä kimppuun fyysisesti jos mielipide sattuu ärsyttämään,eli haluaisitte tällaisen turvallisuusriskin.Samat idiootit jotka tällaisia ehdottelee ovat muka huolissaan että salkkari toteuttaa juttujaan reaalimaailmassa.Rajoittelijat pitäisi potkaista ulos täältä lukekoon vain printtihyysäriä.


    • EskaParkko

      HS pois netistä painakoon roskalehteään vain paperille.

      • oletjärkevä

        Kaikille tähänastisille kommenteillesi annan ison plussan, sillä puhut puolestani niissä. Olet järkevämpi kuin naurulokki "kekek-kekek" teidän kahden vastaväittelyissä.


    • freemani

      kommentointi avataan taas kun siirtolaistulvaan on totuttu ja alistuttu.

    • Hiljennettyenemmistö

      NYT-lehden toimittajat ovat öykkäreitä jotka eivät halua muiden mielipiteitä palstoilleen. On vain yksi oikea mielipide ja se on toimituksen. Nytkin siellä on häiritty Slushin järjestäjiä kun ovat ottaneet tapetille vastamielenosoituksen perjantaiksi, niin toimittaja hermostunut ja soitellut "kymmeniä kertoja" TJ:lle että "EI KAI SENTÄÄN?".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe