Kolme ätmin arkkityyppiä

1212

Tajusin juuri että tuntemani ätmit edustavat lähes kaikki seuraavia arkkityyppejä.

Yleisimmät:

1. Nörttiolmi

Yleensä laiha, hintelä, usein koulukiusatttu. Keskittyy johonkin ei-tuottavaan asiaan kuten tietokonepeleihin tai hevimusiikkiin. Vain mieskavereita, yleensä muutama samanhenkinen. Joko ei käy missään, tai käydessään esim. keikoilla haluaa keskittyä musiikkiin 100%. Ei saa naista koska ei menesty elämässä mutta ei toisaalta ole cooli renttu. Vain tasonnosto auttaa, esim. opintojen tai työn kautta. Luultavasti joutuu luopumaan kaveriporukan jäsenyydestä.

2. Introvertti Insinööri

Tämän arkkityypin kuvasi erinomaisesti oma rakas helkamme. Hoitaa asiansa erittäin mallikkaasti. Löytyy koulutus, työ ja säästöjä. Ei komea, ei sosiaalinen. Keskittyy työhönsä ja usein harrastaa jotain vastaavaa kuten asioiden korjaamista. Ei juuri hymyile, katso silmiin puhumattakaan flirttaamisesta. Ei havainnoin ympäristöään, kiinnostuneempi asioista kuin ihmisistä. Saattaa olla silti romanttinen, muttei osaa toteuttaa sitä eikä ymmärrä miksi naiset pitävät eri asioista kuin mistä kertovat pitävänsä (hellyys vs rajuus, tasa-arvoisuus vs mies joka vie...). Saattaa löytää naisen kolmekymppisenä, usein yhärin joka haluaa keskiluokkaisen elintasonsa takaisin.

3. Kamupoika

Usein laiha, hintelä, ei välttämättä kiusattu mutta harmiton. Erittäin sosiaalinen, puhuu jatkuvasti, hymyilee, nauraa, vitsaileekin. Kehuu naisia ja miehiä. Jollekin hyvä mies, mutta ei sytytä ketään. Pidetty koska haluaa nostaa muita ylemmäs, mutta samalla päätyy itse alimmaksi porukan statushierarkiassa. Erittäin romanttinen, ei halua "ottaa naista", "viedä mukaansa", "likistää alleen", ts. dominoida naista ja alistaa. Haluttua seuraa kun etsitään kumppania, mutta poistetaan fb-kavereista kun parit löydetty. Usein jäävät ilman kumppania ja masentuvat pahasti, koska naiset haluavat vahvan miehen ja ekstrovertit harvemmin osaavat analysoida itseään kuten introvertit jotka myös pärjäävät yksin.

Harvinaisemmat:

4. Eliittiätmi

Periaatteessa riittävän hyvä kaikessa, mutta joku syy estää löytämästä kumppania tai etenemästä kun on tilaisuus.

5. Moniongelmainen

Alkkis, huumeidenkäyttäjä, mt-potilas, tms.

Muita?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2. :-(

    • Gammaromeo

      Ihan hyvää tyypittelyä. Lähimmäksi minua osuu mielestäni ns. insinööri.

    • 6. tyyppi joka uskoo kaikenmaailman miesfääri-nettihöpötykseen kuten "naiset pitävät alistavista miehistä".

      • 1212

        Naisten suosituin fantasia on se kun vahva mies ottaa väkisin.

        Lähes kaikki naiset haluavat että mies vie, kantaa puoliväkisin sänkyyn, ottaa rajusti lupaa kysymättä, jne. Läpsii pyllylle, pyörittelee naista kuin mollamaijaa. Eli dominoi ja alistaa naista.

        Lähes jokainen nainen lopulta haluaa tällaista. Tasa-arvoinen seksi on harvoin se mikä eniten sytyttää.


      • 1. elämä ja suhde on enimmäkseen muuta kuin seksiä
        2. fantasioiden ei aina haluta toteutuvan.


      • haukotus-

        Hohhoijaa. Taas tämä joka kuvittelee olevansa joku naisten sielunelämän asiantuntija, vaikkei itse edes tunne naisia.


    • Ex-------PUA

      Ihan hyvä lista. Tuo 5 on myös "kukkaan puhkeamaton jännämies".

    • Rose23

      Mitä tuolla elämässä menestymisellä tarkoitetaan? Lähes koko kaveripiirnii koostuu erilaisista nörteistä (naisia ja miehiä) :D ja nörtiksi kai minutkin lasketaan. Mutta iso osa on parisuhteessa.

      • 2p9

        Pöh, kunhan on taas keksitty jotain omia mutu-listoja jotka perustuvat...no juuri siihen mutuun muttei tosielämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe