AMK liiketalouden matematiikan osuus

354rfgdgd

Onko ketään ollut aiemmin liiketalouden pääsykokeissa, esim. Haaga Heliassa, Metropoliassa tai Laureassa? Itse oon hakenut Laureaan ja pohdin vain millaisia ne "matemaattis-loogista" päättelykykyä mittaavat tehtävät ovat? Mistään en löytänyt esimerkkejä.

8

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rolleeeniu

      Joo, oon ollut parikin kertaa. Itselleni aika haastavia, mut esim lukion käyneille ihan helppo nakki. Varmaan myös juuri amiksen suorittaneillekin. Aika perusjuttuja, murtolukuja ja yhtälöitä. Pari hankalempaa sanallista tehtävää, ja pari päättelytehtävää. Itselläni kaatunut molemmat kokeet tähän osuuteen. :(

    • Rolleeeniu

      Ja, vielä lisätäkseni, sama pääsykoe on valtakunnallisesti kaikissa liiketalouteen hakeutuvilla. Eli eri kouluilla on samat pääsykokeet.

    • saxet

      Aika perustehtäviä, %-laskua, murtolukuja, tilastomatematiikkaa, ensimmäisen asteen yhtälöitä jne. Ja tosiaan sanallisia myös tyyliin, 'Jos kaksi henkilöä poimii 3 l mustikoita kahdessa tunnissa, montako henkilöä tarvitaan poimimaan 25 litraa neljässä tunnissa?' Monivalintatehtäviä, joissa ainakin meillä oli neljä vaihtoehtoa ja se neljäs aina 'ei mikään annetuista vaihtoehdoista'.

    • 1738

      Mites englanninkielinen materiaali? Onko siitä ollut monivalintaa vai kirjoitelma yleensä?

      • Ralenius444

        Kerran pääsykokeessa oli kirjoitelma enkun materiaalista, ihan pieni otsikko monen sivun tekstistä, ja piti kirjoittaa vielä enkuksi. Meni yllättäen täysin penkin alle.

        Viimeks oli pelkkiä monivalintoja enkuks.


    • eevika

      monta laskua yleensä sitte ollu ja paljo siihen matikkaosioon on ollu aikaa?

      • lolololol998

        Oliskohan ollu 20 matikan tehtävää. Koko kokeeseen on 2h aikaa, itse voi päättää minkä osion tekee missäkin järjestyksessä :D


      • eevika

        okee kiitos!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe