En tule koskaan löytämään

sopivaa_kumppania

Itselleni. Jos vaikka tapaan jonkun ensin mukavanoloisen naisen, niin jo seuraavan tapaamisen yhteydessä, paljastuu, että hänellä on elämässään pahoja ongelmia.
Miten minä onnistunkin keräämään ympärilleni heikkoja ja epätasapainoisia ihmisiä? Vaikka itse olen kaikesta huolimatta suhtkoht terve ja tasapainoinen. Juuri sen vuoksiko, että olen ikäänkuin terapiaa heille?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhhlhlhlhlhlkhhl

      Yleensä se kyllä menee niin, että sairaan ihmisen ympärille tulee sairaita ihmisiä.
      En voinut olla huomaamatta, että halusit tuoda esille sen, itse olet terve.
      Miksi koit sen tärkeäksi?
      Ihminenhän on täysin kykenemätön analysoimaan omaa mielenterveyttä ja sillä tavalla oma näkemys on merkityksetön.

      Mitä jos jättäisit hetkeksi ajatuksen jonkun löytymisestä ja keskittyisit itseesi?
      Sinulle voisi tehdä ihan hyvää purkaa menneisyyttä, lapsuutta ja omaa persoonaa jonkun ammattilaisen kanssa.

      • NonSesnseä_

        Miksi itse koit tärkeäksi listata asioita, joita listasit? Et ole tässä suhteessa sen parempi, kuin aloittajakaan. Oletko itse sen parempi tai terveempi, kuin kukaan muukaan? Epäilen. Keskustelupalstojen ongelma on se, että vastaaja ei ymmärrä aloittajaa ja ristiriita on melkein varma.
        Ihmiset ovat kyllä sekaisin reaalimaailmassakin, joten lienee parempi olla yksin. Ei tästä murjottajien maasta ketään löydä kuitenkaan.


      • jhkljökghj

        Taisi osua arkaan paikkaan?
        Ehkäpä sinun olisi syytä pohtia, miksi viesti sai sinut ärtymään.
        Jos siinä ei olisi ollut mitään perää, niin sen olisi voinut ohittaa hymähdyksellä ...mutta sinulle se sai aikaan pienen tunnekuohun ja häpeänesto reaktion.

        Mitä tekstiin tulee niin se ei ollut listattu ja jos kokeilet, niin se olisi voitu kirjoittaa yhteen litaniaan.

        Välien käyttö auttaa kuitenkin lukijaa hahmottamaan asian paremmin :)


    • entiedäkukaolet

      Tervetuloa "kerhoon".:( Tosin sillä erotuksella, että minä olen nainen, enkä minäkään usko koskaan löytäväni itselleni ketään järkevää elämänkumppania, yksin olen luultavasti koko ikäni, jos ei ihmettä tapahdu. Elämässäni on aivan liikaa useita stressitekijöitä päällekkäin, eikä jos epämäntilanne on tämä, siinä jaksa sosialiseerata kauheasti, vaikka tietää että fiksuihin ihmisiin tutustuminen vaatisi juuri sitä, että hankkisi itselleen vaikkapa jonkun itseä kiinnostavan järkevän harrastuksen jossa on fiksuja ja täyspäisiä ihmisiä. Muuten ei tapaakaan kuin hörhöjä. Ymmärrän tunteesi, jos koet, että onnistut haalimaan aina ympärillesi epätasapainoisia ihmisiä: aivan hyvin psyykeltään terve voi niin sanoa, koska valitettava totuushan on, että aivan kaikki ihmiset eivät oikeasti ole terveitä.


      Yksinäisyys on muuten yksi olotila tai tunnetila, josta ajattelen että jolloin ihmisen pitää olla varuillaan, ettei "sosiaalinen pelisilmä" niin sanotusti petä ja ettei hakeudu pelkän jutteluntarpeen vuoksi ainakaan seuraan, jossa voi olla epämääräisiäkin ihmisiä. En tarkoita, että pitäisi pelätä ihmisiin tutustumista, mutta kyllä yksinäisyyden ihmisistä haistavia kaikenlaisia koijareitakin varmaan on. Minulla on kyllä itselläni ystäviä, mutta koska en halua heitä vaivata tilanteissa joissa tietäessäni olevani aivan ylistressaantunut ja siten todennäköisesti huonoa seuraakin, olen pariin otteeseen mokannut aika pahasti ja hankkiutunut seuraan , jota olen seuraavana päivänä kironnut tyhmyyttäni. Myös esimerkiksi vaikkapa alkoholinkäyttöä yksinäisenä pitäisi välttää: itselleni se ainakaan ei sovi, jos on surullinen olotila.


      Avaudun nyt tässä - aiheesta yksinäisyys kun saa kirjoittaa, nimiä kun en ikinä mainitse omasta elämästäni, niin enpä ketään loukkaakaan, mutta kyllä voin kertoa, että maailmassa on niin hulluja tai vähintäänkin ihmisiä, että oksat pois... Itse tapasin taannoin yhden miehen, valitettavasti meillä oli jonkinlaista seksuaalistakin kanssakäymistä ja kyseessä ainoastaan juttu, että olin hiprakassa baari-illan jälkeen päätynyt tyypin kämpille. Äija oli sellainen ainakin lähemmäs noin 40- vuotias, ainakin päälle kolmekymmentä ja oikeinkin kohtelias ja herrasmiesmäisen oloinen, mistä syystä uskaltauduin sitten hänen seuraansa, vaikka tietysti jotkut kellot mulla kilkatti, että tyypissä on jotakin ristiriitaista. Kerran aiemmin olin hänen kanssaan jutellut. No, sitten sen kämpillä paljastui, että tyyppi laittaa kaiken mahdollisen nettiin tekemisistään kavereilleen, myös esimerkiksi sellaiset asiat, jos hän on jonkun kanssa niinsanotusti ..noh päässyt seksuaaliselle asteelle jotenkin. Aikuinen mies oli siis, joku neljäkymppinen about! Ja paljastui myös, että tyyppi oli vuosia kytännyt kavereineen mua asuinalueellani ja heillä oli oikein pilkkanimi keksittynä minulle. Omaan hyvän itsetunnon ja mun silmille ei hypitä, mutta oikeasti sellainen esimerkiksi on jo SAIRASTA, että miten jotkut elävät elämäänsä sosiaalisen median kautta, raportoiden kaikki tekemisensä jonnekin Facebookeihin. Siksi uusiin ihmisiin ei oikein uskalla enää tutustuakaan, kun sellaisissa tapauksissa on vaara, että vievät yksityisyyden muiltakin kuin itseltään sosiaalisen median vuoksi. Itse en ole missään sosiaalisessa mediassa, mutta hainpa omalla nimelläni googlesta tietoa, ja sieltä kyllä löytyi sellaisia kuvia, että harkitsin jopa että pitäisikö niistä ilmoittaa jonnekin, kun en tajua että mite minun nimeni muka liittyy näkemääni.


      No, palatakseni siihen jannuun, joka retosteli minut kämpilleen saamisellaan kavereilleen, niin päälle päätteeksi tyyppi paukautti vielä, että tulisi käymään sinä ja tuona kellonlyömänä tulevalla viikolla.:O Mulla jäi suu auki siinä vaiheessa ja aloin vaan analysoida, että miten mä pääsen tyypin seurasta eroon, jos se vaikka ihan tosissansa olisi nyt päättänyt mukamas muodostavansa suhteen mun kanssa. Sillä on paljon kavereita asuinalueellani, minä taas en tunne ketään. Eipä siinä muuta, mutta kun tyypin kämppäkin oli kuin jokin luola, ihan siistiä siellä oli, mutta keskellä päivää verhot alhaalla ja puhumattakaan mistään muista erikoisista kuriositeeteista. Että joo: ymmärrän jos joku manaa sitä asiaa, ettei tunnu vetävän puoleensa kuin sellaisia joiden pääkopan järkeä epäilee.



      Empatiani sinunkin tilanteeseesi, syy ei kuitenkaan ole sinun sosiaalisten taitojesi puutteessa, jos seuraan haalautuu ihmisiä, joita et koe itsesi tyylisiksi tai jos erehdyt itse seurasta. Yleensä ystävällisyydellä pääsee eroon niiden ihmisten seurasta, jotka eivät kiinnosta. Kenenkään ei tarvitse sietää ainakaan epäkunnioittavaa käytöstä. Kyllä sen itsessään tietää, jos joku on luotettava ja joku ei, sen kertoo ihmisen omat tunteet. Empatia siis sillä edellytyksellä, että kirjoittaja itse on psyykeltään tasapainoinen. Monihan nimittäin luulee olevansa, vaikka ei olekaan. Keskeisin kriteeri on se, että jos muita kohtelee hyvin, ei ketään vihaa ja elää ja antaa elää, erilaistenkin ihmisten antaa ihan olla.

    • PelleHermanni___

      Kiitos kaikille vastauksista. Ajattelemisen aiheita :)

      • lshfduughuhuhj

        Olipas ajattelemisen aihetta, joo. Siis oliko sittenkin kiusaamisaloitus? Mitä sua haittaa kenenkään yksinäisyys ja mikset antaisi yksinäisten ihan vaan olla, mistä ylipäätään edes tiedät onko kiusaamasi yksinäinen vai ei? Toiset on seurallisempia kuin toiset. Anna ihan vaan olla. Ymmärrettävästi tietysti häiriintyneiden uteliaisuutta suuresti tyydyttää se, että jotkut avautuu nimettömillä palstoilla. Eiköse ole aika yksinäistä, jos on utelias sillä tavalla, kaikki näille Suomi24- palstoille kirjoitettu kun melkeinpä pelkkää p*skaa. Enkä ymmärrä, miksi vihaatte yksinäisiä ihmisiä. Ainakin sellainen ihminen on sosiaalinen, jolla on kanttia myöntää jos kokee yksinäisyyttä ja mielenkiintoisempia sellaiset ihmiset on, kuin ne joilla on tarve esittää että hirveästi on kavereita. Sen sijaan mielenterveysongelma pitänee olla, jos tulee netin palstoille pilkkaamaan esimerkiksi vaikkapa yksinäisiä. Tänne pitäisi olla joku ikäraja- ja älykkyys/ yleissivistystesti, ennen kuin pääsisi kirjoittamaan ( karsiutuisi ainakin teinit ja muut toisiaan kiusaavat ja oikeasti liian tyhmät palstoilta keskustelemasta).


      • HellePermanniPalliPelle

        Tänne on aivan sama mitä kirjoittaa ja millä asenteella. Aina saa vittuilua osakseen, joten täältä tulee minunkin puolestani:Haistakaa paska ja vittu kaikki!


      • flhjilyjyhykhjy
        HellePermanniPalliPelle kirjoitti:

        Tänne on aivan sama mitä kirjoittaa ja millä asenteella. Aina saa vittuilua osakseen, joten täältä tulee minunkin puolestani:Haistakaa paska ja vittu kaikki!

        Oletkos sinä nyt aloituksen laatinut, vaiko eri kirjoittaja? Sellainen vinkki, että jos toivot keskustelua, olisi ehkä suotavaa käyttää samaa nimimerkkiä edes yhden keskusteluketjun ajan kuin käytti aloitustekstissä, _mikäli_ olet keskusteluketjuun aloitustekstin kirjoittanut. Eipä sinänsä, sitä on täältä vähän vaikea lohduttaa, kun ei tiedä huomiota tai lohdutusta kaipaavan persoonasta yhtään mitään.


        Olen muuten eri mieltä tuon yhden kanssa, jonka mielestä ihminen ei itse osaa yhtään analysoida omaa mielenterveyttään. No - osaa tai ei, väitän että mieleltään ainakin kohtuullisen terve osaa ainakin tunnistaa mieleltään ulospäin havaittavasti sairaan - ei välttämättä tietenkään tekstien perusteella tai internetissä, mutta noin arjessa ja yleensä. Enkä minä nyt vittuile, sanon vaan että ei sekään aina mikään paras keino ole suositella netin palstalla ensimmäisenä terapiaa tai viitata että kirjoittajan lapsuus olisi jotenkin huono. Tietysti ei se normaalia ole hakea huomiota, että "en koskaan löydä ketään" - tyylin keskustelunaloituksella internetin palstalla, koska kukas sellaiseen tuntematon ihminen mitään osaa täällä sanoa, vaan pikemminkin kummallista huomiontarvetta mielestäni ko. tyyli, mutta kun nämä nyt vaan sattuvat olemaan virtuaalisia palstoja, jonne kirjoitetut tekstit voivat kirjoittajasta riippuen olla a.) puhdasta sepitettä = trollaus, b.) osittaista sepitettä eli puhekielistä tarinointia ja jutustelua ja c.) kirjoitusmotiiviltaan jotakin jonka kirjoittaja ei ole halunnutkaan aukeavan lukijalle eli itseterapeuttista tajunnanvirtaa. Myös lisäksi tärkeää ymmärtää, että täällä kaikki on itse kunkin kirjoittajan omasta mielenterveydestä ja sisälukutaidosta lähtevää tulkintaa.


        Siinä olet kyllä oikeassa, että "aina täällä saa osakseen täällä Suomi24- palstoilla v*ttuilua". Minäkin niin avomielisen tekstin kirjoitin, eikä yhtään empatian sanaa keskusteluketjun aloittaneelta.


        Muuten, minä ainakin hoen täällä aina ainoastaan silloin, että "olen terve, olen terve", kun kirjoitan keskustelupalstoille joissa on todella sairaita tekstejä. En halua että minua sekoitetaan häiriintyneitä kirjoitteleviin, koska vaikken mikään narsisti olekaan enkä tietenkään nimellä kirjoita kun ei täällä kukaan muukaan ikinä, en halua että edes mielikuvatasolla minun ajateltaisiin olevan jotenkin surkuteltavan yksinäinen, jos satun kirjoittamaan yksinäisyys- aiheen palstalle.


        Muuten, ainoastaan vähän yksinkertaisemmat ihmiset nauttivat "vittuilusta" nettipalstalla. Älykkäille keskustelupalstat tarkoittavat mahdollisuutta keskustella.


        Mitä aloittanut sanoi, että kerää ympärilleen "heikkoja" ( mitä hän tosin tarkoittaa heikkoudella, ikävä termi, hmh...) "ja epätasapainoisia ihmisiä", sellainen voi joskus kertoa siitä, että muut kokevat ja näkevät henkilön niin mieleltään ja henkisesti vahvaksi, että haluavat paistatella henkilön empaattisuuden ympärillä. Jos kirjoittaja tarkoittaa takertuvia ihmisiä, joiden kanssa suhde jäisi aina yksipuoliseksi että toinen uupuu, niin ei sellaisten kanssa kannata ollakaan.


      • NonSenseä_
        flhjilyjyhykhjy kirjoitti:

        Oletkos sinä nyt aloituksen laatinut, vaiko eri kirjoittaja? Sellainen vinkki, että jos toivot keskustelua, olisi ehkä suotavaa käyttää samaa nimimerkkiä edes yhden keskusteluketjun ajan kuin käytti aloitustekstissä, _mikäli_ olet keskusteluketjuun aloitustekstin kirjoittanut. Eipä sinänsä, sitä on täältä vähän vaikea lohduttaa, kun ei tiedä huomiota tai lohdutusta kaipaavan persoonasta yhtään mitään.


        Olen muuten eri mieltä tuon yhden kanssa, jonka mielestä ihminen ei itse osaa yhtään analysoida omaa mielenterveyttään. No - osaa tai ei, väitän että mieleltään ainakin kohtuullisen terve osaa ainakin tunnistaa mieleltään ulospäin havaittavasti sairaan - ei välttämättä tietenkään tekstien perusteella tai internetissä, mutta noin arjessa ja yleensä. Enkä minä nyt vittuile, sanon vaan että ei sekään aina mikään paras keino ole suositella netin palstalla ensimmäisenä terapiaa tai viitata että kirjoittajan lapsuus olisi jotenkin huono. Tietysti ei se normaalia ole hakea huomiota, että "en koskaan löydä ketään" - tyylin keskustelunaloituksella internetin palstalla, koska kukas sellaiseen tuntematon ihminen mitään osaa täällä sanoa, vaan pikemminkin kummallista huomiontarvetta mielestäni ko. tyyli, mutta kun nämä nyt vaan sattuvat olemaan virtuaalisia palstoja, jonne kirjoitetut tekstit voivat kirjoittajasta riippuen olla a.) puhdasta sepitettä = trollaus, b.) osittaista sepitettä eli puhekielistä tarinointia ja jutustelua ja c.) kirjoitusmotiiviltaan jotakin jonka kirjoittaja ei ole halunnutkaan aukeavan lukijalle eli itseterapeuttista tajunnanvirtaa. Myös lisäksi tärkeää ymmärtää, että täällä kaikki on itse kunkin kirjoittajan omasta mielenterveydestä ja sisälukutaidosta lähtevää tulkintaa.


        Siinä olet kyllä oikeassa, että "aina täällä saa osakseen täällä Suomi24- palstoilla v*ttuilua". Minäkin niin avomielisen tekstin kirjoitin, eikä yhtään empatian sanaa keskusteluketjun aloittaneelta.


        Muuten, minä ainakin hoen täällä aina ainoastaan silloin, että "olen terve, olen terve", kun kirjoitan keskustelupalstoille joissa on todella sairaita tekstejä. En halua että minua sekoitetaan häiriintyneitä kirjoitteleviin, koska vaikken mikään narsisti olekaan enkä tietenkään nimellä kirjoita kun ei täällä kukaan muukaan ikinä, en halua että edes mielikuvatasolla minun ajateltaisiin olevan jotenkin surkuteltavan yksinäinen, jos satun kirjoittamaan yksinäisyys- aiheen palstalle.


        Muuten, ainoastaan vähän yksinkertaisemmat ihmiset nauttivat "vittuilusta" nettipalstalla. Älykkäille keskustelupalstat tarkoittavat mahdollisuutta keskustella.


        Mitä aloittanut sanoi, että kerää ympärilleen "heikkoja" ( mitä hän tosin tarkoittaa heikkoudella, ikävä termi, hmh...) "ja epätasapainoisia ihmisiä", sellainen voi joskus kertoa siitä, että muut kokevat ja näkevät henkilön niin mieleltään ja henkisesti vahvaksi, että haluavat paistatella henkilön empaattisuuden ympärillä. Jos kirjoittaja tarkoittaa takertuvia ihmisiä, joiden kanssa suhde jäisi aina yksipuoliseksi että toinen uupuu, niin ei sellaisten kanssa kannata ollakaan.

        Sinähän "fiksu" olet tai ainakin luulet olevasi sellainen, en kyllä oikeasti usko, että "fiksuudestasi" kovin paljoa hyötyä on, kun olet itsekin yksin. No, auta toki itseäsi, äläkä jaa non-sense neuvojasi täällä.


    • dfghjkjhgfd

      Terveyteen sairastuneet on niitä pahimpia... juostaan karkuun olemattomia mt-ongelmia....
      Joku markkinoi itseään paremmin kuin joku toinen. Silti se huonosti markkinoiva voi olla terveempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe