Lähi-itää ei korjata ulkoapäin

VIERAAT-POIS

Kautta aikojen ihmiset ovat ratkoneet asiansa sotimalla, itsenäistyminen on syntynyt kauhuja kokemalla.
Lehdessä:
Tutkija: Lähi-itää ei korjata ulkoapäin
Aleksanteri-instituutin johtaja Markku Kivinen sanoo, että Lähi-idän kriisin ratkaisevat alueen maat itse.
Kivinen muistuttaa, että demokratiaa on mahdotonta luoda hetkessä.
Se ei synny niin, että kaadetaan hallitus ja rikotaan rakenteet ja sitten sanotaan, että nyt on demokratia.

Miksi vieraat vallat sekaantuvat toisten maitten asioihin, varsinkin suurvallat pyrkivät laajentamaan etupiirejän ja siitä tulee lisäongelmia tuhansienkilometrien päähän kuten suomeen.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GO-home

      Kautta-aikojen ihmiset ovat levittäneet reviirejään ja hävittäneet alkuperäiskansoja sukupuuttoon joka puolella maailmaa.

      Vallanpitäjät luovat yhteiskunnistaan epätasa-arvoisia, koska eivät huolehdi kaikkien kansalaisten hyvinvoinnista samanaikaisesti.

      Nykymaailmassa demokratiasta voidaan antaa tietoa ilman aseita, koska sinne minne on menty aseitten kanssa on kuolleisuus lisääntynyt ja sortaminen vain pahentunut.

      Rajat kiinni, niin ihmisten on "pakko" alkaa vaatimaan oikeuksiaan, koska ei mitään tuoda tarjottimella vaan niistä on taisteltava.

      Suomi on asennoitunut väärin avun tarjoamiseen, maailmalla leviää tietoa, että täällä annetaan asunnot ja ruokaa pakolaisille sekä rahaa käteen ja sitä tietoa käyttävät hyväkseen kaikenlaiset onnenonkijat.

      "Vuosittain sadat miljoonat ihmiset kärsivät luonnononnettomuuksien, aseellisten konfliktien ja muiden kriisien seurauksista. Humanitaarista apua annetaan tarpeeseen perustuen. Sen tarkoitus on pelastaa ihmishenkiä, lievittää inhimillistä hätää ja ylläpitää ihmisarvoa kriisien aikana."

      "Suomen apu kohdennetaan maille, jotka ovat tehneet virallisen avunpyynnön ja joiden humanitaarisesta tilanteesta on tehty luotettava tarvearviointi sekä YK:n koordinoima humanitaarisen avun järjestöjen yhteinen apuvetoomus."

    • Hyppää-suohon

      Älä jauha paskaa

      • GO-home

        Älä itse jauha paskaa, mehän olemme jo suossa kaulaa myöten, ei täällä tarvita lähi-idästä militantteja niitä näyttää olevan omasta takaa jo aivan tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe