Ei enää elämänhalua.

MitätönElämä

Oon 30v mies. Minulla ei ole mitään enää elämässä muutakuin päivästä toiseen jatkuva masennus ja ahdistus. Tänäänkin olen vaan maannut sängyssä edes ylös nousematta, koska ei ole sille mitään syytä. Kaikki elämässä mennyt perseelleen tämän olotilan takia. Olen yksinäinen, en ole koskaan ollut parisuhteessa vaikka kaipaisin naisen elämääni, en uskalla heitä lähestyä vakavassa mielessä. Äsken otin taas suuren määrän ketipinoreita jotta ahdistus edes vähän vähenisi. Ainut ilon hetki elämässä on kun ottaa jotain päihdettä, niin hetkeksi helpottaa. Suurimman osan ajasta olen kyllä selvinpäin vaikka se onkin todella tuskaista olemista. Luulen että lopettaisin elämäni omakätisesti mutta en halua aiheuttaa lähimmäisille sitä tuskaa. Haluan vain nukkua, ja nähdä unta oikeasta elämästä missä joku sanoisi rakastavansa ja välittävänsä. Miksi tämä kauhea tuska vaan jatkuu vuodesta toiseen vaikka mitä olen yrittänyt...

54

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dede

      Kuulostaa kauhealta, itsellä vähän samaa tilannetta, rahattomuutta siitö kun ei jaksa tehdä täyttä työpäivää, ja kierre valmis, myös yksinäisyyttä ja sairaus. Kämppäkin kuin pommin jäljillä. Tsemppiä sinne! Tää makaaminen on kauheeta. Kokoajan tuomitsen itseäni siitä että makaan kuin märkä rätti ja samalla voivottelen kun ei mitään jaksa yrittää.

    • keittiömanta

      Mene jonnekin mielenterveyspotiladen yhdistykseen ja pyydä liikuntakaveri. Aloita ulkona käveleminen, vaikka ei huvita. Raitis ilma tekee hyvää ja puiden värit. On tutkimustuloksia, että metsän lähellä asuvat ja joka päivä puiden välissä kävelevät kärsivät vähemmän masennuksesta.

      Yhdistyksestä voi löytää myös naiskohtalotoverin. NAISIA on enemmän kuin miehiä, joten sinulla on jopa valinnavaraa...myös netin kautta (vertaistukiryhmä)voi hakea kohtalotaoveria. Jos nainen on kokenut masennusta, hän ymmärätä sinua.

      Sinun lääkityksesi täytyy myös arvioida uudestaan, vaihtaa lääke. Masennuslääkettä ei oteta montaa päivässä. Tilaa lääkäriaika ja pyydä parempi lääke. Jotkin ihmiset joutuvat syömään lääkettä koko elämänsä, jos on elimistöperäinen masennus (aivojen hormonituotannon sairaus). Moni muu masenus voi parantua tai lieventyä.

      Älä makaa sängyssä koko päivää. Ota jokin tylsä rutiini päivään. Esim. kaurapuuron keitto aamulla, lenkki puiden välissä 60 min, kahvitauko, nettihöpöä 60 min, lenkki kauppaa 30 min. JNE.

      Hyvää vointia! Sää olet minusta aika ihana ja avoin tyyppi. Tulisin kylään, jos tuntisin.

      • kahvitaukooo

        "Älä makaa sängyssä koko päivää. Ota jokin tylsä rutiini päivään. Esim. kaurapuuron keitto aamulla, lenkki puiden välissä 60 min, kahvitauko, nettihöpöä 60 min, lenkki kauppaa 30 min. JNE." Hehh-hen, tää oli hauskasti ilmaistua tosiasiaa. Saanko määkin lainata tota vinkkiä... Ihanasti ilmaistu.


    • ihmisten ilmoilla meneminen antaa virikettä ajatukselle.

    • SallaKarimies

      Hyviä neuvoja olet jo saanut. Minä haluan osaltani muistuttaa, että Jeesus rakastaa sinua. Hän odottaa ja toivoo, että käännyt hänen puoleensa, niin että hän voi auttaa sinua. Hänelle on kaikki mahdollista ja hän voi auttaa sinut pinnalle jopa ihan helpostikin, kun vain päätät tositarkoituksella hänen puoleensa kääntyä. Hän tahtoo antaa meille kaikille ei sen enempää eikä vähempää, kuin TÄYDELLISEN ILON, tämä löytyy Raamatusta. :) Ja se on totta, itse olen saanut tuota iloa kokea. :) Vaikka olin aikanani hyvin hyvin heikko, masentunut ja ahdistunut ihminen. Tai olen vieläkin heikko, mutta Jeesuksen seurassa olen oppinut, että se ei haittaa, hän on minun voimani ja apuni. Raamatun mukaan Jumala voi erityisen voimallisesti toimia juuri heikoissa ihmisissä ja ilmestyä heidän elämässään. Älä ainakaan tapa itseäsi, olemme elämästämme vastuussa Jumalan edessä, hän on meille elämän lahjaksi antanut, ja ihmiselämä on kuitenkin loppujen lopuksi lyhyt joka tapauksessa... :)

      Rukoile, lue Raamattua ja opettele sitä kautta tuntemaan ihmeellistä taivaan Isää. Mene mukaan seurakuntaan, yhdessä on aina helpompaa ja tähänkin meitä neuvotaan. Alkutaipaleelle on tosi hyvä tällainen kuin Opetuslapseuskoulu: http://oneway.tv/fi/category/23425511

      Varsinkin Tapani on minusta tosi hyvä opettaja, mutta ovat muutkin. Noita ihan oikeasti kannattaa kuunnella, niistä tulee heti ainakin minulle hyvä olo. Kaikki muukin on hyvää tuolla oneway.tv:llä tai sitten osoitteessa http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47 (jos ei toimi hyvin se oneway.tv, siellä on joskus häikkää)

      Jumalan siunausta sinulle! Jumala on heikoissa väkevä, juuri heissä!

      • SallaKarimies

        "Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, 31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". (1. kirje korinttolaisille, luku 1, löytyy Uudesta Testamentista)


      • SallaKarimies

        Ja Jumala todella voi täyttää kaikki tarpeesi ja antaa sinulle lahjaksi vaikka ihanan vaimonkin! Kunhan ensin opettelet sitä Jumalaa tuntemaan. :)


      • eikö se paremman metsästys ollut kilpailu homma?


      • Anonyymi

        Jumalaa ei ole olemassa ymmärrätkö.

        Se on vain keinotekoinen tapa antaa ihmisille uskoa, joilla ei ole ketään ihmistä seuranaan.


    • Ainoa-ongelmasi

      on myrkyt joita syöt. Niitä syömällä sinusta tulee kävelevä ja makaava ruumis.

      Vaikka ei se ketään kiinnosta, ei edes myrkkytehtailijoita.

      • Pois

        Ketipinorit aiheuttaa masennusta ja saamattomuutta, jätä ne ihmeessä ne pois.


      • MitenMilloinkinn
        Pois kirjoitti:

        Ketipinorit aiheuttaa masennusta ja saamattomuutta, jätä ne ihmeessä ne pois.

        Nimim. Pois. Ei välttämättä! Yhdellä kaverillani on tuo lääke, eikä se hänellä tuommoista tehnyt. Päinvastoin, lääkitys alkoi auttaa häntää virkeämmäksi kaikin puolin, ja positiivisemmaksi, jolloin asiat ja elämä sujuu paremmin.


      • Ketilobo
        MitenMilloinkinn kirjoitti:

        Nimim. Pois. Ei välttämättä! Yhdellä kaverillani on tuo lääke, eikä se hänellä tuommoista tehnyt. Päinvastoin, lääkitys alkoi auttaa häntää virkeämmäksi kaikin puolin, ja positiivisemmaksi, jolloin asiat ja elämä sujuu paremmin.

        Ketiapiini ainoastaan lobotomoi kemiallisesti. Aine vaimentaa tunnekokemuksia ja siten henkilö ei välitä asioista samalla tavalla. Jotkut kokevat sen miellyttäväksi.


      • masennusjahoito

    • Niinuskainennnnn

      Moi. Tiiän ton fiiliksen oon itekkin ollu niin masentunu ja ahdistunut joskus... tiiän miten "turhalta" kuulostaakun sanotaan että kylläse siitä. Mut se on tosiasia että 4seinän sisällä oleminen ei varmasti auta asiaa,ja tiiän tunteen et kun ei tiiä mihin sit menis ja mitä tekis jne. Itsemurhalla teet hallaa lähimäisillesi,mulla on kavereita ketä lähteny omankädenkautta ja se on kauhea tunne mikä jää meile omaisille :( mäkinoon kohta 30v nainen.

    • ElämäOnKärsimystä

      Ihan samat fiilikset kuin aloittajalla paitsi että olen "vasta" 26-vuotias mies mutta mihinkäs ne asiat tästä muka muuttuis kun kohta 10 vuotta kamppaillut todella pahan ahdistuksen, masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa.

      En minäkään pysty naisiin tutustumaan juurikin sosiaalisten tilanteiden pelon ja ahdistuksen takia joten tulen aivan varmasti yksin jäämään ja se masentaa ja ahdistaa todella paljon.

      • ElämäOnKärsimystä

        Elä siinä sitten elämää kun ei elämällä ole kertakaikkiaan mitään tarkoitusta. Yötkin tulee yleensä valvottua kun miettii vain omia murheitaan ja päivällä ei jaksa nousta sängystä kun ei haluaisi enää herätä uuteen päivään.


      • TSH

        Veit jalat suustani.


    • MitätönElämä

      Nyt on nukuttu 14 tuntia, ja nähty unia oikeesta elämästä.. Nyt pitäs taas tuijottaa seinää muutama tunti että saisi ehkä taas unenpäästä kiinni. Ruokaa oon syöny viimeks joskus viikonloppuna, ei maistu. Tulis joku sairaus ja veis miut jo pois...

      • ehdotuksiapäivään

        Lähde ulos kävelemään. Käy ostamassa kaupasta pullaa. Palaa kotiin ja juo pullakahvit. Katso elokuva. Tai käy kirjastossa ja lainaa vaikka joku Agatha Christien tai Henning Mankellin romaani, keskittymiskyvystä ja mielenkiinnosta riippuen.


    • 45y4ty

      Käytätkö tai oletko käyttänyt pidempään jotain "psyykenlääkkettä"? Puhuit Ketipinorista eli ainakin ketiapiinireseptin olet joskus saanut? Kai ymmärrät, että "psyykenlääkkeiden" käyttö vastaa katuhuumeiden käyttöä? Jos käytössäsi on jotain em. huumeita niin niiden käytön alasajo on tietenkin aina se vaihe numero 1, jos joskus henkiset olonsa haluaa paremmiksi. Moni käyttäjä ei osaa ajatella, että ahdistuneisuus ja sekavuus voi johtua käytössä olevista terveyskeskuksesta saaduista huumaavista aineista.

      Muista kuitenkin, että lopettaminen on tehtävä varoen, sillä vieroitusreaktiot voivat olla todella hurjia. Lisääntynyttä ahdistuneisuutta, masentuneisuutta, sekavuutta, psykoottisuutta, maanisuutta jne. Vinkkejä vieroitukseen ja vertaissivustoja löydät esimerkiksi sivuston www.cepuk.org kautta.

      Oli tilanteesi mikä tahansa, toivottavasti saat asiat parempaan kuntoon ja löydät vielä syitä elää.

      • MitätönElämä

        En käytä mitään lääkkeitä. Kaapista löytyneitä vanhoja ketipinoreita otan että saisin nukuttua päivätkin, ettei tarviis murheessa valvoa.


    • kristallikidesuola

      Tiedän tunteen. Sen, kun ei jaksa nousta sängystä, koska vaivan näkeminen ei tunnu miltään, ei herätä mitään intohimoa suuntaan tai toiseen, niin on helpompi vain jäädä makaamaan. Kun ovesta ulos lähteminen tuntuu niin ahdistavalta, että seisoo käsi ovenkahvalla eteisessä ja miettii, saako itsestään niin paljon irti, että pystyy avaamaan sen oven ja ottamaan ensimmäisen askeleen.
      Kun silloinkin, jos saa itsensä ulos, välttelee ihmisiä ja katsoo pois, vaikka kadullakin kävellessä, koska koko maailma tuntuu niin vieraalta ja kaikki ihmiset tuntuvat niin vierailta eikä voi paeta sitä oloa, että ihmiset väistämättä tietävät, näkevät sen sinusta ja aistivat sen, että et kuulu heidän joukkoonsa. Koska jollain tavalla on sellainen olo, että maailma ei ole itseä varten ja on, kuin kantaisi jatkuvasti harteillaan vuorenlohkareen kokoista taakkaa, silloinkin, kun pitäisi olla hauskaa ja nauttia ja tekee sen pakosta, koska sitä sulta kuitenkin odotetaan. Ja koska ei halua kenenkään tietävän.

    • TSH

      Tuttua on :( . Eli mikä järki tämmösessä elämässä kun ei pysty nauttimaan mistään
      eikä saa mistään mitään iloa... mutta täällä sitä vaan on oltava... Voimia sullekin kuitenkin <3

    • ateisti666

      Älä nyt ainakaan uskkon haksahda se on suurta huijausta.

      • MitätönElämä

        En haksahda


      • SainAvunSain

        ateisti666:lle. Ei ole huijausta. Toimii. On totta. Sain uskosta avun, joten kukaan mikään ei voi uskotella mulle muuta kuin, että Hän on ja elää. On helpompaa todella elää ahdistuneenakin, kun on pohja uskossa, eikä koskaan ole yksinkään.


      • Anonyymi
        SainAvunSain kirjoitti:

        ateisti666:lle. Ei ole huijausta. Toimii. On totta. Sain uskosta avun, joten kukaan mikään ei voi uskotella mulle muuta kuin, että Hän on ja elää. On helpompaa todella elää ahdistuneenakin, kun on pohja uskossa, eikä koskaan ole yksinkään.

        Ihana kuulla


    • MitätönElämä

      Se harmittaa ettei kehtaa tappaa itseään, vaikka se olisi valtava helpotus ettei tarvitsisi herätä enää. Nukkuakaan ei pysty vuorokauden ympäri, pakko valvoa se muutama kauhea tunti. Tää suru ja kaikki on vaa nii helvetin sietämätöntä, tulis vaik joku ja löisi edes kunnolla ni tuntis jotain... Kolmas päivä nyt taas tässä sängyssä menossa.

      • Jeesus_pelastaa

        Kuoleman jälkeen alkaa iankaikkisuus Taivaassa tai kadotuksessa. Moni on luullut että kaikki päättyy kuolemaan ja tahtoisi palata kidutuksesta takaisin maan päälle tekemään parannusta mutta liian myöhäistä. Edessä on iankaikkinen piinaava kidutus vailla lepohetkiä. Mutta Jumala ei tahdo että yksikään joutuisi tuliseen järveen. Nyt tänään on tehtävä totinen parannus synneistä ja annettava elämä Jeesukselle eläen kaidalla tiellä. Jeesus on Herra


      • ElämäOnKärsimystä
        Jeesus_pelastaa kirjoitti:

        Kuoleman jälkeen alkaa iankaikkisuus Taivaassa tai kadotuksessa. Moni on luullut että kaikki päättyy kuolemaan ja tahtoisi palata kidutuksesta takaisin maan päälle tekemään parannusta mutta liian myöhäistä. Edessä on iankaikkinen piinaava kidutus vailla lepohetkiä. Mutta Jumala ei tahdo että yksikään joutuisi tuliseen järveen. Nyt tänään on tehtävä totinen parannus synneistä ja annettava elämä Jeesukselle eläen kaidalla tiellä. Jeesus on Herra

        Se nyt tästä vielä puuttuis että joutuis jossain helvetissäkin vielä kärventymään. Olen vähän sillä kannalla että en taida uskoa tuollaiseen hihhulointiin. Eiköhän maan päällisissä kärsimyksissä ole jo ihan tarpeeksi ilman että joku Jeesus vielä uhkailee helvettiin joutumisella.


      • ElämäOnKärsimystä
        ElämäOnKärsimystä kirjoitti:

        Se nyt tästä vielä puuttuis että joutuis jossain helvetissäkin vielä kärventymään. Olen vähän sillä kannalla että en taida uskoa tuollaiseen hihhulointiin. Eiköhän maan päällisissä kärsimyksissä ole jo ihan tarpeeksi ilman että joku Jeesus vielä uhkailee helvettiin joutumisella.

        Minun mielestä sellainen kostonhimoinen Jumala ei ole mistään kotoisin enkä myöskään sellaiseen halua uskoa.


      • Jeesus_pelastaa

        Etkö ymmärrä että se ei todellakaan ole Jumalan tahto että ihminen joutuu helvettiin. Se on tehty perkeleelle ja hänen enkeleilleen.

        Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä ihmistä. Joten on tehtävä totinen parannus ja annettava elämä Jeesukselle, Jumalan Pojalle joka on kuollut myös sinunkin syntiesi tähden. Lähde kaidalle Jeesus tielle joka vie Taivaaseen sillä muuta tietä ei ole ikuiseen iloon. Siellä ei ole tuskaa taikka murhetta vaan valtavan ihanaa jota ei ole ihminen ei voi edes kuvitella.


      • PuhunItselleni

        MitätönElämä:lle vastaan. Kerron, mikä on auttanut mua joskus tuossa makaamispäivien jumissa. Olen puhunut itselleni tähän tapaan suunnilleen: Nyt nosta koiven tästä sängyltä ja asetan sen lattialle ja toinen kinttu mukaan, kävelen eteiseen, pukeudun kunhan jotenkin, selitän itselleni 'missä on kenkä, tässä, laitan nämä kengät, tämän takin, katson peiliin' ; tarkistan että avain kourassa ja menen ulos, vasta ulkona päätän, mihin suuntaan ja kuinka paljon kuljen. Mutta tämän kaiken ponnistelun jälkeen siellä omien seinien ulkopuolella jotenkin alkaa paremman vyöry, voimia tulee, avaruutta. Näin olen saanut makoilut poikki. Monesti kotiin saavuttuani olen vielä saanut tehtyä jotakin välttämätöntä kotityötä ja syötyä kunnolla. - Nyt en muista, oliko sinulla paniikkihäiriötä, minulla ei sitä riesanani ole, siksi tämmöinen pieni asia kerrallaan itseä käskien toiminta avartaa olon. Edellyttää siis, että voi kulkea ulkona liikenteessä ja nähdä muuta 'liikkuvaa'.


    • tiedänmikäauttaa

      Haluatko mennä sänkyyn kanssani?
      Olen nainen ja yksinäinen ja masentunut myös.
      Ehkä se poistaisi masennustasi.

      • vethsa

        Määkin oon masentunu. Laita mailiosottees tänne, niin laitan omani. Tiedän, että seksi auttaa. Oon valmis matkustamaan myös, että sijainnilla ei oo väliä.


      • ElämäOnKärsimystä

        "Haluatko mennä sänkyyn kanssani?

        Olen nainen ja yksinäinen ja masentunut myös.

        Ehkä se poistaisi masennustasi."

        Kyllä seksi maistuis ja varmasti masennus poistuis ainakin hetkeksi ja ehkä jopa kokonaan jos sais seksiä säännöllisesti. Mistäpäin Suomea olet?


      • ElämäOnKärsimystä
        ElämäOnKärsimystä kirjoitti:

        "Haluatko mennä sänkyyn kanssani?

        Olen nainen ja yksinäinen ja masentunut myös.

        Ehkä se poistaisi masennustasi."

        Kyllä seksi maistuis ja varmasti masennus poistuis ainakin hetkeksi ja ehkä jopa kokonaan jos sais seksiä säännöllisesti. Mistäpäin Suomea olet?

        En ole nainen, mutta seksi naisen kanssa kyllä maistuis koska vain ja parantais mielialaa huomattavan paljon mut eipä sitä taida olla mahdollista saada.


    • shshhgfhshf

      Oon ollut vastaavassa tilanteessa. Melkein suosittelisin, että soittaisit lanssin, jos pääsisit sitä kautta osastolle hoitoon?

      • paskatt

        luletko että häkestä mitään lanssia lähetetään jos kerrot olevasi vain väsynyt ja vähän masis.... Niillä on parempaakin tekemistä ja oikeita potilaita! ihme pellejä tääl kommentoimassa.... jos ihminen ei oo ees avopuolella nii miks luulet et pääsis osastolle tosta va


      • Anonyymi
        paskatt kirjoitti:

        luletko että häkestä mitään lanssia lähetetään jos kerrot olevasi vain väsynyt ja vähän masis.... Niillä on parempaakin tekemistä ja oikeita potilaita! ihme pellejä tääl kommentoimassa.... jos ihminen ei oo ees avopuolella nii miks luulet et pääsis osastolle tosta va

        Olen pagoillani puolestasi. Kyllä sinäkin vielä paranet 👍


    • tasan ei käy onnenlahjat.

    • MitätönElämä

      Neljäs päivä nyt sängyn omana, alkaa jo koskea ja kolottaa tämä makaaminen. Motivaatiota ei ole mihinkään, hyvä että jaksaa vessassa käydä ettei laske alleen. Ulos ei ole minkäänlaista halua mennä, siellä ei oo miulle mitään. Tää kännykkä on nyt miulle kaveri ja samalla pahin vihollinen. Olisi edes joku kenen kanssa jutella, joku kuka ei tuomitsisi tai kummeksuisi. Psykkiin en enää mene, siellä lässytetään kuin pikkulapselle, ja jutut aina samat leipääntyneen ihmisen suusta. Inhottaa, vituttaa, ahistaa ja masentaa, uusi päivä on taas alkanut.

      • Nyt ylös sieltä minun päivän kunniaksi. piristä edes päivääni sen verran että otat elämän halusi kiinni ja alat elämään. Siihen tarvitaan vain halua pysyä terveenä ja tehdä itsestä parempi kuin on. Sen jälkeen pystyt valloittamaan yksinäisen eksyksissä naisen sydämmen jos ajattelet häntä. Voin kertoa että nytkin riskialtistan perhe elämäni vain sinun takia koska halusin sinua muistuttaa että kilteydellä itselleen ja muille olet voittaja ja parhaimpaan pyrkimiseen. Olen ollut tuossa jamassa ja psykologi ja lääkärit eivät osanneet auttaa(koin haittaa enemmä) ja puhuminen vaan turruttaa huipun kivusta.


    • EletäänVaikkaPiruuttaan

      Ai. Elämä on juuri sellainen kuin sen aikoo toteuttaa...
      30v niin sulla on n.40-50v jäljellä. :)

      Itellä syksyisin (näihin aikoihin) masennus, muttei enää vuosiin... kiitos melatoniinin.

    • ElämäOnKärsimystä

      Ei jaksais elää enää päivääkään mutta edessä taitaa olla pahimmillaan vielä 60 vuotta ellei enemmänkin. Huonommaksi vain menee elämä mitä vanhemmaksi tulee joten en edes halua ajatella miltä minusta tuntuu 20-30 vuoden kuluttua saati sitten ihan vanhuksena kun menee jo fyysisestikkin niin huonoon kuntoon ettei pysty enää tekemään mitään vaikka sattuis haluamaankin. Vanhana on ainakin ihan turha enää haaveilla naisista ja seksistä jos ei nuorenkaan ole pystynyt naista hankkimaan. Mitä pahaa sitä on tehnyt ansaitakseen tällaisen kärsimyksen?

    • myös3kymppinen

      Uskon, että olet yrittänyt kaikkesi mikä tilanteeseen nähden on kohtuullista. Näin se vain ikävä kyllä menee, että joidenkin osa on kärsiä ja epäonnistua toistuvasti. Vastaavasti pieni osa saa helpolla "kaiken" ja enemmistö on jotain siltä väliltä. Ja se epäonnistujan osa ei johdu aina siitä, että ei yritä tarpeeksi tai että ei usko itseensä. Päinvastoin joskus: mitä enemmän yrität, sitä vähemmän toivoa on jäljellä ja sitä vähemmän kiviä on kääntämättä.

      Toivotko koskaan, että sinulle kävisi jotain niin ikävää, että se saisi sinut tekemään lopullisen ratkaisun? Itse toivoin, ja jotain äärimmäisen pahaa / peruuttamatonta tapahtuikin, mutta jumitan edelleen. Loppu saattaa kyllä tulla pian ja yllättäen, kunhan saan tietyt käytännön asiat järjestykseen. En esimerkiksi halua hirttäytyä nykyisten inhottavien naapureiden iloksi, vaan pitää muuttaa ensin jne.

    • 323223223233232

      hanki nainen ja syö muffinssia päivästä toiseen niin ei masenna

    • gdrdrgdgr

      "pahimmillaan vielä 60 vuotta ellei enemmänkin. Huonommaksi vain menee elämä mitä vanhemmaksi tulee joten en edes halua ajatella miltä minusta tuntuu 20-30 vuoden kuluttua" – onkohan ihmiskunnalla jäljellä niin paljon. Ilmakehä on pilalla, meret ovat pilalla, sademetsät ovat pilalla, Pohjoisnapa on sulanut jne.

    • 212

      Tässä mun sposti jos haluat jutella s-n-94(at)hotmail.com :)

    • juuli42

      Jos otat Ketipinoria suurempia annoksia oidaksesi nukkua, ja sitten olet ottamatta ja taas otat, se saa aikaan aivoissasi sellaisen myrskyn ettei ole ihme että senkin vuoksi voit huonosti. Myös jos otat alkoholia, vaikka on masennus ja otat Ketipinoria, sekin vie oloa aina vaan pahemmaksi.
      Olet joutunut pahaan kierteeseen.
      Nimim puhun itselleni antoi hyvän neuvon. Ei tarvitse ulos mennä, voit komentaa itsesi vaikka tekemään jotain pientä. Pienin askelin. Kun menee vaikka suihkuun, siinä jo ajatukset vaihtavat rataa. Olen omalla kohdalla tämän todennut että masennuksessa ajatukset kiertävät samaa rataa kuin juna joka ei pääse vaihtamaan raidetta. Kun jollain keinolla pystyy muuttamaan ajatuksia, tilanne helpottuu edes vähän.

    • Anonyymi

      Niin se ikä vaikuttaa muistiinkin. Edes ap ei ole sitä välttänyt.
      Kas kun 1940 luvun alussa syntyneet ovat täyttäneet 30 vuotta 1970 luvulla.

    • Anonyymi

      Minä katson elokuvia ja syön miniluumutomaatteja.

      • Anonyymi

        Kirsikkatomaatit, juustovoileipä ja mikromakkara. Netflixiä aamu kuuteen, sitten herää ja kas, on jo iltapäivä. Kahvi, tupakka ja taas Netflix, välillä Candy Crash ja olutta. Aski kerrallaan päivästä toiseen. Onneksi täällä on muitakin samanlaisia saamattomuuden sankareita. Tervetuloa termiin ne, jotka tätä kokematta "hyviä" neuvoja antavat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe