Mitä sinulle tulee mieleen aamulla

1eero

Herätessä unenpöpperössä kiiruhdat vessaan tukka huiskinhaiskin silmät rähmässä, katseesi nauliutuu peiliin jäät tuijottamaan olenko minä tosiaan tuo joka tuijottaa takaisin, vuodet on vierineet et ole enään nuori.
Mitä sinulle tulee silloin mieleen vai oletko välinpitämätön.

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mittää uutta. Sama pallinaama sieltä kahtoo takasi kuin kymmeniä vuosia takaperin. Mitä nyt maan painovoima vetää ilmettä alaspäin. Oispa hirviä jos näyttäs samalta kuin parikympisenä. Tulis mieleen että onpas säilöntä-aineet olleet hyvät.

    • pimpati.pamppaa

      pimppaahan sitä tulee ajateltua illoin myöhään ja heti aamusta. näet entisenä alkeellisena muusikkona sitä kaipailee pimpparautaa vielä. lauloihan siitä pee pee peteliuskin.

      • Erikooista et naamastas tulee itselles pimppa mieleen. Taitaa melkonen värkki rustinkis olla?


      • pimpati.pamppaa

        tota enhän mä näe naamaani kun herään ja viimeinen mööpeli on peili mihin katson milloinkaan aamulla, vähän päivälläkään. tukkaa voi haroa sormin ja lippis peitteeksi. kun lähtee liikkeelle.
        oikeestaan mä en etes tiedä minkä näköinen mä olen.


      • pimpati.pamppaa kirjoitti:

        tota enhän mä näe naamaani kun herään ja viimeinen mööpeli on peili mihin katson milloinkaan aamulla, vähän päivälläkään. tukkaa voi haroa sormin ja lippis peitteeksi. kun lähtee liikkeelle.
        oikeestaan mä en etes tiedä minkä näköinen mä olen.

        Minun kait pittää aamulla laitaa vähän lateksia pintaa etenkin jos olen ihmisten ilmoille lähtemässä. Hapsiakin vähän taivutella ja .


      • riihipiruna.baanalle.vaa
        siilimuori2 kirjoitti:

        Minun kait pittää aamulla laitaa vähän lateksia pintaa etenkin jos olen ihmisten ilmoille lähtemässä. Hapsiakin vähän taivutella ja .

        mikä siinä on naisilla, ettei kelpaa luonnon lateksilla?


      • riihipiruna.baanalle.vaa kirjoitti:

        mikä siinä on naisilla, ettei kelpaa luonnon lateksilla?

        No ei voi yleistää mutta nythän kysyttiin kukaiselta itseltään. Minä vastasin niin kuin minun pitää :). Pitä siistiä.


      • Väriloistettaelämään

        No en kyllä kehtaisi riihipiruna baanalle lähteä. En halua olla ihmeisten ilmoilla sen näköinen kuin olisin elämääni kyllästynyt kun en ole. 'Lanttu' joka hartioitten välissä heiluu on paljon mukavamman näköinen pienellä ehostuksella.


    • ootteles...huomenaamuna sen rekisteröin, mitä ihmettä siellä silloin mietin...
      nyt ei tule siitä hetkestä mitään kirjoittamisen arvoista mieleen...

      • Voi kauhistuksen kanahäkki. Tämän siitä saa kun yöllä melkein suoraan saunasta sukeltaa vällyjen väliin. Varsinainen tarhapöllö katsoo aamulla peilistä. Mutta varo vaan kun hyökkään kimppuusi. Tosin ensin on saatava kahvia. Samalla mietin millaiset kiharat vai jospa tänään olisinkin luomupöllö.
        (opettaja, opettaja, huomaatko ei yhtään kolmea pistettä tässä kirjoitukses, alan oppia vai)


    • kuka.ties

      Kun alkaa hiljalleen tietää
      Mitä todella on
      Minkä muotoinen minkä kuuloinen
      Miltä mikäkin asia omissa silmissä
      Näyttää ja miltä tuntuu

      Silloin vähenee tarve
      Selitellä ja silotella itseään
      Tai mahtua vieraisiin
      Räätäleiden vaatteisiin

      Silloin tietää jo
      Ettei joustavinkaan ihminen
      Veny rispaantumatta
      Ja että barbasaboja
      Elä tottapuhuen
      Vain saduissa

    • kylmätotuus

      Harvoin jään unenpöpperössä katsomaan kuvaani peilistä, vaan kömmin takaisin sänkyyn jatkamaan uniani.

      Herättyäni kunnolla uuteen päivään voin jäädä miettimään peilin eteen, kuka on tuo ihminen, joka minua sieltä tuijottaa.
      Kun aivotoimintani alkaa pelata, niin tajuan, että sehän olen minä itse.
      Ainoa ihminen, joka on kulkenut rinnallani kaikki vuodet.
      Hän tietää kaikki tekemiseni ja kokemukseni elämästäni. Ilot ja murheet.

      Useimmiten se soimaa ja vinoilee. Joskus harvoin myös kehaisee.

      PS. Pesen peilin hyvin harvoin, enkä nuoruutta enää ihannoi!

      • Aika hyvin sanottu tuo, ainoa joka on kulkenut rinnalla :) näinhän se... Sellaiselle kaverille pitää olla armollinen, parhaansa hän on tehnyt kuitenkin.


    • 0066662

      Ensimmäisenä tulee kahvi ja uusi lehti mieleen, partakin pitää ajaa ym.

    • 1eero

      Nuorena oli tarkkana peilinedessä tukka piti liipata naama jynssätä ennen ihmisten ilmoille nykyään hyvä että ilkiää peiliin katsoa jätänkin katsomatta ettei tule paha mieli varsin aamulla no pakko katsoa jos ulos ettei peikon näköine räkää rähmä naama täynnä parta turpa kuin risukasa, oikein kun ahkeroi niin seasta kas löytyy ihminen.

      • Häytyypikös sun parran letittää?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Häytyypikös sun parran letittää?

        Ei, nyt on parinsentin risuparta, aiemmin oli pehko sen verran pehkoinen piti välillä tutkia mitä pehkon sillä mahtaa olla.


      • 1eero kirjoitti:

        Ei, nyt on parinsentin risuparta, aiemmin oli pehko sen verran pehkoinen piti välillä tutkia mitä pehkon sillä mahtaa olla.

        Nii, hammasharjasta ja ruohonleikkurista lähtein :).
        Nylkyisinhän näkyy olevan trendi et kasvatetaan letitettävä parta. Roikkuu sitten purokupissa kivasti.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Nii, hammasharjasta ja ruohonleikkurista lähtein :).
        Nylkyisinhän näkyy olevan trendi et kasvatetaan letitettävä parta. Roikkuu sitten purokupissa kivasti.

        Ja......................vanhenevilla naisillakin alkaa kasvaa parta :). Oonkin sanonut tytölle et käyhän sitten ajamassa ladyshavella meitsiltä ylimääräiset leukakiehkurat pois ettei kovin pääse rehottamaan, siis sitten kun ite en enää ymmärrä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Ja......................vanhenevilla naisillakin alkaa kasvaa parta :). Oonkin sanonut tytölle et käyhän sitten ajamassa ladyshavella meitsiltä ylimääräiset leukakiehkurat pois ettei kovin pääse rehottamaan, siis sitten kun ite en enää ymmärrä.

        Kaikki naiset eivät tarkista leuka- ja ylähuulen pääliskarvojen tilannetta riittävän usein.
        Eräs tuttu palasi ulkomaan matkaltaan terveisiä tuomaan ja sama harmaa karva leuassaan kuin lähtiessäänkin. Vähintään kolme senttiä pitkä, ei mikään kaunistus alle 70v. kasvoissa.

        Tänä aamuna oli isoin puuha kiskoa veluurihousujen satiininauha irti nutun vetoketjun välistä. Saksiakin tarvitsin, oli se niin napakasti juuttunut.
        Vasta sitten pääsin kahvinkeittoon.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kaikki naiset eivät tarkista leuka- ja ylähuulen pääliskarvojen tilannetta riittävän usein.
        Eräs tuttu palasi ulkomaan matkaltaan terveisiä tuomaan ja sama harmaa karva leuassaan kuin lähtiessäänkin. Vähintään kolme senttiä pitkä, ei mikään kaunistus alle 70v. kasvoissa.

        Tänä aamuna oli isoin puuha kiskoa veluurihousujen satiininauha irti nutun vetoketjun välistä. Saksiakin tarvitsin, oli se niin napakasti juuttunut.
        Vasta sitten pääsin kahvinkeittoon.

        Oisko syynä naisilla partakarvojen rehottamiseen ehkä se että ei enää näe mitä naamassa kukkii. Pitää olla suurentava peili.

        Minun isoin puuha tänä aamuna ois käydä nakkaamassa nuo jäätyneet lehtikasat kompostiin, ennen kuin lumi sataa päälle.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Oisko syynä naisilla partakarvojen rehottamiseen ehkä se että ei enää näe mitä naamassa kukkii. Pitää olla suurentava peili.

        Minun isoin puuha tänä aamuna ois käydä nakkaamassa nuo jäätyneet lehtikasat kompostiin, ennen kuin lumi sataa päälle.

        Kyllä kai käsikopelollakin tuntee, jos jäykkä karva naamassa töröttää.
        Nyt odottelen kuinka tänään moititaan, ainakaan ei ollut minun tekemä aloitus. Vähän bloggausta saattoi lipsahtaa. :)
        Touhukasta päivää, yritän edes jotain näkyvää saada aikaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kyllä kai käsikopelollakin tuntee, jos jäykkä karva naamassa töröttää.
        Nyt odottelen kuinka tänään moititaan, ainakaan ei ollut minun tekemä aloitus. Vähän bloggausta saattoi lipsahtaa. :)
        Touhukasta päivää, yritän edes jotain näkyvää saada aikaan.

        Joillain on niin hentoa se karvaksvu ettei käsi enää tunne. Ja sitten kun itse ei enää jaksa välittää tai muista, tarvitaan kanssasisaria apuun.

        Antaa vaan tulla lunta tupaan, ei haittaa. Minulla on illaksi työnantajan järjestämään touhua. Joten ei ole pulaa puuhasta.
        Kirpeän pirteää päivää myös.


      • niinpäjoopa
        siilimuori2 kirjoitti:

        Oisko syynä naisilla partakarvojen rehottamiseen ehkä se että ei enää näe mitä naamassa kukkii. Pitää olla suurentava peili.

        Minun isoin puuha tänä aamuna ois käydä nakkaamassa nuo jäätyneet lehtikasat kompostiin, ennen kuin lumi sataa päälle.

        Minäkin eilen kasasin lehtiä monta kottikärryllistä haravalla. Pitää odotella että lämpiää ja sulaa viimeöinen kuura. On tässä vielä noita syystöitä tekemättä.


      • niinpäjoopa kirjoitti:

        Minäkin eilen kasasin lehtiä monta kottikärryllistä haravalla. Pitää odotella että lämpiää ja sulaa viimeöinen kuura. On tässä vielä noita syystöitä tekemättä.

        Minä käivn jo kaapimassa kohmeiset lehdet kottikseen ja sieltä lehtihäkkiin. Tammessa on vielä lehti puussa ja syreeniaidassakin. Kaksi pihlajaa sai lhdön, lsahoja kun jo olivat. Pitää vielä suojata metrinkorkuinen vaahtera katiskaverkolla pupuilta, samoin hevoskastanja. Kun tulee talvi ja lumi, puput siirtyvät enempi pihapiiriin ruokailemaan.


      • no.jopas
        Ancelina kirjoitti:

        Kaikki naiset eivät tarkista leuka- ja ylähuulen pääliskarvojen tilannetta riittävän usein.
        Eräs tuttu palasi ulkomaan matkaltaan terveisiä tuomaan ja sama harmaa karva leuassaan kuin lähtiessäänkin. Vähintään kolme senttiä pitkä, ei mikään kaunistus alle 70v. kasvoissa.

        Tänä aamuna oli isoin puuha kiskoa veluurihousujen satiininauha irti nutun vetoketjun välistä. Saksiakin tarvitsin, oli se niin napakasti juuttunut.
        Vasta sitten pääsin kahvinkeittoon.

        Karvatko välissä?


      • Ancelina kirjoitti:

        Kyllä kai käsikopelollakin tuntee, jos jäykkä karva naamassa töröttää.
        Nyt odottelen kuinka tänään moititaan, ainakaan ei ollut minun tekemä aloitus. Vähän bloggausta saattoi lipsahtaa. :)
        Touhukasta päivää, yritän edes jotain näkyvää saada aikaan.

        "Ancelina"

        Haluatko todella osallistua tähän litaniaani?

        "Joskus on pakko.
        Alkoi hiukkasen ottamaan pattiin nämä siili, liero, epput, pöppöt ja hilijallee-
        kökkö-tsättäilijät"

        YH.


      • no.jopas kirjoitti:

        Karvatko välissä?

        Etkö vieläkään ymmärrä lukemaasi?
        Se oli nauha, ei minunkaan karvani sentään vyötärölle ulotu. Mistään suunnasta.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Haluatko todella osallistua tähän litaniaani?

        "Joskus on pakko.
        Alkoi hiukkasen ottamaan pattiin nämä siili, liero, epput, pöppöt ja hilijallee-
        kökkö-tsättäilijät"

        YH.

        Äläpäs mene asioiden edelle, tähänkään ketjuun, en sanonut vielä mitään, mutta nyt sanon.
        Mihinkään peiliin, en kyllä aamulla katso.
        Ensimmäinen ajatukseni aamulla oli, että se hiivatin auto ei tietysti lähde käymään, kun lämmitysjohto on 100 km päässä toisessa autossa.
        No ei se lähtenytkään, ei muuta, kun akut lataukseen, vielä se lähtee.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Äläpäs mene asioiden edelle, tähänkään ketjuun, en sanonut vielä mitään, mutta nyt sanon.
        Mihinkään peiliin, en kyllä aamulla katso.
        Ensimmäinen ajatukseni aamulla oli, että se hiivatin auto ei tietysti lähde käymään, kun lämmitysjohto on 100 km päässä toisessa autossa.
        No ei se lähtenytkään, ei muuta, kun akut lataukseen, vielä se lähtee.

        Ei sulla hätää ole kun saat ladattua, siitä akun tyjenemisestä on ikäviä kokemuksia vielä lankapuhelin aikaan hevonkuusen takana ehkä 15 km kävelyn päässä lumen keskellä.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Ei sulla hätää ole kun saat ladattua, siitä akun tyjenemisestä on ikäviä kokemuksia vielä lankapuhelin aikaan hevonkuusen takana ehkä 15 km kävelyn päässä lumen keskellä.

        Joo, siinä on kaksi akkua, molemmat tyhjänä. Pitäisi vielä tänään päästä liikkeelle.
        On kyllä pikalataus päällä, mutta sekin kestää.
        Vuosien takaa, muistan tapauksen, kun olimme likkakaverin kanssa lomareissulla kaukana kotoa ja laturi meni.
        Etsimme lähimmän korjaamon ja ystävälliset miehet laittoivat sen kuntoon saman tien. Kävi tuuri.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Joo, siinä on kaksi akkua, molemmat tyhjänä. Pitäisi vielä tänään päästä liikkeelle.
        On kyllä pikalataus päällä, mutta sekin kestää.
        Vuosien takaa, muistan tapauksen, kun olimme likkakaverin kanssa lomareissulla kaukana kotoa ja laturi meni.
        Etsimme lähimmän korjaamon ja ystävälliset miehet laittoivat sen kuntoon saman tien. Kävi tuuri.

        Niihäse, alku aika ensi auto, auto oli vanha rämä jätti minne hänen mieli ei katsonut paikkaa ei aikaa joskus loppui bensa vikoja oli vaikka muille jakaa mutta se oli ensi auto.


    • Että näkiskö pimeässäkin.

    • purnaaja

      Aamuisin herättyäni istun hetken vuoteen reunalla, verenpaine siinä tasautuu, eipä huippaa enää aamutouhuihin mennessä. Kylpyhuoneen peilistä katsoo tosi räjähtäneen näköinen jo parhaat vuodet taaksejättäneen kubistisen näköisen ladyn naama. Eikö mitä, rähmät pois silmistä raikkaalla vesipesulla, äkkiä hiusharjalla suortuvat järjestykseen odottamaan kun lämpörauta lämpenee, sitten saa hiukset järjestykseen. Hampaiden pesu, voidetta kasvoihin ja päivä voi alkaa, kahvin keitolla.

      TV:stä katsovat , samat ovat puheet päivästä toiseen. Kysynkin itseltäni, eikö Suomessa ole muuta uutisoitavaa kun jatkuvasti tunnista toiseen maahanmuutajien kohtalot. Nuorehkot akat paahtavat sylki suussa niin tietävinä ja taitavina, miten mamuja tulee huoltaa ja kohdella.Onneksi säätiedotus katkaiseen naisten tietävyyden.

      Mies haastateltavat puhuvat asiallisesti, näkevät kokonaisuuteena tilanteen, välttävät turhaa paaruamista mamuista. Johtuneeko siitä miesten matalasta aivokurkiaisesta heidän looginen ajatteletapansa. Nais haastateltavat ovat läpeensä niitä sykkyräaivoja jotka vatkaavat asiaa tyyliin, veden viemänä ja tuulten tuomana mitä sylki suuhun tuo.

      TV:ssä ei siis ole mitään katseltavaa, ainut se yle-veron pakkomaksu johon on alistuttava. Akkojen haastattelut olisi minimoitava. Tilalle järkevät asialliset miehet.
      Onneksi on kanava valitsin jolla voi hypätä muiden maiden TV tarjontaa.

      • 1eero

        Jo oli hyvin kuvattu aamu jos olisin nainen ja tämä pää voisin kuvitella olla sinun asemassa hame päällä juomassa aamukavia ja kahella aamu ohjelmaa tveen uutisia joka puolentunnin päästä uudestaan.


      • ent.siivoojaparka

        Miten joku pystyy kaiken tuon tekemään ennen aamukahvia?
        Minä en pysty muuta kuin kompuroimaan omiin jalkoihini ja murahtelemaan ennen kahta mukillista kahvia ja vielä jonkun aikaa sen jälkeenkin. Ei puhettakaan hiusten järjestelemisestä tai hampaitten pesusta ennen aamukahvia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten joku pystyy kaiken tuon tekemään ennen aamukahvia?
        Minä en pysty muuta kuin kompuroimaan omiin jalkoihini ja murahtelemaan ennen kahta mukillista kahvia ja vielä jonkun aikaa sen jälkeenkin. Ei puhettakaan hiusten järjestelemisestä tai hampaitten pesusta ennen aamukahvia.

        Samaa mieltä. Aamukahvit ensin ja sitten kaikki muu. Päivä pilalla jos nukkuu ponniin ja tulee muutos aamurutiineihin. Liian äkkilähtö saa päivärytmin sekaisin ja on niin kuin ois koko päivän myöhässä jostain vaikkei olisikaan. Moottori on hidas käynnistymään.


    • Heräilin hitaasti kuten joka aamu, laitoin illalla kuuntelemani äänikirjan kuulumaan keskipaikkeilta kun olin nukahtanut kuunnellessani, kuuntelen paikallani ihan rentona, jonkin ajan päästä alkaa tehdä kahvia mieli ja nousen keittämään. Äänikirja on minulle kuin unilääke, ajatukset eivät harhaile kuunnellessa ja nukahdan nopeasti.
      Makkarin oven avatessani on edessä korkea eteisen peili, siihen katsoessani huomaan että ryhti ei ole hyvä ja aika jäykkää kävelykin, onneksi nuo pystyy vielä korjaamaan.
      Naama on samanlainen kuin muulloinkin, tukka joskus kuin petolinnun peräpää.

      • ent.siivoojaparka

        Minulla on ihan ihka oma äänikirja omassa päässäni usein ennen heräämistä, jos saan herätä omaa tahtiani ilman mitään ulkopuolista minut herättävää ääntä.
        Monesti en haluaisi herätä ollenkaan, vaan jäädä kuntelemaan sitä siihen unen ja todellisuuden välimaille lopuksi ikää. Joskus taas en halua kuulla juuri alkua pitemmälle, kun hyppään pystyyn. Liian ikävää ja ilkeääkin kuultavaa, sellaista mikä saa minut jopa itkemään.
        Mukavaa siinä on sekin, että valveillaollessa en osaa värkätä minkäänlaista runoa, mutta joskus siinä unen ja valveillaolon välillä olen kuullut oman pääni äänikirjasta ihan mukavia runoja. Toisinaan luen niitä samaan aikaan, kun joku kirjoittaa. Ja sitten herään.


    • Heikunkeikku

      Huomenta vaan täältä aurinkoisesta, mutta kylmästä lännestä.
      Oikeastaan en ole unenpöppörössä aamulla. Koomaunen jälkeen luomeni räpsähtävät auki ja hokaan, että aijaaa mä oon nyt herännyt. Nousen siitä sitten ja menen alakertaan pistämään kaffetveden tulelle.
      En ajattele siinä aamutoimien keskellä yhtään mitään. Liekö minulla laisinkaan aivotoimintaa ennen pihalla suoritettua kahviseremoniaa. Siellä, ulkona, parantelen maailmaa ihan satasella, eikä oma ulkonäköni ole ollenkaan mielessä.
      Sitten kun lähden asunnosta ihmisten ilmoille, niin sitten vetäsen meikit naamaan ja ihan ok olo. En koe olevani vanha. Oon prikulleen sopivassa iässä.

      Saankos yhden tapauksen kertoa, vaikka pitkä pötkö tekstistä tuleekin. Naurattaa nimittäin AINA kun tapausta muistelen. Vanhin lapsenlapsi oli noin 4-5-vuotias. Suloposkinen, pitkähiuksinen enkelinätteinen lapsi. Lempeä joo, PAITSI ei missään nimessä Aamuisin. Kiukkuisempaa lasta en voi kuvitellakaan. Mieheni tapasi mennä vapaapäivinään (ja/tai yövuoron jälkeen) pojan luo, että tämä sulolapsi saisi pikkusen pitempään nukkua aamulla (äiti ja isä kun menivät aikaisin töihin). Hän vei hänet perhepäivähoitoon sitten vähän myöhemmin.
      Eräänä aamuna mieheni meni herättelemään hellästi tätä enkelikasvoista tyttöä.
      Tyttö avasi silmänsä, katsoi hetken ja hampaat irvessä, vihaisena puristi hampaitten välistä: "Aina sama Vanha naama herättämässä".
      Heh heh heh. Mieheni oli silloin vähä päälle 40 ja oli poikamaisen nuoren näköinen.

      • 1eero

        Hyvin lohkastu lapsoselta juu lapselta kuulet totuuden vääristelemättä ja siihen on uskominen.
        Lapsista on mukavia muistoja, vaikkei ole kuin yksi lapsi ja yksi lapsen lapsi.


      • 1eero kirjoitti:

        Hyvin lohkastu lapsoselta juu lapselta kuulet totuuden vääristelemättä ja siihen on uskominen.
        Lapsista on mukavia muistoja, vaikkei ole kuin yksi lapsi ja yksi lapsen lapsi.

        Just tuossa aattelin et kun tätä nykyistä maailmanmenoa kun kattelee oon kitoinen ettei mulla ole kuin kaksi lasta. Ja toivttavasti he katsovat paarhaaksi olla lisääntymättä.


      • nuormieli

        Tänään 6.10 klo 07.45 peilistä katsoi väsyneet uniset silmät, harvoin nukun aamuisin noin myöhään, kyl aamut ovat ihania kun ei tarvi heti herättyään kiiruhtaa minnekään saa rauhassa heräillä ja nautiskella aamuvahvit suunnitellen mitä tänään teen ja teenkö mitään erityistä, "hesassa" mittari näytti vain 3 astetta.
        Nuo lasten jutut ovat välillä niin osuvia ja saavat hymyn huulille (kuten "Heikunkeikku" kirjoitti) minun lapsenlapsi tuumasi 3v. kun hain hänet tarhasta " mummi sinä olet oikea onnenpekka kun sinulla on tällainen lapsenlapsi" oikeassa hän olikin olen niin kiitollinen et minulle on suotu niin suloinen tyttärentytär joka on ainokaiseni hän on nyt jo reipas koululainen jonka suusta saa kuulla välillä totuuksia, kuten jokin aika sitten hän kertoi jostain vanhemmasta henkilöstä ja käytti sanontaa "vanhus" johon kysyin minkä ikäinen on vanhus " no 70 vuotias" johon minä vastasin mummikin täyttää 70v muutaman vuoden kuluttua, hän nopeasti korjasi "eiku 80vuotias", kyllä lasten suusta saa totuuden kuulla, tosin ei minunkaan mielestäni 70v ole vielä vanhus mut ans kattoo nyt kunhan sinne asti päästään onko mieli muuttunut ja se taas riippu paljon kunnosta ja terveydestä.


    • niinpäjoopa

      Yleensä en laita valoja vessaan mennessäni, joten harvemmin katson peiliinkään, paitsi silloin laitan valot kun pesen hampaitani ja kampaan tukkaani.
      Tänä aamuna vessan matolla nukkui koira kyljellään.

      • Noni, mielenkiintoista olisi nähdä pönttösi reunat ja lattiat siin ympärillä :D.Ettei vaan ois pikkurahoja jäänyt pöydälle.


      • niinpäjoopa
        siilimuori2 kirjoitti:

        Noni, mielenkiintoista olisi nähdä pönttösi reunat ja lattiat siin ympärillä :D.Ettei vaan ois pikkurahoja jäänyt pöydälle.

        Vessa on siisti. Harvemmin naisihmiset kusee seisaaltaan. Eikä yöpaidassani ole rahataskuja. Vessassa kun sattuu olemaan ikkunakin pitsiverholla, niin ei ole pimeääkään kuin öiseen ja kaamosaikaan.
        Laitan kuitenkin valot hampaita pestessäni ja vessaa siivotessani.


      • niinpäjoopa kirjoitti:

        Vessa on siisti. Harvemmin naisihmiset kusee seisaaltaan. Eikä yöpaidassani ole rahataskuja. Vessassa kun sattuu olemaan ikkunakin pitsiverholla, niin ei ole pimeääkään kuin öiseen ja kaamosaikaan.
        Laitan kuitenkin valot hampaita pestessäni ja vessaa siivotessani.

        Heh, kyllä meillä naisillakin alkaa ikää myöten jo pyllistäessä lirahtaa :D.


      • niinpäjoopa
        siilimuori2 kirjoitti:

        Heh, kyllä meillä naisillakin alkaa ikää myöten jo pyllistäessä lirahtaa :D.

        Eipä lirahtele kun on asiat kunnossa.


      • timmi.temmi

        timmi tussu onneksi olkoon.


    • Katson peiliin joka aamu ja funtsin oliskohan tänään tukanpesupäivä. Sitten lähetän hiljaisen kiitoksen mammalleni missä hän nyt sitten onkaan hyvistä geeneistä ja ryppyjen vähyydestä. Sitten pesen kasvoni kylmällä vedellä, harjaan hampaat ja laitan tukan ojennukseen. Puen ja hipsuttelen alakertaan tekemään aamukahvia, laittaan koneen päälle ja mittaamaan verensokerin. Käväsen parvekkeella haistelemassa aamuilmaa ja kyllä se siitä sitten alkaa rullaamaan. Lutunen nukkuu vielä tunnin pari kun se on katsellut murhaleffoja kaiken yön....
      Hyvä vuosikerta toi syntymävuoteni.
      Kivaa kun olen saanut vielä elää tämänkin päivän.

      • kauhujen.yökyöpelikö

        ei lutusesi ole ottanut vaikutteita leffoista, näköjään vielä.


      • PalomaNonSeq
        kauhujen.yökyöpelikö kirjoitti:

        ei lutusesi ole ottanut vaikutteita leffoista, näköjään vielä.

        :) :) :)
        (Illan parhaat naurut, kiitos siitä.)


    • yön.jälkeen

      Kusihätä ensin veskiin, krapula yrjöt jo alko helpottaa, hämäräinen aamu peilissä kasvot tuntemattomat, voi olla omatkin silmät punaiset tomatit olen elossa ei uskoisi.

    • nuormieli

      Nyt on pakko myöntää minä olen sitten "tumpelo" näitten vempaimien kanssa vaik oon elämäntyöni tietokoneen ääressä tehnyt aina onnistun "tumpeloimaan" nyt tuo minun edellinen kommenttini jäi tuonne kesken "matkan" no haitanneeko tuo mittään.

    • Laulujatuleejamenee

      Jostain syystä olen unesta tokkurassa tai pöpperössä hyvin harvoin. Ehkä siitä syystä en myöskään koskaan aamuisinkaan tuijota itseäni peilistä niin, että en tuntisi. Vaikka vuodet ovat vierineet enkä ole enää nuori, niin en minä vanhakaan ole, vain jo aika kauan aikaa elänyt.

      Aamun ekat aatokset saattavat olla uni, jonka muistaa, joku päivän puuha tai tehtävä joka on erikoisempi tai erityisempi kuin jokapäiväinen ja aika usein päivä alkaa pään sisällä soivalla musiikkiesityksellä. Joskus sellainen 'esitys' saattaa alkaa myös yöllä heräressä ja varinkin silloin joutuu miettimään, mistä hemmetistä tämä tuli.

    • ent.siivoojaparka

      Kun minä aamulla kiiruhdan vessaan, niin minulla jää peili korkealle takaviistoon. Laittoivat miehet kylppärin peilin omien mittojensa mukaan niin korkealle, että varpailleen nousten just ja just siitä näen kasvojen yläosan nenään saakka.
      Niin tiukalle ei ole vielä koskaan mennyt, että olisin pyörtynyt nähdessäni itseni peilistä. Ehkä tyttäreni katsoo itseään peilistä vähän kriittisemmin silmin, koska kerran putosi polvilleen peilin edessä. Ehti vain sanomaan, että kauhee ku mä on kalpee...
      Ei sitä vanhenemistaan huomaa itse muuten kuin vanhoista valokuvista, että jotain on tapahtunut ulkonäölle vuosien mittaan.

      • PalomaNonSeq

        Meillä tehtiin pari vuotta sitten kans kylppäriremppaa ja ostettiin uudet peilit ja peilikaapit ja miehet huomasivat kysyä minulta mille korkeudelle ne laitetaan. Ihan eka kertaa elämässäni kun olen saanut määrätä peilikaapin korkeuden! Olisko sun kasvojenpesualtaan alla tilaa pienelle muoviselle lasten vessapallille ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe