Mitä tämä on?

skynet_tulee_ota_koppi

Minkälainen diagnoosi tai millä termillä voi kutsua ihmistä joka lapsena haluaa kiukutella sellaisin uhkauksin että hän antaa ymmärtää olevansa valmis tekemään itsemurhan jos ei saa tahtoaan läpi?

Nämä lapset alkavat tekemään kaikenlaista pahaa saadakseen huomiota. Useat näistä alkavat tupakoimaankin, kenties sitten sen vuoksi että se varoitusten mukaan tuottaa kuoleman, mutta ilmeisesti he eivät näihin varoituksiin usko.

Hyvin usein näistä lapsista tulee aikuisena sellaisia ihmisiä jotka vahingoittavat tarkoituksenomaisesti toisia ihmisiä nähdäkseen mitä siitä seuraa, toivoen että tästä seuraisi jotain sellaista minkä pohjalta he voisivat pelätä yhteiskunnan tuhoutumista, sotaa tai jotain muuta kauheaa. He siis haluavat pelätä jotain. He eivät kuitenkaan usko omaan kuolemaan ja haluavat pelätä jotain äärimmäisyyttä kuten maailmanlaajuista sotaa tai sitä että taivas putoaa niskaan. Tosin tuo taivaan putoaminen niskaan on täysin järjetön näkemys jonka vuoksi nämä järjettömät ihmiset eivät usko tällaiseen nykypäivänä. He kuitenkin kaipaavat jotain mitä pelätä ja kauhistella. Hyvin usein näillä ihmisillä on puheenaiheena kaikki mikä liittyy kuolemaan ja usein he puhuvat syövästä tai muista sairauksista jota voi kauhistella yhdessä toisten ihmisten kanssa. He mielellään lähtevät myös puhumaan erilaisista sairauksista sellaisille ihmisille jotka vaikuttavat terveiltä, ihan vain nähdäkseen pelkääkö kyseinen henkilö näitä sairauksia.

Pyrkivätkö nämä ihmiset analysoimaan jotenkin toisten ihmisten kautta sitä mitä tulisi pelätä ja mitä ei? Luottavatko nämä ihmiset järkeviin ihmisiin sen mukaan mitä järkevä ihminen pelkää ja mitä järkevä ihminen ei pelkää? Sen olen myös huomannut että nämä ihmiset mielellään hyödyntävät niitä käsitteitä elämässään mitä useat ihmiset pelkäävät, kuten vaikkapa manipulointia ja valheita. Mikä saa ihmisen elämään tutkien maailmaa pelkojen kautta manipuloiden toisia ihmisiä ja tulkiten asioita aina pelkojen kautta? Etenkin siis toisten ihmisten pelkojen kautta, ei omien.

Miksi nämä ihmiset eivät halua toimia rauhanomaisesti ja miksi heillä on tarve hallita muita ihmisiä pelkojen avulla? He eivät halua myöskään pyrkiä hyvinvointiin niin kauan kun he kokevat voivansa riittävän hyvin itse. Useimmiten he kuitenkin vertaavat omaa hyvinvointia toisiin ihmisiin ja tämä on se syy miksi he hyökkäävät niitä ihmisiä vastaan hyvin kiivaasti jotka vaikuttavat hyvin paljon terveemmiltä ja iloisemmilta kuin mitä he itse ovat. Onko tämä jonkinlaista ihmiskeskeistä psykopatiaa? Onko tällaiseen mitään parannuskeinoa?

Pelkäävätkö he katsoa laatikon ulkopuolelle vai miksi heidän psyyke on tottunut katsomaan maailmaa toisten ihmisten psyykkeen kautta ja etenkin toisten ihmisten pelkojen kautta päästäkseen hallitsemaan toisia ihmisiä näiden pelkojen kautta? Miksi he eivät näe sitä että he eivät voita mitään hallitsemalla toisia ihmisiä? Miksi heillä on pakkomielteenä asettaa muut ihmiset orjan asemaan ja saada oma tahto läpi? Kuvittelevatko he pystyvänsä muokkaamaan maailmasta oman mielikuvituksen kaltaisen jos he saavat pakotettua muut ihmiset toimimaan oman tahdon mukaisesti jotta toiset ihmiset loisivat maailmasta sellaisen millaiseksi he kuvittelevat maailman? Miten ihmisen psyyke voi vioittua niin pahasti ettei enää erota mielikuvitusmaailmaa todesta? Tämä on niin yleistä että minua hämmästyttää se miten yleistä tällainen voi olla. Sen huomaa hyvin helposti siitä kuinka paljon ihmiset yrittävät kontrolloida muita ihmisiä uhkailun, vihan tai valheiden avulla. Täällä somessakin tämä tulee esille, mutta tietyntyyppisissä viroissa näitä ihmisiä on paljon. Itseäni ottaa päähän se kuinka työkkärin henkilökuntaan voi kuulua tällaisia ihmisiä koska tällainen touhu pilaa uhrin psyykkeen jolloin ihminen ei enää ole työkykyinen. Työkkärin henkilökunta ei kuitenkaan ole niitä pahimmin psyykkisesti sairaita, mutta he tukevat ajatusmallia minkä pohjalta ihmisten tulisi pelätä esimerkiksi työttömyyttä. Työttömyys on se mitä insinöörit yrittävät luoda tieteenkehityksen kautta. Nämä pelottelijat taas yrittävät estää ja hidastaa tieteenkehitystä luomalla uhkakuvia siitä kuinka robotit ottavat maailman haltuun jos insinöörit luovat näitä robotteja. Toki tuo uhkakuva on mahdollinen ja itse pidän sitä jopa todennäköisenä että rikkaat psykopaatit luovat omia robottiarmeijoita joiden avulla he yrittävät saada maailman omaan valtaan. Mutta miksi? Miksi elämän tulee perustua pelkoon, pelotteluun, ihmisten hallitsemiseen ja kaikenlaisiin äärimmäisyys-ilmiöihin? Mikä tällaisesta elämästä tekee jännittävän ja luoko tämä hyvinvointia?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM-MM-MM

      Sitä kutsutaan idiootiksi, ei ole annettu selkäsaunaa kun olis pitänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe