Ostin talon

antakaavinkkejämitä

jouluksi muutetaan, Siinä on 7 h, keittiö, takkahuone, kierjsto, ylä kerta alakerta, saunat altaat, kolmen auton talli, pihadauna, ulkoallas, viisi varastoa, kuntosali ja kaikkee en oo vielä kattonu..
Olen virkavapaalla kaksi vuotta ja kolme vielä jälellä, nyt voin sisutaa, huomenna lähdemme sisutusliikkeisiin, ostamme matot, verhot, huonekalut sisutuskoristeita, ja kaikkea, varmasti menee parikyttonnii.

13

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhä.kirjuri

      Harjoittele virkavapaalla ollessasi myös oikeinkirjoitusta. Tekstisi "laadusta" päätellen kahden vuoden ahkera opiskelu saattaa juuri ja juuri riittää.

    • 1212ää

      ....saahan sitä unelmia olla, ja pitääkin olla....tämä aloittajalle.

    • talo45neliö

      onneksi olkoon, mutta muista, iso talo-isot menot, ellet aio vuokrata puolta huoneista muille. ja sisustushommissa, kirpparilta läytyy ihan kivaa tavaraa ja sillä parilla kymppitonnilla ostelee sapuskaa pari vuotta. Ajattele sitä. Ehkä virka loppuu ja olet vappalla lopun ikäsi, silloin voi rahat loppua.

    • Back2School4u

      Mutta miksi et AP osaa kirjoittaa? Kieltäydyn lukemasta moista roskaa. Menehän takaisin peruskouluun siitä!

    • roletaari

      Pieni kauneusvirhe! Tuolla tasolla tilataan arvostetulta sisustusarkkitehdilta ehdotuksia joista valitaan lähinnä sinua miellyttävä ja valitusta hienosäädätte parhaiten sinua kuvaavan ja miellyttävän vaihtoehdon.
      Anna arkkitehdille vapaat kädet suunnitteluun!

      Ps. Asun kaupungin keskustan kurjassa kolmiossa eri ikäisten, keskenään tyylittömien huonekalujen seassa.

    • haaveilevaan

      Parikymmentä tonnia tuollaisen talon sisustukseen ei riitä pitkälle. Köyhän näköistä tulee. Asun vaatimattomasti kerrostalohuoneistossa 4 h k, ja taatusti on mennyt sisustukseen enemmän rahaa eikä puhuta ylellisyydestä.

      Mutta jokainen haaveilee tavallaan, AP:n haaveista paistaa kyllä köyhän rajoittuneisuus. Kirjoitustaitokin kaipaisi kohennusta.

    • itsekinsuunnitelen

      Assistenti kirjoittaa ja suunnittelee. Itsetehtynä sisustus ei maksa paljoa, monet ovat sisustussuunnittelijoita joilla on paljon suhteita sisustusliikkeisiin joten lähes ilmaista on.
      Esim kun joku julkkis mainostaa vaikka silmälaseja tai luontaisuotteita tai mitä tahansa, hän saa sen sopimuskauden mikä on sovittu kaikki tuotteet ilmaiseksi. Se on osa palkkiota.

    • vai.niin

      Vai olet virkavapaalla, no voihan sitä silläkin nimellä kutsua valtion "leivissä" kiven takana. Siellä on aikaa kirjoitella joten opettele tosiaankin oikeinkirjoitus ennenkuin tänne köyhien palstalle kirjoitat.

    • onneavaansinne

      Taisit ostaa Virosta vai Romaniastako se oli?

    • Änkyrä

      Oho! Onpas siivoojilla hyvät palkat! Koulut on kuitenkin jäänyt käymättä? Pitäisikö aikuisille järjestää perskoulu uudestaan, että oppisivat lukemaan ja kirjoittamaan?

    • köyhärakentaa

      Saahan noita taloja ostettua, ovat ihan vapaassa kaupassa, ei ole luvanvaraista toimintaa. Olen minäkin useamman talon elämäni varrella ehtinyt hankkimaan tai rakentamaan. Ei ole edes kovin vaikeaa hankkia ihan rahattomanakaan omaa taloa.
      Ensimmäisen taloni tein ihan itse, kun jäin työttömäksi, rahaa ei ollut yhtään. Kaverit takasi vekselin, jolla sain maksettua kaupungilta halvalla ostamani tontin. Tonttiin hain kiireesti lainhuudot ja rakennusluvan, sekä sen jälkeen kiinnelainan pankista. Lainaa nostelin sitten pankista sitä mukaan, kun työt edistyi. Alkuun oli tiukkaa, kun pelkkä työkkärikorvaus oli aika pieni ja lainaa ei saannut nostettua.
      Sain kuitenkin talon valmiiksi ja pääsin muuttamaan siihen kyllä aika keskeneräisenä heti, kun yksi huone oli asuttavassa kunnossa ja pesu ja wc-tilat oli jotenkin hahmossaan. Joulusaunassa istuttiin työmaapukkien ja paneleiden päällä, kun en ehtinyt lauteita rakentamaan valmiiksi, oli kyllä ikimuistoinen joulusauna "omassa saunassa".
      Rakensin vielä muutaman talon ja olen asunut velattomassa talossa jo vuosia. Tämän viimeisen talon ostin valmiina, kun se tuli vaihtokaupassa.

    • pitää_olla_tilaa

      Voi hitsi on mamuille hyvä läävä. Mutta yksi kysymys; miksi ostit noin saatanan pienen kojun?

    • ostinhalvallatuollaisen

      Mitäs toi nyt on, minä ostin 8500€:lla 437m² talotsydeemin isolla tontilla. On asuttu tässä monta vuotta halvalla, on tilaa asua, harrastaa ja tehdä töitä. Kunnon kylpyläosastoa suunnittelen yhteen siipeen tai teen lisäsiiven jostain kierrätystavarasta siihen tarpeeseen.
      Osa tästä rakennuskompleksista on tehty täystiilestä ja osa puusta. Voisin ottaa pakolaisiakin asumaan tuonne yläkertaan, voitais erottaa sinne heille omat asuintilat, sillä täysin käyttämätöntä ullakkotilaa on vielä 270m², jota ei ole edes rakennettu vielä asuinkäyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3500
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2932
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2011
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1847
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      159
      1666
    Aihe