miksi mies menee mykkäkouluun

mykkäkoulutettava

Aina kun riitelemme hän menee hiljaiseksi, ei halua puhua asiasta, vain sanoo että mene pois television edestä tai muuta yhtä typerää. Yritän puhua hänelle usein järkevästi , että voidaanko sopia ja kuin aikuiset puhua ja pyytää anteeksi, että kun tässä kuutenkin rakastetaan toisiamme niin tyhmää riidellä jostain nin pienestä. Mutta turhaan. Tämä kuvio on toistunut ties miten monta kertaa, yleensä asiat on saatu sovittua, mutta joka kerta on joutunut sietämän sitä epävarmuutta, jos tämä kerta onkin se kerta kun emme saa sovittua! Joka kerta hän on että ei jaksa sopia.. Sitten taas minä menen epätoivoiseksi . Hän ottaa etäisyyttä aina sohvalla nukkumiseen asti ja hän tietää, että sillä satuttaa minua. Miten saisin hänen kaaliinsa että olen pahoillani, mutta ettei asiat näin järjesty!!! Ja tosissaan ei ole iso asia nyt kyseessä, vaikka pahasti saatiinkin sanoa, en tarkoittanut ja pyysin heti anteeksi.en odota, että hän suoraan heittäytyisi heti halaamaan, mutta että tietäisin, ettei hän ole kuitenkaan jättämässä minua.

17

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drphilllll

      mistäs te riitelette?

      • mykkäkoulutettava

        dazusta..


      • kiItti_mies
        mykkäkoulutettava kirjoitti:

        dazusta..

        Onko ap. kirpela? :)


      • EiOleVaikeaa

        Olet idiootti, eikä idioottien kanssa kannata riidellä.


    • mykkäkoulutettava

      Jaahas joku halusi näköjään pilailla. En tiedä onko se nyt relevanttia, koska tämä on hänen tapansa käsitellä kaikkia riitoja, isoja ja pieniä. Nyt sanoin vähän epähuomiossa ilkeästi, mutta pyysin anteeksi ja mielestäni pitäisi olla aikuisten ihmisten sovittavissa tälläiset.

    • liittorunoilija

      Miehen käytös on osoittanut sinulle, että tuo on hänen tapansa alistaa sinua.
      Miehen mielestä hän on asiassa kuin asiassa oikeassa ja sinä väärässä.

      Riidan jälkeen ja mykkäkoulun alkaessa alat pelkäämään, jättääkö mies vai ei. Yhdessä hän on jo onnistunut saamaan sinut epävarmaksi seurustelun suhteen.
      Entä sitten, kun teille tulee lapsia? Jatkaako mies samaa mykkäkoululinjaa? Se tekee perhe-elämän vielä vaikeammaksi.

    • Fdlkjsfdslkjlkfdsfds

      Naisten kanssa kiistely on aivan vitun rasittavaa ja turhauttavaa ja kun nainen päättää että hän ei luovuta siinä ei auta mikään.

      Mykkäkoulu on yksinkertaisesti miehen vetäytymistä omalle aluelleen koska hän on havainnut että sinun kanssasi ei voi päätyä siedettävään sopuratkaisuun ja mies haluaa lopettaa turhan ja mihinkään johtamattoman aktiivisen länkyttämisen. ("Why do something negative when there is nothing to archieve with it?") ja siirtyy passiiviseen olemiseen.

      Tilanne ahdistaa häntä luultavasti enemmän kuin sinua, puhumattakaan siitä että miehellä on vielä vähemmän käyttökelpoisia välineitä tilanteen ratkaisemiseen kuin sinulla naisena. Jos hän haluaa lähteä suhteesta hän sanoo sen kyllä suoraan, passiivinen vastarinta yksinkertaisesti osoittaa että "En pysty oikeasti asialle mitään ja toivon jotain muuta tietä vaikken sellaista nyt osaa järjestää".

      Täällä monet (naiset ja neiteilevät miehet) tulevat väkisintulkitsemaan miehen toimintaa väärin, koska he ajattelevat negatiivisesti koska miehet nyt ovat feminisioidussa kulttuurissa aina syypäitä ja paskoja. Totuus kuitenkin on että mies on kapasiteetiltaan rajallinen ja tuo toimintatapa on neutraali ja "vähiten tuhoava", eli mies tekee tilanteessa parhaansa joka ei tarkoita kuitenkaan kykyä ratkaista tilannetta, vain pyrkimistä turva-alueelle sekä itsen että suhteen kannalta.

      Lopeta uhkaamasta ja piinaamasta miestä ja vaatimasta häneltä asioita joihin hän ei ehkä pysty niin mitetitään sitten uudelleen. Hyvä alku tälle olisi se että osoitat ettet ole uhka ja teet hänelle herkullisen voileivän ja keität kahvit, no strings attached periaattella.

      • mykkäkoulutettava

        Kiitos paljon tästä asiallisesta viestistäsi jonka sisältö ei ole vain että "jätä se". Olen nimittäin itsekin aina sanonut, että mykkäkoulu on lapsellista ja osoittaa vain ettei haluakaan sopia, että haluaa manipuloida. Kysyin tätä kuitenkin täältä miehen logiikka palstalta juuri siksi, että naisten kanssa tätä on kyllä analysoitu ja ties miten monta kertaa ja mitä kautta. Aina on "ratkaisu" ollut bain tyyliä että mies on lapsellinen jätä hänet huomioitta. Vastauksessasi oli mielestäni kuitenkin ajattelemisen arvoisia piirteitä uhan kokemisesta ja oman tilan haluamisesta. Mykkäkoulun ohella harvoja kommentteja nimittäin mitä saan irti on jyyrukun "mene pois" "anna olla"


    • olisko_aika

      vaihtaa puolisoita, alkaa olla yhteiset laulut laulettu.

    • Itse en jaksaisi mykkäkoulutyyppiä. Vetäytyisin itse koko lystistä, mies saisi jäädä yksinään, tuppisuuna hauskuuttamaan itseään. Asiat on puhuttava selväksi ja tilanne selvitettävä. Tuollainen suhde on henkisesti liian raskasta. Turhan työlästä touhua.

    • Minulla_

      oli aikoinaan samanlainen ongelma . Vaimo aloitti aina riidasta mykkäkoulun ja nukkui eri huoneessa. Kerran kun tulin töistä kotiin oli pöydällä lappu jossa luki. Herätä minut aamulla kun lähdet töihin. Aamulla kun heräsin niin tein aamutoimet join kahvit ja läksin töihin, jätin kyllä vaimon sängylle lapun jossa luki. Kultaseni herää kello on seisemän. Kun illalla palasin töistä oli vaimo raivoa täynnä, siihen loppu mykkäkoulu.

    • määmy

      Miehe keskustelutaito ratkaista murheet on huono. Hää saattaa syyllistää itseään ja siks mököttää.
      Pikkujuttu itelleen voi olla toiselle iso murhe.

      • mykkäkoulutettava

        Juu, kiitos vaan.

        Sitten jos sais samat ohjeet suomeksi.....


    • No se vastaus on toi sun epävarmuus ja epätoivo, niillä se homma elää.
      Olet hävinnyt keissin jo ennenkuin se on alkanutkaan, oli sillä mitään väliä millekään tai ei. Ukkos pelaa vain sitä ikivanhaa ja näyttää hyvin toimivan.

      Hommahan muuttuu juuri sillä hetkellä kun lakkaat olemasta epävarma suhteestasi ja annat piutpaut miehesi mykkäkoululle. Siinähän mököttää, lähde kokeeksi vaikka baariin kaveriesi kanssa, ihan ex tempore kun ukkosi alkaa mykkäkoulun. Näet melkoisen eron toiminnassa siinä vaiheessa ja turhahan sun on kotona kärvistellä sitä mykkäkoulua, yhtä hyvin voit mennä muualle edes yrittämään hauskan ajan viettoa hyvässä seurassa.

      Niinkuin (sinkku)miehet usein keskenään letkauttavat, naisia tulee ja naisia menee. Harva niistä on kuitenkaan tajunnut että sama pätee toisinpäinkin, ei sitä ekaa mopinvartta ole mikään pakko pitää koko elämän jos homma tökkii, kyllä miehiä maailmassa riittää.

      Toki avauksesi ei kerro olosuhteista ja voihan olla että nipotat asioista joista miehesi ei voisi vähempää kiinnostua, jolloin ehkä asioiden esittämisen suhteen voisi ollakin toivomisen varaa. Mutta toisaalta olisi ehkä ihan paikallaan silti olla hereillä puolisonsa murheen aiheista ja reagoida niihin, keskustella tilanteet auki niin ettei niiden suhteen tarvitse enää kummankaan vetää hernettä tuulenhalkaisijaan, omilla tavoillaan.

    • Kokemusta_on

      Mykkäkoulu on vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa. Se on tietoinen päätös sulkea toinen ihminen ja sovinnonteko ulkopuolelle. Se on nautintoa siitä kun toinen anelee puhumaan ja voi sanoa siihen ei. Voimantunnetta siitä, että saa toisen voimaan pahoin ja antamaan helpotuksen.

      Kannattaa miettiä suhteen laatua ja tilaa jos tuollaista ilmenee. Ei lupaa hyvää, ei suhteelle eikä sinun mielenterveydellesi.

      Nimim.
      Kokemusta on :(

      • huom---

        ihan samalla tavalla myös huutaminen ja pahasti sanominen on vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa.


    • rakkauspurskahdus

      Runkkaa sitä ja ota suuhun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe