Kaikki kykenevät töihin

TOSIrealistiKokkola

Palautan kommenttini sivustolle, jonka kirjoitin jo vuosia sitten:
"Ei minun kannata mennä töihin, kun Kela ja Sossu maksavat kaiken. Saan enemmän liksaa, kun en mene töihin". Sanoi eräs työtön nuorukainen.
Kaikki tuki pois näiltä yhteiskunnan eläteiltä, niin alkaisi työ kiinnostaa.
Maamme valtateiden ojanvarsipusikoita on kymmeniä tuhansia kilometrejä. Siinä olisi työttömille työtä, risusavottaa, joka ei koskaan loppuisi. Samalla valtio säästäisi miljoonia euroja hirvi- yms kolareitten vähentyessä minimiin. Näillä saaduilla säästöillä voitaisiin elättää todelliset avuntarvitsijat, joita tietysti aina on.

22

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RessunHomokaverit

      tahvoa itseään ei varmasti alkaisi työ kiinnostaa, vaikka tukien maksatus tahvon tilille lopetettaisiin välittömästi! Tuollainen jo ikääntynyt ja työntekoon tottumaton kääkkä takuulla muumioituisi kotiinsa avuttomuuttaan.

    • Tupenrahinat

      Turpaasko haluat? Ei aasikaan tee töitä jos sille antaa pelkkää keppiä vaan pitää olla porkkanaakin kannustimena. Elikkä meinaat että olis pakko mennä töihin että sais vähemmän rahaa eli että menettäis rahaa? Ei se oikein käy järkiinsä kuule että ruvetaan maksamaan siitä että pääsee tekemään jollekkin laiskan pulskalle konjakkipieruja päästelevälle porvarisialle rahaa! saatanan aivoton ihrasika älä päästele niitä aivopierujas enään kun myrkytät koko palstan ilmapiirin saastallasi!

      • tulisEdesKaapista

        Halkokarin kaapihomovajakkihan on myrkyttänyt palstaa jo vuosikaudet.


      • Anonyymi
        tulisEdesKaapista kirjoitti:

        Halkokarin kaapihomovajakkihan on myrkyttänyt palstaa jo vuosikaudet.

        Eikö kukaan lyö sitä lättyy?


    • NeristanissaTyötä

      Me Tosirealistin kanssa ehdotamme, että työttömiä työllistettäisiin vanhankaupungin eli Neristanin korjaus talkoissa.
      Tosirealisti on kartoittanut lahovikaiset asunnot ja ne saatasiin korjattua, kun laho puu korvattaisiin uudella puulla.
      Tosirealisti lupautuu toimimaan neuvovana tyänjohtajana kohteissa.
      Jos työtön arastelee koskea lahoa puuta, niin Tosirealisti näyttää kuinka homma hoidetaan ja kannustaa työtöntä tarttumaan rohkeasti toimeen.

      Tosirealistin kunnia on säilyttää Neristan, koska se on merkittävä osa Kokkolan historiaa.

      • jfjf

        Noin mukava työpäälikkö lukittaisiin auton takakonttiin ja pukattaisiin kosla sunttin jo eka päivänä..


      • jfjf kirjoitti:

        Noin mukava työpäälikkö lukittaisiin auton takakonttiin ja pukattaisiin kosla sunttin jo eka päivänä..

        Eikös se pitäis viedä ongelmajätelaitokselle...


      • MikäpäEttei

        Todella hyvä ja valaiseva sekä toteuttamisen arvoinen naisnäkökulma tähän itse ongelmajätteeseen...


      • Asuinkelvottomienalue

        Neristanin homekorttelin sais laittaa käyttökieltoon ja nakata tulet peräään.


      • etteosaaremontoida
        jfjf kirjoitti:

        Noin mukava työpäälikkö lukittaisiin auton takakonttiin ja pukattaisiin kosla sunttin jo eka päivänä..

        Sinunlaisiasi taikinakäsiä täytyisi tulla iso lehmihaallinen.


    • Tunnenhajusta

      Se on näin......ainakin mun tapauksessa koko 80-90/1-luku.......tein niin palion hommia, ettei mun tulojen perusteella saannu kunnallista päivähoitopaikkaa.....mutta mun tulot oli 2x normaalitunnit........siis 320....400h/kk normaalitunteihin laskettuna ......piti köyhän yrittää elättää nollasta perhettä ko siunautu komian akan kanssa nukuttuani.....no päivähoitopaikka olis ollu muijalle ihan ehdoton, muuten se mua koko ajan morkkasi...ja pitäähän sitä synnytysten jälkeen töihin päästä.......no mitä vitua.....ei paikkaa, töitä olis muijalle...minä rasite........helevetistäkö tommoiset ainakin silloiuset koivuhaan kaupungin ämmät ja keskustan....mahtaa omatunto...tai ei noilla varmaan mitään sitä ollu...nyt jo eläkkeellä....ei meille perhonpoika leipä tullu helepolla.....kaikenlisäksi elätettin tommosia joutavanpäiväsiä armeijan kapiasia joilla ei tosipaikan tullessa tekis muuta kuin laittaa telan alle vahvikkeeksi...,onä olen sua nuerempi ja tuhannenkerran enepi tyä tehny---älä puhu....

    • TOSIrealistiKokkola

      Tosirealisti on terästä, tulkaa paskiaiset perästä...

      • RessunHomokaverit

        Tahvoudessa tosiaan vaikea laittaa tahvoa paremmaksi. Vielä kun saataisiin sellaiset vinoumat yhteiskunnasta poistetuksi ettei tuollaisia tahvoja elätettäisi kreikan malliin vastikkeeta.


    • TOSITOSITyhmäPerholainen

      Tahvokin nauttinut jo pitkään työkuntoisena kapiaisena meidän veronmaksajien kustantamasta mitättömästä eläkkeestään huomattavasti aikaisemmin kuin me monet muut ikäisensä. Ja mitä tehnyt kapiaisena, suunnitellut ajouria Vattajan kauniille rannoille, maisemoinnut lampaiden avulla aluetta ja käynnyt "etätöissä" Vaasassa ;-) !! No.. Tahvo on Tahvo, eikä enää tuosta viisastu.

    • TOSOveroelätti

      Heh mikä vitsi että Tahvo että kirjoittaa työstä! Äijä kun ei ole oikeaa työtä tehnyt koskaan! On vain ollut veronmaksajien elätettävänä!

    • Reijoelätti16

      Kirjoitit näin: "Maamme valtateiden ojanvarsipusikoita on kymmeniä tuhansia kilometrejä. Siinä olisi työttömille työtä, risusavottaa, joka ei koskaan loppuisi. Samalla valtio säästäisi miljoonia euroja hirvi- yms kolareitten vähentyessä minimiin. Näillä saaduilla säästöillä voitaisiin elättää todelliset avuntarvitsijat, joita tietysti aina on."

      Mutta tietenkin tarkoitit: Maamme valtateiden ojanvarsipusikoita on kymmeniä tuhansia kilometrejä. Siinä olisi työttömille työtä, risusavottaa, joka ei koskaan loppuisi. Samalla valtio säästäisi miljoonia euroja hirvi- yms kolareitten vähentyessä minimiin. Näillä saaduilla säästöillä voitaisiin elättää todelliset avuntarvitsijat, joka tietysti olen aina ollut!.

    • TOSIrealistiKokkola

      Tosirealistin leveät hartiat osoittavat, että töitä on tehty...

      • Vai_työksi

        Ai töitä, meilläpäin sellaista sanottiin höpöstelyksi ja lapset sellaista leikkivät.


    • Höpö_porukkaa

      Avaajalle, kun olisi niitä töitä työhaluisille, niin alettaisiin sitten miettimään niitä työhaluttomia ja tuomaan sitten vasta noita ulkolaisia nuoria miehiä polkemaan suomalaisten palkkoja. Persut ovat Sipilän ja Stubbin auliita avustajapoikia.

    • Mää olen 62-v. ja työtön, ihan hyväkuntoinen. Menisin mielelläni tien- ja ojanvarsityötä tekemään, pidän siisteystyöstä, tulisi ohessa hyötyliikunta ja hyvät yöunet. Asun Helsingin keskustassa, joten tarvitsisin kyydin mennen tullen, ei kai minun itse pitäisi niitä järjestää eikä ole omaa autoa? Palkkaa niin, että se elättää minut, koska tuet jäisivät pois. Miten järjestyvät tauot ja ruokailu siellä metikössä tai maantien varressa?
      Vai pitäisikö mennä ilmaiseksi? Siinä tapauksessa minun pitäisi jäädä nukkumaankin sinne puskanjuureen tyyliin selviytyjät, kun olisin vuokranmaksukyvytön. Telttakin tuli siivousvimmassa annettua pois.
      Kerro ihmeessä, miten järjestät homman käytännössä, ilmoittaudun hommiin ensimmäisten joukossa.

    • TOSIääliö

      Ei ole ihme että Tahvoa kutsutaan Kokkolassa TOSIääliöksi!

    • Eimullamuuta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe