Olen kuvaillut 4vuotta isäni järjestelmäkameralla ja nyt ois aka hankkia itse uus. Olen aivan aloittelija kameroiden kanssa. Tiedän että kaikki sanoo että täys kennonen mutta kun ne on niin kalliita niin ei ole oikein rahaa. Ja onko 40d huonompi valokuvaukseen kuin nikon d7200
Olen siis ajatellut nikon d7200
Entäs nikon d610 , onko se parempi kuin d7200
40d vai d7200 vai täys kennonen
4
96
Vastaukset
- Canon_EOS_M3
Tyhmä kysymys - jos olet itse kuvannut, tiedät kyllä, mitä aiot ostaa.
Peilitön on se vaihtoehto silloin, jos halutaan pitää kustannukset kurissa - peilitön maksaa aina huomattavasti vähemmän kuin vastaava DSLR.
Esim. Canon EF-M 22mm f/2 STM - 237,50 €, kun vastaava Canon EF 35mm f/2 IS USM - 548,50 €
Jokainen objektiivi maksaa tuplana, joten pitkässä juoksussa säästät ison summan rahaa kuvaamalla peilittömällä Canon EOS M3 - hgdhghFGD
Hommaa Saman merkkinen kuin papalla, niin voit lainailla objektiiveja.
- Canonisti_minäkin
Edellyttää, että papalla on jotain objektiiveja lainattavaksi asti, vihje on hyvä. Jos papalla on vain se yksi huono zoomi 40D:hen, niin silloin asialla ei ole merkitystä.
Tuo Canonin versio peilittömästä on kuitenkin niin huono, että se kannattaa kiertää kaukaa. Fuji, Pana ja Oly ovat varteenotettavia. Sony, Canon ja Nikon kannattaa kiertää kaukaa.
Fujilta on tulossa parin viikon päästä uusi runko, joten X Pro1:stä saa edullisesti. Se on tällä hetkellä paras tarjous, vaikka Euroopassa ei ihan yhtä huimia tarjouksia olekaan kuin USA:ssa.
Olen ehkä hieman vanhanaikainen mutta se mihin suuntaat riippuu siitä mitä haluat kuvata nyt ja huomenna.
Monipuolisimmin sinut kykenee varustamaan Canon ja Nikon (aakkosjärjestyksessä) sillä niihin saa rekallisen lisävarusteita. Itse olen Nikon kuvaaja kuten nikistänikin saattaa arvailla.
Kropin esim. D7200 ja täyskennon esim. D810 suurin ero on niiden kuvakentässä ja nuo täyskennoiset lienevät osin ainakin semipro runkoja eli ajateltuja lähes ammattikäyttöön.
Nikistäni huolimatta minulla tällä hetkellä on D7100 ja D800 eli molemmat täys ja kroppikennoinen. Maisemat ja makrot kuvaan lähinnä täyskennoisella mutta kun tarvitsen pienempää kuvakulmaa tai kevyempää varustusta niin kroppi lähtee mukaan.
Omalta kohdaltani arvostan molempia ja tuo D7100 lisää 50% pituutta putkieni kuvakulmiin täyskennoon verraten.
Kropilla et saa suoraan esim. 18 mm putkella yhtä "leveää" maisemaa kuin täyskennoinen antaa samalla optiikan millimäärällä ja 100 millisellä makrolla saat noita 1:1 kuvia "isommasti" täyskennolla.
Jos peilitön on kroppi tai täyskennoinen niin siinä suhteessa ei ole ongelmaa tuon enempää mutta jos vaikka se kulmakerroin pituutena on vaikka 2x niin laajakulmia siinä mielessä kuin täyskennoisella on vaikeaa hankkia kun 20mm pitää olla 10mm. En oikein ole noihin peilittömiin etsimettömiin (tai videoetsimellä) ole näin sivusta tykästynyt. Se on kuitenkin makuasia ja toinen ihastuu toiseen, toinen toiseen.
Tulipa sekava esitys, jos et ymmärrä niin kysy! Kameran valinta on vaikeampaa kuin naimisiin meno sillä uusi eukko tuo vaatteet mukanaan mutta jos vaihtaa kameran merkkiä tai laatua niin uudet putket joutuu aina ostamaan ja jos niitä on hankittu jo vaikka 10 kpl niin runko on pikkujuttu laseihin verrattuna.
Mieti kuitenkin älä suoraan luota muiden mielipiteisiin vaan ota ne kuin vihjeenä siitä mitä kannattaa ottaa huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.28011212Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4153161Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951788- 821585
- 681490
- 861056
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411011Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73917Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21883Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e252868