Henki itse todistaa

Hece

Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Jos sinä olet uudestisyntynyt käy niin, että Henki itse todistaa sinun henkesi kanssa, että sinä olet Jumalan lapsi. Ei tarvitse olla luulottelun varassa, vaan sinä tiedät olevasi Jumalan lapsi. Eikä tarvitse käydä naapurilta kysymässä, oletko sinä Jumalan lapsi.

Kun sinä olet Jumalan lapsi, sinä voit mennä kasteelle.

Jos Henki ei todista, että sinä olet Jumalan lapsi, silloin sinä et ole Jumalan lapsi.
Jos sinut on kastettu vauvana, Henki ei todista sinun olevan Jumalan lapsi, ellet sinä ole sitten myöhemmin uudestisyntynyt Jumalan lapseksi. Ja jos sinä olet uudestisyntynyt, sinä voit mennä oikealle kasteelle.

82

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dence

      Olen kastettu vauvana ja Henki todistaa minun olevan Jumalan lapsi. Ja koska olen Jumalan lapsi, minun ei tarvitse uudestikasteelle mennä.

      • Hece

        Juuri Jumalan lapsilla on etuoikeus mennä kasteelle mutta se on sinun omalla vastuullasi. Minä en aio väkisin kastaa sinua niinkuin papit kastelevat pieniä vauvoja.


      • vesijohtokasteko

        Kraanavedellä kastettu? Vai kaivosta otettua vettä peräti?


      • Dence
        Hece kirjoitti:

        Juuri Jumalan lapsilla on etuoikeus mennä kasteelle mutta se on sinun omalla vastuullasi. Minä en aio väkisin kastaa sinua niinkuin papit kastelevat pieniä vauvoja.

        Jumalan lapseksi tullaan kasteeksi, joten uudestikastetta ei tarvi. Jumalan lasten ei tarvitse kasteelle mennä kun ovat sen jo tehneet.


      • eikasteella
        Dence kirjoitti:

        Jumalan lapseksi tullaan kasteeksi, joten uudestikastetta ei tarvi. Jumalan lasten ei tarvitse kasteelle mennä kun ovat sen jo tehneet.

        Ai muuttuuko ihminen kasteeksi?? Ompa outoa.

        Näin ehkä teidän lahkossanne, mutta Raamatussa Jumalan lapseksi tultiin uskomalla Herraan Jeesukseen:

        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman TULLA JUMALAN LAPSEKSI, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12


      • eioutoa

        Jumalan lapseksi tulaan uskon ja kasteen kautta.


      • tulaanvaan
        eioutoa kirjoitti:

        Jumalan lapseksi tulaan uskon ja kasteen kautta.

        Teillä varmaan "tulaan" mutta Raamatussa opetuslapseksi tullaan uskon kautta:

        ""Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman TULLA JUMALAN LAPSEKSI, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12

        Ei sanaakaan kasteesta.

        Millä tavalla ihminen muuttuu kasteeksi?


      • eioutoa
        tulaanvaan kirjoitti:

        Teillä varmaan "tulaan" mutta Raamatussa opetuslapseksi tullaan uskon kautta:

        ""Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman TULLA JUMALAN LAPSEKSI, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12

        Ei sanaakaan kasteesta.

        Millä tavalla ihminen muuttuu kasteeksi?

        Raamatussa opetuslapseksi tullaan kasteen JA uskon kautta:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Ei ihminen muutu kasteeksi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa


      • uskojo
        eioutoa kirjoitti:

        Raamatussa opetuslapseksi tullaan kasteen JA uskon kautta:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Ei ihminen muutu kasteeksi, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

        Onko sinulla ollut kauan tuo puute, että et ymmärrä lukemaasi? Et sinä voi muuttaa Jumalan Sanaa inttämiselläsi.

        Jumalan lapseksi tullaan vain uskomalla Herraan Jeesukseen:
        """Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman TULLA JUMALAN LAPSEKSI, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12


      • uskonsanaa
        uskojo kirjoitti:

        Onko sinulla ollut kauan tuo puute, että et ymmärrä lukemaasi? Et sinä voi muuttaa Jumalan Sanaa inttämiselläsi.

        Jumalan lapseksi tullaan vain uskomalla Herraan Jeesukseen:
        """Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman TULLA JUMALAN LAPSEKSI, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12

        Onko sinulla ollut kauan tuo puute, että et ymmärrä lukemaasi? Et sinä voi muuttaa Jumalan Sanaa inttämiselläsi.

        Jumalan lapseksi tullaan vain kasteen JA uskon kautta

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"


      • HgFgF
        uskonsanaa kirjoitti:

        Onko sinulla ollut kauan tuo puute, että et ymmärrä lukemaasi? Et sinä voi muuttaa Jumalan Sanaa inttämiselläsi.

        Jumalan lapseksi tullaan vain kasteen JA uskon kautta

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Tuossa tehdään KANSOISTA Jeesuksen opetuslapsia. Raamatussa muualla joka paikassa todistetaan, että ihmiset ovat Jeesuksen opetuslapsia. Pietari oli Jeesuksen opetuslapsi mutta juutalaiset kansana eivät olleet Jeesuksen opetuslapsi.
        Ymmärrätkö mitä minä tarkoitan? Jos sinä elät tuon kohdan mukaan niin sinun täytyy olla kansa, jotta sinä olisit Jeesuksen opetuslapsi. Oletko sinä kansa?


      • uskonsanaa

        Kyllä minä kuulun kansaan. Ja kaikki kansat on määrä tehdä opetuslapsiksi kasteen ja opetuksen kautta.


      • HgFgF
        uskonsanaa kirjoitti:

        Kyllä minä kuulun kansaan. Ja kaikki kansat on määrä tehdä opetuslapsiksi kasteen ja opetuksen kautta.

        No kuinka monesta kansasta sinä olet sitten tehnyt Jeesuksen opetuslapsia?

        En minä kysynyt, että kuulutko sinä kansaan vaan että oletko sinä kansa.


      • uskonsanaa
        HgFgF kirjoitti:

        No kuinka monesta kansasta sinä olet sitten tehnyt Jeesuksen opetuslapsia?

        En minä kysynyt, että kuulutko sinä kansaan vaan että oletko sinä kansa.

        Kuulun minä kansaan. On ole paimen, joten en kasta enkä opeta.


      • tottelemattomuutta
        uskonsanaa kirjoitti:

        Kuulun minä kansaan. On ole paimen, joten en kasta enkä opeta.

        Eli et tässäkään asiassa noudata Jeesuksen käskyä!!
        Mutta koska et ole Jeesuksen opetuslapsi, niin ymmärrän hyvin, että sinua ei kiinosta totella Jeesuksen käskyjä tässäkään asiassa.

        Jeesuksen Lähetyskäsky koskee kaikkia uskovia, eikä ainoastaan paimenia, mutta ei teitä uskottelijoita.


      • eejjsdgsfda
        uskonsanaa kirjoitti:

        Kuulun minä kansaan. On ole paimen, joten en kasta enkä opeta.

        Kastaako se sinun paimenesi kansoja. Jos ei kasta, hän ei noudata tuota käskyä. Onko kukaan koskaan noudattanut tuota käskyä.

        Miksi paimenet ovat omineet itselleen kastamisen. Ei Raamatussa niin sanota. Jeesus vihaa nikolaiittain oppia, näin sanotaan.


      • gwgwwg
        eejjsdgsfda kirjoitti:

        Kastaako se sinun paimenesi kansoja. Jos ei kasta, hän ei noudata tuota käskyä. Onko kukaan koskaan noudattanut tuota käskyä.

        Miksi paimenet ovat omineet itselleen kastamisen. Ei Raamatussa niin sanota. Jeesus vihaa nikolaiittain oppia, näin sanotaan.

        Jeesuksen läehtyskäsky koskee kaikkia, mutta kastaminen on paimenten tehtävä. Siitähän ei tulisi mitään jos kaikki kastaisivat kaikkia. Seurakunnassa on oltava järjestys

        Olet Jeesusen opetuslapsi, vaikka se sinua tuntuu kismittävänkin.

        Kyllä papit kastavat ihmisiä kaikista kansoista. Ei kukaan ole kastamista ominut, vaan järjestyssyistä kastaminen on jätetty heille. Eihän Paavalikaan kastanut.

        Kyllä, Jeesus vihaa uudestikastajien oppia


      • kkdjdjdhhgdb
        gwgwwg kirjoitti:

        Jeesuksen läehtyskäsky koskee kaikkia, mutta kastaminen on paimenten tehtävä. Siitähän ei tulisi mitään jos kaikki kastaisivat kaikkia. Seurakunnassa on oltava järjestys

        Olet Jeesusen opetuslapsi, vaikka se sinua tuntuu kismittävänkin.

        Kyllä papit kastavat ihmisiä kaikista kansoista. Ei kukaan ole kastamista ominut, vaan järjestyssyistä kastaminen on jätetty heille. Eihän Paavalikaan kastanut.

        Kyllä, Jeesus vihaa uudestikastajien oppia

        Sinä valehtelet. Paavali kyllä kastoi. Papit eivät noudata tuota Matteuksen kastekäskyä, koska he eivät kasta kansoja vaan kastavat pelkkiä ihmisiä.
        Kastaminen on kyllä luvallista kaikille. Se, että papit ovat sen omineet itselleen, on osa nokolaiittain oppia. Älä yritä keksiä tekosyitä laiskuudellesi.


      • wgwg
        kkdjdjdhhgdb kirjoitti:

        Sinä valehtelet. Paavali kyllä kastoi. Papit eivät noudata tuota Matteuksen kastekäskyä, koska he eivät kasta kansoja vaan kastavat pelkkiä ihmisiä.
        Kastaminen on kyllä luvallista kaikille. Se, että papit ovat sen omineet itselleen, on osa nokolaiittain oppia. Älä yritä keksiä tekosyitä laiskuudellesi.

        Ihmiset kuuluvat kansoihin, joita kastetaan, joten papit toimivat oikein.

        Kastaminen on luvallista kaikille, mutta kaikkien sitä ei ole järkeä tehdä. Onhan kirkossa joku järjestys oltava. Älä keksi sille mitään tekosyitä.


      • dgsfsdsccd
        wgwg kirjoitti:

        Ihmiset kuuluvat kansoihin, joita kastetaan, joten papit toimivat oikein.

        Kastaminen on luvallista kaikille, mutta kaikkien sitä ei ole järkeä tehdä. Onhan kirkossa joku järjestys oltava. Älä keksi sille mitään tekosyitä.

        Papit eivät kuitenkaan toimi tuon Matteuksen kastekäskyn mukaan sillä se käskee kastamaan kansoja, ei ihmisiä.


      • wgwg
        dgsfsdsccd kirjoitti:

        Papit eivät kuitenkaan toimi tuon Matteuksen kastekäskyn mukaan sillä se käskee kastamaan kansoja, ei ihmisiä.

        Kansat ovat ihmisiä. Aivan oikein homma menee


      • iiskksujsh

        Etko sinä osaa lukea. Siinä ei käsketä kastamaan ihmisiä vaan kansoja.


      • selvääSanaa
        iiskksujsh kirjoitti:

        Etko sinä osaa lukea. Siinä ei käsketä kastamaan ihmisiä vaan kansoja.

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Kastoivatko apostolit kansoja?? EIVÄT!!!
        He kastoivat vain niitä, jotka uskoivat:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanasa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Yksinkertaista.


      • gwgwg
        selvääSanaa kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Kastoivatko apostolit kansoja?? EIVÄT!!!
        He kastoivat vain niitä, jotka uskoivat:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanasa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Yksinkertaista.

        Kaikki uskovat ja näiden perheet kastettiin. Se eon juuri sitä kaikkien kansojen kastamista.


      • hsjshhhsn
        gwgwg kirjoitti:

        Kaikki uskovat ja näiden perheet kastettiin. Se eon juuri sitä kaikkien kansojen kastamista.

        Ei se ole kaikkien kansojenkastamista. Eivät he kastaneet koko Israelin kansaa.


      • gwgwg
        hsjshhhsn kirjoitti:

        Ei se ole kaikkien kansojenkastamista. Eivät he kastaneet koko Israelin kansaa.

        Se on juuri sitä kaikkien kansojen kastamista!


      • 9876445
        uskonsanaa kirjoitti:

        Kyllä minä kuulun kansaan. Ja kaikki kansat on määrä tehdä opetuslapsiksi kasteen ja opetuksen kautta.

        84746553333


      • plmb2016
        vesijohtokasteko kirjoitti:

        Kraanavedellä kastettu? Vai kaivosta otettua vettä peräti?

        H20, maailmankaikkeuden ihme, vedyn oksidaatiotuote, johon ihminen, tulesta temmattu kekäle, kastetaan Jumalan kunniaksi, Jeesuksen Nimessä. Veden molekyyli on Jumalan ihme ja se on vain tätä aikaa varten, kun sanotaan TÄNÄ PÄIVÄNÄ. Tämä maapallo on vain " tulesta temmattu kekäle". Hebreaksi UD MUZAL Mi-ESH. Sakarja 3: 2. Sana toistuu useassa kohdassa. kun koetetaan saada ihmisiä uskoon, koetetaan juuri saada temmattua niitä kekäleitä helvetin ja kadotuksen tulesta,, ja kaste on sinetti, joka taivaasta huomioidaan. Jaakob 4: 14-15. Juuda jae 22. Älkää saivarrelko tästä kasteen sinetistä, koettakaa sen sijaan paeta tulevaa vihaa, joka Jumalasta lähtee. II Piet.. 33: 11-12.


      • kljkui
        wgwg kirjoitti:

        Kansat ovat ihmisiä. Aivan oikein homma menee

        jkuioiik hjhjkyui


    • Eipä ole vielä tullut yhtään jumalan lasta vastaan, siihen ei riitä se ,että kuvittelee olevansa jumalan, ja pääsee kuoleman jälkeen taivaaseen
      Kuoleman jälkeen ihminen on sitä mitä ennen kuolemaakin.
      Se on syyn ja seuraksen laki joka niin määrää, eikä sitä lakia jumalan henkikään voi kumota.
      Siinä asiassa ovat sekä uskovaiset, että ateistit samalla viivalla.

      • Harmi vaan, että uskovaiset siirtävät näitä helvetinpelkojaan ja mielikuvitusjumaliaan eteenpäin!


    • äöplokiuytre

      saatanaa jumalanaan palvelleen paavalin henki osoittaa rikollisuuden saatanallisuutta josta ainakin puolet on jo tunnustettu sontaluukku sopaskaksi:

      http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
      #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
      Kirje roomalaisille
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille
      Toinen kirje korinttilaisille
      Kirje galatalaisille
      Kirje efesolaisille *
      Kirje filippiläisille
      Kirje kolossalaisille *
      Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
      Toinen kirje tessalonikalasille *
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
      Toinen kirje Timoteukselle *
      Kirje Titukselle *
      Kirje Filemonille
      Kirje hebrealaisille * #

      ja paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      kristitystä EI TULE USKOMALLAKAAN KRISTILLISTÄ:
      Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenten eksyttämiä rikollinen raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.

      Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

      Näihin, Jeesuksen perustamiin seurakuntiin ei kuulu uskontunnustuksen kaltaisia:
      Ilm. 2:1-29
      Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ------------------------------

    • voivesivahinkoja

      Vauvakaste kostuttaa pään lisäksi sen alla olevat sahajauhotkin.

      muuhun tuloksen ei voi tulla kun näitä älyvapaita kommentteja lukee.

      ...kastoivat kansoja kun kastettiin ne jotka uskoivat.... siinä yks esimerkki.

    • Xerxes

      Kohta kuukausi sitten kirjoittaja 'Hece' aloitti kyllä hyvillä Paavalin teksteillä:

      - Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      - 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      - 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

      Pitikö tuohon jatkaa jotakin kastamisista. No ei varmasti. Kastamisilla ei tuossa vaiheessa ole mitään tehtävää.

      Ja jos ei ole koskaan aikaisemmin kastettu, se vaihe on päässyt livahtamaan jo ohi. Enää ei kastamista tarvita.

    • Xserxes

      Lähdettyään Efesosta poikkesi Paavali Miletossa (tästä ei kerrota, kerron muuten).
      Siellä hän tapasi joukon uskoon tulleita Jeesuksen opetuslapsia. Kysyipä Paavali sielläkin:
      "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun tulitte uskoon"?
      - Saimme, vastasivat kaikki yhteen ääneen.
      - Huomasinkin sen, kunhan vain kysyin, sanoi Paavali ja jatkoi:
      "Jumalan armo ja rauha jokaiselle päivällenne. Voinkin tästä sitten jatkaa aikanaan takaisin Jerusalemiin".

      • Väärä taas kirjoittaa yllä. Raamattu kertoo ihan päinvastoin:
        Apt.19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        weha: "Siis he eivät olleet kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Onpas merkillisiä uskovaisia, kun ei tiedä, että Pyhää Henkeä on olemassakaan.

        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".


        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. weha: "Näin uudenliiton kaste toi heille Pyhän Hengen. Kasteeseen liittyy aina käsien päällepano."


      • jataaskorjataan
        weha kirjoitti:

        Väärä taas kirjoittaa yllä. Raamattu kertoo ihan päinvastoin:
        Apt.19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        weha: "Siis he eivät olleet kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Onpas merkillisiä uskovaisia, kun ei tiedä, että Pyhää Henkeä on olemassakaan.

        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".


        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. weha: "Näin uudenliiton kaste toi heille Pyhän Hengen. Kasteeseen liittyy aina käsien päällepano."

        Tuossa taas tyypillinen osoitus, kuinka väärin joku voi tulkita Jumalan Sanaa.
        Wehalla on tapana harrastaa leikkaa-liimaa-tekniikkaa, ja siten puolustaa harha-oppiaan.
        Hän pätkii sopivasti Raamattua ja ottaa kertomuksista esille vain ne kohdat, jotka sopivat hänelle.
        Tuossa Ap 19:ssa oli kysymys OPETUSLAPSISTA, jotka uskoivat Herraan Jeesukseen, mutta he olivat kastetut vain Johanneksen kasteella., ennen Jeesuksen julkista toimintaa. Nyt he olivat kuunnelleet evankelista Apollosta, joka näytti toteen kirjoituksista, että Jeesus on Kristus, Ap 18:28, ja kertoi Jeesuksesta, mutta hänkään ei tuntenut tarkemmin Sanaa ennenkuin Priskilla ja Akylas olivat opettaneet häntä, Ap 18:26

        Tuossa kertomuksessa EI TAASKAAN puhuta mitään pakollisesta vauvojen kastamisesta, vaan nuo AIKUISET uskovat vapaaehtoisesti ottivat kasteen;
        5" Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."
        Tuohan on Wehan mukaan ihmistekoa!

        Mutta sitten Weha sekoilee jälleen selostuksessaan, eikä tajua, että VASTA KASTEEN JÄLKEEN Paavali laittoi kätensä heidän päälleen ja nämä täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Vesi kaste ja Pyhän Hengen kaste ovat kaksi eri asiaa, mutta voivat toki tapahtua samanaikaisesti tai eri aikaan, kuten kävi Korneliuksen kohdalla.

        Weha yrittää epätoivoisesti soveltaa tuota tilannetta vauvakasteeseen. Milloinhan vauvat puhuvat kielillä tai ennustavat. No, Wehalla on siihenkin tuttu patenttivastaus: "Sellainen on lakannut"!!
        Kun hän itse ei ole kokenut Pyhän Hengen kastetta, niin hän ei soisi sitä toisillekkaan, vaikka lupaus siitä on tuleville sukupolville. "Lopun aikana Hän vuodattaa Hengen kaiken lihan päälle.." Ap 2
        "
        7. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. "
        Vauvoista ei tuossakaan puhuta mitään.

        Weha sekoilee tuossakin:
        "Kasteeseen liittyy aina käsien päällepano."

        Raamattu ei kerro noin, vaan tapauskohtaisesti voidaan laittaa kädet toisen päälle, mutta useimmissa kastetapauksissa niin ei käynyt.

        Koskahan Weha lopettaa tuon harha-oppinsa levittämisen?


    • Tottakai, kun kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, aina laitetaan kädet pään päälle. Näin olen aina nähnyt myös papin tekevän, ilman yhtään poikkeusta. Näin on myös tässä apt.19-luvussa, jossa kasteen yhteydessä laitetaan kädet pään päälle. Kieliopillisesti myös "ja" sana on yhdistävä, eikä tässä erillinen toimitus. Myös tekstin yhteys puhuu kasteesta, johon apostoli vetosi:

      2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". 3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".

      • jataaskorjataan

        Lopeta Weha jo tuo inttäminen ja tunnusta, että olit väärässä.
        Tuossa Ap 19:ssa ei kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan:
        "5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."!!!!

        Eihän tuossa puhuta mitään Pyhän Hengen saamisesta kasteen yhteydessä. Miksi Weha valehtelee?:
        ": "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?,
        VAAN USKOONTULON YHTEYDESSÄ, jolloin uskovalle annetaan Pyhän Hengen sinetti uskon vakuudeksi! Ei hän välttämättä itsekään sitä tiedä ilman opetusta vielä siinä vaiheessa.

        Ef 1
        "13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, "

        Siis ensin kuuleminen, sitten Jumalan vaikuttama usko ja sen vakuudeksi PH:n sinetti.
        KASTEESTA EI OLE MITÄÄN MAININTAA!!!!

        Käsien päällepanemisesta ei puhuta muiden kastetapausten yhteydessä, vaan AINA PYHÄN HENGEN saamisen yhteydessä, kuten Ap 8:17
        "Silloin he panivat kätensä heidän päällensä ja he saivat Pyhän Hengen."

        Tuosakin tilanteessa uskovat olivat kastettu AIKAISEMMIN Herran Jeesuksen nimeen, joten Weha ei oikein taida tajuta missä on ero vesikasteen ja Pyhän Hengen saamisen kanssa.

        Lopettaisit Weha jo tuon harhaanjohtamisen.


      • inttäjäeksyttäjälle
        jataaskorjataan kirjoitti:

        Lopeta Weha jo tuo inttäminen ja tunnusta, että olit väärässä.
        Tuossa Ap 19:ssa ei kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan:
        "5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."!!!!

        Eihän tuossa puhuta mitään Pyhän Hengen saamisesta kasteen yhteydessä. Miksi Weha valehtelee?:
        ": "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?,
        VAAN USKOONTULON YHTEYDESSÄ, jolloin uskovalle annetaan Pyhän Hengen sinetti uskon vakuudeksi! Ei hän välttämättä itsekään sitä tiedä ilman opetusta vielä siinä vaiheessa.

        Ef 1
        "13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, "

        Siis ensin kuuleminen, sitten Jumalan vaikuttama usko ja sen vakuudeksi PH:n sinetti.
        KASTEESTA EI OLE MITÄÄN MAININTAA!!!!

        Käsien päällepanemisesta ei puhuta muiden kastetapausten yhteydessä, vaan AINA PYHÄN HENGEN saamisen yhteydessä, kuten Ap 8:17
        "Silloin he panivat kätensä heidän päällensä ja he saivat Pyhän Hengen."

        Tuosakin tilanteessa uskovat olivat kastettu AIKAISEMMIN Herran Jeesuksen nimeen, joten Weha ei oikein taida tajuta missä on ero vesikasteen ja Pyhän Hengen saamisen kanssa.

        Lopettaisit Weha jo tuon harhaanjohtamisen.

        Taas niin säälittäviä argumentteja tuolla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollill, että oikein hävettää:

        "Tuossa kertomuksessa EI TAASKAAN puhuta mitään pakollisesta vauvojen kastamisesta, vaan nuo AIKUISET uskovat vapaaehtoisesti ottivat kasteen;"

        Kaste on sama tehtiin se sitten vauvalle tai aikuiselle. Erikseen ei ole aikuisten ja lasten kastetta, vaan kaikille on sama kaste.

        Minä voisin sanoa: "Tuossa kertomuksessa EI TAASKAAN puhuta mitään sokeiden kastamisesta, vaan nuo NÄKEVÄT uskoivat vapaaehtoisesti ottivat ja ottivat kasteen."

        Pelle mikä pelle tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa


      • Kaste on Pyhän Hengen sinetti. Esim. Gal.3, kertoo näin:

        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        weha: "Uskon kautta, olemme Jumalan lapsia, sillä kaste on pukenut Kristuksen yllemme".

        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        weha: "Kaikki (Myös vauvat) ovat kasteessa saaneet Kristuksen yllensä. Kasteessa olemme Kristuksen omia, Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan".


      • taaskorjataan
        weha kirjoitti:

        Kaste on Pyhän Hengen sinetti. Esim. Gal.3, kertoo näin:

        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        weha: "Uskon kautta, olemme Jumalan lapsia, sillä kaste on pukenut Kristuksen yllemme".

        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        weha: "Kaikki (Myös vauvat) ovat kasteessa saaneet Kristuksen yllensä. Kasteessa olemme Kristuksen omia, Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan".

        Onko Weha todella noin pimeä?
        Tuossahan sanotaan , että me olemme Jumalan lapsia USKON KAUTTA, eikä kasteen kautta!!!!
        Kasteessa Kristus puetaan näkyvällä tavalla päällemme!!! Ja tuo pukeminen tapahtuu omasta tahdosta:
        "Olette Kristuksen päällenne pukeneet", eikä ketään pueta väkisin, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä.

        Aabrahamkin oli vanhurskas USKON KAUTTA, joten meille on sama tie:
        "Gal 3
        "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"

        Jumala ei ole muuttanut Sanassaan tätä järjestystä!
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" Ap 16: 31

        Miten joillekin Jumalan Sanan käsittäminen voi olla noin vaikeaa, kuten myös tuolle räksyttäjälle, joka yrittää sotkea tätä keskustelua.


      • inttäjäeksyttäjälle
        taaskorjataan kirjoitti:

        Onko Weha todella noin pimeä?
        Tuossahan sanotaan , että me olemme Jumalan lapsia USKON KAUTTA, eikä kasteen kautta!!!!
        Kasteessa Kristus puetaan näkyvällä tavalla päällemme!!! Ja tuo pukeminen tapahtuu omasta tahdosta:
        "Olette Kristuksen päällenne pukeneet", eikä ketään pueta väkisin, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä.

        Aabrahamkin oli vanhurskas USKON KAUTTA, joten meille on sama tie:
        "Gal 3
        "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"

        Jumala ei ole muuttanut Sanassaan tätä järjestystä!
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" Ap 16: 31

        Miten joillekin Jumalan Sanan käsittäminen voi olla noin vaikeaa, kuten myös tuolle räksyttäjälle, joka yrittää sotkea tätä keskustelua.

        Miten voi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa olla noin sokea????????????????

        Totta kai uskon kautta pelastutaan. Mutta siihen kuuluu mös kaste. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Molemmat tarvitaan. Kasteessa Kristus puetaan päälleemme, eikä ilman Kristusta ole pelastusta. Siksi kastekin pelastaa.


      • Siis Jeesus on pelastuksen hankkija, ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä. Kaste pukee, uskon kautta Kristuksen päällemme, kuten teksti sanoo Raamatussa. Näin tulemme sitten Aabrahamin siemeneksi, perilliseksi lupauksen mukaan. Onko tekstiä uudelleenkastajan vaikea ymmärtää? On kyllä totta, että kaste on myös näkyvä merkki armosta, mutta se on myös vaikuttava merkki armosta. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa. Paavalille sanottiin näin vakavia sanoja, jolle oli jo kiire: apt.22:16 "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." Kaste ei ole sellainen asia, mistä hurmahenget uneksuvat, vaan se antaa mitä sana lupaa. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5).


      • öklkoppöll
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Taas niin säälittäviä argumentteja tuolla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollill, että oikein hävettää:

        "Tuossa kertomuksessa EI TAASKAAN puhuta mitään pakollisesta vauvojen kastamisesta, vaan nuo AIKUISET uskovat vapaaehtoisesti ottivat kasteen;"

        Kaste on sama tehtiin se sitten vauvalle tai aikuiselle. Erikseen ei ole aikuisten ja lasten kastetta, vaan kaikille on sama kaste.

        Minä voisin sanoa: "Tuossa kertomuksessa EI TAASKAAN puhuta mitään sokeiden kastamisesta, vaan nuo NÄKEVÄT uskoivat vapaaehtoisesti ottivat ja ottivat kasteen."

        Pelle mikä pelle tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

        grytrht jhnyuty mhjuuug


      • axsdwesdxcsdf

        ghty hyuhy Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

        Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsiaasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuineet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.


      • klkökpooplo

        jkjlioi mjghiuhjyu


    • Siis, kun sanotaan lyhyesti, sanotaan Jeesuksen nimeen, vaikka kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19-20, on Jeesuksen antama kastekäsky Kolmiyhteisen Jumalan nimeen. En ole koskaan nähnyt kastetta toimitettavan yksin Jeesuksen nimeen. Uskovaisetkin papit ovat aina toimittaneet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tuossa apt.19, luvussa on lahkoontuneita Johanneksen opetuslapsia, Jotka eivät tunteneet Pyhää Henkeä. Hehän sanoivat, etteivät tienneet onko Pyhää Henkeä olemassakaan, eli eivät tunteneet Pyhää Henkeä. Eivät tienneet Pyhän Hengen olevan olemassakaan. Kuinka voisi olla uskovainen, kun ei tunne Pyhää Henkeä?

      • ompasekavaa

        Wehanhan sen tietää, että "kuinka voi olla uskovainen, kun ei tunne Pyhää Henkeä"!!!
        Weha mitätöi taas Jumalan työtä ja nimittää noita Efeson uskovia lahkolaiseksi!
        Heillähän opetettiin Jeesuksesta Ap 18:25, joten kyllä Jumala vaikutti heissä uskoa ilman, että he tiesivät mitään Pyhästä Hengestä.
        Uskohan tulee kuulemisesta!

        Nytkö siis pitäisikin "tietää"??? Miksihän vauvan ei tarvitse tietää mitään????

        Eli yrittääkö Weha sanoa, että vauvakaste on turhaa, kun vauva ei tiedä mitään Pyhästä Hengestä eikä Jeesuksesta????


      • hkjmuihj

        nnnnnn Mitään uudestikastetta ei ollut Apostolisena aikana, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.


    • Kysyn sinulta, kuka uskovainen ei tiedä, ettei Pyhää Henkeä ole olemassakaan? Nuo lahkoontuneet Johanneksen opetuslapset olivat sellaisia, tuon tapauksen mukaan.
      Aikuisella uskovaisella on pyhityselämää, mutta vauvalla ei ole- Synergismistä/lain ja evankeliumin erottamisesta uudestikastajilla ei ole käsitystä.

      "sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi." (Room.5:19).

      • ompasekavaa

        Kukaan ei tiedä Pyhästä Hengestä ennenkuin hänelle on opetettu siitä! Et sinäkään, ja vaikuttaa vielä siltä, että sinulla ei vieläkään ole Pyhää Henkeä. PH ei tule veden mukana, vaan Luuk 11
        " kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!".

        Sinähän et ole koskaan anonut Pyhää Henkeä, joten siksi olet täysin pihalla Jumalan Sanasta.

        Taidat olla melkoisen itserakas fariseus, kun nimittelet Jeesukseen uskovia lahkolaisiksi. Mutta sinultahan voi odottaa mitä tahansa.

        Todistat tuolla, että vauvat eivät saa kasteessaan mitään henkeä:
        " Kysyn sinulta, kuka uskovainen ei tiedä, ettei Pyhää Henkeä ole olemassakaan?"

        Vauvahan ei sitä tiedä!!!


    • Siksihän Jumala on antanut meille näkyvän kasteen sakramentin merkin, että emme oli hurmahenkiä, vaan tiedämme ja uskomme, että olemme Jumalalta Hengen saaneet (Joh.3:5; Gal.3:27). Juuri siksi kastetaan myös Pyhän Hengen nimeen. Joka käy kastetta vastaan, käy Jumalaa vastaan. Olen siis palannut kasteen armoon.

      • roskanpuhujille

        mene kuule saunan lauteitten alle ja häpeä siellä noita typeriä kommenttejasi kasteen armoista.

        Raamatussa ei ole sanan sanaa aiheesta.


    • Lakiusko

      Kuinka Hengellisesti kuollut voisi anoa ja tehdä hengellisen ratkaisun? Siis luonnollinen ihminen ei ota vastaan, mikä Jumalan Hengen on.

      • isoero

        Tuo pitää paikkansa teihin luterilaisiin vedenpalvojiin nähden.
        Te ette osaa tehdä ratkaisua Jumalan puoleen vaan koetatte veden avulla selvitä taivaaseen ja luikerrella ahtaan portin ohi.

        Raamattu sanoo:
        Anokaa, niin teille annetaan, etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan."

        Luterilainen sanoo:
        Hengellisesti kuollut ihminen ei voi anoa, ei kolkuttaa eikä etsiä!!!

        Wehakin jatkaa taisteluaan JUmalan Sanaa vastaan, eikä millään tahdo anoa vaan luottaa veden takavoimaan!

        Miksihän hengellisesti kuollut syntinen nainen huusi:
        "Herra, Daavidin Poika, armahda minua"???


      • inttäjäeksyttäjälle
        isoero kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa teihin luterilaisiin vedenpalvojiin nähden.
        Te ette osaa tehdä ratkaisua Jumalan puoleen vaan koetatte veden avulla selvitä taivaaseen ja luikerrella ahtaan portin ohi.

        Raamattu sanoo:
        Anokaa, niin teille annetaan, etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan."

        Luterilainen sanoo:
        Hengellisesti kuollut ihminen ei voi anoa, ei kolkuttaa eikä etsiä!!!

        Wehakin jatkaa taisteluaan JUmalan Sanaa vastaan, eikä millään tahdo anoa vaan luottaa veden takavoimaan!

        Miksihän hengellisesti kuollut syntinen nainen huusi:
        "Herra, Daavidin Poika, armahda minua"???

        Väärin! SINÄ olet se vedenpalvoja joka koittaa päästä ihmisiä taivaaseen ohi Kristuksen. Raamatun mukaan vain Kristuksessa on pelastus. Hengellisesti kuoliut ihminen ei voi tehdä ratkaisua Jumalan puoleen, joten Jumala on otettava ihminen omakseen. Tämä tahttuu uskon ja kasteen kautta. Inttäjä-eksyttäjä yrittää väittää että osa ihmisistä kelpaa omana itsenään, sellaisenaan, eikä tarvitse Kristusta ollenkaan. Mitä harhaa!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa jatkaa loputonta vihan sävyttämää tastelua Jumalan Sanaa, kristittyjä ja koko Kristuksen kirkko vastaan!


      • jumalattomatpapitulos
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Väärin! SINÄ olet se vedenpalvoja joka koittaa päästä ihmisiä taivaaseen ohi Kristuksen. Raamatun mukaan vain Kristuksessa on pelastus. Hengellisesti kuoliut ihminen ei voi tehdä ratkaisua Jumalan puoleen, joten Jumala on otettava ihminen omakseen. Tämä tahttuu uskon ja kasteen kautta. Inttäjä-eksyttäjä yrittää väittää että osa ihmisistä kelpaa omana itsenään, sellaisenaan, eikä tarvitse Kristusta ollenkaan. Mitä harhaa!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa jatkaa loputonta vihan sävyttämää tastelua Jumalan Sanaa, kristittyjä ja koko Kristuksen kirkko vastaan!

        voi tyhmää porotusta yllä!!

        miksi evankeliumia julistetaan jos ei ihminen voi kääntyä hah kuka keksii hullumman pöljän tarinan kuin tuo lutterin virsi ja viserrys!!!


      • papalle
        jumalattomatpapitulos kirjoitti:

        voi tyhmää porotusta yllä!!

        miksi evankeliumia julistetaan jos ei ihminen voi kääntyä hah kuka keksii hullumman pöljän tarinan kuin tuo lutterin virsi ja viserrys!!!

        Ihminen voi kääytyä mutta Jumala on se joka hänet kääntää. Ilman Pyhää Henkeä se ei onnistu. Usko on Jumalan teko ihmisessä.

        Joten älä kännipappa melua noita joutavia satujasi

        Mutta kakki kristityt näkevät nyt että pappa nimittää evankeliumia "pöäjäksi tarinaksi" Sitä se tälle vapaamuurarille on.


    • Se on Pyhän Hengen teko kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Ihminen ei ole kuin kivi tai kanto, vaan hän vastustaa. Ihmisen osa pelastuksesta on vastaanhangoittelu.

      1. Oi Jeesus, kuinka riemuitsen, / sinulta puvun sain. / Näin kelpaan kerran taivaaseen, / kun sinne matkustan.


      2. En saata kyllin katsella / ja siitä riemuita. / Se aina vain on silmissäin / ja yhtä uutena.
      3. Ei siitä löydy virhettä, / ei tahraa pientäkään, / vaan tahrani ja virheeni / se peittää yksinään.
      4. Se vanhurskaus on Jeesuksen, / sen kasteen kautta sain. / Se riittää, muuta tarvitse / en taivasmatkallain.


      5. Jos pukua en sellaista / ois saanut lahjana, / niin kuinka silloin kestäisin / Jumalan katsetta.
      6. En tahdo siihen ommella / mä itse lankaakaan, / käyn luokse valtaistuimen / vain vanhurskaudessaan.
      7. Oi Jeesus, kuinka kiittäisin / nyt tästä lahjasta! / Jo ristinpuussa ostit sen, / siis kiitos armosta!

    • sokeasakastikuoro

      Siinä on lutterin harhaoppi tiiviinä kasana lauluksi väsättynä,

      kasteessa ei kukaan ole saanu tmitään pukua. se on tullut jo paljon ennen kasteita uudestisyntymässä johon kasteella ei ole mitäänosaa ei arpaa.

      • "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).


      • pipopäät
        weha kirjoitti:

        "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).

        Totta.
        Pelkkä pipo päässä ei riitä, vaan koko ruumis on puettava!!!

        Luterilaiset kulkevat alastomina pelkässä pipossa!


      • inttäjäeksyttäjälle
        pipopäät kirjoitti:

        Totta.
        Pelkkä pipo päässä ei riitä, vaan koko ruumis on puettava!!!

        Luterilaiset kulkevat alastomina pelkässä pipossa!

        Kasteessa puetaan koko ruumis. Veden määrä ei sitä taa vaan Jumalan Sana.


      • pipopäät
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Kasteessa puetaan koko ruumis. Veden määrä ei sitä taa vaan Jumalan Sana.

        Täh?? Tuossahan puhutaan siitä, että "kasteessa puetaan"!!!

        Mistä sinä vedit siihen Jumalan Sanan? Ei Sana pue ketään!!!
        Sana on kastettavan sydämessä!

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi";


      • inttäjäeksyttäjälle
        pipopäät kirjoitti:

        Täh?? Tuossahan puhutaan siitä, että "kasteessa puetaan"!!!

        Mistä sinä vedit siihen Jumalan Sanan? Ei Sana pue ketään!!!
        Sana on kastettavan sydämessä!

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi";

        Kasteessa puetaan ja Jumalan Sana pukee. Kasteessa on mukana Jumalan Sana, muutenhan se ei ole kaste. Sana on kasteessa, ethoollisessa ja evankeliumissa

        "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,"

        Hyvin kuvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän typeryyttä tuo että kun joku opettaa selvää Raamatun Sanaa niin vastaus on "Täh?""

        Että täh vain sullekin, inttäjä-eksyttäjä!


      • pipopäälle
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Kasteessa puetaan ja Jumalan Sana pukee. Kasteessa on mukana Jumalan Sana, muutenhan se ei ole kaste. Sana on kasteessa, ethoollisessa ja evankeliumissa

        "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,"

        Hyvin kuvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän typeryyttä tuo että kun joku opettaa selvää Raamatun Sanaa niin vastaus on "Täh?""

        Että täh vain sullekin, inttäjä-eksyttäjä!

        Täh, täh!!!!

        Teillä luterilaisilla Sana sukeltaa veteen ,mutta meillä kristityillä Sana on uskovan sydämessä!!!
        "Sana on sinun suussasi, sinun sydämessäsi. Se on se uskon Sana jota me SAARNAAMME.""!!! Room 10

        Te yritätte heitellä sanaa veden avulla.

        Siinä on suuri ero! Mutta Wehakin todistaa, että vauva ei ole uskovainen:
        Weha: " Kysyn sinulta, kuka uskovainen ei tiedä, ettei Pyhää Henkeä ole olemassakaan?"

        Vauvahan ei sitä tiedä, joten hän ei voi uskoa.


      • eikössemenenäin
        pipopäälle kirjoitti:

        Täh, täh!!!!

        Teillä luterilaisilla Sana sukeltaa veteen ,mutta meillä kristityillä Sana on uskovan sydämessä!!!
        "Sana on sinun suussasi, sinun sydämessäsi. Se on se uskon Sana jota me SAARNAAMME.""!!! Room 10

        Te yritätte heitellä sanaa veden avulla.

        Siinä on suuri ero! Mutta Wehakin todistaa, että vauva ei ole uskovainen:
        Weha: " Kysyn sinulta, kuka uskovainen ei tiedä, ettei Pyhää Henkeä ole olemassakaan?"

        Vauvahan ei sitä tiedä, joten hän ei voi uskoa.

        Jeesus pesee kasteessa vedellä Sanan kautta. Sana on läsnä kasteessa. Sana on myös uskovan sydämessä. Sana tuli myös lihaksi pelastamaan meitä.


      • tehotonta
        eikössemenenäin kirjoitti:

        Jeesus pesee kasteessa vedellä Sanan kautta. Sana on läsnä kasteessa. Sana on myös uskovan sydämessä. Sana tuli myös lihaksi pelastamaan meitä.

        Ei mene!!
        Vesi ei pese kenenkään syntejä, vaan uskon kautta Jeesuksen VERI puhdistaa meidät synnistä:

        ""Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." 1.Joh.1:7

        Room 3
        "24. ja KAIKKI saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit "

        Vedellä ei syntejä pestä: Jer
        "2:22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.


      • näinsevaanonveljet
        tehotonta kirjoitti:

        Ei mene!!
        Vesi ei pese kenenkään syntejä, vaan uskon kautta Jeesuksen VERI puhdistaa meidät synnistä:

        ""Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." 1.Joh.1:7

        Room 3
        "24. ja KAIKKI saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit "

        Vedellä ei syntejä pestä: Jer
        "2:22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

        Vesi ei pese syntejä, vaan kaste. Kastevesi on Jeesuksen verellä punattu.


      • päinseiniä
        näinsevaanonveljet kirjoitti:

        Vesi ei pese syntejä, vaan kaste. Kastevesi on Jeesuksen verellä punattu.

        Ja taas meni päinseiniä!
        Valitettavasti


      • näinsevaanonveljet

        Kyllä kaste pesee synnit pois:

        "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."

        Ei epäselvää. Kaste siis pesee synnit pois, mitä Pietarikin sanoi saarnassaan

        Alkaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin eväät olla syöty! :D


      • ppokkki
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Kasteessa puetaan ja Jumalan Sana pukee. Kasteessa on mukana Jumalan Sana, muutenhan se ei ole kaste. Sana on kasteessa, ethoollisessa ja evankeliumissa

        "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,"

        Hyvin kuvaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän typeryyttä tuo että kun joku opettaa selvää Raamatun Sanaa niin vastaus on "Täh?""

        Että täh vain sullekin, inttäjä-eksyttäjä!

        hyjuhytetty kijolikiijippo


    • kasteessakin on Jumalan sana mukana:

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. apt.39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      "niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi." (Mark.1:4)

      Lutherin Kirkkopostillasta (ss. 183-193), Helsinki, Weilin & Göös 1885.

      N:o 17. Kolmantena Sunnuntaina Loppiaisesta.

      Evank. Matth. 8: 1-13.

      45. Tässä älköön kuitenkaan kukaan ottako syytä ajatella, kuin tahtoisimme halventaa eli kumota saarnavirkaa. Sillä totisesti ei Jumalakaan saarnauta järjellistä kuulemista varten, koska ei siitä mitään hedelmää tule; vaan hengellisen kuulemisen tähden, joka, niinkuin sanottiin, löytyy yhtä hyvin ja vielä paremmin lapsissa, kuin täysikasvaneissa, jonka tähden hekin kuulevat sanan. Sillä mikä on kaste, johon heitä tuodaan, muu kuin evankeliumi? Ja olkoon niinkin, että vain tätä kuulevat kerran. Sitä voimallisemmastipa he tuota kuulevat, sen vuoksi, että Kristus, joka käskee tuoda heitä tykönsä, ottaa heitä omikseen. Täysikasvaneilla on se etu, että sitä kuulevat usein, ja saattavat sitä uudellensa muistella. Mutta heidänkin kuulemisellansa on sama laita, ettei tämä tapahdu monen saarnan kautta; vaan yksi ainoa saarna saattaa välistä niin sattua ihmisen sydämmeen, että hänellä tästä on ijäksi päiväksi, ja mitä sittemmin kuulee, on entisen joko parantamiseksi tahi pahentamiseksi.

      46. Sanalla sanoen: lasten kastamisella on perustuksensa näissä Kristuksen sanoissa: sallikaat lasten tulla minun tyköni, älkäätkä kieltäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Tätä on se sanonut, joka ei koskaan valehtele. Lienee tämä siis oikiaa ja kristillistä, että tuomme lapsia hänen tykönsä. Eikä saata tämä muutoin tapahtua, kuin kasteessa. Niin lienee myös varmaa, että hän siunaa, ja antaa kaikille tykönsä tuleville taivaan valtakunnan, kuten hänen sanansa kuuluvat: senkaltaisten on taivaan valtakunta. Olkoon nyt tämä tästä asiasta puhuttu kylliksi tällä kerralla.

    • Lutherin näkemys on selviö Raamatussa. Kaste ei ole uskovien kaste, vaan merkitykseltään uskoon tulevien kaste- (apt.2:38-39; kol.2:12; Joh.3:5-6; Ef.5:26) Kaste sai uuden sisällyksen uudessa liitossa. Se oli osallisuutta Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Se kuului merkitykseltään synnintuntoiselle ihmiselle ja kasteen lupaus kuului myös heidän lapsilleen. (apt.2:37-39). Julkijumalattomille tai pilkkaajille se ei kuulunut.

      "Hän oli Polykarpoksen oppilas, joka taasen oli Johanneksen oppilas. Ireneus kirjoittaa: "Kristus tuli pelastamaan kaikkia itsensä kautta, kaikkia jotka hänen kauttaan uudestisyntyvät Jumalalle. Rintalapsia, pieniä lapsia, lapsia, nuorukaisia ja vanhempia" Hän viittaa kastekäskyyn Mt 28:18-20. Ireneus oli arvostettu teologi- lähetyssaarnaaja ja opettaja. Hän puhuu lapsikasteesta täysin luonnollisena asiana, eikä tiedä mitään lapsikasteen vastustamisesta."

      Siis, tässä Ireneus puhuu lapsikasteen merkityksestä uudestisyntymisenä ja pelastuksena, kuten Luther, uskonpuhdistus ja luterilaiset, sekä luterilaisen kirkon tunnustuskirjat. Semmonen kaste, jota VL-uskoo, ei ole Raamatullinen, eikä siten luterilainen.

      Perisynnistä muistuttamisen tarkoituksena on viitata kasteen välttämättömyyteen, koska me kaikki Aadamista alkaen olemme synnissä siinneet ja syntyneet. Kasteeseen liitetty nimen antaminen taas muistuttaa siitä, että kastetulla kasteessaan on armonlupaus, joka on liitetty hänen nimeensä ja näin annettu hänelle omakohtaiseksi ja koko elämän ajan voimassa olevaksi. Eksorsismin aiheena ei ole suinkaan se, että lapsi muka olisi ruumiillisesti riivaajan vallassa, vaan hengellinen vankeus Perkeleen valtakunnassa, josta kaste aikaansaa vapautuksen (Ef. 2:1 ss.). Kasteentodistajien käyttäminen on erittäin tärkeää, sillä heidän ei tule ainoastaan rukoilla lapsen puolesta, vaan myös kasvattaa lapsi oikeaan uskoon, jos hän joutuisi varhain menettämään vanhempansa. Sen tähden kasteentodistajiksi on hyväksyttävä vain oikeauskoisia ihmisiä. Muunuskoiset voivat olla vain tapahtuman todistajina. Perkeleestä luopuminen ja uskontunnustus ilmentävät sitä kasteen vaikutusta, että lapsi kasteen kautta siirretään Perkeleen valtakunnasta Kristuksen valtakuntaan. Koska tämä voi tapahtua vain siten, että lapsella kasteessa on oma usko, tehdään uskoa koskeva kysymys lapselle kasteentodistajien vastatessa lapsen puolesta.

      Tällöin tietysti pidetään varmana tosiasiana sitä, että lapsella kastettaessa on usko itsellään ja ettei häntä kasteta esimerkiksi kasteentodistajien tai kristillisen kirkon tai edes oman tulevan uskonsa varassa. Joka kohdassa on pidettävä kiinni siitä, että lapsella itsellään on usko. Kaikki sellainen oppi, jonka mukaan kasteen siunaus muka tulee lapsen osaksi ilman, että usko olisi lapsen puolelta käsillä vastaanottamisen välineenä, kuuluu kristinuskon ulkopuolelle (vrt. Apologia, M. 204,18 ss.; suom. 187)."

      Franz Pieper, Kristillinen Dogmatiikka, SLEY 1995, s. 478-479, .

      • sekavaaoppia

        Tajuaakohan Weha lainkaan, mitä hän kopioi tälle palstalle. Hän siteetaa metrikaupalla joidenkin kirjoituksia, mutta ei ilmeisesti osaa käyttää lainkaan omia aivojaan. Tuo F. Pieperhan tyrmää täysin Lutherin opin!!!
        Hän kirjoittaa:
        "Tällöin tietysti pidetään varmana tosiasiana sitä, että lapsella KASTETTAESSA on usko itsellään ja ettei häntä kasteta esimerkiksi kasteentodistajien tai kristillisen kirkon tai edes oman tulevan uskonsa varassa. Joka kohdassa on pidettävä kiinni siitä, että lapsella itsellään on usko."

        Lutherhan opettaa täysin päinvastoin ja selittää, että vasta kasteessa vauvalle lahjoitetaan usko kummien ja seurakunnan esirukousten kautta!!!!!

        Mutta outoa on, että mistähän nuo Pieperin vauvat ovat sen uskonsa saaneet????
        Ilmeisesti tuttipullosta.
        Yhtä raamatunvastaista ovat Lutherin selitykset. Eivätkö nuo arvon herrat ole koskaan perehtyneet Raamattuun?
        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!!!!

        Ei suotta Raamattuun ole kirjoitettu noista kirjanoppineista:
        "He luulevat olevansa viisaita, mutta ovat tyhmiksi tulleet"

        Mitähän tuokin tarkoittaa:
        "Kaste sai uuden sisällyksen uudessa liitossa."

        EIHÄN VANHASSA LIITOSSA OLLUT MITÄÄN KASTETTA!!!!

        Voi Weha ressu. Koettaisit edes ajatella hiukan ennenkuin levität harha-oppejasi tänne, ja lopettaa nuo sekoilut.

        Pakollinen vauvakaste on evankeliumin irvikuva. Evankeliumi on VAPAAEHTOISTA vastaanotettavaksi, eikä sitä voida veden avulla siirtää vauvaan.


    • Eli vielä tiedoksi kaikille, jos jäi epäselväksi, että kun julistetaan ja puhutaan evankeliumia Kristuksesta, julistaa oman kasteensa sisältöä (Room.6:3,5; Gal.3:27).

      Kaste on Jeesuksen käsky, kaste on evankeliumia, saarnaa näkyvässä ja kosketeltavassa muodossa.

      Sen sisältö on kuitenkin sama kuin saarnatussa Sanassa.

      Sinun Luther-sitaattisi puhuu erikoistilanteesta.

      Kaiken perusta on kuitenkin Jumalan sana.

      Se, joka haluaa uskoa Sanaa, uskoo myös kasteessa annettuun lupaukseen syntien anteeksisaamisesta. Miksi sellaista mitätöidä?

      Sellainen turhentaminen ei ole Pyhän Hengen työ.
      Origeneen (185-254) sitaatit kuuluvat näin: "Kirkollisen ohjeen mukaan pitää kastaa myös pieniä lapsia." "Kirkko on saanut apostoleilta perimätavan kastaa myös pieniä lapsia." "Ei kukaan ole synnitön, vaikka hän olisi vain yhden päivän ikäinen." Kasteeni merkitsee sitä, että minut on puettu Kristukseen ja taivas on minulle auki (Gal. 3:27) ja että minut on liitetty Kristus-ruumiin jäseneksi (1. Kor. 12:12).

      Uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin.Pelastus on: "yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain töitä"

      Tuosta kasteesta vaan vielä omakohtainen huomio: "mitä sellaisella kasteella tekee, joka ei anna mitään, eikä ole niin väliäkään mokomalla koska sen merkitys, ei ole mikään. Kysyin kerran serkultani, kun hän oli mennyt uudelleenkasteelle, että miksi ja mitä varten menit? Hän sanoi, ettei oikein muista, mutta sitten hän muisti ja sanoi "Hyvän omantunnonpyytämistä Jumalalta". Minä naurahdin ja tuumi, että eikös uskovaisella ole jo hyvä omatunto, niin kuin te helluntailaiset opetatte? Onhan luterilaisuudessa, niin kuin Raamatussakin asia niin, että kaste antaa hyvän omantunnon, kun sen uskoo.

      Raamatun sana olkoot meidän kaikkien ylin ohje.

      Raamattuni sanoo näin:

      1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

      weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

    • plmb2016

      Muistelempa tässä luterilaista nuoruuttani. Tietysti luterilainen lapsikaste. Siten halusin tehdä matkan pyhään Maahan, kävin seitsemänkin kertaa siellä. Kerran kun kelluin Genesaretin aalloilla ilta-auringon laskiessa Magdalan vuorten taakse, aloin siinä laineilla pohtia sitä kasteen merkitystä. kyllä se on hyvä asia että sitä pohtii.

    • UK: Yhtä raamatunvastaista ovat Lutherin selitykset. Eivätkö nuo arvon herrat ole koskaan perehtyneet Raamattuun?

      "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!!!!

      weha: Siis, kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön (Room.6:3; Gal.3:27). Kun kuulet Jumalan sanaa, on se samaa kasteen sisältöä. Kasteessa on kuuleminen. Jumalan sana ja asetus luo kasteen (Matt.28:19; Joh.3:5; Ef.5:26 jne).

      • oletharhassa

        Olet sinä Weha sitkeä inttäjä!
        Kaste, kaste ja kaste. Siinä on sinun uskosi sisältö.

        Mihin sinä Jeesusta tarvitset, kun sinulle riittää pelkkä vesi.

        Voi hyvänen aika, mitä pimeyttä:
        "Kasteessa on kuuleminen. "

        Mitähän se vauva kuulee ja mitä ymmärtää kuulemisestaan?

        Tuo sinun Piiperoisesi ja Lutterisi olivat täysin eri mieltä vauvan uskonsaannista, mutta sinä poloinen et sokeudessasi sitä tajua. Mene vähäksi aikaa kammioosi ja tutki Jumalan Sanaa, niin ehkä nuo vesihöyryt haihtuvat päästäsi.

        Itsekin sekoilet asiassa. Välillä vauva on uskon esikuva, välillä syntinen ja perkeleen oma, välillä "vauva ottaa vastaan", välillä langennut ihminen ei voi tehdä mitään"????
        Tuo järjestys vaihtuu ilmeisesta joka toinen päivä riippuen siitä, millä jalalla olet noussut sängystä.

        Koeta jo aikuistua.


    • bnvmgvhfgrft

      bnvbfgvhfgb ffjfmfhfng

    • Anonyymi

      Kristinuskon puolustaminen

      Mitä Raamattu sanoo kristinuskon puolustamisesta. Pitääkö kristinuskoa puolustaa. Kuka hyökkää kristinuskoa vastaan. Hyökkäävätkö amerikkalaiset lahkot kristinuskoa vastaan. Kenen pitää puolustaa kristinuskoa. Onko kristittyjä olemassakaan.Millä välineillä kristinuskoa puolustetaan, miekallako.Tämä on erittäin outo aihepiiri, kun sitä vähänkin miettii.

      Raamatusta seviää jotain.

      Efesolaiskirje:
      6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Matteuksen evankeliumi:
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      Sananlaskut:
      4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

      Matteuksen evankeliumi:
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

      2.Timoteuksen kirje:
      2:2 Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.

      2.Timoteuksen kirje:
      4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

      Taistelu ei ole lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja vastaan, oman sydämen pahuutta vastaan, vääriä profeettoja (omassa seurakunnassa) vastaan ja vääriä oppeja vastaan. Vihollinen hyökkääkin sisältäpäin, omasta sydämestä ja omasta seurakunnasta eikä ulkopuolelta.

      Oikeiden kristittyjen kuuluisi siis pitää oma sydämensä puhtaana ja oma seurakuntansa puhtaana ja sillä tavalla taistella rukouksen, Pyhän Hengen ja Sanan kuulemisen kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe