Vääristääkö nettideittailu?

Ei.onnistu.Ei

Oman kokemukseni kautta kyselen muilta heidän kokemuksiaan.
Olen täysin ok nainen, useita kuvia on profiilissani, teksti itsestäni ja mitä haen. Mutta en saa vastauksia miehiltä ja täysin sopimattomat miehet taas kirjoittavat minulle.
Reaalielämässä ei ole ongelmia saada seuraa ikäisistäni itsestään huolehtivista miehistä.
Nyt olisi kiinnostusta palata synnyinseudulleni ja ajattelin löytäväni netin kautta sieltä päin kaverin itselleni. Omalla kohdallani nettideitti tekee jonkun vääristymän? En usko näiden miesten jotka minulle kirjoittavat uskaltavan sitä kasvoikkain tehdä.
Onko siis nettideitin pohjimmainen vaikeus että lähestytään täysin epärealistisia kumppaniehdokkaita? Siksikö sinkut siellä eivät kohtaa?
Entä mikä järki on laittaa viestiä jos ei edes kuulu mainittuun hakuryhmään?
Alussa vastasin mukavan kielteisesti minua lähestyville miehille, saamani palaute oli usein täysin ala-arvoista, haukuttiin mm. venakkohuoraksi. Tai sitte alettiin lähettämään viestiä viestin perään. Lopetin vastaamisen. Vastaan ainoastaan jos mies sopii hakukriteereihini. En itsekään kirjoita jos en sovi hakuun.

47

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40v-sinkkumies

      No kun netissä miehet hakee vaan panoseuraa. Miksi haet netissä kun kertomasi mukaan saat livenäkin. Kokemukseni mukaan naiset ei vastaa asiallisiin viesteihin vaikka mies sopii kriteereihin.

      • Ei.onnistu.Ei

        Tuota en usko, tiedän itse monia pareja jotaka netin välityksellä tavanneet, pari jopa menneet naimisiin.
        Mutta tekstissäni kerroin aikeeni palata synnyinseudulleni, en siis halua tänne nykyiselle asuinpaikkakunnalleni mitään sidettä joka pitäisi minut täällä, siksi nettideitti.


    • mies1234567890

      Oman kokeumukseni mukaan netissä noilla deittisivuilla on pääasiassa aika rumia naisia ja myös vinksahtaneita

      Se on jotenkin niin, ettei netin kautta juurikaan kukaan ihan ok nainen tai mies edes seuraa hae, tai jos hakee niin häipyy sieltä kyllä sitten aika liukkaasti

      • pippuripirita

        Kauneus on katsojan silmässä, pätee edelleen.
        Olen katsellut oman ikäisiäni (60 ), oman alueeni naisia.
        Suurin osa hyvännäköisiä, pirtsakoita ja aktiivisia, mutta jostain syystä ovat aina vaan ja edelleen seuraa hakemassa. Ei minunkaan ullkonäössä ole mitään pahemmin vialla, ei ylipainoa.
        Itse olen ottanut yhteyttä muutamiin miehiin, mutta ei heitä kiinnosta. En hae komeaa, nuorta, vaan kohtuullisen hyväkuntoista, täysipäistä miestä, jonka elämänarvot on suunnilleen samat.


    • VirtuaaliValle

      En ole nettideiteillä vielä ollut mut monikaan ei varmasti tiedä itsestään mitä haluavat. Lähettelävät viestejään sitten lähinnä kuvan perusteella, kun sehän on tapana näin pinnallisuuden aikakautena. Kerrot myös, että vääränlaiset miehet ottavat sinuun yhteyttä. Etkö itse ota yhteyttä sinua kiinnostaviin miehiin?

      Itsellä on kokemusta parista chattisäädöstä. Juttu luisti hyvin virtuaalimaailmassa. Livenäkin tultiin hyvin kyllä toimeen, mutta tapaamiset olivat lähinnä läheisyyttä ja seksiä. Mut oon kyllä sitä mieltä et netistä voi löytää sen oikean. Kunhan varmistaa hyvissä ajoin sen, että homma toimii myös livenä eikä pelkästään virtuaalisesti.

      Kannattaa nettideittailussa varmaankin olla asenteella: kiva nähdä uusia ihmisiä ja jos se oikea tulee vastaan niin se on vain plussaa. Ei tule niitä pettymyksiä sitten niin paljon.

      • Ei.onnistu.Ei

        Tuossa aloituksessa mainitsin etten saa vastauksia eli kyllä otan yhteyttä minua kiinnostaviin miehiin. Mutta joko en saa vastausta tai sitten pari lyhyttä viestiä joiden jälkeen ei kuulu mitään eli ilmeisesti kohteliaisuudesta vastattu?

        Isoilla odotuksilla nettideitille ei kannata minunkaan mielestäni rynnätä....mutta oli huomattavasti hankalampaa kuin osasin odottaa.

        Tuossa aiemmin oli tosi ristiriitainen kirjoitus, miehet hakevat vain panoseuraa mutta kokemuksen mukaan naiset eivät vastaa asiallisiin viesteihin? Kun tämän kirjoittaja oli mies eli hänkin haki vain panoseuraa omasta mielestään niin miten se asiallinen viesti sopii kuvioihin?

        Ja kuka sopii omasta mielestään kriteereihin? Tästä muutama esimerkki mainittakoon. Olen saanut viestejä miehiltä jotka maininneet sopivan hakuuni. Minun mielestäni taas eivät ole? Miten itseänsä kookkaaksi/tukevaksi pelkkää kävelyä harrastavaksi mieheksi kutsuva sopii hakuuni kun haen liikkuntaa harrastaa, terveydestään ja hyvinvoinnistaan huolehtivaa miestä jonka kanssa olisi mukava harrastaa monia asioita esim. aktiivilomia, vaellusta, pitkiä pyöräretkiä, juoksua ym. ym.


      • VirtuaaliValle

        Niin tosiaan mainitsitkin, ettet saa vastauksia. Pahoittelut sekaannuksesta.

        On näitä s24-keskusteluja tullu tosiaan luettua ja en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun puhutaan näistä "korkeamman ja matalamman tason ihmisistä", "jännämiehistä" sun muista. Kyllä se nyt vaan on niin, että jokainen saa rakastua ihan keheen tahansa. Olkoon sitten hiljainen ja hieman vatsakas yliopiston professori sekä treenattu peruskoulupohjalta työskentelevä fitnessohjaaja. Tämä tarkoittaa myös sitä ettei kenenkään tarvitse rakastaa sellaista ketä ei halua ja tämä tuntuu olevan monelle vaikea paikka ja sitten katkeroidutaan. Niinkun sun kohdalla miehet vois varmaan miettiä pääsevätkö he Kilimanjaron huipulle omin jaloin vai kantajan selässä lisähappipullo kourassa kun sinä kävelet vieressä omin jaloin ja hymyissä suin.

        Monen kannattas laskee siihen kuuluisaan kymmenneen ja relata hieman ennenkuin niitä viestejä alkaa toiselle kirjoittamaan. Kyllä se yleensä tekstistä huomaa kiristääkö se vanne päätä vai ei ja samalla vois miettiä omia tarpeitaan.

        Eiköhän sullekkin vielä joku lämmin kainalopaikka jostain löydy =)

        Please, don't worry so much.


      • Juoksuveikilot
        Ei.onnistu.Ei kirjoitti:

        Tuossa aloituksessa mainitsin etten saa vastauksia eli kyllä otan yhteyttä minua kiinnostaviin miehiin. Mutta joko en saa vastausta tai sitten pari lyhyttä viestiä joiden jälkeen ei kuulu mitään eli ilmeisesti kohteliaisuudesta vastattu?

        Isoilla odotuksilla nettideitille ei kannata minunkaan mielestäni rynnätä....mutta oli huomattavasti hankalampaa kuin osasin odottaa.

        Tuossa aiemmin oli tosi ristiriitainen kirjoitus, miehet hakevat vain panoseuraa mutta kokemuksen mukaan naiset eivät vastaa asiallisiin viesteihin? Kun tämän kirjoittaja oli mies eli hänkin haki vain panoseuraa omasta mielestään niin miten se asiallinen viesti sopii kuvioihin?

        Ja kuka sopii omasta mielestään kriteereihin? Tästä muutama esimerkki mainittakoon. Olen saanut viestejä miehiltä jotka maininneet sopivan hakuuni. Minun mielestäni taas eivät ole? Miten itseänsä kookkaaksi/tukevaksi pelkkää kävelyä harrastavaksi mieheksi kutsuva sopii hakuuni kun haen liikkuntaa harrastaa, terveydestään ja hyvinvoinnistaan huolehtivaa miestä jonka kanssa olisi mukava harrastaa monia asioita esim. aktiivilomia, vaellusta, pitkiä pyöräretkiä, juoksua ym. ym.

        Harvoin noihin juokseviin naisiin on deiteissä törmännyt. Ehkä pitäisi vähentää juoksua, niin kelpaisin muihinkin mittoihin.


    • Nimenomaan vääristää. Olen esittänyt tämän hypoteesin ennenkin: Kun mies menee nettideittipalstalle, hän selailee sitä periaatteella "tuon haluan, ja tuon, ja tuon, tuosta en ole ihan varma, tuota en ainakaan, mutta tuo kelpaa, tuo menettelee mutta tuon haluan ehdottomasti..." jne. Kaikki realismi katoaa ja naiset ovat netissä odottamassa juuri hänen yhteydenottoaan. Uskon, että monen hämmästys on ihan aidosti suuri, kun vastauksia ei ala tullakaan. Sitten iskee katkeruus: "mikähän tuo lehmä luulee olevansa, kun ei vastaa minulle?!" Ja pikkuhiljaa katkeruus ja turhautuminen johtaa siihen, että mies lähettää yhä enemmän viestejä välittämättä tippaakaan kriteereistä, koska hän uskoo että panostamalla määrään joskus väistämättä tärppää. Turhautuminen ja katkeruus näkyy myös viestien sisällöissä, lopulta siellä ei lue enää kuin lause tai kaksi. Lopulta jotkut tulevat tälle palstalle valittamaan, kuinka nirsoja naiset ovat ja kuinka naiset eivät edes halua ketään ja blabla.

      En tiedä miksei se mene miesten ymmärrykseen, että sille kauniille, hoikalle nuorelle naiselle kirjoittaa ainakin sata muuta miestä, luultavasti vielä useampi. Jotta he saisivat vastauksen niin heidän pitäisi siis olla kiinnostavampia kuin 90 muuta miestä. Ja jotta he "saisivat" kyseisen naisen niin heidän pitäisi olla kiinnostavampia kuin ne 99 muuta miestä. Jokaisen perttieinarin kannattaisi käydä vertailemassa itseään oman ikäluokan muihin miehiin ( nuorempiin miehiin silloin jos haussa on itseä nuorempi nainen) ja miettiä, onko todella heitä parempi.

      Unohda nettideittailu. Tulevalla asuinpaikkakunnallasi on mahdollisesti FB-ryhmä tai siellä on jotain muuta toimintaa johon voit liittyä jo etukäteen FB:n kautta tai muulla tavoin. Sitä kautta saat sieltä jo uusia tuttavia joista mahdollisesti kehittyy ystävyyssuhteita, ja ystävien kautta tutustut yhä uusiin ihmisiin - myös miehiin ;)

      P.S. Minulla on nettideittailuajaltani täsmälleen tuo sama kokemus, että jos itse tekee aloitteita miehille niin saa ehkä pari kohteliasta vastausta, mutta siihen se jää. Ja niille jotka aikovat nyt länkyttää "liian korkeatasoisten miesten lähestymisestä" tiedoksi, että jos viestiä ei saa laittaa punakoille ja pönäköille viisikymppisille suomalaismiehille, joiden kriteereihin mahtuu, niin kenelle sitten?

      • ikuinen-sinkku

        Ei kyllä pidä paikkansa ainakaan mun kohdalla. Minä en ole lähetellyt viestejä kun harvoille valituille enkä ole koskaan lähettänyt mitään kahden sanan tai lauseen viestiä mutta naiset vastaa kahdella sanalla. Niille omanikäisilleni tavis naisillekkkin kirjoittaa sata muuta miestä mutta 98 viestiä on seksiehdotuksia eikä nainen edes lue niitä asiallisia viestejä.


      • mustanpitsinyö
        ikuinen-sinkku kirjoitti:

        Ei kyllä pidä paikkansa ainakaan mun kohdalla. Minä en ole lähetellyt viestejä kun harvoille valituille enkä ole koskaan lähettänyt mitään kahden sanan tai lauseen viestiä mutta naiset vastaa kahdella sanalla. Niille omanikäisilleni tavis naisillekkkin kirjoittaa sata muuta miestä mutta 98 viestiä on seksiehdotuksia eikä nainen edes lue niitä asiallisia viestejä.

        Mistä sä tiedät mitä naiset lukee? Luen jokaikisen viestin jonka saan. Seksiehdotukset ja pelkät "moit" tai puhelinnumerot menee suoraan roskiin mut jokaisen asiallisen viestin luen ja vastaan aina kun kiinnostun. Ulkonäöllä ei ole merkitystä, vastaan ihan yhtälailla kuvattomillekkin.


      • Riiiiiiiiiii

        Totta toinen puoli, mutta nettideittailu parhaimmillaan on kuitenkin kattavampi ja helpompi tapa keski-ikäisen tavata toista sukupuolta kuin lähteä kaupan einestiskille tai baarin lihatiskille arvuuttelemaan sitä, kuka täällä on sinkku ja mitähän lie ovat etsimässä:). Tai ainakin oli aikaisemmin, vanhemmiten ovat riesana juuri nuo epärealistisen, köh, ikäryhmän edustajat tai seksihörhöt. Ihmiselle, jolta deittailu luonnistuu, se voi hyvinkin toimia ja tosiaan todisteena on useita pitkiä liittoja. Toisaalta, koko treffitapahtuma on ainakin osalle ihmisistä epäluontevaa itsensä kauppaamista, jossa pitäisi lisäksi suhteellisen herkästi päättää kenestä (muka) innostuu heti niin, että tietää haluaisiko nähdä uudelleen -itselläni on hitaasti syttyvänä kaatunut tuohon. Livenä juuri mainitsemissasi harrastus- ja muissa ryhmissä voi katsella pidempään rauhassa, kun välitön paritusmomentti puuttuu.


      • kalkkiskaarina

        Kuulemma alkoholisoituneet mt-moniongelmaiset ja täysin liikkumattomat kääpiömiehet ovat yli 30-vuotiaan naisen tasoa :P näin mulle muutama mies on kertonut netissä.. Ok lyhytkasvuista olen tapaillut aikanaan mutta alkkista en ristikseni huolis.
        Joillain miehillä ne tasoteoriat ovat hyvin "jänniä".
        Vingutaan ettei naiset ota yhteyttä mutta kyse onkin siitä tietystä osasta naisia, joita suurin osa muistakin miehistä pommittaa.


      • dadadadaasdasdasd
        mustanpitsinyö kirjoitti:

        Mistä sä tiedät mitä naiset lukee? Luen jokaikisen viestin jonka saan. Seksiehdotukset ja pelkät "moit" tai puhelinnumerot menee suoraan roskiin mut jokaisen asiallisen viestin luen ja vastaan aina kun kiinnostun. Ulkonäöllä ei ole merkitystä, vastaan ihan yhtälailla kuvattomillekkin.

        Tervehdyksestä on ihan hyvä aloittaa keskustelu. Ei kukaan kadullakaan kerro ensimmäiseksi koko elämäntarinaansa, saamatta välttämättä mitään vastikkeeksi, vaan hullunahan sellaista pidettäisiin. Jos kiinnostava nainen laittaa mulle "moi" viestin, niin kyllä mä siihen vastaan ja alan rakentamaan keskustelua.


      • ei-pelkkä-moi
        dadadadaasdasdasd kirjoitti:

        Tervehdyksestä on ihan hyvä aloittaa keskustelu. Ei kukaan kadullakaan kerro ensimmäiseksi koko elämäntarinaansa, saamatta välttämättä mitään vastikkeeksi, vaan hullunahan sellaista pidettäisiin. Jos kiinnostava nainen laittaa mulle "moi" viestin, niin kyllä mä siihen vastaan ja alan rakentamaan keskustelua.

        Minä taas en koskaan vastaa pelkkään "moi" viestiin. Koen ettei nettideitti ole mikään chat, missä aloituksen voi noin tehdä. Tarkoitukseni nettideitillä ei ole mikään reaaliaikainen viestittely...haluan rauhassa lukea toisen profiilin, keskittyä siihen sekä viestiin. Myöhemmin voi siirtyä toisen foorumin kautta keskustelemaan.


    • Rghkkjjb

      Helka oli monessa asiassa oikeassa.
      Minä olen 33 urheilullinen ja menestyvä yrittäjä. Ja paljon muuta. Alkuun tein aloituksia kuvattomille ja kuvallisille naisille joilla oli samoja elämänavoja, tapoja, ikää jne. No niistäpä ei tullut yhtään vastauksia. Sit en ollut enää niin tarkka kelle kirjoitin mut ikäluokan pidin lähellä. Vastauksia tuli jo muutama mut naiset oli sit aika ongelmallisia pilettäjiä, päävikasia ja kin.
      Sit rupesinkin kirjoittamaan pelkille kuville ja nuorille. Sieltä sit tulikin vastauksia ja ihan hyviäkin löyty, mut joku puuttu että itse peräännyin.
      Sit yhtenä päivänä tuli naiselta pelkkä moi viesti ja siitä lähtien ollaan tapailtu.

    • Kolmikymppinen_mies

      Yksi nettideitin ongelmista voi olla se, että hyvän profiilin tekeminen vaatii sellaista analyyttisyyttä, jota ei välttämättä löydy kaikilta. Jos sitä ei ole, niin profiili ei välttämättä ole niin osuva kuvaus itsestä kuin itse luulee, ja sitä kautta voi tulla väärinkäsityksiä.

      • äitineitiX

        Hyvä! Hyvän profiilin laatimisesta voisi tehdä kymmenen opintoviikon luentokokonaisuuden harjoituksineen. Olen kymmenkunnan vuoden aikana tehnyt useita profiileja, ja osa nyt arvioituina oli aika outoja puhumattakaan analyyttisen etevästä. Miesten profiilit järjestään ovat joko niukkuudessaan huonoja, kirjoitusvirheisiä tai kliseisiä, mut okei ei ollut omissanikaan hurraamista.
        Asiattomia viestejä miehiltä, jotka eivät todellakaan etsi normaalia parisuhdetta, tulee toki kivasti huonoimpaankin naistenprofiiliin.
        Itse koen piinallisimmaksi itseäni lyhyempien miesten yhteydenotot, tai jos mies on samanpituinen ja kymmenen kiloa itseäni kevyempi. Ei haluaisi olla ilkeä tai tyly, mutta selvästikään toinen ei ole lukenut mitä itse etsin. Netti taitaa olla pullollaan yksinäisiä pikkumiehiä ja hyljeksittyjä muodokkaita lähihuoltajaäitejä?


      • äitineitiX kirjoitti:

        Hyvä! Hyvän profiilin laatimisesta voisi tehdä kymmenen opintoviikon luentokokonaisuuden harjoituksineen. Olen kymmenkunnan vuoden aikana tehnyt useita profiileja, ja osa nyt arvioituina oli aika outoja puhumattakaan analyyttisen etevästä. Miesten profiilit järjestään ovat joko niukkuudessaan huonoja, kirjoitusvirheisiä tai kliseisiä, mut okei ei ollut omissanikaan hurraamista.
        Asiattomia viestejä miehiltä, jotka eivät todellakaan etsi normaalia parisuhdetta, tulee toki kivasti huonoimpaankin naistenprofiiliin.
        Itse koen piinallisimmaksi itseäni lyhyempien miesten yhteydenotot, tai jos mies on samanpituinen ja kymmenen kiloa itseäni kevyempi. Ei haluaisi olla ilkeä tai tyly, mutta selvästikään toinen ei ole lukenut mitä itse etsin. Netti taitaa olla pullollaan yksinäisiä pikkumiehiä ja hyljeksittyjä muodokkaita lähihuoltajaäitejä?

        Vaasan kesäyliopisto tarjosi jo:
        http://www.vaasankesayliopisto.fi/kurssit/kaikki-/nettideittailun-alkeet

        Ei nyt ihan kymmenen opintoviikon kokonaisuus, mutta kurssi kuitenkin :)


      • Turhuudetpois

        Nettideiteistä pitäisi poistaa kokonaan vapaamuotoinen tarinakenttä. Ja vastapainoksi tulee tarkentaa kyselyjä harrastuksista. Tärkeimmät numerotiedot pakollisiksi. Riittävät tiedot tutustumisen käynnistämiseen saa lomakkeen perustiedoista. En koskaan aloita tutkimista vapaasta tekstistä.


      • Turhuudetpois kirjoitti:

        Nettideiteistä pitäisi poistaa kokonaan vapaamuotoinen tarinakenttä. Ja vastapainoksi tulee tarkentaa kyselyjä harrastuksista. Tärkeimmät numerotiedot pakollisiksi. Riittävät tiedot tutustumisen käynnistämiseen saa lomakkeen perustiedoista. En koskaan aloita tutkimista vapaasta tekstistä.

        Ihan oikeasti ajattelet, että harrastukset ja numerotiedot ratkaisevat sen, sopiiko kaksi ihmistä yhteen? Kerro hieman parisuhdehistoriastasi, alkoi kiinnostaa!


      • psokp

        Ei ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta hieman samoilla linjoilla. Silloin kun vielä sinkku olin, niin ensin tutkin ne taustat ja numerot. Vasta sen jälkeen tiesin, onko mitään syytä lukea esittelytekstiä.

        Minun historiani: Sinkuksi jäädessäni minulla oli takana 8 vuoden liitto, josta oli kaksi taaperoa. (Lapset isänsä luona joka toinen vkl, kun isä on reissutöissä, niin enempää ei koskaan ehtisi.) Olen korkeasti koulutettu, sinkkuuntuessani olin 32v. Minulla oli raha-asiat ok, ei mt-ongelmia, olen 170cm pitkä ja hitusen alle 60kg, eli ihannepainossani.

        Minun kriteerini oli, että mies saa olla korkeintaan 10 vuotta vanhempi tai enintään vuoden nuorempi, hänelläkin on oltava mielellään lapsi eikä hän saa haluta enempää lapsia (koska itsekään en äippälomasta enää haaveillut. Lapsi miehellä oli oltava, koska olisi ollut epätodennäköistä että lapseton mies on lapsirakas, ellei hänellä ole hinkua saada lapsia.) Miehenkin pitää olla korkeasti koulutettu ja käytävä töissä. Ei saa polttaa kuin korkeintaan satunnaisesti. Miehen on oltava minua pidempi, eikä huimaa ali- tai ylipainoa saa olla. Ei saa olla elämäntapaurheilija, koska sellaista en jaksaisi katsella. Ei saa olla uskonnollisesti aktiivinen, mieluiten ateisti. Ei saa olla poliittisesti äärimmäisen aktiivinen. Ei saa olla liiallista päihteidenkäyttöä, mutta ei myöskään saa olla absolutisti. Ei saa rakastaa reissaamista äärimmäisen paljon, koska itse viihdyn erityisen hyvin kotona.

        Jos nämä asiat olivat ok, luin tekstin.

        Minulla oli kuvallinen profiili, ja olin hyvin määritellyt itsestäni nämä tiedot. Lisäksi minulla oli teksti, jossa kerroin mitä haen. Toistuvasti minulle kirjoitti hyvin vääränlaisen miehet, joilla edes perus edellytykset eivät osuneet kohdalle.

        No, löysin kuitenkin upean miehen. Hänellä oli kaikki kriteerit kunnossa, ja esittelyteksti oli kahden lauseen pituinen. Sellainen tavallinen kuvaus normaalista miehestä. Kuvaa ei ollut. Minä kirjoitin hänelle, ja nyt vuosi myöhemmin olemme yhä onnellisesti yhdessä.

        Mielestäni ihmiset yrittävät aivan liikaa pariutua pelkän kemian tai fiiliksen pohjalta, eivätkä mieti todellisia lähtökohtia. Myös perhetaustat yms ovat tärkeitä, ja kriteereissä olisi hyvä määritellä myös tulevaisuuden haaveita, rahankäyttötapaa yms. Nämä asiat on kuitenkin selvitettävä ennen kuin parisuhteeseen ryhdytään. Kemia, rakkaus ja huumori ovat sitten siihen päälle. Yksinään ne eivät pitkälle kanna.


      • Tiedämitähaet
        helka kirjoitti:

        Ihan oikeasti ajattelet, että harrastukset ja numerotiedot ratkaisevat sen, sopiiko kaksi ihmistä yhteen? Kerro hieman parisuhdehistoriastasi, alkoi kiinnostaa!

        EI tuossa mitenkään väitetty, että keskenään synkkaisi hyvin. Olipa ne alkukriteerit ja kirjoittelut miten täydellisiä tahansa, niin kasvokkain näkeminen voi kääntää ajatukset päälaelleen. Silti, jos harrastaa jotakin asiaa ja samalla tasolla, niin aika paljon jo sekin muokkaa monilta osin samankaltaiseksi, sekä fyysisiltä että henkisiltä ulottuvuuksislta.

        Nettitutustumisessa on kaksi tärkeää vaihetta, esivalinta alkukriteerien pohjalta ja tapaaminen. Nettipalvelun oleellisin tehtävä on tukea ja helpottaa tuota ensimmäistä vaihetta.


      • edellinen
        Tiedämitähaet kirjoitti:

        EI tuossa mitenkään väitetty, että keskenään synkkaisi hyvin. Olipa ne alkukriteerit ja kirjoittelut miten täydellisiä tahansa, niin kasvokkain näkeminen voi kääntää ajatukset päälaelleen. Silti, jos harrastaa jotakin asiaa ja samalla tasolla, niin aika paljon jo sekin muokkaa monilta osin samankaltaiseksi, sekä fyysisiltä että henkisiltä ulottuvuuksislta.

        Nettitutustumisessa on kaksi tärkeää vaihetta, esivalinta alkukriteerien pohjalta ja tapaaminen. Nettipalvelun oleellisin tehtävä on tukea ja helpottaa tuota ensimmäistä vaihetta.

        Niin juuri. Mutta tuntuu että valtavan moni ohittaa sen merkittävän ratkaisevan vaiheen. Ei välitetä toisen ikätoiveista, valehdellaan oma paino tai pituus, jätetään kertomatta että polttaa... Tapoja on monia, niin miehillä kuin naisillakin. Mutta jokaisen nettideiteillä pitäisi muistaa, että se alkukarsinta on oleellisen tärkeä, kun ollaan parisuhdetta hakemassa. Jos sitten kasvotustenkin vielä natsaa, niin hyvä! Mutta jos pohjatiedot ei ole kunnossa, niin asiasta tulee ongelmia ennemmin tai myöhemmin.


      • dfjhghkj
        edellinen kirjoitti:

        Niin juuri. Mutta tuntuu että valtavan moni ohittaa sen merkittävän ratkaisevan vaiheen. Ei välitetä toisen ikätoiveista, valehdellaan oma paino tai pituus, jätetään kertomatta että polttaa... Tapoja on monia, niin miehillä kuin naisillakin. Mutta jokaisen nettideiteillä pitäisi muistaa, että se alkukarsinta on oleellisen tärkeä, kun ollaan parisuhdetta hakemassa. Jos sitten kasvotustenkin vielä natsaa, niin hyvä! Mutta jos pohjatiedot ei ole kunnossa, niin asiasta tulee ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

        Olet oikeassa, olen saanut muutaman sata aloitusviestiä miehiltä. Mutta liki kaikki miehiltä jotka eivät vastaa hakuani. Eniten ohitetaan ikätoive samoin tupakointiasia, sitten mitä haetaan, sutinaa vaiko elämänkumppania myös liikuntaharrastuksista ja niiden toiveista ei välitetä.
        Turhaan nämä miehet valittavat sitten ettei nainen vastaa, en katso olevani velvollinen vastaamaan tälläisiin viesteihin. Kaikkiin muihin vastaan ja niitä ei kyllä usein tule.


    • Zzssee

      Olen nainen. Minulla on pariin eriin kertaan ollut profiili, niin väittäsin että miehet lukee aika tarkkaan profiilit.
      Vähän täytetyllä profiililla sai tosi paljon viestejä, päivittäin tuli kymmeniä uusi jotka aloitti keskustelun ja oli kiinostuneita.
      Sitä ennen oli profiili jossa kerroin itsestäni, harrastuksista... niin sillä en saanutkaan aloituksia niin paljon.
      Päättelisin että moni mies hakeekin vakavasti kumppania kun kiinostus oli vähempää kun kerroin ilmoituksessa enemmän siitä mitä haluan ja olen.

      • VirtuaaliValle

        Tuohan on aika loogistakin. Mitä vähemmän tietoa sitä vähemmän sinussa on poisrajaavia juttuja muiden mielestä ja "kuulijakunta" on laajempi. Mitä enemmän sit tietoa on niin monet sitten ajattelevatkin "ehkä toi ei o mun tyyppiä".

        Itse en tosiaan vielä ole nettideittaillut, mut ajattelin kyllä (jos profiilin joskus teen) kirjottaa suhkot kattavan kuvaelman itsestäni, onko se hyvä idea? Miehet kun muutenkaan ei niitä viestejä varmaan hirveästi saa niin ainakin, jos minä jollekkin kirjoitan niin hän voi profiilissa käydä kattomassa millainen olen. Jaksaako kolmen neljän kappaleen profiilitekstejä kukaan lukea?


      • VirtuaaliValle kirjoitti:

        Tuohan on aika loogistakin. Mitä vähemmän tietoa sitä vähemmän sinussa on poisrajaavia juttuja muiden mielestä ja "kuulijakunta" on laajempi. Mitä enemmän sit tietoa on niin monet sitten ajattelevatkin "ehkä toi ei o mun tyyppiä".

        Itse en tosiaan vielä ole nettideittaillut, mut ajattelin kyllä (jos profiilin joskus teen) kirjottaa suhkot kattavan kuvaelman itsestäni, onko se hyvä idea? Miehet kun muutenkaan ei niitä viestejä varmaan hirveästi saa niin ainakin, jos minä jollekkin kirjoitan niin hän voi profiilissa käydä kattomassa millainen olen. Jaksaako kolmen neljän kappaleen profiilitekstejä kukaan lukea?

        En tiedä yleisestä suuntauksesta, mutta itseni kohdalla pidemmät profiili tekstit ovat mielenkiintoisempia lukea ja todennäköisemmin vastaan/otan yhteyttä, mikäli vastaamme toistemme odotuksia.

        Lyhyissä teksteissä ongelmana näen sen, etteivät nuo kerro mitään mistä kiinnostus heräisi, ovat yleistä tekopirteää pälätystä joka ei kerro mitään henkilöstä profiilin takana.


    • kemia-on-ulkonäkö

      35 naiset on aika rumia netissä mutta vaativat jotain mies mallia. Luulet vaan olevasi ok nainen mutta et ole sen kummempi kuin muutkaan jotka vaatii mies mallia

    • perusyhtälö

      90% miehistä pommittaa 10%:a nettipalvelun naisista ja 90% naisista haluaa vastata 10%:lle kaikista nettipalvelun miehistä. Jos et kuulu tähän 10%.n eliittiin, ovat harhalaukaukset ainoa toivosi.

    • kkkkkkkkkkkkkkkkkhjgkgk

      Olet varmaan oikeassa.. Itse olisin veikannut, että naisia kiinnostaa sentään 20% miehistä, joista 5% erittäin paljon - kuvattomat ei juuri ketään.. Miehet ottavat taatusti aluksi yhteyttä kauneimpiin naisiin, josta piiri sitten laajenee, jos vastakaikua ei tule.. Lopuksi taitaa kelvata ihan kuka tahansa. :)

      • äitineitiX

        Tämän kelpaavuuden huomaa siitä, että viestiä tulee mieheltä mutta aika tahmeasti, parin päivän välein vaikka näkee hänen olleen online useammin. Ja lähes ei vastata kysymyksiin, lause silloin toinen tuolloin tipahtaa vaikka päivän säästä. Naisella ei ole mikään voittajafiilis kun huomaa otsallaankin miehen metsästävän nuorempaa ja tasokkaampaa seuraa ja pohtivan pitääkö tilapäisesti "tyytyä" oman ikäiseen tavisnaiseen. Siinä ei naisen fiksuus, koulutus, asema tms. paljon paina, jos kuva ei miellytä.

        Satunnainen velkainen tuurijuoppo toki voi "arvostaa" rumahkoa varakasta naista. Nämä nigerialaisvedätykset huijausviesteinä naisille ovat uusin ilmiö joita keski-ikäisten naisten viestilaatikkoon tippuu..


      • maNam

        "Siinä ei naisen fiksuus, koulutus, asema tms. paljon paina, jos kuva ei miellytä."

        Miksi pitäis painaa, koulutus tai asema ei kerro fiksuudesta mitään. Jos sun profiilit on samaa tasoa kirjoittamasi tekstin kanssa niin en ihmettele yhtään miks saat viestejä "vääriltä" miehiltä.


    • vähänkösairasta

      Nettideittailu on miehille seksiseuran hakemista joko livenä tai virtuaalisesti. Harvoin livenä. Eivät saa useammatkaan iskettyä livenä naisia, ovat joko päihde-mielenterveys tms. ongelmia. Netissä voi olla kuinka hyvä tahansa vain mielikuvitus rajana. Huvittavinta on että näillä rassukoilla on hirveät vartalo ym. vaatimukset naisista, kertoo vaan että tullut näillä rassukoilla paljon katsottua pornoa ja netin muokattuja naisten kuvia. Oikea nainen kun on ihan erilainen josta näillä ei selvästikkään tietoa. Näihin ei kannata yhdenkään naisen aikaa tuhlata. SeksiChateissa harvoin oikeita naisia eli nettiseksikin sujuu mieluusti toisen miehen kanssa, jos haluaa kunnollisen miehen niin löydät sen helpommin lähikauppasi kassa jonosta kun nettipalstoilta.Joskus voi tietysti pitää hauskaa heidän kustannuksellaan-niinhän muutkin miehet tekee eli esiintyy naisena, sitä saa mitä tilaa.

    • Joskus nettitreffeilyä kokeilleena tulin siihen tulokseen, ettei se ole minun paikkani.
      Suurimmasta osasta saa siellä aivan väärän kuvan mielestäni.
      Tulipahan testattua!

    • nähtyä

      Juu vääristää. Naiset ovat vaan ikkunaostoksilla tuolla. Eivätkä löydä koskaan ketään sopivaa. Kunne sitten hiffaavat, että hei. Ehkä jossain vaiheessa kannataisi oikeastikkin treffata joku. Ja sitten kun ensimmäinen sopiva tulee vastaan, niin ne perhoset vaan ilmestyvät vatsaan ja asiat alkavat tapahtumaan. Vaikka aikaisemmin moni vastaava sai pakit, koska naista nyt ei vaan kiinnostanut parisuhdetta rakentaa.

      • näinsemenee

        "kun ensimmäinen sopiva tulee vastaan, niin ne perhoset vaan ilmestyvät vatsaan ja asiat alkavat tapahtumaan."

        Tai sitten yleensä ei ala eikä jatku sen yhden ainoan tapaamisen jälkeen kun ikkunaostoksillaan nirsoileva mies katoaa kun pieru saharaan eikä siitä kuulu enää koskaan mitään (eli ei kiinnostunu).

        "naista nyt ei vaan kiinnostanut parisuhdetta rakentaa."

        Miks sitä pitäis epämieluisan kans rakentaa?


    • vääristää

      oman kokemuksen kautta (40 nainen) voin kertoa että olen tullut tulokseen että miehet ovat tuolla nettideiteillä kuin karkkikaupassa: poimitaan yksi vaihtoehto ja tarkkaillaan löytyykö vielä "makeampi" - yhtä tapaillaan, etsitään samalla toista, ei malteta pysähtyä kunnolla tutustumaan. se toinen yhteyttä ottanut lissu voikin olla parempi kuin tämä jota tapailen. (varmaan naisetkin tekee samaa, joten pahoittelen miehet tämä teksti nyt vain tulee naisen "suusta" joten osuu teihin).

      jotenkin tuntuu myös että nämä nettideitit vääristää ihmisten tutustumista. joillakin näyttää hämärtyvän "todellisuuden taju": ei sisäistetä ajatusta että "kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa". kuka tahansa voi olla näillä nettideiteillä "kulmakunnan ihanin kolli / kaunein & kiltein katti"; todellisuus voi ollakkin sitten ihan muuta. toinen ongelma taitaa olla että luodaan mielikuva ihmisestä kirjoittelun perusteella muistamatta että toisessä päässä on täysin tuntematon ihminen: luetaan rivien välistä jotain mitä siellä ei ole ja sitten petytään.

      itselläni on kaksi suhdetta reilun kolmen vuoden aikana takana nettideittien kautta. molemmat päätyi siihen että mies löysi paremman vaihtoehdon saman deitti sivuston kautta kuin minut oli tavannut. unohtivat vain kertoa että ovat "tylsistyneet" minun seuraan reilun puolen vuoden jälkeen / todenneet minut vääräksi ihmiseksi heille ja hakevat parempaa. eli suoraan sanottuna pitivät hätävarana varmuuden vuoksi että ei yksin / ilman jää jos vaikka ei tärppää. surkeinta oli kun näistä "lasseista" olin päässyt yli ajan kanssa, molemmat soitteli perään "kuulumisia kysellen", valittelivat kun ei nyt ihan sitten ollut "lissu" ollut mitä oli antanut ymmärtää. ensinmäisen "lasse" soiton jälkeen meinasi itku päästä, heräsi se ajatus mitä varmaan hän takaa ajoikin, mitä jos sittenkin.. onneksi järki voitti. toisen "lassen" soiton jälkeen alkoi suoraan sanottuna tympimään.

      eli omien kokemusten kautta tulin tulokseen että tällainen "perus lissu" hyvine ja hunoine päivineen: keskituloinen, asuntovelallinen, jonka jokainen vapaahetki ei täyty sportilla, kulttuurilla, klamourilla, matkailulla tai sivistävällä kirjallisuudella, ei ole minkään arvoinen tuolla nettideitti markkinoilla. kolmatta kertaa en aio kokeilla kepillä jäätä, nilkat kastui jo kahdesti.

      • Lissujalasse

        Juu. Tässä on se mikä nettideiteissä ahdistaa. Se olo mikä tulee kun hoksaatkin "lassen" profiilin ilmestyneen takaisin deittipalstalle. Itselleni on kaksi kerta käynyt niin, että on tullut fiilis että jokin on pielessä ja on ollut pakko mennä katsomaan sivustolta. Siellä on "lasse" taas ollut haku päällä, todennäköisesti aina vaan parempaa etsimässä. Ja on ollut kyse kuitenkin usean kuukauden tapailusta ja profiilitkin poistettu. Ei viitsisi enää nöyryyttää itseään.


      • touho-setä

        Olen mies ja muutamia naisia tavannut netin kautta.Itse viestittelen vaan yhden naisen kanssa kerralla.Ei mee jutut sekaisin,eikä oo pelkoa tuplabuukkauksesta.Harmittaa usein,kun huomaa,että nainen on paikalla ja vastaukset viipyy.Siitä huomaa,että on muitaki kirjoittelu kamuja.Tämän huomattuani en tee enään sitä päivän ensimmäistä viestiä,vaan jää odottamaan naisen aloitetta.Jos sitä ei kuulu niin viestittely päättyy,koen etten ollut tarpeeksi kiinnostava.Todella yleistä,että kaikilla on useita vaihtoehtoja.Ehkä kumminkin kannattais keskittyä vaan yhteen kerralla.Ja suhde on tuhoon tuomittu jos tapaamisen jälkeen toinen roikkuu ja pitää profiiliaan esillä.


      • eiviestejä
        touho-setä kirjoitti:

        Olen mies ja muutamia naisia tavannut netin kautta.Itse viestittelen vaan yhden naisen kanssa kerralla.Ei mee jutut sekaisin,eikä oo pelkoa tuplabuukkauksesta.Harmittaa usein,kun huomaa,että nainen on paikalla ja vastaukset viipyy.Siitä huomaa,että on muitaki kirjoittelu kamuja.Tämän huomattuani en tee enään sitä päivän ensimmäistä viestiä,vaan jää odottamaan naisen aloitetta.Jos sitä ei kuulu niin viestittely päättyy,koen etten ollut tarpeeksi kiinnostava.Todella yleistä,että kaikilla on useita vaihtoehtoja.Ehkä kumminkin kannattais keskittyä vaan yhteen kerralla.Ja suhde on tuhoon tuomittu jos tapaamisen jälkeen toinen roikkuu ja pitää profiiliaan esillä.

        Nyt kyllä melkoisesti teet omia johtopäätöksiä!!!
        Jos olen deitillä paikalla, se ei tarkoita minun kirjoittelevan siellä sillä hetkellä kenenkään kanssa. Jos joku minulle kirjoittaa enkä ehkä heti vastaa, saattaa olla että en ole huomannut viestin tulemista heti tai olen saattanut mennä puhelimeen tai tekemään jtk ja sivu jäänyt auki. Kun olen koneella voi minulla olla auki montakin sivua joita luen ja tutkin ja deitti taustalla auki.
        Minun kohdallani tekisit siis aivan väärän johtopäätöksen, oikea voisi olla että odotan viestiäsi, jota ei kuulu, ja ajattelen että mielenkiintosi on lopahtanut.
        Sikisikö en saa viestejä miehiltä kun he ajattelevat noin? Välillä olen viikkotolkulla ollut kirjoittelematta kenenkään kanssa kun kukaan ei minulle kirjoita.


      • touho-setä
        eiviestejä kirjoitti:

        Nyt kyllä melkoisesti teet omia johtopäätöksiä!!!
        Jos olen deitillä paikalla, se ei tarkoita minun kirjoittelevan siellä sillä hetkellä kenenkään kanssa. Jos joku minulle kirjoittaa enkä ehkä heti vastaa, saattaa olla että en ole huomannut viestin tulemista heti tai olen saattanut mennä puhelimeen tai tekemään jtk ja sivu jäänyt auki. Kun olen koneella voi minulla olla auki montakin sivua joita luen ja tutkin ja deitti taustalla auki.
        Minun kohdallani tekisit siis aivan väärän johtopäätöksen, oikea voisi olla että odotan viestiäsi, jota ei kuulu, ja ajattelen että mielenkiintosi on lopahtanut.
        Sikisikö en saa viestejä miehiltä kun he ajattelevat noin? Välillä olen viikkotolkulla ollut kirjoittelematta kenenkään kanssa kun kukaan ei minulle kirjoita.

        Tarkoitin,että olen laittanut viestin ja vastausta ei kuulu.Ei ole tapana kirjoitella kenellekkään jolta ei vastausta saa.


      • hjjkokjjko
        touho-setä kirjoitti:

        Tarkoitin,että olen laittanut viestin ja vastausta ei kuulu.Ei ole tapana kirjoitella kenellekkään jolta ei vastausta saa.

        Kirjoituksestasi sai kyllä sen ajatuksen että vastaus viipyy ja tästä teet, kenties, aivan vääriä oletuksia.


    • hanskatt

      Eiköhän aloittajan ole paras etsiytyä ihan livenä tuonne synnyinseudulle. Kapakkaan vanhoja ystäviä tapaamaan, tai yksin konserttiin, tansseihin tai johonkin kesärientoon kun menet avoimin mielin, tulos lienee parempi.

      • Ei.onnistu.Ei

        Aloittaja kiittää. Mutta syy miksi nettideitille alunperin menin on myös se etten käy missään kesän riennoissa. Vapaa-aika kuluu liikunnan puitteissa, sieltä seuraa saisi ja moni kiinnostuu, mutta monasti tullut vastaan etteivät olekaan vapaita. Nettideitillä toivon mukaan sinkuiksi ilmoittautuneet ovat sinkkuja, toki totuuden tiedän, ei aina näin ole.
        On tosi vaikeaa löytää sinkkuseuraa itselle kun ei siellä kaupassakaan tohdi toiselta mennä kysymään oletko mahdollisesti vapaa??


      • sfsdfsdfsd

        Sama juttu näin miehenä, ei tule juuri käytyä ulkona ja vaikka kävisinkin jossain niin en uskalla edes aloittaa keskusteluja saati kysyä toisia treffeille.


    • näin.se.on

      Nettideittailussa kaikki kokeilee kaikkea, pakit eivät haittaa yhtään nettideittaulussa kun taas tosielämässä pakkien saaminen kirpaisee aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe