Ei kumma, että meistä vaippapöksyjä moititaan

37män

Eilen, 22.5. iltapäivällä Jätkäsaaren liittymässä oli pitkä jono pyöräilijöitä valoissa odottamassa ylityslupaa. Takaa tuli kolme vaippapöksyä (nainen ja kaksi miestä) koukkusarvisillaan ja tunkivat itsensä jonon ohi anteeksi pyytelemättä ja selittelemättä.
Kyllä sieltä jonosta kuului kaikenlaisia kommentteja etuilemisesta jne.
Eikä ne olleet mitään kovin kovia ajajia, koska minäkin heidät ohitin jo ennen telakan risteystä, vaikka olin lähes viimeinen siinä valojonossa.
Minua ainakin hävettää pyöräilijöiden puolesta.
Meitä on vain niin moneksi ja pyöräily on niin helppo aloittaa.
Ajokorttia tärkeämpi olisi käytöskoulu. Se auttaisi jo liikenteessäkin jo paljon.

10

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkisuhteellista

      pitkä jono ja vain kolme käyttäytyi itsekkäästi. aika hyvin.

      miksi yhden käytöksen pitäisi hävettää kaikkia?

      • 37män

        Siksi kun ne muut olivat ihan tavallisia pyöräilijöitä.


      • kaikki_tavallisia
        37män kirjoitti:

        Siksi kun ne muut olivat ihan tavallisia pyöräilijöitä.

        Kaikki olivat pyöräilijöitä, koukkusarvet tai jopo, samaa ryhmää, halusit tai et.


      • Aikoja_tapoja
        kaikki_tavallisia kirjoitti:

        Kaikki olivat pyöräilijöitä, koukkusarvet tai jopo, samaa ryhmää, halusit tai et.

        Suomessa nyt vaan ei ole liikennekulttuuria. Ollaan sen verran vasta laskeuduttu puusta, että oma napa on aina lähinnä.

        Jos on varaa etuilla valoissa, pitää sitten olla pattia pitää se kärkipaikka. Muuten aiheuttaa vain turhia ohituksia.


      • kaikkisuhteellista

        siis häpeättekö te koko ihmiskunnan puolesta esim breivikin tekoja?

        häpeättekö kaikkien kaupassa asioivien puolesta jos siellä joku törttöilee kassajonossa?

        entä kun ajatte autoa, häpeättekö joidenkin törttöilyä?

        entä täytyykö kaikkien maahanmuuttajien hävetä yhden törttöilyä? jne jne.

        vaikea ymmärtää mistä tuollainen noin voimakas ryhmäleimautuminen joillekin tulee. ihminen on aina ensisijaisesti yksilö, ei ryhmän edustaja oli se ryhmä mikä tahansa.


      • 37män

        Ei tässä häpeämisestä ole kyse, vaan
        "Ei kumma, että meitä vaippapöksyjä moititaan."
        Kai jotkut meistä käyttäytyy niin, että arvostelua tulee kaikkia kohtaan.
        Mene lukemaan vaikka Kevytliikenne -Suomi24 palstaa, niin ymmärrät.


      • kaikkisuhteellista

        "Minua ainakin hävettää pyöräilijöiden puolesta."

        ei kannata kirjoittaa sellaista mitä ei lopulta tarkoitakaan.


    • enoovaahtokarkki
    • kriisiapu

      Suurin synti Suomen liikenteessä on ohittaa joku. Minkä edun nämä vaippapöksyt veivät muiden nenän edestä?

    • KoviaOllaaHäpeemään

      Miksi ihmeessä hävetä muiden puolesta? Kun kantaa häpeää vain omista hönöilyistä, on elämä paljon helpompaa. Monet hikoilevat ihan liikaa, kun häpeävät muiden puolesta. Mitä niitä häpee, sillä sehän on heidän oma häpeä, mitä ovat tehneet. Muut ole niistä vastuussa, velvollisia kantamaan muiden häpeää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe