Alussa, vain ne kastettiin!

pikku-juttuko

Apt 2:41
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
ne kastettiin,
ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Näin on ollut alusta asti ensin julistetaan Jeesuksen ilosanomaa ja joka uskoo se menee ja pyytää kastetta ja antaa kastaa itsensä.

Eikä suinkaan että, vauva kastetaan ja sen jälkeen aletaan hänelle uskottelemaan, että nyt sinä olet oikea kirkkouskovainen. Ja tästä lahjasta sinä tosin joudut maksamaan tuloistasi kirkollisveroa, mutta se on pikku juttu.

50

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäonoikeaoppi

      Näin on tänäänkin kaikissa vapaansuunnan seurakunnissa eli sen Raamatullisemmaksi ei enää voi päästä opin siinä kohdassa.

      Uskoontulleet kastettiin ja kastetaan.

      • rukoilejeesusta

        Niin Ne jotka kääntyy muista uskonnoista ja siinailta uuteen liittoon . Vauvat on uskossa koko perhekunnat kastettiin perhekuntineen sukuineen kokonaisia heimoja kansoja kastettiin .sulla on peite silmillä.


      • vaioikeinheimojakastet
        rukoilejeesusta kirjoitti:

        Niin Ne jotka kääntyy muista uskonnoista ja siinailta uuteen liittoon . Vauvat on uskossa koko perhekunnat kastettiin perhekuntineen sukuineen kokonaisia heimoja kansoja kastettiin .sulla on peite silmillä.

        no joo anna nyt ollal tuollainen soopan jakelu...kastettiin perhekuntineen mitä mahtanet tietää Jeesuksen ajan perhekunnasta, ei taida paljoa kirjat kuulua kämppäsi varustukseen.


      • estätlapsiatulemasta

        Jeesus vapautti lapsia demoneista herätti kuolleista siunasi ja kastoi joh.evankeliumia opetuslasten kanssa vedellä . Perhekunnat pelastuu Perhekunnat kastettiin. Ketä perheeseen kuuluu. Onko sinun lapset kastamattomia.


      • kirkko-on-kirkko
        estätlapsiatulemasta kirjoitti:

        Jeesus vapautti lapsia demoneista herätti kuolleista siunasi ja kastoi joh.evankeliumia opetuslasten kanssa vedellä . Perhekunnat pelastuu Perhekunnat kastettiin. Ketä perheeseen kuuluu. Onko sinun lapset kastamattomia.

        Jeesus ei kastanut lapsia, vaan ainoastaan siunasi.


    • Setä.neuvoo

      Ei tuo kohta todista uskoontulosta eikä pelastuksesta.

      • tätineuvoo

        Totta. Sehän todistaa selvästi, miten vauvat panivat tuttipullonsa syrjään ja ottivat sanan vastaan ja kiiruhtivat kasteelle. Pelastuksesta siinä ei puhuta vauvojen kohdalla mitään.


      • veikkaanma

        tätineuvoo on selvästi sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näi raamatussa!


      • etookaanpelastunut
        tätineuvoo kirjoitti:

        Totta. Sehän todistaa selvästi, miten vauvat panivat tuttipullonsa syrjään ja ottivat sanan vastaan ja kiiruhtivat kasteelle. Pelastuksesta siinä ei puhuta vauvojen kohdalla mitään.

        Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut niin myös sinun PERHEKUNTASI. Raamattu. Eikö Tässä mainita sinunperheesi vauvasta vaariin . Kuule nainen kaivolta lähti kertoon ilman mikrofooneja Jeesuksesta kotikaupunkinsa ihmisille niin Ne kaikki koko kaupunki uskoi Jeesuksen olevan luvattu messias eikä Jeesusta oltu vielä ristiinnaulittukaan . Kun Jeesus meni ristille ja nousi kuolleista hän oli täyttänyt lupauksensa sovituksesta. Se on tehty jo. Tähän taivaassa olevaan Jeesukseen uskotaan kansoina miljoonina ihmisjoukkoina .Siihen enkelitkin halajavat katsahtaa . Eksytyksiä on . Tule sinäkin terveeksi uskossasi raittiiksi uskossa ota silti viiniä vähän vaivoihisi. Ikävää että kiellät vauvoilta uskon ja taivaaseen pääsyn . Raamatussa onkin näistä kohtia että estävät muitäkin pääsemästä . Jeesus on kuule syntisten ystävä oikeen lakihenkiset fariseukset jää ulos .


      • sokeasokeaintaluttaja

        Einiin. Jeesus on pelastus.


      • näinnikkää
        etookaanpelastunut kirjoitti:

        Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut niin myös sinun PERHEKUNTASI. Raamattu. Eikö Tässä mainita sinunperheesi vauvasta vaariin . Kuule nainen kaivolta lähti kertoon ilman mikrofooneja Jeesuksesta kotikaupunkinsa ihmisille niin Ne kaikki koko kaupunki uskoi Jeesuksen olevan luvattu messias eikä Jeesusta oltu vielä ristiinnaulittukaan . Kun Jeesus meni ristille ja nousi kuolleista hän oli täyttänyt lupauksensa sovituksesta. Se on tehty jo. Tähän taivaassa olevaan Jeesukseen uskotaan kansoina miljoonina ihmisjoukkoina .Siihen enkelitkin halajavat katsahtaa . Eksytyksiä on . Tule sinäkin terveeksi uskossasi raittiiksi uskossa ota silti viiniä vähän vaivoihisi. Ikävää että kiellät vauvoilta uskon ja taivaaseen pääsyn . Raamatussa onkin näistä kohtia että estävät muitäkin pääsemästä . Jeesus on kuule syntisten ystävä oikeen lakihenkiset fariseukset jää ulos .

        Niin että kun perheessä yxi tulee uskoon niin kaikki on sitten uskossa ja pelastuneita, niinkö?

        Kuule tuo Apostolien tekojen kohta koskettaa vain ja ainoastaan Filipin vanginvartijan perhettä. Kun Paavali ja Siilas olivat vastanneet vanginvartijan kysymykseen, herrat mitä minun pitää tekemän että pelastuisin, he vastasivat: usko Herraan Jeesukseen niin sinä ja sinun perhekuntasi pelastut. Missään ei puhuta että perheeseen olisi kuulunut niin pieniä lapsia, etteivät hekin olisi ymmärtäneet evankeliumia Jeesuksesta.
        Nyt kuultuaan Paavalilta ja Siilakselta evankeliumin ja vastaan otettuaan uskossa Jeesuksen vastaan heidät heti kastettiin.
        Eli tapahtui se mitä Raamattuun on kirjoitettu, julistus, kuuleminen ja ymmärtäminen ja sen vastaan ottaminen ja sitten kaste.

        Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei USKO, on jo tuomittu kadotukseen. Markuksen evankeliumi 16 luku jae 16


      • jnnhbvtv68
        sokeasokeaintaluttaja kirjoitti:

        Einiin. Jeesus on pelastus.

        Omilleen!
        Uskontunnustuksen herra jumalilleen antaneet ovat ulkopuolisia
        ja
        kristityt uskovaiset voi mennä minne kuuluvat uskoineen

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • ikävääteille
        tätineuvoo kirjoitti:

        Totta. Sehän todistaa selvästi, miten vauvat panivat tuttipullonsa syrjään ja ottivat sanan vastaan ja kiiruhtivat kasteelle. Pelastuksesta siinä ei puhuta vauvojen kohdalla mitään.

        Ikävää kaikille vauvoina ja lapsina kuolleille ettei heitä kastettu. Otan osaa.


      • Järki-hoi
        ikävääteille kirjoitti:

        Ikävää kaikille vauvoina ja lapsina kuolleille ettei heitä kastettu. Otan osaa.

        Kuinka on äidin kohtuun murhatut lapset, kuka heidät sitten kastoi?


    • sokeasokeaintaluttaja

      Pitäisköhän sunkin siirtyä kristinuskon opin alkeista tähän päivään vuosi 2016 menossa tänään täällä pohjoisessa maassa. Olisko evankeliumi päässyt tänne asti leviämään ilosanomana lunastuksesta.

    • voisuomiraukkaaasukkein

      Siellä on taas joku pötkökirjailija päässyt kaljapöhnissään vauhtiin!

      vähän enemmänkin on viiniä taidetu ottaa ainakin sossun tilipäivinä.

      • papalle

        Niin, pappa on juoppo sossun varassa elävä vanha kääkkä


      • kasteenarmossaeioleilmei
        papalle kirjoitti:

        Niin, pappa on juoppo sossun varassa elävä vanha kääkkä

        valehteleminen on syntiä !


      • papalle
        kasteenarmossaeioleilmei kirjoitti:

        valehteleminen on syntiä !

        Mietipä siis mitä sanot täällä, pappa!


      • paparazzille
        papalle kirjoitti:

        Mietipä siis mitä sanot täällä, pappa!

        Niin koitappa todistaa että joku pappa olisi jotain mitä sanot sen olevan, mitenkähän se tapahtuu, kerrotko salaisuutesi oi papappataja!?


    • 100xaamen

      "Apt 2:41
      Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
      ne kastettiin,
      ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

      Näin on ollut alusta asti ensin julistetaan Jeesuksen ilosanomaa ja joka uskoo se menee ja pyytää kastetta ja antaa kastaa itsensä.

      Eikä suinkaan että, vauva kastetaan ja sen jälkeen aletaan hänelle uskottelemaan, että nyt sinä olet oikea kirkkouskovainen. Ja tästä lahjasta sinä tosin joudut maksamaan tuloistasi kirkollisveroa, mutta se on pikku juttu."

      juuri näin kuin aloitus sen asian kertoo!

      Aamen aamen x100

      • papalle

        Ei vauvalla uskotella mitään, vaan Jumalan Sanan nojalla opetetaan että on Jeesuksen opetuslapsi uskon kautta Häneen.


      • fjfkerkepkoij

        saatanaa palvelleen paavalin helevetin enkeleitäkö olette???

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


    • mkmujnyuhyg

      Apt 2:41 Alussa, vain ne kastettiin!

      opettaa saatanaa palvelevien kristittyjen oppi!
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      JEESUKSELLA EI OLE saatanallisuuden krisittyjä apostoleita!
      vaan
      Jeesuksen kristillisiä opetuslapsia!
      ja
      Jeesus EI KÄSKENYT saarnata ja opettaa paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      • hyvänomantunnon-liitto

        Lut ja hellarien kasteteologiat ovat kuin pimeän joulukuun yön ja valoisa juhannus aika.
        Minun pimeä keskiaika päättyi kun otin Jumalan sanan Jeesuksen vastaan ja annoin kastaa itseni paikallisessa helluntai srk:sa.

        Ennen kuin menin pyytämään kasteelle, kysyin isältäni miksi te olette menneet kastattamaan minut ilman minun lupaani kirkkoon, Isä vastasi; no sinä olet nyt aikuinen ihminen tee niinkuin haluat ja minä menin heti kasteelle.

        Eikä kaste asia ole sen jälkeen vaivannut.


      • jumalantekemäliitto
        hyvänomantunnon-liitto kirjoitti:

        Lut ja hellarien kasteteologiat ovat kuin pimeän joulukuun yön ja valoisa juhannus aika.
        Minun pimeä keskiaika päättyi kun otin Jumalan sanan Jeesuksen vastaan ja annoin kastaa itseni paikallisessa helluntai srk:sa.

        Ennen kuin menin pyytämään kasteelle, kysyin isältäni miksi te olette menneet kastattamaan minut ilman minun lupaani kirkkoon, Isä vastasi; no sinä olet nyt aikuinen ihminen tee niinkuin haluat ja minä menin heti kasteelle.

        Eikä kaste asia ole sen jälkeen vaivannut.

        Olet oikeassa siinä että luterilais-raamatullinen kasteteologia ja helluntailaisten tekokaste ovat kaukana toisistaan.

        Minä luin Jumalan Sanasta mikä kaste on ja tiesin siitä, että vauvana saamani kaste on pätevä ja siina sain Kristuksen itselleni

        Eikä enää asia vaivannut


      • huomaa-ero

        Loadikean seurakunta raamatun ilmoituksen vastaisesti lanseerasi uskosta osattomalle "sylivauvalle sopivan kasteen armon" ja seurakunnan Herra Jeesus joutui seurakuntansa ulkopuolelle, jossa Hän kolkuttelee vieläkin srk:n ovea toivoen, että vaikka yksi seurakuntalainen kuulisi Hänen äänensä ja avaisi oven, että seurakunta saisi kokea Pyhän Hengen virvoituksen

        Katso, minä seison ovella ja kolkutan jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven , niin minä käyn hänen tykönsä sisälle; ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Ja Jh 4 Jeesus sanoi opetuslapsille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.


      • jumalantekemäliitto
        huomaa-ero kirjoitti:

        Loadikean seurakunta raamatun ilmoituksen vastaisesti lanseerasi uskosta osattomalle "sylivauvalle sopivan kasteen armon" ja seurakunnan Herra Jeesus joutui seurakuntansa ulkopuolelle, jossa Hän kolkuttelee vieläkin srk:n ovea toivoen, että vaikka yksi seurakuntalainen kuulisi Hänen äänensä ja avaisi oven, että seurakunta saisi kokea Pyhän Hengen virvoituksen

        Katso, minä seison ovella ja kolkutan jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven , niin minä käyn hänen tykönsä sisälle; ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Ja Jh 4 Jeesus sanoi opetuslapsille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

        Sylivauva tuskin on uskosta osaton ja osallinen samasta kasteen armosta kuin aikuinenkin.


      • Mitä-viivyttelet
        jumalantekemäliitto kirjoitti:

        Sylivauva tuskin on uskosta osaton ja osallinen samasta kasteen armosta kuin aikuinenkin.

        Ei ole olemassa mitään kasteen armoa.

        En ainakaa sellaiseen ole raamattua lukiessani törmännyt.

        Sen sijaan siellä sanotaan; Ottakoon itsekukin kukin kasteen.

        Apt 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • tahtookuulla
        jumalantekemäliitto kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä että luterilais-raamatullinen kasteteologia ja helluntailaisten tekokaste ovat kaukana toisistaan.

        Minä luin Jumalan Sanasta mikä kaste on ja tiesin siitä, että vauvana saamani kaste on pätevä ja siina sain Kristuksen itselleni

        Eikä enää asia vaivannut

        Kertoisitko minkä kohdan sieltä Raamatustasi löysit ja luit joka kertoo kasteen armosta?


      • kirkon-keksimä-juttu

        Raamatussa ei löydy tuollaista armoa.


      • jumalantekemäliitto
        kirkon-keksimä-juttu kirjoitti:

        Raamatussa ei löydy tuollaista armoa.

        Kasteen armo on olemassa. Jos kohtia pyydetään, niin vaikka Apt. 22:16, Apt. 2:38-39, Gal. 3:27, Kol 2:11 jne.

        Tuossa Ap.t. 22:16:ssa sanotaan juuri että kasteessa synnit pestään pois. Se on sitä armoa juuri. Siksi puhutaan kasteen armosta, koska kaste pesee synnit pois, ts. antaa ne anteeksi,


      • ylistys-Jumalalle

        Nimim.Jumalan tekemä liitto. selittelee kirkon kantaa kirkkopoliittisesti eikä sitoudu uusitestamentilliseen Jumalan ilmoitukseen. Hyvänä esimerkkinä on juuri Kol 2:11 painotus lakiliittoon, josta meidät on ostettu vapauteen Kuuntelin erästä Allenin saarnaa jossa Allen sanoi, että lapsikaste on syntiinkastamista ja samaa tämä kol 2:11 jaekin ilmaisee.

        "ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:"

        Bipliassa Apt 22:16
        Ja mitäs nyt viivyttelet?
        Nouse
        ja anna sinus kastettaa
        ja pestä pois sinun syntis,
        ja huuda avuksi Herran nimeä.

        ja Apt 2:38 biblia: Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi; niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Kol 2:11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:

        Väitän että lapsikaste on kapinaa Jumalan ilmoitusta vastaan ja kun joku ihminen ottaa Sanan vastaan ja menee kasteelle, niin kirkkon mielestä se on uudelleen kastamista. Mutta Raamatun mukaan, jokaisen on annettava kastaa itsensä, eikä mikään muu kaste ole edes pätevä, kuin upotuskaste.
        Katso Luterilaisten nuorten video, mitä kaste pohdiskelu sai aikaan.
        http://www.tv7.fi/vod/player/50709/


      • palatkaaRaamattuun
        jumalantekemäliitto kirjoitti:

        Kasteen armo on olemassa. Jos kohtia pyydetään, niin vaikka Apt. 22:16, Apt. 2:38-39, Gal. 3:27, Kol 2:11 jne.

        Tuossa Ap.t. 22:16:ssa sanotaan juuri että kasteessa synnit pestään pois. Se on sitä armoa juuri. Siksi puhutaan kasteen armosta, koska kaste pesee synnit pois, ts. antaa ne anteeksi,

        Luterin laitos on tämän maan suurinpia onnettomuuksia, se on saanut kansasta niinumpijumalattoman pakanamaan että saa hakea vertaistaan kaukaa.

        ja päätekijänä juuri tuo pellekaste jossa mailman puhtainta ihmisen alkua revitään vesitipalla Jumalan kämmeneltä ulos, kummien muminan säestyksellä.

        tuokin tuossa yllä tarjoaa Raamatustya kohtia vauvakasteensa tueksi, vaikka kaikki kohdat kertovat täysin muusta asiasta, Raamatussa EI kasteta ketään ilman omaa uskoa ja sen tunnustamista.


      • jumalantekemäliitto
        palatkaaRaamattuun kirjoitti:

        Luterin laitos on tämän maan suurinpia onnettomuuksia, se on saanut kansasta niinumpijumalattoman pakanamaan että saa hakea vertaistaan kaukaa.

        ja päätekijänä juuri tuo pellekaste jossa mailman puhtainta ihmisen alkua revitään vesitipalla Jumalan kämmeneltä ulos, kummien muminan säestyksellä.

        tuokin tuossa yllä tarjoaa Raamatustya kohtia vauvakasteensa tueksi, vaikka kaikki kohdat kertovat täysin muusta asiasta, Raamatussa EI kasteta ketään ilman omaa uskoa ja sen tunnustamista.

        Uudestikastaminen on kapinaa Jumalan ilmoitusta vastaan. Raamatun mukaan jokaisen ON annettava kastaa itsensä. Jos joku on vauvana kastettu niin toista kastetta ei tarvita. Upotuskasteesta ei Raamatussa puhuta mitään.

        Suomi ei ole pakanamaa kasteen takia. Ennen uudestikastajien Suomeentuloa Suomi oli kristitty maa ja 90% sen väestöstä oli uskovia vauvana kasten saaneita. Sitten tulivat uudestikastajat uusine kasteineen. Ja hups: Suomi onkin pakanamaa. Eli kyllä lapsikaste on kaikista pienin syyllinen tähän. Ettei vain todellinen syy olisi uudestikasteessa ja heidän väärään rauhaan tuudittavassa syntiopissaan. Ihminen ei kun ei uudestikastajien mukaan ole syntinen.

        Lapsi ei ole puhtaampi kuin aikuinenkaan. Eikä Jumalan kämmennellä olla ilman uskoa ja kastetta. Siksi lapsetkin kastetaan.

        Mikään Raamatun kohta ei kerro uudestikasteesta hölkäsen pöläystä. Raamatussa noita Simon kastettiin ilman uskoa, eikä kaste muutenkaan perustu uskoon. On huono argumenti väittää, että Raamatussa ei tehty niin ja näin, koska Raamatussa ei ole esimerkkejä kaikkiin mahdollisiin tapauksiin. Jeesuksen käsky on tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja siihen kuuluu myös lapset.


      • avaajokumediajaolerehell
        jumalantekemäliitto kirjoitti:

        Uudestikastaminen on kapinaa Jumalan ilmoitusta vastaan. Raamatun mukaan jokaisen ON annettava kastaa itsensä. Jos joku on vauvana kastettu niin toista kastetta ei tarvita. Upotuskasteesta ei Raamatussa puhuta mitään.

        Suomi ei ole pakanamaa kasteen takia. Ennen uudestikastajien Suomeentuloa Suomi oli kristitty maa ja 90% sen väestöstä oli uskovia vauvana kasten saaneita. Sitten tulivat uudestikastajat uusine kasteineen. Ja hups: Suomi onkin pakanamaa. Eli kyllä lapsikaste on kaikista pienin syyllinen tähän. Ettei vain todellinen syy olisi uudestikasteessa ja heidän väärään rauhaan tuudittavassa syntiopissaan. Ihminen ei kun ei uudestikastajien mukaan ole syntinen.

        Lapsi ei ole puhtaampi kuin aikuinenkaan. Eikä Jumalan kämmennellä olla ilman uskoa ja kastetta. Siksi lapsetkin kastetaan.

        Mikään Raamatun kohta ei kerro uudestikasteesta hölkäsen pöläystä. Raamatussa noita Simon kastettiin ilman uskoa, eikä kaste muutenkaan perustu uskoon. On huono argumenti väittää, että Raamatussa ei tehty niin ja näin, koska Raamatussa ei ole esimerkkejä kaikkiin mahdollisiin tapauksiin. Jeesuksen käsky on tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja siihen kuuluu myös lapset.

        Puhut pacaa alusta loppuun ja vääristelet kaikkea ees taa.

        Näyttääkö suomi sinusta uskovien asuttamalta maalta häh puupää!!?


      • papalle
        avaajokumediajaolerehell kirjoitti:

        Puhut pacaa alusta loppuun ja vääristelet kaikkea ees taa.

        Näyttääkö suomi sinusta uskovien asuttamalta maalta häh puupää!!?

        Itse puhut pascaa pappa. Suomi näytti uskovien asuttamalta maalta ja olikin sitä vielä saa vuotta sitten. Uudestikastajin tulon jälkeen se ei ole enää sitä. Onkohan tuo sattumaa häh?


      • voiherraautajaarmahda
        hyvänomantunnon-liitto kirjoitti:

        Lut ja hellarien kasteteologiat ovat kuin pimeän joulukuun yön ja valoisa juhannus aika.
        Minun pimeä keskiaika päättyi kun otin Jumalan sanan Jeesuksen vastaan ja annoin kastaa itseni paikallisessa helluntai srk:sa.

        Ennen kuin menin pyytämään kasteelle, kysyin isältäni miksi te olette menneet kastattamaan minut ilman minun lupaani kirkkoon, Isä vastasi; no sinä olet nyt aikuinen ihminen tee niinkuin haluat ja minä menin heti kasteelle.

        Eikä kaste asia ole sen jälkeen vaivannut.

        Liity äkkiä takaisin mutta väistä vapaamuurarit. Kaikenlaista harhanoituuttakin on . Pysy sukusi kirkossa kunnosta sukuhaudat. Älä kuumtele saatanaa yhtään . Uudesta liitosta vanhaan liittoon uhraamaan eläimiä !! Pysy armossa sentään. Vauvasta Asti uskotaan Jeesukseen kysehän on hengellisestä tapahtumasta . Mooseksen lakiin kun kääntyy on armosta kaukana . Siinailla on arabiahaagarorjuus. Jeesus toi rauhan . Ei mitään kastetta kirkkoon vaan Kristuksen sovitukseen Herra Jumala. Kastamattomat sielut jää ulos eikä omia tekoja lueta. Kasteessa saa vapauden tuomioista.


    • lkmininiono

      Jahas!

      Täällä saatanaa eri lahkoiset palvelee uskovaisena!
      Eikö teille kukaan ole opettanut Jeesuksen antamaa tietoa?

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Ja mitä tulee armoon ja sen antamiseen niin
      suosittelen, että
      ANNATTE JUMALA VALTANNAN OIKEUDET OLLA HEILLÄ, SILLE HEILLE SE OIKEUS KUULUU EIKÄ RIKOLLISEN KRISTINUSKON saatanan palveljoille!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      Näistä, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ------
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
      -------

      Opetelkaa erottamaan rikollisuuden kristityt
      Jumalaa je Jeesusta palvelevista KRISTILLISISTÄ JOTKA EIVÄT USKONTUNNUSTUKSIAAN herra saatanalle ja sen herra epäjumalilla anna!
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

      Kristilliset = Jeesuksen JA Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      Hävetkää tyhmyyttänne

      • etköpääsehereille

        mikähän pökäle sinä oikein olet joka jauhat tuota samaa roskaa vuodesta toiseen aamusta iltaan!?!?

        Oletko jostain laitoksesta karannut tai pantu ulos määrärahojen loputtua vai mikä ihmetapaus olet, kerro mikä on diaknoosisi.


    • selvemminsanoasen

      Markuksen evankeliumi 16 luku jae 16 Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO on jo tuomittu kadotukseen.

      jk. voitkos sen selvemmin ilmoittaa, kuten evankelista Markus asian esittää.

    • Setä.neuvoo

      Voiko selvemmin sanoa kuin Ef 2, pelastusta ei saada teoilla. Siis
      - ei kasteella
      - ei parannuksen tekemisellä
      - ei uskonratkaisuilla
      - eikä muilla teoilla.

      • ketä-palvelet

        Tänään glassius glei näkee on tämän Lk. 16:22 suunnilleen samanlaisella näköala paikalla kuin "palestiinan pakolaiset gazzassa" He lähtivät Israelista ja ovat lähdön jäkeen olleet, Arabien vaatimusten mukaisessa UNRWA nimisessä valtiossa. Itse he poistuivat Israelista vapaaehtoisesti. Turha on enää ulista. totta kai se harmittaa kun UNRWASTA katselee kuinka Israeliin jääneet palestiinalaiset elävät Maanpäällisessä paratiisissa.
        "Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

        Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'

        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'


    • lastenvihaaja

      Varmaan oot perkele. Mistä lähtien vauvat on maksanut kirkollisveroja . Teet kaikkea ettei ihmiset pelastuisi. Erotat lapsetkin vanhemmistaan toki lapset kuuluu samaan seurakuntaan missä vanhemmatkin on . Perhekunnittain . Family .

    • kristuskestää

      Kyllä vauvasta Asti kuunnellut minäkin evankeliumia ja istunut kirkossa sanan kuulolla virsiä veisaten . Rukoilin Jeesusta jo ihan tosi vauvana oli ristikin seinällä . Puhuin kielilläkin ja lauloin ihan luterilaisena vaan kuuntelin radiosta jumalanpalveluksia tarkkaan kauan ennen kouluun menoa . Siunasin ruokani aina kiitin Jeesusta ja vieläkin kiitän. Koulussakin kiitettiin ruuasta. Profetoimiset katoaa ihmeetkin mutta Jeesus on ikuinen. . Kristuskallio ei horju.

    • kymmenykset

      Sanoksää helluntaissa lapsille että vanhemmat kuuluu tänne niin lapsen kuuluu maksaa kymmenykset... Helluntaikirkkoon. Eläinuhrit ...oivoi.

    • jeesustulijo

      Alussa kastettiin niin jotka kääntyi messiaan puoleen uuteen liittoon että milloin ajattelit kääntyä.

      • Jeesus-tulee-kiirehdi

        Ananias sanoi Paavalille: "Mitä viivyttelet huuda avuksi Herran nimeä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

        Tuo on voimassa oleva ja oikeaan uskon tielle ohjaava, elävä sana.


    • Linnutnokkisensilmät

      KUULE HERÄÄÄÄÄÄÄ. ALUSSA . EI VAAN KUN JEESUS TULI IHMISEKSI .SIIHEN KASTETTIIN. JOS ET OLE TIENNYT ETTÄ JEESUS TULI IHMISEKSI KUTEN KIRJOITUKSET ENNUSTI NIIN NYT TIEDÄT SITTEN. KRISTITYT ON NÄITÄ JOTKA TIETÄÄ JEESUKSEN OLEVAN MESSIAS . SANA TULI LIHAKSI. ENNEN JEESUSTA EI OLLUT KRISTITTYJÄ VAAN RISTILTÄ TULEE KRISTITYKSI. SILLÄ NIIN ON JUMALA MAAILMAA RAKASTANUT ETTÄ HÄN ANTOI AINOAN POIKANSA. SANAN VASTAANOTTAMINEN ON JEESUKSEEN USKOMINEN. MITÄ RAAKUT KUIN VARIS TAI TOINEN RYÖVÄRI RISTILLÄ JOKA PILKKASI JEESUSTA EIKÄ PELASTUNUT.

    • 30minuttia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe