Huonokuntoinen iho apua!

Bööböö12345678910

Moi!! Oon 15 vuotias tyttö ja pesen joka ilta ja aamu kasvot ja käytän kasvovettä ja kosteutan ihoa mutya silti iho on todella huonossa kunnossa. Elikkäs pieniä hiki näppylöitä ja finnejä sekä todella rasvanen iho sekä pieniä koloja poskipäissä ja mustapäitä... kuinka saisin yhdessä yössä sileän ja puhtaan ihon? Toivoisin asiallisia vastauksia sekä toivoisin vinkkejä millä saisin sen ihon hyvään kuntoon KOTIKONSTEIN...

6

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenkokenutkauan

      No yhdessä eikä kahdessakaan yössä se ei onnistu. Voipi olla, ettei ole mitään poppaskonsteja tuohon. Puhtaus, runsas vedenjuonti ym. voi vähän auttaa. Näpyt johtuu hormooneista, joten sisäinen syntyvika.

    • kasvuiässä

      Olet siinä iässä, jossa hormonit jyllää = muutos lapsesta nuoreksi naiseksi. Hormonit siis ovat varmasti pääsyy ihosi reaktioihin. Vasta kun hormonituotanto ruhoittuu, myös ihon kunto yleensä paranee, niin tytöillä kuin pojilla.
      Toinen syy voi olla se, että käytät ehkä vääränlaisia kosteusvoiteita ja puhdistusmetodeja ja ihosi reagoi myös niihin. Jos ihosi on luonnostaan rasvainen, sitä kannattaa hoidella kevyellä kosteusvoiteella, joka ei sisällä öljyjä, ja kaikenlainen hankaaminen vain stimuloi ihoa tuottamaan lisää rasvaa, joten rakeiset puhdistusvoiteet/-geelit kannattaa unohtaa. Täältä netistäkin löytyy kasapäin neuvoja rasvoittuvan ihon hoitoon.
      Myös sauna ja hikiliikunta auttavat monenlaisiin iho-ongelmiin, samoin sokeristen juomien ja karkkien vähentäminen.

    • Käy edes kerran kosmetologilla, joka osaa sanoa onko sulla esim acne, vai mistä epäpuhtaudet johtuu ja millä tuotteilla sitä kannattais lähteä hoitamaan. Voi olla, että käytät aivan vääriä tuotteita, mitkä ei sovi sun iholle t. kosmetologi

      • kokemustarunsaasti

        Ja sitten kosmetologi myy ylikalliita tuotteita läjäpäin ja maksat itsesi kipeäksi ja huomaat vain jälkeenpäin ettei ne auttanut yhtään.


    • Kemistinä olen katsonut kasvovesien sisältöä: paljon erilaisia org. yhdisteitä. Niinpä suosittelen jättämään kasvovetesi ja pese kasvosi ihan vedellä ja saippualla. Apteekista saat neuvoja ihon hoitoon. Ainakin itse sain neuvot ja aineet ihon hoitoon, kun ihosyöpää oli hoidettu ja iho voi nyt erittäin hyvin. Nämä voiteet ovat ihotautilääkärit kehittäneet ja tutkineet.

    • joskusfinninaama

      Käytätkö meikkivoiteita? Jos kyllä, varmista etteivät tuki ihoshuokosia. Pese kasvot aamuin illoin vedellä,myös puhdistuspyyhkeet ovat hyviä, mutta valitse nekin herkälle iholle sarjasta. Päälle herkän ihon kosteusvoide. Muista pestä vedellä ja saippualla (käsisaippua käy)aina meikkisiveltimesi käytön jälkeen!. Puhdista kasvot reunoilta kohti neä-suu aluetta, ettet levitä pöpöjä ympäri kasvoja. Erisan kosteusvoiteet on erittäin hyviä ja edullisia. Älä tuhlaa rahojasi kasvovesiin ja kalliisiin rasvoihin. Iho voi olla kuitenkin kuiva, vaikka onkin täynnä finnejä ja mustapäitä. Kuiva iho yrittää kostuttaa itse itseään lisäämällä talin eritystä, jolloin finnien määrä senkun kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe