IHANAT kotimaiset

sokerimiron

Kotimaiset omenat tuoksuvat omenoilta, menin kauppaann, niin heti tiesin täällä myydään kotimaisia omenia.
IHAN OIKEASTI kotimaisia omenia saa ilmaiseksi kun vaan viitsii kysyä ja itse poimia.

5

99

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alibaaba

      onko halal teurastettuja omenia?

    • yksi_ulkomaalainen

      Prismassa oli neljälaista kotimaista omenaa hintaan 2,49. Ostin kahta lajiketta ihan ulkonäen perusteella ja on sanottava, että hakkavat tuontiomenoita aivan selvästi. Näissä ainakin oli sopivan makeuden ja happamuuden lisäksi vielä lajikeille ominainen tuoksu ja aroomi.

      Kyllä on vain sanottava, että kehitys on kulkenut oikein hyvään suuntaan. Olisi vain satsattava lajikekehityksen muidenkin hedelmien kohdalla, esim. luumujen. Saatta olla että myös päärynnät pärjäsivät täällä nykyisin.

      Marjojen kohdalla kannattasi laajentaa valikoimaa mm. karhuvatukaan suuntaan. Sitä kyllä on jo viljelty, mutta kaupoista saapi vain ulkolaista.

    • fiibbelii

      Esimerkiksi Talin siirtolapuutarhassa syksyisin saa omenoita ilmaiseksikin kun muutama puu tuottaa niin runsaan sadon etteivät omistajat tiedä mitä niille tekisi - omena-markkinat eivät tätä dilemmaa ratkaise vaan suurin osa menee kompostiin.

      Siitä vain kysymään tontin haltijalta josko saisi poimia muutaman fiblun ja usein vastaus on myöntävä.

      Täytyy myös todeta, että kaupassa myydyt suomalaiset omenat ovat aivan eri luokkaa kuin ulkomaiset kauan varastoidut omenat niin maun kuin rakenteen takia.

      • yksi_ulkomaalainen

        Näin on, uudet kotimaiset lajikkeet ovat ihania, aromikkaita, makeita, sovan hapokaita ja ohutkuorisia, mitä enempi voi vaatia?

        Tuontiomenat ovat kaukana siitä, olkoon vaikka halvempikin. Olen ostanut kotimaisia ja vain niitä, hinnasta viis, eivät ole edes paljon kalliimpia.


      • säästösielläsuntäällä

        Näin oikkein - hinta ei ole se ainoa valintaperuste vaan laatu, maku ja tuoreus kotimaisuutta unohtamatta.

        Itse ostan aina tuoreinta mahdollista ja maultaan parasta hinnasta välittämättä vaikka pitkäaikaistyötön olenkin ja taloudellisesti välillä tekeekin tiukkaa.

        Köyhän ei ole varaa ostaa huonoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe