SOTELI Pääsykoekutsut 2016 syksy

ErittäinMalttamaton

Pääsykoekutsun saaneet voisivat raportoida sitten tänne:
1) mihin kouluun
2) milloin kutsu tuli
3) mille linjalle
4) mitkä esivalinnan pisteet

Huomenna kun saattaapi tulla jo ensimmäiset. Jännittävää...Tsemppiä kaikille!

414

4923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotellaan

      Onko kenellekkään tullut vielä kutsua?

      • emiii

        odottelen kans kuumeisesti ja ramppaan sähköpostissa koko ajan 😂


      • Santtu31

        Sain tiedon 19.10, että pääsen Metropolian pääsykokeisiin


    • Kaisuliiiii

      Ei vielä! Oon hermoromahduksen partaalla 😩😩

      • odotellaan

        Sama!! Päivitän sähköpostia minuutin välein....


      • Enkestä

        Miten niillä kestää niin kauan saada ne kutsut lähetettyy kun pisteetkin selvis jo perjantaina :(


    • Hupsis999

      Onneksi on muitakin "hulluja" ku vain minä joka päivittää sähköpostia 😂😂😂

    • Kaisuliiii

      Millaiset pisteet teillä? Minne haitte?
      Itsellä 54,9. Hkiin hain Metropoliaan ja Laureaan toimintaterapiaan ja sosionomiaan.

      • anzskuuu

        59,9 sain :D Hain Jamkiin, Tuamkiin ja Tamkiin. Luulis kutsun noilla pisteillä tulevan mutta minne :)


    • odotellaan

      Jos vaan pisteet ei riitä ja sen perusteella ei tule kutsua:D
      Itsellä pisteet 58,8 ja hain TurunAMK, Metropoliaan, XAMKiin ja Saimaan AMK ensihoitajaksi!

    • Moikkelis12

      64.4, metropoliaan hain ja päivittelen kanssa sähköpostia jatkuvasti

      • Kaisuliiii

        Sulla on varma pääsylippu noilla pisteillä 😁
        Jotenkin uskallan toivoa itsekin kun tiedän, että monilla meni penkin alle toi koe!


      • odotellaan

        Juu lähestulkoon kaikki, kenellä on yli 50 pinnaa niin on hyvät mahikset, saati sitten yli 60!


    • Oooommmgg

      Hyviä pisteitä ootte kaikki saanu :) Ite sain vaan 53,5 eli saa kyllä jännäillä ja sh laurea ja metropolia

    • Elppaaa

      Ahdistaaaaa

      • odotellaan

        Ollaan jännän äärellä!


    • Nyymi23

      KAMK:iin tuli kutsu sh monimuoto koulutuksen pääsykokeisiin, kämäsillä pisteillä 46.5.

      • Kaisuliiii

        Onneksi olkoon 😁 Toivottavasti menee sovelutuvuustestit hyvin!!


      • apuuuvaa

        mikä oli alin pisteraja millä sinne pääsi?


      • Nyymi23
        apuuuvaa kirjoitti:

        mikä oli alin pisteraja millä sinne pääsi?

        En tiedä, ei ainakaan koulun sivuilla ollu mitään tietoa...


      • kyseleväinen

        monimutoonko pääsit


      • Nyymi23

        Juu


      • ikuinenToivova

        Hieno juttu. Onnentoivotuksia satelee nyt sulle


    • Kaisuliiii

      Noniiin! Olihan mun pakko soittaa hakijapalveluun. Metropolia lähettää OSAN kutsuista tänään iltapäivästä lähtien ja Laurea vasta huomenna (mahdollisesti iltapäivällä osan...)... rentoutukaamme siis muutamaksi tunniksi vielä 😁😁

      • odotellaan

        Kiitos tästä! :D


    • Miapri

      Jee ensimmäinen kutsu tuli jo Kajaanin amkiin Sh monimuotoon ja esivalinta pisteitä oli hurjat 40 =D Päätavoite on OAMK ja tai lapin amk mistä ei oo vielä kutsua kuulunut, mutta noilla surkeilla pisteillä oon niin onnellinen että edes yhteen paikkaan pisteet riittivät!

      • apuuvaa

        onnea!
        mä kans ootan lapin amk:sta tietoa! mulla oli 39,2 pisteitä..
        saa nähä pääseekö..


      • jännääRiittaa

        saaks ekasta valintaoiveestalisäpisteit


    • Kiraff

      Ei täs pysty keskittyy pääsykokeisiin lukemiseen ku tärinä pääl tuleeks kutsuu vai ei :D

    • Elppaaa

      Ahdistaa yhä!

    • Moikkelis12

      Eikös kutsu tule vain yhteen paikkaan? Sen mukaan mihin pisteet riittävät, niin korkeimpaan hakutoive paikkaan?

      • Plkiu

        Se riippuu siitä onko koulut mihin hakee valintakoeyhteistyössä, jos on niin saa vain 1 paikkaan valintakoekutsun. Jos ei niin voi saada moneen


      • näinköMenetellään

        ja jos on vain 1 hakutoive, niin ei oo kun yks mahis eli, vaikka amk ois valintayhteistyössäki


      • Iloinengiirl
        Plkiu kirjoitti:

        Se riippuu siitä onko koulut mihin hakee valintakoeyhteistyössä, jos on niin saa vain 1 paikkaan valintakoekutsun. Jos ei niin voi saada moneen

        Mulla oli 42,2 ja pääsin samkiin sairaanhoitajan pääsykokeisiin


    • Hupsis999

      Kyllä kai se kutsu tulee kaikkiin mihin pisteet riittää...

      • Jouvaan

        No eikä tule vaan juurikin noin miten ylemmässä kommentissa sanottiin, hyvin on hakijat taas perehtyneet!


      • Nyymi23

        Juu eli kutsu tulee useampaan paikkaan jos koulut eivät tee valintakoe yhteistyötä.
        Tuli just KAMKin lisäksi Savonian pääsykokeisiin kutsu.


    • Teeehoo

      Turun Amk:sta sanottiin, että he lähettävät kutsun viimeistään 24.10. Eli tänään ei välttämättä ole vielä odotettavissa.

      • täpinöissään

        Kutsu Turkuun tuli tänään !!
        Sosionomiksi hain ja esivalintapisteet oli vain 43.3


    • näinköOn

      Valitakokeeseen valitut saavat tiedon mahd. pian, mut eivät muut

    • Geron

      Onko täällä keskustelemassa yhtään metropoliaan geronomiksi hakenutta?

    • Pönttis

      Onko kellekkään tullut Savoniaan sosionomin tutkintoon pääsykoe kutsua?

      • Pönttis

        No nyt tuli kutsu. Jes!


      • Mawwika

        Mullekkin tuli tänään. Ja monimuotokoulutus kyseessä. :)


    • Jännitys

      Kotkaan sh tuli just. Mä en oo valmistautunut mitenkään vielä, mitä täs pitäis opiskella, vinkkejä? :)

      • minaavaan

        millä pisteil pääsit?


      • Jännitys
        minaavaan kirjoitti:

        millä pisteil pääsit?

        49 :D


    • Hupsista999

      Niin eli tulee kaikkiin mihin pääsee pisteillä jotka eivät tee yhteistyötä. Minä hain kolmeen ja odotan kahta! Perehtynyt olen kyllä prkl...

    • Jippiih

      Nyt kilahti sähköpostiin kutsu sairaanhoitajakoulutuksen valintakokeeseen Kotkaan. Vähän kyllä riemastuin 😃 Ja onnea kaikille kutsun saaneille ja sitä vielä odottaville ☺

      • onneaonneaonnea

        oi onnea!
        paljon sait pisteitä esivalintakokeesta? :)


      • Vastauskysymykseen

        Olin siis saanut 40.2 pistettä ja oli ilmeisesti riittänyt kutsun saamiseen :) Ja kiitos onnitteluista :D


    • malttamaton100

      siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ärsyttävää odottaaa:D

    • odotellaan

      Noniin nyt tuli kutsu Kotkaan ensihoidon puolelle! :D odotellan vielä muita kutsuja, sillä Kotkan kampus ei tee yhteistyötä muiden koulujen kanssa.

      • imdying

        paljon sait pisteitä esivalintakokeesta ? :) ja Onneksi olkoon:)


      • Onnittelija

        Hyvä juttu ☺ Onnea kutsun johdosta 😃


      • sotelisoteli

        Minäkin sain! Jee! Onnea :)


      • odotellaan

        Sain 58.8 pojoo! :D ja samalla tuli myös kutsu Lappeenrantaan EH!


    • Eijaksaodottaa

      Ketään muu hakenut Lahteen, Seinäjoelle tai Lappeenrantaan sosionomiksi? Mulla pisteitä 50.3

      • Kutsunsaanut

        Minä hain Lappeenrantaan sosionomiks ja kutsu tuli! Piteitä 51.9 :)


      • Pessimistieipety

        Mäki hain Lappeenrantaan. Pisteitä huikeat 40 :) ja silti tuli kutsu! Jeij!!


    • Innostunut123

      Hetki sitten tuli kutsu xamk kotkaan.. hain sosionomiksi, ensihoitajaksi sekä sairaanhoitajaksi. Kaikista tuli kutsu :) jeee

      • Onnittelut

        Onnea 😃


    • eijaksaoottaa

      voi lapin amk, miksi et lähetä kutsuja jo 😂

    • Hupsis999

      Lapinamk pitää jännässä. Kynnet kuluu tätä menoa 😂

    • Miapri

      Ja nyt tuli Oamkista kutsu sairaanhoitajan monimuoto koulutukseen Oulaisiin! EI vitsit oon mielissää, KAMKiin ja OAMKiin siis kokeisiin! En nyt oo ihan varma tuleeko lapin amkiin oma erillinen valintakoekutsu vai tekikö se yhteistyötä Oamkin kanssa :D

      • Hupsis999

        Paljon oli pisteitä?


      • hipedo

        40 pistettä tais hänellä olla. kirjoitti aikasemmaassa kommentissa pisteet :)
        mulla on 39,2 saa nähdä toivottavasti riittää lapin amk:hon 👍


      • Hupsis999

        Ok. En huomannut täpinöissäni edes lukea aikaisempia 😆 elikkä onnea


    • Soteli24

      Onko kukaan hakenut Turun amk:Iin sairaanhoitaja sekä Saloon? Jos on, onko kutsu tullut jo? Kertokaa pliiis

    • Sinnamarja

      Moi, onko kukaan saanut kutsua Lamkiin sairaanhoitajakoulutukseen?

      • Lahti81

        Eipä oo viel näkynyt 😬


      • Megs

        Postista tipahti kutsu just tänään :)


    • saimiaia

      Juuri tuli kutsu Lappeenrantaan, saimaan amk terveydehoitajan pääsykokeeseen! :D Enpä olis uskonu, kun pisteitä esivalintakokeesta tuli alle 35p...

    • jonzk

      Onko kukaan saanut kutsua Turkuun?

    • huhhuhuu

      Saimian sivuille tuli pisterajat vaikka kutsua ei ole tullut vielä. Kirkkaasti pääsin omilla pisteillä kokeisiin :D

      • huhhuhuu

        ja kutsut lähetetään viimeistään huomenna


    • Moimoimo

      Laureasta tuli kutsu pääsykokeisiin..

      • Kaisuliiii

        Mihin linjalle????? Millä pisteillä?


      • Moimoimo
        Kaisuliiii kirjoitti:

        Mihin linjalle????? Millä pisteillä?

        Terveydenhoitaja ja pisteillä 51.5


      • apuapuapua

        Muakin kiinnostaisi tämä kovasti D:


      • voikakka
        Moimoimo kirjoitti:

        Terveydenhoitaja ja pisteillä 51.5

        No voi hele ei taida tulla kutsua itselle


      • Pipiut

        Mulle tuli laureaan sh 53,5 p kutsu valintkokeesee 😊


      • Mmmnnnniii89

        Mulla kans, pisteitä oli vaan jotain 54 niin ajattelun etten pääse kyllä! Meni ihan penkin alle se koe...


    • Trattataa

      Tuleekohan hamkin kutsut vasta ensi viikolla? Onko kukaan kysellyt koululta?

    • Kaisuliiii

      Nyt vasta jännitys onkin huipussaan!!! Mä haluan kouluuuuuuuun!!!!

    • Ilona92

      Onko Tamk:kiin tullut sh kutsuja kenellekkään?

      • Tampereelletänävuonna

        Ei oo tamkin kutsua näkynyt.


      • anzskuu

        Kutsut tulee kuulemma vasta maanantaina hakijapalveluista vastattiin näin


      • ksksjsjsj

        tamkista tuli sosionomi monimuotokutsu tänään!


      • Kilikili

        Tamkin kutsu sh päivätoteutukseen tuli mulle tänään.


      • Lanssari

        Tamk sh monimuotoon kilahti kutsu! :)))


    • Jebajees

      Laureaan sairaanhoitaja, 56 pisteellä 😊

    • Nyhänjännäksmenee

      Kuis homma menee kun Hamkin ja Tamkin valintakokeet on samana päivänä? Molempiin ei siis voi osallistua 😱

      • Kaisuliiii

        Soita hakijapalveluun!


    • sotelinsoteli

      Ensihoidon valintakokeisiin tuli kutsu Kotkasta sekä Lappeenrannasta! Jes! Pitää varailla nyt hotellit/hostellin sillä julkisia ei ainakaa meneHhelsingistä niin että ehtii klo 8.00 olla paikalla. Jos joku tulossa Kotkaan 4.11/Lappeenrantaan 31.10 ja tarvetta myös majoitukselle niin jos joku naispuoleinen kiinostuu jakamaan huoneen toisen naisen kanssa olisi kiva :)

      Onnea muillekin!

      • Ensihoitsu

        Oletko kerennyt varata jo huoneen? Täällä toinen nainen tulossa kanssa kotkaan ensihoidon kokeisiin! :) asun itse kyllä Kotkansaarella, olisin voinut vain tarjota majoituksen jos ei ole pupu allergiaa. Ei tarvis yksin jännitellä sitten perjantaita :D


      • halp

        hheeeii mulla olis tarvetta majoitukselle! Mulla on Kotkassa 3.11 pääsykoe...


      • ensihoitsu
        halp kirjoitti:

        hheeeii mulla olis tarvetta majoitukselle! Mulla on Kotkassa 3.11 pääsykoe...

        Mullakin on silloin torstaina sairaanhoitajan koe! Heitä vaikka s.posti ni laitan sulle vaikka linkin mun facebookkii nii jutellaan siellä.? :)


    • Aaaaaaaansku

      Laitetaan sosionomiksi 53,2 pisteellä! Jee!

      • Aaaaaaaansku

        .....laureaan


      • Kaisuliiii

        Minne olit hakenut?


      • Kaisuliiii

        Toihan tarkoittaa, että mulla myös riitti 😁😳 Päivätoteutus Vantaa??


      • Aaaaaaaansku

        Hyvinkäälle monimuotototeutukseen :)


    • Nnnkl

      Kukaan saanut kutsua Metropoliaan?

    • Kuinkahankäy

      Tietääkö joku, onko ensikertalaiskiintiö-kriteerillä merkitystä tässä vaiheessa valintakoekutsuja lähetettäessä vai vasta varsinaisten valintakokeiden jälkeen??

      • ootteksteSamaaMielt

        Kuvittelis, ettei ko asialla oo välttämättä merkitystä hakuvaiheessa, mutta tottakai toivotaan, että hakuvaiheessa ensikertalaisuudella on jo merkitystä. Arvaan, että vaiheessa, jossa jaetaan opiskelupaikkoja, niin ensikertalaisuus vasta huomioonotetaan. By the way kovasti näyttää olevan hajontaa pisteissä


    • Pöllini

      Onpas laureaanki matalat alimmat hyväksytyt. Turhaan stressasin ettei pääse yli 50 pisteellä

      • woopwoop_

        Kutsu pamahti sairaanhoitaja ja sosionomikokeisiin savoniaan! Jes :)


      • woopwoop_

        HOps meni kommentti väärään paikkaan :D


    • jeeeeeeeeeeeeeeee

      LAUREA:

      20.10.2016 Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, Hyvinkää, alin hyväksytty pistemäärä 33.7
      20.10.2016 Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, Tikkurila, alin hyväksytty pistemäärä 40.4
      20.10.2016 Sairaanhoitajakoulutus, monimuoto, Otaniemi, alin hyväksytty pistemäärä 35.0
      20.10.2016 Sairaanhoitajakoulutus, monimuoto, Lohja, alin hyväksytty pistemäärä 31.4
      20.10.2016 Sairaanhoitajakoulutus, monimuoto, Porvoo, alin hyväksytty pistemäärä 27.7
      20.10.2016 Terveydenhoitajakoulutus, päivätoteutus, Tikkurila, alin hyväksytty pistemäärä 43.6
      20.10.2016 Sosionomikoulutus, päivätoteutus, Tikkurila, alin hyväksytty pistemäärä 50.3
      20.10.2016 Sosionomikoulutus, monimuoto, Hyvinkää, alin hyväksytty pistemäärä 45.6
      20.10.2016 Sosionomikoulutus, monimuoto, Porvoo, alin hyväksytty pistemäärä 43.5
      20.10.2016 Sosionomikouutus, monimuoto, Otaniemi, alin hyväksytty pistemäärä 44.3

    • odotellaan

      Juu ei oo tullu Turkuun tai Metropoliaan vielä kutsua, jos on tullakseen? Onko kukaan saanut ko. kouluista kutsua?

    • Mööl

      Metropoliaa täälläkin odotellaan... tuleekohan ollenkaan tänään.

    • Esivalittaja

      Eikö tuossa ylempänä, joku soittanut turkuun ja kutsut tulevat ehkä jos jaksavat ja kiinnostaa niin viimeistään 24. päivä. Melko haistapaska-meininkiä hakijoita kohtaan kun samalla turkuunkin lätkäisty kaikkien mahdottomia määrä ennakkoaineistoa. Että lukekaa nyt vielä neljä päivää turhaan ja kärvistellään. Luulisi, että rahaa tuovien opiskelijoiden palvelu kannattaisi olla muutakin kuin paskaa naamalle.

    • suski__suski

      onko kukaan saanut kutsua tamkin monimuoto sosionomiin? millä pisteillä?

      • tamkhgg

        juu tuli! pisteet 40.5 ja tänään tuli kutsu


    • diak

      Tuli kutsu valintakokeeseen! DIAK Pori, sosionomi. Omat pisteet oli 59,8.

      • Minunkin 49,8 pistettä riittivät valintakokeeseen Porin Diakin sosionomi monimuotoon. 😊


    • soteli

      Onko Jamkin kutsuja tullut???

      • anzskuu

        Laitoin hakijapalveluihin vietiä, koska itsekin odotan kutsua kätilön valintakokeeseen ja sanoivat että kutsut tulisivat vasta maanantaina..joten vielä täytyy jännittää :(


      • soteli
        anzskuu kirjoitti:

        Laitoin hakijapalveluihin vietiä, koska itsekin odotan kutsua kätilön valintakokeeseen ja sanoivat että kutsut tulisivat vasta maanantaina..joten vielä täytyy jännittää :(

        Hyvä tietää, koska iteki kuumeisesti kyttään oisko kutsua jamk sh tullu:/


    • Kuhan_mietiskelen

      Onko kellään tietoa siitä, että jos nyt haki samaan kouluun kolmelle eri linjalle, ja pääsi niistä vikan hakukohteen pääsykokeeseen, niin voiko pääsykokeen mahdollisen hyvän menestyksen ansiosta päästä vielä esim. Siihen ykkösvaihtoehdon koulutukseen? Eli ns. nollantuuko tämän esivalintakokeen merkitys varsinaisen valintakokeen myötä?

      • Mööl

        Kyllä, jos ovat saman valintakoeryhmän sisällä. Esivalintakokeen tulos nollautuu lopullisessa valinnassa ja saat tästä yhdestä valintakokeesta noihin muihinkin samassa ryhmässä oleviin pisteet. Eli toivoa edelleen on ;)


    • Eikääää

      30p /33,7p ei kutsua...Ei jääny paljoa puuttumaan. Tammikuussa uusiks.

    • tulisjo

      Mihin hait?

      • Eikääää

        Hyvinkäälle


    • Jännääää

      Täällä ootellaan kans kuumeisesti diakii/metropoliaa :) jompaan kumpaan kutsu tulossa koska laureaan ois riittänyt pisteet

      • Apuva-nainen

        Nii miekii ja nii mullakii :)


      • meilläminä

        Mä myös hain Diak:iin ja Metropoliaan. Laureaan olisi pisteet riiittäneet. Nyt ei voi kuin toiveikkaasti odotella.


    • fkhfgkhgfhkfg

      Juuri tuli Turun amkiin terkkaripääsykokeeseen kutsu pisteillä 49,7.

    • soteli

      Paljonko jamkiin hakeneet ootte saannu pisteitä?

      • anzskuuu

        59,9 :)


      • Anneeeeliii

        46.1 Luulen että on rajoilla pääseekö. Ykkösenä hain siis sh monimuotoon.


    • Jonzk

      Terkkariksi Turkuun tuli kutsu tännekkin, pisteillä 50,7!

    • Jesssss

      Turkuun sain juat kutsun

      • Soteli24

        Millä pisteellä?


    • odotellaan

      Jes Turkuun EH:ksi tuli kutsu!! Kolmeen kouluun tuli kutsu, ei vois olla tyytyväisempi!!

      • juhuuhee

        Millä pisteillä? :o


      • anzskuuu

        Paljon pisteitä?


      • odotellaan

        58,8 :)


      • anzskuuu

        jes eli mun pisteet 59,9 on riittäny jamkiin, kun ei oo tuonne tullu kutsuu kun hain toisena turkuun ensihoitajaks :)


      • odotellaan

        Niin ehkä! Riippuu jamkkiin hakeneiden pisteistä! :) mut eiköhän nuo riitä! :D


    • ghlgjhgghlg

      Onko joku saanut Turkuun sosionomi-puolelle kutsua?

      • oottaja

        ei ainakaan mulle ole


      • Mmmmmmmh

        Ei oo kuulunut myöskään kutsua.. tosin sain vaan 49,3p et tuskimpa tulee edes


      • Mmmmmmh

        Kutsu kilahti äsken!!!


      • Jeeeeee

        Kutsu oli tullut sähköpostiin tunti sitten, pisteitä 43,5.


      • täpinöissään

        Tännekin :D ja pisteitä oli vaan 43.3


    • Mööl

      Pää hajoo kohta, jos metropoliasta ei ala kuulua!!!!!

      • Bööbööböö

        Juu sais tulla!!! :)


    • heladan

      Älä huoli ei lapin amk:stakaan ole vielä mitään tullu..

    • miiiinämyös

      onko tamkiin sosionomi monimuoto puolelta jo tullut kutsut? jos on niin millä pisteillä kutsu tipahti?

      • Sossuksi

        Tamkii on mun mielestä kutsut jo laitettu. Kaveri sai sinne nimittäin..


    • Tindepinde

      Sain Turkuun sosionomi-pääsykokeeseen kutsun pisteillä 49,7.

      • Paugen

        Haitko monimuoto vai päiväkoulutukseen? Mulle tuli terkkariks mut ei viel sosionomin monimuotoon tullu. :)


      • Sekavintuntein

        Samaa mietin! Itse hain päiväkoulutukseen ja toista kertaa. (Siis keväällä hain ekan kerran ja varsinainen pääsykoe jäi väliin kun en ollut Suomessa)
        Lieköhän kutsua tulossa:/


    • juhuuhee

      Eikös metropolia ilmoittanut, että pääsykoekutsut tulevat noin viikkoa ennen varsinaisia kokeita. Ensimmäiset pääsykokeet ovat 31.10 ja siitä eteenpäin. Eli ei vielä taida metropoliasta tulla kutsuja tänään.

      • mikseisiksei

        ei vitsit. tais lapin amk:kin sivuilla niin lukea, sittenhän tässä pitää oottaa viikonlopun yli..
        zzz..
        miks ei voi joka paikkaan ilmottaa samaan aikaan..


    • Mööl

      Eikö metropolia imoittanut jollekkin joka kyseli, että tänään iltapäivällä lähettäisi kutsut?

      • klokl

        samaa mietin.


    • Sesiitäsitte

      Jos laureaan on ollut nuo pisteet niin metropoliaan on kovemmat rajat. Itsellä jäi haaveeksi.. 31.5 pistettä. Se siitä sitten.

      • tsemii

        keväällä sitten uusiksi!


    • Elppaaa

      Metropoliasta kellekkääääää?

      • Geron

        Ei ole kuulunut..


    • Jepsjooo

      Kenellekkään Hamkista?

      • vartotaanViäl

        Tän päivän päätteeks ei taija kukaan saaha ennää mittään tiettoo, jotes ei kai sit ku huoamisee


    • gigi97

      Turun terveydenhoitaja kutsu tuli tänään kolmen aikaan

      • SunWorshipper

        Kuinka monta pistettä sait pääsykokeesta? :) Itsellä tuo vaihtoehto oli 2. ja 1. vaihtoehto oli kätilö metropolia. Ja pisteitä sain 57,2.


      • SunWorshipper

        Ups siis pääsykokeella tarkotin esivalintakoetta tietenkin!


      • gigi97

        48 pisteellä pääsin


    • Ihankujalla

      Onko turkuun monimuoto-shksi tullut kenellekään kutsuja?

    • Turvotus

      Jaah, 63 pistettä ei näköjään riittänyt mihinkään. Tasan ei käy onnen lahjat.

      • Moikkelis1

        Minne hait? Itellä 64.4 eikä oo mistään kuulunut


      • SunWorshipper

        Täh, niitähän lähetellään vielä ens viikko? :D Kyllä sä varmasti kutsun saat noilla pisteillä :)


    • Sain Tamkiin kutsun Sosionomi monimutoon. Pisteitä oli 59

    • Lawerence_Of_A_Labia

      Laurea Otaniemi, oma 3. vaihtoehtoni, kutsui pääsykokeisiin. 51.9 pistettä

    • Aadahelena

      Onko kukaan saanut kutsua Helsingin Diakin terveydenhoitajan monimuotokoulutuksen pääsykokeisiin?

      • hmu

        Samaa odotellaan täälläkin! Onkos se nyt niin, että kun omat pisteeni olivat 58,7, ja Laureaan terkkariksi (joka mulla vaihtoehto nro 2) alin hyväksytty on 40 jotain pistettä, eikä sinne ole kutsua kuulunut, eli pisteeni on riittäneet ykkösvaihtoehtooni eli Diakiin?


      • Aadahelena

        Luultavasti näin :) Luulisi, että Diakiin matalampi pisteraja.


      • Piiparilla

        Jes,tänään tuli kutsu. Onnea kaikille, 3.11. nähdään!


      • hmu

        Jess tänne kans!


    • Toiveikashakija

      Heippa!
      Osaako kukaan kertoa, että voiko minulle tulla kutsu neljännen hakuvaihtoehdon pääsykokeisiin (sosionomi lamk) vaikka sain kutsun kolmanteen vaihtoehtoon (sosionomi laurea), koska sain kutsun myös toiseen hakuvaihtoehtoon (terveydenhoitaja laurea) ja laureassa terveydenhoitaja- ja sosionomikoulutuksen pääsykokeet ovat samana päivänä ja täytyy valita kumpaan osalistuu. Kun valitsen terveydenhoitajakoulutuksen kokeen, sulkeutuu sosionomi kokonaan pois?

      • Kaisuliiii

        Jos ne koulut on valintayhteistyössä mukana, niin kyllä luultavasti saat kutsun.


    • innoissaaaaaaaaaaan

      Pisteet esivalinnasta 44.7p ja sosionomi päivätoteutukseen turkuun tuli kutsu :)

      • Sekavintuntein

        Haitko ekaa kertaa? Mihin aikaan tuli viestiä?
        Hermoja raastaa tää odottelu:/


      • innoissaaaaaaaaaaan2

        s-posti tuli joskus ennen viittä. Hain jo keväällä ja silloinkin tuli kutsu pääsykokeisiin mutta paikka ei napannut vielä. Vähän myöhässä nyt vastasin, tuliko sulle kutsu?


    • Kylläpäkyllä

      Xamk Mikkeli terkkari, kutsu tuli tänään puoli viiden aikaan.

      • Kokeeseenosallistunut

        Tänne tuli kutsu myös, mutta näköjään kaikki esivalintaan osallistuneet on saaneet kutsun. Onko sulla tietoa niistä varsinaisista valintakokeisiin, mitä mahtaa pitää sisällään?? 🤔


      • Sesama
        Kokeeseenosallistunut kirjoitti:

        Tänne tuli kutsu myös, mutta näköjään kaikki esivalintaan osallistuneet on saaneet kutsun. Onko sulla tietoa niistä varsinaisista valintakokeisiin, mitä mahtaa pitää sisällään?? 🤔

        Olikohan jotain haastatteluja?


    • Jännittynyt

      Onko joku saanut Poriin sairaanhoitajan pääsykokeisiin kutsun?

    • Kaisuliiii

      Ei sit Metropoliasta kuulunut, vaikka lupasivat aloittaa tänään kutsujen lähetykset....

    • NiiiiinKiitollinen

      1) Turkuun
      2) 20.10. 15:51
      3) Sosionomi, päivätoteutus
      4) 52,1

      <3
      Onnea kaikille kokeeseen ja vielä kovemmin voimia niille, joita ei nyt kutsuttu. Tiedän mikä tuska se on...ja jännitys edelleen kova, vielä ei olla koulussa.

    • Marja1980

      oamk tuli kutsu sh mutta savoniasta ei ole tullut vaikka nettisivuilla luki etta kaikille laittavat kutsun jotka on tehny esivalintakokeen

      • odotellaanKuitenkin

        Jos laitoit hakupapereihisi, että haet Iisalmen toimipisteeseen, niin saat kutsun. Jollet, niin ota yhteyttä joko opintopolun kautta eteenpäin tai suoraan Savonian Iisalmen yksikköön. Onnea pääsykokeisiin.


      • Marja1980

        kyllä laitoin että haen iisalmeen. minäpä odottelen vielä huomiseen ja soitan


      • kaimaJännää

        Hyvä niin ja hienoa, että vielä löytyy opinahjoja, jotka kutsuvat kaikki valintakokeeseen. Näin pitäisi olla useammissa ahjoissa.


    • nimimerkitö

      kuopio monimuotoon haku ja pääsykoekutsu iisalmeen.

      • Marja1980

        sairaanhoitajaksiko hait? millon tuli kutsu iisalmeen??


      • nimimerki
        Marja1980 kirjoitti:

        sairaanhoitajaksiko hait? millon tuli kutsu iisalmeen??

        Sosionomiksi. Eilen tuli sähköpostilla kutsu.


      • Mee84

        Samoin tuli tännekin eilen kutsu sosionomin monimuotoon 👍


    • jännittynyt

      Tuleeko esim Turkuun valintakoekutsu kaikille samaan aikaan, vai onko mahdollista että tulee vielä myöhemmin?

    • Pänttäämään

      Turkuun tuli kutsu th-linjalle.
      Esivalintapisteeni olivat 39,jotain. En osannut odottaa kutsua!

      • huips

        Jep, mulla pisteitä oli rapiat 36! ja sain kutsun :D herättääkö ajatuksia ne materiaalit? Mun mielestä kyllä aika pahat, 4 isoa tekstikokonaisuutta !!! :O


      • pänttäämään

        No just kaivoin pääsykoekirjan kaapista, olin ehtinyt haudata sen sinne jo takaisin. :D
        Kyllä olen sitä mieltä, että mieletön munkki saa käydä, jos ehdin tämän materiaalin kahlata läpi, sisäistää lukemani ja pärjätä menestyksekkäästi pääsykokeissa. :D Matikkaosiokin mietityttää.


      • huips

        No kyllä.. Samaa mäki mietin :D mua mietityttää enkkuosio. voi luoja


      • huips

        Mietin tässä, että onko teiänkin mielestä turun pääsykokeet jotenki tosi vaikeen oloset? En oo missään nähny että noin suureen matskuun mitä pitäis lukea ja sitte vielä ulkoa osata.


    • kärsimätön-

      Tietääkö kukaan, onko diak pieksämäen sosionomi (toteutus Kajaanissa) tullut kellekkään kutsuja?

      • huhhuhuhuhuhu

        Tuli mulle tänään.


      • jännittynyt

        onkohan helsingin diakin kutsut jo lähetetty D:


    • mietteliäs100

      onko joku saanut lapin amk:sta kutsua?

      • Happyfeet79

        Tänään tuli


    • Pauliiiiiina

      Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, Tikkurila, alin hyväksytty pistemäärä 40.4
      Ja mun pisteet olivat 40.8, hypin onnesta tänään kun kutsu tuli :D

    • Sain kutsun tänään Pääsykokeeseen. Sairaanhoitaja monimuotokoulutus. Pisteitä 23,6... Jos minä sain, niin kyllä raja on matala :D

      • odottelija001

        Pienemmät koulut kuten lapin amk- kajaanin amk esim. niin viimevuonna pisteraja oli 6 ja pääsin itse kutsuihin 11 pisteellä , koska tein kokeen 10minuutissa arvaamalla jokaisen vastauksen


      • piste10

        minne pääsit?


    • odottelija001

      Itse odottelen lapin amk:sta kutsua myös ! eiköhän huomenna tai viimeistään maanantaina kutsu tule :)

    • ropsu666

      jos kutsu tulee niin mitä voi odottaa että siel varsinaisessa kokeessa sit on? oliko joku jo kevääl?

      • Soteli24

        Onko kukaan hakenut Saloon? Jos on niin onko kutsu tullut???


      • Jokilaivuri

        Haettu on mutta ei kutsua. Ilmeisesti kutsuja ei ole lähetetty. On kyllä niin vituralleen järjestetty tämä valintaprosessi.


    • Voihanilonpäivä

      ​LAMKin sivulta äsken kopsattu. JEE ovi auki valintakokeeseen sekä sairaanhoitajaksi että fyssariksi!!!! Tuossa lukee et postittavat kutsut siis oikeella ETANApostillako????

      Valintakokeet ja esivalintatehtävät

      Ajankohtaista

      Sosiaali- ja terveysalan valintakoekutsut postitetaan 21.10.2016. Lisäksi hakijoille on lähetetty esivalintakokeen pistemäärä sähköpostitse. Alimmat pistemäärät, joilla on valittu LAMKin sosiaali- ja terveysalan valintakokeeseen ovat:

      Fysioterapeutti (AMK), monimuotototeutus: 45,2 pistettä
      Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus: 37,5 pistettä
      Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 32,0 pistettä
      Sosionomi (AMK), päivätoteutus: 42,6 pistettä

      • Surullinen123

        Höh no taisi tänä vuonna jäädä kutsu sitten tulematta voi harmi kai tässä pitää alkaa sit töitä etsimään. Nimittäin pisteitä vain 27


      • Huojentunut123
        Surullinen123 kirjoitti:

        Höh no taisi tänä vuonna jäädä kutsu sitten tulematta voi harmi kai tässä pitää alkaa sit töitä etsimään. Nimittäin pisteitä vain 27

        Tarkoitatko lamkilla siis lahden amkta etkä lapin ehkä toivoa on vielä jäjellä :D


      • Voihanilonpäivä

        Juups LAMK on Lahti ja Lapin amk on "virallisesti lyhennettynä" Lapin amk 😂 Kerran asiasta jollain palstalla kinaa asiasta seuranneena 😁😏


      • löytyvätTäältä

    • Edessäpäin

      Onko joku ollut aiemmin sosionomin pääsykokeissa?
      Mitä kaikkea se pitää sisällään?
      Ja perustuuko kirjallinen osuus vain ennakkomateriaaliin vai pääseekö taas pähkäilemään matematiikkaa ja englantia?
      Kiitos vastauksista jo etukäteen:)

      • sossupummit

        ainakin viime keväänä helsingin metropolian sosiaalialan kirjallisessa osuudessa oli esseetehtävinä "minä sosionomina" ja sitten joku motivaatiokirje, joka itsestään piti kirjoittaa.


    • Lapinamk

      Lapin amk valintakoekutsu tuli aamulla. Pisteillä 34,9 eli en todellakaan ois uskonu et tulee :D

    • apuvaa10

      Lapin amk kutsu tuli.
      39,2 pisteillä sairaanhoitaja monimuoto sekä sosionomi. 👍

    • Amkkk

      Onko kukaan saanut kutsua joensuuhun sairaahoitajaksi?

      • Ttv85

        Mulle tuli kutsu eilen 😊


      • Abc123998

        Torstaina tuli kutsu sairaanhoitajaks monimuotoon 40,5 pisteellä


    • Hulluksituleva

      Metropoliasta kuulunut kenellekkään vieläkään?

      • Kaisuliiii

        Ei 😭


      • Alle50

        Metropoliaan yli 50 pistettä niin pääsee kokeisiin.


      • Karooooooooooooo0
        Alle50 kirjoitti:

        Metropoliaan yli 50 pistettä niin pääsee kokeisiin.

        Löysitkö jostain pisterajoja?


      • 292

        Mistä tuollainen tieto?


    • Onpasoutoa

      Outoo, Tamk sosionomi monimuoto oli mun eka vaihtoehto, mut kutsua ei oo tullu, vaikka pisteet oli 51.5 ja huonommillakin pisteillä on kutsun saanu.

      • Kaisuliiii

        Haitko muualle kans sosionomiaan? Saat luultavasti toisesta koulusta kutsun. Itsellä 54,9 ja Laureaan ja Metkaan olin hakenut. Laurean alin hyväksytty oli 50,6 enkä saanut kutsua. Siksipä tiedän, että Metka kutsuu...


    • Happyfeet-72

      23pistettä ja pääsykokeisiin tuli kutsu Jippikaijee!

      • onneakuitenkin

        Minne niin?


    • Ääkss

      Hamkista ei kuulu vieläkää.. :(

      • Eijaksaodottaa

        Eikä Diakista ole kuulunut... Toiv tänään tulee sieltä tieto muuten on piiiitkäää viikonloppu edessä


    • Jihuuuuuu

      Sain juuri kutsun diak Hki pisteillä 46,7.

      • Jihuuuuuu

        Siis sosionomi linjalle


      • Kaisuliiii

        Onneksi olkoon! Nyt sit Metkan kutsuja odotellessa menee hermot itsellä. Taas sanoivat hakijapalveluista, että tänään tai viimeistään maanantaina 😭. Jos menee maanantaille niin on tosiaan pitkä vklp edessä 😭😭.


      • odotellaanVielä

        vl on sitten edessä ja voi olla hyväkin niinpäin vaikos mitä


      • ainosiili

        Jos eivät vielä ole varmoja, ehtivätkö tänään, niin tuskin tarvitsee muutamaan tuntiin henkeään pidätellä :)


      • eijaksaodottaa

        Diakiin Helsinkiin tuli kutsu about tunti sitten. Nyt vaan kohti seuraavaa piinaavaa odotusta 😊


    • Allim

      ite sain esivalintakokeesta 54,6p. ja hain ekana metropoliaan fyssariks ja tänään tuli viestiä Saimaan amk:sta että sinne sitten kokeeseen. Jäi kyllä mietityttää paljonko mulla vaihteeks jäi et olisin päässy metropoliaan kokeeseen... :/ viimeks jäi vaan 0,4 pisteest!

    • Toiveiias

      Lapin amk kutsu tuli pisteitä 23 :) outoa kun ei ole edes haastattelua ehkä jopa minulla nyt mahdollisuus päästä ku se on aina vähän kusenu ...

    • Reks12r

      Soitin metropoliaan. Sanoivat, että yhtäkään kutsua ei ole vielä lähetetty. Aloittavat tänään ja viimeistään kutsu tulee maanantaina.

      • Jännittää

        Ei malta enää odottaa niitä kutsuja! Itsellä 60,6 pistettä ja hain metropoliaan fysioterapeutiksi. Jännittää


      • 718

        Pääsin Metropololiaan pääsykokeisiin! Tuli juuri kutsu 😊


    • Odottelijavaa

      Jamkista tietoa?

      • VarmaaTietoa

        Tulee maanantaina tai viimeistään tiistaina valintakoe kutsut.


    • Innokasss

      Onko tietoa Vamkista?

      • alanvaihtajaksiko

        ei ole kuulunut vielä mitään, sitä odotellaan!


      • Innokasss

        Minkälaiset pisteet sulla? :) Täällä 50 että luulisi riittävän.. Halu päästä kouluun on kova!


      • alanvaihtajaksiko

        63, että olettaisin minäkin kyllä kutsun käyvän :) Tsemppiä kutsun odotteluun!


    • Jasse96

      Onko kukaan saanut kutsua sh SAMK (satakunnan amk)???

    • Apuva-nainen

      Diak Helsinki sosionomi monimuoto,pisteet 50.9. Tsemppiä kaikille :) Metropoiliaa vielä odottelen...

      • Huomioithan

        Valitettavasti et saa kutsua enää Metropoliaan, kun sait jo kutsun Diakiin. Nämä tekevät valintakoeyhteistyötä. Kutsu tulee siihen hakutoiveeseen, mihin pisteet riittävät. Ellet sitten odota kutsua johonkin muuhunkin koulutukseen kuin sosionomi.


    • anzskuuu

      TAMKiin tuli kutsu sairaanhoitajan pääsykokeeseen pisteillä 59,9 :D vielä odottelen kutsuu Jyväskylästä

      • Lanssari

        Monimuoto vai päivä? Itselle tuli TAMKiin kutsu sh monimuotoon ja jkl odottelen vielä :)


      • anzskuu

        Päivätoteutus :)


    • carda

      Seamkiin tuli kutsu terkkarin ja sairaanhoitajan pääsykokeisiin pisteillä 53.8 :)

      • hakijs

        ja sun pisteetkö oli pohjat ko amkiin


      • carda

        Ei tietoa pisterajoista.


      • OnneaKokeeseen

        Kiitos tiedosta ja luotettavuudesta. Seamk:n sivuilla oli aamulla, että viim. 24.10. tulee kutsut ja just on, ett kutsut on lähetetty kaikille. Mulla on ammatti ja ko. alalle on tunkua, vaan olen itse lopen kyllästynyt ko. alaan. Tomia pitää hakea niska vääränä, mutta mitään muuta ei ole tarjolla kuin työpätkiä ja pätkät on usein kaukana kotoa. Haen keväällä uudelleen, koska haluan kouluttautua uudelleen. Pettymys on suuri, mutta pääsykoe oli yllättävän vaativa enkä tiennyt lainkaan etukäteen, että millainen esivalintakoe on. Oli ko. koetta edeltävänä yönä joku vatsatauti yöllä ja kun ekat kysymykset luin, niin menin kipsiin. Monivalinnoissa meni paljon aikaa enkä ehtinyt tehdä koetta loppuun. Tvsti Seinäjoelle valikoituu TYÖLLEEN omistautuneita opiskelijoita.


    • meffus

      osaako joku fiksumpi kertoa, että miksi minulle ei ole tullut kutsua Laureaan vaikka pisteet olivat 40,6 eli riittivät. Vaikuttaako hakutoiveet? Opintopolun omilla sivuilla luki koulujen kohdalla että opiskelijavalinta vielä kesken.

      • jepuli1111

        Vaikuttaa! Mikä ensimmäinen hakutoiveesi oli? Yhteisvalinassa olevien koulujen kesken mennään vain yhteen kokeeseen, joka otetaan huomioon alemmissa hakutoiveissa :)


    • Onnessaanxd

      Lapin AMK pääsykokeisiin päästy hyvä fiilis:)

    • Elppaaa

      Odottaminen on iha pyllystä..:((((

      • Soteli24

        En kestä, Salosta ei ole vieläkään kuulunu mitään, onko kukaan tietoinen ??? Mun pää hajooo


    • Soteli24

      Mä En kestä, Salosta ei ole vieläkään kuulunu mitään, onko kukaan tietoinen ??? Mun pää hajooo

    • UlapallaSeilaava

      Ei ole juu tullut..... Kun tulevat, niin laitan kyllä palautetta. En ole näin paskaan järjestelyyn ja ilmoituskäytäntöihin hetkeen törmännyt. Salo kuitenkin kuuluu turun kanssa samaan ja turkulaisille on suurimmaksi osaksi kai jo ilmoitettu.

    • Oona19

      Kukaan ei oo laittanut mitään Samk.ista . Tietääkö joku koska kutsutaan?

    • Koulussako

      Tampereelta tuli sh kutsu klo 11.17 :) pisteitä esivalinnasta itsellä 60,1

    • Jippiiiiii

      Lapin amk:hon oli tullut kutsu,pisteitä 36,34.sh ja monimuoto.kemin laitoin eka ja rovaniemi toka,kemissä on kokeet.onko näin että kun valittiin ensimmäiseen vaihtoehtoon ja jos pääsykokeista pääsee läpi niin voin valita kumpaan kouluun menen?enpä ois uskonu että noin paskoilla pisteillä pääsee:) nyt on pakko harjoitella matematiikkaa!

      • pröööt

        mulla oli sh monimuoto Oamk Oulainen 1. vaihtoehto josta tuli kutsu jo eilen, ja Kemi 2. vaihtoehtona, ilmeisesti Oamk ja Lapin Amk tekee yhteistyötä ja näin ollen Lapin Amkiin ei erillistä kutsua tule, ois se muuten jo tullu mun 40pisteellä... :D


      • Anneli112

        Mullla sama :) kai kemin sosionomilinja kuuluu myös tuohon samaan valintaryhmään? :0


    • I....999

      Lapin amk pääsee vissiin miinuspisteillä 😲

    • saasnähä

      Matikka ei pitäs olla niin hankalaa kuin esivalintakokeessa, tai ainakin huonon matikkapään omaavana tuntui tosi vaikeelta. Käsittääkseni itse valintakokeessa on perusmatematiikan tehtäviä, kuten allekkainlaskuja, yhtälöitä, prosenttilaskuja jne.

    • lähäri74

      Onko joku päässyt Turkuun jo?

      • pisteitäJaossaNiukasti

        Seamkin alimmat pisteen sh:n koulutukseen ovat tänä syksynä 42,8


      • Lukutoukka25

        Jaa että ihan kouluun suoraan? Oisko kuitenki valintakokeeseen


      • näinTekisinJo

        Soita Turun hakijapalveluihin, jollet jaksa odottaa. Saat heti ymmärrettävän vastauksen.


      • täpinöissään

        On tullut kutsu Turkuun valintakokeeseen, sosionomi päivätoteutus :) 43,3p oli mulla vaan esivalinnasta


    • ainosiili

      Metropolia fysioterapian päivätoteutuksen pääsykokeeseen tuli juuri kutsu \o/ Omat pisteet 63,1.

    • n12345

      Metropolia fyssari, 54,9 :)

    • Moikkelis12

      Kutsu metropolian fyssariin tuli äsken :)

      • VlnHjvk

        Paljon sulla pisteitä?


    • Ikionnellinen

      Omg! En voi uskoo!!!! Metropolian fyssari kutsu tuli! Omat pisteet 60.6

    • Poikapoikanen

      46,7. Riittääköhän fyssariin mitenkään
      :(

    • Moikkelis12

      Mitä luulette ton metropolian fysioterapian kirjallisen kokeen sisältävän :)?

      • Samaamiettivä

        Mietin ihan samaa. Olisiko jollain keväällä pääsykokeessa käyneellä jakaa tietoa? :)


    • ria91

      Metropolia ensihoitoon ja röntgenhoitoon kutsu tuli äsken 😊

      • Äqsorng

        Millä pisteillä?


      • Heheidi

        Mulla tuli kans noihin ja fyssari myös. Fyssari onneks 1.11. Mut röntgen ja ensihoito päällekkäin toisena päivänä joten valitsen röntgenin joka oli mul ykkösvalinta. Pisteitä mul 57,4.


    • Puudeli8

      Tamkiin sh puolelle on tainnut tulla jo kaikki kutsut. Millaisilla pisteillä ihmiset kutsuja saaneet?

      • Kilikili

        58,2


    • kolmeysi

      millä pisteillä pääsitte metropoliaan sairaanhoitaja -kokeisiin?

    • Jatkoroikka

      Metropolia röntgen 56,4 ja jatkoon

    • Kievi

      Metropolia, kätilö, kutsu tuli n. 15 min sitten. Oli 1. vaihtoehto, esivalintakokeen pisteet tasan 50.

    • Dudde

      Metropolia bioanalyytikoks tuli pääsykokeeseen kutsu ja pisteet oli mulla 52,1

    • Fkandkan

      Metropolia kätilölinjalle kutsu, 52,1 pistettä.

      • Fkandkan

        Ja mulla vasta kuudes vaihtoehto toi, ensimmäinen sote-alan koulutus hakemuksessa.


    • Elppaaa

      Jeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • Jejejee

      Metropolia sosionomi monimuoto tuli just pisteillä 55.6 :)

    • Fyssari

      Metropolia fyssari 57,5 pistettä ja kutsu tuli! Jee! Mietityttää toi ryhmätilanne, onkohan se jokin liikunnallinen osuus, ryhmähaastattelu tai -tehtävä?

      • Moikkelis12

        Tuskin liikunta kun eivät pyydetä ottamaan liikuntavaatteita mukaan


    • Jejeee

      Hehe älkää stressatko mulla oli 38,5 pistettä ja luovuin heti toivosta että niillä mihinkään kouluun pääsis... Mutta Metropolia sairaanhoitajaks tuli kutsu.. Oon happy!!

    • Tullakkovaieikötulla

      Onko kukaan saanut Diakista terveydenhoitajan monimuotoon kutsua?

      • Aadahelena

        Mä sain tänään iltapäivällä. Pisteet 48.6.


    • SunWorshipper

      Tänään klo 15.23 oli tullu kutsu Metropoliaan kätilö-pääsykokeeseen, joka oli mun 1. vaihtoehto! :) Jes <3 Pisteitä oli 57,2. En tiedä mitkä oli alimmat pisteet millä sai kutsun sinne.

      • SunWorshipper

        Näköjään alimmat pisteet oli 44,8 millä sai kutsun :)


      • anzskuu

        Mistä niitä pisterajoja näkee?


    • Kaisuliiii

      Metkasta kutsut: Toimintaterapia, Suuhygienisti, sosionomia, Fyssari!! Voi tätä onnen määrää 😊😊😊
      Onnea kaikille kokeisiin!!

      • Aliisaaa

        mitkä oli alimmat pisteet metropoliaan suuhygienistiksi?


      • Kaisuliiii

        43,6 oli kai alin hyväksytty


    • Bööbööböö

      Jeeee!
      Metropolia antaa kätilöntyön pääsykokeisiin tuli kutsu pisteillä 59,3! 😄 😅 käääääk!!!!

    • Entajua

      Mä en kyllä ymmärrä tätä soteli systeemiä. Miksi kokeeseen otetaan ihmisiä jotka ei saanut edes puolet kokeesta oikeen? Mä ymmärrän kun epäonnistuu jostakin syystä, mutta tosi hienoo et silti pääsee kokeseen esim pisteillä 35-40. Sitä mä en ymmärrä et miks pitää väkisin ottaa semmosta 20p väkeä... Mikä tää tämmönen väkisin paikat täytettävä politiikka on?

      • Dudde

        Perustuu ihan siihen, että pääsykokeeseen kutsutaan tietty prosentuaalinen määrä alotuspaikkoihin nähden ja jos kyseisen koulun hakijoilla on pisteet semmoiset et tämä prosentuaalinen määrä tulee täyteen vasta kun otetaan kaikki, jotka ovat saaneet 20 tai yli pistettä pääsykokeeseen. Siihen alalle soveltuvuuteen kun vaikuttaa muutkin asiat ennakkokokeen pisteiden lisäksi.


    • LahoPuuOrava

      Ja omat 65 pistettä eivät edelleenkään ole tuoneet yhtään kutsua. VMP!!

    • tuujoo

      VAMK:istä kuulunu ?

      • Tulisnytjooo

        Ei, koko päivän odotellu ja hieman tympii nytku näyttää että pitää venaa vklp yli.. Ootko sh vai sossuks hakenu? Minkämoiset pisteet tuli?


      • Schwarzesimson

        Itellä taitaa toi 46,7 olla liian vähän fyssariks. Kertoilkaa vähän millä pisteellä pääsette niin osaa vähän arvioida.


      • Moikkelis12
        Schwarzesimson kirjoitti:

        Itellä taitaa toi 46,7 olla liian vähän fyssariks. Kertoilkaa vähän millä pisteellä pääsette niin osaa vähän arvioida.

        Jossain oli n. 45 raja


      • tuujoo

        Sh:ks hain, pisteitä 40 etten tiiä yhtää tuleeko ees kutsua, sen takii ei jaksais oottaa maanantaihi :( minne sä ja paljo pisteitä?


      • Tulisnytjoo
        tuujoo kirjoitti:

        Sh:ks hain, pisteitä 40 etten tiiä yhtää tuleeko ees kutsua, sen takii ei jaksais oottaa maanantaihi :( minne sä ja paljo pisteitä?

        Sh myös ja 49,4 pistettä.Toivottavasti raja on matalalla!


    • hööh

      Lapin amk sosionomilinjalle ei ole kuulunut mitään. Surkeat 47 pistettä, harmittaa kun en ehtinyt lukea yhtään. Sh koulutus jo alla, joko vaikuttaa pääsykokeisiin pääsyyn kiintiöt??

      • anteeksnyvaa

        Ja mielit sosionomiksi. Mieti nyt vielä


      • Jeijeijeiee

        On kyllä matalat pisterajat :O


      • enskertalainen

        Ja ko. rajat ei lohduta kaikkia hakijoita. Esivalintakokeessa oli tosi haasteelliset monivalintatehtävät, koska aikaa pähkäilyyn ei ollut. Ensi kerrax pitää opetella aineisto ulkoa - Aaah


    • Jeijeijeiee

      Lapin amk sosionomi monimuotoon tuli kutsu pisteillä 49,4. Olin jo luopunut toivosta, kun pisteet noin huonot :)

      • Mitänyyt

        Hääh? 50 ja ei kutsua vielä...


    • MikäKestää

      Oonkohan mä ainoo joka oottaa sosionomin (Turku) päivätoteutukseen viestiä?
      Yli 50pinnaa tuli ja käsitin et tääl oli jotku päässy alemmillakin pisteillä.
      Kiva sit venailla tässä viikonlopun yli..

      • dddf

        mulle tuli eilen jo :o 43.3p


    • mööki

      Ei riittäny ei D:

    • Yllättynyt

      Tänään kilahti pääsykoekutsu suuhygienistiksi. Metropoliaan. Kuka muu tulossa?? Pisteet oli 43.8/80

      • Kuinmyös

        Tänne myös! 44,8 pisteillä.


      • VikaVisiitti

        Hampaidenhoitajia arvostetaan hurjan vähän eli kyllä suomi kakskytnelosella Sotelin vuoksi visiteeranneena katson visiittini jälkeen hoitajia aina tosin tavoin eli hartaasti ja arvoastaen Onnittelen teitä kaikkia hoitoalalle hakeneita hyvistä pisteistä. Koe oli vaativa ja kaikki te, jotka selviydyitte valintakokeeseen, niin voitte iloita saavutuksesta ja olla ylpeitä opiskelupaikan hakijoita.


      • Hampaatkuntoon

        Myös minä sain pääsykoekutsun suuhygienistiksi. Näköjään kutsuja lähetetty 100, montakohan otetaan? 😊


    • ellmuu

      Metropoliaan tuli kutsu röntgenhoitajaks ja sosionomiin pisteillä 49.1!!

    • kuolenjännitykseen

      Ei Saloon sh päivätoteutuksena tullu vielä mitään?

      • Soteli24

        Mä kans odotan sama


    • Ahdistaajapierettää

      Eikä monimuotoon. Olisikohan kutsuista vastaavalla alkanut aikainen viikonloppu. Mitä sitä nyt sellaisia turhia kutsuja pohtimaan.
      Vois maanantaina muutaman sanan vaihtaa asiasta jonkun laatuvastaavan kanssa.

      • kuolenjännitykseen

        Samoilla linjoilla ollaan. Yritä tässä nyt sitten tehdä töitä ja lukea niiin että pystyy vielä keskittymäänkin!


    • Lawerence_Of_A_Labia

      Metropoliaan tuli kutsu geronomilinjan pääsykokeeseen, 51.9 pisteellä

    • Anna762

      41,5 pistettä riittivät metropoliaan sosionomi ja sairaanhoitaja

    • diidii2

      44pistettä ja kutsu metropoliaan optometriaan sekä kätilöksi

      • optikoksi

        Jee mäkin sain kutsun metropoliaan optometriaan!


    • PERKELEEEEEEEEEEEEEEE

      EI KIINNOSTA VITTUAKAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Einäyeikäkuulu

      Hakiko kukaan Hamkiin ja tuliko jo kutsu?

      • Hitaathämäläiset

        -hamkin sivulla lukee että kutsut noin viikko 43 eli älkäämme panikoiko vielä ;)


    • Jaana8876

      Muita, jotka oottaa vielä kutsuja sosionomiks TAMKiin tai Metropoliaan? Kokeesta vajaa 60 pistettä, että pitäs kyllä tulla kutsua. TAMK oli mulla ykkösvaihtoehto.

    • Itsevaan

      Menkää valmistumaan työttömäksi tai tonnin palkalla pätkätöihin. Lähden itse ulkomaille töihin, maahan jossa työtä kunnioitetaan ja siitä maksetaan.

    • Emmsskkiiiii

      Koska on valintakokeet metropolia, jyväskylä ja savonia? :)

      • Marja1980

        Savoniassa oli ainaki 3.11


    • Malttamatoon

      Onko kukaa saanu tänää kutsuja? Ite ootan Jyväskylästä

      • malttamatonmyös

        jep, mäkin odotan JAMKiin kutsua, mutta ei oo vielä ainakaan kuulunut.


      • Malttamatoon

        Mikähän JAMKilla kestää niin kauan kun eihän sinne pääsykokeisiin edes kutsuta niin paljoa väkee :/ tyylii kaikki muut koulut lähettäny jo kutsut


      • Huomioi

        Ootteko varmoja, että ylipäätään saatte kutsuja? Esim. hakijoita 850 sh päivätoteutus ja pääsykokeeseen pääsee vain 60 joten taso on todennäköisesti huomattavasti kovempi kuin muihin kouluihin. Muista aloista puhumattakaan.


      • malttamatonmyös

        ärsyttävää tää odottelu.. Periaatteessa voisi soittaa hakijapalveluihin, mut en uskalla jos en ookkaan päässyt pääsykokeisiin :D


      • anzskuu

        Nyt oli pisterajat julkastu kätilö 44,1 ja sh päivä 43,9 :D jeiii omat pisteet 59,9 jote riittää kevyesti! Lukee myös et kutsut tulee tän viikon alussa


      • saanam

        Jep huomasin saman! Itselläkin riittää kevyesti sekä kätilöön että sairaanhoitajaan! :D Onko siis sh ja kätilöllä samat pääsykokeet vai eri? Ku ne kuuluu kumminki samaan valintakoeryhmään..


      • anzskuu

        Luulisin että samat kun ne kokeet on merkattuki samalle päivälle ja sanotaan vaa et hakijat kutsutaan aakkosjärjestyksessä :D Ootko ekaa kertaa JAMKissa pääsykokeissa? Ite kävin keväällä vaan TAMKissa kokeissa enkä päässy ja mietin et mitenköhä tonne vois valmistautuu


      • saanam

        jep oon ekaa kertaa! Keväällä en päässy esivalinnasta läpi, jäi 0,6 pojosta kiinni :/ Ite aattelin valmistautua lähinnä kertaamalla vähän matikka, se kun ei todellakaan oo mun vahvinta osaamsta :D


    • VihainenNakki

      Nyt tuli Saloon vihdoin ja viimein kutsut. Erittäin epäreilua ja epätasa-arvoista kohtelua verrattuna Turun opiskelijoita kohtaan.

      • Turhautunuttt

        No ei ole kyllä tullut kaikille turun hakijoille kutsua vielä, et turhaan rupeet tollee heti lokeroimaanan.
        Nimim. Turun amk hakenu eikä kutsua ole näkynyt


    • Soteli24

      Jeee nyt tuli vihdoin ja viimein kutsu Saloon sh päivätoteutus vain 19,3 pisteillä, onneksi olin sentään sinne hakenut, tällä kertaa pakko päästä läpi valintakokeesta✌

      • Pihalla1

        Mä olin vähän pihalla noista liitteiden toimituksesta. Lähetittekö jotain?


      • Formulakuski

        Todistukset yms. toimitetaan vasta kun opiskelupaikkaa on vastaanottamassa.


      • Soteli24
        Pihalla1 kirjoitti:

        Mä olin vähän pihalla noista liitteiden toimituksesta. Lähetittekö jotain?

        Joo mä toimiin liitteet mutta hiukan myöhässä. Tutkintotodistukset


      • keväälläUusiks

        Mä en päässy minnekään kahdellakytseitsemällä. Koe jäi armottomasti kesken ja nyt kokeen jälkeen oon vasta jyvällä ko. kokeista.


    • Prkl12345

      Tänne ei oo vieläkään tullu salosta kutsua! Soteli pisteet 41

    • VOIMIKSI

      Hain turun amk terveydenhoitajaks ja sain esivalintakokeesta 33.1 pistettä. Olen tosi pettynyt, koska olin harjoitellut siihen ja valmistautunut hyvissä ajoin. Mielestäni koe meni hyvin, mutta ei näköjään. Tänään pitäis sit tulla viimeistään kutsu varsinaiseen kokeeseen, sitä odotellessa. En varmaankaan pääse tolla pistemäärällä, ku porukka saanu yli 40 pistettä ja saanu kutsun jo. Sanon vaan, että aika paskaa tää esivalintakoe, koska se ei kerro sitä tiedonmäärää mikä sulla on. Mä voin sanoin kertoo kaikki ne artikkelit, mutta koe ei mennykkää hyvin. Voi rehellisesti sanoa että vituttaa ja kyllä kannatan sitä vanhaa pääsykoe systeemiä. JA SE ETTÄ PÄÄSYKOKEESEE PITÄÄ LUKEA N 400 SIVUA ANATOMIAN KIRJAA??!! Eikö se pitäis mennä niin, että sitten kun on päässy sisälle ja opiskelee alaa niin silloin on niitä anatomian kursseja ja sitten opsikellaan kunnolla solut, verenkierto yms.. Ihan sama turhaan mä täällä valitan...

      • Erittäinturhautunut

        Olen täysin samaa mieltä! Sotelin systeemi on todella epäinhimillinen.. En tajuu mitä tekijöiden päässä liikkuu. En tajuu myöskään sitä, että vaikeutetaan opiskeluun pääsyä?? Niinku missä se logiikka on


    • Tietämätönnn

      Tietääkö joku, että lasketaanko YO-pisteet esivalintakokeen pisteisiin?

    • Hilima153

      Ei lasketa. Pisteet nollautuu ja opiskelijavalintaan vaikuttaa valintakoe koulumenestys. Onko muuten HAMKiin tullu jo kutsuja?

      • Missäviipyy

        Ei oo ainkaan minulle.. entä muille?


    • Lotteka

      Onko kenellekään tullut kutsua Metropoliaan toimintaterapeutin pääsykokeisiin? Jos, niin millä pisteillä ja onko pisterajaa tiedossa?

    • Minäkjgfgjg

      Tietääkö kukaan tamkin pisterajoja sairaanhoitoon?

    • kghkjghjigh

      esivalinnalla mitään väliä kun nollaavat ne varsinaiseen kokeeseen...

    • Soteli24

      Esivalintakokeen pisterajat syksy 2016

      Alla on listattu koulutuksittain esivalintakokeen alimmat pisteet, joilla on saanut valintakoekutsun varsinaiseen valintakokeeseen. Kutsu lähetetään ainoastaan niille hakijoille, jotka kutsutaan valintakokeeseen. Hakijoille, joita ei kutsuta valintakokeeseen, ei lähetetä erillistä viestiä. Kaikki hakijat saavat Opetushallituksen lähettämän tuloskirjeen valintojen julkaisupäivänä.

      Päiväkoulutukset, Turku

      Ensihoitaja (AMK) - 47,2
      Sairaanhoitaja (AMK) - 32,9
      Sosionomi (AMK) - 42,6
      Terveydenhoitaja (AMK) - 34,6
      Päiväkoulutukset, Salo

      Sairaanhoitaja (AMK) - kaikki hakukelpoiset ovat saaneet kutsun
      Monimuotokoulutukset, Turku

      Sairaanhoitaja (AMK) - 12,1
      Sosionomi (AMK) - 35,6
      Toimintaterapeutti (AMK) - 29,4
      Monimuotokoulutukset, Salo

      Sairaanhoitaja (AMK) - kaikki hakukelpoiset ovat saaneet kutsun

    • Kukahakikaan

      Oikeesti, 12,1 pisteraja...?

    • Hilima153

      Nyt tuli HAMKista kutsu!

    • hoitsuuu

      Mut siis noihan on Turun pisteet. Mäkin kaipailisin Tamk:in pisterajoja, mutta mistään niitä ei löydy :( mut kyllä valittiin jo pääsykokeeseen, mut silti rajat kiinnostais :)

    • Äähhh

      Millä pisteillä saitte hamkiin kutsun? Mulle ei oo tullut :(

    • Jesh1

      Jamkista kutsu tuli 😊

      • Soteli

        Jee! Millä pisteillä ja haitko sh?


      • Soteli

        Onkohan jamkin pisterajoja missään?


    • Annneelii

      Kutsu jamkiin tuli. Monimuoto sh pisteillä 46.1. tuolla ylempänä on pisterajat joku laittanut. Jamkin sivuilta löytyy ne :)

      • Pohdiskelijaa

        Ei riittänyt mun pisteet Jamkiin. Jäi puuttumaan 2 pistettä. :--(
        Sain kuitenkin kutsun Lamkiin niin eikö olekin mahdollista, että vielä voin päästä Jamkiin?


      • Kylläps

        On mahdollista


    • 333444555987

      42 ja HAMKista kutsu

    • Pääsykokeisiin

      Hei.
      Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän viestiketjuun, mutta jos sattuisi olemaan sellainen lukemassa, joka tietää Turun toimintaterapeutti koulutuksen valintakokeesta, että millainen tuo ennakkomayeriaalikoe on? Siis että essee/monivalinta? Tietää vähän paremmin että miten valmistautuu.

      Kiitos jo etukäteen :)

      • ensihoitajaksi

        Luulis, että on monivalinta (paljon helpompi, yksiselitteisempi ja nopeampi tapa tarkistaa). Esseevastaukset ovat niin monitulkinnallisia --> pistemäärät saattavat heitellä samankaltaisten vastausten välillä.


      • Pääsykokeisiin

        Kiitos.
        Tätä samaa myös mietin itsekin.


    • Miettijä

      Tuleeko Turun amk ja Metropoliaan sama valintakoekutsu? Kuuluu kuitenki tohon samaan valintakoeryhmään, mutta turussa kuitenkin on oma aineisto annettuna?

      • ensihoitajaksi

        Juu kyllä, tulee vain toiseen kouluun valintakoekutsu.
        Esimerkkinä oma tapaus:
        Hain Turkuun 1. vaihtoehtona ja Metropoliaan 2. vaihtoehtona. Sain pisteitä 58.8p. Turkuun raja oli 47.6p ja Metropoliaan noin 54p. Sain Turkuun kutsun, sillä se oli 1. vaihtoehtona.
        Mikäli valintakoepisteet eivät riitä Turkuun ja Metropoliaan riittävät, niin saan opiskelupaikan Metropoliasta (valintakoeyhteistyö).
        Ymmärsitkö? :D


    • Voe-ristus

      Viime perjantaina tuli kutsu sh/monimuoto.. turun amk. Pisteeni oli hurjat 30,9... :D meinasin kyllä tipahtaa tuolilta nähdessäni pääsykoealueen!! Työelämässä ollut v. 2005 asti, kun valmistuin lähihoitajaksi; hippasen on nuo opiskeluajat kyllä unohtunee tähän mennessä.. :-o

      • ensihoitajaksi

        Tämän takia kannattaa tsekata valintakoeaineisto hyvissä ajoin:D. Siis silloin kun ne julkaistiin (1.9) ja alkaa lukemaan varmuuden vuoksi. Sillä tavalla ei tule kiirettä alkaa lukemaan pari viikkoa ennen valintakoetta!


      • Voe-ristus

        Totta... nyt on kiire... :-/


    • Sairaanhoitajaksi

      Onko kellään kokemusta Tamkin sh:n pääsykokeista??

      • haudi

        Samaa itsekin tulin tänne kysymään! :)


      • Huolestunut96

        Onko kellekkään tullu samkin tullut samkin sairaanhoitaja pääsykokeisiin kutsua? :/


      • anzskuu

        Olin keväällä TAMKissa sh pääsykokeissa mutta sillon ne ei ollu vielä sähköset niinku nyt on eli varmaa ainaki vähä erilaiset tulee olee..


      • harmistunutKanssahakija
        Huolestunut96 kirjoitti:

        Onko kellekkään tullu samkin tullut samkin sairaanhoitaja pääsykokeisiin kutsua? :/

        Valitettavasti en tiedä täsmällistä vastausta. Itse odotin vastausta siten, että vika päivä saada vastaus olisi ollut tän viikon maanantai. Sain kuitenkin suomikakskytneloselta tietää, että joku kilpakumppani oli saanut kutsun samaiseen amkiin, jonne hain, niin jo 21.10. Ko. amk:n sivuilla oli 21.10. aamulla, että kutsut postitetaan viim. 24.10. Iltapäivällä sivulla oli teksti, että kaikki valintakoekutsut on jo postitettu. Arvelen, että, jollet ole saanut kutsua, niin kutsua ei todennäköisesti lähetetäkään. Jos haluat tietää ko. asian epäsuoralla tavalla, niin soita alueesi hakijapalveluihin, hakutstoon tms. Ammattikorkeakoulusta neuvovat kyllä, että minne voit soittaa, jolleivat amkissa vastausta tiedä. Opot vastaavat mielellään kysymyksiisi, kun vaan ehtivät vastailla puhelimeen. Kysy, että mikä oli alin pistemäärä, jolla tuli valituksi heillä valintakokeeseen. Onnea silti.


      • Huolestunut96
        harmistunutKanssahakija kirjoitti:

        Valitettavasti en tiedä täsmällistä vastausta. Itse odotin vastausta siten, että vika päivä saada vastaus olisi ollut tän viikon maanantai. Sain kuitenkin suomikakskytneloselta tietää, että joku kilpakumppani oli saanut kutsun samaiseen amkiin, jonne hain, niin jo 21.10. Ko. amk:n sivuilla oli 21.10. aamulla, että kutsut postitetaan viim. 24.10. Iltapäivällä sivulla oli teksti, että kaikki valintakoekutsut on jo postitettu. Arvelen, että, jollet ole saanut kutsua, niin kutsua ei todennäköisesti lähetetäkään. Jos haluat tietää ko. asian epäsuoralla tavalla, niin soita alueesi hakijapalveluihin, hakutstoon tms. Ammattikorkeakoulusta neuvovat kyllä, että minne voit soittaa, jolleivat amkissa vastausta tiedä. Opot vastaavat mielellään kysymyksiisi, kun vaan ehtivät vastailla puhelimeen. Kysy, että mikä oli alin pistemäärä, jolla tuli valituksi heillä valintakokeeseen. Onnea silti.

        Moikka kiitos avustasi pitää varmaankin sitten lähteä soittelemaan huomasin että kysely viestini oli aika mielenkiintoisen näköinen johtui siitä että tämä kommentin kirjottaminen kännykällä takkuilee aika pahasti


      • Sairaanhoitajaksi
        anzskuu kirjoitti:

        Olin keväällä TAMKissa sh pääsykokeissa mutta sillon ne ei ollu vielä sähköset niinku nyt on eli varmaa ainaki vähä erilaiset tulee olee..

        Joo nyt ne on sähköiset ekaa kertaa... mutta mitä keväällä testattiin? Oliko matikasta(jos oli niin minkälaisia tehtäviä oliko saman tyylisiä kuin esivalintakokeessa?), enkusta tai ruotsista tehtäviä? Ja oliko ns psykolgisia testejä jatka kuviota tms?


      • anzskuu

        Matikassa oli perus yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolaskuja. Sit enkusta js äikästä oli luetun ymmärtämistä. Jotai loogisen päättelyn tehtävii oli niinku vaikka et jatka lukujonoo ja sit piti keksii esineille uusii käyttötarkotuksii..


    • mietääl

      Hei onko kukaan saanut kutsua LAMKista? Kuulemma lähettivät kutsut perjantaina etanapostilla..? Mun pisteet on kyllä riittänyt sinne, mut kutsua ei näy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe