Käytetyn tavaran markkina hinnat

sunnuntain.avaus

juu, vanha sanonta että saahan sitä pyytää, tiedän ja oikein hyvin.

Monet vuodet ihmetellyt (pää ei kestä ja tupakki on menny ja viinaa, ei vaan) kun joskus tulee seurailtu että onko mitään käytetty telkkari yms tarjolla niin, ei. Ihan älyttömiä hintapyyntejä, sama kun mä menisin ostaa autoliikkeestä uuden auton jossa olisi hinta 21 000 euroa niin möisin sen 2 kk päästä 25 000 eurolla, kukaan ei taatusti edes kyselisi muuta kuin vittuilu mielessä. Sama telkkareissa ,käytetyissä niin kattokaapa tori.fi hintapyyntejä ja verratkaa mitä uusi maksaa, hintapyyntejä 600 euroa, 780 euroa ja aivan perusmallin telkkareita ja vastaavia uusia myydään kaupassa 500 eurolla. Itse ostin 1,5 vuotta sitten uuden 55" telkun 444 euroa markantalosta. Sitä edellisenkin ostin uuden koska ei käytettyjen markkonoilla ole tarjontaa kuin ihan älyttömästi hinnoiteltuja. En siis kirjoittele että olen persaukinen koska menen kauppaan ja ostan uuden enemmin.

Ps Ensimmäinen iso telkku maksoi pixmaniasta tasan 500 euroa, plasta telkku 50".
Pidin sitä 2 vuotta ja sitten huomasin tuon markantalon mainoksen ja kokeilin että meneeköä plasma telkku kaupaksi niin menihän se 380 eurolla :D Eli välirahaa 64 euroa ja uusi telkku kotiin uuden takuulla taas.

Nyt ei ole ollukkaan vissiin kovin hyviä telkkari tarjouksia pitkään aikaan, tosin ns ole tarvettakaan, isompaa ei oikein voi ostaakkaan enää tai sitten pitää vähän suunnitella olohuoneen järjestelyä uusiksi.

Niin, monessa muussakin toi käytetyn hinnoittelu usein sellaista että ei ole oikein mitään järkeä siinä hinnoittelussa, ikään kuin se olisi esimerkiksi autoissa niin se ainoa autoa maailmassa josta pitäisi maksaa maksimaallinen markkinahinta. Olen omaakin autoa myymässä/vaihtamassa, en minäkään sitä hinnoittele kaikkein kalleimmaksi, lähellekkään.

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykyukyk

      Tuohan riippuu myös siitä kuinka laadukas telkkari on. Yleensä nuo mainitsemasi halvat telkkarit poksahtaa hajalla parissa vuodessa, mutta laadukasta voi käyttää vaikka 10 vuotta. Ja minusta telkkari on sellainen tavara, jonka pitää kestää minimissään 5 vuotta, toki mieluummin 10 vuotta. Siksi ennemmin ostan tonnilla hyvän telkkarin kuin 400 euron halpatelkkarin, joka on todennäköisesti pelkkä romu.

      Enkä itse vaihtelisi muutenkaan telkkaria noin nopeasti. Jos tuntuu siltä jo 2 vuoden jälkeen, että telkkari pitäisi vaihtaa, ostit surkean romun. Monet katselevat mielellään jopa yli 10 vuotta vanhoja telkkareita, eikä ole tunnettakaan siitä, että telkkari pitäisi vaihtaa.

      • g5gddddd

        Et vaihtaisi telkkari uuteen tonnin telkkariin jos 60 euron välirahalla sen saisit, ok meitä on moneen junaan.


    • 5643hu5555

      Eikä ole mikään muuttunut, katsoin tänään torin tv myynti ilmoituksia.
      Siis 6 vuotta vanhaakin telkkari myydään yli 400 euron pyyntihinnalla, 40 tuuman :D
      Toinen ilmoitus, tosi hyvä tv ja nyt niin halpa: Joo pyyntihinta 300 ja uuden saa kaupasta 260 eurolla.

      Halpa vs kallis tv, usein hinta eron muodostaa vain sen kalliimman tv uudemmat ominaisuudet, ei komponenttien laatu! 2 vuoden päästä se 1500 euron telkkari on myynnissä uutena mallina 500 euroon silloisen kahden vuoden takaisin uudella tekniikalla niin onko siinä silloin laadukkaat komponentit edelleen. Sitten kun mennään 4000 euron telkkareihin niin onko niissä parempaa tekniikkaa kuin 400 euron telkkarissa vai onko se kalliimpi hinta vain isomman kuvan ja uudemman tekniikan, uuden mallin jota ei ole myyty vielä juurikaan ansiota. Vai onko siellä tosiaan 5cnt konkan sijalla 5 euron konkka? Tuskin on.

      • 1216

        Uudemmat televisiot ja tietokonenäytöt vievät vähemmän tehoa kuin vanhemmat. Tarkoittaa sitä samalla, että niiden virtalähteet kehittävät vähemmän lämpöä. Tällöin elkot eivät ole niin lujilla kuin ennen, koska ympäristölämpötila on alempi. Voisi siis odottaa elkoille pidempää elinikää.

        Itse olen vaihtanut joihinkin näyttöihin ja pariin televisioon virtalähteiden hakkurikonkat alkuperäisten kärsineiden sijaan. Yhteen laitteeseen maksoivat kunnolliset konkat muutaman euron komponenttiliikkeestä. Niissä on pieni esr-arvo ja korkea lämpötilakestävyys. Uskon, että vaihdetut konkat kestävät. Ensin hajoaa jotakin muuta.

        Uskoisin, että laadukkaammissa ammattikäyttöön tarkoitetuissa näytöissä käytetään parempia elkoja kuin halvemmissa. Televisioissa en usko olevan eroa keskenään.


    • hgnjhgnghgghn

      https://www.tori.fi/uusimaa/Televisio_samsung_40__31367595.htm?ca=18&w=1
      Televisio samsung 40"
      Myydään. Ilmoittaja: mkoo Ilmoitus jätetty 25 lokakuuta 16:20.
      Televisio samsung 40"
      Televisio samsung 40" Televisio samsung 40" Televisio samsung 40" Televisio samsung 40"
      Kaikki kuvat
      Kartta
      Osasto: Televisiot Tuumakoko: 40" Laske hinta kuljetukselle
      Sijainti: Uusimaa - Vantaa, Tikkurila
      Hinta: 420 €
      Myydään hyvässä kunnossa oleva tv!

      http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/40PFT4101/philips-40-full-hd-led-tv-40pft4101 uusi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe