Uudenmaankadun alkupään katuremppa

Moniliikkuja

Katu pyöräteineen ja uusittu pysäköintialue S-marketin ja Hyvinlinnan edessä tulevat toimimaan tyydyttävästi, ainakin sitten kun Hämeenkadun silta suljetaan henkilöautoliikenteeltä. Silloinhan pääosa koilliseen (Willaan päin) menevästä autoliikenteestä ohjautuu Seittemänmiehenkatua pitkin. Bussipysäkki vanhan kirkon nurkalta tosin joudutaan siirtämään taaemmas, tilaahan siinä kirkon puolella on ja jalkakäytävälle jää riittävästi leveyttä. Eihän yksityisautoilun vähentämissuositus ja kävelykeskustan suosiminen voi tarkoittaa pakkokeinoja, kuten esim. kyseisen sumpun tekeminen? Jos suunnitteluryhmä on tyrinyt, niin osoittaisi jonkinlaista ryhtiä korjata tehty moka. Liikennevalojen rakentaminen Martinkadun risteykseen viittaa siihen, että sitä reittiä suositellaan koilliseen matkaaville ja sieltä tuleville.
Voisikohan joku liikennesuunnitteluporukasta kertoa kuinka Hämeensillan ja Jokelankadun risteyksen kiertoliittymän liikennevirrat ohjautuvat? Jokelasta vasemmalle kääntyvät pääsevät esteettömästi vain Siltakadulle, koska Uudenmaankadun väylä on osittain tukittu.

34

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaaliteemaksi

      Tuo Hämeenkadun sillan katkaisuasia täytyy ottaa vaaliteemaksi ja jokaisen tulee äänestää vain sellaista ehdokasta joka vastustaa kaupungin pääkadun katkaisua. Alueella on jo tolkuttoman laajat alueet kävelykaduille, eikä kadunvarren kauppiaita tarvitsisi enään kiusata enempää. Eikö tuolle sadistiselle liikennesuunnittelulle mikään taho mahda mitään?

    • Ärripurriko

      Teknillinen lautakunta on se, mikä valvoo liikennesuunnittelua. He hyväksyvät, hylkäävät tai muuttavat liikennesuunnittelun esityksiä. Vahinko vain, että he ovat puolueiden edustajia, mikä ei edellytä asioiden ymmärtämistä.

      • Vaaliteemaksi

        Kyllä Kaupunginhallitus ja -valtuusto voivat lopullisen päätöksen tehdä. Tuo on tullut esille katuvaloasiassakin. Ei millään lautakunnalla voi olla diktaattorin asemaa omassa asiassaan. Kaupungin asukkaat eivät ole heitä edes valinneet luottamuustehtäväänsä, vaan puolueet ne lautakunnan jäsenistä päättävät ja valtuusto toimii kumileimasimena. Viekö liikennesuunnittelu lautakuntaa kuin pässiä narussa?


    • haba55

      Täysin susi koko katuremonnti

    • veronmaksaja222

      Tekninen lautakunta ja liikennesuunnittelu -osasto. Kaikkien hyvinkääläisten pyyntö: ÄLKÄÄ TEHKÖ MITÄÄN ... ja jos sittenkin suunnittelette jotain, niin please ... älkää tehkö mitään. Palkkaa ja palkkioita voitte ihan huoletta nostaa, mutta ... älkää tehkö yhtään mitään !!! Jos TE ette tee mitään, siitä hyötyy kaikki, koko Hyvinkää .... siis vielä kerran: ÄLKÄÄ TEHKÖ MITÄÄN !!!!

      • kiurusta.kesään

        Kyllä meillä vielä katuja kavennettavaksi riittää ja risteyksiä muutettavaksi.


      • Jotain.rotia

        Kokouspalkkiothan on pääasia lautakunnan jäsenille, ainakin edelliselle. Nyt tarvittaisiin ryhtiliikettä laittamaan suunnittelu ja konsultit järjestykseen. Isännän äänen tulee kuulua ja rengin vain toteuttaa annetut tehtävät.


    • Myötähäpeäjä

      Juttelin just eilen Hyvinlinnan edessä olevan parkkipaikan kohdalla erään paikallisen yrittäjän kanssa. Oli ihmeissään koko uudistuksesta. Samalla katseltiin, kun eräs autoilija yritti vääntää autoaan siihen pysäköintitaskuun, ja saikin sen siihen lopulta. molemmille puolille jäi kolmen metrin väli. Näin se menee, kaikki eivät saa autoaan mahtumaan normaaliin väliin, ja pysäköintipaikat vähenevät. Eivät ne maaliviivat näy lumen alta.
      Bussipysäkki siinä kirkon nurkalla näyttää lähinnä vittuilulta. Mikä s**tanan oikeus liikenteen suunnittelijoilla on tehdä tuollaista idioottimaista jäynää sekä jalankulkijoille että kaikille muille autoilijoille paitsi bussikuskeille? Pysäkkikoppi heti taaemmas ajokaistasta, ja reunakivet samoin, että siihen eteen mahtuu se bussi. Tilaa on kirkonpuoleisella sivulla riittävästi.

      • 1ja20

        Bussi pysähtyy kirkon pysäkillä pari kertaa tunnissa, JOS joku on tulossa kyytiin. Ei haittaa mitään.


      • Toistuva.laiminlyönti

        Kaupungin kansalaisten kiusaaminen on verrattavissa koulu- ja tyäpaikkakiusaamiseen. Erona on se ettei heidän kiusauspuuhiinsa kukaan puutu. Julkisuudessa on usein ihmisiä kehoitettu puuttumaan asiaan jos kiusaamista haivaitsee, mutta liikennesuunnittelijoiden kaupungin kansalaisten kiusaamiseen näiden byrokraattien taholta pystyy puuttumaan vain heidän esimiehensä tai asioista päättävä lautakunta ja viime kädessä kaupunginhallitus. Näiltä vain puuttuu kyky toimia kun pääasia on kokouspalkkioiden nosto. Kansa käy kuumana ja on käynyt jo vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kuka herättäisi nämä nukkuvat byrokraatit?


      • herrako_punottaa_jo
        Toistuva.laiminlyönti kirjoitti:

        Kaupungin kansalaisten kiusaaminen on verrattavissa koulu- ja tyäpaikkakiusaamiseen. Erona on se ettei heidän kiusauspuuhiinsa kukaan puutu. Julkisuudessa on usein ihmisiä kehoitettu puuttumaan asiaan jos kiusaamista haivaitsee, mutta liikennesuunnittelijoiden kaupungin kansalaisten kiusaamiseen näiden byrokraattien taholta pystyy puuttumaan vain heidän esimiehensä tai asioista päättävä lautakunta ja viime kädessä kaupunginhallitus. Näiltä vain puuttuu kyky toimia kun pääasia on kokouspalkkioiden nosto. Kansa käy kuumana ja on käynyt jo vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kuka herättäisi nämä nukkuvat byrokraatit?

        Jokos olet tehnyt sen aloitteesi siitä, että jalankulkijat eivät ylittäisi yksin suojatietä ja näinollen häiritsisi sinun huipputärkeätä sunnuntaipönötysajeluasi kun valot vaihtuvat; kauhistus sentään! sinulle punaisiksi? Siinähän piti kehittää jokin viestijärjestelmä, joka kokoaisi kadunylittmäisestä haaveilevat samaan aikaan kadun laitaan...:))) Lollero sentään, että soot hassu!


      • Yksi.Monista.Kysyy
        herrako_punottaa_jo kirjoitti:

        Jokos olet tehnyt sen aloitteesi siitä, että jalankulkijat eivät ylittäisi yksin suojatietä ja näinollen häiritsisi sinun huipputärkeätä sunnuntaipönötysajeluasi kun valot vaihtuvat; kauhistus sentään! sinulle punaisiksi? Siinähän piti kehittää jokin viestijärjestelmä, joka kokoaisi kadunylittmäisestä haaveilevat samaan aikaan kadun laitaan...:))) Lollero sentään, että soot hassu!

        Kenelle vastaat sunnuntaipönötyksestä??????? Missä sunnuntai on esillä? Vai osuiko edellisen nikin kokouspalkkioepäilyt kohdalleen?


      • Vaalit.tulossa

        Suunnittelija veti herneet nenäänsä.On näköjään suunnitellut valoja keskusaukiollekin. Melkoinen diktatuuritoimisto, eikä näköjään kestä lainkaan arvostelua. Kukahan valvoo heidän puuhastelujaan. Luulisi tuollaisella poppoolla olevan joku pomokin. Tekninen lautakunta viime kädessä valvoisi, mutta heidän puoluetaustansa täytyykin katsoa.


      • elämää_nähny
        1ja20 kirjoitti:

        Bussi pysähtyy kirkon pysäkillä pari kertaa tunnissa, JOS joku on tulossa kyytiin. Ei haittaa mitään.

        Juurikin näin.
        Jos aluksi tuota pysäkkiä kritisoivat henkilöt sulkisivat hetkeksi silmänsä ja hengittäisivät syvään samalla miettien vaikka pieniä nälkiintyneitä lapsia kehitysmaissa ja vertaisivat sitä oikeaa kärsimystä pysäkin aiheuttamaan henkilökohtaiseen harmiin. Jos bussi pysähtyy siinä puolen tunnin välein, niin on erittäin epätodennäköistä, että siitä noin 20 sekunnin liikenteen seisahtumisesta aiheutuu hattaa tai rytmihäiriöitä liikennepulsseille jotka ei tasaannu viimeistään kirjavantolpan valoissa.


    • Ihmetteleväasukas

      Kyllä on epäonnistunut katusuunnitelma, jälleen. Parkkipaikka toimimaton , tehoton. Bussipysäkki on aivopieru ilman bussitaskua ja helmenä pohjalla ; Martinkadun risteykseen liikennevalot ??? Huh huh . Kimmoko siellä taas puuhastelee ?!!

    • Liikuntarajoitteet

      Martikadun risteyksen liikennevalot syttyvät sitä varten, että liikenne alkaisi kulkea keskustaan, eli Willaan ja takaisin Hyvinkään länsiosista reittiä Uudenmaankatu-Martinkatu-Seittemänmiehenkatu-Suokatu-Willa/Torikatu. Hyvinkään keskusta rauhoitetaan yksityisautoilulta, jolloin "vanhan" keskustan ja Hämeenakadun alkupään liikkeiden/yrittäjien talous paranisi: Kaikkihan haluavat nykyään kävellä joka paikkaan, kun se pelastaa maailman ja siitä tulee niin hyvä olo. Varsinkin vesi-, räntä- ja lumisateella. Siis kaikki haluvat ostoksille mieluimmin kävelemällä, kun tavaroiden kantaminen on niin hauskaa. Muistan lämmöllä aikoja 50-luvulta, jolloin kävelin ja pyöräilin 6 kilometrin koulumatkat ja kannoin repulla kylän osuuskaupalta siirtomaatavaroita kotiini. Ajatelkaa positiivisesti: Yksityisen autoilun katkaisu Hyvinkäällä pelastaa maailman.

      • Visio.tulevaisuuteen

        Siinä sitä kävelyä kauppoihin riittää kun Kytäjältä, Palopurolta, Noposta ym. kilometrien päästä lähdetään kävelemään kauppoihin. Piipertäjäsuunnittelijat sijoittavat ensin kauppakeskuksen liikenteellisesti hankalaan paikkaan ja sitten estävät asiakkailta kulkuyhteydet sinne. Ikäihmiset joutuvat hankkimaan suuremman rollaattorin suurille kasseille jotta pysyisivät hengissä tässä ihmiskiusaajien maailmassa.


    • Silminnäkijänä

      Siinä remontoidulla katuosuudella osaavat kaikki muut liikkua ja ajaa niin kuin on suunniteltukin, paitsi osa pyöräilijöistä. He kun eivät ymmärrä että jalkakäytävä ei ole heitä varten. Siinä nuo säännöistä piittaamattomat törmäilevät muita päin ja röyhkeästi kuittailevat jos pyörätien paikka opastaa. Nyt en puhu alle 12 vuotiaista. Nämä liikenteen pahimmat häiriköt yleensäkin eivät säännöistä piittaa, koska tietävät ettei heitä kukaan rankaise.

    • Moniliikkuja

      Mtä minä sanoin avauksessani:
      "Bussipysäkki vanhan kirkon nurkalta tosin joudutaan siirtämään taaemmas, tilaahan siinä kirkon puolella on ja jalkakäytävälle jää riittävästi leveyttä. Eihän yksityisautoilun vähentämissuositus ja kävelykeskustan suosiminen voi tarkoittaa pakkokeinoja, kuten esim. kyseisen sumpun tekeminen? Jos suunnitteluryhmä on tyrinyt, niin osoittaisi jonkinlaista ryhtiä korjata tehty moka".
      Kiuruhan siellä oli taas mietiskellyt asioita?

      • Kiinteistöosaaja

        Virhe on lautakunnan läppäreissä! Tänään Aamupostisssa lautakunnan puheenjohtaja ilmoittaa kalliin virheellisen työn syyksi sen, että lautakunta joutuu katsomaan rakennushankkeen piirustuksia läppäreistä. Niistä kun joutuu tihrustamaan ruudulta eikä saa selvää. Todellinen asiansa osaava lautakunta voisi liikennesuunnittelun velvoittaa toimittamaan suunnitelmapiirustukset kunnon paperikopioina mittasuhteineen. Pitää osata antaa suunnittelijoille selväsanaiset määräykset asiasta, ettei tarvitse lehdessä jälkeenpäin itkeä. Nyt pysäkkien siirto maksaa kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin paperikopiot. Muualla mittavissa hankkeissa on aina suunnitteluvaiheessa ollut paperikopiot käytettävissä ja niihin voidaan tulevat muutokset korjata jo siinä vaiheessa. Puuttuuko lautakunnalta lautakunnan tehtäviin oikeuttava pätevyys? Onko ainoa pätevyys jonkun puolueen jäsenkirja?


      • hävetkäää

        Vaihtoon koko sakki, tulee liian kalliiksi.


    • digidigidaadaa

      Kaupunki yrittää epätoivoisesti eroon paperisista pöytäkirjanliitteistä. Tässä se taas nähdään, että aina se ei vaan ole hyvä juttu!
      Tutkittu on, että ihminen sisäistää jopa pelkän tekstinkin paremmin paperilta kuin ruudulta.

      • Nyt.Ryhtiliikettä

        Tuolla pieleen menneen bussipysäkkipuuhastelun hinnalla saa usean vuoden rakentamispiirustusten valokopiot kustannettua. Simputtaako liikennesuunnittelija lautakuntaa, joka on päättävä elin? Eli tilaajaa viedään kuin pässiä narussa, vaikka määräysvalta on päinvastainen. Tämä pitäisi ottaa tulevien vaalien yhdeksi pääteemaksi.


    • Sivuseura

      Ei kunnan luottamushenkilöiden tarvitse ymmärtää misään mitään. Riittää, kun on tullut tunnetuksi jonkin määrätyn puolueen edustajana. Riittää, kun hänen edustamallaan puolueella on ollut joskus jokin järkevä tavoite. Riittää, kun osaa olla joko eri- tai samaa mieltä asian esittäjän kanssa. Tämä on demokratiaa ja kunnallispolitiikkaa, joka kyykyttää kaikkia, ja siihen on totuttu.

    • OnneaUusiinHaasteisiin

      Sinä joka hyvinkäällä näitä katusuunnitelmia teetkin, niin koetko onnistumisen tunnetta. Mielestäni olet täysin väärällä alalla, mutta en kyllä osaa kertoa sinulle mikä olisi tuolla järjenjuoksulla oikea ala sinulle. Kenties, jos joutuisit taloudelliseen vastuuseen tötöilyistäsi, niin tulokset olisivat harkitumpia. Miten noin omasta mielestäsi olet työsi hoitanut. Olet aivan liian kallis Hyvinkäälle, mutta toki sinulla työllistävä vaikutus, kun tehdään vähintäinkin kahdesti sama työ.

      • Ajokortillinen

        Lisäksi voisi kysyä on asenne oikea ja tasapuolinen kaikkia kohtaan. Kaiken huippu on hyppyri sairaalanmäessä Nummenkärjen kautta tultaessa. Siitä vilkut päällä oleva ambulanssikin joutuu melkein pysähtymään ettei potilas putoa.


      • Kiinteistöosaaja
        Ajokortillinen kirjoitti:

        Lisäksi voisi kysyä on asenne oikea ja tasapuolinen kaikkia kohtaan. Kaiken huippu on hyppyri sairaalanmäessä Nummenkärjen kautta tultaessa. Siitä vilkut päällä oleva ambulanssikin joutuu melkein pysähtymään ettei potilas putoa.

        Kun on jo saatu potilas kyytiin riittää hidas vauhtikin, mutta hälytyskohteeseen menomatkalla on vauhtia jotta kohteeseen päästäisiin mahdollisimman nopeasti. Siinä sekunnitkin ovat kalliita. Kerää siinä sitten tarvikkeita hyppyrin jälkeen.


    • KysynpähänVaan

      Miksi Hyvinkäällä on liikenneinsinööri?

      • Tärkein.asia.kuntoon

        Siksi, koska se on yhden puolueen vakiovakanssi. Puolueille tulevista paikoista on sovittu jo kauan, sieltä "ässäparin" ajoista lähtien. Aikoinaan ei mihinkään tehtävään päässyt ilman puoleen jäsenkirjaa, mutta nykyisin ainakin asennushommiin pääsee ammatillisella pätevyydellä. Eräiden puolueiden jäsenille on ominaista toisten ihmisten kiusaaminen, varsinkin niiden joiden liikkumismuoto ei miellytä. Joskus ei vaadittu liikennesuunnittelussa olevilta edes ajokorttia, mutta Hyvinkään tilanteesta ei nykyisin ole tietoa.


    • NauravatJoRiksussakin

      Onkohan Hyvinkään kaupungilla kukaan kuullut jälkilaskelmasta, millä todetaan kuinka päin helvettiä taas meni?

    • Niinmitä

      Kuka Hyvinkään kaupungin porukasta osaisi laskea jotain muuta, kuin alleen?

    • Ånslow

      Hyvinkää on kuuluisa huippu hyvästä työstä kunnan työmailla, koska on maan ainoita kuntia, missä kaikki tehdään kahteen kertaan.

      • Kiinteistöosaaja

        Länsimetron kaupungit ovat päässeet samaan seuraan. Alkujaan tilattiin aliurakoita firmoilta jotka jättivät halvimman tarjouksen. Nyt toiset firmat korjaavat jälkitöinä näitä laiminlyöntejä. Tulossa 8 - 10 kuukauden viive käyttöönotossa.


    • EiHoppua

      Vanha tosijuttu koulun vanhempainillasta: Reksi kertoi koululaisten vanhemmille neljäsluokkalaisten ammattisuunnitelmista. Eräs poika oli halunnut "kaupungin mieheksi". Perusteluina pitkät ruoka- ja kahvitunnit sekä löysä työntahti. Tämä oli 80-luvun nuoren miehen haave. Olikohan kuullut jotain vanhemmiltaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2860
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2112
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1807
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      174
      1786
    Aihe