perunamuusi

kermamaitoa

Sain perunamuusia jossa oli soseutuksessa käytetty maitoa, mutta myöskin kermaa.(kermamaitoa)
Voiko aito vegaani syödä sellaista, kun nämä aineosat ovat lihakarjasta lähtöisin.

Pitääkö nyt sitten kuiteskin alkaa normaaliruokavaliolle, kun tuo muusi vei kielen ja mielenkin mennessään.

14

382

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urpoooo

      Jokainen voi kyllä ihan vapaasti syödä ihan mitä tahansa paskaa, mutta vegaanit eivät käytä eläinperäisiä tuotteita.

      • Hoihois

        Vastauksen tason perusteella siellä luuraa aito vegaani?


      • Joustavavegaani

        Olen vegaani, mutta liikkuessa syön vapaammin mitä tarjotaan. Toki rajoitan - lihapadasta otan lientä ja jotain kasviksia.


      • Lautasmalliluonnosta

        Juu, vegaanit syövät mieluummin teollista paskaa, kemianteollisuuden tuotoksia ja elintarviketeollisuuden jätteitä, kuten tofua. Eläinperäinen on sentään luonnollista ravintoa, ja sitähän voi aina nauttia kohtuudella.


    • Heppuvegaani

      Olen joustava vegaani kanssa. Syön kasviksia jos ei ole lihaa - aina on ollut.

    • KermaajaKermaa

      Itseasissa lihakarja ei tuota maitoa...jos termiä käytetään oiken. Lihakarja on nautakarjaa, jota kasvatetaan lihantuotantoa varten, ei maidontuotantoon.
      Jos olet saanut lihakarjan kermaa, kannattaa olla hieman huolissaan...

      • Possunassu

        Sen vasikan emä, joka otetaan lihantuotantoon tuottaa sitä maitoa tuota vasikkaa varten. Lihan ja maidontuotanto ovat täysin kytköksissä toisiinsa.


      • Parhaatnaurut

        No juu, siinä joku itupelle kirjoittaa aiheesta, josta ei tiedä mitään. :D


    • Zedä

      Perunamuussi kannattaa tehdä kaurakermaan, se toimii kaikessa ruuanlaitossa ihan siinä missä lehmäkermakin.

      • Luomustivatsatäyteen

        Kaurakerman lisäaineiden vuoksi käytän mieluummin luomutäysmaitoa perunamuussissa.


      • Mössää
        Luomustivatsatäyteen kirjoitti:

        Kaurakerman lisäaineiden vuoksi käytän mieluummin luomutäysmaitoa perunamuussissa.

        Mä taas muussaan lohkotut perunat keitinveteensä ja maustan miten milloinkin huvittaa. Esim. Suolaa ja chiliä tai minttua ja persiljaa, ajvariinkin voi sekoittaa.


      • Luomustivatsatäyteen

        Juu, olen testannut tuon keitinveteen soseuttamisen ja eihän siitä hääppöstä tullut. Luomutäysmaitoa, nokare voita ja ripaus suolaa ja muussista tulee maukasta.


      • niinnetseffitkinkusettaa

        No silleen - immeiset tuppaavat tekemään simppeleistä asioista turhan vaikeita.

        Edelläkirjoittanut ansaitsee aplodit aidon ruoan tekemisestä - näinhän se, että kunnon pottua, kuumaa maitoa kypsien, muussattujen pottujen päälle tarvittava määrä, sekoittaen kuohkeaksi (ette tarvitse sauvaa), maun mukaan voita ja suolaa (ehkä vähän peppaa) ja eiku sekoittaen käsin kuohkeaksi.

        Ja se on siinä - ei tarvita Hestonia opastamaan miten se paras muussi lopulta syntyykään.

        Ja simppelein ruoka on yleensä sitä parasta - siihen makuun ei todellakaan tarvita mitään molekyyligastronomiaa!


    • Pizzamullah

      Mina suosi minu pitsapaikkassa pippelikerma, tulla kevyt olo siita minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7894
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4646
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3321
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1546
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1108
    Aihe