Tipatonta tammikuuta.

kipponen

Nyt korkki pyörähtää kiinni.

46

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällätoinen

      Tarkoitus olla tipattomana 3 kuukautta.
      Tammikuu on helppo, sen turvin pääsee vielä pari kuukautta.

    • votka

      sais olla isännällä vaikka koko vuosi .

      • hoitoon

        Kannattaa mennä hakemaan lääkkeitä vieroitukseen, jos ei voi olla tipattomalla tammikuulla.


    • ehtiimukaan

      Voi sitä olla, ottaa ekapäivät iisisti ja juo vaikka vissyä.
      Sitten jos sattuisi kerran lipsumaan, niin jatkaa uljaasti vaan. Itselläni on lähtenyt hyvin käyntiin.
      Niin ja voi sen vielä huomennakin aloittaa, jos ei ehtinyt heti ekapäivänä.
      Eli kaikki joukolla mukaan!

    • Tipatonmyöskin

      Itsekin tein vakaan päätöksen että nyt ollaan tipattomalla. Sunnuntaina tosin joutui ottamaan muutaman loiventavan mutta nyt pysytään ruodussa.

    • Neiti.Raitis

      Itse olen aika normaalisti juonut alkoholia varsinaisesti vain muutaman kerran vuodessa, joten 3-4 kuukautta kerrallaan menee helposti tipattomana, ellei koko vuosikin jos kukaan ei tarjoa - itse ei tule ostettua koskaan.

      Siksi ihmettelen, että miksi yksi kuukausi on asian kannalta niin ihmeellinen ajanjakso.

    • topi5665

      minnee lupasin eukolle etten ota väkevii koko kuuna vain kaljoo ja viinnii kyl oli iloonen eukko

    • kyösti48

      niin minnee mutta kaavoin osan olusista ja viinilöistä kurkkuun ja lisäsin kirkasta pulloihin pääassie että eukko iloinen

    • tiptap22

      mitä sitä ei tekisi vaemon etteen

    • joukkovoimalla

      Kyllä heti huomaa eron!
      On niin virkeä olo, nukuin hyvin. Vaikka vasta ei oo ollut monta päivää.
      Kyllä se yksi kuukausi on hyvä juttu; silloin pääsee niinkuin vauhtiin ja on helppo vetää toinenkin kuukausi. Ja nää talvikuukaudet sopii oikein hyvin.

      Pidin viime vuonnakin. Mutta sitten oli helmikuussa yhden sukulaisen synttärit ja kun siellä otin parit oluset, niin heti sortui rakennelmat. Nyt olen päättänyt, että tänä vuonna en mee sinne.
      Se on kyllä hyvä että sinulla menee 3-4 kuukautta tipattomana. Niin ei voi moni kertoa.
      Yritänpä ottaa mallia sinusta!
      Itelleni lipittäminen on ollut jonkinlainen pakotie ongelmista. Nyt olen päättänyt että on aika ratkoa ne ongelmat muuten. Voi vaikka olla pötköllään 5 minuuttia tai jotain muuta.

      Hyvää jatkoa kaikille, kestetään yhdessä!

      • vbt66

        No jo on itsekuritonta porukkaa??


    • Hallitusti

      Pari kolme kertaa vuodessa korkeintaan ottanut.
      Muutaman kuukauden putki aina kerralla. On tuo aloittaminen ja lopettaminen henkisesti raskasta.

      • holkomaalisti

        Samoin minäkin, otan vain kaksi kertaa vuodessa, kummallakin kerralla kuusi kuukautta ja hyvin mennöö..


    • korkkikiinn

      Kannattaa pitää taukoa juomiseen, alkoholi syö ihmisen sisältä tietämättä ja sitten saattaapi olla jo myöhäistä lopetella.

    • täällätoinen

      Nyt on sitten mennyt viikko tipatonna ja hyvin männöö.
      Yöt nukun heräämättä ja aamulla on pirteä olo.
      Ei oo vaikeeta.

      Onko täällä vielä monta urheaa jäljellä?

    • korkkionkiinni

      Jos joku vielä olis innokas kokeilemaan, niin aloittakaa huomenna!
      Vielä ehtii mukaan.

      Ei se ole siitä päivämäärästä kiinni, vaan siitä että rajaa tietyn ajan kokeilulle, haluaa käytännössä katsoa miltä tuntuu kun on kuukauden raittiina. Laittaa vaikka ne pennoset jemmaan ensi kesän lomamatkaa varten.

      Sitä tulee niinkuin itelleen näytettyä että kyllä tilanne on vielä hallinnassa.

      Sikäli tammikuu on hyvä aika kokeilulle, kun ei ehkä huvita lähteä kahlaamaan lumeen hakemaan viinoja ja olusia.
      Ja että kun niin moni muukin pitää tipatonta.

    • Tärisyttäävieläpahasti

      huhhuh, kyllä se tuo pitempiaikaisen viinanjuonnin lopettamisen aloittaminen on hankalaa, ku tahtoo rapularyypystä ratketa. Kun pääsis lopettamisen aloittamisessa ratkeamatta alkuun, niin kyl se siitä sitten loppus alta viikon ja voi pitää helemikuun tipatonna, menis varmaan maaliskuukin.

    • aloitauudestaan

      Ei se mittään. Kyllä sen ymmärtää että vaikeeta on.
      Mutta hyvä tyyppi olet kun silti yrität.
      Yritäpä vielä kerran! Jos ei onnistu viikonloppuna, niin aloita heti alkavalta viikolta.
      Onneksi on Alkot kiinni sunnuntaisin, niin saa jo apua siitä.

      Niin ne on muutkin aloittaneet. Ensin menee eka päivä, jo seuraavana aamuna on parempi olo. Sitten jatkaa tokapäivän. Juo vaikka vissyä jos on jotain juotava.
      Täällä on yks viestiketju, seuraile sitä, on hyviä ohjeita.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14069431/tissuttelu

      Huomaat että vaikeeta on ollut monelle muullekin.

    • Tipatonvielä

      Mukavasti menee tämä tipaton, on jo puolivälissä kuukausi menossa.

      • huikattaa

        Minä pidän huikattoman helmikuun. On muutaman päivän lyhempi kuukausi..


    • seittemästoista

      Ihan hyvä idea!
      Jos ei onnistu tammikuussa, niin on sama jos pitää sitten helmikuussa!

      Itse olen tässä jo 17 a päivää tipattomana, ja kyllä on sitten hyvä olo!

      Onko täällä muita vielä pelissä mukana?

    • kipponen

      Mukavasti menee tämä tipaton tammikuu.

      • kuppinurin

        niin menee, ukolla krapula minulla ei


    • seittemästoistajarisat

      Sama täällä!
      Eli meitä on täällä kolme urheaa pelissä mukana!

      Hienosti meiltä!

      Kyllä tää viikko menee vielä leikiten.

    • kipponen

      Hei kaikki tipattomat , kuukausi lopuillaan ja olo vain paranee.

    • Täällätoinen

      Sama täällä, hyvin pyyhkii.
      Pyyhkii niin hyvin, että jatkan Vappuun asti.
      Kun on näin hyvin päässyt tänne asti niin miksipä katkaista tätä, eteenpäin vaan.

      • kuppinurin

        hyvin menee tipaton, ukolla krapula minulla ei.


    • täällätoinen

      Meillä kolmella on todella aihetta olla ylpeitä ja onnitella itseämme, meillä on sitä "luontoa". Että kun päättää ja lupaa jonkun asian niin se osataan myös viedä loppuun ja pitää se lupaus!

      No, ei tämä ollut nyt "saarnaksi", vaan että kyllä saamme itseämme onnitella!

      Jatkan itse tästä vielä kotvasen, Vappuun asti yritän.

      Jos on joku täällä, joka haluaa mitää Huikattoman Helmikuun, niin mukaan vaan!
      Huikaton Helmikuu on vielä pari päivää lyhyempi, eli "alennusta".

      Olo on niin mahtava, että enpä tätä vaihtaisi tokkuroihin! Ja mikä rahamäärä on säästynyt!

      Mukaan vain!

      • ronskigang

        Kyllä se huomenna alkaa huikaton Helmikuu. Tänään otan vielä muutaman kaljan, nyt töiden jälkeen..


    • täällätoinen

      Hyvä hyvä!

      Kyllä on kuule niin mukava olo, että et tule katumaan päätöstäsi!
      Yksi kuukausi menee leikiten, tuleepahan kokeiltua ainakin miten voi voida niin hienosti.

      Jos on joku muukin, niin ei kun mukaan remmiin!

    • llltolppaaiisalmesta

      Joko ne on alkanu ottaa viinaa?

    • täällätoinen

      Miten sujuu? Oletko ronskigang mukana Huikattomalla Helmikuulla?

      Itse olen vielä tipatonna ja jatkan tästä eteenpäin Vappuun asti.
      Hyvin menee! Vapun jälkeen katson tilanteen uudelleen.

      Onnittelut kaikille jotka pääsivät Tipattoman Tammikuun loppuun!

      Niin ja sitä rahnaa säästyy, kunto kohenee ja jää aikaa muuhun.

      Onko täällä muita mukana?

      • ronskigang

        Kiitos kysymästä. Olen mukana ja muutaman päivän jälkeen aion pitääkin lupaukseni. On tämä kyllä outoa. Ke-To. välinen yö meni vähällä nukunnalla, kun oli vissiin vieroitusoireita. Kun join kaljaa joka ilta, niin yleensä nukuin pari, kolme tuntia hyvin ja sitten saatoin valvoa koko yön saamatta unta, tai aamuyöstä nukuin tunnin pari ja aamulla ''virkeänä'' töihin. Keskimäärin nukuin sen neljä tuntia yössä. Nyt sitten pari viimeistä yötä olen nukkunut kuin pikkulapsi, seitsemän tuntiakin putkeen ja viime yönä heräsin kolmen maissa, mutta nukahdin melkein heti ja heräsin aamulla 8,5 tunnin nukkumisen jälkeen! Voin sanoa, että on virkeä olo ja olen mukana kannustamassa kaikkia, jotka päättävät pitää juomataukoa vaikka muutaman viikon, on se sitten vaikka keskellä kuukautta.


    • Heinämäkeläene

      Elekää elekää Kuhmunlaeset ruvetko raittiiksi. se on teillä mahtava tulevaisuus eissä kun rupeette tekemään tikkuviinaa puusta. Nyt kun ruppeette raitistelemaan niin että muistakkaan miten hyvältä se ryyppy maisttuu, jotta ryyppäämään vaan. valoisaa tulevaisuutta sano. J auusie pisniksie.

      • Kuhmonkataja

        ja katajasta esanssie


    • täällätoinen

      Joo, nukkuu yönsä hyvin!
      Eikä tää niin vaikeeta oo, kun pääsee alkuun vain.

      Luin tuossa artikkelia miten maksa voi vioittua jos litkii viinaa paljon eikä ollut yhtään kiva juttu. Kun pitää taukoa, niin maksan toiminta tulee entisenlaiseksi jonkun ajan perästä.

      Nyt kun olen ollut yli kuukauden tauolla niin kyllä huomaa eron entiseen. Sitä oli riippuvainen eikä voinut edes kuvitella että viikonloppu menisi ilman olutta. Nyt ei haittaa mitään. On tullut kaikkea muuta ohjelmaa tilalle ja ei edes haluaisi juoda mitään.
      Ja se ramppaaminen Alkossa tai kaupassa. Olen pitänyt rätinkiä miten paljon on säästynyt. Nyt ihan uhallani aion olla Vappuun asti, jännä nähdä kestääkö oma luonto.
      Sen pitemmälle en lupaa mitään. Nähtävästi lipittelen kesällä, mutta on ainakin maksa kunnossa! - Katson Vappuna tilanteen.

      Tsemppiä vain sinulle ronskigang!

      Miten kävi kipposella ja kapposilla?

    • Kipponen

      Kyllä kipponen on pysynyt kaidalla tiellä, ei ryypyn ryyppyä, saunakaljaakaan ei tee mieli enää.Helmikuu menee ja lopputalvikin varmaan helposti, kevättä jo ilmassa.

    • täällätoinen

      Elikkäs meitä on nyt täällä urhea kolmen-kopla taistossa ViinaViiniOlut-koplaa vastaan!

      Saapas nähdä kumpi joukkue voittaa!

    • täällätoinen

      Mitenkä Kipposella menee helmikuu? Vieläkö kaidalla tiellä kuljeskellaan?

      Täällä toisella menee edelleen hyvin. Vappuun asti sitä täällä uljaasti porskutellaan!

    • Kipponen

      Hyvin menee ja energiaa on enemmän muihin harrastuksiin, vaikuttaa mieleen piristävästi. Tämä tipaton sopii minulle, ei tule mitään töppäilyjä tehtyä ja sanottua,suosittelen kokeilemaan, niin huomaa ettei kannatakaan tipotella.

    • ronskigang

      Sorry. Minä ratkesin tänä viikonloppuna!? Tuli vieraita ja en voinut vastustaa kiusausta! Tänään jatkuu taas tipaton..

    • elämäonalkoholiton

      Onnittelut kaikille juomista vähentäneille. Elämä on ihanaa ilman alkoholia ja hyvin kohtuukäytöllä, ei siis humalaa, eikä todellakaan krapulaa. Ei kannata pilata omaa, eikä läheisten elämää viinalla.

    • täällätoinen

      Kiitos!

      Niin on, paljon paremmin. Olo on hyvä ja mikä iso summa rahnaa on säästynyt.
      Eli jatkan täällä Vappuun asti.

      Nyt kun olen kertonut tämän jo monta kertaa, niin eihän minulla ole muuta vaihtoehtoa, kun en voi syödä sanaani. Se vara että jos huhtikuussa lipsuu, niin silti hyvin. Verenpainekin oli vähentynyt, monta kiloa pudonnut, jalka nousee ketterästi, yöt nukkuu hyvin ja on pirteä.

      Jatkoa muillekin ja onnea!

    • älätuhlaa

      Viina vie terveyden, rahat ja on ajan tuhlausta = pilaa elämän.

    • Tfhvcz

      Alkoholi luo Suomeen 900000 tuh. Suoraa ja välillistä työpaikkaa. Jokainen voi miettiä mitä se merkitsee. Suomi ja globaalisti koko maailma romahtaisi ilman alkoholia. Joten juokaa vain hyvällä omallatunnolla. Se 5pros. Ongelmakäyttäjät on se ongelma.

    • kassialmat

      Alkoholi voi tuoda työtä, mutta se vie monelta terveyden,perheen ja saa elinikäiset traumat lapsille joita sitten kalliilla hoidoilla yritetään yhteiskuntaan juuruttaa. Se mikä vaakakupissa painaa, raha vai terveys?Kukahan on ryyppyä ottaessa ajatellut tulevansa siitä riipuvaiseksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe