Help! apua kirjan tunnistamiseen

kadonnut_kirja

Luin joskus kauan sitten (varmaan n. 20v sitten) hauskan kirjan, jossa kirjoittaja asui afrikassa ja kertoi elämästään siellä. En muista tarkkaan mitä kaikkea siinä oli, mutta yhdessä vaiheessa hänellä oli leijona lemmikkinä ja ulko-oven vieressä olevassa kukkapenkissä asui käärme. Niistä aiheutui pienoisia yllätyksiä mm. postinkantajalle. Jossain kohtaa kirjoittajan lapsi (vai lapset?) osasi kyllä tunnistaa kaikki mahdolliset afrikan eläimet kun oli pienestä asti niihin tottunut, mutta äimistyi pahan kerran nähdessään tavallisen lehmän. Kirjan kirjoittaja totesi menneensä kirjakauppaan ja ostaneensa joukon kirjoja joissa oli kuvia tavallisista kotieläimistä.

Kirjan kansikuvassa oli nainen ja leijona, muistaakseni jonkinlaisessa savannimaastossa. Kuva ei ollut piirroskuva, vaan ihan oikea kuva, niin kuin valokuva. Mahtaisiko kenelläkään olla mitään aavistusta siitä, kuka voisi olla kirjailija ja/tai mikä on kirjan nimi? Tiedot ovat huonot ja pahoittelen sitä, mutta en juuri muuta muista. Vain sen, että kirja oli hauska ja haluaisin sen lukea uudestaan nähdäkseni tuntuuko se vielä yhtä hauskalta.

Kaikki ehdotukset ja ajatukset otetaan suurella kiitollisuudella vastaan!

6

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyyköhän_näin

      George Adamsonin Elämäni Afrikassa? Elsa-leijona lemmikkinä. Tai vaimonsa Joy Adamsonin Elsa -- vapaana syntynyt.

    • kadonnut_kirja

      Ei ollut noista mikään. Kirja ei kertonut leijonasta, vaan kirjoittajan omasta elämästä. Ai joo, ja kirjoittaja oli nainen.

      Muita vaihtoehtoja?

    • asdasdadfgasd
    • kadonnut_kirja

      Tuo se taitaa olla! Kansikuva ei ole sellainen kuin muistan, mutta toisaalta, samalla kirjalla voi olla useampia kansikuvia painoksesta riippuen. Selostus kuitenkin kuulostaa niin tutulta, että olen melko varma, että nyt löytyi oikea kirja.

      Tuhannet kiitokset sinulle, asdasdadfgasd! Alan heti selvitellä onko sitä enää saatavilla mistään.

      Ihan uteliaisuudesta, millä ilveellä onnistuit sen löytämään, vai oletko itse lukenut kirjan ja siksi tunnistit?

      • asdasdadfgasd

        En ole ikinä kuullutkaan koko kirjasta, mutta olen kirjastonhoitaja ammatiltani :)


    • kadonnut_kirja

      Ahaa! Se taitaakin selittää aika paljon. Ainakin luulisi, että etsiminen on helpompaa kun tietää jutut ja systeemit niin hyvin. Tuhannet kiitokset joka tapauksessa! Olen hakannut päätäni seinään jo kauan, kun olen yrittänyt sitä etsiä, mutta toivotonta on ollut kun ei tosiaan muistanut kirjan nimeä tai kirjoittajaa. Tämä foorumi oli oikeastaan se viimeinen oljenkorteni, ja kas - heti onnisti! Pitäisiköhän minunkin ruveta kirjastonhoitajaksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7591
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4516
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3113
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1419
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe