Bangkokista Krabille

Allutti

Mikä on helpoin tapa matkustaa Bangkokista Krabille. Tarkoituksena olisi ottaa maansisäinen lento, mutta mietityttää.. miten aikasin ja mistä jatkolennot kannattaa varata, jos jollakulla tietoa olisi. Onko muita hyviä vaihtoehtoja?

14

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu.1975

      Sisäisellä lennolla ilman muuta. Mitään muuta ei kannata harkitakkaan (ellei sitten välttämättä halua istua pitkiä aikoja vaikkapa bussissa ihan sen matkanteon takia).
      Käytännössä lennot voi varata miltä tahansa isommalta lentoja välittävältä sivustolta. Hinnat varaus-ajankohdasta, lentopäivästä ja kellonajasta riippuen 40-100€/hlö edestakaisin.
      Lentovaihtoehtoja varmaan parisenkymmenta päivää kohden jos ottaa vaihtoehdoksi kummatkin Bangkokin lentokentät.

      • Allutti

        Kiitokset. :)


    • LentäenParas

      Lähes jokisella lentoyhtiöllä on omat varaus sivut. Käytä niitä. Bangkok Airillä on code share sopimus Finnairin kanssa. Muyhtiöitä on tta muitakin

      • Allutti

        Kiitos. Pitääpä käydä tsekkaamassa. :)


      • santtu.1975

        Monasti kannattaa katsoa lennot jonkun sivuston kautta ja sitten kun sopivat lennot löytyvät, niin varata ne vaikkapa sitten suoraan lentoyhtiöltä (silloin on monasti paras apu saatavilla ongelmatapauksissa).

        Muista kuitenkin mikäli lentohinnoilla on väliä, niin lentojen hinnat "kahdella" lipulla. Itse kun olen yleensä "budjettimatkalla", niin tulee hintoja seurailtua tarkemmin. Itselläni tuo BKK-Krabi-BKK siirtyminen Toukokuussa. Kun H:ki-BKK-H:ki lennot ostin Finnairin kamppanjasta niin maksoin tuosta H:ki-BKK-H:ki lennosta 509€/hlö 2000pistettä. Samalle lipulle otettuna H:ki-BKK-Krabi-BKK-H:ki lennot olisivat maksaneet 849€/hlö, eli tuolle BKK-Krabi-BKK lennolle olisi tullut hintaa 340€/hlö, kun yksittäisiä lentoja BKK-Krab-BKK saa 40-100€:n välillä. Eli tuo "samalle lipulle" olisi maksanut sen 250-300€/hlö.

        Mutta mikäli olet lentämässä tosiaan Finnairilla aamulla (7:15) Bangkokiin tulevalla lennolla, niin sinun jatkolentosi (yhdellä lipulla) on tosiaan mitä todennäköisimmin klo 9:25 lähtevä Bangkok airways:in lentö Krabille. Kun taas itse en tuohon lentoon uskalla lippua ottaa, koska matkatavroiden kanssa matkustaessani (jotka eivät automaattisesti ohjaudu Krabin koneeseen) en tuohon lentoon hyvin mahdollisesti ehtisi.
        Itselläni mahdollisuus joko kentän vaihtoon kko 11:15 lähtevälle lennolle, taikka sitten odotus kentällä klo 12:xx lähteville lennoille.


      • Allutti

        Joo tosiaan ollaan tulossa just tuolla 7.15 lennolla. Kiitos paljon vinkeistä. Pitääpä selailla noita klo 12 -> lentoja. Kenttää ei varmaan uskalleta vaihtaa, ku Bangkokissa ei olla koskaan käyty. Tarkotus tosiaan pästä halvalla, ni jätettiin Finnairin lento pois, hintaa olisi tullut noin 400€ BKK-Krabi-BKK.


      • santtu.1975

        Mikäli teille sopivampi lento löytyy Bangkokin vanhalta, eli Don Muengin kentältä, niin kentän vaihto ei ole mikään iso operaatio, kenttien välillä kulkee ilmainen bussi (bussiin noustessa tulee esittää lippu/varausvahvistus lennolle joka lähtee sama päivänä toiselta kentältä) 2-3 kertaa tunnissa (kellonajasta riippuen). Bussimatkan kesto liikenteestä riippuen hieman alle/yli tunnin.


      • näinseonvaan
        Allutti kirjoitti:

        Joo tosiaan ollaan tulossa just tuolla 7.15 lennolla. Kiitos paljon vinkeistä. Pitääpä selailla noita klo 12 -> lentoja. Kenttää ei varmaan uskalleta vaihtaa, ku Bangkokissa ei olla koskaan käyty. Tarkotus tosiaan pästä halvalla, ni jätettiin Finnairin lento pois, hintaa olisi tullut noin 400€ BKK-Krabi-BKK.

        Riippuu siitä kuinka aikaisin varaat ton yhdistelmä lennon Finski-Bangkok Air. Mitä aiemmin sen edullisempi.


      • QatarGold
        Allutti kirjoitti:

        Joo tosiaan ollaan tulossa just tuolla 7.15 lennolla. Kiitos paljon vinkeistä. Pitääpä selailla noita klo 12 -> lentoja. Kenttää ei varmaan uskalleta vaihtaa, ku Bangkokissa ei olla koskaan käyty. Tarkotus tosiaan pästä halvalla, ni jätettiin Finnairin lento pois, hintaa olisi tullut noin 400€ BKK-Krabi-BKK.

        Se kentän vaihto onnistuu todella helposti. Seuraatte Taxi kylttejä "kellariin" sitten ulos ja Taxi jonoon (ei niille kyydin tarjoajille matkalla) Hinta noin 400thb sis. tullit 70thb kertaakaan ei ole kukaan kuski yrittänyt kusettaa hinnassa. Voihan sen itse varmistaa että ajavat mittari päällä mukavampi ilmastoitu taxi ikkunat kiinni kun se ilmainen bussi. Jos elämä on kiinni 11€ niin bussiin vaan 😂


      • Allutti
        santtu.1975 kirjoitti:

        Mikäli teille sopivampi lento löytyy Bangkokin vanhalta, eli Don Muengin kentältä, niin kentän vaihto ei ole mikään iso operaatio, kenttien välillä kulkee ilmainen bussi (bussiin noustessa tulee esittää lippu/varausvahvistus lennolle joka lähtee sama päivänä toiselta kentältä) 2-3 kertaa tunnissa (kellonajasta riippuen). Bussimatkan kesto liikenteestä riippuen hieman alle/yli tunnin.

        Oletko käyttäny/tietoinen tuosta Lion Air Thai yhtiöstä? Uskaltaskohan sille varata lennot.
        Ja kiitti kovasti auttavista neuvoista. Heti suunnattoman paljon helpompaa.


      • Allutti
        QatarGold kirjoitti:

        Se kentän vaihto onnistuu todella helposti. Seuraatte Taxi kylttejä "kellariin" sitten ulos ja Taxi jonoon (ei niille kyydin tarjoajille matkalla) Hinta noin 400thb sis. tullit 70thb kertaakaan ei ole kukaan kuski yrittänyt kusettaa hinnassa. Voihan sen itse varmistaa että ajavat mittari päällä mukavampi ilmastoitu taxi ikkunat kiinni kun se ilmainen bussi. Jos elämä on kiinni 11€ niin bussiin vaan 😂

        Jees, pistetän harkintaan. 😅 ei tosiaan muutamasta kympistä ole elämä kiinni


      • QatarGold
        Allutti kirjoitti:

        Oletko käyttäny/tietoinen tuosta Lion Air Thai yhtiöstä? Uskaltaskohan sille varata lennot.
        Ja kiitti kovasti auttavista neuvoista. Heti suunnattoman paljon helpompaa.

        Itse olen luottanut ja käyttänyt yleensä Air Asia /Nok Air,
        lähtöjä riittävästi ja ok koneet. Jatkolennot olen katsonut (kentän vaihto) minimi 3h aikataulun mukaisista ajoista ja aina on ollut yli tunti löysää Dmk kentällä. Oletuksena että oma saapuva lento on ajoissa


      • santtu.1975
        Allutti kirjoitti:

        Oletko käyttäny/tietoinen tuosta Lion Air Thai yhtiöstä? Uskaltaskohan sille varata lennot.
        Ja kiitti kovasti auttavista neuvoista. Heti suunnattoman paljon helpompaa.

        Kahdesti olen kyseisellä yhtiöllä Thaimaan sisäisen lennon lentänyt ja ei mitään erikoista muistikuvaa yhtiöstä. Mutta kun kyseessä on yleensä tunnin tai hieman reilu kestävä lento, niin eipä sillä yhtiöllä kauhean isoa väliä ole.


      • santtu.1975
        Allutti kirjoitti:

        Oletko käyttäny/tietoinen tuosta Lion Air Thai yhtiöstä? Uskaltaskohan sille varata lennot.
        Ja kiitti kovasti auttavista neuvoista. Heti suunnattoman paljon helpompaa.

        Itse varasin toissapäivänä tuolta Thai Lion Airilta lennot Don muang (eli Bangkokin vanha kenttä) - Krabi -Don muang Toukokuulle (76€/hlö menopaluu, sis. matkatavarat)
        Lennon lähtö Bangkokista klo 11:15, joten kun Finnairin 7:15 perillä olevalla koneella saavumme, niin kentän vaihtoon tarvittava aika tuosta vaihdosta löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe