Agia Marina vai Agia Apostoli?

Perheen kanssa kesä-heinäkuussa Kreetalle. Pojat 10 ja 13-vee. Askartelemme ajatuksen kanssa, että Agia Marina vai Agia Apostoli. Kokemuksia / vinkkejä / mielipidettä?
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta

Agia marina ehdottomasti, hania ja platania vieressä/lähellä. Agia marinasta taitaa löytyä parhaimmat ruokapaikat, yläkylä-platania, on pettymys.

Nehän kyllä aivan vierekkäin ja upeita paikkoja,ihmettelen kun haukutaan turistipaikoiksi...niitähän kaikki ovat minne turistit menevät...Kreikka ei ole turkki mutta kannattaa tingata jos ostaa yli 70 euron ostoksia, aina saanut 10-20% alennusta.
Apsotoli rauhallinen ja aavistuksen sivussa, molemmat hyviä. Aallot koko alueella kovat verrattuna muihin saariin, toki löytyy poukamia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hania on kyllä lähempänä Agii apostolia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
091234 kirjoitti:
Hania on kyllä lähempänä Agii apostolia...
Kyllä joo lähenpänä haniaa mutta sivussa kaikista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Agii Apostoli! Rakastuin heti ensimmäisellä kerralla. Ihanan rauhallista, ei ole sisäänheittäjiä vaan ravintolan ovella korkeintaan tervehtivät mikä on mukavaa vaihtelua tuputtamiselle. Rannat on aivan mahtavat, kovallakaan tuulella ei ole aaltoja poukamissa toisin kuin sillä "Marinan suoralla". Suosittelen lämpimästi, sinne lähden taas itsekin kesällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Agi Apostoliin käy meidänkin tie taas kerran. Aivan ihana kohde.
Paljon on Kreikkaa kierretty mutta aina palataan Agi Apostoliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minkä matkanjärjestäjän reissuilla olette olleet? Hotellisuosituksia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itse olen ollut Finnmatkojen reissulla Agia Marinassa. Sitä hotellia ei taida enää olla valikoimassa, koska reissusta on jo useampi vuosi. Agii Apostolissa olin viime kesänä Apollomatkojen pakettimatkalla hotellina huoneistohotelli Nontas. Nontas oli hinta-laatusuhteeltaan aivan loistava. Riippuu toki kuinka laadukkaasta majoituksesta tykkää, mutta tällaiselle kolmen tähden huoneistohotellimatkustajalle Nontas oli juurikin hyvä. Siisti ja rauhallinen hotelli hyvällä sijainnilla. Bussipysäkki ihan vieressä ja lyhyt kävelymatka rannoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Marinassa oon ollu Finnmatkojen hotelli Theossa, ihan kiva ja siisti ja kiva allasalue. Hotellissa sekä huoneita että huoneistoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riippuu mitä reissultaan haluaa. Agia Marinassa on enemmän kaikkea (aktiviteetteja, kauppoja, ravintoloita). Agii Apostolin valtti on taas rauhallisuus ja kauniit rannat. Toki Agii Apostolistakin löytyy ravintoloita ja turistikrääsäkauppoja, muttei siinä määrin kuin Agia Marinasta. Olen itse majoittunut molemmissa kohteissa ja molemmissa on puolensa. Jos lapset tykkäävät tekemisestä niin ehkä suosittelisin Agia Marinaa. Toki Agii Apostolistakin pääsee bussilla kätevästi sekä Hanian kaupunkiin, että muihin lomakyliin (Agia Marina, Palatanias jne.).
Ilmianna
Jaa
Oltiin viime kesänä molemmissa ja Marinassa on enemmän tekemistä,näkemistä ja kauppoja. Apostoli rauhallisempi paikka.
Lasten kanssa lähtisin Marinaan mutta vaimon kanssa kaksin Apostoliin!
Mutta meille kävi niin että Agia Marinassa oltiin 8 päivää ja neljänä oli punainen lippu rannalla kovan tuulen takia. Itse pystyin uimaan rannan lähellä mutta lapset ( 4 ja 11) eivät mereen näinä päivinä pääseet!
Vinkkinä että jos hotellissa on pieni allas ja lapsenne ovat kovia uimaan niin kannattaa ehkä harkita Apostolin puolta! Siellä ei tuuli haitannut uimista.
Pääseehän sinne toki bussilla tai taksilla mutta jos käy huono tuuri niin joudutte käymään usein siellä uimassa.

Vesipuistossa kannattaa vierailla lasten kanssa,sinne pääsee kätevästi minijunalla.
Ilmianna
Jaa
Agia Marina eehdottomasti!
Ilmianna
Jaa
Voi ei, jos tuo Marinan ranta on noin tuulinen! Enhän tajunnut sellasta kysyäkään. Juuri uiminen on minusta hienoa (asun kuivalla kankaalla Suomessa). Selkävamma, joten en pysty pitkään kävelemään, enkä omista ajokorttiakaan.
No, pitää toivoa, että edes joku päivä pääsisi uimaan kahden viikon aikana. Jos käy niin onnettomasti kuin viimeksi Rhodoksella, että hyttysenpurema jalassa tulehtui - ei se altaassakaan uiminen oikein viehätä. Tosin tuskin voin olla uimattakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Agia Marinan rannasta kannattaa myös huomioida se, että Plataniaksen puoleisessa osassa rantaa merenpohjassa on sellaista kivilaattaa, mikä hankaloittaa veteen kävelemistä. Sitten taas lähempänä Kato Stalosta on ihan hyvä hiekkaranta.
Vielä muutama sana Agii Apostolista. Sieltä löytyy tekemistä ja katselemista, kun kävelee rannalta muutama sata metriä ylös Kato Daratsoon, jossa on monenlaista kuppilaa, kahvilaa ja kauppaa päätien varressa. Löytyy myös melko iso Inka ja Lidl ja kun kävelee päätietä Haniaan päin, löytyy iso Jumbo oikealla puolen tietä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Agia Apostoli on parempi paikka vesipedoille! Useasti ko rannikolle tuulee siten että on punaiset liput ja mereen ei ole asiaa. Mutta Agia Apostolin kohdalla on 2 poukamaa jossa voi uida vaikka muualla uimakielto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Poukamia uimiseen on kyllä kolme.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Agia apostoliin oon myös menossa toista kertaa kesäkuussa. Hyvät rannat kulkuyhteydet muihin kyliin. Tällä kertaa vois vuokrata polkupyörän vaikka viikoksi niin pääsee kätevästi sukkuloimaan ja kuntokin nousee...mitä lie maksaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Huhtikuussa maksoin kaupunkipyörästä 7€/pv kun otin 2 pv. Viikon taksa oli 5 €/pv. Se oli tosi mukavaa kun oli vielä hiljainen aika. Pyöräteitähän ei ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä lähenee kolmas matka Agi Apostoliin.
Ilmianna
Jaa
Agii Apostolissa on hyvät yleensä tyynet hiekkarannat. Kahdesti olen majoittunut Apollomatkojen hotelii Tritoniin-suosittelen. Perheille loistava hotelli palveluineen ja henkilökunta mukava.Chanian kaupunkiin matkaa n. 3.5 km tuosta lähiöstä.Paikallisbussi kulkee sopivasti kyläkatujen varrellta( ei tarvitse "oäätien" vilkkaan liikenteen seasta busseja tähystellä)Ja ihan rantoja meren reunaa kävellen pääsee Nea Choraan( mm,.torstaimarkkinat) ja siitä onkin vain 10 min,kävelymatka Chaniaan.Jos majoittuu niinkin kauas kaupungista kuin Ag,Marina tai Platanias,tulee matkaa kaupunkiin paljon ja matkustuskuluja.Mutta toki teineille normirantalomaelämää löytyy sivukyliltäkin.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Agia Marina vai Agia Apostoli?

Perheen kanssa kesä-heinäkuussa Kreetalle. Pojat 10 ja 13-vee. Askartelemme ajatuksen kanssa, että Agia Marina vai Agia Apostoli. Kokemuksia / vinkkejä / mielipidettä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta