Oletko köyhä vai valeköyhä

hankkikaaelämäitsellenne

Köyhällä ei ole vaihtoehtoja ja häntä pitää auttaa. Valeköyhällä on vaihtoehtoja mutta suomalainen liian hyvä sosiaaliturva passivoi eikä hän tee elämäänsä tarpeellisia muutoksia. Hän ei hae töitä, ei opiskele, ei ole valmis muuttamaan. Varma tuntomerkki on myös valittaminen internetissä ja muiden syyttäminen omasta elämästään, uhriutuminen sekä elämöinti omalla köyhyydellä.

29

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihjdohf67

      Valeköyhiä on myös aina välillä lehtiuutisissa. He ovat niitä jotka kertovat nettopalkkansa ilman että mainitsevat ottamaansa palkkaennakkoa tai saamiaan lapsilisiä, elatustuki ja asumistukia samalla kun valittavat että törkeän kalliin vuokran ja "pakollisten luottokorttimenojen ja osamaksujen" maksamisen jälkeen ei jää kuin muutama satanen käteen jolla pitää perhe ruokkia.

      • gvgvftrfe

        aloittaja taas..Henkisesti 5vee kakara häiriköi täällä!

        Vajakki tekee tälläisiä aloituksia täällä köyhyysfoorumilla ja komppaa itse itseään ketjuun....


        ja sitten itse postaa niihin älyvapaata sontaa
        tyyliin pillupillu hähähää.

        näitä aloituksia.....


        onks ny niin Et käyhyyden ehkäisy on olut. Miksi ei ole olutjonoja, siksi sillä sipilä
        T.sipilä vertaa lentsikkaa, ou alabamaa


        -Ruikuttavat nössöt
        -Juokaa kaljaa, älkää menkö töihin
        -Röihin ei kannata mennä. Sossusta saat ilmaiseksi kalja rahaa.

        -Ruokajakelut lopetettava

        -Työläiset herää jo 06.00 töihin

        -Näin haluan elää kiitos työssä kävijät tästä mahdollisuudesta.

        -Tänään syön viimeiset viimekesän heinät

        -suomen käyhät näkee nälkää.

        -Työttömät lorvii

        jne kaikki kommentit jotka eivät suoraan liity köyhyteen!


        ja trollaa ketjuja näin....


        -Tyhmä saa voudin peräänsä...puuh lääh ja pelkää millon se tulee sun kotios...puuh lääh.



        -Geittelen magaroonivelliä ja toljottelen ikkunasta ulos kun työläiset skrap

        - menemällä töihin mutta ei se nössölle käy kun e

        -.nostopölvästi

        -Maanantaina se kossu yleensä kannattais juodakkin.

        -Kuluu aika mukavasti kun hörppii olusia.

        -Onko kaikki työttömät homoja??

        -Se on ansanedustaja

        -Kummasta irtoo enempi, halinallesta vai halinoosta.

        -Laiskat tapa työttömät valittaa.

        -Säästin vuosia ja nyt mulla on bemari fritsu ja tippuri

        -Tässä oo mitään palkkoja näkynyt 7 vuoteen. Hahahahahahahahahahahahahahahhahahahah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        -Perseaucci pärsaucco berseaukki ;DDDDD

        -Kylä ihmisen työtä pittää tehhä kjeh kjeh. Menkää työttömät töihi.

        -Voi siasus mitä nössöjä osa työttömistä huh huh räkää poskella ruokajakeluissa, puuh lääh puuh lääh taas sai leipyä.

        -jnee



        Ainoa motiivi tällä vajakilla on vain terrorisoida foorumia,
        loukata ja solvata köyhiä,pienituloisia ja työttömiä.

        Tämä älykääpiönatsi ilmeisesti kuvittelee että köyhät ja työttömät on jonkillainen
        selkeä omaryhmänsä joka erottuu muista. Näinhän ei ole. Tältäkin foorumilta löytyy
        paljon asiallisia aloituksia,jotka todistavat köyhyyden monimuotoisuuden.
        Tätähän tämä mielisairasvajakki ei kykene tajuamaan.


    • kahdenlaisiavaleköyhiä

      Valeköyhä, juu, on niitä muutama. Ovat yleensä rikkaan yrittäjävanhempansa siivellä eläviä nuoria, jotka eivät käy missään. Eivät edes ole työkkärin tai sossun listoilla, koska rahatilanne on turvattu muuta kautta, ja sehän olisi vain turhaa juoksemista, ja siellä voisi jopa joutua hieman kyykytetyksi, niin mitäs sinne, kun isillä on miljoonaomaisuus. Notkutaan humalassa biletopit päällä ökybaareissa ja rafloissa ottamassa selfieitä.

      Sitten on ne toiset valeköyhät, eli ne, joita ei oikeasti ole olemassakaan. Muualla, kuin mediassa. Yksi valeköyhä, semmoinen kokonaan keksitty juttu, oli Sossu-Tatu. Näiden avulla koitetaan sumuttaa tavallista kansaa silmiin ja luoda keksityillä henkilöillä valeartikkeleita, joissa esitetään että oikeasti pelkälle toimeentulotuelle tippunutkin köyhä voi elää porvarillista elämää ilman omaisuutta, rikkaita vanhempia, sukulaisia ym. Niiden tarkoituksena on antaa mielikuva, että pelkällä sosiaaliturvalla elää leveää porvarielämää, bilettäen, ostellen uusimmat hifi-laitteet, ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Niin, sekä sen uudenkarheimman sohvan, jolla on kiva makoilla.

    • nettisyntinen

      Uskista meitä hieman, kun nyt olemme uskossamme köyhiksi tulleet, -vai haluaisitko opettaa meille jotain?

    • ValeKöyhienElämää

      Meidän perhe on todella köyhä. Isä on köyhä, äiti on köyhä ja lapset ovat köyhiä. Meidän hovimestari on köyhä, meidän puutarhuri on köyhä ja meidän autonkuljettaja on myös tosi köyhä. Myös meidän kissa, koira ja papukaijjakin on köyhä josta se muistaa jatkuvasti huomauttaa.

    • Velvoittautiailmassa

      Tiukka rasisminvastaisuus ehkäisee kaikenmaailman velvoittautumiselta.

    • Siad_Barre

      Somaliassa olisin rikas maanviljelijä ja öljykenttien omistaja. Afganistanissa oilsin rikas talibanien sotalordi ooppiumpeltojen hallitsija. Irakissa olisin rikas turvafirman vetäjä ja jälleenrakennusbisneksen monitoimilobbari.

      Mutta täällä Suomessa olen vain maan matonen ja elän muiden almuista.

      Olen valeköyhä.

    • Bertil6v

      Minä olen oikeasti köyhä. Myös isi ja äiti ovat köyhiä ja kotiapulaisemme on myös köyhä. Puutarhurimme ja isin autonkuljettaja ja hovimestari ja kokki ovat myös köyhiä. Olemme köyhä perhe.

    • sadggsdg

      Kuka muuttais minnekään jos ei ole mitään syytäkään ? Vai pannannko sinne syyks että joku vittuilee sulle kun hakee asuntoa ??????????

    • serhdfdhf

      Kuka menis halvasta vuokra asunnosta kalliimpaankaan ja oliskin hetken päästä taas niin ettei sitä asuntookaa niinku oo. Vittu mitä kusettajia te ootte. Ainiin kun ei sitä kalliimpaa edes vuokrata sulle !!

    • gsdgg

      Hän ei ole valmis muuttamaan ja mitäs itse tehdään...Se on kuulkaas niin että itse ne asunnot ja työpaikat pitää hakea, kukaan muu ei sitä sinulle etsi. Mistään työkkäristä ne eivät tule vaikka kuinka olis siellä kirjoilla. Satoja tuhansia työttömiä että mitenkä on.

      • jääkysymys

        Mitäs sillä työkkärillä tehdään?


      • ggjhfhkhj
        jääkysymys kirjoitti:

        Mitäs sillä työkkärillä tehdään?

        Työkkärin tehtävä on estää yrittäminen, pakottaa epäsopiviin töihin, joilla ei elä, jaella karensseja ja nujertaa köyhät. Itse työkkärin virkailijat saavat toimeentulonsa työttömyydestä, toisten työttömyydestä. Jos valtio lopettaa työkkärit ensi vuonna, kuten on lupaillut, osa noistakin loisista jää ihan oikeasti työttömiksi. Turhakkeita ja haitakkeita he ovat nytkin.


      • jääkysymys
        ggjhfhkhj kirjoitti:

        Työkkärin tehtävä on estää yrittäminen, pakottaa epäsopiviin töihin, joilla ei elä, jaella karensseja ja nujertaa köyhät. Itse työkkärin virkailijat saavat toimeentulonsa työttömyydestä, toisten työttömyydestä. Jos valtio lopettaa työkkärit ensi vuonna, kuten on lupaillut, osa noistakin loisista jää ihan oikeasti työttömiksi. Turhakkeita ja haitakkeita he ovat nytkin.

        Paitsi, ettei se työttömän osa siitä välttämättä parane, vaikka työkkärit lopetettaisiin, vaan saattaa pahentuakin. Vanhimmat TyönEstäjät pääsevät eläkkeelle, jotkut jatkavat samaa hommaa eri nimikkeellä ja voi se työkkärin nimikin vaihtua. Osa menee kelaan pyörittään papereita kuten työmarkkinatukihakemus ja meneekö sekin kuten toimeentulotuki? Mutta joku jää työttömäksikin, uskon.

        Yksityiset työnvälitystoimistot? Tuskin niistä mitään iloa yli 50v työttömälle, vaikka koulutustakin olisi.


      • pitääollaylpeyttä
        jääkysymys kirjoitti:

        Mitäs sillä työkkärillä tehdään?

        En tiedä, en ole siellä koskaan käynyt. Yrityksissä olen käynyt töitä hakemassa ja aina niitä myös saanut. Jokainen on oman onnensa seppä. Vanha paikkansapitävä viisaus.


      • fghfghjgf
        pitääollaylpeyttä kirjoitti:

        En tiedä, en ole siellä koskaan käynyt. Yrityksissä olen käynyt töitä hakemassa ja aina niitä myös saanut. Jokainen on oman onnensa seppä. Vanha paikkansapitävä viisaus.

        Täällä köyhien palstalla kuitenkin olet. Miksikähän? Ja miten puoli miljoonaa työnhakijaa takoo itselleen työpaikan 15 000 avoimesta paikasta?

        Ehkä olet vanhempaa kaartia? vielä 80-luvulla tosiaan melkein kuka tahansa pystyi löytämään jotain työtä. Se oli ennen Agenda 20:ää, ennen EU:ta, ennen 2030 agendaa.


    • rikaskissani

      Kissani on rikas, se sai suuren perinnön kissakaveriltaan toisesta kaupungista.Kymmeniä säkkejä parasta kissan hiekkaa ja parhaita ruokia monen vuoden säilymisajalla, ihan tosi paljon.Muutamat pehmeät valjaat ja muutaman kipeilypuun, mutta ne ei ole niin hienoja kuin kissallani jo olevat, joten ne vein löytöeläintaloon, samoin kuin muutaman vanhan satiinilakanankin.

    • valeköyhiälöytyykyllä

      Valeköyhiä löytyy kyllä moneen junaan...Tässä kolme esimerkkiä...

      1.) Varakkaiden vanhempien pikku kullannuput

      Jo kotoa pois muuttaneet työttömät nuoret, joilla on varakkaita sukulaisia. Heillä ei itsellään ole mitään ansiotuloja, eikä omaisuutta. Sen vuoksi he saavat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet. Siis saavat työttömyysturvaa, asumistukea, toimeentulotukea ym. Toimeentulotukea hakiessa valitetaan, että voi, voi kun ei ole rahaa. Sitten sukulaiset, yleensä vanhemmat, antavat näille pikku kullannupuille paljon rahaa käteisellä ,ja ostavat hienoja älypuhelimia ym. Ja siitä on köyhyys kaukana. Nämä tyypit ovat niitä, jotka nauravat päin naamaa, kun työkkärin tätsy uhkailee karenssilla. Jos tulee karenssi, niin äiti ja iskä maksaa vuokrat ym., niin ei ole hätäpäivää. Käydään hienoilla lomamatkoilla, kun vanhemmat maksaa, ja toimeentulotuki yms. on vain matkalla käyttörahana.

      2.) Ulkomaille karanneet työttömät, jotka ovat Suomessa kirjoilla

      Pitkäaikaistyöttömät, jotka ovat jo vuosia asuneet ulkomailla niin, että oma asunto Suomessa on vuokrattu pimeästi jollekin, niin että siitä voi sitten itse nostaa silti asumistukea. Jossakin Thaimaassa asutaan halvalla, surffaillaan ja nautitaan mukavasta elämästä Suomen sosiaaliturvan avulla. Sellainen elämä ei ole mitään köyhän elämää, vaan ikuista lomaa, mikä on mukavaa. Suomessa käydään vain työkkärin pakollisista tapaamisissa valittamassa, että voi, voi kun on köyhää, kun ei ole töitä.

      3.) Yhteiskunnan tukia nostavat pienituloiset.

      Valitetaan että voi, voi kun on köyhää, kun on niin pieni palkka. Ei vahingossakaan mainita, että sen pienen palkan päälle saadaan vielä joko asumistukea tai toimeentulotukea, eikä se summa, mitä lopulta jää nettona kuukaudessa käteen, niin pieni sitten enää olekaan.

    • gdssgd

      Työkkäristä ei ole tullut ainuttakaan työtarjousta vuosikausiin...ette kai te luule että työt sieltä tulevat ?

    • eikiin

      Ei minun tulisi mieleenkään asua jossain pakkakunnalla missä ei olisi ketään läheisiä ihmisiä joten se siitä. Muutenhan sitä olisi kuin ummikko ulkomailla.

      • tavanjonne

        Mamma ja pappa asuu nyt noin 4.5 km päässä. Mamma laittaa hyvää ruokaa sekä käy siivoamassa mun kämpän. Minä vain hengailen kavereiden kaa.


    • sadggsd

      Kuka opiskelis jos sitä lainaakaan ei saaatana anneta ? Haiskahtaa kusetukselta sekin ja kämppä menis alta..voi voi.

    • tresd

      yleensä opiskellaan vanhempien kotoa, jossa on myöskin ylöspito normaalisti.Näin ainakin täälläpäin.

      • Lähtenyt

        Kyllä moni lähtee muualle opiskelemaan vanhempien luolta.


      • tresd
        Lähtenyt kirjoitti:

        Kyllä moni lähtee muualle opiskelemaan vanhempien luolta.

        vanhemmat maksaa vuokran ja vkl ruuat mukaan kun kotoa taas lähtee opiskelupaikkaan, ja hiukka rahaakin.


    • mukavaaelämää

      Terve mies ei työtä kaipaa. Stadissa kun hengaa frendien kanssa kuluu aika hauskemmin. Kämppä on sörnäisissä, vuokran maksaa yhteiskunta kuten safkat ja juomatkin.

      • ghjkdsa

        muttei sulla ikinä mitään omaa...kliffaa hei.


    • eitätäjokatuutista

      Olen ihan reilusti valeköyhä. Osa-aikatyössä, työv poliitt lausunto kunnossa, haen soviteltua, kokoaikatyötä haen, mutta heti kun tärppi käy, joudun nollasopimukselta itse irtisanoutumaan.
      Asun vetoisessa kerrostaloyksiössä, jossa on käytössä 1960 luvun jääkaappi, suihku, keittolevyt.
      Pieni arkkupakastin on oma, sänky on yhdelle, oma, pöytä, muutama tuoli, omat. ei telkkua, ei tietsikkaa kotona. Kuolinpesäosuus on, mutta sen hallintaoikeus on mutsilla, ja se on kiinteää maata, puustoa.
      Omistan? Teltan, vähän muita retkeilyvarusteita, joiden turvin lomat sujuvat suht ok. Lemmikkieläin on, vanhempi eläin.
      Köyhyys on suhteellista. tuloni ovat jokatapauksessa plusmiinus 700-800 euroa kk, laskin ne vaikka nurinpäin.

      En tarvitse nukkua pakkasessa, ellen itse retkeile. Syön aamupalan, lämpimän ruoan, iltapuoleen jotain pientä. Lemmikki on syönyt kaikki nämä vuodet, on pikkuisen ylipainoinen. Ei ole valtavia maksettavia: vain peruslaskut, vuokra, sähkö, puhelinkulut ja yksi käyttövastikemaksu.

      Yhden asian kirjoitan tähän. Tämä nykysysteemi tekee ihmisistä arkoja, ja kyynisiä. soviteltuakin saadakseen on palveltava sekä työnantajaa, että te palveluiden juttuja. Huomasin sen tässä ihan hiljattain- ja mietin, miksi sain ihan vastaavassa tilanteessa lukuisia vuosia olla ihan rauhassa.
      Miten määritellään todellinen öyhä? Miten jatkaa, jos työkkäri kiristää vielä näitä peruspäivärahan saantipykäliä?
      Nyt kelpaisi yksikin kunnollinen neuvo kokeneemmilta. Sanoako koko työnhaku irti, niin saa olla- vain vaihtelevan palkan varassa, mutta siinä on riski etten selviydy laskuista.
      Vai sopia työkkärin kanssa jostain peruspäivärahalaisen pakkopalvelusta, etten tiettyinä viikonpäivinä sitten ole töihin kutsuttavissa? (nollasopimus)
      Mielummin olisin kuten ennenkin, turvassa, työsopimuksen ja töiden turvin, mutta osa vuodesta on hiljaista. en siis voi valita että menenpä aamulla töihin ja teen vajaat 8 tuntia- kun työt on, kun on, kuten asiakastahot ne haluavat.

    • sersrer

      Milläs helkkarilla se sosiaaliturvan varassa oleva sitten muuttaisi kalliimpaankaan kun ei millään...täh ? Sinne kun putoaa huomaatte kyllä miten kaikki vaikeutui . Silloin muutetaan korkeintaan halvempaan asuntoon kuten Kela määrää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe