Onko rikos jos sattuu ja mies ei lopeta?

onkorikoss

Mies pani mua, aloitettiin yhteisymmärryksessä yhdyntä. sitten mua alko sattuun mies piti musta kiinni sanoin ei niin kovaa sattuu sitten huusin mies vaan jatkoi kovempaa ja kovempaa ja sitten mä itkin suoraa huutoo mies piti musta kii pani ihan täysiä ei välittäny vaikka mä itkin. Onks toi joku rikos? Seksuaalinen väkivalta, satuttaminen?

11

2165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkorikoss

      Ja siis mä huusin vielä monta kertaa että sattuu ei niin kovaa. Ihan huusin. Ja mies vaan pani kovempaa ja kovempaa ja se sattu hirveesti. Ja ei päästäny pois.

    • tytyriryuy

      Höpöhöpö, sää nautit siitä...

    • luulisinnäinnn

      pakottaminen seksuaaliseen tekoon vois tulla kyseeseen

      • ElämänKoulustaValmistunu

        Aivan. Rikos on kuitenkin niin yleinen ja poliisin silmissä "mitätön", että asiasta tuskin kannattaa yrittää tehdä rikosilmoitusta. Tottakai, etenkin nuoren ja vielä elämän rajuutta kokemattoman uhrin näkökulmasta tuollainen tuntuu suurelta rikokselta.

        Poliisi antaisi luultavasti seuraavanlaisen neuvon: Jos kärsit tuon miehen tekemisistä, jätä hänet.

        Hän ei muutu. Joudut tulevaisuudessakin hänen mahd. väkivaltansa kohteeksi. Väkivaltaa voi tulla erilaista.

        Jos itse vapaaehtoisesti jatkat suhteessa, no... olet itse valintasi tehnyt. Silloin ei kannata kovin "vähästä" mennä tekemään rikosilmoitusta. Tuo ei kai vielä itsessään täytä varsinaisen parisuhdeväkivallan kriteereitä. Ihan mitä tahansa ei tarvitse parisuhteessa sietää, mutta tähänkin on vapaavalintainen ratkaisu: joko jättää henkilö, tai jatkaa.

        Elämässä kuule tulee eteen monenlaista, sellaista mistä ei itse pidä. Jotkut asiat on vain kestettävä, mutta myös opeteltava puolustamaan itseään. Väkivaltaisen miehen kohdalla ei auta muu kuin jättää hänet kerralla. Ei soutamista ja huopaamista, vaan: mieti asiasi tarkkaan, tee päätös ja pysy siinä.

        Kasva myös itse siihen, että huomioit toisen. Myöskään sinä et saa leikkiä tuon miehen tunteilla. Parisuhteessa myös sinun tulee kunnioittaa häntä.
        .


    • Ukkojäärä

      Heteroseksi ON AINA rikos!
      Lukekaa Suomen seksuaalirikoslakia tai kysykää Henrikssonilta...
      Homostelu on nykyaikaa...

    • röllippä

      Ei on ei. Kyllä on kyllä.

      Ihminen sanoo sanan EI niin se on ei ja sen jälkeen kaikki seksuaalinen toiminta on rikollista ja sekä yleisen syytten alaista. Ei sinun tarvitse tietää tai tuntea lakia, riittää että tunnet omat rajasi ja jos joku ne rikkoo, osaat laittaaa luuriin 112.

      Raiskauksena tod näk juttu etenisi.

      surullista ettö eletään 2017 ja ihmiset ei tiedä että ei on ei ja kyllä kyllä, enkä puhu rikollisista. Jos joku hakkaa/ryöstää/raiskaa minut niin soitan poliisin palokunnan sairaankuljetuksen siinä samassa sekunnissa kun saan toimivan luurin kouraan. EI kiinnosta onko tämä sitä tai tätä....helvetti ihmiset, mikä teitä oikein vaivaa??!!!!!

      • JokaisellaOmaTahto

        Olisikin hyvä, jos uhrit alkaisivat tehdä rikosilmoituksia myös tällaisissa tapauksissa. Josko viesti menisi perille, että ei todellakin on ei.

        Helvetin ihmisiä vaivaa se, että meidät, etenkin naiset on alistettu uskomaan erinäisiä asioita, kuten miehen herruuteen ja että mieheltä pitää suvaita sitä ja tätä. Vielä osin keskiaikainen kulttuuri meitä vaivaa. Vaikka monet meistä olisivatkin tässä asiassa jo itsenäisempiä, poliisilaitoksen luukun takana istuu pääosin miehiä. Myös uskontoa väärinkäytetään vaientamaan rikosten uhrit: "jos et anna raiskaajallesi anteeksi, et itsekään voi saada syntejäsi anteeksi, et voi päästä Taivaaseen" (opettaa mm. helluntailaisuus). Hellarit nk. "lakaisevat rikoksiaan maton alle".

        Menin aikoinaan, shokissa ilmoittamaan asiasta poliisilaitokselle (Helsingin Itäkeskus), saaden typerältä punkerolta vain virnuilua ja naureskelua vasten kasvoja. Kymmenen eri kertaa yritin ottaa poliisiin yhteyttä, korkeinta johtoa myöten, mutta minut tulkittiin "hulluksi". Shokissa oleva saattaa olla varsin sekava. Tai sitten: poliisi suojeli tekijöitä, ei haluttu ottaa kiinni. Rikos oli ollut sen verran rankka, että olin eräänlaisessa shokissa, psykoosissa, ahdistuksessa, peloissa usean vuoden.

        Poliisin toimimattomuudesta johtuen tämä rikos pääsi myös jatkumaan, hirvittävin seurauksin, jotka lisää traumoittivat.

        Poliisi ei auttanut, vaan nauroi vasten uhrin kasvoja. Päätin tuolloin, että KOSKAAN ENÄÄ en hae apua poliisilta. Aktivoidun itse. Radikalisoidun, niinku sanotaan. Kuitenkin täällä netissä olen kahdesti lähestynyt poliisia, ihan oikealla rikosilmoituksella nettirikoksista. Kummallakin kerralla poliisi vähätteli ja kieltäytyi enempää tutkimasta mainittuja asioita.

        Itse on kostettava. Näin se on.

        "Jos sinä et auta itse itseäsi, kuka sinua auttaa?" "Jos sinä et itse kosta, kuka sinun puolestasi kostaa?" Juutalainen sananlasku.
        .


      • EI-KOSTOA-KOSKAAN

        Onko Suomen lakien mukaista tämä, mitä kirjoituksessasi toteat: "Itse on kostettava"?
        Käsittääkseni oman käden oikeus on Suomen lain vastaista. Yllytätkö siis jotakuta rikokseen, koska kostossahan ei ole kyse lain jossain tapauksessa sallimasta hätävarjelusta.


      • Anonyymi
        EI-KOSTOA-KOSKAAN kirjoitti:

        Onko Suomen lakien mukaista tämä, mitä kirjoituksessasi toteat: "Itse on kostettava"?
        Käsittääkseni oman käden oikeus on Suomen lain vastaista. Yllytätkö siis jotakuta rikokseen, koska kostossahan ei ole kyse lain jossain tapauksessa sallimasta hätävarjelusta.

        On sekin yhdenlainen kosto, jos tekee rikosilmoituksen.


    • kokemukseni

      Minulla on samankaltainen kokemus kuin sinulla. Erona on, että tuttu mies painosti minua seksiin. Heti yhdynnän alettua käskin miestä toistuvasti lopettamaan. Huusin lopeta, minuun sattuu. Mies tiesi, että halusin lopettaa. Hän ei kuitenkaan lopettanut, vaan jatkoi kunnes laukesi.

      Menin tekemään tapahtuneesta rikosilmoituksen, kun olin ensin kertonut asiasta eräälle henkilölle. Hän otti asian vakavasti ja tarjoutui tulla mukaani poliisiasemalle. Tilanteeseen liittyi muitakin asioita, mihin olisi ollut hyvä saada vastauksia.

      Olin poliisiasemalla käynnin jälkeen siinä uskossa, että kyseessä olisi rikos. Vaan eipä ollut rikosylikomisarion mielestä.. Mies ei joutunut edes kuulusteluun. Päätös: ei rikosta.

    • Anonyymi

      Ei on aina ei! Kun olet sanonut, että ei niin kovaa, niin se tarkoittaa ei. Mutta, koska et ole kieltänyt yhdynnän jatkumista, niin ei ole tapahtunut rikosta. Olet puuttunut vain yhdynnän voimakkuuteen ja kovaan otteeseen. Toki miehen olisi pitänyt pysähtyä ja kysyä voinnistasi, mutta näin ei ollut tapahtunu, mikä on todella huono asia kaikin puolin. Monilla miehillä sumenee järki lähellä laukeamista ja silloin voi otteet olla kovat. Ehkä sun, aloittajan, tarvitsee nyt pitää tuota yhdyntää huonona panona ja pitää huoli siitä, että se ei toistu enää. Keskutelu on A ja O.
      Minusta on pidetty joskus vähän liian tiukasti kiinni hyvin lähellä laukeamista ja se on vienyt minun omat nautinnon tunteet pois, mutta olen ajatellut, että nauttipa mies nyt sitten ainakin kunnolla. <3 Seksi on antamista ja saamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe