Bensaletkun pikaliitin vuotaa, apuja?

cznclkjzlökjöldkfj

Bensatankista perämoottoriin tulevan pikaliittimen välistä tiputtaa bensaa. Haisee jonkin verran ajossakin, mutta kunnolla tippasee silloin, jos pumppaa bensaa ennen käynnistämistä puristeltavalla kumitötsällä, tai jos kanisteri vähän lämpiää päivällä ja ilmaruuvi on kiinni.
Sekä liitin, että moottori ovat uusia, joten niissä ei pitäisi vikaa olla eikä jaksaisi venettä takuuhuoltoonkaan satoja kilometrejä ajattaa.
Pystyykö liittimen toimintaa jotenkin itse tarkistamaan? Esim jos on roska, tai jos joku tiiviste puuttu välistä tms. Liitin napsahtaa normaalisti paikalleen, mutta sen ollessa kiinni se heiluu jonkin verran. Kuuluuko tuo asiaan?

7

3070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm41

      Ei ole mieleen sattunut putkahtamaan tilata uusi liitin, voi hyvinkin saada alle 10€ rolla ?
      Myös koko letku liittimineen ei kovin paljoa maksa.
      Jotenkin pistää ihmettelemään sitä, mistä ihmeestä noita "uus avuttomia" sikiää ??

      • Argon86

        Yhteys myyjäliikkeeseen jos on takuu-alainen peli niin sieltä tulee todennäköisesti uudet letkut ja liittimet postissa. Niissä se vika on, eikä sitä oikein itse pysty korjaamaan.


    • 3-T

      Minulla on ollut useita tämäntyyppisiä tiiviysongelmia. Itse vaihdettaviin tiivisteisiin en ole törmännyt. Useimmiten koneeseen liitettävän liittimen vaihto on auttanut, mutta kohdalle on myös sattunut tilanne jossa koneen puolen liitin on pitänyt vaihtaa, sekä tilanne jossa oli hankalaa paikallistaa vuoto liittimien rajapintaan tai letkun ja liittimen väliseen liitokseen, jossa sitten olikin varsinainen vuotokohta. Jos vuotokohta ei selvästi näy niin kannattaa varmistaa asia esim rätin avulla. Monessa liitinparissa liitoksen heiluminen on mielestäni normaalia, tai ei ainakaan aiheuta vuotoa. Koneen puolen liitinongelmassa varaosan saaminen kesti kauan, joten väliaikaisena ratkaisuna viritin tilalle tavallisen letkun päähän käyvän liittimen. Jos liitin vaihdetaan, niin kannattaa samalla hankkia sopiva letkuklemmari. rosteria, sillä usein alkuperäinen liitos on puristettu, sekä valita liitin joka sopii letkun paksuuteen, liittimiä on yleensä kahdelle eri letkunpaksuudelle.

      • eoiupfdjökdjöriu

        Onnittelut. Esitit venepalstan ensimmäisen asiallisen vastauksen. Kiitos ja kumarrus!


    • Tiivistepinnat

      Koita kiinnittää enempi huomiota puhatuteen. Tiivistepinnat eivät tykkää vieraista partikkeleista.

      40 vuotta veneillyt, yhtään vuotavaa perämoottorin pikaliitintäö en ole vielä kohdannut.

    • zäpäjäpäkäpä

      Kyllä se vain osaa vuotaa jos ilmaruuvi on kiinni, varsinkin liittos vaiheessa. Painetta nääs.

    • Laskuntulos

      Biltemasta löytyy bensaliittimiä useimpiin perämoottoreihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe