VR yhtöittämien

Vaikutaakoollenkaan

Mikälaiaiset vaikutukset tulee olemaan Pieksämäellä?

63

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.Pmäki.siihen.vaikuta

      Vaikea kysymys, VR:hän on jo nytkin osakeyhtiö. Tuskin Pieksämäellä siihen on mitään vaikutusta.

      • 17-55

        VR:n väki tulee vähenemään kun kilpailijat kahmivat asiakkaita.

        Kaupungin johdon on nyt pidettävä huoli että uusien kilpailijafirmojen varikkoja ja huoltohalleja tulee Pieksämäelle, jotta kaupungin asema rautatiekaupunkina tulee pysymään tulevaisuudessakin.
        Voi olla kuitenkin todennäköistä että VR vähentää ja samalla kilpailijat sijoittavat kalustoaan vain suurimpiin kaupunkeihin jolloin paikkakunta kuihtuu olemattomiin.


      • Tääoliviimeinentaisto

        Pertti Hietalan rakennuttama halli tulee viimeinkin tehokäyttöön. Ikinä siellä ei huollettu sähkövetureilta. Hietalaa vaaleissa äänestäneet vietti kissanpäiviä varikon lämpöisillä pankoilla. Työkoneet työllisti muutaman maalaistollon.Tähän asti se on ollut paikallisten ja valtakunnallisten VR ja kunnallisten luottamus miesten talviruokinta paikka. Lentopallo Namikan huoltajajuus ja Lionsclub piirikuvernööri hommat oli kokopäiväistä vaikka VR maksoi palkan. Nyt voi tulevaisuudessa nähdä työn iloa, ahkeruutta hikeä varikko hallissa.


      • VieläkäänEiYmmärretä
        Tääoliviimeinentaisto kirjoitti:

        Pertti Hietalan rakennuttama halli tulee viimeinkin tehokäyttöön. Ikinä siellä ei huollettu sähkövetureilta. Hietalaa vaaleissa äänestäneet vietti kissanpäiviä varikon lämpöisillä pankoilla. Työkoneet työllisti muutaman maalaistollon.Tähän asti se on ollut paikallisten ja valtakunnallisten VR ja kunnallisten luottamus miesten talviruokinta paikka. Lentopallo Namikan huoltajajuus ja Lionsclub piirikuvernööri hommat oli kokopäiväistä vaikka VR maksoi palkan. Nyt voi tulevaisuudessa nähdä työn iloa, ahkeruutta hikeä varikko hallissa.

        Ei ole mitään takuuta että uudet yksityiset yritykset tulisivat sijoittamaan Pieksämäelle toimintojaan.

        Jos yksityiset liikennöitsijät kahmivat vaikkapa 50% kaikesta liikenteestä, niin VR joutuu vähentämään vaunuja, vetureita, veturinkuljettajia ja vaunukorjaajia tuon 50%.

        Jos nämä yksityiset eivät sijoita huoltotoimintaa ja varikkojaan Pieksämäelle, niin täällä väki vain vähenee.


      • Järkikäteen
        VieläkäänEiYmmärretä kirjoitti:

        Ei ole mitään takuuta että uudet yksityiset yritykset tulisivat sijoittamaan Pieksämäelle toimintojaan.

        Jos yksityiset liikennöitsijät kahmivat vaikkapa 50% kaikesta liikenteestä, niin VR joutuu vähentämään vaunuja, vetureita, veturinkuljettajia ja vaunukorjaajia tuon 50%.

        Jos nämä yksityiset eivät sijoita huoltotoimintaa ja varikkojaan Pieksämäelle, niin täällä väki vain vähenee.

        Ei yksityiset tänne mitään sijoita.


      • 17-52
        Järkikäteen kirjoitti:

        Ei yksityiset tänne mitään sijoita.

        Eli käytännössä se tarkoittaa että sitä myöten kun uudet kilpailijat voittavat markkinaosuuksia, niin sitä myöten täällä työpaikat täällä vähenee.


      • Herätystäviisaimmat
        17-55 kirjoitti:

        VR:n väki tulee vähenemään kun kilpailijat kahmivat asiakkaita.

        Kaupungin johdon on nyt pidettävä huoli että uusien kilpailijafirmojen varikkoja ja huoltohalleja tulee Pieksämäelle, jotta kaupungin asema rautatiekaupunkina tulee pysymään tulevaisuudessakin.
        Voi olla kuitenkin todennäköistä että VR vähentää ja samalla kilpailijat sijoittavat kalustoaan vain suurimpiin kaupunkeihin jolloin paikkakunta kuihtuu olemattomiin.

        Elämme markkinayhteiskunnassa. Täällä ei voi enää olla tällaisia "suojatyöpaikkoja", baareissa kehuskellaan miten sairaslomat pyörii joka vuosi sen 60 päivää. Ei enää nykypäivänä onnistu.
        Eli kusitte omiin muroihin? Kärsikää nyt seuraukset.


      • Rosvojako
        Herätystäviisaimmat kirjoitti:

        Elämme markkinayhteiskunnassa. Täällä ei voi enää olla tällaisia "suojatyöpaikkoja", baareissa kehuskellaan miten sairaslomat pyörii joka vuosi sen 60 päivää. Ei enää nykypäivänä onnistu.
        Eli kusitte omiin muroihin? Kärsikää nyt seuraukset.

        Nämä on varastanut meiltä. Siis yhteiskunnalta?


      • Vähänkun
        17-52 kirjoitti:

        Eli käytännössä se tarkoittaa että sitä myöten kun uudet kilpailijat voittavat markkinaosuuksia, niin sitä myöten täällä työpaikat täällä vähenee.

        Juuri näin nykyajassa tapahtuu. Ei pitäisi olla kenenkään vaikeaa ymmärtää?


      • Älyåkö
        Herätystäviisaimmat kirjoitti:

        Elämme markkinayhteiskunnassa. Täällä ei voi enää olla tällaisia "suojatyöpaikkoja", baareissa kehuskellaan miten sairaslomat pyörii joka vuosi sen 60 päivää. Ei enää nykypäivänä onnistu.
        Eli kusitte omiin muroihin? Kärsikää nyt seuraukset.

        Ei helvetti mitä URPOJA


    • VRTracktyöntekijät

      Siirtyy Komsor yritykseen vanhoina tekijöinä.

      • Tested

        Ei se uudelleennimeäminen auta mitään jos kilpailijat jyrää. Yksityiset yritykset tulevat jyräämään jäykän ja vanhanaikaisen VR:n ja jos ne uudet yritykset eivät sijoita tähän kaupunkiin, niin Pieksämäki on iso häviäjä.


    • kaipappa

      Loppuu koko paska

      • Pajankovimmattyömiehet

        Mitäs myö sit tehdään?


      • Sakun-läksiäislahja

        Pieksämäen konepajalle lupasi Raidepuole, Eloranta, Rinne ja Wallin työtä viideksi vuodeksi.


      • Näinunta
        Sakun-läksiäislahja kirjoitti:

        Pieksämäen konepajalle lupasi Raidepuole, Eloranta, Rinne ja Wallin työtä viideksi vuodeksi.

        Ja sitten mä heräsin


    • Voivoivoiii

      Voi voi taitaa päättyä koko Pieksämäen olo ja tulee konkka.

    • Entinen-pajan-mies

      Niinhän se vaikuttaa että ne korjaa vaunuja ja vetureita jotka tekee halvimmalla,ei tarvii ku huoltoauton ja isompiin korjauksiin vuokraa hallitilat siksi aikaa,ei kannata jatkuvia tiloja vuokrata.Eihän tää sen kummempaa vaadi.

      • saas_nähdä

        Loppuu korjauspuolen haalarihommat ja veturinkuljettajien hommat myös jos yksityiset eivät palkkaa tältä seudulta uusia veturinkuljettajia ja perusta vähintään vetureiden säilytysvarikkoa tänne.


      • kannatavuus
        saas_nähdä kirjoitti:

        Loppuu korjauspuolen haalarihommat ja veturinkuljettajien hommat myös jos yksityiset eivät palkkaa tältä seudulta uusia veturinkuljettajia ja perusta vähintään vetureiden säilytysvarikkoa tänne.

        Korjauspuolen haalarihommissa puolet liikaa väkeä Pmäellä.

        Kannatavaksi voisi saada karsimalla porukan määrä;
        eli lusmut ja sairaslomapumput kilometri tehtaalle.


      • Voialoittaaheti

        Nenonen ja Sökön hallit riittää. Seppiä on kylä täynnä.


      • P-Mäen_etuko
        Voialoittaaheti kirjoitti:

        Nenonen ja Sökön hallit riittää. Seppiä on kylä täynnä.

        Mutta kenen leivissä?

        VR on kuoleva dinosaurus. Uudet yksityiset firmat jyräävät sen mennen tullen ja jos niiden toimipaikat ja varikot sijaitsevat muualla kuin Pieksämäellä, niin tänne jää vain tyhjät hallit ja paljon työttömiä ex rautatieläisiä.

        Onko kaupunki tehnyt omaa edunvalvontaa tässä asiassa? Onko VR:n kilpailijoiden konttoreilla käyty lobbaamassa Pieksämäen aluetta heidän huoltotoiminnan sijaintipaikaksi?

        Vai onko elinkeinotoimistossa taas istuttu kahvittelemassa paikallisten pienyrittäjäpoliitikkojen kanssa ja alennettu vain heidän tilavuokria kaupungin omistamissa kiinteistöissä?

        Kumpiko on tärkeämpää? Kaupingin on pian tehtävä tästä päätöksiä, jotta ei jäädä viimeiseksi kun uudet rautatieyritykset etsivät toimitilojaan! Kouvola on käsittääkseni aloittanut kaavoittamaan tai ainakin tutkimaan ratapihan läheltä tilaa uusille huoltohalleille juurikin yksityisiä firmoja silmällä pitäen.


      • How_about_that
        P-Mäen_etuko kirjoitti:

        Mutta kenen leivissä?

        VR on kuoleva dinosaurus. Uudet yksityiset firmat jyräävät sen mennen tullen ja jos niiden toimipaikat ja varikot sijaitsevat muualla kuin Pieksämäellä, niin tänne jää vain tyhjät hallit ja paljon työttömiä ex rautatieläisiä.

        Onko kaupunki tehnyt omaa edunvalvontaa tässä asiassa? Onko VR:n kilpailijoiden konttoreilla käyty lobbaamassa Pieksämäen aluetta heidän huoltotoiminnan sijaintipaikaksi?

        Vai onko elinkeinotoimistossa taas istuttu kahvittelemassa paikallisten pienyrittäjäpoliitikkojen kanssa ja alennettu vain heidän tilavuokria kaupungin omistamissa kiinteistöissä?

        Kumpiko on tärkeämpää? Kaupingin on pian tehtävä tästä päätöksiä, jotta ei jäädä viimeiseksi kun uudet rautatieyritykset etsivät toimitilojaan! Kouvola on käsittääkseni aloittanut kaavoittamaan tai ainakin tutkimaan ratapihan läheltä tilaa uusille huoltohalleille juurikin yksityisiä firmoja silmällä pitäen.

        Kouvola on ainakin aloittanut lobbauksen sen puolesta että siellä tulisi tulevaisuudessakin olemaan rautatie työpaikkoja. Olkoot ne sitten VR:n tai yksityisten työpaikkoja.
        Pieksämäki on tässäkin taas myöshässä. Samoin kuin se oli junaliikenteen ohjauskeskuksen säilyttämisessä. Heräsivät vaatimaan keskuksen säilyttämistä vasta kun päätös siirrosta oli jo tehty.
        Nyt näyttäisi käyvän samoin koko kaupungin tulevaisuuden kannalta. Ei nähdä kokonaiskuvaa ennen kuin on liian myöhäistä vaikuttaa siihen.


      • Kaikkiosaa
        Voialoittaaheti kirjoitti:

        Nenonen ja Sökön hallit riittää. Seppiä on kylä täynnä.

        Tämä ei ole rakettitiedettä....


      • Rakettitieteilijä
        Kaikkiosaa kirjoitti:

        Tämä ei ole rakettitiedettä....

        Mitähän siellä halleissa sitten tehdään?

        VR:n kuljetusmäärät vähenevät kilpailun avauduttua, joten ei ole vaunuja ja vetureita mitä huoltaa.


      • Uuttakäyttöä

        Sinnehän voisi perustaa vaikka tanssi ravintolan?

        Vr miehille alennus -30%

        Jotain hienoja valoja ja istutuksia pihaan ja vola, varma menestys taattu.


      • Kontiopuisto47
        Uuttakäyttöä kirjoitti:

        Sinnehän voisi perustaa vaikka tanssi ravintolan?

        Vr miehille alennus -30%

        Jotain hienoja valoja ja istutuksia pihaan ja vola, varma menestys taattu.

        Tai sitten huvipuisto. Siis sisälle.
        Antakaapa Kaupungin päättäjille idea?
        Herätys nyt, jotain on tehtävä ja kiireesti!


    • SepponenjaVesterinen

      Mistähän nämäkin vannoutuneet poikamiehet juttelee latomossa. Kaupungin kehittämisestä, hyvännäköisistä naisista, hyvännäköisistä miehistä. Vai pian eläkoityvän kaupungin johtajan vapautuvasta virasta. Kumpi ottaa vai antaako Jaana.

    • Retars

      VR vain kaivaa itselleen lopullista kuoppaa tällaisilla konduktööreillä ja olemattomalla asiakaspalvelulla!

      " Konduktöörit ajoivat lapseni ulos junasta – hän jäi vieraalle asemalle tietämättä mitä tehdä ja mistä voisi ostaa lipun setelillään

      Jos VR:n uusi ”asiakaspalvelu” on sitä, että lapsi ajetaan ulos junasta vieraalle asemalle ja vieläpä välittämättä pätkääkään pojan hädästä, ei voi kuin toivoa, että tuleva kilpailutus parantaa veronmaksajien oikeusturvaa ja antaa vastinetta lipun hinnoille.

      Keravan jälkeen vaunuun astelivat konduktöörit. Kun pojalta kyseltiin lipun perään, hän sanoi haluavansa ostaa junalipun Hyvinkäälle. ”Junissa ei enää myydä lippuja, sun täytyy nyt jäädä tossa Järvenpäässä pois. Käyt ostamassa lipun ja jatkat seuraavalla junalla.”

      Poika yritti hädissään selittää, ettei omista maksukorttia, jolla voisi ostaa lipun, mutta tarkastajanainen ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsa vaan lähti vastaamatta jatkamaan matkaansa.

      Lapsi teki työtä käskettyä ja jäi vieraalle asemalle tietämättä mitä tehdä ja mistä voisi ostaa lipun setelillään. Asemarakennus oli kiinni. Pojalla ei ollut takkia mukana, ja ulkona oli vain kymmenisen astetta lämmintä. Ellei pojalla olisi ollut puhelinta ja siinä vähän akkua jäljellä, jolla hän soitti kotiin, mitä olisikaan tapahtunut?"
      http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005343594.html

    • Pmpomot_teki_Hki_käski

      - Konserni on muuntautunut kilpailukuntoon irtisanomalla lähes kolmasosan henkilöstöstään viimeisen 8 vuoden aikana ja tyhjentämällä kaiken irti saatavan rahan. Valtio on vienyt vuosittain sekä liikevoitot että irtisanomisilla tehdyt säästöt. Lisäksi se on ottanut leijonan osan muusta konsernin rahavirrasta. Samalla miljoonia on sijoitettu uuteen kalustoon. Samaan kalustoon, joka nyt jaetaan kilpailijoille.

      - Henkilöstö on joutunut kärsimään VR-Yhtymän ja hallituksen tekemistä muutoksista kohtuuttomasti. Jatkuvat yt-neuvottelut ja uudelleen organisoinnit ovat johtaneet tilanteeseen, jossa henkilöstö pelkää jatkuvasti työpaikkojen puolesta.

    • MyyntiinMenee

      Huoltotoiminnot myydään ulkomaisille toimijoille.
      Eestin ja Ukrainan pojat tulevat hoitamaan homman,
      Pieksämäkeläisten ei enää tarvitse vaivautua.

      • Huhuakovain

        Esisopimus on jo olemassa ?


      • Varmaakinvärmempi

        Latviasta tulee uusi omistaja iso sijoitusyhtiö on ja kaikki valmiina jo


      • PekkaPuuPääPomoksi

        Vieläkö Pekka Rautasesta tulee toimitusjohtaja


    • VRTiedonvältäväylä

      Matkusta junalla aamulla Tampereelta Helsinkiin tai Kuopiosta Helsinkiin niin kuulet kun VR kovaääniset kellokkaat kailottaa kaikki VR asiat samaan hintaan. Jos ei keskenään niin sitten puhelimessa. Paluujunissa sama toistuu. Luottamusmiehet ovat parhaita tiedonvaltaväyliä kun on kehuttava kaikki kenen kanssa ja missä on mitäkin minä sopinut.

    • Myydäänyksityiselle

      Komsor Oy osti vuodenvaihteessa Voolohilta suuren määrän Pieksämäen vaihdehallin käytössä ollutta liikkuvaa kalustoa, eli Tka7-ratakuorma-auto 174 ,Tnk4-raidenosturin sekä 79 vaihdehallin varastovaunua.Aikaisemmin oli jo ostettu Tve4 98.

      Fenniarail siirsi Vossloh 18 kpl kuormattuja vaihdevarastovaunujen siirron Pieksämäeltä Kaipiaiseen. Junapaino 818tn. VR lle kuljetus oli liian monimutkainen. Kuljetuksen junaili entinen VRTrack johtaja Pekka Rautanen.

      Paljon muuttunut siitä kun kiihkeä VR Kouvolan luotto desantti poltti ensimmäisen Romu Simon Veli Hyyryläiselle myymän Tekan Risutiellä.

      • Kouvolan-homo-tuoppi

        Oliko se sama desantti joka pätki liikenneviraston vaihteen osia kulmahiomakoneella paskaksi. Ei niistä kunnostetuista vaihteen osista ollut iloa senjälkeen kenellekään. Mutta Kouvolan homopomo nosti kiitokseksi kuukausipalkkaa.


    • Totuustuleeyuotubesta

      https://t.co/hQXTJxdt4W
      Tärkeä tietoitus teile turmion lapsettomat tuhnurit

    • antaapalaa
    • SuojatyöpaikkojaVR

      Paikallinen pikkutirppi inssi luottamusmieksi. Välttääkö sillä vielä irtisanomisen. Suojatyöpaikkoja edelleen VR:llä. Ajelee kuitenkin päivät asentaja stauksella.

      • 256.945

        Hän sentään tekeekin töissä jotain, toisin kuin suurin osa?


    • Meniköjunajo

      Entinen venäjän rautatie muutui valtion rautatieksi eli vr:äksi.räläisten vaikea tunnustaa että venäjä aloitti suomen rautatien.Huom katso www Vrleaks..fi
      VR=venttaa resinaa,vähän raiteita,veltto runkvisti,vähän rusinoita,viimeiinen rusina,vieteri rikki,vaahtoa radalla,väärällä raiteella,vasemmisto ryhmä,vatuloi resiinalla,vähän ryhtiä,vasemmisto rules,vasemmiston ryökäle,viilipytty ryövätty,, veronmaksajien raiskaus,viimeinen ryynää,vasemmalla ruipelo,vähän ruinataan,jne ei tämän enempää ettei mene liian vaikeaksi.saastuttaa monta x enemmän kuin yksityis autoilu km kohden.

    • Eläkeukkooon

      Vieläkö nykyään varastetaan Vr konsernissa.
      Entisaikaan kaikki mahdollinen vietiin.

      Siis yhteiskunnalta; meiltä kaikilta?

    • Niinse
    • Onkooikein

      Vapaa liput kuulema lähtee pois yhtiöittämisen seurauksena?
      Kaikki meiltä viedään.

      • Aivan-Oikein

        Vapaamatkustajia löytyy enää vain politiikasta.


      • Järkikäteen

        Taitaa olla pienin huolenaihe?


    • Etenee
      • mnj64

        Päin vastoin. Vihdoinkin joku laittaa VR:n kuriin. Ei voittoa tavoittelevalla osakeyhtiöllä kuulu olla monopolia.


      • 290.72
        mnj64 kirjoitti:

        Päin vastoin. Vihdoinkin joku laittaa VR:n kuriin. Ei voittoa tavoittelevalla osakeyhtiöllä kuulu olla monopolia.

        Mutta meille luvattiin töitä vielä vähän aikaa sitten. Nyt kaikki lupaykset on petetty?


      • mnj64

        Tuskin niitä töitä kovin kummoisesti olisi ollut siinä tapauksessa jos VR:n monopoli ja hallitseva markkina-asema olisi saanut jatkua.

        Jos vaikka miettii minkä verran uusista tavaravaunuista tehtiin tilauksia Valtionrautateiden aikaan, ja minkä verran taas nykyään VR-yhtymän aikaan, kun junaliikenne on VR:n pomojen suulla julistettu auringonlaskun alaksi. 80-luvulla vaunujen uustuotanto oli sääntö ja nykyään se taas on poikkeus.

        Bussiliikenteeseen kilpailu toi piristystä ja tulevaisuuden uskoa ja eiköhän sama käy myös rautateillä.


    • Nyt-tulee-lähtö

      Ammattitaidottomat parkettien partaveitset, kelan kuntouttamat tyhmät, perintönä SDP tyhmät , suhteilla töihin päässeet. Nyt alkaa tasavertainen elämä muiden köyhien kanssa. Rautatie suvut Törröset, Vauhkoset, Leikkaat, Tavastit, Hartikat, Heiskaset, Markkaset, Kiiverit, Nousiaiset, Moilaset, Kyröläiset, Taavitsaiset yms häviää.

    • Laittaisikocvn

      Pomoja pajalle ja varikolle etsivät.
      Onko palkkaus millainen?

    • Konepajallauusipomo

      Nyt laitetaan nämä lorvit ay-demarit pihalle.

    • Anonyymi

      Otettiinko taas Itä-Suomeen tappiollinen kunnossapitourakka 5M€ viisi vuotta vai hävittiinkö rehellisesti.

    • Anonyymi

      VIREILLE: 18.7.2019
      HANKINTAYKSIKKÖ: Väylävirasto
      HANKINTAPÄÄTÖS: Väyläviraston hankintapäätös 4.7.2019 (VÄYLÄ/2325/02.01.02/2019) sähkörata- ja vahvavirtajärjestelmien kunnossapito 2020-2024 Kouvolan käyttökeskusalueella

      Rehellisyys voittaa. Enää ei auta delegointi ammattitaitoisemmalle, pomojen tosi huono ammattiosaaminen, aktiivisuus ammattiliitossa ja naistentansseissa, pääministeri puolueen jäsenkirja, pohjois pohjanmaan valta uskonto, huimat vuosiansiot ja eläkekertymät. Pää on tullut ahneelle vetävän käteen. Perinteen mukaan sääli on sairautta ja irtisanomiset on allekirjoitusta vailla vahvistusta. Sivet paloi feenix lintu pomoilta.

    • Anonyymi

      Onko joku munaton manu valittanut markkinaoikeuteen. Valittamalla munattomat voittaa aina. Aina kun joku on laittanut infran kuntoon kannatta ottaa halvalla viisi vuotta eteenpäin kun ei tarvitse tehdä mitään kuin ennen Veli hyyryläinen.

    • Anonyymi

      Näin narsistinen kumppani käyttäytyi parisuhteessa:
      1. Toisen hyvät puolet muuttuivat vioiksi

      – Parhaat puoleni – empaattisuus ja muista huolehtiminen – olivatkin muutaman kuukauden päästä heikkoutta. Mies koki ylipäätään tunteiden näyttämisen heikkoutena.

      2. Empatiaa tai ymmärrystä ei löytynyt ketään kohtaan

      – Mitään myötätuntoa ei ollut omaa perhettä, ystäviä eikä minua kohtaan. Esimerkiksi ihmisten mielenterveysongelmat olivat heikkoutta – kaiken olisi voinut ratkaista liikunnalla ja itsekurilla.

      3. Puolison ystävät ärsyttivät

      – Miehen mielestä olin omituisen läheinen ystävieni kanssa ja vietin liikaa aikaa heidän kanssaan.

      4. Itseään mies piti vahvana

      – Hän koki itsensä vahvaksi ihmiseksi, jolla on korkea moraali ja vankat mielipiteet. Niitä hän jakelikin hyvin kärkkäästi muita loukaten, koska halusi olla ”rehellinen”.

      5. Keskustelu oli mahdotonta

      – Oman mielipiteen esittämiseen hän vastasi: ”Väitätkö muka että…” Kaikki tunteeni ja mielipiteeni tyrmättiin omituisina tai naurettavina. Tunsin oloni usein loukatuksi ja jopa tyhmäksi. Riidan päätteeksi hän tiesi mistä narusta vetää, jotta antaisin anteeksi. ”Minä vain rakastan sinua niin paljon.”

      6. Kaikki oli kilpailua

      – Ja hänen oli oltava oikeassa – vaikka keksimällä mitä hulluimpia porsaanreikiä.

      7. Hetkessä eläminen ja siitä nauttiminen oli vieras käsite

      – Elämä, vapaa-aika ja lomat olivat suorittamista. Ikään kuin kokemusten keräämistä, ja kun yksi asia oli suoritettu, siirryttiin kiireellä seuraavaan.

      8. Puolison olisi pitänyt olla aina samalla tuulella

      – Hassuttelu tilanteessa, jossa hän oli vakavassa mielentilassa, johti raivonpurkaukseen. Saman reaktion aiheutti myös se, jos itse olin väsynyt silloin kun hän oli iloisella ja energisellä tuulella.

    • Anonyymi

      Mitähän turhaa höpinää täälläkin kirjoitellaan, yhtiöittäminen alkoi Valtion Rautateillä jo -90 luvulla eikä siinä auttanut nirinat eikä narinat.

      • Anonyymi

        Tämä kilpailua vastustavien ammattiyhdistyspomojen yms. käyttämä terminologia on tosiaan mielenkiintoista... Yhtäältä puhutaan VR:n yhtiöittämisestä (ikään kuin jo oy-muodossa olevan voisi yhtiöittää) ja heti seuraavassa hengenvedossa jauhetaan siitä, miten "yhtiöittäminen" tarkoittaa sitä, että VR:n kalusto "sosialisoidaan" (ikään kuin valtio voisi sosialisoida omaa omaisuuttaan).

        Noh, onneksi saatiin nyt SDP hallitukseen eikä mikään enää uhkaa VR:n toimivan johdon päätösvaltaa Suomen rautatieliikenteessä ainakaan 4 vuoteen. VR:n johto vie ja valtio vikisee.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä kilpailutus tekee hyvää veeärrälle, vuosikymmenet veeärrälläkin on lampsinut joojoo-miehiä työmaalla toisten jaloissa pyörimässä, -90 luvulla tahti muuttui, alkoi näitä turhia tippua pois rivistöstä ja hommaan tuli järkeä.
      "Parhaat sankarit" pyysivät jopa työnjohtaja käyttämään heitä viinakaupassa perjantai-iltapäivällä ja iltapäivän kahvitauolla naurahti jo kirkas pullo auki!

    • Anonyymi

      Paras oli HäyrisentienTV huolto 80-luvulla. Se pyöriVR asentajan avustuksella jaVR ltä varastetuilla osilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe