Xsaran ABS-valo palaa...

Lexa

Mutta jarrut toimii. Mikäs neuvoksi? Kaverin pirssi -00 2,0 VTS.

Milläs tuon valon saa sammumaan (muuten kuin lampun irrottamalla)?
Pitääkö vikamuisti nollata?

10

4571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rees

      Tässä nimenomaisessa tapauksessa suosittelen välitöntä valon sammuttamista. Muistaakseni 1,2 k4 koodilla sen saa pois. Mutta onko pelkkä valon sammuttaminen ratkaisu tähän ongelmaan. Muistiin voi herkästi jäädä niinsanottua kasaumaa joka myöhemmässä vaiheessa voi tuoda isomman ongelman eteen. Auto ei siinä tapauksessa käynnisty ollenkaan, tai jarrut katoavat lähes kokonaan. Vaarallista jos se tapahtuu ajon aikana, vieläpä kovassa vauhdissa.

      • SAKU

        Tämä tarina kuuluu samaan sarjaan kuin TARU SORMUSTEN HERRASTA..........


    • SAKU

      Ei vaan vika pitää korjata! ( Eli vikamuistin luku ja sen mukainen korjaus!)

    • ZX TD

      Jarrut siis toimivat, mutta toimivatko ABS:t ?
      Minulla teki kerran zx sen, että käynnistyksen jälkeen ensimmäisessä jarrutuksessa ABS valo syttyi ja ABS toiminta lakkasi, muutoin jarrut toimivat normaalisti. Valo sammui kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen, mutta vika ilmaantui heti kun painoi jarrua.
      Vika oli kontaktihäiriö toisen takapyörän anturissa, Veholla korjaus kesti vain hetken eikä maksanut paljoa kun osia ei vaihdettu.

      • Lexa

        Kuulemma toimivat kun oli kokeillut, mutta valo palaa silti.
        Mullakin valo syttyi kerran talvella ja apsit ei toimineet. Ajon jälkeen sammutin auton ja uudelleen käyntiin ja valo ei enään palanut ja apsit toimivat normaalisti. Seuraavassa huollossa luettiin vikamuisti...oli toisen taka-anturi hälytellyt 30km/h:n vauhdissa. Keli oli -30 ja kevyttä pakkaslunta.


      • DDR
        Lexa kirjoitti:

        Kuulemma toimivat kun oli kokeillut, mutta valo palaa silti.
        Mullakin valo syttyi kerran talvella ja apsit ei toimineet. Ajon jälkeen sammutin auton ja uudelleen käyntiin ja valo ei enään palanut ja apsit toimivat normaalisti. Seuraavassa huollossa luettiin vikamuisti...oli toisen taka-anturi hälytellyt 30km/h:n vauhdissa. Keli oli -30 ja kevyttä pakkaslunta.

        Nämä ovat näitä juttuja, joiden kanssa ranskalaisen autonomistaja tulee painia silloin tällöin. Sähköjutut kun ovat niin kovasti vaikeita viininjuonnin ja patongin syönnin lomassa miettiä. Kaverillani on myös tämmöinen hälytysmerkkivalot kerran viikossa päällä Xsara.


      • Lexa
        DDR kirjoitti:

        Nämä ovat näitä juttuja, joiden kanssa ranskalaisen autonomistaja tulee painia silloin tällöin. Sähköjutut kun ovat niin kovasti vaikeita viininjuonnin ja patongin syönnin lomassa miettiä. Kaverillani on myös tämmöinen hälytysmerkkivalot kerran viikossa päällä Xsara.

        ole ollut kuin sen ainoan kerran...ja muitakaan vikoja ei pahemmin (Vasen alapallonivel) ole ollut. Että enpä tiiä kannattaako yleistää siltikään? Kilometrejä yli 130tkm takana.


      • ZX TD
        DDR kirjoitti:

        Nämä ovat näitä juttuja, joiden kanssa ranskalaisen autonomistaja tulee painia silloin tällöin. Sähköjutut kun ovat niin kovasti vaikeita viininjuonnin ja patongin syönnin lomassa miettiä. Kaverillani on myös tämmöinen hälytysmerkkivalot kerran viikossa päällä Xsara.

        Kun on Boschin ABS - järjestelmä autossa, niin voi vaan kysyä miten se on juuri ranskalaisen auton perusvika ?


      • DDR
        ZX TD kirjoitti:

        Kun on Boschin ABS - järjestelmä autossa, niin voi vaan kysyä miten se on juuri ranskalaisen auton perusvika ?

        Väittäisin että sitikkan miehet saa kakkoslaatua Boschilta, niitä me voimme myös ostella ns. harakiriliikkeistä.
        Kaverini kovasti odottaa, että leasingin sopimus päättyisi ja sais kunnon auton allensa. 1 1/2-vuotta via dolorosaa jäljellä.


    • Hippi

      Kaverilla on Xsara farkku joka hälyytteli joka päivä eri viasta ja hermot meni.....Oli mulla lainassa uutena vuotena ja käynnistin reilussa kymmenen asteen pakkasessa, niin 10 metrin ajon jälkeen alkoi moottorin ylikuumenemishälytysvao palaa !!!!!! Eikun huoltoon, ja ylläriylläri: ajotietokone paskana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe