Vuoden 75 malli 225cid kutvosella. Mielellään
mahdollisimman tarkka arvo!
Mitä painaa dartti?
16
1133
Vastaukset
- 462
sdn4d: 1389kg ja 240g
- Shoo
Kiitos! Mistä sait näin tarkat arvot :-)
- 462
Shoo kirjoitti:
Kiitos! Mistä sait näin tarkat arvot :-)
Mun '50yrs of american automobiles 39-89' kertoo
painoksi 3060lbs (*.454=1389.24kg) :) - mb
kevyt, olisin euroautoilijana veikannut enemmän,
kun ei tuo Dart ole ulkoisilta mitoiltaan
mikään "nissanmicra". Entinen 500-sarjan bemarini
painoi muistaakseni jo jotain 13xx...kiloa.
Kaikkea oppii. - harrastelija
mb kirjoitti:
kevyt, olisin euroautoilijana veikannut enemmän,
kun ei tuo Dart ole ulkoisilta mitoiltaan
mikään "nissanmicra". Entinen 500-sarjan bemarini
painoi muistaakseni jo jotain 13xx...kiloa.
Kaikkea oppii.eli onhan se tarkoitettu pieneksi autoksi,
kilpailemaan perheen ehdottomien "kakkosautojen"
sarjaan. eli se että sitä voi verrata
"edustusautoluokkaan"(hinnaltaan) verrattavaan
bemariin on vain eurooppalaisten autojen ahtauden
ansiota...
compactit tuli 60-alussa,
sittemminhän 60-l. tuli midsize-luokka
(chevelle,coronet, fairlane ym.) autoille jotka
ovat ns. kutistettuja fullsizereita...
dodge dart, compact with an impact! - mb
harrastelija kirjoitti:
eli onhan se tarkoitettu pieneksi autoksi,
kilpailemaan perheen ehdottomien "kakkosautojen"
sarjaan. eli se että sitä voi verrata
"edustusautoluokkaan"(hinnaltaan) verrattavaan
bemariin on vain eurooppalaisten autojen ahtauden
ansiota...
compactit tuli 60-alussa,
sittemminhän 60-l. tuli midsize-luokka
(chevelle,coronet, fairlane ym.) autoille jotka
ovat ns. kutistettuja fullsizereita...
dodge dart, compact with an impact!jenkkiautoissa on noinkin monimutkainen
luokittelusysteemi.
Joo, en ole asiantuntija enkä rupea vänkäämään,
mutta pisti vaan silmään tuo pieneltä näyttävä
paino.
Oma harrasteautoni, MB 220SEb -64, taitaa sekin
kyllä painaa Dartia enemmän, mutta taitaa olla
ulkomitoiltaan isompi.
Kaverilla on ensimmäisiä valmistettuja Aspeneita
harrastepeleinään: tartteepa mennä aloittamaan
compact-midsize-keskustelu, heh!
Kiitos valotuksesta! - harrastelija
mb kirjoitti:
jenkkiautoissa on noinkin monimutkainen
luokittelusysteemi.
Joo, en ole asiantuntija enkä rupea vänkäämään,
mutta pisti vaan silmään tuo pieneltä näyttävä
paino.
Oma harrasteautoni, MB 220SEb -64, taitaa sekin
kyllä painaa Dartia enemmän, mutta taitaa olla
ulkomitoiltaan isompi.
Kaverilla on ensimmäisiä valmistettuja Aspeneita
harrastepeleinään: tartteepa mennä aloittamaan
compact-midsize-keskustelu, heh!
Kiitos valotuksesta!jepjep dodge aspen/plymouth volare tuli 1976
dartin/valiantin seuraajiksi, yhteistä ei ole
muuta kuin tekniikka, kone ja laatikko
(yleisin 225cid 6-in-line tf 904 automaatti)
tosin 225cid kuutosesta ei aspenin aikaan tule
enää kaakkeja siinä missä dartissa 60-luvulla
huolimatta ns. supersix paketeista. peruskone
tarjosi huimat 101nethp-supersix 110nethp.
60-luvulla 225 tarjosi yksikurkkuisella
kaasarillakin 145bruttohp =n.130 ns.oikeata
netheppaa.
(Lisätietoa 6-koneesta; orggiksestaja ja
virittelystä www.slantsix.com ja www.slantsix.net
toinen on keskittynyt siihen kuinka kuutosella
pääsee varttimaililla alle zr-1 aikojen -ja
kyllähän sillä pääseee!!!)
aspenissahan on uutena ollut(pakollinen vuodesta
-75) aina katalysaattori ja pakokaasujen ja
bensiininhöyryjen kierrätys (EGR).
eli aspen/volare on pienintä mitä chrysler
yhtymältä pystyi vuonna -76-82 ostamaan
(lukuunottamatta sunbeameja joita he erehtyivät
ottamaan myyntiin ameeriikan markkinoille ja ne
brittipaskathan ruostuivat ja hajosivat
kovakouraisten jenkkien käsiin...mutta se on taas
eri juttu se.) - mb
harrastelija kirjoitti:
jepjep dodge aspen/plymouth volare tuli 1976
dartin/valiantin seuraajiksi, yhteistä ei ole
muuta kuin tekniikka, kone ja laatikko
(yleisin 225cid 6-in-line tf 904 automaatti)
tosin 225cid kuutosesta ei aspenin aikaan tule
enää kaakkeja siinä missä dartissa 60-luvulla
huolimatta ns. supersix paketeista. peruskone
tarjosi huimat 101nethp-supersix 110nethp.
60-luvulla 225 tarjosi yksikurkkuisella
kaasarillakin 145bruttohp =n.130 ns.oikeata
netheppaa.
(Lisätietoa 6-koneesta; orggiksestaja ja
virittelystä www.slantsix.com ja www.slantsix.net
toinen on keskittynyt siihen kuinka kuutosella
pääsee varttimaililla alle zr-1 aikojen -ja
kyllähän sillä pääseee!!!)
aspenissahan on uutena ollut(pakollinen vuodesta
-75) aina katalysaattori ja pakokaasujen ja
bensiininhöyryjen kierrätys (EGR).
eli aspen/volare on pienintä mitä chrysler
yhtymältä pystyi vuonna -76-82 ostamaan
(lukuunottamatta sunbeameja joita he erehtyivät
ottamaan myyntiin ameeriikan markkinoille ja ne
brittipaskathan ruostuivat ja hajosivat
kovakouraisten jenkkien käsiin...mutta se on taas
eri juttu se.)eilen illalla ihan sattumalta vanhoja TM:ia ja
siellä oli muuten Aspen koeajossa.
Lupasivat jotain 145 hv tehoa mutta vääntöä vähän
enemmän, heh. Kiihtyvyydeksi oli mitattu rapiat
17 sekuntia nollasta sataan, ja kyseessä oli
vuoden -78 lehti.
Kaverillani oli aikanaan Dart, jonka tämä
sittemmin käsittääkseni palasteli ja otti siitä
koneen Aspeniin. Kutosen siis. Tänä kesänä
kuutonen on avattuna pöydällä ja Aspenin pellin
alla hyräjää (?) jostain ilmaantunut V-8.
Älä kysy, millainen motti se tarkemmin ottaen on,
en ymmärtänyt juuri mitään, vaikka tämä tuttavani
sen minulle seikkaperäisesti selvitti.
Oli muuten hienoa katsoa, kun talven seissyt
Aspen täräytettiin keväällä käyntiin. Pari litraa
bensaa ilmanputsarin sivusta sisään, sahausta
pari sekuntia ja sitten tasaista hyminää.
Harvoinpa vanhaa ruisku-mersua saa VALEHTELEMATTA
parissa sekunnissa käyntiin, jos ei talven aikana
ole yhtään pyöräytellyt. Kolmas kerta toden
sanoo.
(Tällä palstalla on muuten helvetin asiallista
keskustelua. Tuolla mersu-palstalla ei viitsi
enää käydä, kun mukulat "kyykyttävät" toisiaan.
Mitähän se sellainenkin on? ) - harrastelija
mb kirjoitti:
eilen illalla ihan sattumalta vanhoja TM:ia ja
siellä oli muuten Aspen koeajossa.
Lupasivat jotain 145 hv tehoa mutta vääntöä vähän
enemmän, heh. Kiihtyvyydeksi oli mitattu rapiat
17 sekuntia nollasta sataan, ja kyseessä oli
vuoden -78 lehti.
Kaverillani oli aikanaan Dart, jonka tämä
sittemmin käsittääkseni palasteli ja otti siitä
koneen Aspeniin. Kutosen siis. Tänä kesänä
kuutonen on avattuna pöydällä ja Aspenin pellin
alla hyräjää (?) jostain ilmaantunut V-8.
Älä kysy, millainen motti se tarkemmin ottaen on,
en ymmärtänyt juuri mitään, vaikka tämä tuttavani
sen minulle seikkaperäisesti selvitti.
Oli muuten hienoa katsoa, kun talven seissyt
Aspen täräytettiin keväällä käyntiin. Pari litraa
bensaa ilmanputsarin sivusta sisään, sahausta
pari sekuntia ja sitten tasaista hyminää.
Harvoinpa vanhaa ruisku-mersua saa VALEHTELEMATTA
parissa sekunnissa käyntiin, jos ei talven aikana
ole yhtään pyöräytellyt. Kolmas kerta toden
sanoo.
(Tällä palstalla on muuten helvetin asiallista
keskustelua. Tuolla mersu-palstalla ei viitsi
enää käydä, kun mukulat "kyykyttävät" toisiaan.
Mitähän se sellainenkin on? )joo ne teppojen maailman pojat on joko ollu
laiskoja tai sitten sen aikanen aroyhtymä on
piruuttaan antanu vanhoja tietoja kun luvut on
niissä parempia--
toinen vaihtoehto: keulilla on ollut kasi ja
mittatulos on varttimaililta?
kiihtyvyyslukema kuulostaa kyllä ihan
tmtestatulta- on meinaan sen verran huano tulos!
eihän 78 aspen 225:lla mikään raketti ole mutta
kyllä sen ny alle 15:sta luulis sataseen
kiihtyvän?! (170cid samaa sukua oleva nuhakuutonen
menee meinaan TM vuonna 65 -valiantissa- 0-100
km/h 15,8s).
siellä kaverisi aspenin keulilla on varmaan
moparin pikkulohko (joita myös sai tehtaalta
aspenin keulille) sama lohko voi periaatteessa
olla 273,318 tai 360-päällepäin et hogaa mitään
eroa paitti tarroissa... en tiiä kuinka
"tehopata340" erottuu muista pikkulohkoista???
luvat saa helposti riittää kun hakee 318:lle- ei
siis erotu kuin lohkon numerosarjasta että onko
poliiise spesiaale 360, kiree340 tai nuha318-2bbl? - mb
harrastelija kirjoitti:
joo ne teppojen maailman pojat on joko ollu
laiskoja tai sitten sen aikanen aroyhtymä on
piruuttaan antanu vanhoja tietoja kun luvut on
niissä parempia--
toinen vaihtoehto: keulilla on ollut kasi ja
mittatulos on varttimaililta?
kiihtyvyyslukema kuulostaa kyllä ihan
tmtestatulta- on meinaan sen verran huano tulos!
eihän 78 aspen 225:lla mikään raketti ole mutta
kyllä sen ny alle 15:sta luulis sataseen
kiihtyvän?! (170cid samaa sukua oleva nuhakuutonen
menee meinaan TM vuonna 65 -valiantissa- 0-100
km/h 15,8s).
siellä kaverisi aspenin keulilla on varmaan
moparin pikkulohko (joita myös sai tehtaalta
aspenin keulille) sama lohko voi periaatteessa
olla 273,318 tai 360-päällepäin et hogaa mitään
eroa paitti tarroissa... en tiiä kuinka
"tehopata340" erottuu muista pikkulohkoista???
luvat saa helposti riittää kun hakee 318:lle- ei
siis erotu kuin lohkon numerosarjasta että onko
poliiise spesiaale 360, kiree340 tai nuha318-2bbl?teeämmän autossa oli kuutonen. Voin katsoa
ruokatunnilla kotona, josko tarkempiakin tietoja
olisi mainittuna.
Täytyy kysyä kaverilta, mikä kone Aspenissa tällä
hetkellä on. Juhannuksena nokilla oli kasi, ja
täytyy myöntää, että mun juhannusautoni, MB 410-
kuorkin ääni jäi toiseksi. Prkl.
En tosiaan ole jenkkiautoharrastaja, hyvä kun
pysyn mersun konekoodeista perillä, mutta
palataan astialle, ruokatunnin
jälkeen...täällähän sitä kuitenkin olet, vai mitä. - Break
harrastelija kirjoitti:
joo ne teppojen maailman pojat on joko ollu
laiskoja tai sitten sen aikanen aroyhtymä on
piruuttaan antanu vanhoja tietoja kun luvut on
niissä parempia--
toinen vaihtoehto: keulilla on ollut kasi ja
mittatulos on varttimaililta?
kiihtyvyyslukema kuulostaa kyllä ihan
tmtestatulta- on meinaan sen verran huano tulos!
eihän 78 aspen 225:lla mikään raketti ole mutta
kyllä sen ny alle 15:sta luulis sataseen
kiihtyvän?! (170cid samaa sukua oleva nuhakuutonen
menee meinaan TM vuonna 65 -valiantissa- 0-100
km/h 15,8s).
siellä kaverisi aspenin keulilla on varmaan
moparin pikkulohko (joita myös sai tehtaalta
aspenin keulille) sama lohko voi periaatteessa
olla 273,318 tai 360-päällepäin et hogaa mitään
eroa paitti tarroissa... en tiiä kuinka
"tehopata340" erottuu muista pikkulohkoista???
luvat saa helposti riittää kun hakee 318:lle- ei
siis erotu kuin lohkon numerosarjasta että onko
poliiise spesiaale 360, kiree340 tai nuha318-2bbl?Muutoskatsastus riittää!
- Break
.
- asse
75 on kevyempi korimalli ku 69
- Break.
asse kirjoitti:
75 on kevyempi korimalli ku 69
75:ssa on järkyttävän paksusta raudasta tehdyt
palkit puskurien sisässä sekä melkoiset
törmäyssuojat ovien sisällä. - harrastelija
Break. kirjoitti:
75:ssa on järkyttävän paksusta raudasta tehdyt
palkit puskurien sisässä sekä melkoiset
törmäyssuojat ovien sisällä.painoeroa kertyy yllättävän paljon jo siitäkin
että 75 ymmärrettiin ettei kaikkea tarvitse tehdä
pellistä ja kromata rautakalikoita,
75 on sisustukseltaankin huomattavasti
"muovisempi" kuin 69. Kieltämättä 75 on viimeisiä
vuosimalleja jolloin jenkkien muotoilu (erittäin
paljon yleistäen) kehittyi jotenkin...
sitten alkoivat miljoonat määräykset ahdistamaan.
tosin tulihan puskurimääräykset jo -73 jne.
kattikin tuli just -75.
(jälkeenjääneet jenkit !!?) - break
harrastelija kirjoitti:
painoeroa kertyy yllättävän paljon jo siitäkin
että 75 ymmärrettiin ettei kaikkea tarvitse tehdä
pellistä ja kromata rautakalikoita,
75 on sisustukseltaankin huomattavasti
"muovisempi" kuin 69. Kieltämättä 75 on viimeisiä
vuosimalleja jolloin jenkkien muotoilu (erittäin
paljon yleistäen) kehittyi jotenkin...
sitten alkoivat miljoonat määräykset ahdistamaan.
tosin tulihan puskurimääräykset jo -73 jne.
kattikin tuli just -75.
(jälkeenjääneet jenkit !!?)oli jo uutena suomeen tuotaessa poistettu
saastehäkkyröitä, mutta silti vielä jotain
ylimääräisiä roippeita löytyi konehuoneesta...
Ja jenkeissähän vuodesta `73 alkaen on käytetty
lyijytöntä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1352220
Mies olet edelleen rakas ja tärkeä
Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.871809Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt711723Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1081586- 561312
Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1791154- 571137
Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942371109Ihastuksen halaaminen
Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂491092Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451067