Mobic

epäilijä

Sain polven nivelrikkokipuun kyseistä Mobic-tableteja. Minusta tuntuu, ettei ne kyllä auta yhtään. Ihan tavallinen Burana tuntuu auttavan kipuun paremmin.Onko kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Olen syönyt sitä kuuriluonteisesti pari viikkoa kerrallaan ja on sellainen olo kuin ei olis mitään lääkettä ottanutkaan. Jotenkin on annettu ymmärtää, että se olis todella voimakas lääke. Olisiko jokin muu parempi kivun poistaja?

20

39352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti41

      Olen jo aiemminkin kirjoittanut oman kokemukseni Mobicista. Minulla lääke vaihdettiin,koska kasvoni puutuivat aina Mobicin oton jälkeen. Apua en saanut myöskään kipuihini. Oli kamalaa, kun olo oli kuin hammaslääkärillä puudutuspiikin jälkeen.
      Oletko itse huomannut samaa? Lisäksi toinen silmä tuli kipeäksi.

      • mobic

        Mobic -lääke auttoi polven nivelrikkoon ja jalka on ollut parempi lääkekuurin jälkeen (ja levon).
        Aluksi kyllä tuntui, ettei lääke tehoa, mutta loppujen lopuksi auttoi kyllä.


      • epäilijä

        Minulle lääke ei tuntunut miltään, aivan kuin ei olisi ottanutkaan tablettia.


    • käyttäjä

      Minulla taas Mobic auttaa todella hyvin. Nämä vaikutustavat ovat hyvin yksilöllisiä, minullakin kauan etsittiin oikeata tulehduskipulääkettä. Käyhän lääkärissä vaihtamassa lääke, oletko kokeillut esim. Arcoxiaa tai Relifexiä?

      Mobicin ja Buranan erohan on ainakin siinä, että Mobic vaikuttaa n. vuorokauden, eli vaikutus alkaa hitaasti. Burana on taas lyhytvaikutteisempi tulehduskipulääke, jolloin sen vaikutus on helpompi huomatakin. Mutta Buranaa ja Mobicia älä popsi yhtäaikaa. Vaikka Paracetamolia Mobicin kaverina ennen lääkkeen vaihtoa. Ja tietenkin jos vatsasi kestää, voihan sitä syödä reseptillä saatavaa Buranaa, jos se sinulla auttaa riittävästi.

    • vasen polvi

      käytän itse mobic 15 mg vrk:ssa. joka on maksimi annos. kylläkin napin voi puolittaa jolloin annos on 7,5 mg. minulle lääke on tehokas. lääke on nivel sekä lihaskipuihin. revähdyksiin se toimii hyvin. myös ennen urheilu suoritusta otettuna 7,5mg estää kivun syntymisen. voi olla mahdollista ettei kyseinen lääke tehoa juuri sinulle jote keskustele hoitavan lääkäriin kanssa, lääke on vahva joten 15 mg on maximi vrk:ssa. kannattanee jakaa ehkä annos 7.5 mg 2 kertaa vrk:ssa. jos burana toimii niin mikä ettei. pää asia ettei kipu rasita. pitkäaikainen kipu ei ole mukavaa tiedän omasta kokemusesta joten toivon jaksamista sinulle.

      • Raijanen

        Ihmelääke suorastaan ! Vasen vaivasenluu, alaselkä ja oikea polvi olivat romukunnossa 4 km:n kävelyn jälkeen. Ei tullut oikein huushollin teostakaan mitään, vaihtoipa miten paksupohjaiset, muotoon prässätyt jalkaansa. Oli kuitenkin pakkopäivä yrittää toimia surkeana ja kipuisena.
        Otin puolikkaan Mobic 7.5 mg. Elämän hyvä olo palasi. Kivusta ei tietoakaan.
        Kuinkahan kauan minä 73 v. pärjäilen ilman nivelen uusimista ? Tämä kipu on mielestäni vasta aluillaan. Miniäni äiti 60 v. sai juuri uudet polvinivelet, pahojen kipujen jälkeen.


    • Rannekipu

      Kaaduin liukkaissa portaissa n. viisi viikkoa sitten ja tietenkin otin oikealla kädellä vastaan, jolloin ranne joutui melkoiseen rasitukseen. En mennyt heti lääkäriin koska oletin kivun pian häviävän. Vaan eipä ole hävinnyt. Kipu ranteessa tuntuu esim. jos ranne joutuu jotain tehdessä kiertoliikkeeseen. Näin on moni tavara tipahtanut näpeistä...Myös öisin heräilen siihen, että rannetta pakottaa kun se on ollut väärässä asennossa. Nytkin hiirtä käyttäessä ranne alkaa säteillä kipua.
      Siksi meninkin lopulta lääkäriin, joka ei juurikaan ottanut vaivaani vakavasti. Paineli pehmeästi ja koska sillä kohtaa ei kipua tuntunut, totesi ettei luita ole murtunut tms. Yritin kertoa tilanteita, missä kipu tuntuu, mutta ei auttanut. Sanoi sitten, että jokin jänne on varmaan jäänyt puristuksiin. Kirjoitti kuitenkin Mobic 7,5 mg reseptin todeten ettei ranteessa varmaankaan ole tulehdusta, koska ei se sellaiselta tuntunut. En ole kyseistä lääkettä hakenut, sillä mitä sitä turhaan napsimaan jos ei kerta tulehdustakaan ole...

      • Jalkavaivainen

        sain eilen mobic 15 mg.Yöllä heräsin 3 tunnin unen jälkeen,kun sydän tykytti ja pulssi oli yli 80. Aamulla verenpainelääkkeiden oton jälkeen naamani on punainen kuin punajuuri ja pulssi edelleen 82.Päätäkin särkee, mutta ei voi ottaa mitään särkylääkettä.Muuten nivelkipu on vähäisempää! Täytyy varmaan puolittaa lääke tai lopettaa kokonaan


      • Anonyymi
        Jalkavaivainen kirjoitti:

        sain eilen mobic 15 mg.Yöllä heräsin 3 tunnin unen jälkeen,kun sydän tykytti ja pulssi oli yli 80. Aamulla verenpainelääkkeiden oton jälkeen naamani on punainen kuin punajuuri ja pulssi edelleen 82.Päätäkin särkee, mutta ei voi ottaa mitään särkylääkettä.Muuten nivelkipu on vähäisempää! Täytyy varmaan puolittaa lääke tai lopettaa kokonaan

        Vai että 80 🤪


    • ulos kävelemään

      Vuosi sitten jalkaterien kipu ilmaantui kuin yllättäen.( Olen koko työelämäni ollut jalkojen päällä ja viimeiset 18 vuotta isossa vanhanaikaisessa keittiössä, jossa oli kaakeloitu lattia.) Terveyskeskuslääkäri määräsi aluksi panadolia ja panacodia; sitten somacin kera voltaren rapidia. Kipu kuitenkin paheni niiin, että liikuminen oli todella tuskallista. Nyt sain mobic 7,5 ja sivuvaikutuksia peläten lopetin kaikkien muiden lääkkeiden ottamisen, paitsi astmaan määtätyt. Viiden tabletin jälkeen kävely onnistuu huomattavasti paremmin. Sivuvaikutuksia kyllä on. Huono olo, väsymys, painajaisunet... Aion kuitenkin kokeilla nämä 30 tablettia ja seurata tilannetta. Yksi tabletti päivässä tuntuu kuitenkin mielekkäämmältä kuin kolmen tai neljän panadolin ottaminen päivittäin.

    • lihaskipuinen

      Lääke ei juurikaan vaikuttanut lihaskipuun, pahoinvointia sen sijaan ilmeni, ja muutakin pientä sivuoiretta. Näin omalla kohdallani.

    • jokueräs

      Minä olen tykännyt. Olen nyt vuoden verran syönyt "tarvittaessa" eli käytännössä noin 3 viikkoa kuukaudesta. Paremmin toimiviakin tulehduskipulääkkeitä olen kokeillut (kuten naprokseeni tai diklofenaakki), mutta niitä en voi käyttää vatsaoireiden ja maksa-arvojen nousun takia. Vatsaoireet saa kyllä kuriin happosalpaajilla, mutta miksi käyttää, jos löytyy lääke, joka auttaa 80 % eikä käy vatsalle.

      Mobicin huono puoli on ehdottomasti sen hitaasti alkava vaikutus. Omalla kohdallani lääkityksen teho saavuttaa maksiminsa vasta 3-5 päivän käytön jälkeen, eli ei todellakaan ole mikään pika-apu kipuun. Mutta toisaalta sitten vaikutus kestää pitkään, eikä nappeja tarvitse toistuvasti olla ottamassa. Kokemukseni mukaan lääkityksen vähentäminen onkin sitten oma taiteen lajinsa juuri tuon hitauden takia. Jotain Buranaa kun on helppo ottaa, kun kipu käy sietämättömäksi - Mobic on aivan liian hidas moiseen. No näistä pääsee yli sitten aika kätevästi parasetamolilla.

    • Artroosin vanki

      Aikoinaan nivelrikkoon Vioxx:ia - oli todella hyvin toimivaa, mutta vedettiin markkinoilta.
      Seuraavaksi Celebra, ihan ok, mutta Vioxx:in jälkeen tuntui tehottomalta.
      Sitten Arcoxiaa viimeiset noin 4 vuotta. Nyt tehotonta,
      Viikko sitten sain Mobicin, ihan toiva kipullääke minulle. Taas elämä hymyilee jonkin aikaa.

    • Nivelreuma

      Pääsin vihdoinkin kymmen vuoden odottelun jälkeen tutkimuksiin reumasta.niinhän sieltä löytyi tulehduspesäkkeitä ja vielä nivelrikkokin molemmista lonkista.reumalääkärille pääsen vasta helmikuun alussa.kirjoitti kuitenkin mobic 15mg tässä sitä syöny viikon.paha olo ei mitään muuta vaikutusta.

    • Kipuilija

      Tänään aloitin Mobicin viikon kuurin polven nivelrikkoon. Kerron myöhemmin kokemuksista.

    • Tyytyväinne

      Minä olen syönyt Meloxicamia 15 vuotta fibromyalgiaan ja hyvin on auttanut. Jos olisin edelleen Burana-linjalla, vatsa olisi jo pilalla. Otan tabletin illalla, koska aamulla ottaessa tuli huimausta ja tuo lievä pahoinvointi jonkin ajan kuluttua (verenpaine todennäköisesti vähän laski). Kun siirsin tabletin oton iltaan, ennen nukkumaan menoa, niin ei mitään sivuvaikutuksia enää. Minulla on jalkapohjakipuja tullut ajan myötä muiden kipujen lisäksi, niihin lääke ei oikein auta. Pitää vaan olla vähemmän jalkojen päällä nykyään :)

      • Anonyymi

        Auttaisi,ehkä kun kävelisit käsillä.


    • Tindis

      Alotin tänään lihas ja nivelkipuun Mobicin 30tbl. Ensi viikolla lääkäri soittaa verikokeista, siihen saakka tällä. Kivut etenki jalkapohjissa ihan helvetilliset, ei auta kenkien vaihto tms. Siivoustyötä teen.

    • Anonyymi

      Mulla posket turposi ja punaiset kuumottavat kurkussa kutinaa.

    • Anonyymi

      Mä sain kans polven nivelrikkoon tota mobicia.
      Ei auta yhtään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe