Pihla ikkunat

vääntyilleet

Omat Pihla-ikkunat 3kk vanhat ja nyt sisäpuitteet vääntyilleet. Läpölasi on irronnut puitteesta. Sanoivat, että silikonisauma jätetty sisäpokasta pois ja kosteus pääsee lämpölasin ja puitteen väliin.Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

48

29014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain outoa

      Sisäpuite ei voi vääntyä jos olet vääntänyt lukot kiinni.Eli ikkunat ei ole olleet kiinni.Isoissa ikkunoissa on ikkunalukkoja joka sivulla ja ne kyllä pitää puitteen suorassa.Ainut ongelma muutaman vuoden kuluessa tulee kun lukon vastakappale on niin huonolaatuista muovia että se painuu kasaan tiivisteen vaikutuksesta.Olen myös nähnyt kun ihmiset jättää ikkunan hiukan raolleen ja kosteus tiivistyy ikkunan väliin ja turvottaa tuuletusikkunan ettei se mene enää kiinni.

      • Uudet

        Että lupasiko takuuseen uudet tai uudet pokat? Jos tuollainen kämmi tehtaalla kerta sattunut.On se vaikea valita ikkunoita, kun joka merkeissä on vähän kaikenlaista vikaa. Pihla on kyllä asiallisen oloinen rakenne.


      • ja vääntyykin

        jos puutavara on tuota sellupuuta niin pelkät tiivisteet riittää vääntämään sisäpuitteet lukkojen väleistä. ei harvinaista ollenkaan.


      • vääntyilleet

        Ikkunalukot ovat kyllä olleet kiinni, mutta lämpölasien ja pokien väliin on ilmestynyt rakoja ja lämpölasit ovat osittain irti pokasta,kun peukalolla painaa. Siis pokat ja karmit istuu toisiinsa hyvin.


      • tilannetta
        Uudet kirjoitti:

        Että lupasiko takuuseen uudet tai uudet pokat? Jos tuollainen kämmi tehtaalla kerta sattunut.On se vaikea valita ikkunoita, kun joka merkeissä on vähän kaikenlaista vikaa. Pihla on kyllä asiallisen oloinen rakenne.

        katsotaan millainen on firman takuu.


      • keijonen
        ja vääntyykin kirjoitti:

        jos puutavara on tuota sellupuuta niin pelkät tiivisteet riittää vääntämään sisäpuitteet lukkojen väleistä. ei harvinaista ollenkaan.

        Sanoppa mite tiivisteet vääntää pokat vinoo???


      • Kkkllllll

        Pihla ikkunoissa on metallinen vastarauta ja ei väänny varmasti tiivisten painosta. Kannattaa katsoa peiliin.


    • esku

      kyllä pihlan takuun pitää korjata tuollainen vika viipymättä.muuten ota yhteys kuluttajasuojaan

      • kävi

        Sanoi, että silikonikone oli tehtaalla vetänyt silikonit väärään kohtaan lasia. Kaikki lasitetaan uudelleen ja vääntyilleet pokat uusitaan.


      • Maukka
        kävi kirjoitti:

        Sanoi, että silikonikone oli tehtaalla vetänyt silikonit väärään kohtaan lasia. Kaikki lasitetaan uudelleen ja vääntyilleet pokat uusitaan.

        Takuu pelaa siis ilman isompia tappeluita, paljon ne takuut muuten yleensä on?


      • tiukkana
        kävi kirjoitti:

        Sanoi, että silikonikone oli tehtaalla vetänyt silikonit väärään kohtaan lasia. Kaikki lasitetaan uudelleen ja vääntyilleet pokat uusitaan.

        Niin he meillekin sanoivat ja että ei se kone oikein opi sitä silikonia laittamaan ja töhryjäkin tulee. Silikoni lähtee lasista, kun sitä oikein hinkkaa sinnikkäästi - meneehän siinä aikaa.


      • h
        tiukkana kirjoitti:

        Niin he meillekin sanoivat ja että ei se kone oikein opi sitä silikonia laittamaan ja töhryjäkin tulee. Silikoni lähtee lasista, kun sitä oikein hinkkaa sinnikkäästi - meneehän siinä aikaa.

        Niin tai sitte jos vähän käyttää järkiä ja koittaa vaikka partaterällä tai mattoveitten terällä "vuolemalla" nii kyllä lähtee silikoonit niin nätisti! Ja aikaa mennee ehkä n. 10 sekuntia.


    • Nimetön

      Tässäpä hyvä esimerkki katteettomista lupauksista... ylipitkä takuu... tuskin tämä ruotsalaisen pääomasijoittajan omistama valmistaja tuolloin enää Suomessa fönäreitä duunaa... vai?

      • .....

        Tuo 25 vuoden takuuon koskee puuosien lahoamattomuutta, kun ikkunat asianmukaisesti asennetaan.


      • timpuri

        työlle olen antanut kahden vuoden takuun kun olen noiden luukkujen kanssa pelaillut, vuoden päästä käynyt korjaamassa mahd. ongelmat. kun on yrittäjälläkin oma aikataulunsa. yleensä asennus tulee alihankintana, ei talon väeltä.


      • Mara
        ..... kirjoitti:

        Tuo 25 vuoden takuuon koskee puuosien lahoamattomuutta, kun ikkunat asianmukaisesti asennetaan.

        Pihla ikkunat antavat 25v.takuun.Takuuehdot kertovat oikeasti mitä takuu kattaa.Pihla antaa 25v takuun alumiinin ja puun väliselle ilmatilalle tekninen takuu 2v mikä on yleinen takuu rakentamisteollisuudessa.Eli heidän mainostama takuu on harhaan johtava.Olkaa varovaisia katteettomien lupausten kanssa voi tulla suuria pettymyksiä.


      • sakke 1
        Mara kirjoitti:

        Pihla ikkunat antavat 25v.takuun.Takuuehdot kertovat oikeasti mitä takuu kattaa.Pihla antaa 25v takuun alumiinin ja puun väliselle ilmatilalle tekninen takuu 2v mikä on yleinen takuu rakentamisteollisuudessa.Eli heidän mainostama takuu on harhaan johtava.Olkaa varovaisia katteettomien lupausten kanssa voi tulla suuria pettymyksiä.

        Pihlan takuu 25v on täyttä huijausta,eivät hoida virheitään lupaavat ja lupaavat mutta ei kuulu.
        Myyjät siellä vaihtuvat ja vastuu poistuu ei kukaan hoida.


      • tiukkana
        sakke 1 kirjoitti:

        Pihlan takuu 25v on täyttä huijausta,eivät hoida virheitään lupaavat ja lupaavat mutta ei kuulu.
        Myyjät siellä vaihtuvat ja vastuu poistuu ei kukaan hoida.

        Saimme pihaovet keväällä 2005, nyt lokakuussa 2006 lopulta kävi asiantunteva lukkomies, joka osasi laittaa ne niin oikein toimimaan kuin nissä oli mahdollisuuksia.
        Tämä kyllä edellytti varsin tiukkasävyistä ja toistuvaa yhteyden ottoa useaan henkilöön PIHLA -konsernissa.
        Perusvikoja lukkomies ei voinut poistaa: karmin vastakappale oli loveutettu tarpeettoman syvälle, painikekaran ja painikkeen välys oli/on ISO.
        Ovi asentajien jäljiltä oli jäänyt niin, että painiketa piti vääntää voimalla ja sen vuoksi se alkoi lonksumaan. Kiristysruuvin kierre sileyty painikkeen puolelta. Ovi lukittui noin 2 mm verran, koska välykset olivat oven ja karmin välillä suuret ja syvä loveus karmissa. Karmin vastakappaleen kiinnitysruuvin pituus oli 25 mm, joten jos olis kiskaissut tavarat olisivat tulleet ulos.
        Käsistään taitavahan kyllä saa prikkoja ja ruuveja käyttäen lukituksen vankemmaksi.

        Keskustelu edelleenmyyntiyrityksen johtajan ja tuotannon johtajan kanssa oli sisällöltään sellaista, että mitä nämä asiat heille kuuluu ja ei heitä tarvi neuvomaan näissä asioissa.

        Molemmat: ei edelleenmyyntiyrityksellä ole mitään asiaa tehtaan puolelle.

        Ihmettelivät, että miksi ostin tuotteen? - Vastasin, että myyjä ei kertonut, että ongelmia tulee ja messuilla oleva ovi toimi oikein huvin.

        Lisäksi he valistivat minua, että kiitosta on tullut paljon.


      • pettynyt
        timpuri kirjoitti:

        työlle olen antanut kahden vuoden takuun kun olen noiden luukkujen kanssa pelaillut, vuoden päästä käynyt korjaamassa mahd. ongelmat. kun on yrittäjälläkin oma aikataulunsa. yleensä asennus tulee alihankintana, ei talon väeltä.

        Meille asennettiin aivan äskettäin Pihlan ikkunat. Myyntimies oli mukava ja luotettavan oloinen, ajattelimme kaiken onnistuvan suht mukavasti. Ikkunoiden saapuminen kuitenkin venyi maksimiaikarajan viimeiseen päivään, asentajien tuloa saimme odottaa seuraavat 1,5 viikkoa. Viimein ajattelimme homman hoituvan loppuun kunnialla..

        Saavuttuani töistä kotiin, olin sanaton. Ulkopokat oli asennettu suoraan, ok, mutta kaikki muu oli päin prinkkalaa.. En ollut uskoa silmiäni ja tarkastin työjäljen talon sisäpuolella; sama tilanne. Naulat on lyöty mihin sattuu, "naularivit" eivät osu kohdalleen samalla / eri puolella pokaa, ikkunan joka puolella on eri määrä nauloja..! Vaikken itse ole naulapyssyä koskaan käyttänyt, olisin naulannut pelkällä maalaisjärjellä ja vasaralla suoremmat ja symmetrisemmät rivit. Uskomatonta hutilointia, sokea pappanikin tekisi parempaa jälkeä! Sisäpuolella edes pokien pituudet eivät osuneet kohdilleen!

        Jätin asentajille palautelapun ja seuraavana päivänä toinen heistä tuli kysymään, mikä on ongelmana? Näytin kädestä pitäen tilanteen. Asentaja ehdotti, että laittaisin ikkunoiden eteen pitkät verhot tai paklaisin reijät.. MITÄ???!!!?? Eikö työn jäljen tulisi olla kerralla niin laadukasta, ettei asiakkaan tarvitse ruveta peittämään sitä paksuilla säkkiverhoilla?!? Ja kuka kiinnittää verhot pihapuolen ikkunoihin, en minä ainakaan..

        Aion vaatia kaikkien listojen uusimista, laskua en suostu maksamaan, ennenkuin saan rahoilleni vastinetta. Toivon kaikille Pihlan asiakkaille parempaa onnea, itse olen ainoastaan menettänyt yöuneni ja hermoni, olen yksinkertaisesti pahasti pettynyt...


      • saavat maksaa, perkele
        pettynyt kirjoitti:

        Meille asennettiin aivan äskettäin Pihlan ikkunat. Myyntimies oli mukava ja luotettavan oloinen, ajattelimme kaiken onnistuvan suht mukavasti. Ikkunoiden saapuminen kuitenkin venyi maksimiaikarajan viimeiseen päivään, asentajien tuloa saimme odottaa seuraavat 1,5 viikkoa. Viimein ajattelimme homman hoituvan loppuun kunnialla..

        Saavuttuani töistä kotiin, olin sanaton. Ulkopokat oli asennettu suoraan, ok, mutta kaikki muu oli päin prinkkalaa.. En ollut uskoa silmiäni ja tarkastin työjäljen talon sisäpuolella; sama tilanne. Naulat on lyöty mihin sattuu, "naularivit" eivät osu kohdalleen samalla / eri puolella pokaa, ikkunan joka puolella on eri määrä nauloja..! Vaikken itse ole naulapyssyä koskaan käyttänyt, olisin naulannut pelkällä maalaisjärjellä ja vasaralla suoremmat ja symmetrisemmät rivit. Uskomatonta hutilointia, sokea pappanikin tekisi parempaa jälkeä! Sisäpuolella edes pokien pituudet eivät osuneet kohdilleen!

        Jätin asentajille palautelapun ja seuraavana päivänä toinen heistä tuli kysymään, mikä on ongelmana? Näytin kädestä pitäen tilanteen. Asentaja ehdotti, että laittaisin ikkunoiden eteen pitkät verhot tai paklaisin reijät.. MITÄ???!!!?? Eikö työn jäljen tulisi olla kerralla niin laadukasta, ettei asiakkaan tarvitse ruveta peittämään sitä paksuilla säkkiverhoilla?!? Ja kuka kiinnittää verhot pihapuolen ikkunoihin, en minä ainakaan..

        Aion vaatia kaikkien listojen uusimista, laskua en suostu maksamaan, ennenkuin saan rahoilleni vastinetta. Toivon kaikille Pihlan asiakkaille parempaa onnea, itse olen ainoastaan menettänyt yöuneni ja hermoni, olen yksinkertaisesti pahasti pettynyt...

        Minulle PIHLA-IKKUNOIDEN asennusta mainosti esittelijä nopeaksi ja siistiksi. Lattiapinnat piti suojata muovimatoilla asennuksen ajaksi. Kun tulin asennuspäivänä kotio, niin siellä ravaa väkeä kengät jalassa mun vasta-asennetulla tammiparketillani. Kun ilmotin, että lattiassa on naarmuja, niin mulle sanottiin, että koko ajan on suojamattoja käytetty. Kyllä sitä asiakasta yrittävät viimeseen asti kusettaa, mutta minähän laitan sen huijarifirman maksamaan.


      • jokke
        saavat maksaa, perkele kirjoitti:

        Minulle PIHLA-IKKUNOIDEN asennusta mainosti esittelijä nopeaksi ja siistiksi. Lattiapinnat piti suojata muovimatoilla asennuksen ajaksi. Kun tulin asennuspäivänä kotio, niin siellä ravaa väkeä kengät jalassa mun vasta-asennetulla tammiparketillani. Kun ilmotin, että lattiassa on naarmuja, niin mulle sanottiin, että koko ajan on suojamattoja käytetty. Kyllä sitä asiakasta yrittävät viimeseen asti kusettaa, mutta minähän laitan sen huijarifirman maksamaan.

        sehän se ois näkenisen arvosta ku asentajat painelis sukkasillee ettei jonku lattiaan tuu jälkiä....


      • purkumies,asentaja listottaja ja vaikka mitä
        jokke kirjoitti:

        sehän se ois näkenisen arvosta ku asentajat painelis sukkasillee ettei jonku lattiaan tuu jälkiä....

        Olen ite asentajana kyseisessä firmassa ja voin sanoa että ihan työturvallisuuden takia siellä ravataan kengät jalassa. Jos joku ajattelee että ikkunaremontti on semmosta valkoset takit päällä ja kumihanskat kädessä käsidesipurkilla juoksemista niin voi tulla koittaan.
        Ja tuosta parkettihommasta sanon sen verran että joskus tulee jälkiä ja ainaki oman porukan tapana on aina yrittää jotenki korjata/korvata vahinko, MUTTA tosi monesti on törmätty myös siihen että selvästi vanhoja jälkiä on yritetty laittaa meidän korvattavaksi. Siinähän on helppo hyväuskosilla asentajilla yrittää maksattaa uus lattia!?


    • japo

      noin 5kk vanhat ja vesi tulee sisään ikkunoista!hyvät on juu...

    • Pelargonia22

      Kaksi vuotta sitten laitetut Pihla-ikkunat eivät ole vieläkään kunnossa. Kosteus tiivistyy ulko- ja sisäruudun väliin ja lämmityskaudella ikkuna on niin huurussa, ettei ulos näe. Joka aamu pitäisi avata isotkin ruudut ja kuivata välipinnat! Tuuletusruutujen avaushantaakit hankalat saada kiinni. Ikkunan yläpuolella olevaa ilmanvaihtoluukkua ei saa millään niin kiinni, ettei inhottavaa vedon tunnetta olisi. Ikkunamiehet ovat käyneet kerran katsomassa ja siihen se on sitten jäänytkin. Nyt tulossa ns. lopputarkastus ja valitettu on jo etukäteen.
      Entiset yli 30 v. vanhat ikkunat oli paremmat eikä vedon tunnetta ollut. Uusien ikkunoiden jälkeen huoneiston lämpötila laskenut 2 astetta.

      • Pelargonian

        Käyttää LVI-miehiä siellä talossa, niin nuo ongelmat kaikkoaisivat ?


      • Vetoon kyllästynyt

        Joo en kyllä suosittele kenellekkään Pihla-Ikkunoita. Ikkunoiden asentamisen jälkeen huoneistossa vetää ja pakkasella tulee venttiileistä kirpakkaa pakkasilmaa. Venttiileitä ei saa edes kunnolla kiinni. Ikkunoiden väliin tulee kamalasti pölyä ja muuta roskaa, sekä ikkunan karmit mustuvat/likaantuvat varsinkin venttiilien yläpuolelta. Kukkia ei voi ripustaa ikkunan eteen koska nämä paleltuvat. Pari kertaa myyntipäällikkö käynyt katsomassa ja vikalla kerralla asentaja oli mukana. Asentaja olikin varsin törkeä ja sanoi että voidaanhan ikkunat tukkia jos haluan sairastua astmaan kun ulkoonta ei tule raitista ilmaa. Oli aika törkeää käytöstä. Ikkunoissa ei kuulemma ole mitään vikaa ja vähän saumoja korjailivat. Pyysin mittausten tuloksia mutta eipä ole kuulunut eli herää kysymys että ehkäpä niissä onkin vikaa?


    • HHa

      Onkohan kellään hyviä kokemuksia näistä. Niitäkin varmaan joillakin on. Vai kirjotteleeko tänne vain ne, joilla on valittamisen aihetta?

      • Maalaisjärki käyttöön

        Meillä ollut Pihla-ikkunat 12 vuotta. Nyt mennyt rikki tuuletusikkunoiden välissä olevat haat, jotka pitävät ikkunat yhdessä ja sulkevat ulkoikkunat. Ne voi vaihtaa ja kuuluu varmaan kuluviin osiin. Hankalampaa on saada uusia muovisia ohjureita ikkunoiden väliin, kun murenevat ajan saatossa.

        Alkuun en ollut tyytyväinen ikkunoihin, mielestäni veti kohtuuttomasti ja likaa tuli ikkunoiden väliin kohtuuttomasti ja nopeaan tahtiin. Tarkastelin ikkunoita ja tulin siihen tulokseen, että alumiini-ikkunat on tiivistettävä itse niiltä osin, missä on välys liian suuri. Puu turpoaa kostuessaan ja itsestään tiivistää ikkunat. Alumiini ei turpoa talvella tai sateella. Tiivistämisen jälkeen ikkunat on olleet ihan hyvät, ei ole koskeutta välissä jne. Olen siivoillut lasteni huusholleja, joissa myös alumiinipokat ja todennut, etteivät nämä "uudet" alumiini-ikkunat ole niin hyviä, kuin puuikkunat, koska välysten tukkiminen on niin hankalaa verrattuna puuikkunoihin. Ainoa hyvä puoli on, ettei tarvitse maalata niin usein ikkunanpokia kuin puisissa ikkunoissa. Lämpötiiviys ei ole lainkaan samaa luokkaa kuin puisissa ikkunoissa, vaikka muka olisivat testanneetkin asian. En usko vikojen olevan vain Pihla-ikkunoissa vaan alumiini-ikkunoissa yleisestikin ja nykyisessä koneellisessa ilmanvaihdossa.

        Niissä alumiini-ikkunoissa (ei PIhla-ikkunat), joissa on tuuletusluukut ikkunan yhteydessä (lapsillani) on vaikea saada ikkunoita puhtaaksi, koska kaikki lika tulee tuuletusluukkujen kautta ikkunoiden väliin. Mielestäni menty ikkunoiden suhteen aivan metsään. Ei ainakaan tule hometta kun tuulee kaikista lävistä.

        Nykyisessä rakentamisessa ei lainkaan oteta huomioon kaikkia seikkoja maalaisjärjellä, insinöörit suunnittelee pöydän vieressä. Yksi tekee ikkunat ja mittaa k-arvot, toinen ilmastoinnin ja mittaa ilman kulun, kolmas katsoo onko hometta. Kukaan ei kysy millaista on elää talossa, jossa vetää, mutta ei ole hometta. Terveellistä varmaan on, mutta ei mielllyttävää asumista. Yhdellä lapsistani on kerrostalossa niin kova veto, että ulko-ovea ei meinaa saada auki, koska veto sisäänpäin on niin suuri. Toisella viemäristä nousee kesällä hajua kun tuuletus on helteillä suuremmalla. Alumiini-ikkunat on juuri laitettu ja tarkastettu, että sopiva "veto" on. Ilman kierron lisäksi ei osata mitata hajua.

        Ikkunoiden vetoa ei ennen tuntenut samalla tavalla kun ei kodeissa ollut tehokasta koneellista ilmanvaihtoa. Samoin nykyisin lattialämmitystaloissa ei ole pattereita ikkunoiden alla. Patteritaloissa lämmin ilma noudee ylös ikkunoiden edestä pattereista, joten vetoa ei tunne. Lattialämmitystaloissa veto tulee suoraan ikkunan väleistä, koska lämpö tulee tasaisesti koko huoneiston alalle lattian kautta.

        Oma apu paras apu. Tiivistäkää ikkunat itse, sitä ei kukaan ikkunantoimittaja tule teille tekemään. Uskokaa enemmän omaan hyvään oloon kuin mittareihin.


      • Olisin tehnyt toisin
        Maalaisjärki käyttöön kirjoitti:

        Meillä ollut Pihla-ikkunat 12 vuotta. Nyt mennyt rikki tuuletusikkunoiden välissä olevat haat, jotka pitävät ikkunat yhdessä ja sulkevat ulkoikkunat. Ne voi vaihtaa ja kuuluu varmaan kuluviin osiin. Hankalampaa on saada uusia muovisia ohjureita ikkunoiden väliin, kun murenevat ajan saatossa.

        Alkuun en ollut tyytyväinen ikkunoihin, mielestäni veti kohtuuttomasti ja likaa tuli ikkunoiden väliin kohtuuttomasti ja nopeaan tahtiin. Tarkastelin ikkunoita ja tulin siihen tulokseen, että alumiini-ikkunat on tiivistettävä itse niiltä osin, missä on välys liian suuri. Puu turpoaa kostuessaan ja itsestään tiivistää ikkunat. Alumiini ei turpoa talvella tai sateella. Tiivistämisen jälkeen ikkunat on olleet ihan hyvät, ei ole koskeutta välissä jne. Olen siivoillut lasteni huusholleja, joissa myös alumiinipokat ja todennut, etteivät nämä "uudet" alumiini-ikkunat ole niin hyviä, kuin puuikkunat, koska välysten tukkiminen on niin hankalaa verrattuna puuikkunoihin. Ainoa hyvä puoli on, ettei tarvitse maalata niin usein ikkunanpokia kuin puisissa ikkunoissa. Lämpötiiviys ei ole lainkaan samaa luokkaa kuin puisissa ikkunoissa, vaikka muka olisivat testanneetkin asian. En usko vikojen olevan vain Pihla-ikkunoissa vaan alumiini-ikkunoissa yleisestikin ja nykyisessä koneellisessa ilmanvaihdossa.

        Niissä alumiini-ikkunoissa (ei PIhla-ikkunat), joissa on tuuletusluukut ikkunan yhteydessä (lapsillani) on vaikea saada ikkunoita puhtaaksi, koska kaikki lika tulee tuuletusluukkujen kautta ikkunoiden väliin. Mielestäni menty ikkunoiden suhteen aivan metsään. Ei ainakaan tule hometta kun tuulee kaikista lävistä.

        Nykyisessä rakentamisessa ei lainkaan oteta huomioon kaikkia seikkoja maalaisjärjellä, insinöörit suunnittelee pöydän vieressä. Yksi tekee ikkunat ja mittaa k-arvot, toinen ilmastoinnin ja mittaa ilman kulun, kolmas katsoo onko hometta. Kukaan ei kysy millaista on elää talossa, jossa vetää, mutta ei ole hometta. Terveellistä varmaan on, mutta ei mielllyttävää asumista. Yhdellä lapsistani on kerrostalossa niin kova veto, että ulko-ovea ei meinaa saada auki, koska veto sisäänpäin on niin suuri. Toisella viemäristä nousee kesällä hajua kun tuuletus on helteillä suuremmalla. Alumiini-ikkunat on juuri laitettu ja tarkastettu, että sopiva "veto" on. Ilman kierron lisäksi ei osata mitata hajua.

        Ikkunoiden vetoa ei ennen tuntenut samalla tavalla kun ei kodeissa ollut tehokasta koneellista ilmanvaihtoa. Samoin nykyisin lattialämmitystaloissa ei ole pattereita ikkunoiden alla. Patteritaloissa lämmin ilma noudee ylös ikkunoiden edestä pattereista, joten vetoa ei tunne. Lattialämmitystaloissa veto tulee suoraan ikkunan väleistä, koska lämpö tulee tasaisesti koko huoneiston alalle lattian kautta.

        Oma apu paras apu. Tiivistäkää ikkunat itse, sitä ei kukaan ikkunantoimittaja tule teille tekemään. Uskokaa enemmän omaan hyvään oloon kuin mittareihin.

        Meillä menee pihlan ikkunat harmaiksi...myyjä ei kertonut että elementit tulevat Virosta. :( En olisi ostanut jos olisin tiennyt tuon. Myöhäistä nyt katua.


      • Hyvä firma
        Olisin tehnyt toisin kirjoitti:

        Meillä menee pihlan ikkunat harmaiksi...myyjä ei kertonut että elementit tulevat Virosta. :( En olisi ostanut jos olisin tiennyt tuon. Myöhäistä nyt katua.

        Olen töissä kotimaisella eristyslasitehtaalla ja me toimitamme Pihlalle lasia. Pari korjausta yllä olevaan: Pihlan lasit on kotimaisia. Lisäksi lasilla on 10v takuu, eli jos vikaa, ole yhteydessä firmaan niin korjaavat asian. Tunnen Pihalla töissä olevan ja sain tietää, että Taloustutkimus on tutkimuksessaan todennut Pihlan tyuotteiden laadun olevan paras suomalaisista ikkunafirmoista.


      • minä ite
        Hyvä firma kirjoitti:

        Olen töissä kotimaisella eristyslasitehtaalla ja me toimitamme Pihlalle lasia. Pari korjausta yllä olevaan: Pihlan lasit on kotimaisia. Lisäksi lasilla on 10v takuu, eli jos vikaa, ole yhteydessä firmaan niin korjaavat asian. Tunnen Pihalla töissä olevan ja sain tietää, että Taloustutkimus on tutkimuksessaan todennut Pihlan tyuotteiden laadun olevan paras suomalaisista ikkunafirmoista.

        Ostimme muutama vuosi sitten uudet pihlan ikkunat ja asensimme ne itse kun se ei hääppönen homma ole. Kovin homma oli vanhan pois saaminen. Ikkunat toimii hyvin eikä yksikään ole tiukka aukaista. Työn jälki on myös ikkunoissa hyvä. Ainut huono puoli on kun tilauksen mukana ei tullut yhtä pienempää ikkunaa jonka myyjä oli "unohtanut" muka merkitä tilaukseen. Ilmoitin asiasta ja uusi edustaja kävi paikan päällä mittaamassa ikkunan. No nyt olen odottanut sitä jo reilun vuoden eikä ole näkynyt. Eikä kyllä tarvi näkyäkkään, tilasin Tiiviltä sen ja tuli parin kuukauden odotuksella.


      • puppua
        Hyvä firma kirjoitti:

        Olen töissä kotimaisella eristyslasitehtaalla ja me toimitamme Pihlalle lasia. Pari korjausta yllä olevaan: Pihlan lasit on kotimaisia. Lisäksi lasilla on 10v takuu, eli jos vikaa, ole yhteydessä firmaan niin korjaavat asian. Tunnen Pihalla töissä olevan ja sain tietää, että Taloustutkimus on tutkimuksessaan todennut Pihlan tyuotteiden laadun olevan paras suomalaisista ikkunafirmoista.

        Väitätkö Pihlalle tulevan eristyslasia vain yhdeltä tehtaalta?


      • toimittaa
        Hyvä firma kirjoitti:

        Olen töissä kotimaisella eristyslasitehtaalla ja me toimitamme Pihlalle lasia. Pari korjausta yllä olevaan: Pihlan lasit on kotimaisia. Lisäksi lasilla on 10v takuu, eli jos vikaa, ole yhteydessä firmaan niin korjaavat asian. Tunnen Pihalla töissä olevan ja sain tietää, että Taloustutkimus on tutkimuksessaan todennut Pihlan tyuotteiden laadun olevan paras suomalaisista ikkunafirmoista.

        Olet sitten töissä Skaalallla


      • huijarimyyjä
        minä ite kirjoitti:

        Ostimme muutama vuosi sitten uudet pihlan ikkunat ja asensimme ne itse kun se ei hääppönen homma ole. Kovin homma oli vanhan pois saaminen. Ikkunat toimii hyvin eikä yksikään ole tiukka aukaista. Työn jälki on myös ikkunoissa hyvä. Ainut huono puoli on kun tilauksen mukana ei tullut yhtä pienempää ikkunaa jonka myyjä oli "unohtanut" muka merkitä tilaukseen. Ilmoitin asiasta ja uusi edustaja kävi paikan päällä mittaamassa ikkunan. No nyt olen odottanut sitä jo reilun vuoden eikä ole näkynyt. Eikä kyllä tarvi näkyäkkään, tilasin Tiiviltä sen ja tuli parin kuukauden odotuksella.

        ollu varmaan toi sama edustaja mikä kävi meillä??Ollut jo kauan pihlalla,eikä paljon asiakkaan mielipiteet kiinnosta.Meitä yritti niin reippaasti huijata ettei tälle alueelle kyllä enää pysty pihlaa myymään.kannattaisiko vaihtaa hommia?


    • poika pohjoisesta

      Meillä on noiden silikonien kanssa ongelmia, sekä ikkunoiden rakenteiden tiiveyden kanssa. Kun ottaa sisäpuitteen pitkästäsivusta kiinni ja vetää siitä niin se liikkuu (ei ole silikoni tarttunut kiinni puuosaan). Ovien ulkolasien silikonit roikkuu kuin narunpätkät (irronneet). Ikkunankarmin jakopuun (karmi jaettu kahteen pienempään 60cm leveään osaan) liitos jyrsintä epäonnistunut täydellisesti. Karmin ja jakopuun välissä 2-3mm ilmarako josta vetää todella karmeasti ja koneistusjälki tosi karmeaa katseltavaa. Tulee vaan mieleen, että karmit on tehty vastakaadetuista tukeista kuivauksen jäätyä pois. Kaikki liitokset ovat kutistuneet joten tiiveydestä ei tietoakaan. Nämä viat ovat kaikissa 27 ikkunassa sekä ovien osalta 2kpl (Pihlan ovia). 5 kpl muiden valmistajien ovissa ei mitään vikaa.

    • Ilkeä?

      Onko kellään ollut ikkuna "rasvaisessa liassa, mikä näkyy hirveänä viistovalossa. Olemme pyyhkineet lasin pintaa monenlaisella aineella. Mönjä leviää vaan pinnassa.

      Nyt Pihlan edustaja puhuu vain "standarneista.

      Entiset ikkunat olivat viistovalossakin siistit.

      Ymmärtämätön?

      • RSO

        monilla tasolasitoimittajilla on lasin leikkuuneste käytössään, ja tämä neste on öljyä.

        Näiden öljyjen pitäisi kyllä olla vesiliukoisia, ja lähteä normaalissa ikkunan pesussa.

        Jos taas likasi on lasielementissä, niin tällöin lasi on jo käynyt pesun lävitse ennen liimausta, ja tästä ei ole kyse.

        Tällöin todennäköisin aines on silikoni.
        Silikoni lähtee kyllä joillain liuottimillakin, mutta parhaiten se irtoaa mekaanisesti, esim
        http://www.siivous.fi/yellowservice/tuoteryhma/Raapat


    • Pihla on paska

      Meillä on Pihla ovet. Ensimmäisenä vuotena takuuseen meni 1 ovI, kun vesi valui lasista sisälle. Nyt 5 vuotta myöhemmin ulkopinnoitus repsottaa irti pariovien molemmista ovista. Olisi pitänyt ostaa kunnon ovet.

    • OululainenOmakotitalo

      Virheitä sattuu, sen ymmärtää. Mutta se on väärin että niitä ei reklamaatiosta huolimatta korjata. Näin kävi meillekin. Pihlan ikkunoita ei kannata kenenkään ostaa.

    • noskaliini

      Kaikki mihinkä silikonia laitetaan se on täyttä pelleilyä, ei se siellä kauaa pysy, niinkuin se olisi joku ihmeaine, joka sopii joka paikkaan tiivistämiseen ja liimaamiseen, turhin aine mitä ikinä voi olla. helppo ja nopea laitaa, mutta saisi kieltää kokonaan.

    • Weetuskass

      Suuret ikkunafirmat kannattaa kiertää kaukaa, pienemmät firmat tekee parempaa työtä, ei ole varaa tehdä sekundaa, maine menee ja työt loppuu.

    • mikäsiinäon

      Ootteko koittanut reklamoida noista? Mikä hemmetti siinä on, ettei useemmista reklamaatioista huolimatta toiminta parane.

    • Ikkunapoka

      Näähän teettää nykyää ikkunoitaan Jossain Baltiassa

    • höpölaatua

      Kuluttaja- ikkunan ostaja on ikkunarakenteiden laadusta tietämätön sekä lainsuojaton rahastuskohde. Tämän tietävät ylimieliset ikkunanvalmistajat ja valmistavat siksi heikkolaatuisia ikkunarakenteita eli halpatuotteita.
      Lasin hyvällä U-arvolla, ulkopuolen metallisilla rakenteilla ja kauniilla maalipinnoilla myydään huonolaatuista puutavaraa.
      Lisäksi kaupaksi saadaan liimaamattomia liitoksia, väärin tiivistettyjä sekä ilmaa-, kosteutta-, sadevettä- ja lunta vuotavia ikkunarakenteita.

      Lasien välitilassa liimaamattomien karmiliitoksien kohdalle ilmestyy maalipinnoille ja puuosille pienet hiushalkeamat ja myöhemmin repeävät karmikappaleen liimasaumat.
      Lasin ja puitteen saumakohdasta puuttuu elastiset pintamassat ja lasien pesuvedet pääsevät esteettä liitosrakenteeseen.
      Lasit ja puitteisen maalipinnat pitäisi pestä "kuivalla vedellä."

      Koska maassamme ei valmisteta virheettömiä ikkunarakenteita on ostajan ja käyttäjän vain alistuttavaa kohtaloonsa ja korjattava puutteet itse.
      Estä liitoskohtien ilmavuodot, veto, maalipintojen- ja puuosien vauriot.
      Katso netistä ohjeet: IKKUNATIIVISTEIDEN JA PINTAMASSOJEN ASENNUSKOHDAT.
      (Ikkunarakenteista ja laadusta riippumatta elastisten massojen asennuskohdat ovat samat)
      Ikkunan oikeat ja viralliset tiivistysohjeet: YMPARISTO.FI (Ympäristöministeriö)
      Uusien ja vanhojen ikkunoiden huolto, tiivistys ja vedon poisto-ohjeet- myös ilmainen puhelinpalvelu: www.ikkuna-asiantuntija.fi

      Kerrostaloille tiedoksi: Kiinteistöliiton Vastuunjakotaulukko ikkunoista vaurioittaa eniten kerrostalojen ikkunoita. Lisäksi ohje on virheellinen: "Ulkopuolta ei yleensä tiivistetä." Höpö höpö

    • Rivariasukki

      Meidän rivitaloyhtiöömme vaihdettiin pihlan ikkunat n vuosi sitten. Ollaan reklamoitu tuotevioista ja asennuksista, mutta kukaan ei ota vastuuta. Sain toiminimi-asentajan kiinni, mutta hän totesi vaan, ettei kuulu enää hänelle koska lähtenyt pois Piklakselta. Piklakselta joku käynyt kuulemma paikalla katsomassa, mutta ei toimenpiteitä. Soitin asiakaspalveluun ja sain käsityksen, ettei myyjä olekaan Piklaksen kirjoilla. Prkle, kun on vaikeaa saada asiat järjestykseen noiden kanssa. EN Suosittele!

      • Kunpikanpi

        Siis kumpaa et suosittele? Tiesitkö että Pihla ja Piklas ovat eri tuotemekkejä ja eri firmoja!


    • Yllätys30

      Mondosec. Pakkomyynti. 5kk hiljaiseloa tarjouksen (nimellä toimitussopimus) jälkeen ja yllättäen pihla- ikkunat pihalla keskellä talvea! Osa ikkunoista maata vasten. Asennus 11 päivän päästä, koska en ollut osannut aikatauluttaa kotona tehtäviä töitä tämän varalle...
      Ei tullut sovittua tarkistusmittausta eikä sopimusten allekirjoitusta. Sähköpostin hyväksyminen "kuulostaa hyvältä" teki sopimuksen ja myyjän riski mittojen oikeellisuudesta riittää. Onko tämä alan toimintatapa?

    • markku.lievonen

      >>Osa ikkunoista maata vasten.<<

      Näin sivullisena tuottaa vaikeutta uskoa, koska ikkunoita kuljetetaan kuormautoilla ja siirrellään lavalle pakattuna pumppukärryllä. Niin, ihan ehjänä säilymisen tähden. Ei auton kulkettajat nostele ikkunaelementtejä käsin.

      Niin, reilu vuosisitten Kaskipuulta tuli toimitus ja ikkunat oli pakattu erittäin hyvin yksilöllisesti tehdylle alustalle ja hyvin tuettuna. Lisäksi koko paketti oli muovitettu kauttaaltaan ja tarvittaessa olisi kestänyt ulkosäilytyksen.

      Vai onko jo toimittajissa eroja jo tuotteensa varastoinnissa ja toimittamis tavoissakin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe