Tyhjäkäynnin säätö?

Derbi DRD

Nii elikkäs missäs on Derbi drd:n tyhjäkäynnin säätö ruuvi? Onko se se tähdenmallinen ruuvi moottorin oikealla puolella? Kertokaas myös kumpaan suuntaan käännän jos mopo ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.

25

25639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanaaaaaaaa

      Se on se pitkä ruuvi oikealla puolela mopoa takaa katottuna. Se, jota voi käsineenkin pyöräytellä. Ja sitä kun kääntelet myötäpäivään,niin luulis tepsivän.

      Se toinen pienempi ruuvi on ilmaruuvi

      • kysyjäääääääääää

        mikäs se ilmaruuvi on ja mihin se vaikuttaa jha miten sitä säädetään???


      • hanaaaaaaaaaaaaaa
        kysyjäääääääääää kirjoitti:

        mikäs se ilmaruuvi on ja mihin se vaikuttaa jha miten sitä säädetään???

        Sillä vaihetaan seoksen ilma ja bensa suhteista.

        Eli kun ruuvia käännetään myötäpäivään, niin kone saa rikkaampaa seosta

        Ja ruuvia käännetään vastapäivään seos laihenee.

        Tämä vaikuttaa kaikille kierrosalueille, mutta on enimmäkseen hienosäätöä. Pääsuuttimella tehdään se non suhde ja tolla ilmaruuvilla viimeistellään.

        Toki mopo toimii eri tavalla onko ruuvi ääriasennossa jompaan kumpaan suuntaa.


      • kysyjäääääääääääääääääääää
        hanaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Sillä vaihetaan seoksen ilma ja bensa suhteista.

        Eli kun ruuvia käännetään myötäpäivään, niin kone saa rikkaampaa seosta

        Ja ruuvia käännetään vastapäivään seos laihenee.

        Tämä vaikuttaa kaikille kierrosalueille, mutta on enimmäkseen hienosäätöä. Pääsuuttimella tehdään se non suhde ja tolla ilmaruuvilla viimeistellään.

        Toki mopo toimii eri tavalla onko ruuvi ääriasennossa jompaan kumpaan suuntaa.

        mitäs sillä neulalla tehään? onko seki hienosäätöä.`?


      • hanaaaaaaaaaaaaaa
        kysyjäääääääääääääääääääää kirjoitti:

        mitäs sillä neulalla tehään? onko seki hienosäätöä.`?

        No tavallaan.

        Se on enemmänkin yläkierroksille tarkoitettua säätelyä eli mopoa täysiä laulattaessa.

        Siis tarkoitit varmaan luistin neula säätöä?


      • pekkapakka

        mitä tehdä kun käännät sitä pitkää ruuvia eikä kummiskaan tepsi?


    • Derbi DRD

      Auttoi tuo tyhjäkäynnin säätö. Käy taas hyvin. Kiitos vastauksesta.

    • uusi derbin omistaja

      Mistä johtuu että kun mopolla pysähtyy ja päästää kaasun pois niin moottori huutaa hirveillä kierroksilla "tyhjäkäynnillä"

      • Jokumopojonne

        Ehkä ilmavuoto


      • Anonyymi

        Sinulla on liian korkea tyhjäkäynti säädä tyhjäkäynti ruuvia


    • efvgy

      tyhjäkänti liian isolla

    • huqqis

      mulla meni paskaks ilmanputsarin kansi mikä on siinä kyljessä (xtreme) enkä saa säätämällä mitenkää parantamaa käyntiä ku huutaa hoosiannaa.

    • JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

      Kannattihan se yli vuoden vanha topikki kaivaa.

    • kaasu2

      mitä teen jos muuten pelaa hyvin muttakun annan kaasua kunnolla nii alkaa tukehtuu?pikkuhiljaa ko antaa kaasua niin toimii

      • jooh2

        Kaasarin säädöt.


    • Apuatarvitsevaa

      Mikä olisi derbin kaasarin säädöis kun kun tällä hetkellä ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja röpöttää ja kun seosta hieman laihentaa niin sitten taas huutaa tyhjäkäynnillä? vaikka pienentää tyhjäkäyntii niin ei auta...Mitä tehdä että saisi toimimaan normaalisti?? Joku vastaa nyt asiallisesti..

      • Avuliaas

      • Apuatarvitsevaa

        Noilla ohjeilla olen yrittänyt saaha toimimaan mutta ei sitä oikeeta kohtaa taho säädöistä löytyä:( ja sitten kun sais jotenki nee säädöt että kone lämpimänä toimis niin kylmänä sitte ei taas toimi...


      • Mopomies69

        Ei sen kuulu kylmänä toimia hyvin vaan nimenomaan lämpimänä ja se tyhjäkäynti pitää säätää lämpimällä koneella


    • Derbiman69

      Mun derbi R:ssä 2008 vm ainaki näi:
      Eli se tyhjäkäynnin säätö suoritetaan moottorin ollessa lämmin, vapaalla vaihteella ja kaasuttamalla. Käännä tyhjäkäynnin säätöruuvia myötä- tai vastapäivään kunnes moottori lähes pysähtyy, mutta käy edelleen tasaisesti.

    • Derbi

      Morjesta, mun derbi alko savuttaa putkesta. Kaasaria oon yrittäny säätää mutta ei oikee auttanu. Eli pystyn ajaa ihan normisti mut savuttaa vaan niin paljon. Oisko uus ilmaputsari kenties? Lisäks tuntu, että veti 6 vaihteellakkii sillee, että tuntuis ihanku ois vieläki liian pieni vaihe. Kiitti jos osaatte auttaa

      • Anonyymi

        Et varmaan tarvi tietoa enään mutta kannesta vuotaa jäähäriä pyttyyn jostain tai saa liikaa öljyä


    • Anonyymi

      voiks joku jeesaa mua siis mulla on rieju mrt 2015 malli ja se ei halua oikein pysyy tyhjäkäynnillä kylmänä mut sitku kun moottori on lämmin se pysyy tyhjäkäynnillä ihan normaalisesti että mitä mun pitäis säätää siin tai tehä että se pysyis kylmänä kylmänä tyhjäkäynnis?

      • Anonyymi

        saitko korjattua nimenomaan mulla sama ongelma pitää kokoajan antaa kaasua, ettei sammu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saitko korjattua nimenomaan mulla sama ongelma pitää kokoajan antaa kaasua, ettei sammu

        Taitaa olla kaikilla mopojonneilla sama tyhjäkäyntivika päällä. Miksi ihmeessä sitä mopoa pitää koko ajan kaasutella esim. liikennevaloissa seisoessa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe