Väärinymmärretty

Tikkunekku

onko täällä väärinymmärretty palstan tarkoitus.
Eikö sairauspalstoilla yleensä keskitytä paranemiseen?

Näiden ikuisten valitusten rinnalla koen olevani todellakin terve, homesairauspalsta ei tarkoita sitä että täällä pitää valittaa koko ajan. Se voi tarkoittaa myös sitä miten sairauksista pääsisi eroon. Mutta siihenhän tapasairas ei kykene. Hän ei halua parantua.

Hän huutaa:" antakaan mun olla sairas ja säälikää mua". Hän pukeutuu säkkiin ja risottelee tuhkaa hiuksiin. Hän haluaa olla ikuisesti uhri.

Keskustelut kieroutuvat sairauksien ympärille. Vai onko tämä jokin itsesäälitapasairaan ykkösjakkara.

21

1500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapasairailla

on ollut hyvä opettaja, homeguruksi itsensä ylentänyt herra. Mainostaa toisinaan tälläkin palstalla itseään, että on tehnyt homesairaiden hyväksi enemmän tässä maassa kuin kukaan muu. Hänen aikaansaannoksensa näkyykin sitten näissä tapasairaissa, ja voi kai sitäkin joku "hyväksi" kutsua, mutta kyllä se aika kieroontuneen mielikuvituksen vaatii.

• Homeherkkä

Jos sinä olet parantunut homesairaudestasi? niin ole onnellinen.

Kaikki eivät parane. Maassamme on paljon homeiden takia vakaviin keuhkosairauksiin sairastuneita henkilöitä, joita sinä siis nimität tapasairaiksi.
      Tuossa eilenkin kuulin ikävän uutisen yhdestä keskuudestamme poistuneesta homesairaasta, joka menentyi etenevään keuhkosairauteensa. Tosin hän tiesi itsekin, että niin tulee jossain vaiheessa käymään.

Ja sinä olet sitä mieltä, että nuo kymmenettuhannet vakavasti homeista sairastuneet ovatkin vain tapasairaita, jotka pystyisivät itse parantamaan itsensä.

Mitä tuohon parantajakenttään tulee, niin en ole kuullut yhdenkään homeopaatin tai kiinalaisen lääketieteen edustajan sanoneen homesairaalle pystyvänsä heidät parantamaan vaikkapa vaikeahoitoisesta astmasta, joka tarkoittaa käytännössä että maksimiastmalääkitystä ei pystytä vähentämään vuosia jatkuneesta hoidosta huolimatta. Kokonaistilanteeseen liittyvää muuta oireilua he näyttävät kyllä pystyvän lievittämään.

Itse olin homeopaatin hoidossa ja kun hoidon aikana polven sidekudosvamma laukaisi itselleni PPP:n lopetin hoidon, koska hoito ei pystynyt estämään autoimmuunisairauden syntymistä.
      Olen ollut myös kiinalaista lääketiedettä edustavan lääkärin hoidossa, joka hänkin totesi olevansa avuton parantamaan homeallergiaani.
      Hakeuduin hänen vastaanotolleen, kun TTL:n altistus aiheutti aikamoisen tulehdusreaktion niin keuhkoissani kuin sidekudostasollanikin.

Kun intät jatkuvasti tällä palstalla homesairauksista eroon pääsemisen puolesta, niin nähtävästi sinä itse olet onnistunut hankkimaan jotain sellaista tietoa, jota tietoa ei ole vastuuntuntoisilla, eli asiansa osaavilla homeopaateilla eikä kiinalaisen lääketieteen edustajilla käytettävissään.

Hometyöpaikoilla on tälläkin hetkellä kymmeniä tuhansia henkilöitä, joilla on jo Kela-astma todettu ja myös heitä jotka vasta astmapiiputtelevat.
      Tuossa äskettäin eräs parivuotinen astmapiiputtelija kertoi parisen viikkoa sitten lopettaneensa astmapiiputtelun oltuaan kosteusvauriomikrobivapaassa työpaikassa muutaman kuukauden ja eräs, jo Kela-astmaatikko, kertoili samaa.

On vain niin, että kaikki astmapiiputtelijat eivät onnistu saamaan kosteusvauriomikorbivapaata työpaikkaa ja keuhkotilanne pahenee pikkuhiljaa.

Kun olet sitä mieltä, että sinulla on tuo parantamistieto hanskassasi, niin sinunhan pitäisi perustaa konsulttifirma ja käydä luennoimassa kuinka nuo NYKYastmapiiputelijat pystyvät säilyttämään keuhkojensa terveyden etteivät jossain vaiheessa putoaisi työvoiman ulkopuolelle.

Toki voisit tällä palstalla asettaa parannuskeinosi kriittisen tarkastelun kohteeksi.
      Mikäli oletat parantumisen olevan seurausta mielenhallinnasta, niin tilastojen mukaan lääkärimme määräsivät v. 2006 noin 700 000 suomalaiselle mielenhallintalääkitystä syystä jos toisestakin, eli sen suhteen asiat näyttävät olevan kunnossa.
      Mikäli tarkoitat mielenhallinnalla itämaista filosofiaa, niin todennäköistä on, että jos meditoimalla pystyisi aivorytmin laskemaan tietoisesti delta-tason (syvä uni)
      tuolle puolen (tietoisuus pelaa kaiken aikaa), niin saattaisi onnistua tuo itseparantaminenkin.
      Tosin tuon tasoisen aivorytmien hallinta vaatii meditaation harjoituksen liki kersasta alkaen ja päivittäisen ylläpidon.

Ja se ruokavalio. Yksi hokema on, että oikein syömällä pysyy terveenä ja jopa paranee.
      Perheessämme on syöty biologisesti kasvattamiamme juurikasveja ja perunoita. Ruoka on valmistettu itse. Kuivaamani nokkosta ja erilaisia yrttejä laitan ruokaan kuin ruokaan.
      Perheessämme käytetään vuosittain marjoja satakunta litraa.
      Kaikki tämä ei estänyt allergisoitumistani homeitiöille ja niiden käyttö ei ole myöskään parantanut minua.
      Saunon jatkuvasti ja kovin löylyin, hikoilen riittävästi ja juon vettä puolisentoista litraa per päivä, eli riittävästi.

Esisiintoisitko niitä parannuskeinojasi joilla me homesairaat voisimme parantua homeallergiastamme ja muistakin homeallergian tuottamista allergioistamme, joita niitäkin meillä useimmilla homesairailla on homesairauksiemme lisäksi?
      Jotkut eivät pysty painomusteen takia edes lukemaan päivän lehtiä. Olisivat toki iloisia jos pystyisivät.

• Eloonjäänyt

Eihän aloittaja missään kohdassa väitä mitään, mitä sinä nyt hänen niskoilleen syydät: parantuneensa homesairaudestaan tai olevansa sitä mieltä että kymmenettuhannet vakavasti homeista sairastuneet ovatkin vain tapasairaita, jotka pystyisivät itse parantamaan itsensä. Kirjoituksessa ei missään kohdassa mainita homeopatiaa tai muitakaan hoitoja. Mistä sinä siis nuo asiat tähän revit?

Väität, että aloittaja inttää jatkuvasti tällä palstalla homesairauksista eroon pääsemisen puolesta, ja että hän on sitä mieltä, että hänellä on parantamistieto hanskassaan. Eihän aloittaja - tai siksi toisekseen kukaan muukaan - ole mitään tuollaista inttänyt tai väittänyt. Sinähän tässä muiden muassa olet erehtynyt pistämään sanoja toisten suuhun.

Noita omia sanojanne toistamalla sitten luotte tuon illuusion, joka ei ole enää missään koherenssinssa tosiasioiden, siis kirjoitetun, kanssa. Luulin sinua Homeherkkä aika lailla lukutaitoisemmaksi ja analyyttisemmäksi, mutta oletkin tunteidesi vallassa herkkä menemään lauman mukana.

Negatiiviset tunteet ja aggressiivisuus eivät edistä sen enempää järkeä ja moraalia kuin toipumistakaan. Sitähän täällä jotkut tai kenties aika monetkin yrittävät kertoa omine tapoineen.

Meditaation muuten on todettu aivan lääketieteellisestikin mm. alentavan verenpainetta, lievittävän stressiä, vähentävän unettomuutta ja huom! parantavan immuniteettijärjestelmän toimintaa. Suotuisat vaikutukset terveyteen on todettu jo meditaation pinnallisessa vaiheessa nopeiden beetarytmien hävitessä ja alfarytmien voimistuessa. Pelkästään kehon rentoutuksella on suotuisia vaikutuksia, jos meditaatio on niin vastenmielinen asia.

Minä tunnen joitakin tälle palstalle toipumisestaan kirjoittavia henkilöitä ja tiedän, että he ovat suurinpiirtein yhtä vakavasti ja samoihin aikoihin homeista sairastuneita kuin muutamatkin tunnetut nimimerkit tällä palstalla. Toisten perspektiivit sairastamiseensa ovat vain erilaisia kuin toisten. Toipujilla lienee kokonaisvaltaisempi käsitys oman hengen ja ruumiin toiminnasta - kun taas "tapasairastajiksi" nimitetyt tuntuvat tekevän tiukan eron ensinnäkin mielen ja ruumiin välille ja toiseksi idealisoidun terveydentilan ja todellisen tilansa välille.

Seur. sivulle siirtyneeseen detoksikaatioketjuun kirjoittama vastaukseni muuten tässä, jos jotakuta kiinnostaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000025837635

• Tikkunekku

Aikamoisen kasan erilaisia syytöksiä minulle esitit. Mistä ihmeestä tuo hyökkäys?

Aina kun joku yrittää muistuttaa että sairaudet palstan tarkoitukseen mahtuu myös tervehtymiskeskustelut tai vinkit toisillemme, niin heti, ihmeekseni myös sinä, hyökkäät karvat pystyssä.

Missä ihmeen kohdassa kirjoitin että 10.000 vakavasti homesairasta on tapasairaita?
        Palstalla käyttöön tullut tapasairaat tarkoittaa tietääkseni juuri näitä muutamaa kirjoittajaa, jotka tyrmäävät kaiken vaihtoehtoisen kirjoittelun ja harrastavat niiden pilkkaamista.

HP ja PKL ?? haloo, mistäs nämäkin vedit?
        Hyviä hoitomuotoja toki ovat, mutta niistä en puhunut yhtikäs mitään.

En intä täällä jatkuvasti ja vaikka inttäisinkin, niin minulla olisi siihen sama oikeus kuin niillä jotka täällä harrastavat tätä kuolemantuomio- ja ei voi mitään kirjoittelua.

"Kun olet sitä mieltä, että sinulla on tuo parantamistieto hanskassasi"...tämäkin???
        Luehan nyt aloitukseni uudestaan, missä kohdin olen tuollaista väittänyt.
        Hirveää vääristelyä jälleen.

Mielenhallinta ja ravinto !!! Missä helkkarissa niistäkin mainitsin?

Eipä silti, hyviä asioitahan ne ovat ja varmasti niistä olisi apua täälläkin monelle, myös sinut mukaan lukien.
        Erityisesti MIELENHALLINTAA sinulle.

Jos aloituksestani nimittäin sait noin mahtavat hepulit ja kaiken kirjoittamasi yrität laittaa minun suuhuni, niin ihan oikeasti mielenhallinta, meditaatio,sauna,
        valeriaana,HP,PKL, hikoilu tms. taitaisi olla tarpeen myös sinun kohdallasi.

Pahimman sortin vainoharhaisuutta - aloituskirjoitus ei näitä asioia käsitellyt.

Mutta tulipa todistetuksi että tervehtyminen homesairauksista on kielletty aihe - teidän tapasairaiden mielestä.
        Silti mahdollisuus pitää antaa vielä niille, joilla on halua saada itsensä parempaan kuntoon.
        Ja senkin te yritätte täällä sabotoida.

• homeahdistus1

sinulla on taito saada jokaiseen tekstiisi myös asiallista informaatiota ja faktatietoa.

Ja kiitos nokkosvinkistä. En ole vuosiin laittanut nokkosista ruokaa, mutta nyt alkaa olla se aika käsillä kun uusia nokkosenversoja voisi keräillä. Luonnonmukaista hoitoa anemiaan.

• Järkileikkaa
        Eloonjäänyt kirjoitti:

Eihän aloittaja missään kohdassa väitä mitään, mitä sinä nyt hänen niskoilleen syydät: parantuneensa homesairaudestaan tai olevansa sitä mieltä että kymmenettuhannet vakavasti homeista sairastuneet ovatkin vain tapasairaita, jotka pystyisivät itse parantamaan itsensä. Kirjoituksessa ei missään kohdassa mainita homeopatiaa tai muitakaan hoitoja. Mistä sinä siis nuo asiat tähän revit?

Väität, että aloittaja inttää jatkuvasti tällä palstalla homesairauksista eroon pääsemisen puolesta, ja että hän on sitä mieltä, että hänellä on parantamistieto hanskassaan. Eihän aloittaja - tai siksi toisekseen kukaan muukaan - ole mitään tuollaista inttänyt tai väittänyt. Sinähän tässä muiden muassa olet erehtynyt pistämään sanoja toisten suuhun.

Noita omia sanojanne toistamalla sitten luotte tuon illuusion, joka ei ole enää missään koherenssinssa tosiasioiden, siis kirjoitetun, kanssa. Luulin sinua Homeherkkä aika lailla lukutaitoisemmaksi ja analyyttisemmäksi, mutta oletkin tunteidesi vallassa herkkä menemään lauman mukana.

Negatiiviset tunteet ja aggressiivisuus eivät edistä sen enempää järkeä ja moraalia kuin toipumistakaan. Sitähän täällä jotkut tai kenties aika monetkin yrittävät kertoa omine tapoineen.

Meditaation muuten on todettu aivan lääketieteellisestikin mm. alentavan verenpainetta, lievittävän stressiä, vähentävän unettomuutta ja huom! parantavan immuniteettijärjestelmän toimintaa. Suotuisat vaikutukset terveyteen on todettu jo meditaation pinnallisessa vaiheessa nopeiden beetarytmien hävitessä ja alfarytmien voimistuessa. Pelkästään kehon rentoutuksella on suotuisia vaikutuksia, jos meditaatio on niin vastenmielinen asia.

Minä tunnen joitakin tälle palstalle toipumisestaan kirjoittavia henkilöitä ja tiedän, että he ovat suurinpiirtein yhtä vakavasti ja samoihin aikoihin homeista sairastuneita kuin muutamatkin tunnetut nimimerkit tällä palstalla. Toisten perspektiivit sairastamiseensa ovat vain erilaisia kuin toisten. Toipujilla lienee kokonaisvaltaisempi käsitys oman hengen ja ruumiin toiminnasta - kun taas "tapasairastajiksi" nimitetyt tuntuvat tekevän tiukan eron ensinnäkin mielen ja ruumiin välille ja toiseksi idealisoidun terveydentilan ja todellisen tilansa välille.

Seur. sivulle siirtyneeseen detoksikaatioketjuun kirjoittama vastaukseni muuten tässä, jos jotakuta kiinnostaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000025837635

Hyvä kirjoitus Eloonjääneeltä. Osaat valita sanasi juuri niinkuin asiat ovat.
        Hienoa että sinun kaltaisia ihmisiä on tällä palstalla. Sinä näet asiat niinkuin ne ovat, etkä vääristele toisten kirjoituksia.

Olet hyvä esimerkki toisenlaisesta homesairaasta, jolla kaikki on "kotona" ja järki leikkaa.

• Homeherkkä
        Tikkunekku kirjoitti:

Aikamoisen kasan erilaisia syytöksiä minulle esitit. Mistä ihmeestä tuo hyökkäys?

Aina kun joku yrittää muistuttaa että sairaudet palstan tarkoitukseen mahtuu myös tervehtymiskeskustelut tai vinkit toisillemme, niin heti, ihmeekseni myös sinä, hyökkäät karvat pystyssä.

Missä ihmeen kohdassa kirjoitin että 10.000 vakavasti homesairasta on tapasairaita?
        Palstalla käyttöön tullut tapasairaat tarkoittaa tietääkseni juuri näitä muutamaa kirjoittajaa, jotka tyrmäävät kaiken vaihtoehtoisen kirjoittelun ja harrastavat niiden pilkkaamista.

HP ja PKL ?? haloo, mistäs nämäkin vedit?
        Hyviä hoitomuotoja toki ovat, mutta niistä en puhunut yhtikäs mitään.

En intä täällä jatkuvasti ja vaikka inttäisinkin, niin minulla olisi siihen sama oikeus kuin niillä jotka täällä harrastavat tätä kuolemantuomio- ja ei voi mitään kirjoittelua.

"Kun olet sitä mieltä, että sinulla on tuo parantamistieto hanskassasi"...tämäkin???
        Luehan nyt aloitukseni uudestaan, missä kohdin olen tuollaista väittänyt.
        Hirveää vääristelyä jälleen.

Mielenhallinta ja ravinto !!! Missä helkkarissa niistäkin mainitsin?

Eipä silti, hyviä asioitahan ne ovat ja varmasti niistä olisi apua täälläkin monelle, myös sinut mukaan lukien.
        Erityisesti MIELENHALLINTAA sinulle.

Jos aloituksestani nimittäin sait noin mahtavat hepulit ja kaiken kirjoittamasi yrität laittaa minun suuhuni, niin ihan oikeasti mielenhallinta, meditaatio,sauna,
        valeriaana,HP,PKL, hikoilu tms. taitaisi olla tarpeen myös sinun kohdallasi.

Pahimman sortin vainoharhaisuutta - aloituskirjoitus ei näitä asioia käsitellyt.

Mutta tulipa todistetuksi että tervehtyminen homesairauksista on kielletty aihe - teidän tapasairaiden mielestä.
        Silti mahdollisuus pitää antaa vielä niille, joilla on halua saada itsensä parempaan kuntoon.
        Ja senkin te yritätte täällä sabotoida.

Totesit kirjoituksessasi:
        -Tapasairas ei halua parantua.
        -Hän huutaa: "antakaa mun olla sairas ja säälikää mua".
        -Hän pukeutuu säkkiin ja sirottelee tuhkaa hiuksiin. HÄN HALUAA OLLA IKUISESTI UHRI.
        -Keskustelut KIEROUTUVAT SAIRAUKSIEN YMPÄRILLE. Vai onko tämä jokin ITSESÄÄLITAPASAIRAIDEN YKKÖSJAKKARA.

Vuodatuksesi kohdistui tällä palstalla kirjoittaviin henkilöihin. Totean sinulle, että vuodatuksesi täytti kaikki herjauskriteerit.
        HERJAUKSEN kohteeksi joutuvalla ON OIKEUS LOUKKAANTUA, MYÖS PUOLUSTAUTUA VALHEELLISIA SYYTÖKSIÄ KOHTAAN.
        Koska minusta yksikään tällä palstalla kirjoittava ei ole tapasairas, niin loukkaannuin kirjoituksesi johdosta siinä missä hekin.

Totesit, että palstaan tarkoitukseen mahtuu myös tervehtymiskeskustelut.
        Totean sinulle, että toki mahtuu.
        On vain niin, että homesairastuneiden kohdalla tapahtuu spontaania parantumista heidän siirryttyään kosteusvauriomikrobivapaaseen työtilaan ilman vippaskonstejakin.
        Totesin myös, että on olemassa työpaikka-altistuksen päättäneitä homekeuhkosairaita, joiden keuhkosairaus on edennyt krooniselle tasolle, johon tasoon vippaskonstit eivät näytä purevan.

• f123ly
        Eloonjäänyt kirjoitti:

Olen varmaan se tapasairain ;-), joten ajattelin nyt kerran kommentoida näitä väittämisiäkin.

Nämä väittämiset nyt tuntuvat ilmaantuvan tyhjästä, koska en kyllä löydä omista kirjoituksistani yhtään väittämää, joista tässäkin puhutaan ja arvioidaan. Ongelmana lienee se luetun ymmärtäminen kautta linjan. En halua jatkaa tyhjää keskustelua keskusteluista ja kirjoituksista joita kukaan ei ole koskaan edes kirjoittanut.

Joten siirrytäänkö puhumaan taas yhteisestä asiastamme, joka ikäväksemme on homeista sairastuminen. Yhteisenä asiana se varmasti meitä pitkän päälle yhdistää. Pitää aina muistaa se, että sisarusten ja rakkaiden kanssa on helpointa olla erimieltä. Kaikissa perheissä riidellään ja sovitaan, myös homepalstalla näin voi tehdä. Erimieltä saa ja pitääkin olla, ei se tarkoita sen enempää. Paras keskustelu on kriittinen ja asioita monelta kantilta katsova. Siitä keskustelusta saa sitten jokainen jotakin, se on elämää. Kiitos näistä keskusteluista ja hienoista aloituksista Eloonjäänelle, Homeherkälle, Homeahdistuksille ja muille. Kunnon keskusteluja vaihtoehdoista on tosi mielenkiintoista lukea. Näin palsta elää ja voi hyvin.

• Lisää luovuutta, valppautta...

Eilinen Hesari kertoi, että meditaatiota tuodaan Suomenkin kouluihin. Amerikkalainen Ashley Deans tekee levottomista ipanoista hieman rauhallisempia juuri meditaatiolla.

"Kyllästyttääkö lastasi koulunkäynti, ovatko arvosanat huonoja? Onko hän mahdollisesti ylivilkas? Ei hätää - varttitunti transsendenttistä meditaatiota aamuin illoin, ja tilanne korjautuu." Näin kertoili amerikkalainen rehtori meditaatiotekniikasta loppuviikosta opetushallituksen edustajille ja opettajille. "Helsinkiin aiotaan lisäksi perustaa tekniikkaa hyödyntävä yksityinen oppilaitos, joka tarjoaa meditaatio-oppia muillekin kouluille."

"Meditaatio poistaa stressiä ja lisää luovuutta, valppautta ja oppimiskykyä", Deans selittää. Koulukiusaamisen on todettu myös vähentyneen ja koululaiset ovat rauhallisempia ja kuntokin on parantunut.

"Tilaa kuvataan virkistäväksi sekä henkisesti että fyysisesti. Syvä lepotila antaa mielelle ja keholle tilaisuuden palautua ja normalisoitua. Näin fyysinen terveys paranee ja suorituskyky kohoaa." Näin lehdessä kerrotaan pikkupätkässä transsendenttisestä meditaatiosta.

Kannattaa lukea eilinen Hesarin juttu aiheesta! Kaikkea voi harkita ja sitten ehkä kokeilla; joskus lykästää.

• Tikkunekku
        Homeherkkä kirjoitti:

-Hän pukeutuu säkkiin ja sirottelee tuhkaa hiuksiin. HÄN HALUAA OLLA IKUISESTI UHRI.
        -Keskustelut KIEROUTUVAT SAIRAUKSIEN YMPÄRILLE. Vai onko tämä jokin ITSESÄÄLITAPASAIRAIDEN YKKÖSJAKKARA.

Vuodatuksesi kohdistui tällä palstalla kirjoittaviin henkilöihin. Totean sinulle, että vuodatuksesi täytti kaikki herjauskriteerit.
        HERJAUKSEN kohteeksi joutuvalla ON OIKEUS LOUKKAANTUA, MYÖS PUOLUSTAUTUA VALHEELLISIA SYYTÖKSIÄ KOHTAAN.
        Koska minusta yksikään tällä palstalla kirjoittava ei ole tapasairas, niin loukkaannuin kirjoituksesi johdosta siinä missä hekin.

On vain niin, että homesairastuneiden kohdalla tapahtuu spontaania parantumista heidän siirryttyään kosteusvauriomikrobivapaaseen työtilaan ilman vippaskonstejakin.
        Totesin myös, että on olemassa työpaikka-altistuksen päättäneitä homekeuhkosairaita, joiden keuhkosairaus on edennyt krooniselle tasolle, johon tasoon vippaskonstit eivät näytä purevan.

En puhunut halaistua sanaa että minulla olisi parantumisen keinot tiedossa, en puhunut homeopatista,akupunktiosta,meditaatiosta ja ruoasta. Nämä kaikki olit ottanut jonkun muun tekstistä.

• Eloonjäänyt
        Homeherkkä kirjoitti:

Kyllä vääristelit Homeherkkä, ja tiedät sen itsekin, ainakin jollain tasolla. Mitä tulee aloitustekstin herjaavuuteen, niin aikamoista tulkintaa saadaan käyttää, että siitä herjausta voidaan vääntää. Aloitustekstissä mikään ei viitannut kehenkään erityisesti, siinä ei nimetty ketään, ketään ei käsittääkseni herjattu tai kenenkään kunniaa loukattu.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herjaus

On oma ongelmasi, jos katsot asiaksesi loukkaantua sanasta "tapasairas" ja vieläpä "puolustautua" hyökkäämällä, siis pistäen valheellisesti sanoja toisen suuhun. Onko OIKEUS LOUKKAANTUA ylipäänsä mikään sellainen asia, josta kannattaisi noin lujasti kiinni pitää? Loukkaantuahan voi mistä tahansa ja milloin tahansa, aivan kaikesta ja kaiken aikaa. Jotkut niin tekevätkin. Omasta elämästään (ja sitä myötä toisten) he siinä helvettiä tekevät.

Ihan oikeasti: ei tarvitse loukkaantua, vaikka toinen kirjoittaisi/sanoisi mitä tahansa. Ei tarvitse. Asian voi antaa mennä ohi. Sen voi laskea mielestään. Elämä helpottuu kummasti, kun ei jää jumittamaan omiin tunnekuohuihinsa.

• tahallista ilkeyttä
        Eloonjäänyt kirjoitti:

Kyllä vääristelit Homeherkkä, ja tiedät sen itsekin, ainakin jollain tasolla. Mitä tulee aloitustekstin herjaavuuteen, niin aikamoista tulkintaa saadaan käyttää, että siitä herjausta voidaan vääntää. Aloitustekstissä mikään ei viitannut kehenkään erityisesti, siinä ei nimetty ketään, ketään ei käsittääkseni herjattu tai kenenkään kunniaa loukattu.

On oma ongelmasi, jos katsot asiaksesi loukkaantua sanasta "tapasairas" ja vieläpä "puolustautua" hyökkäämällä, siis pistäen valheellisesti sanoja toisen suuhun. Onko OIKEUS LOUKKAANTUA ylipäänsä mikään sellainen asia, josta kannattaisi noin lujasti kiinni pitää? Loukkaantuahan voi mistä tahansa ja milloin tahansa, aivan kaikesta ja kaiken aikaa. Jotkut niin tekevätkin. Omasta elämästään (ja sitä myötä toisten) he siinä helvettiä tekevät.

Ihan oikeasti: ei tarvitse loukkaantua, vaikka toinen kirjoittaisi/sanoisi mitä tahansa. Ei tarvitse. Asian voi antaa mennä ohi. Sen voi laskea mielestään. Elämä helpottuu kummasti, kun ei jää jumittamaan omiin tunnekuohuihinsa.

tämä rakkinekku harrastaa. Ei mitään sen ihmeempää, enkä ymmärrä miksi eloonjäänyt häntä edes puolustaa? Rakkikoiraa, ei ymmärrä ei?

• ja nimittelystä
        tahallista ilkeyttä kirjoitti:

tämä rakkinekku harrastaa. Ei mitään sen ihmeempää, enkä ymmärrä miksi eloonjäänyt häntä edes puolustaa? Rakkikoiraa, ei ymmärrä ei?

hmm...nimittelet Tikkunekkua rakkinekuksi, onpas taas hauskaa. Osoittaa kylläkin asennoitumisestasi koko keskusteluun.
        Mutta se oli nyt sivuseikka.
        Suosittelen että luet tekstit läpi niin tilanne selviää sinullekin.
        Tai jos olet ne lukenut ja olet tullut tähän johtopäätökseen, ymmärrän kyllä sitten miksi monesti pitää asioita jankata täällä. Koska luetun ymmärtäminen ja asennevamma muokkaavat tekstin lukijan (kuten sinunkin) päässäsi juuri siihen muotoon jollaisena haluat sen nähdä.

Kirjoitettu on: aurinkoinen päivä
        Luetko sen: hirveän kuuma päivä
        vaiko ei aurinko paista

Asennevammaa vaiko lukihäiriötä?

• eloonjäänyt....
        Eloonjäänyt kirjoitti:

"Ihan oikeasti: ei tarvitse loukkaantua, vaikka toinen kirjoittaisi/sanoisi mitä tahansa. Ei tarvitse. Asian voi antaa mennä ohi. Sen voi laskea mielestään. Elämä helpottuu kummasti, kun ei jää jumittamaan omiin tunnekuohuihinsa."

Rakkinekun arviointi ei kuulu sulle, joten ... lue oma tekstisi ja jätä siihen. Rakkinekku on rakkinekku ja sillä siisti, ei siitä kannata luuta kurkkuun ottaa.

• herännyt henkiin
        eloonjäänyt.... kirjoitti:

"Ihan oikeasti: ei tarvitse loukkaantua, vaikka toinen kirjoittaisi/sanoisi mitä tahansa. Ei tarvitse. Asian voi antaa mennä ohi. Sen voi laskea mielestään. Elämä helpottuu kummasti, kun ei jää jumittamaan omiin tunnekuohuihinsa."

Rakkinekun arviointi ei kuulu sulle, joten ... lue oma tekstisi ja jätä siihen. Rakkinekku on rakkinekku ja sillä siisti, ei siitä kannata luuta kurkkuun ottaa.

onko sinulla jotain asiaakin vai onko niin että ainoa mihin pystyt on häiriköinti täällä.

Taitaa olla aika paha olla, kun sitä tänne purat.

• peilin paikka

• herännyt
        herännyt henkiin kirjoitti:

onko sinulla jotain asiaakin vai onko niin että ainoa mihin pystyt on häiriköinti täällä.

Taitaa olla aika paha olla, kun sitä tänne purat.

oikeassa olet. Vieläkö jollekulle on jäänyt epäselväksi, kuka häiriköintiä täällä harrastaa? Toisin sanoen kuka solvaa ja jahtaa muita, nimittelee rakkinekuksi ja rakkikoiraksi, jankuttaa jostain Rekkulasta ja tuuliviireistä ja Hannusta ja Kertusta ja milloin mistäkin. Jollekulle on jäänyt yhtä paha pakkomielle Rakkulasta kuin allergisen alveoliitin ylivoimaisuudesta.

Kukahan se voisi olla!!!?

• jotta

eilisiltainen yhteenotto ei toistuisi?

Palstan kirjoittajilla pitäisi olla enemmän suvaitsevaisuutta toisenlaisia näkemyksiä kohtaan. Toiset haluavat kirjoittaa sairaudestaan, miten se edistyy, toiset taas pitävät toipumisen näköaloja olennaisena. Miksi nämä näkökannat eivät muka sopisi samalle palstalle?

Jos joku kirjoittaa puhalteluistaan ja lääkärinsä määräämistä lääkkeistä, niin miksei hän saisi niistä aiheista kirjoittaa. Ja kirjoittaa rauhassa. Ei siihen tarvitse mennä nälvimään, ei ole pakko edes lukea jos sellainen tuntuu ärsyttävältä. Mutta sama pätee myös keskusteluihin toipumisesta, vaihtoehtohoidoista, ruumiin ja mielen välisistä suhteista ym. Näillä kirjoituksilla on yhtä lailla paikkansa tällä palstalla.

Jokaiseen kirjoitukseen ei ole pakko vastata, kaikkea ei tarvitse kommentoida, olipa tämä palsta henkilökohtaisesti miten tärkeä tahansa. Jos on eri mieltä jonkun kirjoittajan kanssa, niin pitäisi ensin tarkkaan harkita, onko itsellä mitään rakentavaa sanottaa erimielisyytensä ilmaisemiseksi. Ilkeys ei ole rakentavaa, täytyy osata perustella ja hyväksyä lähtökohtaisesti se, ettei asioista edes tarvitse olla samaa mieltä. Jos jostakin todella opimme, olettaen että osaamme kuunnella, niin juuri omistamme poikkeavista näkemyksistä. Erilaisuus on rikkautta!

Kirjoittajien henkilöllisyyden arvailu ja, mikä vielä pahempaa, siltä pohjalta henkilökohtaisuuksiin menevä paskanheitto eivät ole rakentava tapa pitää tätä palstaa yllä. Sillä tavalla pyritään vain karkottamaan palstalta kirjoittajia, mutta vaikka siinä toisinaan onnistutaankin, niin eihän se siihen jää: samalla suistetaan oma itsemme entistä syvemmälle epäilysten ja "mielen vallan" syövereihin. Eikö kuitenkin juuri mielen maltti ole paras tapa oppia elämään tämän sairauden kanssa, voittaa se mikä voitettavissa on? Miksemme pitäisi kiinni siitä?

• Tikkunekku

nyt selasi 24terveyspuolen keskustelupalstoja johon homesairaudetkin kuuluvat.
      Kävin läpi astmat,allergiat,ihottumat,jne.
      MISSÄÄN NÄILLÄ KO. pastoilla ei ole tällaista mentaliteettia kuin homesairaudet palstalla.
      Siellä kysytään,neuvotaan,esitetään mielipiteitä ja annetaan ERILAISIA neuvoja ja vinkkejä.

Sinne ei ole pesiytynyt (kuin home) tämänkaltaista tapasairaiden ryhmittymää, joka homehöyryissään kuvittelee että vain heidän vaivansa ja heidän sairautensa ja heidän ohjeensa ja heidän diagnoosinsa ovat AINOA OIKEA TOTUUS.
      Mistähän tämä johtuu, henkilöistäkö vaiko sairaudestako????????

• ......

.......

• homeahdistus1

muita sairaita ja syytetä heitä TAPASAIRAIKSI siksi että he sairastavat kyseistä sairautta.

Tiedän sen, koska minulla on monta sairautta ja kirjoittelen itsekin näillä muilla sairausfoorumeilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      74
      6439
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      145
      5957
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      496
      3793
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      122
      2240
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      40
      1455
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      408
      1399
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1235
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1064
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      119
      994
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      56
      980
    Aihe