uimahallit

someone

Onko kukaan uimahallissa siivoojana.Varmaan kiva tirkistellä samalla kun siivoo suihkutiloja ; )

30

5791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onks valoo!

      No, jo olis sulla oudot huvit!!!
      Mitä hauskaa on "tiirailla" alastomia ihmisiä???
      PERVO!

    • Niksi-pirkka

      niin lue itsesi lääkäriksi tai gynekologiksi.

      • kuin eläkkeelle

        Luuletko että täysjärkinen ihminen kyselee tuollaisia, eli idiootti mikä idiootti.


    • Mie

      Olisiko järkeä sivota samalla kun siellä on vielä ihmisiä???Tyhmä työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä!

      • huuhaa

        Tyhmä olet. Luuletko että riittää kun uimahallissa siivotaan kerran päivässä...? Johan olisi kuule paskaista illalla ja pöpöt leviäis....


      • seija

        Olin kaupungilla kiertävänä siivoojana "silloin joskus". Meillä muistaakseni oli tarkistus siivous klo 15.30 ja se nyt oli sellanen wc paperit ja yms katsottiin. En ymmärtänyt minäkään tätä alkuperästä kysymystä, joten jätän sen kommentomatta:)


    • minttu

      Yleensä uimahallien pesu- ja saunatilat sekä allasosastot siivotaan aikaisin aamulla eikä siellä silloin ole vielä asiakkaita. Muita tiloja siivotaan päivän aikana eikä siivoojat mene silloin pesu- ja saunatiloihin.

      Nykyiset puhdistusaineet ovat niin tehokkaita ettei uimahalleilla tarvitse siivota kuin kerran päivässä, esim. aikaisin aamulla.

      • STO

        Kiitos Minttu asiallisesta vastauksesta. Huomaa, että siivoojan todellisesta työstä ei tiedetä juurikaan, ellei ole ollut itse töissä. Nyt haetaan kesätyöläisiä, kannattaa avauttaa silmiään ja asiat valkenevat. Siivous on nytkyään pitkälle suunniteltua ja koneistettua.
        Puhdasta kesää.


      • huuhaa

        Itse en ainakaan menisi uimahalliin missä ei pesutiloja siivota päivälläkin. Kyllä ammattilainen tietää ettei se mistään puhdistusaineiden tehokkuudesta ole kiinni vaan käyttäjämääristä. Tottakai aamulla siivotaan ensimmäisen kerran kun tilat ovat tyhjänä, siitä eteenpäin ns. tarkistussiivousta mikä ei todellakaan ole pelkästään paperien lisäystä vessoihin vaan siivousta tarpeen mukaan. Yleensä allaspuolen puhtaudesta huolehtivat uinninvalvojat päiväsaikaan, ettekö muka koskaan ole nähneet kun kulkuväyliä puhdistetaan useita kertoja päivässä joko letkulla/painepesurilla?


      • minttu
        huuhaa kirjoitti:

        Itse en ainakaan menisi uimahalliin missä ei pesutiloja siivota päivälläkin. Kyllä ammattilainen tietää ettei se mistään puhdistusaineiden tehokkuudesta ole kiinni vaan käyttäjämääristä. Tottakai aamulla siivotaan ensimmäisen kerran kun tilat ovat tyhjänä, siitä eteenpäin ns. tarkistussiivousta mikä ei todellakaan ole pelkästään paperien lisäystä vessoihin vaan siivousta tarpeen mukaan. Yleensä allaspuolen puhtaudesta huolehtivat uinninvalvojat päiväsaikaan, ettekö muka koskaan ole nähneet kun kulkuväyliä puhdistetaan useita kertoja päivässä joko letkulla/painepesurilla?

        Kerrotko miten siivoat pesu-ja saunatiloja päivällä kun asiakkaita riittää koko uimahallin aukioloajaksi? Ammattilaisina meillä on sentään käytös- ja asiakaspalvelutaitoja ettei puhdistusaineiden ja painepesureiden kanssa mennä häiritsemään asiakkaiden saunomista ja peseytymistä.

        Meidän paikkakunnan uimahallin pesu-ja saunatilat siivotaan vain aamuisin kunnolla. Näiden 15 vuoden aikana ei terveysviranomaisilta eikä asiakkailta ole tullut yhtään negatiivista palautetta puhtaudesta eli puhtaustaso on riittävä.


      • huuhaa
        minttu kirjoitti:

        Kerrotko miten siivoat pesu-ja saunatiloja päivällä kun asiakkaita riittää koko uimahallin aukioloajaksi? Ammattilaisina meillä on sentään käytös- ja asiakaspalvelutaitoja ettei puhdistusaineiden ja painepesureiden kanssa mennä häiritsemään asiakkaiden saunomista ja peseytymistä.

        Meidän paikkakunnan uimahallin pesu-ja saunatilat siivotaan vain aamuisin kunnolla. Näiden 15 vuoden aikana ei terveysviranomaisilta eikä asiakkailta ole tullut yhtään negatiivista palautetta puhtaudesta eli puhtaustaso on riittävä.

        Teillä ei sitten paljoa asiakkaita käy ;)


      • minttu
        huuhaa kirjoitti:

        Teillä ei sitten paljoa asiakkaita käy ;)

        taida tietää enää itsekään mitä kirjoittelet ja luultavasti et ole edes siivooja. Yleensä paljon asiakkaita olevassa uimahallissa ei voi siivota asiakkaiden läsnäollessa.


      • joo
        minttu kirjoitti:

        taida tietää enää itsekään mitä kirjoittelet ja luultavasti et ole edes siivooja. Yleensä paljon asiakkaita olevassa uimahallissa ei voi siivota asiakkaiden läsnäollessa.

        kyllä varmaan käy siä siivoomassa monta kertaa päivän aikana asiakkaitten aikana


      • huuhaa
        minttu kirjoitti:

        taida tietää enää itsekään mitä kirjoittelet ja luultavasti et ole edes siivooja. Yleensä paljon asiakkaita olevassa uimahallissa ei voi siivota asiakkaiden läsnäollessa.

        Toivoisin että en olisi siivooja ;) mutta ihan turha siitä on herneitä vetää nenään jos muualla siivotaan päivälläkin ja teidän firmassa ei tarvitse. Kuten sanottu jo aikaisemminkin, ne on ne käyttäjämäärät jotka määrittelee kuinka usein pitää siivota. Vaikken työskentele uimahallissa, käytän uimahallia lähes päivittäin ja tiedän miten homma toimii. Kannattaisi vähän ottaa asioista selvää ennekuin alkaa vinoilemaan.


      • Teknikko
        huuhaa kirjoitti:

        Toivoisin että en olisi siivooja ;) mutta ihan turha siitä on herneitä vetää nenään jos muualla siivotaan päivälläkin ja teidän firmassa ei tarvitse. Kuten sanottu jo aikaisemminkin, ne on ne käyttäjämäärät jotka määrittelee kuinka usein pitää siivota. Vaikken työskentele uimahallissa, käytän uimahallia lähes päivittäin ja tiedän miten homma toimii. Kannattaisi vähän ottaa asioista selvää ennekuin alkaa vinoilemaan.

        Toimintatavat varmasti vaihtelevat paikkakunnittain. Toimiessani
        siivoustyönjahtajana kaupungilla uimahallin pesu- ja saunatilat siivottiin
        perusteellisesti illalla ja päivällä siivottiin muut uimahallin tilat.
        Päivän aikana pesu- ja saunatiloissa tehtiin tarkitussiivoukset useampaan
        kertaan. Eli tapoja on monia, ei ole yhtä oikeaa!


      • ?
        minttu kirjoitti:

        taida tietää enää itsekään mitä kirjoittelet ja luultavasti et ole edes siivooja. Yleensä paljon asiakkaita olevassa uimahallissa ei voi siivota asiakkaiden läsnäollessa.

        Juuri silloin kun on paljon asiakkaita, niin juuri silloin täytyy siivota!!!


    • eh

      Suihkutilat siivotaan silloin kun siellä ei ole ketään eli illalla kun uimahalli menee kiinni
      ja allas puoli myös tv siivooja

    • siistija

      Vastauksia tästä ja ihmettelin monen kommenttia! Myös aloittajan!
      Olen töissä uimahallissa. Meillä siivotaan aikaisin aamulla. Tarkistussiivouksia päivän mittaan tarpeen mukaan. Vesipesuja ei päivällä enää tehdä jos ei sitten satu esim. kakkavahinkoa. Lääninhallitksen ohjeessa sanotaan että siivous on suoritettava sellaisena ajankohtana että siitä aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa tai vaaraa uimahallin käyttäjille. Meillä on niin pienet tilat että on mahdoton siivota turvallisesti jos on väkeä sisällä.

      MUTTA! Jos sattuu joku vahinko ja sinne miesten puolelle on pakko mennä, joskus nimittäin käy niin, silloin huudan ovelta että siivooja tulee viiden minuutin kuluttua. Siinä arempi porukka kerkiää pois alta tai saa jotaion suojakseen. Ja silloinkin sanon isoon ääneen että nyt tänne on pakko tulla.

      Me ollaan täällä VAIN töissä, ei tirkistelemässä!

      • asiantuntijat

        hei, laittakaas työstänne tarkempaa kuvausta ja työnkulkusuunnitelmaa tänne. Mihin kellon aikaan ja miten siivoatte sekä käyttäjämääriä ym.? Mitä koneita käytätte siivouksessa? Olen itse alan töis ja uimahallimaailma kiinnostaisi. Vuorotyöt vaan askarruttaa. Paljonko tekee kk-palkkaan lisää vuorotyölisät?


      • siistija
        asiantuntijat kirjoitti:

        hei, laittakaas työstänne tarkempaa kuvausta ja työnkulkusuunnitelmaa tänne. Mihin kellon aikaan ja miten siivoatte sekä käyttäjämääriä ym.? Mitä koneita käytätte siivouksessa? Olen itse alan töis ja uimahallimaailma kiinnostaisi. Vuorotyöt vaan askarruttaa. Paljonko tekee kk-palkkaan lisää vuorotyölisät?

        Meillä ei ole siivous kuin yhdessä vuorossa. Pieni halli, ei oikein pysty iltaisin siivoamaan.
        Kävijöitä päivässä 100-200. Aamupäivisin on koululaisryhmiä ja jokunen muukin ryhmä. Yleisölle halli aukeaa klo 15.00 ja on ilta yhdeksään.
        Käytän päivittäin yhdistelmäkonetta, pientä akkukäyttöistä harjakonetta (lauteisiin) ja muutaman kerran viikkoon lattianhoitokonetta.

        Aamu alkaa viimeistään klo 6.00, usein aikaisemminkin. Saunat, pesu- ja pukuhuoneet pitää olla siivottu kun koululaiset tulee. Lopun päivää teen kaikkea muuta, tiloja on aika paljon. Siivoan aina siellä minne pääsee. Työn voi suunnitella aika pitkälle itse.
        Yli kakskyt vuotta olen tässä ollut ja kai viihdyn kun en ole muuallekkaan hakenut!
        Työn huonoja puolia ovat kuumuus ja kosteus sekä se ainainen pikku kiire kantapäillä!


      • kysyinpäs

        Kuopion uimahallin siivoojalta, että kuinka usein hän tekee pesuhuoneeseen letkutuksen vesisuihkulla. Hän kertoi, että heillä se tehdää kahden tunnin välein ja joskus useammastikin, jos kävijöitä on paljon. Eli siellä ainakin siivotaan pesuhuoneita koko ajan, huolimatta siitä oliko siellä ihmisiä vai ei. Tietysti kaupungin halli on kovalla käytöllä ja kävijöitä paljon päivässä.


      • toimitilahuoltaja
        asiantuntijat kirjoitti:

        hei, laittakaas työstänne tarkempaa kuvausta ja työnkulkusuunnitelmaa tänne. Mihin kellon aikaan ja miten siivoatte sekä käyttäjämääriä ym.? Mitä koneita käytätte siivouksessa? Olen itse alan töis ja uimahallimaailma kiinnostaisi. Vuorotyöt vaan askarruttaa. Paljonko tekee kk-palkkaan lisää vuorotyölisät?

        On aamu-, ilta- ja viikonloppu vuoroja. Meillä joka vuorossa on omat tehtävät mutta jos kertoisin aamuvuorosta: Halli aukeaa klo 6.00 jolloin meidänkin työt alkaa! Saunat on vuorotellen pois päältä eli pesemme aina jonkun saunan. Vessat, pukutilat ja muut yleiset tilat ylläpitosiivotaan asiakkaiden seassa. Päivän aikana tehdään tarkistus siivouksia tarpeen mukaan. Suihkutilat ajetaan yh-koneella tunnin välein. Mitä enemmän porukkaa sitä enemmän joudumme suihkutiloissa olemaan. Meillä ei suihkutella vesiletkulla vaan ajelemme yh-koneella koska se on tehokkaampaa kun tulee mukaan aine, mekaniikka ja kuivaus. Myös pukutiloja ja allasosatoa ajetaan aina tarpeen mukaan asiakkaiden seassa. Uimahalli on todella mielenkiintoinen ja haastava kohde. Suosittelen. Huonoja puolia on kuumuus ja kosteus sekä vaatii hyvää fyysistä kuntoa että jaksaa. Ai niin päivässä käy n. 1000 asiakasta.


    • 35

      Siivoustyössä ei kannata ottaa vitsejä vakavasti, ei natsismia eikä hygienia haittoja eikä muutakaan. Psyykkisesti on vaikeaa joskus kuulla rasituksessa vitsiä vakavalta naamalta, mutta se ei ole henkilökohtaista. Jos työntekijää syytetään firman puolesta jostain, kannattaa pyytää liiton lakimieheltä apua ja muistaa oma realiteettinsa.

      • itse pari

        vuotta takaperin kylpylässä, jota siivottiin vain aamuisin. oli kamala sikolätti! aikaa ei ollut tarpeeksi aamullakaan mitään saada valmiiksi työajalla. muutoinkin koko kylpylä oli retuperällä, lauteet huonoja ja muuta. kyllähän niitä valituksia sillon tulikin. ihan ymmärrettävästi, kun ei kukaan omalla ajalla työtä tee.


      • halleissa
        itse pari kirjoitti:

        vuotta takaperin kylpylässä, jota siivottiin vain aamuisin. oli kamala sikolätti! aikaa ei ollut tarpeeksi aamullakaan mitään saada valmiiksi työajalla. muutoinkin koko kylpylä oli retuperällä, lauteet huonoja ja muuta. kyllähän niitä valituksia sillon tulikin. ihan ymmärrettävästi, kun ei kukaan omalla ajalla työtä tee.

        Suihkutellaan vedellä suihkutilat miestenkin puolelta kahden tunnin välein, eikä siellä huudella mitään varoituksia että tullaan. Kaikki työntekijät ovat naisia ja nuorin on ollut 24 vuotias. Mitenköhän kävisi jos 24 vuotias poika menisi siivoilemaan naisten puolta. Ei varmaan homma toimisi, etenkään koululuokkien, uimakoulujen, kilpauimareiden harjoitusten, tms. aikana, eikä tosiaan muutenkaan. Ainahan niitä on naisia/tyttöjä joita asia ei häiritse mutta toista se olisi käytännössä.


    • tirkistelijäsiivooja

      iski!

      Neidonkeitaassa Lohjalla oltiin luokan kanssa ysillä uimassa ja sitten sinne tulee joku meitä 5 vuotta vanhempi siivooja tyttö ja sit se kiersi koko miesten suihkutilan jokasta nurkkaa myöten vesiletkulla silleen et hyvä kun edes tuli vettä sieltä ja varmasti ei voinu olla katsomatta 15-16 vuotiaita äijiä. Oli harvinaisen jännittynyt ja hiljainen ilmapiiri...

    • vkosiivous

      Vai 15-16 -vuotiaita ÄIJIÄ!? Niissä keskenkasvuisissahan sitä katsomista riittää, voi elämän kevät...

    • flamingoonko

      Flamingon kylpylässä siivoilee nuoria venäläistaustaisia ( vai Viro?) nättejä nuoria naisia. Meni pasmat sekaisin viimeksi kun katteli suoraan silmiin useasti ja hymyili niin leveästi. Huh, huh että ajatukset sen jälkeen pyöri vaikka missä.

    • Sekalaisia

      Siivoustyötä on monta sorttia. Olisiko aloittajasta kivaa olla se tirkisteltävä, esim. jonkin tunnetun raksatyöfirman sosiaali jne tiloissa? Siellä vaihdetaan vaatteita. siivoojakin käy.
      Totta puhuen hänkin vain töissä.

      Uimahalleissa taas. Ilmasto on raskas hengittää, töitä tehden. Saunat on yleensä kuumia vielä kun niitä raakapestään. Liukastumisriskikin, jne juttuja.
      Toisissa halleissa valvojat tekee osan- esim. raakahuuhtelut, ja siivooja tulee vasta varhain aamulla.
      Ihan mitoitus sanelee tahdin, ei silmänruoka. Että kyssäri? Ootko itse siivonnut mitään? Työnä.

    • Siivoooja

      No jos nyt niin huono tuuri kävisi, että uimahallin kohteekseni saisin, niin miksikäs en samalla nauttisi silmänruoasta. Tietysti ihan asiallisesti ja vaivihkaa. Valehtelisin jos väittäisin, ettei lihaksikkaita vartaloita tullut huomioitua, kun joskus pukuhuoneita tai suihkutiloja siivoilin niin, että sinne kesken kaiken saapuvien riisuutujien mielestä olin ilmeisesti vain yksi kalusteista, jota ei tarvinnut siinäkään tilanteessa kummemmin noteerata. Ei se kuitenkaan käytöstäni tai ammattitaitoani huonontanut.

      Samoin olen itsekin vaihtanut vaatteeni esim. pesukoneenkorjaajan tai miespuolisen kollegan läsnäollessa, kun en ole jaksanut kotiinlähtökiireessä ryhtyä häveliääksi. Silmänruoka tosin taisi ikävä kyllä jäädä heiltä aika heikoksi, jos edes ilkesivät katsoa. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe