faktaa Keravasta

muuttoa harkitseva

Minkälaista Keravalla on asua? Etsin lapsiystävällistä paikkaa ja minulla on kaksi pientä lasta.

45

17978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni paikka ja

      Kaikki suhteellisen lähellä niin asuin alueissa silti huomattavia eroja. Vuokralähiöt vuokralähiöitä ja omistusasunto alueet oma lukunsa.

    • muuttoa harkitseva

      Haluaisin tarkempaa tietoa Keravasta. Asun tällä hetkellä perheeni kanssa Helsingissä. Olen kuullut jonkin verran negatiivisia huhuja,että ei kannattaisi muuttaa. Mikä on totuus?

    • kva 31v.

      ensiksi vaikkapa kerava.fi. Sieltä löytyy perus tietoa enshätään.

    • Kerava..

      on upea paikka asua. Olen asunut täällä koko nuoruuteni ja nyt haluan kasvattaa omatkin lapseni täällä.

      Löytyy paljon puistoja ja luontoa, jossa lapset voivat leikkiä. Muutoinkin pidän Keravaa turvallisena, esim. nuoruusvuosinani (vielä n. 5 vuotta sitten) kuljin aina baarista kävellen kotiin, enkä koskaan joutunut minkäänlaisen ahdistelun uhriksi. Olen siis nainen.

      En ymmärrä mistä Kerava on huonon maineensa saanut. Kulkuyhteydetkin ovat kertakaikkiaan loistavat. Aamuisin lähtee koko ajan junia Helsinkiin ja matka kestää vain 20min. Matkakorttikin toimii.

      Kuitenkin täälläkin on tietysti kaikenmaailman spurguja (kuten missä tahansa) mutta oman kokemukseni mukaan pysyvät aika hyvin omissa paikoissaan, eivätkä ole ainakaan minua häirinneet.

      Kannattaa myös vähän katsoa mihin kaupungisosaan haluaa muuttaa. Nyt joku varmaan älähtää, mutta itse en muuttaisi Kannistoon, Saviolle, radan "toiselle puolelle" tai Kiltaan. Tosin noillakin alueilla on poikkeuksia.

      Parhaita ja lapsiystävällisempiä alueita ovat Sompio ja Kaleva. Myös Alikerava ja Jaakkola soveltuu mielestäni hyvin lapsiperheille, mutta koska ne ovat radan "toisella" puolella, esim. nuoren illalla yksin liikkuminen ei ole välttämättä suotavaa.

      Mielestäni teette hyvän valinnan, jos muutatte tänne.:)

      • ..zZz

        Njoo en minäkään ehkä Kanniston tai Savion kerrostaloihin muuttaisi, mutta molemmista löytyy kyllä hyviä pientaloalueita. Itse asun Kannistossa, eikä täällä häiritse muut kuin lentokoneet.


      • kyllä totta,
        ..zZz kirjoitti:

        Njoo en minäkään ehkä Kanniston tai Savion kerrostaloihin muuttaisi, mutta molemmista löytyy kyllä hyviä pientaloalueita. Itse asun Kannistossa, eikä täällä häiritse muut kuin lentokoneet.

        että Saviolta ja Kannistosta löytyy ihan kivojakin asuinalueita. Kuten sanoin viestissänikin, että poikkeuksia on.

        Itse en kuitenkaan haluaisi asua noissa paikoissa, koska sinne ei ole pimeällä kiva kulkea ilman autoa, kun joutuu menemään "huonon" alueen läpi.


      • muuttoa harkitseva

        Asumme tällä hetkellä Helsingin Pihjajamäessä.Mutta olen havahtunut tämän Pihlajamäen ikävään puoleen vasta nyt kunnolla. Täällä on paha huumeongelma ja pari juoppohullua ja "rauhallisia" juoppoja. Ja sitten täältä utisoidut asiat vaikuttavat myös ja haluamme muuttaa pois täältä. Mies haluisi muuttaa Keravalle. Mietin ,että vaika Keravalla asuisikin Kalevassa tai Sompiossa niin joutuu kuitenkin menemään kauppaan huonojen aluiden läpi. Esikoinen menee kouluun parin vuoden pästä ja sitä ennen varmaan päiväkotiin. Sitäkään ei tiedä millä alueella ne olisivat. Kaverit asuisivat huonolla puolella yms. Haluaisin/haluaisimme muuttaa rauhalliseen paikkaan.


      • yhtään
        muuttoa harkitseva kirjoitti:

        Asumme tällä hetkellä Helsingin Pihjajamäessä.Mutta olen havahtunut tämän Pihlajamäen ikävään puoleen vasta nyt kunnolla. Täällä on paha huumeongelma ja pari juoppohullua ja "rauhallisia" juoppoja. Ja sitten täältä utisoidut asiat vaikuttavat myös ja haluamme muuttaa pois täältä. Mies haluisi muuttaa Keravalle. Mietin ,että vaika Keravalla asuisikin Kalevassa tai Sompiossa niin joutuu kuitenkin menemään kauppaan huonojen aluiden läpi. Esikoinen menee kouluun parin vuoden pästä ja sitä ennen varmaan päiväkotiin. Sitäkään ei tiedä millä alueella ne olisivat. Kaverit asuisivat huonolla puolella yms. Haluaisin/haluaisimme muuttaa rauhalliseen paikkaan.

        ymmärtänyt mitä tarkoitit: "Mietin ,että vaika Keravalla asuisikin Kalevassa tai Sompiossa niin joutuu kuitenkin menemään kauppaan huonojen aluiden läpi. "

        Eihän tuo pidä millään tavalla paikkaansa! Mistä tuollaisen olet keksinyt?!

        Kerava on kaikinpuolin hyvä paikka asua, etenkin lapsiperheille. Yksin olen aina saanut kulkea rauhassa, myös pimeällä ja kaikissa kaupunginosissa. Mutta Sompiossa ja Kalevassa asuvien ei ainakaan tarvitse kulkea minkään "huonojen" alueiden läpi minnekään.


      • muuttoa harkitseva
        yhtään kirjoitti:

        ymmärtänyt mitä tarkoitit: "Mietin ,että vaika Keravalla asuisikin Kalevassa tai Sompiossa niin joutuu kuitenkin menemään kauppaan huonojen aluiden läpi. "

        Eihän tuo pidä millään tavalla paikkaansa! Mistä tuollaisen olet keksinyt?!

        Kerava on kaikinpuolin hyvä paikka asua, etenkin lapsiperheille. Yksin olen aina saanut kulkea rauhassa, myös pimeällä ja kaikissa kaupunginosissa. Mutta Sompiossa ja Kalevassa asuvien ei ainakaan tarvitse kulkea minkään "huonojen" alueiden läpi minnekään.

        Siis lähinnä tarkoitin päiväkoteja ja kouluja. Sitähän ei tiedä mistä päiväkodista lapsi sattuu paikan saamaan. En tiedä minkälainen tilanne siellä kouluissa on,mutta jos on täyttä ja siihen lähimpään kouluun ei mahdu. Sitä tarkoitin. Ja silloin,kun on asiaa muualle Keravalla. Sitten mietityttää,kun Kerava on pieni paikka ja siellä kuitenkin on niitä huonoja alueita, niiden osuus Keravasta on aika suuri, siis prosentuaalisesti. Mutta täytyy tulla käymään siellä Keravalla ja katsoa minkälaiselta se näyttää.


      • tosi kiva

        pieni kaupunki. Täällähän on siistit kadut, puistot, hyvät kaupat, yms. Lapset viihtyvät varmasti koska kavereita löytyy ja koulut ovat suht lähellä.
        Liikenneyhteydet ovat loistavat ja Helsinki on 30 minuutun päässä kaikkine tarjontoineen.
        Asunnot ovat edullisempia kuin Helsingissä tai Espoossa - viihtyvyydestä yhtään tinkimättä. Voin suositella Tikkurilasta itsekin muuttaneena.


      • täällä..
        muuttoa harkitseva kirjoitti:

        Siis lähinnä tarkoitin päiväkoteja ja kouluja. Sitähän ei tiedä mistä päiväkodista lapsi sattuu paikan saamaan. En tiedä minkälainen tilanne siellä kouluissa on,mutta jos on täyttä ja siihen lähimpään kouluun ei mahdu. Sitä tarkoitin. Ja silloin,kun on asiaa muualle Keravalla. Sitten mietityttää,kun Kerava on pieni paikka ja siellä kuitenkin on niitä huonoja alueita, niiden osuus Keravasta on aika suuri, siis prosentuaalisesti. Mutta täytyy tulla käymään siellä Keravalla ja katsoa minkälaiselta se näyttää.

        kylläkään ole yhtäkään huonoa aluetta. Ehkä vain sellaisia alueita, joissa ei ole niin paljoa lapsiperheitä, mutta eikö näin ole kaikissa kaupungeissa?

        Toisekseen, täällä voi lapsi kävellä kouluun ihan rauhassa vaikka kaukaisimmasta kolkasta kaukaisimpaan, ekä mitään tapahdu. Eikä ole keravalla yhdellekään lapselle käynyt huonosti koulumatkalla. Siis että joku olisi jotenkin ahdistellut.

        Eri asia on, annatko lapsen mennä yksin PIMEÄLLÄ, mutta mielestäni se nyt ei ole kauhean järkevää koskaan. Tosin esim. vanhempani asuvat sellaisella alueella, jossa lapset juoksentelevat pimeälläkin toistensa pihoille jne. (omakotialue)


      • servo1
        muuttoa harkitseva kirjoitti:

        Siis lähinnä tarkoitin päiväkoteja ja kouluja. Sitähän ei tiedä mistä päiväkodista lapsi sattuu paikan saamaan. En tiedä minkälainen tilanne siellä kouluissa on,mutta jos on täyttä ja siihen lähimpään kouluun ei mahdu. Sitä tarkoitin. Ja silloin,kun on asiaa muualle Keravalla. Sitten mietityttää,kun Kerava on pieni paikka ja siellä kuitenkin on niitä huonoja alueita, niiden osuus Keravasta on aika suuri, siis prosentuaalisesti. Mutta täytyy tulla käymään siellä Keravalla ja katsoa minkälaiselta se näyttää.

        Helsingistä muutettiin kolme vuotta sitten Saviolle ok-taloon ja tosi tyytyväisiä ollaan.
        Aluksi vähän arvelutti Rane ja muut kerava kollit :) kun ei aluetta tuntenut.

        Koulu on kävelytien varrella ja päiväkoteja taitaa olla 3-4 muutaman sadan metrin säteellä. Terveyspalvelut toimii paljon paremmin kuin Helsingissä. Ja muutenkin kaikki on mukavan lähellä.
        Kunta on taloudellisesti hyvässä kondiksessa. Ja kun vertaa rikollisuuslukuja esim. Järvenpäähän niin ainakin sen mukaan Kerava on selkeästi turvallisempi paikka asua.


      • jollain hukassa
        tosi kiva kirjoitti:

        pieni kaupunki. Täällähän on siistit kadut, puistot, hyvät kaupat, yms. Lapset viihtyvät varmasti koska kavereita löytyy ja koulut ovat suht lähellä.
        Liikenneyhteydet ovat loistavat ja Helsinki on 30 minuutun päässä kaikkine tarjontoineen.
        Asunnot ovat edullisempia kuin Helsingissä tai Espoossa - viihtyvyydestä yhtään tinkimättä. Voin suositella Tikkurilasta itsekin muuttaneena.

        Kalevakin on lähinnä omakoti- tai rivitaloaluetta. Haetteko vuokra-asuntoa vai omistusasuntoa?
        Keravalla on paljonkin näitä rauhallisia alueita.
        Ei ole mitään kohtaa missä en hentona naisena uskaltaisi kävellä edes illalla pienen koirani kanssa.

        Olen itse syntynyt Helsingissä ja asunut myös Vantaalla ja vähän muuallakin.
        Töissä olen ollut pohjois-Helsingissä.

        Älä turhaan pelkää Keravalle muuttoa. Täältä ei todellakaan löydy vastaavia alueita kuin esim. Puistola puliukkoineen.

        Ainoa puliremmi istuu picwikin vieressä Prismaa vastapäätä parikymmentä metriä. Siinä istuvat ja katselevat maailman menoa.
        Ikinä eivät ole öykkäröineet vaikka kuljen sattuneesta syystä paikan ohi useita kertoja päivässä.

        Keravan maine on merkillinen. En tiedä mistä 80-luvulta se on peräisin.
        Tervetuloa 2000-luvulle ja Keravalle;)


      • ddddgdd
        servo1 kirjoitti:

        Helsingistä muutettiin kolme vuotta sitten Saviolle ok-taloon ja tosi tyytyväisiä ollaan.
        Aluksi vähän arvelutti Rane ja muut kerava kollit :) kun ei aluetta tuntenut.

        Koulu on kävelytien varrella ja päiväkoteja taitaa olla 3-4 muutaman sadan metrin säteellä. Terveyspalvelut toimii paljon paremmin kuin Helsingissä. Ja muutenkin kaikki on mukavan lähellä.
        Kunta on taloudellisesti hyvässä kondiksessa. Ja kun vertaa rikollisuuslukuja esim. Järvenpäähän niin ainakin sen mukaan Kerava on selkeästi turvallisempi paikka asua.

        Järvenpään häiriöt johtuvat pääosin siitä kun siellä on erittäin paljon anniskelupaikkoja jos verrataan esim keravaan. Kerava on aika masentava paikka asua,koulujen kunto ja opetus hoidetaan rimaa hipoen.Liikennejärjestelyt ovat surkeat.Jos päiväs aikaan vertaa ihmisten määrää keravalla ja järvenpäässä niin huomaa kyllä eron missä ihmiset viihtyvät.


      • Hirttosilmukka
        ddddgdd kirjoitti:

        Järvenpään häiriöt johtuvat pääosin siitä kun siellä on erittäin paljon anniskelupaikkoja jos verrataan esim keravaan. Kerava on aika masentava paikka asua,koulujen kunto ja opetus hoidetaan rimaa hipoen.Liikennejärjestelyt ovat surkeat.Jos päiväs aikaan vertaa ihmisten määrää keravalla ja järvenpäässä niin huomaa kyllä eron missä ihmiset viihtyvät.

        Se on totta, että Keravalla liikennejärjestelyissä vikaa, mutta cm:n rakennus työtkin ovat kesken! Miksi ihmiset sitten viihtyvät järvenpään keskustassa johtuu palveluiden tarjonnasta, mutta asiaan tulee korjaus Keravalla, kun cm valmistuu! Infrakrutuurisesti Keravalla silmä lepää joten ei ole ihmekkään miksi järvenpäässä on niin paljon kavelykadulla oksennusta! Stakesin sivuilta voi käydä vilkaisemassa eri paikkojen sosiaalista rakennetta esim perheväkivaltaa, huumeiden käyttöä, alkoholisoitumista, opiskeluja ym.ym.

        Kerava on viihtyisä, siisti, kehittyvä radan varsi kaupunki hyvien liikenne yhteyksien päässä Helsingistä! Ja täällä kuulee myöskin elämän ääniä!


      • slummeissa

        Luullaan, että spurguja on kaikkialla, ja että se on ihan normaalia. Itse en voisi kuvitella asuvani alueella, jossa on yhtään spurgua.


      • Keravalla vai Järvenpäässä
        ddddgdd kirjoitti:

        Järvenpään häiriöt johtuvat pääosin siitä kun siellä on erittäin paljon anniskelupaikkoja jos verrataan esim keravaan. Kerava on aika masentava paikka asua,koulujen kunto ja opetus hoidetaan rimaa hipoen.Liikennejärjestelyt ovat surkeat.Jos päiväs aikaan vertaa ihmisten määrää keravalla ja järvenpäässä niin huomaa kyllä eron missä ihmiset viihtyvät.

        Noh, missä ne ihmiset viihtyvät päiväsaikaan? Ilmeisesti Järvenpäässä, koska Keravalta niin moni on töissä, eikä pyöri kaupungilla.


      • muuttoa harkitseva
        servo1 kirjoitti:

        Helsingistä muutettiin kolme vuotta sitten Saviolle ok-taloon ja tosi tyytyväisiä ollaan.
        Aluksi vähän arvelutti Rane ja muut kerava kollit :) kun ei aluetta tuntenut.

        Koulu on kävelytien varrella ja päiväkoteja taitaa olla 3-4 muutaman sadan metrin säteellä. Terveyspalvelut toimii paljon paremmin kuin Helsingissä. Ja muutenkin kaikki on mukavan lähellä.
        Kunta on taloudellisesti hyvässä kondiksessa. Ja kun vertaa rikollisuuslukuja esim. Järvenpäähän niin ainakin sen mukaan Kerava on selkeästi turvallisempi paikka asua.

        Järvenpäähän ei ainakaan muuteta. Kerran olen käynyt ja kauhean hyvää kuvaa en saanut. Ja ei kuulosta nuo rikostilastotkaan kauhean mukavilta. Mukavaa,kun on tullut näin paljon tietoa Keravasta. Oikastaan Keravassa eniten mietityttää Ahjo. Siellä,kun on kuulemma narkkareita. Että miten se vaikuttaa muuhun Keravaan. Yksin ei pitäisi pimeällä lapsia ulos laskea. Ajattelin lähinnä sitä,kun lapset kasvavt ja esim. teini-ikäisenä pimeällä liikkumisesta. Niin olisihan se hyvä,että olisi turvallista. Vuokra-asuntoa ehkä haetaan Keravalta.


      • nyt parikymppinen
        muuttoa harkitseva kirjoitti:

        Järvenpäähän ei ainakaan muuteta. Kerran olen käynyt ja kauhean hyvää kuvaa en saanut. Ja ei kuulosta nuo rikostilastotkaan kauhean mukavilta. Mukavaa,kun on tullut näin paljon tietoa Keravasta. Oikastaan Keravassa eniten mietityttää Ahjo. Siellä,kun on kuulemma narkkareita. Että miten se vaikuttaa muuhun Keravaan. Yksin ei pitäisi pimeällä lapsia ulos laskea. Ajattelin lähinnä sitä,kun lapset kasvavt ja esim. teini-ikäisenä pimeällä liikkumisesta. Niin olisihan se hyvä,että olisi turvallista. Vuokra-asuntoa ehkä haetaan Keravalta.

        naisenalku, enkä ole koskaan joutunut Keravalla minkäänlaisen ahdistelun uhriksi, vaikka olenkin pimeällä liikkunut yksikseni. Huumeisiin en ole koskaan myöskään törmännyt, vaikka ihan vilkasta baarielämää onkin tullut vietettyä. Kyllä suosittelisin teille Keravalle muuttoa!


      • Tomi-Antti

        Keravan mollaus esim. viihdeohjelmissa on silkkaa tietämättömyyttä tai sitten takana on puhdasta kateutta. Tyypillinen keravalainen on hyvin toimeentuleva lapsiperhe, joka asuu tilavassa omakotitalossa puutarhatontilla. Harva ulkopaikkakuntalainen tietää esim. sen, että asukaskohtainen verotettava tulo on koko maan 6:nneksi korkein.

        Keravalla ei varsinaisesti ole "huonoja alueita". Kilta ja Kannsito joskus mainitaan, mutta Kilta on rauhoittunut 15 vuotta sitten ja esim Killan koulu(ala-aste) on tasoltaan vähintään yhtä hyvä kun muutkin Keravan koulut.
        Kannniston kerrostaloissa asuu keskimääräistä nuorempaa porukkaa, mutta ei sielläkään rähinöitä esiinny keskimääräistä enenpää.

        Asukasluvun kasvu(asukaslukuun suhteutettuna) Keravalla oli viime vuonna pääkaupunkiseudun nopeinta. Tämäkin kertoo siitä, että Kerava on haluttu asuinpaikka.


      • susanna36
        Tomi-Antti kirjoitti:

        Keravan mollaus esim. viihdeohjelmissa on silkkaa tietämättömyyttä tai sitten takana on puhdasta kateutta. Tyypillinen keravalainen on hyvin toimeentuleva lapsiperhe, joka asuu tilavassa omakotitalossa puutarhatontilla. Harva ulkopaikkakuntalainen tietää esim. sen, että asukaskohtainen verotettava tulo on koko maan 6:nneksi korkein.

        Keravalla ei varsinaisesti ole "huonoja alueita". Kilta ja Kannsito joskus mainitaan, mutta Kilta on rauhoittunut 15 vuotta sitten ja esim Killan koulu(ala-aste) on tasoltaan vähintään yhtä hyvä kun muutkin Keravan koulut.
        Kannniston kerrostaloissa asuu keskimääräistä nuorempaa porukkaa, mutta ei sielläkään rähinöitä esiinny keskimääräistä enenpää.

        Asukasluvun kasvu(asukaslukuun suhteutettuna) Keravalla oli viime vuonna pääkaupunkiseudun nopeinta. Tämäkin kertoo siitä, että Kerava on haluttu asuinpaikka.

        ihana paikka verrattuna Padasjokeen!!!


      • veka1.
        susanna36 kirjoitti:

        ihana paikka verrattuna Padasjokeen!!!

        Muuta vaikka Hyrylään, se on hieno paikka.Tässä muutama asia miksi Hyrylä on paras paikka asua:

        1.
        2.
        3.
        4.
        5.

        No, ei nyt mieleen mitään, täytyy miettiä.


      • AVAA
        slummeissa kirjoitti:

        Luullaan, että spurguja on kaikkialla, ja että se on ihan normaalia. Itse en voisi kuvitella asuvani alueella, jossa on yhtään spurgua.

        PÖLJÄ SILMÄSI!


      • mulle
        kyllä totta, kirjoitti:

        että Saviolta ja Kannistosta löytyy ihan kivojakin asuinalueita. Kuten sanoin viestissänikin, että poikkeuksia on.

        Itse en kuitenkaan haluaisi asua noissa paikoissa, koska sinne ei ole pimeällä kiva kulkea ilman autoa, kun joutuu menemään "huonon" alueen läpi.

        et mihin suuntaan Kannistosta pitää lähteä,et joutuu huonolle alueelle?Kulloon tien yli ja hautausmaalle,vai minne?Itse asun Kannistossa,ja en ole muita huonompaa aluetta löytänyt.


      • sitä pitkää,
        mulle kirjoitti:

        et mihin suuntaan Kannistosta pitää lähteä,et joutuu huonolle alueelle?Kulloon tien yli ja hautausmaalle,vai minne?Itse asun Kannistossa,ja en ole muita huonompaa aluetta löytänyt.

        suoraa tietä en kävelisi yksin iltaisin.


    • ASUN

      Kannistossa rivarissa,eikä ole ollut muuta haittaa,kuin joskus lentomelu.Ennen asuttiin Saviolla,ja aika rauhallista oli sielläkin asua,ja ollaan lapsiperhe.Joku puhui tuossa "huonoista" alueista ja niiden läpi kulkemisesta.Lapset kulkee kannistosta saviolle kouluun ja itse kuljemme keskustaan päin juna asemalle joka arkipäivä,vaan eipä ole huomattu ainakaan noilla matkoilla,että olisi kuljettu "huonojen" alueiden läpi.Itsekin jokunen vuosi sitten muualta muuttaneena muistan juttuja eri asuin alueista,silloin oli "huonossa maineessa " ahjo,kun kaikki sanoi ettei sinne kannata muuttaa.Että taitaa olla vähän vastaajastakin kiinni,että mikä on hyvä alue.Ihan on mukava paikka ollut asua,ja tuttuja asuu ympäri Keravaa,eikä hekään ole haukkuneet omia asuin seutujaan,joten voiskohan noi jutut Keravan huonoudesta asuinpaikkana olla vaikka jotain kateellisten panettelua.

    • on kokeiltu

      Ahjo paras paikka,kokemusta neljäkymmentäkuusivuotta.Keskusta kolmevuotta ,Ali-Kerava viisitoistavuotta,Savio viisivuotta.
      Siinä kokemusta eri kaupunginosista.

    • on eroa

      Edellisissä viesteissä ei ole pohdittu eri kaupunginosien kulkuyhteyksiä. K-junaa mainostetaan ainakin paikallisissa lehdissä nopeana ja metromaisen usein kulkevana. Mutta totuus on, ettei sitä halua kukaan käyttää. Saviolaisten on pakko, jos ei halua tulla Keravan asemalle. Keravan asemalta taas K-junamatka kestää 12-13 minuuttia kauemmin kuin R-H-Z-junilla. Valitse siis sellainen kaupunginosa, josta on lyhyt matka Keravan asemalle. Ahjosta menee bussi moottoritietä Helsinkiin. Lahdentie alkaa kuitenkin valitettavasti olla niin tukkoinen, etten muuttaisi sen bussireitin varassa.

      Jos vielä muutto on ajankohtainen...

      • Vanha parempi

        Se on totta, että tukkoinen on tuo motari! Hyvin pääsee 120 km/h Korson liittymään asti, mutta siitä eteenpäin 20-40 kmh. Vanha Lahdentie vetää paljon paremmin ja on nopeampi vaikka nopeusrajoitus 60-80kmh!


      • Kilta...
        Vanha parempi kirjoitti:

        Se on totta, että tukkoinen on tuo motari! Hyvin pääsee 120 km/h Korson liittymään asti, mutta siitä eteenpäin 20-40 kmh. Vanha Lahdentie vetää paljon paremmin ja on nopeampi vaikka nopeusrajoitus 60-80kmh!

        Kilta on oikeasti paras paikka muuttaa lapsiperheineen, sompion ohella. Paitsi se pitää sanoa että pari kerrostaloa sen koulun pohjois puolella on täynnä tummaihoisia, en ole mikään rasisti, mutta häirötä ovat he pariin otteeseen tuottanut. Itse olen nyt 16 ja koko ikäni killassa asunut. Alepa kauppa on siinä kaikkia kiltalaisia lähellä, leikkipuisto on aivan killan koulun vieressä, keravan sairaala on kaikista lähimpänä juuri kiltalaisia, killassa on myös hyvät mahdollisuudet urheiluun jalkapallo, tennis, pesäpallo, koripallo kentät(talvella jääkiekko). Itse killan koulu on varmaan koko keravan ala-asteista paras. Itselle ei täällä ole mitään tapahtunut, paitsi kerran moposta oli tökitty mittariston lasit paskaksi, mutta se olikin henkilökohtaista =)...


      • ei ole..
        Kilta... kirjoitti:

        Kilta on oikeasti paras paikka muuttaa lapsiperheineen, sompion ohella. Paitsi se pitää sanoa että pari kerrostaloa sen koulun pohjois puolella on täynnä tummaihoisia, en ole mikään rasisti, mutta häirötä ovat he pariin otteeseen tuottanut. Itse olen nyt 16 ja koko ikäni killassa asunut. Alepa kauppa on siinä kaikkia kiltalaisia lähellä, leikkipuisto on aivan killan koulun vieressä, keravan sairaala on kaikista lähimpänä juuri kiltalaisia, killassa on myös hyvät mahdollisuudet urheiluun jalkapallo, tennis, pesäpallo, koripallo kentät(talvella jääkiekko). Itse killan koulu on varmaan koko keravan ala-asteista paras. Itselle ei täällä ole mitään tapahtunut, paitsi kerran moposta oli tökitty mittariston lasit paskaksi, mutta se olikin henkilökohtaista =)...

        sairaalaa.


    • Kervolainen

      Kerava on rasistinen paikka,joten toivottavasti olet suomalainen.Muuten varmaan ihan menettelee.Kannattaa harkita Tuusulaa jos läpiystävällistä paikkaa hakee.Siellä on rauhallista,mutta kulkuyhteydet toki on aika huonot.Itse muutin Tuusulasta Keravalle juuri kulkuyhteyksien puuttumisen vuoksi ja viihdyn kyllä.Tervetuloa tänne vaan,tuskin täällä nyt niin kamalaa on:)Paljon on lapsiperheitä.Keravan Kaleva on rauhallinen ja lapsiystävällinen alue,suosittelen sulle lämpimästi sitä.

    • Saviolta

      Keravan Kaleva tai Savio

    • pikkukylän meininkiä

      Kulttuuri on jotain ihan muuta kuin muualla pääkaupunkiseudulla. Ihan kuin maalle menisi, johonkin Pohjois-Karjalan nappikylään. Autoilla ajetaan rinkiä, juodaan kaljaa ja muuta junttimeininkiä. Tuntemattomia ihmisiä kytätään pitkään ja saatetaan naarmuttaa autoakin, jos ei uusi naama miellytä. Teinit terrorisoivat kirjastossa muita asiakkaita. Meininki ei ole paljoa 80-luvusta muuttunut, se asia vahvistui kun paikkakunnalla itse vähän aikaa asuin. Ei ihme, että Keravalla on vaikeuksia houkutella uusia asukkaita, jota kaupunginjohtaja Rolf Paqvalinkin jo ihmetteli taannoin.

      Tässä Keravalla asuneet kertovat paikkakunnastaan:
      http://www.city.fi/artikkeli/Kerava/230/

      • v 2001

        Ihmettelin miksi mikään ei tuntunut sopivan Keravan kuvaan, mutta edellisen kirjoittajan kirjoitukseen viittava linkin teksti olikin kirjoitettu jo vuonna 2001.


      • keravalainen kahdella nakilla
        v 2001 kirjoitti:

        Ihmettelin miksi mikään ei tuntunut sopivan Keravan kuvaan, mutta edellisen kirjoittajan kirjoitukseen viittava linkin teksti olikin kirjoitettu jo vuonna 2001.

        Olen asunut Keravalla kymmenen vuotta, Saviolla ja Lapilassa. Kummatkin rauhallisia pienkerros- ja omakotitaloalueita. Kaleva ja Sompio ja keskustan alueet ovat hintavimmat. Ei Keravalla paljon pummeja näy, mitä nyt keskustan "kingit" tosiaan luuraa Prisman kulmilla. Katsopa veroluettolea, alhaisen verotuksen takia (onhan niitä syitä muitakin)Keravalla asuu hyvätuloista porukkaa. Ja eihän kaikilla maahanmuuttajilla ole ongelmia.

        Nykyään asun Tuusulassa ja käyn usein kahvilla kulmiksessa ja ostoksilla Keravalla. Kaipaan Keravan hyvää junayhteyttä. Tuusulassa on pakko liikkua omalla autolla.

        Jos nyt muuttaisin takaisin Keravalle, muuttaisin
        uuteen asuntoon Mattilan/Keravan rajalle tai Sompioon. Mikä ettei Saviokin kävisi. Ahjo on niin sekaisin vuokra- ja omistustaloja joten sinne en menisi, enkä myöskään Kiltaan tai Untolaan.

        Ja keravalaiset ovat mukavia!


    • sivusta katsellut

      Lähiomaisiani asuu Keravalla, eräs muutti Anjalankoskelta ja on todella viihtynyt. Kaikki palvelut lähellä ja palveluntaso hyvää. Kävelykadulta löytyy posti, apteekit, kaupat ja virastot. Joka kaupungissa on rauhattomia alueita, ei sellaista lintukotoa enään ole missään, mutta lapsiystävällisiä alueita on Keravalla esim. Sompio ja Kaleva, vaikka mainitsit että Kalevassakin joutuu kulkemaan huonojen aluiden läpi niin ei siellä tarvitse niihin jäädä asumaan, kulkee vain läpi ja ei siellä mitään niin huonoa ja vaarallista ole etteikö lapset voisi kulkea.

      • 44s1

        Asun kannistossa, ns omakotitaloalueella, ulkoilutan koiraani ympäri kannsitoa, myös aika myöhään ja pimeälle, 5 vuoden aikana ei ole mitään valittamista / ongelmaa ollut, ainoa "huono" paikka, jos nyt joku pitää nimetä, on savion taival, jota pitkin viikonloppuisin kulkee porukkaa keravan ja savion välillä, tämä saviontaival menee kanniston läpi, mutta mikään maantieteellinen seikka ei pakota kävelemään sitä pitkin, jos ei halua, tosin en ole sielläkään iltaisin joutunut pelkäämään mitään, vaikka vastaan on monenmoista juoppoaremmiä viikonloppuisin tullut. Kanniston kerrostaloaluekin on mielestäni melko rauhallinen, en muista milloin olisin nähnyt poliisin järjestyshäiriön johdosta hälyytystehtävissä kannistossa.


    • keravalainen123

      Kaleva, Sompio, Savio ja Kannisto (muut kuin kerrostalot) tosi hyviä paikkoja asua. Radan "toinen" puoli, Ahjo, Jaakkola yms ei ehkä niin hyviä, mutta ei vaikuta muuhun Keravaan. Kävelyetäisyys joka paikkaan, joka on hyvä. Keskusta suht' rauhallinen joskus jotain pientä, mutta sitä nyt on joka kaupungissa. Päiväkoteja löytyy Sompiosta ja Kalevasta hyviä, mutta muutenkin ne on Keravalla hyvässä hoidossa. Koulut ei ehkä niin hyviä. Ala-asteita pienennetään koko ajan, kun ei ole rahaa, ja silloin muista tulee aivan liian isoja. Ylä-asteita on 2 joista isommassa yli 700 oppilasta... Lukio on remontin jälkeen todella hyvä.

      • tiina770

        Mun on vanhana Kannistolaisena (70- ja 80-luvut siellä asuneena) pakko sanoa että kun nyt vierailen mummolassa kahden seikkailuikäisen lapsen kanssa niin...

        Olen ällistynyt. Haluaisin muuttaa Kannistoon takaisin. Asumme ns. "hyvällä alueella" Helsingissä. Tästä perspektiivistäkin katsottuna K olisi edelleen ihanteellinen paikka kasvaa. Vaikka alue on 70-luvulla rakennettua, on slummiutumisen ehkäisyyn panostettu ja tulokset näkyvät. Harmi ettei siellä ole enää alakoulua.


    • Piiu

      Kaleva, Kurkela ja Kannisto ovat ainakin oikein kivoja ja rauhallisia alueita. Tai no eihän Keravalla nyt huonoja alueita olekaan kuin ehkä Savion keskustassa? Itse olen tykännyt nyt 11 vuotta asuneena todella paljon.

      Mistähän Keravan huono imago voi edes johtua? Itsellänikin oli ennakkoluulot ennen kuin tänne muutin.

    • kerava on hyvä paikka,olen asunut sompiossa ,kalevassa ja jaakkolassa(nytkin)ihmettelen tota keravan haukkumista(käyneetkään keravalla)ainakin täällä messualueella kersat saa ihan turvassa möyriä pihoilla,ja pikku koirat,niitä on paljon täällä,rapsuttelen minä niitä

    • Anonyymi

      oho vanha keskustelu viimeinen kommenti 7 vuotta sitten, mtta kerava on paljon paskempi nytten ja asun itse keravalla jaakkolassa täällä slummi talojen vieressä (itse asun 2004 vuoden hyväkuntoisessa kerrostalossa missä asuu vanhoja mummoja ja pappoja ketkä on rauhallisia). keskusta yöllä on vaarallinen ja jaakkola myös. kaikki huumeidenköyttäjät ovat jaakkolassa ja killassa. juopot on enemmän keskustassa, eli pahat alueet on: jaakkola, kilta, keskusta??? varmaan, ahjo. nii että älä muuta keravalle ja kaikki alkaa haukkua sua netissä ja mamut lapilassa, jaakkolassa ja killassa. nii että KERAVA ON PASKA PAIKKA ÄLKÄÄ MUUTTAKO TÄNNE!!1!1!1!1!!1!1!1!1!1!

      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä


    • Anonyymi

      Johdosta alkaen on tutkimusten ja syytettyjen alla. Eipä kovin hyvin Kervolla mene kun kaikki ongelmat on kerätty yhteen paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3333
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1841
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      166
      1806
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1635
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1447
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      357
      1281
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1110
    8. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      96
      1101
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1044
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      62
      997
    Aihe