Roin kaupunginosat

Suosituksia/ehdotuksia?

Harkitsemme muuttoa Rovaniemelle. Asunto olisi ehkä tiedossa Korkalovaaran kaupunginosasta. Antakaas rovaniemeläiset syitä, miksi muuttaisimme/emme muuttaisi sinne? Jos on olemassa kaupunginosia, joita kannattaa pääsääntöisesti välttää, nekin kuulemme mielellämme.

57

8378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /ehdotuksia

      Kannattaa lukea toi Kolpeneentie-keskustelu vähän alempaa, siinä käy ilmi huonot paikat asua ja korkalovaara on yksi niistä. Asia tietysti erikseen, jos olette työttömiä tai muuten köyhiä, niin sitten korkalovaara on oikea paikka.

      Jos kuitenkin olette rehellisiä veronmaksajia, suosittelen saarenkylää, ylikylää tai pöykkölää (miinusta sijainnit, plussaa kohtuuhintaiset rivarit) tai rantavitikka/viirinkangasta (kallista, mut suht rauhallista, kävelymatka kaupunkiin).

      Antakaa muut lisää vinkkejä.

      • saati köyhä

        vaan hyvin toimeentuleva aikuinen ;)


    • Korkalovaaraan!

      Itse ainakin viihdyn Korkalovaarassa vallan mainiosti. Täältä löytyy kaikki tarvittavat palvelut, on 3 kauppaa, r-kioski, apteekki, kirjasto, muutama olutkuppila sekä 2 grilliä/pizzapaikkaa. Koulut ja päiväkodit löytyy myös, sekä hyvät ulkoilumahdollisuudet. Toki on tiettyjä alueita jonne en itse lähtisi, mutta suurimmilta osin tämä on hyvä ja rauahllinen paikka asua :)

      • Korkalovaara

        Ja paljon narkkareita, mustalaisia ja mutuja korkalovaarassa asustelee...ei missään nimessä normaali ihmisen kannate sinne muuttaa!


    • Korkalovaaralainen

      Ihan kivaa ja nättiä seutua pääosa Korkalovaarasta. Itse tykkään asua ylhäällä. Talvella ei niin kylmää, mutta lunta ja huurretta oikein nätisti. Palvelut lähellä...

      Vaikka joka kaupunginosassa sitä asuu, ennen asuin "paremmalla" alueella (Rantavitikka), ihan OK sekin.

    • Kuka voisi moittia Korkalov...

      Itse olen asunut täällä yli 20 vuotta, enkä vaihtaisi rauhalliselta alueeltamme mihinkään. Vain sellainen voi moittia aluetta joka on häädetty täältä pois, sillä sellaisiakin löytyy! Tai sellainen joka ei ole asunit täällä milloinkaan! Tere tulemas vaan!

    • hippula

      palvelut lähellä
      julkinen liikenne toimii
      kauniit maisemat
      hyvät lenkkeilypolut
      huonoa taas...
      - asunnot ja talot alkavat olla vanhoja
      -paikoin kyseinen mäki on kyllä aika meluisa ja huumehörhöjäkin riittää. (vaikka taitaa niitä olla useammassa paikkaa muuallakin)
      -viikonloput aika vilkasta aikaa etenkin poliiseilla. täällä tosin soitetaan aika helposti poliisit paikalle mikäli melua tai häiriköintiä on.
      - ei lapsiperheille, ainakaan hillapolku-sudentie alue.

      Rantavitikasta; on ns. "bättre folkets" alue, mutta asunnot on ylihinnoiteltuja ja kaikki talot on ahdettu pienelle alueelle. joskin upeita taloja löytyy ja on kaupan. palvelut ovat lähellä ja löytyy kauniita maisemia sieltäkin.

      Itse olen muutamia vuosia sitten Espoosta muuttanut ja tällä hetkellä mieltynyt 3.kaupunginosaan vai mikä tämä alue nyt sitten onkaan. Omakotitalot täälläkin alkavat vanhaksi käydä mutta rivarit ja kerrostalot ihan jees. Ei ole melua paljoa eikä spurguja istu talonlaidoilla päivää paistattelemassa.
      Kulkuyhteydet hyvät. eli aina ei tarvi autoa ottaa kun asioille lähtee.

      • Aloittaja

        Mekin etelästä tulossa, ehkä. Vaimon työpaikka tulisi olemaan keskustassa, minä todnäk evp:nä aluksi kahden alle nelivuotiaan kanssa, joten ympäristöllä on senkin puolesta merkitystä.

        Kiitokset kaikille tähän mennessä vastanneille!


      • Rovaniemellä
        Aloittaja kirjoitti:

        Mekin etelästä tulossa, ehkä. Vaimon työpaikka tulisi olemaan keskustassa, minä todnäk evp:nä aluksi kahden alle nelivuotiaan kanssa, joten ympäristöllä on senkin puolesta merkitystä.

        Kiitokset kaikille tähän mennessä vastanneille!

        Katajaranta / Kiiruna! Keskusta ja Ounasvaara molemmat lähellä eli töihin ja harrastuksiin lyhyt matka.
        Rantavitikka, Viirinkankas ja 3.kaupunginosa ihan OK!


      • pöö232145
        Aloittaja kirjoitti:

        Mekin etelästä tulossa, ehkä. Vaimon työpaikka tulisi olemaan keskustassa, minä todnäk evp:nä aluksi kahden alle nelivuotiaan kanssa, joten ympäristöllä on senkin puolesta merkitystä.

        Kiitokset kaikille tähän mennessä vastanneille!

        Lapinrinne


      • Gorki
        Aloittaja kirjoitti:

        Mekin etelästä tulossa, ehkä. Vaimon työpaikka tulisi olemaan keskustassa, minä todnäk evp:nä aluksi kahden alle nelivuotiaan kanssa, joten ympäristöllä on senkin puolesta merkitystä.

        Kiitokset kaikille tähän mennessä vastanneille!

        Aika iso alue tuo Korkalovaarakin.
        Kyllä noissa Kunta-asuntojen bunkkereissa tuossa pääväylien varrella ( Sudentie-Hillapolku jne..)riittää jos jonkinmoista möykkääjää ja noita ulkovaltojen eläviä aivan haitoiksi asti.
        Kuppiloiden ja koulun lähitalot hyvinkin levottomia,onhan siinä se lampikin ja laavukin ,jonka juopot ja nuoriso valloittaneet.
        Kaupunginosahan tietty jatkuu pitkälle korpeen saakka,jossa uutta asutusta ,siellä varmaan hissukoille sitä hautuusmaan tunnelmaa.


    • ounasrinteelle ja pöykkölälle

      eikä saarenkylälle. muut paikat mahtavia. Rantsu ja keskusta parhaat. Suosittelen. Nuo muut paikat on ns. sijoituspaikkoja jos ymmärrät mitä tarkoitan.

      • Outoa ja vailla perusteluita

        Kyllä Ounasrinteelle ja se on tapahtunut jo. Siellä rakennetaan pientaloja säilyttäen alkuperäinen luonto. Muutama kerrostalo, niistäkin suuri osa yksityisillä.

        Haepa Suomesta parempi asuinpaikka kuin Ounasrinne ja kerro! Samoilla duunimatka- ja ulkoilumahdollisuuksilla? Samoilla marjamailla ja maisemilla? Kerro!

        Me muutamme mm. näistä syistä, vuodenvaihteessa Rovaniemelle takaisin. Ja nimenomaan Ounasrinteelle. Sehän on ainoa paikka Rovaniemellä, missä edes bussit kulkee! On meillä omatkin autot, mutta siellä niitä ei tarvitse.

        Kyllä, molemmat tulemme töihin Revontuleen. Siellä sitten nähdään!


      • kulkee 2, talvisin jopa 3
        Outoa ja vailla perusteluita kirjoitti:

        Kyllä Ounasrinteelle ja se on tapahtunut jo. Siellä rakennetaan pientaloja säilyttäen alkuperäinen luonto. Muutama kerrostalo, niistäkin suuri osa yksityisillä.

        Haepa Suomesta parempi asuinpaikka kuin Ounasrinne ja kerro! Samoilla duunimatka- ja ulkoilumahdollisuuksilla? Samoilla marjamailla ja maisemilla? Kerro!

        Me muutamme mm. näistä syistä, vuodenvaihteessa Rovaniemelle takaisin. Ja nimenomaan Ounasrinteelle. Sehän on ainoa paikka Rovaniemellä, missä edes bussit kulkee! On meillä omatkin autot, mutta siellä niitä ei tarvitse.

        Kyllä, molemmat tulemme töihin Revontuleen. Siellä sitten nähdään!

        linja-autoa, rantavitikalle/viirinkankaalle, ounasrinteelle, ja tietysti nämä vuorot menevät keskustan kautta. Käsittääkseni juurikin parhaimmat liikenne yhteydet ovat Korkalovaarassa. Keskustassa itse talot voivat olla rauhallisia, mutta ympäristön äänet aivan jotain muuta...


      • viirinkanki
        kulkee 2, talvisin jopa 3 kirjoitti:

        linja-autoa, rantavitikalle/viirinkankaalle, ounasrinteelle, ja tietysti nämä vuorot menevät keskustan kautta. Käsittääkseni juurikin parhaimmat liikenne yhteydet ovat Korkalovaarassa. Keskustassa itse talot voivat olla rauhallisia, mutta ympäristön äänet aivan jotain muuta...

        Rantavitikan nelosreitti iltaisin eikä viikonloppuisin on vitsi ja loukkaus sanaa "joukkoliikenne" kohtaan.


    • tsot, tsot, tsot

      Teidän kannattaisi harkita Korkalovaaran sijasta Ounasrinnettä, täällä on erinomaiset ulkoilu, kuntoilu ym. mahdollisuudet(urheiluopisto) ja asuntojen hinnat/vuokrat kohtuullisia. Itselläni on näkemys että lyhyen ajan kuluttua kyseisestä kaupunginosasta kehittyy erittäin suosittu asuinpaikka(taitaa olla jo) kun palveluita saadaan lisää(välttämätöntä). Tällä hetkellä löytyy kyllä "rinteeltä" kaikki välttämätön, kauppa(hyvä asiakas palvelu) R-kioski, kirjasto(paras sivukirjastoista), ravintola, pizza-paikka, päiväkoteja ja oma koulu. Asukkaista puhutaan paljon pahaa, mutta totuus on se että täällä ei ole sen rauhattomampaa kuin muuallakaan. Maahanmuuttajia on suhteellisen paljon, mutta heistä ei ole mitään haittaa("meidän" talossa asuu 7 eri kansallisuutta olevia perheitä ja kaikki tulee erinomaisesti toimeen keskenään, kunnon ihmisiä. Mustalaisia ei juuri ole. Ounasrinteelle rakennetaan omakotitaloja paljon, alue laajenee koko ajan. TERVE TULOA!

      • Miksi moitit Korkalovaaraa?

        Meillä ei juurikaan ole niitä seitsemää erirotuista missään talossa! Eikä häiriköitä liikoja näe, ne häädetään ja kuulemma menevät Ounasrinteelle! Ainakin se mun autovaras joka rikkoi kaarani muutti teille!
        Tämä on hyvä paikka hyville ihmisile ja lopettakaa ihmeessä meidän mollaus. Olemme tyytyväisiä rauhallisuuteen täällä.
        Joka kolkalla niitä häiriköitä ilmenee, niin meillä kuin teilläkin, mutta me häädämme ne pois äkkipikaa. Jatkamme elämäämme ja toivomme saman rauhan jatkuvan ilman ivapuheita!


      • tsot, tsot, tsot
        Miksi moitit Korkalovaaraa? kirjoitti:

        Meillä ei juurikaan ole niitä seitsemää erirotuista missään talossa! Eikä häiriköitä liikoja näe, ne häädetään ja kuulemma menevät Ounasrinteelle! Ainakin se mun autovaras joka rikkoi kaarani muutti teille!
        Tämä on hyvä paikka hyville ihmisile ja lopettakaa ihmeessä meidän mollaus. Olemme tyytyväisiä rauhallisuuteen täällä.
        Joka kolkalla niitä häiriköitä ilmenee, niin meillä kuin teilläkin, mutta me häädämme ne pois äkkipikaa. Jatkamme elämäämme ja toivomme saman rauhan jatkuvan ilman ivapuheita!

        enhän minä mitään paikkaa moittinut, kehuin vain omaa asumlähiötä!!!!


      • REHELLISESTI NÄIN

        HEI olen eri mieltä.. näistä kahdesta vaihtoehdosta valitsisin KORKALOVAARAN. Kuten tekstistäsi käy ilmi, PALVELUJA OUNASRINTEELLÄ EI OLE. Toisin Korkalovaarassa PALVELUT ON.


    • rinteentie

      mitäs rovaniemeläiset sanovat rinteentiestä? onko millasta aluetta

    • Korkolovaaralainen

      Itse olen nyt asunut 6vuotta Korkalovaarassa enkä halua pois lähteä. Tänne on hyvät kulkuyhteydet bussilla myös viikonloppuisin ja palvelut on lähellä. Sudentiellä on Valintatalo, Hillapolulla Siwa, ärrä, kirjasto ja apteekki (sekä pari kapakkaa)ja Louhikkotiellä Sale, jossa on myös pankkipalvelut. Etenkin tuo oma apteekki on iso . Alueella on vasta rempattu ala-aste ja vieressä rempataan päiväkotia. Koulusta muuten tulee mahdollisesti koulu 1-9-luokkalaisille. Koulun ja päiväkodin yhteydessä on myös neuvola ja hammashoitola. Karhuntiellä on myös kiva pieni päiväkoti.

      Hiihtoladut lähtevät melkein pihasta ja ympärillä on kaunista luontoa. Väki osassa taloja on vanhempaa väkeä, mutta ainakin itse lapsiperheenä asun mielummin vanhusten talossa kuin opiskelijatalossa (Rantavitikan ja Viirinkankaan kerrostalot). Pakolaisia on jonkin verran Louhikkotien ja Mustikkapolun taloissa ja Sudentiellä, mutta minulle heistä ei ole ollut mitään haittaa. Juoppoja myös pyörii kapakoiden liepeillä, mutta missäpä kaupunginosassa ei heitä olisi. Korkalovaarassa on myös paljon pikkutietä, joiden varsilla on sangen rauhallista asua. Alueella on paitsi kerrostaloja, myös rivareita ja omakoteja.

      Asunnot täällä on kohtuuhintaisia eikä ainakaan omassa talossani ole järjestyshäiriöitä. Ainoastaan noissa Kunta-asuntojen taloissa esiintyy säännöllisesti järjestyshäiriöitä. Nuoriso kokoontuu iltaisin nuorisotiloille tai koulun kentälle ja jatkavat sitten matkaa keskustaa.

    • kannanotto

      Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Talvella Korkalovaarasta on hienot näkymät yli kaupungin (asuinpaikasta tietty riippuen) ja mitkä ihanat ulkoilumahdollisuudet.
      Lapseni ovat käynet päiväkodit, koulut lukioon saakka Korkalovaarassa.
      Kerrostalot ovat kunnon vanhoja taloja, isot ikkunat ja kunnon seinät, ei mitään kuukaudessa rakennettuja (on toki niitäkin). Hintataso sopiva. Juoppoja sun muita hörhöjä on joka kaupunginosassa, jopa Korkalovaarassakin, mutta ei ainakaan minulle ole häiriöksi asti ollut. Nekin pyörii tietyllä alueella....

    • Olen juoppo

      Minä olen juoppo ja asun keskustassa.

      Minun juovat ystäväni tykkäävät olla luonani yötäkin, kun tässä on lyhyt matka baareihin.

    • Ehkä ei

      kyllä se niin on että ei ehkä kannata muuttaa korkalovaaraan tai varsinkaan ounasrinteelle. jos haluatte asua rauhallisessa asuinalueella niin ehdotan Rantavitikka,Viirinkangas,Pöykkölä,Katajaranta jne. Korkalovaara ja Ounasrinne ei ole ehkä paras mahdollinen paikka varsinkaan lapsiperheille. kummassakin se 30 eri kansallisuutta ja juoppoja. tämä on tietenki oma mielipide mutta silti

    • ...........

      jos olette harkitsemassa omakotitaloon muuttoa niin kyllä ounasrinteen perältä löytyy hienoa ja rauhallista seutua, ja korkalovaarastakin kanssa. mutta sen kyllä huomaa jos on halvat vuokra-asunnot niin asuinpympäristö ei ole kovin tyydyttävä

    • älä edes harkitse

      korkalovaarasta en juurikaan tiedä, mutta ounasrinteelle ei kannata muuttaa. Siellä asuu varmaan paljon tavallisia ja mukavia ihmisiä, mutta myös pimeitä/mielenhäiriöisiä/vaarallisia (käytöksestä ja ulkonäöstä päätellen) ihmisiä. ollaan käyty ounasrinteellä koirapuistossa, eikä enää mennä kun sinne välillä eksyy epämääräistä porukkaa koirineen, joiden terveydestä ja käyttäytymisestä ei tiedä. sitten joskus ihan nähdäksemme huono-osaisten elämää ajetaan siihen k-kaupalle ja vähän kierrellään ja aina näkyy jotain shokeeraavaa ja kauhisteltavaa.

      ounasrinteen lähelle on rakennettu uusi kiva asuinalue, omakotitaloja yms. todella idyllinen varmaan sitten kun valmis, mutta liian lähellä sitä slummia.

      joen ranta on suositeltavaa aluetta, asuntojen hinnat pk-seutuun nähden hyvin kohtuullisia. yliopiston seutu hyvä valinta, myös keskusta ok, kunhan katsoo vähän mihin taloyhtiöön on muuttamassa (ota naapureistä vähän selvää).

      jos muutat tänne etelästä, niinkun minä aikoinaan, niin tiedoksi: täällä käytetään HIEMAN enemmän alkoholia kuin siellä.

      • Asunuja

        ehdottomasti Korkalovaara on hieno paikka asua. Loistavat palvelut, erittäin hyvät liikenneyhteydet- viikonloppuisin myös. Kun itse valitsin paikkaa, heti Ounasrinne pois. Erittäin rauhatonta, palveluja ei ole ja liikenneyhteydet huonot. Myös ns. syrjäytyneitä paljon. Viirinkangas on muuttunut erittäin rauhattomaksi. Syväsenvaara-Nivavaara-Saarenkylä, ei yhteyksiä eikä palveluja.
        Jos olet todella varakas, niin toki löydät kalliilla mistä vain. Mutta jos arvostat palveluita, yhteyksiä, rauhallisuutta niin valitse Korkalovaara.


    • Hohohohoi

      Nämä ei kerro koskaan todellista tilannetta. Ei näitä kannata uskoa.

      Ainoa vakio on, että Korkalovaara ja Ounasrinne haukutaan. Jostain syystä joidenkin mielestä vaan niin kuuluu tehdä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkälaisia nämä paikat ovat asua.

      • heebo.

        Hei!olen asunut louhikkotiellä yli kuusi vuotta ja pidän tästä seudusta.89- 91 vuosina asuin karhuntiellä ja silloinkin oli viihtyisä korkalovaara. mun mielestä täällä on hyvä asua ja paikkarit kulkee arki päivisi puolen tunnin välein nelonen ja vitonen, toinen ounasrinteelle ja toinen viirinkankaalle.kun asun täällä,pyörällä lähen keskustaan vain pari kilsaa. jos ounasrinteeltä lähtee se on yhteen suuntaan noin viisi kilsaa, huom. olen asunut myös siellä.olen asunut korkalovaarassa, keskustassa, ounasrinteellä, pöykkölässä. mun mielestä korkalovaara on paras koska täällä on palveluita, ounasrinteellä ei ole apteekkia ja lähin pankkiautomaatti ei ole edes lks:ssä vaan keskustassa. täs tuli faktoja korkalovaaran paremmuudesta. aattelin vain kirjoittaa kun luin tuota ketjua kun siinä haukuttiin korkalovaaraa..


      • Samat tiedot ovat asuinalue...
        heebo. kirjoitti:

        Hei!olen asunut louhikkotiellä yli kuusi vuotta ja pidän tästä seudusta.89- 91 vuosina asuin karhuntiellä ja silloinkin oli viihtyisä korkalovaara. mun mielestä täällä on hyvä asua ja paikkarit kulkee arki päivisi puolen tunnin välein nelonen ja vitonen, toinen ounasrinteelle ja toinen viirinkankaalle.kun asun täällä,pyörällä lähen keskustaan vain pari kilsaa. jos ounasrinteeltä lähtee se on yhteen suuntaan noin viisi kilsaa, huom. olen asunut myös siellä.olen asunut korkalovaarassa, keskustassa, ounasrinteellä, pöykkölässä. mun mielestä korkalovaara on paras koska täällä on palveluita, ounasrinteellä ei ole apteekkia ja lähin pankkiautomaatti ei ole edes lks:ssä vaan keskustassa. täs tuli faktoja korkalovaaran paremmuudesta. aattelin vain kirjoittaa kun luin tuota ketjua kun siinä haukuttiin korkalovaaraa..

        Mutta lopettakaa tämä penikkamainen toisten kaupunginosien parjaaminen, alkaa jo etoa koko palsta!


    • """"""""

      No, ei ainakaan siltojen kupeeseen. Asukkaiden nenät liimautuvat silloin tällöin kiinni ikkunaruutuihin.
      Ambulanssimiehet käyvät irrottelemassa naamoja irti ikkunoista ja ovensilmistä..................................

      Koskee Pekankatuakin......

      • kliij

        ihmeessä Ounasrinteelle asumaan, varsinkin jos teillä on pieniä lapsia. Itse olen asunut täällä kaksikymmentä vuotta ilman mitään ongelmia. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä, päiväkodit koulu, neuvola,kirjasto jne.
        Sinä joka käyt kyttäämässä meidän "slummilaisten" elämää täällä, haluttaisikohan sinullakin kenties tänne asumaan, näkisit sitten päivittäin tätä kurjuutta jota nyt täytyy oikein erikseen lähteä katsoon!


      • 615
        kliij kirjoitti:

        ihmeessä Ounasrinteelle asumaan, varsinkin jos teillä on pieniä lapsia. Itse olen asunut täällä kaksikymmentä vuotta ilman mitään ongelmia. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä, päiväkodit koulu, neuvola,kirjasto jne.
        Sinä joka käyt kyttäämässä meidän "slummilaisten" elämää täällä, haluttaisikohan sinullakin kenties tänne asumaan, näkisit sitten päivittäin tätä kurjuutta jota nyt täytyy oikein erikseen lähteä katsoon!

        Meidän perhe asui 5 vuotta Ounasrinteellä, kerrostalossa. Ei mitään ongelmia eikä negatiivista sanottavaa koko alueesta! Nyt olemme asuneet "idyllisesti" seitsemän vuotta Saarenkylässä ja nyt pedofiili väijyy lasten koulureiteillä saaden vanhemmat kauhusta sekaisin...Mielestäni mitään kokonaista aluetta ei voi leimata huonoksi sen perusteella että siellä asuu maahanmuuttajia ja juoppoja...


      • Korttelipoliisi.
        615 kirjoitti:

        Meidän perhe asui 5 vuotta Ounasrinteellä, kerrostalossa. Ei mitään ongelmia eikä negatiivista sanottavaa koko alueesta! Nyt olemme asuneet "idyllisesti" seitsemän vuotta Saarenkylässä ja nyt pedofiili väijyy lasten koulureiteillä saaden vanhemmat kauhusta sekaisin...Mielestäni mitään kokonaista aluetta ei voi leimata huonoksi sen perusteella että siellä asuu maahanmuuttajia ja juoppoja...

        Hei padofiilinpelkoiset vanhemmat.

        Olen lapseton työssäkäyvä 30v sinkkumies. Ihan omaksi iloksi käyn huoltoasemilla kahvittelemassa ja "Partioimassa" pitkin nivavaaran katuja. mikäli näen epäilyttävän sedän repimässä lapsia kyytiin niin aion panna miekkosen kuriin.

        Sekä autossa että miehessä riittää vetoja niin paljon että kyllä näillä eväillä yks runkkari pannaan kuriin.

        Suomen lainsäädännön tuntien minä joudun linnaan ja pedo jatkaa metsästystään.

        Mutta olenpahan oman osani asian eteen tehnyt. Enempää en voi.

        Periaatteessa toivon että näkisin kaverin töissä. periaatteessa en.


      • Heh aika sekava
        Korttelipoliisi. kirjoitti:

        Hei padofiilinpelkoiset vanhemmat.

        Olen lapseton työssäkäyvä 30v sinkkumies. Ihan omaksi iloksi käyn huoltoasemilla kahvittelemassa ja "Partioimassa" pitkin nivavaaran katuja. mikäli näen epäilyttävän sedän repimässä lapsia kyytiin niin aion panna miekkosen kuriin.

        Sekä autossa että miehessä riittää vetoja niin paljon että kyllä näillä eväillä yks runkkari pannaan kuriin.

        Suomen lainsäädännön tuntien minä joudun linnaan ja pedo jatkaa metsästystään.

        Mutta olenpahan oman osani asian eteen tehnyt. Enempää en voi.

        Periaatteessa toivon että näkisin kaverin töissä. periaatteessa en.

        Kannattaa miettiä Ounasrinnettä, Korkalovaaraa ja Rantavitikkaa paikkoina, joissa asuu PALJON opiskelijoita. Itse olen sellainen ja kaikki nämä alueet käynyt viiden vuoden ajalla läpi.

        Ounasrinne oli todella miellyttävä, koska itse olen ilta ihmisiä ja tykkään käydä kävelyllä aika myöhäänkin, siksi tykkäsin valaistusta ladusta, joka on sopivan suojainen, ettei kaikki autoilijat omine musiikki mieltymyksineen pääse häiritsemään. Kirjasto oli jees lähellä, samoin K-kauppa ja R-kioski. Talot vanhoja ja uusia, mutta omakotitaloja tulee paljon nyt. Vähän "hienompia" näkynyt. Asukkaat suomalaisia kermaperseitä, juoppoja, opiskelijoita, somaleja, hippejä, natseja, taksikuskeja, vanhuksia, nuoriapareja lapsineen ja tietty emoja. Eli kaikenlaisia ihmisiä ja oma kokemus antoi kaikista hyvän kuvan. Juoppo kertoi aina ihmeelisen hienosti elämäntarinat, somalit piti lapset ruodussa (empä kertaakaan kuullut somalin kiroilevan ikäiselleen paskaa ja vittua hokevalle suomalaiskaverilleen), hipit pitää piknikkejään, vanhukset mutisee kaikesta ja natsit pelaa jalkapalloa muiden nuorien kanssa. Enpä koskaan nähnyt ketään hakattavan tai ahdisteltava. Eli tavallista porukkaa ihan tavallisesta kaupungin osasta. Urheiluopiston uimahalli antaa Ounasrinteelle samoin koirapuisto!

        Korkalovaara saa samat arviot, paitsi siellä on parempaa pizzaa. Ja sale on kauppana mukava. Jotenkin aina vain tuntui, että on ikäänkuin irrallaan kaupungista.

        Rantavitikka on hinnakkaampi, mutta täällä on yliopisto ja monet maksaa sen läheisyydestä itsensä kipeiksi (sanoo kirjoittaja vuokralla 200e/kk 70m opistolle :D) Myös Memos on ihana paikka jos pizzasta tykkää, samoin voi valita siwan ja K-kaupan väliltä. Maisemat mukavat, vaikka niissä kallistuisin Ounasrinteen puolelle. Täällä rantsulla on tosiaan vähän ahdasta. Silti kerrostalot mukavia, kahdessa jo täällä asunut. Ihmiset samanlailla laidata laitaan. Vaikka en ole kyllä missään nähnyt näin paljon koiraihmisiä.


        Jos kuljette töihin pyörällä kaupunkiin, niin ounasrinteeltä on suuremmat alamäet kaupunkiin, rantavitikalta ylämäki kaupunkiin ja korkalovaarasta alamäki kaupunkiin.

        Heh aika sekavaa tekstiä.


      • 40v Rovaniemellä
        Heh aika sekava kirjoitti:

        Kannattaa miettiä Ounasrinnettä, Korkalovaaraa ja Rantavitikkaa paikkoina, joissa asuu PALJON opiskelijoita. Itse olen sellainen ja kaikki nämä alueet käynyt viiden vuoden ajalla läpi.

        Ounasrinne oli todella miellyttävä, koska itse olen ilta ihmisiä ja tykkään käydä kävelyllä aika myöhäänkin, siksi tykkäsin valaistusta ladusta, joka on sopivan suojainen, ettei kaikki autoilijat omine musiikki mieltymyksineen pääse häiritsemään. Kirjasto oli jees lähellä, samoin K-kauppa ja R-kioski. Talot vanhoja ja uusia, mutta omakotitaloja tulee paljon nyt. Vähän "hienompia" näkynyt. Asukkaat suomalaisia kermaperseitä, juoppoja, opiskelijoita, somaleja, hippejä, natseja, taksikuskeja, vanhuksia, nuoriapareja lapsineen ja tietty emoja. Eli kaikenlaisia ihmisiä ja oma kokemus antoi kaikista hyvän kuvan. Juoppo kertoi aina ihmeelisen hienosti elämäntarinat, somalit piti lapset ruodussa (empä kertaakaan kuullut somalin kiroilevan ikäiselleen paskaa ja vittua hokevalle suomalaiskaverilleen), hipit pitää piknikkejään, vanhukset mutisee kaikesta ja natsit pelaa jalkapalloa muiden nuorien kanssa. Enpä koskaan nähnyt ketään hakattavan tai ahdisteltava. Eli tavallista porukkaa ihan tavallisesta kaupungin osasta. Urheiluopiston uimahalli antaa Ounasrinteelle samoin koirapuisto!

        Korkalovaara saa samat arviot, paitsi siellä on parempaa pizzaa. Ja sale on kauppana mukava. Jotenkin aina vain tuntui, että on ikäänkuin irrallaan kaupungista.

        Rantavitikka on hinnakkaampi, mutta täällä on yliopisto ja monet maksaa sen läheisyydestä itsensä kipeiksi (sanoo kirjoittaja vuokralla 200e/kk 70m opistolle :D) Myös Memos on ihana paikka jos pizzasta tykkää, samoin voi valita siwan ja K-kaupan väliltä. Maisemat mukavat, vaikka niissä kallistuisin Ounasrinteen puolelle. Täällä rantsulla on tosiaan vähän ahdasta. Silti kerrostalot mukavia, kahdessa jo täällä asunut. Ihmiset samanlailla laidata laitaan. Vaikka en ole kyllä missään nähnyt näin paljon koiraihmisiä.


        Jos kuljette töihin pyörällä kaupunkiin, niin ounasrinteeltä on suuremmat alamäet kaupunkiin, rantavitikalta ylämäki kaupunkiin ja korkalovaarasta alamäki kaupunkiin.

        Heh aika sekavaa tekstiä.

        Tervetuloa Rovaniemelle. :)
        Mutta MIHINHÄÄN kunta-asuntojen vuokra kompleksiin teidän ei kannata muuttaa. Kalliit vuokrat... naapurina mustalainen,narkki tai pakolainen.. hyvällätuurilla vain avohoidokki tai juoppo.

        Vuokraa yksityiseltä, se kannattaa.


      • emäntäs
        40v Rovaniemellä kirjoitti:

        Tervetuloa Rovaniemelle. :)
        Mutta MIHINHÄÄN kunta-asuntojen vuokra kompleksiin teidän ei kannata muuttaa. Kalliit vuokrat... naapurina mustalainen,narkki tai pakolainen.. hyvällätuurilla vain avohoidokki tai juoppo.

        Vuokraa yksityiseltä, se kannattaa.

        Onhan niitä huumehörhöjä ja juoppoja yms häiriköitä täällä rantaviirin alueellakin ja niitä vähävaraisemmille tarkoitettuja kerrostaloja... noin yleensä okt:n hinnat taas ovat päätä huimaavia, ihan minkälaisista röttelöistä vaan pitää maksaa sen 200 000 ekeä, heti vaan remppaa tekemään, huh huh sanon minä!


    • siis mitä häh??

      mitä helevettiä te rovaniemellä tekisitte? paskapaikka, täynnä sisäsiittoisia hulluja! harkitkaa muuttoa vaikka Italiaan tai Portugaliin.

      • A-luokkaa,,

        on Sinettä ja sen lähialueet. Omakotitaloja halvalla vuokralla. Ystäväperheeni asui siellä hienosti vuosikaudet halvalla vuokralla, kävivät kaupungissa työssä, kunnes muuttivat Hankoon.


      • fififi

        Kolmas kaupinginosa on parasta asuinaluetta!!!Kaupungin eliitti aluetta ja omakotitalot suuressa kysynnässä jos vain myytävänä !(Harvoin) Kävellen ja pyörällä pääsee kaupungille ja ei tarvitse ostaa kallista autoa menopelikseen..Mutuja korkalovaarassa ja ounasrinteellä!!!Kunta-asunnot aika huonossa maineessa.


      • wouwou
        fififi kirjoitti:

        Kolmas kaupinginosa on parasta asuinaluetta!!!Kaupungin eliitti aluetta ja omakotitalot suuressa kysynnässä jos vain myytävänä !(Harvoin) Kävellen ja pyörällä pääsee kaupungille ja ei tarvitse ostaa kallista autoa menopelikseen..Mutuja korkalovaarassa ja ounasrinteellä!!!Kunta-asunnot aika huonossa maineessa.

        Ihanaa omistaa omakotitalo 3.kaupunginosasta!!!!!Kaikki tyhmät tututkin/kaverit niin kateellisia kun joutuvat asumaan jossain ounasrinteen kommuuni alueella/vennivaarassa.


      • saD12
        wouwou kirjoitti:

        Ihanaa omistaa omakotitalo 3.kaupunginosasta!!!!!Kaikki tyhmät tututkin/kaverit niin kateellisia kun joutuvat asumaan jossain ounasrinteen kommuuni alueella/vennivaarassa.

        Ounasrinne on ihan hyvää omakotitaloaluetta asuipa alempana tai ylempänä rinnettä.


      • mie vaan
        saD12 kirjoitti:

        Ounasrinne on ihan hyvää omakotitaloaluetta asuipa alempana tai ylempänä rinnettä.

        Millaista aluetta Korkalovaarassa on Hillapolku?


      • ei kiitos
        mie vaan kirjoitti:

        Millaista aluetta Korkalovaarassa on Hillapolku?

        aika karseeta mutu aluetta ja juoppoja..


      • suosittelen
        fififi kirjoitti:

        Kolmas kaupinginosa on parasta asuinaluetta!!!Kaupungin eliitti aluetta ja omakotitalot suuressa kysynnässä jos vain myytävänä !(Harvoin) Kävellen ja pyörällä pääsee kaupungille ja ei tarvitse ostaa kallista autoa menopelikseen..Mutuja korkalovaarassa ja ounasrinteellä!!!Kunta-asunnot aika huonossa maineessa.

        Joo kolmonen rulettaa...mullakin vaan puolitoista km keskustaan. Puistomainen kaunis ja hiljainen kaupunginosa. Suuret ihanat ok tontit.


      • KyöstiV
        suosittelen kirjoitti:

        Joo kolmonen rulettaa...mullakin vaan puolitoista km keskustaan. Puistomainen kaunis ja hiljainen kaupunginosa. Suuret ihanat ok tontit.

        26 vuotta Korkalovaarassa (kerrostaloissa) asuneena en voi kuin kehua aluetta: halvat vuokrat, pelvelut lähellä, rauhallista, hyvät ulkoilumahdollisuudet.


      • 15v
        KyöstiV kirjoitti:

        26 vuotta Korkalovaarassa (kerrostaloissa) asuneena en voi kuin kehua aluetta: halvat vuokrat, pelvelut lähellä, rauhallista, hyvät ulkoilumahdollisuudet.

        15v aikana Rovaniemestä sen verran et itse en missään tapauksessa muuttaisi Korkalovaaraan tai Ounasrinteelle. Molemmissa asunut ja nähnyt millaista siellä on. Riippuu tietenki millaista aluetta etsii ja jos haluaa toiminnantäyteistä aluetta niin sitten korkalovaara/ounasrinne jossa kyllä lähtee autosta mankat sun muut nopeasti kävelemään et valppaana pitää olla. Rantavitikka/Saarenkylä ovat Rovaniemellä yksiä rauhallisimmista alueista mutta hintaa kyllä asunnoilla on vähän muita enemmän. Ylikylä/Saarenkylä/Ounasmetsä/viirinkangas niissäkin hyvät ja huonot puolensa.


      • 17+11
        15v kirjoitti:

        15v aikana Rovaniemestä sen verran et itse en missään tapauksessa muuttaisi Korkalovaaraan tai Ounasrinteelle. Molemmissa asunut ja nähnyt millaista siellä on. Riippuu tietenki millaista aluetta etsii ja jos haluaa toiminnantäyteistä aluetta niin sitten korkalovaara/ounasrinne jossa kyllä lähtee autosta mankat sun muut nopeasti kävelemään et valppaana pitää olla. Rantavitikka/Saarenkylä ovat Rovaniemellä yksiä rauhallisimmista alueista mutta hintaa kyllä asunnoilla on vähän muita enemmän. Ylikylä/Saarenkylä/Ounasmetsä/viirinkangas niissäkin hyvät ja huonot puolensa.

        Turhaan ne tätä Ounasrinnettä haukkuvat. Olen asunut täällä melkein kaksikymmentä vuotta. Päiväkodit, koulu, kirjasto, kauppa, kioski ym. ihan vieressä, hyvät ulkoilumahdollisuudet ja marjastuspaikat lähellä. Suosittelen :) Ongelmiahan löytyy ihan jokaisesta paikasta, itse pystyy vaikuttaan aika paljon.


      • 3 nainen
        wouwou kirjoitti:

        Ihanaa omistaa omakotitalo 3.kaupunginosasta!!!!!Kaikki tyhmät tututkin/kaverit niin kateellisia kun joutuvat asumaan jossain ounasrinteen kommuuni alueella/vennivaarassa.

        niinpä- 3 kaupunginosa on hieno alue ja loistavan lähellä kaupunkia. Nappaa rivari Etelärinteeltä, jos saat. Kaikki myynnissä olevat menee samantien. Torille kävellen 10 min, rautatieasema lähellä n. 10 min oikeastaan ihan kaupungissa.
        Jos löytäisin isomman asunnon, ostaisin mutta eipä löydy.
        Korkalovaara on myös hieno paikka. Ounasrinteelle tai Pöykkölään en lähtis kirveelläkään.


      • Oukku-EI EI
        17+11 kirjoitti:

        Turhaan ne tätä Ounasrinnettä haukkuvat. Olen asunut täällä melkein kaksikymmentä vuotta. Päiväkodit, koulu, kirjasto, kauppa, kioski ym. ihan vieressä, hyvät ulkoilumahdollisuudet ja marjastuspaikat lähellä. Suosittelen :) Ongelmiahan löytyy ihan jokaisesta paikasta, itse pystyy vaikuttaan aika paljon.

        Valitan mutta ei pysty itse vaikuttamaan. Palveluita ei ole eikä tule. Pitkä matka kaupunkiin. Tietty jos hiidät HULLUNA YÖTÄ PÄIVÄÄ, niin hiidä jos se nyt plussaksi ainoastaan lasketaan.
        Vennivaara yx, joka on todellinen pettymys. Asuntoja ts taloja pikku tonteilla JA EI MITÄÄN PALVELUJA EDES TULOSSAKAAN !!!


      • LÄNSIKANGAS RULES
        KyöstiV kirjoitti:

        26 vuotta Korkalovaarassa (kerrostaloissa) asuneena en voi kuin kehua aluetta: halvat vuokrat, pelvelut lähellä, rauhallista, hyvät ulkoilumahdollisuudet.

        NIMENOMAAN NÄIN.. ISOT TONTIT TALOILLA JA HYVÄT RIVITALOASUNNOT, hinta ja laatu paikoillaan


      • EI KIITOS
        saD12 kirjoitti:

        Ounasrinne on ihan hyvää omakotitaloaluetta asuipa alempana tai ylempänä rinnettä.

        jos arvostaa paikkaa JOSSA EI OLE PALVELUJA -kannattaa ehdottomasti muuttaa Ounasrinteelle..


    • Hiukankaan järkeä...

      Korkalovaara ja Ounasrinne on tarkoitettu vähään tyytyville jätekansalaisille. Älkää ikinä muuttako kyseisiin kaupunginosiin.

    • Ville varakas

      Mulla on iso asunto Rovakadulla ja autotallissa meleko uus bemari. Hyvin viihdyn.

    • tommy hillfinger

      Viirinkankaalla itse viihdyn 200m2 kattohuoneistossa ihan viirinkankaan ytimessä ja pihalla uus bemari, myös viihdyn

    • Iloinen ja ylpeä

      Viirinkankaalla asuukin ns. eliitti, onhan se yksi kalleimpia kaupunginosia asumisen suhteen. Vuokrat ovat kovempia kuin keskustassa, laadusta pitääkin maksaa Toki kaikki palvelutkin löytyvät, ja ihmiset ovat tosi mukavia. Ventovieraallekin jutellaan kuin vanhalle tutulle. Lähikaupassa käyntiinkin menee helposti tunti kun pitää jokaisen kanssa small talkia harrastaa. Paras mesta Rovaniemellä, ehdottomasti.

    • rantsu3

      Viirinkankaalla ei ole kerrostaloissa 200 neliön kattohuoniestoja. Eikä taida olla rovaniemellä muutenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe