Hyvät ja huonot

ostaja maksaa

Listataanpa ne liikkeet/paikat, joista on saanut hyvää/ei niin hyvää palvelua. Tarkoitus ei ole mollata ketään, vaan antaa esim. kauppiaille vinkkejä siitä, miten voisivat kehittää palvelujaan.

Hyviä kokemuksia:

- Prisman kalatiski ja puutarhamyymälä
- Graanin Alko
- Anttilan kassat
- Uusi Apteekki
- Mikkelin Kodinkonehuolto
- Eläinklinikka Kurki

Ei-niin-hyviä:

- Citymarketin palvelutiski (myyjä oli melkein vihainen)
- Sitruunapisara (myyjät ilmeettömän epäkohteliaita)
- Sokoksen kemikaalio (myyjä pahantuulinen)
- K-market Pikantti (sotkuinen ja likainen, tuotteet aina lopussa)
- Kotipizza (miesomistaja ei palveluhenkinen)
- Marimekko (tumma vanhempi myyjä todella epäkohtelias).

Kertokaa!

92

11831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rillit

      Olen pari kolme vuotta asioinut säännöllisesti Mikkelin Nissenillä ja siellä on poikkeuksetta aina ollut erittäin hyvä, ystävällinen, iloinen ja välitön palvelu. Ja tämä koskee koko henkilökuntaa! Myös Liikuntakeskus SportClubilla saa hyvää palvelua ja meininki on muutenkin hyvä :)

    • hanuriis

      Joo, ei oo tarkoitus mollata ketään (Kotipizzan miesomistaja)??? Paree kattoo ekaks ittee peiliin ennenku rupeet ketään arvostelemaan. Voiskohan omassa naamavärkissä olla vikaa jos oot huonoa palvelua saanut. Jos sulla itellä on huono päivä niin eiköhän naamas oo valmiiksi norsunvit*lla ja sellanen asenne niin miten luulet että siihen suhtaudutaan liikkeessä. Mitä se kauppias siihen voi että listaat niitä paikkoja hyviä ja huonoja täällä netissä. Se ei henkilökunnan palkkaa nosta/laske vaikka kuinka täällä valitat.

      • ostaja maksaa

        Odottelinkin jo typerää kannanottoasi. Sinullahan on tapana vain itkeä ja valittaa, koskaan et tee mitään kehittävää!

        Hmmm...sanoinko jossain kohdassa olevani täydellinen? Tuskinpa! Sitä paitsi ostajana olen ystävällinen ja kohtelias, mutta vaadin myös rahoilleni vastinetta ja hyvää asiakaspalvelua. En ole kaltaisesi tyhjän vinkuja ja v****ilija, jonka elämän ainoa tarkoitus on arvostella muiden tekemisiä. Kas, kiitostakin osaan tarvittaessa antaa!

        Henkilökunnan palkkako on ainoa motiivi, joka saa sinut antamaan palautetta? Uskomatonta, ellet ole sitten alipalkattu myyjä, jonka kykyjä työnantaja ei arvosta.

        Tiesitkö: palaute voi olla myös kehittävää. Käy vaikka joku markkinoinnin peruskurssi, niin saatat oppia jotain muutakin kuin perussuomalaisten kateutta ja panettelua!


      • Nimetön
        ostaja maksaa kirjoitti:

        Odottelinkin jo typerää kannanottoasi. Sinullahan on tapana vain itkeä ja valittaa, koskaan et tee mitään kehittävää!

        Hmmm...sanoinko jossain kohdassa olevani täydellinen? Tuskinpa! Sitä paitsi ostajana olen ystävällinen ja kohtelias, mutta vaadin myös rahoilleni vastinetta ja hyvää asiakaspalvelua. En ole kaltaisesi tyhjän vinkuja ja v****ilija, jonka elämän ainoa tarkoitus on arvostella muiden tekemisiä. Kas, kiitostakin osaan tarvittaessa antaa!

        Henkilökunnan palkkako on ainoa motiivi, joka saa sinut antamaan palautetta? Uskomatonta, ellet ole sitten alipalkattu myyjä, jonka kykyjä työnantaja ei arvosta.

        Tiesitkö: palaute voi olla myös kehittävää. Käy vaikka joku markkinoinnin peruskurssi, niin saatat oppia jotain muutakin kuin perussuomalaisten kateutta ja panettelua!

        Miten on rakentavaa palautetta se, ettei kotipizzan (mies)myyjä ole palveluhenkinen? Miten se palveluhengen vähyys sitten mitataan, ja ovatko kaikki siitä samaa mieltä? Mitään parannusehdotuksiahan sinä et maininnut. Ettei rakentava palaute vaan perustuisi yksittäiseen tapaukseen?

        Asiakaspalveluammatissa niitä asiakkaita on vilkkaimmillaan satoja päivässä, ymmärräthän ettei kaikille pysty olemaan niin aurinkoista ja positiivista. Jotkut ääritapaukset ovat niin narsistisia, että valittavat heti jollei saa odottamaansa palvelua.

        Minusta on tyhjänpäiväistä alkaa listaamaan näitä huonoja yksittäiskokemuksia (vieläpä nimimerkin takaa), koska se on pikkumaista mustamaalaamista. Samasta paikasta kuitenkin löytyy myös paljon hyvää sanottavaa, jos muiltakin kysytään. Ja kuten on mainittu, kyllä se paljon asiakkaastakin on kiinni, minkälaista palvelua liikkeessä saa.

        Käykääpä katsomassa aasiakas.net-niminen sivusto. Toivottavasti siellä on jotain myös Kotipizzan henkilökunnalta. :)


      • jemmijammi
        Nimetön kirjoitti:

        Miten on rakentavaa palautetta se, ettei kotipizzan (mies)myyjä ole palveluhenkinen? Miten se palveluhengen vähyys sitten mitataan, ja ovatko kaikki siitä samaa mieltä? Mitään parannusehdotuksiahan sinä et maininnut. Ettei rakentava palaute vaan perustuisi yksittäiseen tapaukseen?

        Asiakaspalveluammatissa niitä asiakkaita on vilkkaimmillaan satoja päivässä, ymmärräthän ettei kaikille pysty olemaan niin aurinkoista ja positiivista. Jotkut ääritapaukset ovat niin narsistisia, että valittavat heti jollei saa odottamaansa palvelua.

        Minusta on tyhjänpäiväistä alkaa listaamaan näitä huonoja yksittäiskokemuksia (vieläpä nimimerkin takaa), koska se on pikkumaista mustamaalaamista. Samasta paikasta kuitenkin löytyy myös paljon hyvää sanottavaa, jos muiltakin kysytään. Ja kuten on mainittu, kyllä se paljon asiakkaastakin on kiinni, minkälaista palvelua liikkeessä saa.

        Käykääpä katsomassa aasiakas.net-niminen sivusto. Toivottavasti siellä on jotain myös Kotipizzan henkilökunnalta. :)

        Kuinka niin asiakkaasta kiinni? Maksava asiakas on aina oikeassa. Sen joka lähtee palveluammattiin täytyy varautua siihen että on monenlaisia asiakkaita. Nyrpeä asiakaspalvelijaon huonoa mainosta työnantajalleen. Asiakas hänen palkkansa maksaa.
        Hyvää palvelua:

        -Rokkalan market
        -Peitsarin S-market
        -Itella eli Mikkelin pääposti
        -Verotoimisto
        -Carlssonin astiaosasto
        -Mannerheimintien Esso

        Huonoa:

        -Nissen
        -yksi myyjä Tokmannilla
        -H&M
        -XL-Elisa
        -Pusa
        -Info


      • Minä, nimellinen
        jemmijammi kirjoitti:

        Kuinka niin asiakkaasta kiinni? Maksava asiakas on aina oikeassa. Sen joka lähtee palveluammattiin täytyy varautua siihen että on monenlaisia asiakkaita. Nyrpeä asiakaspalvelijaon huonoa mainosta työnantajalleen. Asiakas hänen palkkansa maksaa.
        Hyvää palvelua:

        -Rokkalan market
        -Peitsarin S-market
        -Itella eli Mikkelin pääposti
        -Verotoimisto
        -Carlssonin astiaosasto
        -Mannerheimintien Esso

        Huonoa:

        -Nissen
        -yksi myyjä Tokmannilla
        -H&M
        -XL-Elisa
        -Pusa
        -Info

        Se, joka maksaa, laatii myös säännöt pelille. Asiakaspalvelija, joka ei ole palveluhenkinen, asiansa osaava ja luonnollisen ystävällinen, on pian entinen asiakaspalvelija ja yrittäjä, joka ei vaadi esim. myyjiltään ammattitaitoista käytöstä yrityksessään, on kohta entinen yrittäjä. Uusia, parempia tulijoita on varmasti!

        Vastauksia tähän ketjuun ei ole tullut paljon, mutta näistäkin vähistä muodostuu kuva muutamasta liikkeestä, joihin kannattaa piipahtaa, jos haluaa hyvää palvelua. Esim. ulkopaikkakunnilta muuttaneille tällainen tieto saattaa olla tosi tärkeää, jos he etsivät vaikkapa ruokakauppaa, jossa saa ammattitaitoista palvelua.

        Saattaa olla, että tässäkin ketjussa älähtävät ovat noita "ei-niin-hyviä"- paikoissa työskenteleviä eli "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" :)


      • eikä sovellu kaikille
        jemmijammi kirjoitti:

        Kuinka niin asiakkaasta kiinni? Maksava asiakas on aina oikeassa. Sen joka lähtee palveluammattiin täytyy varautua siihen että on monenlaisia asiakkaita. Nyrpeä asiakaspalvelijaon huonoa mainosta työnantajalleen. Asiakas hänen palkkansa maksaa.
        Hyvää palvelua:

        -Rokkalan market
        -Peitsarin S-market
        -Itella eli Mikkelin pääposti
        -Verotoimisto
        -Carlssonin astiaosasto
        -Mannerheimintien Esso

        Huonoa:

        -Nissen
        -yksi myyjä Tokmannilla
        -H&M
        -XL-Elisa
        -Pusa
        -Info

        Juuri näin. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija asennoituu työhönsä niin, että jokainen asiakas on yritykselle arvokas riippumatta siitä millainen päivä tällä on. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei myöskään koskaan näytä omaa huonoa päiväänsä asiakkaille. Parhaimmillaan hyvä asiakaspalvelu on sitä, että yritykseen tullut huonotuulinen tai ns. vaikea asiakas lähtee paikasta hyvällä mielellä vaikka sinne tullessaan oli "herne nenässä". On täysin lapsellista ja ammattitaidotonta provosoitua asiakkaan oikuttelusta. Henkilön joka ei tätä asiaa halua omaksua, tulisi valita työkseen jotakin muuta kuin asiakaspalvelutehtäviä.

        Allekirjoitan hyvän palvelun listasi ja lisäisin siihen vielä Lähemäen Siwan, ainakin siellä työskentelvä nuori poika on aina hymyilevä ja näyttää palvelevan kaikkia asiakkaita ystävällisesti. Tokmannilla olen saanut huonoa palvelua (lue: tympääntynyttä, väsähtänyttä EVVK-asennetta) useammaltakin kuin yhdeltä myyjältä. Pusa on mielestäni ns. paremman väen paikka, jossa sisääntulijat jaetaan ensin ulkoisen olemuksen perusteella niihin joita kannattaa palvella ja niihin, joita ei.

        Nissenin olit laittanut huonon palvelun puolelle ja se kyllä yllätti. Itse olen aina saanut sieltä hyvää palvelua, olen ollut asiakas jo useita vuosia. Olisikin mielenkiintoista tietää, mistä syystä et koe Nisseniä hyvän palvelun paikaksi. Mitä tapahtui?


      • Nimetön
        eikä sovellu kaikille kirjoitti:

        Juuri näin. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija asennoituu työhönsä niin, että jokainen asiakas on yritykselle arvokas riippumatta siitä millainen päivä tällä on. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei myöskään koskaan näytä omaa huonoa päiväänsä asiakkaille. Parhaimmillaan hyvä asiakaspalvelu on sitä, että yritykseen tullut huonotuulinen tai ns. vaikea asiakas lähtee paikasta hyvällä mielellä vaikka sinne tullessaan oli "herne nenässä". On täysin lapsellista ja ammattitaidotonta provosoitua asiakkaan oikuttelusta. Henkilön joka ei tätä asiaa halua omaksua, tulisi valita työkseen jotakin muuta kuin asiakaspalvelutehtäviä.

        Allekirjoitan hyvän palvelun listasi ja lisäisin siihen vielä Lähemäen Siwan, ainakin siellä työskentelvä nuori poika on aina hymyilevä ja näyttää palvelevan kaikkia asiakkaita ystävällisesti. Tokmannilla olen saanut huonoa palvelua (lue: tympääntynyttä, väsähtänyttä EVVK-asennetta) useammaltakin kuin yhdeltä myyjältä. Pusa on mielestäni ns. paremman väen paikka, jossa sisääntulijat jaetaan ensin ulkoisen olemuksen perusteella niihin joita kannattaa palvella ja niihin, joita ei.

        Nissenin olit laittanut huonon palvelun puolelle ja se kyllä yllätti. Itse olen aina saanut sieltä hyvää palvelua, olen ollut asiakas jo useita vuosia. Olisikin mielenkiintoista tietää, mistä syystä et koe Nisseniä hyvän palvelun paikaksi. Mitä tapahtui?

        Otittekohan nyt tuon sanomani vähän turhan ympäripyöreästi? Huonoa asiakaspalveluahan ei saa harjoittaa, oli asiakas minkälainen hyvänsä.

        Mutta testatkaapas: Menkää kauppaan, tervehtikää, hymyilkää. Vastatkaa myyjän kysymyksiin asiallisesti.

        Menkääpä sitten toiseen kauppaan, älkää ottako katsekontaktia älkääkä hymyilkö, tiuskaiskaa joku kysymyksentapainen ja vastatkaa joka tilanteessa joko 'hmph' tai älkää puhuko mitään.

        Siinä vaiheessa alatte ymmärtää, jos myyjä alkaa katsoa teitä vähän pidempään. ;) Asiakaspalvelussa on nimittäin kolme tyyliä; hyvä, huono ja neutraali. Neutraalia asiakaspalvelua on se, että rutiininomaisesti joka asiakkaalle hymyillään, tervehditään ja asioidaan tietyn kaavan mukaan sen enempää asiakkaaseen sitoutumatta, hyvää asiakaspalvelua on se, että asiakkaalle jutellaan asioista jotka ei kuulu juuri siihen kaupankäyntiin, ja asiakkaalle voi ehdottaa sellaisiakin vaihtoehtoja joita hän ei ole tullut etsimään, mutta vastaisen varalle ;). Myymistä ilman tunnetta, että asiakkaalle pakkomyydään. Juuri ne hiljaiset hapannaamat eivät saa yleensä missään sitä neutraalia parempaa asiakaspalvelua, kuten itse tulette huomaamaan jos vähän testailette. ;) Heille ei esitellä uusimpia uutuuksia, koska heihin ei saa kontaktia.

        Neutraalin asiakaspalvelun tunnistaa siitä, että viiden minuutin kuluttua ostotapahtumasta ei myyjä eikä asiakas enää muista olleensa toistensa kanssa tekemisissä, hyvän asiakaspalvelun muistaa vielä pitkän ajan jälkeen ja se tuo myös asiakkaan takuuvarmasti takaisin liikkeeseen.

        Edelleen muuten odotan selitystä sille, miten määrittelette hyvän ja huonon asiakaspalvelun. Listoja teette, muttei perusteluja ole näkynyt (paitsi edelliseltä).

        Itse en ole saanut Mikkelistä sellaista kohtelua, jota voisin sanoa huonoksi asiakaspalveluksi. Mistäpä minä olen tietämään, onko myyjällä joku kiireinen asia kesken ja on ystävällisesti ottanut aikaa palvellakseen minua. Toinen asia olisi jos joku kiroilisi tiskin takia ja heittelisi rahoja tms. kassapöydälle, mutta eiköhän sellaista myyjää jo muutenkin vippaa päästä. ;)


      • jemmijammi
        eikä sovellu kaikille kirjoitti:

        Juuri näin. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija asennoituu työhönsä niin, että jokainen asiakas on yritykselle arvokas riippumatta siitä millainen päivä tällä on. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei myöskään koskaan näytä omaa huonoa päiväänsä asiakkaille. Parhaimmillaan hyvä asiakaspalvelu on sitä, että yritykseen tullut huonotuulinen tai ns. vaikea asiakas lähtee paikasta hyvällä mielellä vaikka sinne tullessaan oli "herne nenässä". On täysin lapsellista ja ammattitaidotonta provosoitua asiakkaan oikuttelusta. Henkilön joka ei tätä asiaa halua omaksua, tulisi valita työkseen jotakin muuta kuin asiakaspalvelutehtäviä.

        Allekirjoitan hyvän palvelun listasi ja lisäisin siihen vielä Lähemäen Siwan, ainakin siellä työskentelvä nuori poika on aina hymyilevä ja näyttää palvelevan kaikkia asiakkaita ystävällisesti. Tokmannilla olen saanut huonoa palvelua (lue: tympääntynyttä, väsähtänyttä EVVK-asennetta) useammaltakin kuin yhdeltä myyjältä. Pusa on mielestäni ns. paremman väen paikka, jossa sisääntulijat jaetaan ensin ulkoisen olemuksen perusteella niihin joita kannattaa palvella ja niihin, joita ei.

        Nissenin olit laittanut huonon palvelun puolelle ja se kyllä yllätti. Itse olen aina saanut sieltä hyvää palvelua, olen ollut asiakas jo useita vuosia. Olisikin mielenkiintoista tietää, mistä syystä et koe Nisseniä hyvän palvelun paikaksi. Mitä tapahtui?

        Oikeastaan se ei ollut henkilökunnan vika että yli kymmenen vuoden asiakassuhteeni nisseniin katkesi. Uskon että he toimivat niillä ohjeilla jotka olivat saaneet. En kuitenkaan viitsi asioida liikkeessä jossa tunnen tulleeni huijatuksi. He suosittelivat niin painokkaasti ottamaan kaikkein kalleimman linssimallin että pienen epäröinnin jälkeen sitten valitsin sen. Lasit eivät kuitenkaan olleet hyvät, eli niitä ei voinut ollenkaan pitää koska ne aiheuttivat huimausta eikä etäisyyksiä ja korkeuseroja erottanut. Monen turhan väännön jälkeen he totesivat että se linssimalli ei käy. Piti takuuseen tehdä uudet linssit satasta halvemmalla linssiparilla. Hinnan erotusta ei kuitenkaan palautettu. Katkerimmalta tuntuu että olisin itse alunperin ottanut juuri sen halvemman linssimallin mutta myyjä vänkäsi kalliimman puolesta perustellen mm. sillä että ne sopivat paremmin valitsemiini kehyksiin. Nyt kannan rahani toiseen liikkeeseen. Perheessämme on kolme rillipäätä, eli aika paljon tulee asioitua alan liikkeissä.


      • sama se on meilläkin
        jemmijammi kirjoitti:

        Oikeastaan se ei ollut henkilökunnan vika että yli kymmenen vuoden asiakassuhteeni nisseniin katkesi. Uskon että he toimivat niillä ohjeilla jotka olivat saaneet. En kuitenkaan viitsi asioida liikkeessä jossa tunnen tulleeni huijatuksi. He suosittelivat niin painokkaasti ottamaan kaikkein kalleimman linssimallin että pienen epäröinnin jälkeen sitten valitsin sen. Lasit eivät kuitenkaan olleet hyvät, eli niitä ei voinut ollenkaan pitää koska ne aiheuttivat huimausta eikä etäisyyksiä ja korkeuseroja erottanut. Monen turhan väännön jälkeen he totesivat että se linssimalli ei käy. Piti takuuseen tehdä uudet linssit satasta halvemmalla linssiparilla. Hinnan erotusta ei kuitenkaan palautettu. Katkerimmalta tuntuu että olisin itse alunperin ottanut juuri sen halvemman linssimallin mutta myyjä vänkäsi kalliimman puolesta perustellen mm. sillä että ne sopivat paremmin valitsemiini kehyksiin. Nyt kannan rahani toiseen liikkeeseen. Perheessämme on kolme rillipäätä, eli aika paljon tulee asioitua alan liikkeissä.

        Minua ärsyttää tavattomasti se, että liikkeessä tyrkytetään heti kalleinta vaihtoehtoa. Vaikka se olisikin se paras, kai ihmisellä itsellään on oikeus päättää omista valinnoistaan?

        Ammattitaitoinen myyjä esittelee eri mahdollisuudet, suositteleekin, mutta antaa loppukädessä asiakkaan itse päättää ilman painostusta.

        Se, ettet saanut välirahan palautusta, on varmaankin juuri Nissenin yleinen käytäntö, mutta saattaa olla firmoja, jotka hyvittävät vaihdossa. Siksi kannattaa kysellä.

        Kiitos seikkaperäisestä selostuksesta. Kun ostaa kerran vuodessa kolmet silmälasit perheeseen, tietää mitä ne maksavat ja silloin pitää olla tarkka!


      • Elämää suurempaa
        eikä sovellu kaikille kirjoitti:

        Juuri näin. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija asennoituu työhönsä niin, että jokainen asiakas on yritykselle arvokas riippumatta siitä millainen päivä tällä on. Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei myöskään koskaan näytä omaa huonoa päiväänsä asiakkaille. Parhaimmillaan hyvä asiakaspalvelu on sitä, että yritykseen tullut huonotuulinen tai ns. vaikea asiakas lähtee paikasta hyvällä mielellä vaikka sinne tullessaan oli "herne nenässä". On täysin lapsellista ja ammattitaidotonta provosoitua asiakkaan oikuttelusta. Henkilön joka ei tätä asiaa halua omaksua, tulisi valita työkseen jotakin muuta kuin asiakaspalvelutehtäviä.

        Allekirjoitan hyvän palvelun listasi ja lisäisin siihen vielä Lähemäen Siwan, ainakin siellä työskentelvä nuori poika on aina hymyilevä ja näyttää palvelevan kaikkia asiakkaita ystävällisesti. Tokmannilla olen saanut huonoa palvelua (lue: tympääntynyttä, väsähtänyttä EVVK-asennetta) useammaltakin kuin yhdeltä myyjältä. Pusa on mielestäni ns. paremman väen paikka, jossa sisääntulijat jaetaan ensin ulkoisen olemuksen perusteella niihin joita kannattaa palvella ja niihin, joita ei.

        Nissenin olit laittanut huonon palvelun puolelle ja se kyllä yllätti. Itse olen aina saanut sieltä hyvää palvelua, olen ollut asiakas jo useita vuosia. Olisikin mielenkiintoista tietää, mistä syystä et koe Nisseniä hyvän palvelun paikaksi. Mitä tapahtui?

        Tärkein on se tuote. Itsepalvelumyymälässä ei myyjiä näy. Palveluammatissa olevilta vaaditaan paljon soisi liksan olevan samalla tasolla!


    • PetrusB

      Carlssonin kenkäpuoli

    • Eurolla saa

      muutama kokemus sitten minunkin puolesta
      Myönteisiä paikkoja mm:
      -Rokkalan K-kauppa
      -Liinakko
      -Emolan Siwa
      -Agrimarket
      -Anttilan kemikaalio
      -Patakatti


      Nuivia paikkoja mm:
      -Kirkkopuiston R-kioski
      -Elena
      -Pikantti
      -Musti ja Mirri,kyse vain yhdestä myyjästä

      • Avautuu

        Hyvää palvelua
        -Rk-Antenni

        Huonoa
        -


    • hpa

      Hyvät paikat:
      Kisabaari
      Vanhabankki
      Vetteri
      Mutteri
      Stoory Bubi

      Huonot paikat:
      Vaakuna (ei sisään)
      London
      Garma
      Kaleva

      • Taitaapi

        Soppa maistua vai ???


      • -1-

        eikä garma. juntti.


      • hpa
        -1- kirjoitti:

        eikä garma. juntti.

        heh. Niinpä oli. Juntit asuu maalla. Siis kehäkolmosen ulkopuolella. Eiks niin?


    • mttttu

      Todella hyvää palvelua,vaikka soppa ei maistuisikaan saa Kahvila Vaahterasta 10

    • etelestä

      Pidän mikkelin asiakaspalvelusta noin yleensä.
      Ihmiset ystävällisiä ja palvelemaan tullaan hymyssä suin melkein heti, kun ovesta astui sisään. Tuntui hiukan oudoltakin, mutta asiakas palvelu siellä päin ainakin kohdallaan.
      Täällä etelässä ei kaupan kassallakaan enää "heitä" kuule... Eikä palvelua saa kuin kysymällä.

      • raini

        Anttilan alakerrasta saa aivan törkeän huonoa palvelua. Myyjät juoruavat keskenään hyllyjen välissä ja vaikka pyytää apua niin sitä ei kyllä heru. Kassalla saattaa olla viisikin naista, mutta silti joutuu odottamaan palvelua ties kuinka pitkään vaikkei muita asiakkaita olisikaan kanssajonossa. Aika katsos menee hihitellessä ja lärpättäessä keskenään. Yläkerasta ei moittimista. Joka kerta todella ystävällistä palvelua, mutta alakerrasta en kyllä osta yhtikäs mitään, tai raahaan rojuni yläkerran kassalle.

        Toinen paha on tokmanni. Tasan yksi myyjä tervehtii asiakkaita ja muut vain pyörittelevät silmiään ja eivät osaa edes edes tervehtiä.

        Eikä pitäisi olla kyllä asiakaspalvelun törkeys itseaiheutettua. Aina olen ollut ystävällinen ja asiallinen. Samaa ei voi sanoa näistä asiakaspalvelun ammattilaisista:P Enkä muuten ole ainoa joka on huomannut tuon saman saamattomuuden anttilassa. Monet tutut eivät myöskään ole saaneet minkäänlaista palvelua vaikka kuinka olisi myyjältä apua pyytänyt.


      • on tai ainakin
        raini kirjoitti:

        Anttilan alakerrasta saa aivan törkeän huonoa palvelua. Myyjät juoruavat keskenään hyllyjen välissä ja vaikka pyytää apua niin sitä ei kyllä heru. Kassalla saattaa olla viisikin naista, mutta silti joutuu odottamaan palvelua ties kuinka pitkään vaikkei muita asiakkaita olisikaan kanssajonossa. Aika katsos menee hihitellessä ja lärpättäessä keskenään. Yläkerasta ei moittimista. Joka kerta todella ystävällistä palvelua, mutta alakerrasta en kyllä osta yhtikäs mitään, tai raahaan rojuni yläkerran kassalle.

        Toinen paha on tokmanni. Tasan yksi myyjä tervehtii asiakkaita ja muut vain pyörittelevät silmiään ja eivät osaa edes edes tervehtiä.

        Eikä pitäisi olla kyllä asiakaspalvelun törkeys itseaiheutettua. Aina olen ollut ystävällinen ja asiallinen. Samaa ei voi sanoa näistä asiakaspalvelun ammattilaisista:P Enkä muuten ole ainoa joka on huomannut tuon saman saamattomuuden anttilassa. Monet tutut eivät myöskään ole saaneet minkäänlaista palvelua vaikka kuinka olisi myyjältä apua pyytänyt.

        oli se yksi muija, jota varmaan pitäisi kutsua asiakaspalvelijaksi, mutta ei sillä käytöksellä. Pari vuotta sitten kävin lipastoa ostamassa, mutta ei hänen kanssaan voinut kauppoja tehdä. Siihen ei auttanut edes oma ystävällisyyteni. Sen jälkeen en ole uskaltautunut koko puotiin. Lieneekö mörkö vielä paikalla?


    • prismasta

      Prisman veikkauspisteen punatukkainen nainen (ilmeisesti vastaava?)palvelee todella teennäisesti ja äkäisen näköinen lähes joka kerta.

    • maksava

      todella huonoa palvelua saa citymarketin kassoilla iäkkäämmiltä kassanrouvilta!!!!!!

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Kylmää on kohtelu.


    • hyviä asiakaspalvelijoita

      hyvää palvelua ollaan aina saatu ainakin seuraavista paikoista:

      -Päämaja (koko henkilökunta)
      -Roller/ZicZac (ovella ja yläkerran tiskillä)
      -Pub Stoori (ainakin se kundi)
      -Sahara (se tumma nuori tyttö
      -Vaahtera (se mies)

      Ei-niin hyvää palvelua ollaan kohdattu:
      -Felixissä
      -Hullussa hirvessä
      -Kharma
      -Lähemäen baari
      -Kb (se iso nainen)


      Ja nämähän ovat vaan meidän kokemuksia :)

    • roopertu

      Up Up!!

      • asiaakas

        Hyvä palvelu:

        -Prisma
        -Pikkabuu
        -s-market peitsari
        -Teboil johtokatu
        -k-market rokkala
        -Sokos keskusta

        Huono palvelu (oma kokemus):

        -Expert graani (pari myyjää)
        -ei nyt muuta tule ajatukseen


      • poopuu
        asiaakas kirjoitti:

        Hyvä palvelu:

        -Prisma
        -Pikkabuu
        -s-market peitsari
        -Teboil johtokatu
        -k-market rokkala
        -Sokos keskusta

        Huono palvelu (oma kokemus):

        -Expert graani (pari myyjää)
        -ei nyt muuta tule ajatukseen

        huono palvelu tebskalla, miten helvetissä sä sinne menit, abc on SUN asema. Muista kerätä poonukset.


      • minkälainen

        ääliö käy etsimässä viestiketjun kahden vuoden takaa?


    • Zegu

      Hyvää palvelua:

      -Prisma (suurimmaksi osaksi)
      -Graanin alko
      -Lehmuskylän Siwa
      -Otavan Sale

      Huonoa palvelua:

      -Carlsonin kemikaalio-osasto (vaalea, nuorehko myyjä)
      -Citymarketin infotiskin rouva
      -Rantakylän Kukka (vaalea, iäkkäämpi nainen)
      -K-merket Roponen
      -City Sokoksen ruokaosaston myyjät

    • . . .

      Eipä ole paljon ollut palvelussa valittamista. Se on niin paljon kiinni siitä mitä itse sinnepäin heittää...Terkkuja s-ryhmän naisille...lirtti piristää joka kauppareissulla ;-)

    • -M-

      Hyvät:

      Ramin Konditoria (aina iloisia myyjiä)
      Rahulan rehu (osaava palvelu)
      Lähemäen siwa (hyvää ja asiallista palvelua)
      Taito Shop (mukava palvelu)


      Huonot:

      Expert (asiakaspalvelusta ei tietoakaan)
      S-market Peitsari (Kassalla olevat pari naista todella nuivia, hitaita, hymyä ei tule)
      Pikantti (nuivaa palvelua)
      Otonkulman Siwa
      Reporanka (en ole varma onko enää edes pystyssä koko liike, kun en siellä enää ole käynyt yhden myyjän käytöksen takia)

      • Palvelua seki

        Muistetaan että kaikkien meidän oma käytös on palvelua sekin - hyvää tai huonoa!


      • 8
        Palvelua seki kirjoitti:

        Muistetaan että kaikkien meidän oma käytös on palvelua sekin - hyvää tai huonoa!

        Ja kotipizzan omistajahan on ihan ykkönen!!!!!!!!! Todella miellyttävä ja asiakaspalveluhenkinen viimesen päälle. 10 pistettä


      • Vitsi
        8 kirjoitti:

        Ja kotipizzan omistajahan on ihan ykkönen!!!!!!!!! Todella miellyttävä ja asiakaspalveluhenkinen viimesen päälle. 10 pistettä

        Vitsi


    • Dremeli

      Pääsääntöisesti on hyviä kokemuksia mutta merkkaan tähän ne mistä on erityisen hyviä kokemuksia

      Hyviä kokemuksia:
      - Savon musiikki
      - Nissen
      - Suomalainen kirjakauppa
      - Stuntman
      - Laajalammen Siwa

      Huonoa palvelua en oo toistaseks saanu pahemmin oikeastaan mistään. Ainakaan sellasta joka ois syöpyny mieleen. Jos jotain täytyy kaivella niin entinen Kulma-Antikvariaatti. Myyjä oli äreä ja muutenkin koko firman toimi oli moraalisesti arveluttava.

      • kylkyl

        hyvää

        saksala pub
        lady lisa (suurta plussaa mutta niillä hinnoilla sietää ollakki hyvä palvelu)
        taito shop
        sex shop donna
        subway
        savon musiikki (pääsääntöisesti hyvä palvelu)
        specsavers akseli (suurin osa myyjistä, yksi on kyllä ihan p***eestä)
        nuijamiestenkadun siwa
        kahdenkauppa k-extra
        rokkalan k-market
        musta pörssi




        huonoa

        antilop (tyrkyttävät palvelua kokoajan vaikka haluaisi vain katsella)
        antikvariaatti (tyly mies)
        aseman eväsherkku (tyly mies, ei osaa edes tervehtiä saati hymyillä)
        kharma (nyrpeät naiset)
        reporanka (eivät vaikuta kovinkaan palveluhenkisiltä)
        rosso (se yksi miestarjoilija...)


    • whiterosee

      Hyvää palvelua
      - Prisma
      - Ramin Konditoria
      - Lindex
      - Tuukkalan ABC
      - Ristiinantien Shell

      Huonoa palvelua
      - Graanin Mc'Donalds (yksi naismyyjä)
      - Prismassa kaksi todella kyllästyneen näköistä kassaneitiä. Hyvä jos tervehtivät

    • Mikä huonoa/hyvää

      Helppo nakki kaikille vaan ei ole samanarvoinen asia hyvä/huono palvelu, mite siitä revit!

      • sd23

        Hyvä. Peitsarin s-market, Mc Donalts graani, Citymarket, Päämaja Huonot Frasmanni(miestarjoilija) , city sokos pukeutuminen, Prisman kassat. k-market rantakylä


    • jay-zzzzz

      hyvää - kotipizzassa varmaan parasta palvelua koko kaupungissa. aina iloista ja ystävällistä!

    • mieleen tulevat..

      hyvää:
      -seppälä
      -musta pörssi
      -chinaman
      -otso apteekki
      -elisa

      huonoa:
      -tiimari
      -graanin mcdonalds!
      -sitruunapisara
      -gigantti

      • qfgggg

        Hyvää:
        - Kotipizza Turun uudenmaankatu
        - Turussa itäharjulla mainospaino tuittinen
        - Turussa itäharjulla sisustushalli
        - Espoossa Careninan kotipalvelu/hieronta
        -Turussa Musti ja mirri kupittaa

        ------------------------------------------------------------
        Huonoa
        -TA-asunnot - turku ja helsinki - asiakaspalvelu ja kohtelu aivan ala-arvoista!
        -Raision keskustassa raision akvaario - naismyyjä aina nyrpeenä eikä tiedä hintoja ja tuotteista mitään- miesmyyjä kyllä osaa asiansa.
        -Raision kotipizza - keskustassa, nainen siellä luulee olevansa jotenkin erinomainen.
        -Ruokapaikka pk-keittiöt pansiontiellä - siellä olen syönyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla salattii oli vanhaa!


      • iskeri
        qfgggg kirjoitti:

        Hyvää:
        - Kotipizza Turun uudenmaankatu
        - Turussa itäharjulla mainospaino tuittinen
        - Turussa itäharjulla sisustushalli
        - Espoossa Careninan kotipalvelu/hieronta
        -Turussa Musti ja mirri kupittaa

        ------------------------------------------------------------
        Huonoa
        -TA-asunnot - turku ja helsinki - asiakaspalvelu ja kohtelu aivan ala-arvoista!
        -Raision keskustassa raision akvaario - naismyyjä aina nyrpeenä eikä tiedä hintoja ja tuotteista mitään- miesmyyjä kyllä osaa asiansa.
        -Raision kotipizza - keskustassa, nainen siellä luulee olevansa jotenkin erinomainen.
        -Ruokapaikka pk-keittiöt pansiontiellä - siellä olen syönyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla salattii oli vanhaa!

        70-luvulla olavin grouvissa hyvää palvelua !
        huonoa palvelua koulukadun shell
        kohtalaista palvelua martinsillan kop,pörri baari,wiklund tavaratalo,kristiina,foija,kilta
        heikohkoa.joki-baari,föri,kultainen hirvi,centrum,turun pyörä,konella.
        lisää löytyy kyllä.


      • Maijalainen
        iskeri kirjoitti:

        70-luvulla olavin grouvissa hyvää palvelua !
        huonoa palvelua koulukadun shell
        kohtalaista palvelua martinsillan kop,pörri baari,wiklund tavaratalo,kristiina,foija,kilta
        heikohkoa.joki-baari,föri,kultainen hirvi,centrum,turun pyörä,konella.
        lisää löytyy kyllä.

        Huonoa palvelua olen saanut lastenvaateliike Patakatista; Asiakkaana kysyin erästä tuotetta, vanhemman naismyyjän mukaan sellaista ei ole olemassakaan!! No, otin puhelun mummolle Tampereelle, joka toi tullessansa tuotteen, jota vailla olin. Siis juuri sen saman, jota ei tämän myyjän mielestä ole olemassakaan! Että pientä(??!) asiakkaan aliarvioimista myös!

        Toinen samassa liikkeessä tapahtunut asiakkaan aliarvioiminen samalta myyjältä: Menin syksyllä ostamaan ulkoiluasua lapselle. Myyjän mukaan syksyllä valikoimia ei juuri enää ole, koska syysvaatteet menevät jo keväällä, eli siis myyjän mukaan kaikki maailman lapset käyttävät keväällä ostettuja vaatteita myös syksyllä...
        No miksiköhän valmistajilta sitten tulee kevät-ja syysmallistot erikseen, jos niitä ei kukaan osta??

        Tästä lähtien katson ikkunasta, onko tämä kyseinen myyjä liikkeessä. Jos on, sisään ei minun tarvitse astua. Muutoin liikkeessä saa ensiarvoista palvelua.


    • +/-

      Plussaa:
      -Graani

      Miinusta:
      - Rinta-Jouppi

    • kyllästynyt....

      en oo oikeen missään saanut mikkelissä todella hyvää asiakaspalvelua. mistähän johtunee? paremman palvelun etelä-savoko? no ei todellakaan...
      todella pitkä miinus erityisesti postin asiakaspalvelulle. vois edes hymyillä tai tervehtiä asiakasta. kiitos vähän parempaa otetta työhön! ja monille muille yrityksille rahaa ja palkan tuovat juuri ne asiakkaat joita pitäisi ehkä palvella.

    • -..,-.,,.-.-.-.

      Autosähkökorjaamo Pastinen on todella hyvä paikka käydä korjauttamssa auton sähkövikoja.
      Nopea palvelu, kohteliaat miehekkäät osaajat talossa.
      Vaatimattoman näköinen korjaamo , mutta työt onnistuu.
      Suopsittelen...

      Pesonen -automaalaamo on myös todella asiallinen paikka maalauttaa, ja korjauttaa ruostevikoja autosta..

    • iippo.v

      Mikkelin Sotkassa todella huonoa palvelua, myyjät tympeitä ja eivät ollenkaan palveluhenkisiä!!!! Suomisoffalla sai sentään kunnon palvelua!!!!!

    • mirjam8

      Rahulan rehu
      Seppälä
      Carlson
      Marimekko

      - - Reporanka
      Kharma
      Valiokiinteistöt
      Pikantti
      Seppälä

    • mm. nämä tapaukset

      Miinukset:
      -anttila
      -cittarin palvelupiste
      -ahotie
      -info-kirjakauppa
      -specsavers
      -posti
      -verotoimisto

      Plussat:
      carlson
      k-kenkä
      siwat

    • Iloa ja hymyä

      Plussat :
      Marimekko
      Carlson (etenkin taloustavaraosasto)
      Suomalainen Kirjakauppa
      Alko (tuoteneuvonta, joskus ostokset saa muovikassiin pakattuna!)
      Ramin konditoria

      Miinukset - - -:
      Sitruunapisara ISO MIINUS, apeat myyjät, ei hymyä eikä asiakaspalvelun halua
      OP-Pohjola

    • Tylsän tympeää

      Hyvää palvelua saa:
      - Otso-apteekki
      - Carlson
      - Citymarketin lihatiski

      Tympeää palvelua tarjoaa:
      - Sitruunapisara (miten kaikki ovat kyllästyneitä työhönsä?)
      - posti

      • Leppä

        Hyvää palvelua:
        K-Rauta (pienin varauksin)
        K-market Rokkala
        Nissen
        Ahotie
        Graanin Apteekki

        Huonoa:
        Rahulan Rehu
        Sonera piste
        Ensi neuvo


      • lemmikkitär
        Leppä kirjoitti:

        Hyvää palvelua:
        K-Rauta (pienin varauksin)
        K-market Rokkala
        Nissen
        Ahotie
        Graanin Apteekki

        Huonoa:
        Rahulan Rehu
        Sonera piste
        Ensi neuvo

        Rahulan Rehussa ei ole huonoa palvelua...on ollut itselläsi varsin huono päivä?


    • Kyyhkylä

      Harmi että Anttila lopetti. Aina hyvä palvelu oli. Ylipäätänsä K-ryhmään olen tyytyväinen palvelun ja valikoimien suhteen. Saako kaupungista enää mistään muuten cd -levyjä?

    • kuio

      Myyjällä pitää on hyvä kuuntelutaito ja keskittyminen asiakkaan tarpeeseen. Ku ne huolet voisiki jättää siihen ulko-oen taakse, valitettavasi se ei aina onnistu.
      Jokinen myyjä voisi ajatella itse, miksi tekee tätä työtä. Jos se tuntuu ikvältä, on syytä miettiä alanvaihtoa. Toisaalta pitää myös ymmärtää, että niitä työpaikkoja i ole noin vain saatavilla, joten pitäisi myös hyväksyä ja ilta tästä mahdollisuudesta, että on se työpaikka ja tehdä työnsä ilolla. Toki tiedän, että työnantajat ovat aina vaatimassa lisää ja lisää, joten työntekijä on tavallaan puun ja kuoren välissää, kun asiakkaat saattavat olla melko vaikeitakin, joten kaikille viesti, että voi olla hienotunteinen vaikka kaikki ei menekään ihan omien ajatusten mukaan.

      Myyjää ei tarvitse halveksia ja moittia, sillä hän tekee työtä, jonka työnantaja on hänelle määrännyt.
      Olen kerran erään aika vastuullisessa asemassa olevan henkilön sanoman, että ei hänkään kaikkea sitä mitä joutuu tekemään, henkilökohtaisesti ajattele samoin, mutta täytyy toimia firman antamien ohjeiden mukaan.

      Annetaan arvo työntekijöille ja ei nöyryytetä heitä, silloin uskon heidän jaksavan palvella iloisemmin.

    • kisumimmi

      Hyvät: Prisma, Eläinklinikka Kurki, Musti ja Mirri, Click Shoes, Carlsonin ja Sokoksen kempparit, Lindex, H&M. Huonot: Instru

    • Tiedän_henkilön

      Kotipizzan miesomistaja on ollut mulle aina mukava ja tervehtii töiden ulkopuolella tavattaessa :)

      P.S. enkä ole vakioasiakas

      • niiinonko

        Onko hyvä asiakaspalvelu ikinä hyvää jos se kohdistuu vain osaan asiakkaista? Olettaen että asiakas käyttäytyy perusasiallisesti?


    • ässätkotiin

      Huonoa, Vaakunan uudidtuneessa ruokaravintolassa, laadukas ei ollut kuin lasku.

    • liketys

      oikei hyvänä päevänä kaek hyviä ja huonona huonoja.
      suattaapi tuota ollakkii tai olla olemattannii
      riippue näkövinkkelistä, kuulopuhheista ja ominaistuoksusta.
      olkooppa mikä hyväjää mutta muistakkee irvistellä.

    • klsd

      Pahoilla mielin lähdin Kodinkoneliike Bokista Porrassalmenkadulla, pois. Asiakkaalle huutaminen aiheetta eikä ota pahoitellakseen ollenkaan asioita jotka aiheuttivat uuden käynnin liikkeessä. Eli reklamaation. Joku mättää heillä pahemman kerran, tietävät minua viisaammat kertoa kun asiaa ihmettelin. Yritys on uusi ja asiakkaisiin olisi saatava hyvät suhteet, sillä hyvä kello kauas kuuluu, paha vieläkin kauemmas. Sain sitten työn maksutta ja ilmoituksen ettei kuittia tule. Eipä ole tarviskaan, menen toiseen liikkeeseen tarvittaessa.

    • Anonyymi

      Ei oo oikein hyvää palvelua missään. Tämä johtuu aika pitkälle minun vaatimustasosta, mikä on hyvin korkea.

      Otetaan esimerkkejä.
      Menin Graanin kauppakeskukseen, ja ei ovella ollut henkilökuntaa tervetulleeksi toivottamassa kumaltakaan kaupalta. Se jo sai mieleni pahaksi.
      Lähdin sitten ovelta vasemmalle, kohti CM:ää. Ja pettymyshän siellä odotti, ei näkynyt kauppias Miettistä portilla tervehtimässä. Kertoo kauppiaan asenteesta paljon, jos ei ole asiakkaille aikaa. Miettinen on kait niin ylhäältä syötetty kapitalisti, että on tuollaoseen varaa.
      Petyin samaten CM:n tarjontaan, ei näkynyt ilmaisia kahveja missään, eikä pullaakaan.

      Närkästyin ja siirryin Wanhan kunnon osuuskaupan tiloihin, missä kaikki on yhteistä. Yllätyin ettei yksikään osatopäällikkö ollut portilla tervehtimässä tällaista vanhan ajan sosialistia.
      Tähänkö on Wanha kunnon osuuskauppa mennyt, rahan perässä juoksijaksi, joka sitouttaa osastopäällikötkin työn tekoon.
      Mutta ei kun peremmälle Prismaan, ja etsimään ilmaisen kahvin tarjoiluareenaa. Neljä kertaa kierrettyäni kaupan ympäriämpäri olin varma että nyt on kovat ajat, kun osuuskaupallakaan ei ole varaa tarjota ilmaisia kahveja työnsankareille.

      Ja mitä kummaa, minähän näin peräti outoja juttuja, suorastaan painajaisia. Osuuskauppa käyttää ilmaista lapsityövoimaa, ja on naamioinut sen TET-harjoitteluksi.
      Osuuskauppa on vanhaan kunnon natsihenkeen valjastanut hyllyvälikköön yhden vakituisen vai vihkaa valvomaan että nämä lapsipolot varmasti täyttävät tehtävänsä täyttäessään hyllyjä.
      Tälle kyseiselle Prismalle tuleva taloudellinen hyöty vuositasolla liikkuu muutamassa sadassatuhannessa, jos vastaavat työt tehtäisiin palkoollisilla.

      En käy enää kummassakaan, vaan alan nälkälakkoon, ainakin valoisan ajaksi, kuten tämä pariskunta joka lakkoili vakuutusyhtiötä vastaan.

    • Anonyymi

      Isot kiitokset iHelp.fi - Mikkel! Hinta Iphone SE akun vaihdolle 39€ joka on törkeen halpa. Puhelin pelaa taas kun junan vessa. Kiitokset. Suosittelen!

    • Anonyymi

      Erityisen hyvää palvelua ja kohteliaat työntekiät Ravintola Fenix Laajalampi! Lisäks hyvät sapuskat!

      • Anonyymi

        Jaa. Kerran tilasin ruokaa ja safkat toi vitun yrmeän oloinen mulkku. Oli ikäänkuin vihainen tilaamisesta. En tilaa toiste vaikka ruoka sinänsä oli ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Kerran tilasin ruokaa ja safkat toi vitun yrmeän oloinen mulkku. Oli ikäänkuin vihainen tilaamisesta. En tilaa toiste vaikka ruoka sinänsä oli ok.

        Tosin foodorasta kun tilaa niin en tiedä onks se itse ravintolan työntekijä kuka ne tuo


    • Anonyymi

      Hyvää palvelua :
      -Kookenkä
      -Sale Savisilta
      -Nissen
      -H&M

      Huonoa palvelua:
      -Sokos Emotion
      -Suomalainen kirjakauppa
      -K-Supermarket Rokkala
      -Ensimmäinen apteekki

      • Anonyymi

        Huonoa palvelua Tokmanni, jos sitä ees palveluksi voi kutsua. Myyjät ei tunnu olevan oikein perillä mistään ja asiakaspalvelusta eivät ole kuulleetkaan, sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoa palvelua Tokmanni, jos sitä ees palveluksi voi kutsua. Myyjät ei tunnu olevan oikein perillä mistään ja asiakaspalvelusta eivät ole kuulleetkaan, sääli.

        Eiks Tokmanniin mennä halpojen hintojen eikä ihanan asiakaspalvelun takia. Huhhuh.


    • Anonyymi

      Tuskun sale

    • Anonyymi

      Mutteribaari😊

    • Anonyymi

      Ekotori

      • Anonyymi

        Plussaa vai miinusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plussaa vai miinusta

        sekä että ja ei kumpikaan samanaikaisesti mutta myös erikseen.


    • Anonyymi

      Mikkelin Citymarketista saa nykyään torstaisin ja perjantaisin HUIPPUHYVÄÄ savukassleria palvelutiskin grillistä! Suussa sulavaa kotimaista lihaa SUOSITTELEN !

    • Anonyymi

      Ykkösluokan palvelua tarjoaa Hankkija Mikkeli. Riittävästi paikalla henkilökuntaa , raskaat ostokset kannetaan autoon, toimitetaan hyvää päivänjatkoa ym. Kasvit priimalaatua ym ym.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittanee HYVÄ PALVELU? EI NIIN HYVÄ PALVELU. Osaisko itse palvella asiakkaita juuri sopivalla tavalla? Osaisko ETSIÄ verbaalisesti juuri sopivat sanat, entä fyysinen olemus, kelpaisko se asiakkaalle. Joillekin tuo asiakaspalvelu on hyvnkin luontevatilanne. Asiakaskin tuo tilanteeseen, viestin itsestään. Syy ei aina ole asiakastapalvelevassa henkilössä.

    • Anonyymi

      Pulla-Ulla on ihan hirvee.

    • Anonyymi

      Gradunkin pohdinta osio vaatii laaja - alaista näkemystä tutkitusta asiasta. Vai pääseekö läpi, niin, et etsii kirjoista lauseita, joita kirjoittelee pohdinta osioon.

      • Anonyymi

        Pääsee pääsee, imet vähän proffan kullia vielä siihen päälle niin todennäköisyydet kasvaa. Gradun voi myös kopioida.


    • Anonyymi

      Rehellisten ihmisten elämään ei kuulu minkäänlainen kieroilu.

      • Anonyymi

        Sinäpä et olekaan "rehellinen" niinkuin ei yksikään ihminen.


    • Anonyymi

      Silloin kun ihminen (kuka tahansa) itse tietää onko rehellinen, tuntee itsensä, ja on sinut itsensä kanssa, on hyvä olla. Toisten mielipiteet jäävät omaan arvonsa.

      • Anonyymi

        Välttämättä kyse ei ole mielipiteistä, vaan voi olla myös faktoista.


      • Anonyymi

        Tähän vois kirjootella laajemminkin asiaa juurikin ihmisen moraalista, yms. Ja vieläpä faktaa. Mutta toisen kerran kun on aikaa.


    • Anonyymi

      Alkossa nykyään hyvä palvelu. Ennen lensi aina pihalle, jos ei pystynyt sanomaan " sorbus" tarpeeksi selkeästi

    • Anonyymi

      Moto-Pajalta olen aina saanut asiantuntevaa ja osaavaa palvelua ja kysyttäessä asiat on selitetty selvästi ja ymmärettävästi.

    • Anonyymi

      Tuskun ja Nuijamiehen Salessa on ystävälliset myyjät.

    • Anonyymi

      Hyvää palvelua :
      - Rantakylän st-1 huoltoasema
      - Stellan ruokakauppa
      - Stellan Alko ja apteekki
      - kirjasto

      Huonoa palvelua:
      - Rantakylän S-market
      - Stellan kampaamo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2386
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2085
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      100
      1805
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      175
      1203
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      117
      1048
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1036
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1033
    Aihe