ATK-liikkeet

Vastikään muuttanut

Löytyykö Rovaniemeltä hyvin varustettuja ja hintatasoltaan kohtuullisia ATK-liikkeitä? Kokeilin muutamaa yrityshakua netissä, mutta löysin lähinnä huoltopalveluita. Haussa olisi lähinnä ns. ATK-sekatavaraliike komponenttien, johtojen yms tarvikkeiden ostoa varten.

Kiitokset etukäteen!

14

3686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastelija II

      Tarvitsen mm. ic-palikoita, löytyykö????

    • defbgtrnjyuki

      Varastotiellä on tietokoneiden vastaanottopiste josta löytyy kaikkea käyttökelpoista pilkkahintaan.

      • Vastikään muuttanut

        Käytetty tai uusi - samapa tuo, kunhan toimii.. riippuu tietty osasta ja sen eliniästä. Osaatko neuvoa tämän paikan sijantia tarkemmin, firman nimeä, aukioloaikoja tms?


      • jtkrfvi7
        Vastikään muuttanut kirjoitti:

        Käytetty tai uusi - samapa tuo, kunhan toimii.. riippuu tietty osasta ja sen eliniästä. Osaatko neuvoa tämän paikan sijantia tarkemmin, firman nimeä, aukioloaikoja tms?

        Varastotiellähän se sijaitsee. Kai se on jonkinlainen kierrätyskeskus. Siellä päädyssä on ATK vastaanotto. Itse olen sieltä aina ostanut näytöt ja muistikammat esimerkiksi.


      • Jokke
        Vastikään muuttanut kirjoitti:

        Käytetty tai uusi - samapa tuo, kunhan toimii.. riippuu tietty osasta ja sen eliniästä. Osaatko neuvoa tämän paikan sijantia tarkemmin, firman nimeä, aukioloaikoja tms?

        Joo, sen paikan nimi on EKOCENTER
        ja sijaitsee AITTATIELLÄ

        Ja voin kertoa että P III on sitä uusinta mitä sieltä saa, toki joskus saattaa tulla P4:sia mutta pääsääntöisesti ATK-rompe on mennyttä mallia, joskus olen sieltä muisteja kyselly ja tarjonta on ollu yksipuolista (sdram), näytönohjaimia on ollu 32-64MB ,jne... myymälän puolella on kasattuja koneita,(ne kaikki p4:set) ja hinnat on niissä minusta melko korkeat...

        Ennen siellä atk-puolella säästettiin kaikki rahan arvoinen, kuten verkkolaitteet, jakajat, kaapelit, modeemit,
        pajan puolella kodinkonekorjaaja korjasi pesukoneita,mankeleita jne... mutta hlökuntavaihdoksen myötä kaikki tuollainen hyvä toiminta lakkautettiin... ja ei voi muuta kun ihmetellä että miksi???


    • öldskääädg

      Etsi googlesta seuraavia kauppoja:
      LOS Oy ja Desgraf.

      • Vastikään muuttanut

        Tuo Desgraf näytti jotenkin huvittavalta huiman tuotevalikoimansa kanssa.. heh heh.

        LOS Oy:llä ei ole sivuillaan myöskään paljon itse tuotevalikoimatarjontaa - vain muutama hassu konepaketti esittelyineen.

        Onko totta ettei koko kaupungissa ole ainuttakaan kunnollista liikettä?


      • sielä
        Vastikään muuttanut kirjoitti:

        Tuo Desgraf näytti jotenkin huvittavalta huiman tuotevalikoimansa kanssa.. heh heh.

        LOS Oy:llä ei ole sivuillaan myöskään paljon itse tuotevalikoimatarjontaa - vain muutama hassu konepaketti esittelyineen.

        Onko totta ettei koko kaupungissa ole ainuttakaan kunnollista liikettä?

        prisman lähellä se yks atk-liike, onkohan se lapin atk-huolto vai rovaniemen atk-huolto. siinä entisen eurosparin ja alkon talossa. käväseppä sielä.


      • äsköseen
        sielä kirjoitti:

        prisman lähellä se yks atk-liike, onkohan se lapin atk-huolto vai rovaniemen atk-huolto. siinä entisen eurosparin ja alkon talossa. käväseppä sielä.

        ei sielä siis pelkkää huoltopalvelua tehä, vaan ihan myyään tuoretta tavaraa. ite ostin sieltä uuen koneen


      • GuGuGuGU
        Vastikään muuttanut kirjoitti:

        Tuo Desgraf näytti jotenkin huvittavalta huiman tuotevalikoimansa kanssa.. heh heh.

        LOS Oy:llä ei ole sivuillaan myöskään paljon itse tuotevalikoimatarjontaa - vain muutama hassu konepaketti esittelyineen.

        Onko totta ettei koko kaupungissa ole ainuttakaan kunnollista liikettä?

        Niin kyllä nuo Los, Desgraf ja atk-huolto sulle todennäkösesti hankkivat tarvimas tuotteet vaikkei niillä varastoissa oliskaan. Täällähän ei mitään isoja varastoja kannata edes pitää. Toisaalta voithan tilata niitä palikoita nettikaupoistakin mutta paikallisesti hankittuna viallisten palautukset on helpompia.


    • kemiläistynyt rakentelija

      Tuota, eikös todellakaan ole tietoa...

      No, omat jo muutaman vuoden vanhat kokemukset ovat, että siinä eteläpäässä Liitelin vieressä on Lapin toimistotarvike vai mikä se on, niillä on ainakin yleensä tietotaitoa hankkia osa kuin osa, tosin hinnat aika kovat, kuten Lapin systemallakin, joka on taas valmista kamaa yrityksille myyvä firma, systemassa pitää olla melkein puku päällä ennenkuin sinne viitti mennä, liekö muuttunut käytäntö...

      Täällä Kemi-tornio-alueella on hyvä firma tämä lapin ATK-huolto, eikö sillä ole siellä rovaniemen keskustassa liike, en tosin tiiä mikä on liikkeen varustelu siellä, täällä ne rakentavat vaikka koko koneen osista ja osaavat myydä juuri sopivat osat, niillä on myös "päivän hinnat", ei mitään 3 kk vanhoja hintoja, minä mm tilasin bulldogista muistia lisää, pah, ATK-huollossa olisi ollut 15€ halvempaa, osia haluavan toivepaikka.

      Näin muistelen. Mie käytän myös Meri-Lapin systemaa, joka on Oulun systeman sivuliike täällä kemissä. Niillä ei kaikilla myyjillä tietotaito riitä osa-keskusteluun, mutta tavaran varmasti saa, tosin tukkurin esittämään ovh-hintaan, eli aika kalliilla, joskus on halvempaa hakea oulusta osa.

      • -sijainti tieto-

        Lapin ATK-huolto on tosiaan nykyisin siinä Teollisuustiellä Prisman vieressä ent.EuroSpar:n talossa, enne sijaitsi kyllä keskustassa.


    • atk aina kunnos

      Riippuu mitä tarvii ja mitä on rakentamas,yleisin myytävä on ROISSA ...EI´OOTA,onneksi se ei maksa mitään muuta kuin hermot menee.
      Perustarvikkeita löytyy ihan alan liikkeistä,mutta hiukan vaativampaa ja hinnakkaampaa kannattaa tilata netin kautta.
      Menee vaikka ostamaan tarjous kamaa ni,myyjät sanoo vain....EI OLE...tilataanko...jne..siihen kannattaa totutella .Olen asun 15v Roissa ja ko.asia oli eka mikä pisti oikein kunnolla korvaan !!!!

    • bisnesss

      Kyllä täältä perusosat saa nopeasti, kaapelit ym. Mutta jos rakentelet jotain omaa, tarvit vaikka tietyn tyyppistä diodia, on se tilattava.

      Rovaniemi on liian pieni paikka, jotta kenelläkään on spesiaali-osia varaa pitää varastossa, joita kysyy 2 tyyppiä kuukaudessa. Kyllä tuotteen on oltava massakamaa, siis market-mikroihin sopivia, jotta ne tuottavat. Minä en ole market-mikro-tasoiseen laitteeseen rahojani tuhlannut vuosiin. Halvin valis kone, jonka olen euro-aikana ostanut, maksoi 2100€. Tavallisen kansan peruskäyttön riittää periaatteessa se 699€- massakone, jonka saa vaikka prismasta. Pelimiehet tarvitsevat jo tonnin laitteen ja me muut tilaamme koneet etelästä, niin se vain on.

      Työpaikalleni sain uuden koneen maaliskuussa, hinta ilman softia ja näyttöjä 3800€. Välillä naurattaa kun joku kehuu tonnin moniytimistä herzi-ihmettään. No, jos käy kehujan tarpeisiin, mikä siinä. Mutta kyllä ero on kyllä kuin GTI-autolla ja formulalla. Mun tarvisemat softat eivät pyörähdä edes core2Duolla 4Gt muistilla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe