tietäiskö kukaan

rintakoru

Perintönä tullut rintakoru;
Hopeinen kukkakehys, jonka keskellä n. 1cmx2cm soikea spektroliitti, jota kehystää siis 10 pientä hopekukkaa. Takana 5 erilaista merkkiä sekä J.L. FINLAND. Merkit on melko pieniä, mutta yritetään;1.s pieni ruudukko, 2.s "sydänkruunu", 3.s 830 joskaan en ole ihan varma numeroista, 4.s "ei saa mitään selvää", 5.s E8.
Koru lienee hankittu -50-60luvulla.
Osaisiko joku jotain kertoa korusta tai sepästä tms.

4

613

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolotyi

Tässä järjestyksessä:
      JL=valmistajan nimileima: tuossa alla Tukesin rekisteristä löytyvät vaihtoehdot haulla "JL"
      JL Kelloliike Juhani Lankinen Ky Loimaa 1998-
      JL KV Kulta Oy Jyväskylän mlk 1988-1989
      JL Launiainen J Helsinki 1929-1982
      vuosiluvut ilmaisevat nimileman voimassaolon

1. ???

2. sydänkruunu=tarkastusleima

3. 830 neliön sisällä=pitoisuusleima, korun seoksessa on 830 o/oo hopeaa

4. epäselvä leima voi olla esim. paikkakuntaleima

5. E8=vuosileima, koru on valmistettu (tai maahantuotu) v. 1982.

Jalometallituotteista saa tietoa www.tukes.fi, linkki jalometalliesitteeseen

http://www.tukes.fi/Tiedostot/jalometallituotteet/esitteet_ja_oppaat/jalometallituotteet.pdf .

PS. Järjestysluvut merkitään kirjoittamalla numero ja piste perään esim. "viides"="5.".

• selvinneekin...

Linkkistä ei juuri apua nyt ollut, mutta koskapa muitakin koruja on aika läjä, tarkoitus on jossain vaiheessa mennä neuvottelemaan muutaman korun uudelleenmuokkauksesta. Samantien tämäkin sitten selvinnee. Jotain olisi mukava säilyttää ihan muistona, mutta koska korut ovat kaikki liian suuria, ja osa todella "mauttomia", harmittaa niitä seisottaa käyttämättöminä korulippaassakin. Jokusen äidin vanhan korun muokanneena tiedän käsityön kuitenkin olevan melko arvokasta, joten kerätään hetki "hilloa kasaan"...
        Kiitos vastauksestasi!
        (*reps*, olinkohan ihan vesiselvä järjestyslukuja kirjottaessa..?)

• juttu....
        selvinneekin... kirjoitti:

Linkkistä ei juuri apua nyt ollut, mutta koskapa muitakin koruja on aika läjä, tarkoitus on jossain vaiheessa mennä neuvottelemaan muutaman korun uudelleenmuokkauksesta. Samantien tämäkin sitten selvinnee. Jotain olisi mukava säilyttää ihan muistona, mutta koska korut ovat kaikki liian suuria, ja osa todella "mauttomia", harmittaa niitä seisottaa käyttämättöminä korulippaassakin. Jokusen äidin vanhan korun muokanneena tiedän käsityön kuitenkin olevan melko arvokasta, joten kerätään hetki "hilloa kasaan"...
        Kiitos vastauksestasi!
        (*reps*, olinkohan ihan vesiselvä järjestyslukuja kirjottaessa..?)

Kun tunnut olevan asioista perillä, osaisitko jopa suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, johon koruja veisin näytille mahdollista muokkausta/arviointia ajatellen? GL-Korun nettisivut tuntuivat lupaavilta. Töölössä AU3 liikkeessä olen yhden vanhan sormuksen muokkauttanut, lopputulos oli kaunis, mutta mestari ei kaikenkaikkiaan tuntunut kovin innostuneelta tällaisiin töihin. Suosituksia otetaan kiitollisena vastaan.

• kolotyi
        juttu.... kirjoitti:

Kun tunnut olevan asioista perillä, osaisitko jopa suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, johon koruja veisin näytille mahdollista muokkausta/arviointia ajatellen? GL-Korun nettisivut tuntuivat lupaavilta. Töölössä AU3 liikkeessä olen yhden vanhan sormuksen muokkauttanut, lopputulos oli kaunis, mutta mestari ei kaikenkaikkiaan tuntunut kovin innostuneelta tällaisiin töihin. Suosituksia otetaan kiitollisena vastaan.

...en ole perillä, minulle korut ovat vielä kelvanneet sellaisenaan. Muutama vanha sormus on luvassa, saa sitten nähdä mitä niillä/niille tekee...

Ei kai siinä muu sulla auta kuin korut kainaloon ja liikkeeseen. Oletko ajatellut oppilaitoksia eli oppilastyönä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe