Peitsarin kaupan piha

Sivusta seurannut

Ilmeisesti Peitsarin S-marketin pihasta on tullut ala-aste ikäisten lasten temmellyskenttä. Aikaisemmin häiriötä aiheutti mopopojat nyt ala-asteikäiset lapset, jotka kikkailevat polkupyörillään keskellä tietä ja parkkipaikkaa. Kielenkäyttö on vallan karmeaa ja tupakka savuttaa. Noin tokaluokkalaisen näköiset juovat kaupan "limu"-siideriä ja esittävät humalaista.

Eivätkö vanhemmat yhtään katso näiden perään vai ovatko ne kotona siinä kunnossa, että eivät voi edes itsestään huolehtia, lapsista sitten puhumattakaan?

14

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sä odotit?

      Sehän on Peitsari!

      • Sivusta seurannut

        Ei kaikki Peitsarissa asuvat ole laitapuolen kulkijoita, juoppoja ja muita samaan kategoriaa sopivia eläjiä. Kyllä meitä työssäkäyviä ja hyvin koulutettuja raittiita ihmisiäkin on alueelle eksynyt. Kaupungin vuokratalojen läheisyys varmasti vaikuttaa kaupan alueen rauhattomuuteen.


      • asukas kadun toiselta puolelta
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Ei kaikki Peitsarissa asuvat ole laitapuolen kulkijoita, juoppoja ja muita samaan kategoriaa sopivia eläjiä. Kyllä meitä työssäkäyviä ja hyvin koulutettuja raittiita ihmisiäkin on alueelle eksynyt. Kaupungin vuokratalojen läheisyys varmasti vaikuttaa kaupan alueen rauhattomuuteen.

        kaupungin vuokra-asuntojen läheisyys laskee jopa asuntoje hintaa. Valitettavasti!


    • merkille pistänyt

      Olen usein ihmetellyt samaa, miltei joka kerta automaatilla käydessäni on siihen ärrän eteen parkkeerannut lauma lapsia mopoineen, yrittävät näyttää niin kovilta jätkiltä poseeratessaan R-Kioskin edessä. ;)

      Peitsarissa asuvat on muuten normaaleja, mutta ne kaupungin vuokratalot on kyllä ihan luku sinänsä.

      • seijairmelianneli

        ei mielestäsi voi asua "normaalia" väkeä, kun ovat "luku sinänsä"? itsekin olen koko ikäni asunut peitsarissa, hieman katuja vaihdellen, ja todennut: kaikki peitsarilaiset ovat samanlaisia, kaikki samanarvoisia ihmisiä. ehkä eri koulutuksella, eri työllä, eri palkkatasolla, eri ihonvärillä, eri elämänkokemuksella varustettuja, mutta yhtä arvokkaita kaikki. on väärin yleistää jonkin yksittäisen juopporemmin takia kaikki peitsarin vuokralla asuvat henkilöt samaan muottiin. kaikissa vuokra-asunnoissa löytyy joku joka aiheuttaa häiriötä, mutta viereisessä asunnossa sitä saattaa kuunnella vaikka ylilääkäri. fakta homma.


      • alkuasukas

        Eihän tuo nyt mikään ihme ole! Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni muutaman kymmentä vuotta sitten peitsarissa vuokrataloissa, alue oli ihan uusi ainakin vuokratalojen suhteen ja siihen aikaan melkeimpä kokonaan lapsiperheitä täynnä ja todella vähän juoppoja yms. mutta jo silloin kokoonnuttiin kaupan ympäristöön ja pikemminkin R-kioskin edustalle. Kauppa on alueen keskus ja sinnehän ne nuoret pesii...näin tekevät myös esim. tuppuralassa ja monessa muussakin lähiössä jossa ei ole nuorille tiloja. Tuppuralassa tosin on mutta taitaa käviät jakautua kahtia eli toiset nuokulla ja toiset kioskilla. Ennen kokoonnuttiin myös torin parkkiin ja perjantai oli ns. nuorempien päivä ja lauantai sitten vähän vanhempien. Eli siis aina on kokoonnuttu ja tullaan kokoontumaan. Onhan se kamalaa katsottavaa jos tupakat savuaavat lasten suussa mutta sille ei oikeastaan voi mitään jos ei vanhemmat huolehdi asiasta eikä aina siinä onnistu vaikka yrittäävätkin. Ei ongelma ole alueesta kiinni, se on vaan aina pakko yrittää mustamaalata joku paikka. Nää kovat jätkät on kioskilla seisoneet jo vuosikymmenien ajan ei ole mikään uusi asia!


      • kotirauhaa ei ole
        seijairmelianneli kirjoitti:

        ei mielestäsi voi asua "normaalia" väkeä, kun ovat "luku sinänsä"? itsekin olen koko ikäni asunut peitsarissa, hieman katuja vaihdellen, ja todennut: kaikki peitsarilaiset ovat samanlaisia, kaikki samanarvoisia ihmisiä. ehkä eri koulutuksella, eri työllä, eri palkkatasolla, eri ihonvärillä, eri elämänkokemuksella varustettuja, mutta yhtä arvokkaita kaikki. on väärin yleistää jonkin yksittäisen juopporemmin takia kaikki peitsarin vuokralla asuvat henkilöt samaan muottiin. kaikissa vuokra-asunnoissa löytyy joku joka aiheuttaa häiriötä, mutta viereisessä asunnossa sitä saattaa kuunnella vaikka ylilääkäri. fakta homma.

        köyhää väkeä.
        Kaupunki laittaa kaikki mielenterveyskuntoutujat
        kaupungin vuokrasuntoihin oppimaan elämää, niin silloin on oltava kättäpidempää aina mukana kun liikkuu alueella.


    • elliivo

      Siinä kaupan nurkalla näyttää tänä kesänä tapahtuneen sukupolvenvaihdos :)
      Ihan pikkuskidit ovat alkaneet päivystää siinä ja leikkiä "isoa".
      Mielummin siinä kaupalla kuin minun terassin edessä huutamassa.
      Kyllä niitä on saanutkin ajella vähän kauemmas.
      Kummallista sakkia kun mitään asiaa ei voi toimittaa puhumalla vaan pitää koko ajan huutaa kurkku suorana.
      Kesällä ei kuullut edes omaa ääntään kotonaan jos piti terassin ovea auki.
      Pentujen tupakointi on kyllä ihan yksinomaan vanhempien tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä.
      Kummallinen ajatus että omat vanhemmat eivät voi mitään alaikäisille pennuille joilla ei ole omia tuloja.

      • Sivusta seurannut

        Eli ihmettelen itse juuri näitä LAPSIA, eka- tokaluokkalaisia, jotka päivittäin pyörii tuntikaupalla kaupan luona. Leikkiminen ei rajoitu vain pihaan ja tielle vaan "hippaa" ollaan myös kaupan sisällä ja sinkoillaan sinne tänne. Käytöstavoista ei ole tietoakaan. Ei olisi omassa lapsuudessa tullut kuuloonkaan tuommoinen käytös. (Kuulostaa vanhan akan valitukselta, vaikkakin ikää on vajaa 30 V. :D)

        Vastuu kasvatuksesta on vanhemmilla, mutta jossain on menty metsään ja pahasti.


      • Sivusta seurannut kirjoitti:

        Eli ihmettelen itse juuri näitä LAPSIA, eka- tokaluokkalaisia, jotka päivittäin pyörii tuntikaupalla kaupan luona. Leikkiminen ei rajoitu vain pihaan ja tielle vaan "hippaa" ollaan myös kaupan sisällä ja sinkoillaan sinne tänne. Käytöstavoista ei ole tietoakaan. Ei olisi omassa lapsuudessa tullut kuuloonkaan tuommoinen käytös. (Kuulostaa vanhan akan valitukselta, vaikkakin ikää on vajaa 30 V. :D)

        Vastuu kasvatuksesta on vanhemmilla, mutta jossain on menty metsään ja pahasti.

        Olen myös ihmetellyt tota nuorison rylläämistä kaupan tietämillä.
        Peitsarissa olen hyvin viihtynyt, suojalampi on viihtyisää ulkoilualuetta ja on suhteellisen lyhyt matka kaupunkiin.
        Ensimmäiset negatiiviset kokemukset peitsarista tuli ilmi viimeviikolla kun taloyhtiömme pihassa kahteen autoon tehtiin ilkivaltaa, peilejä potkittiin irti ja ovia naarmutettiin ja potkittiin sisään. Siellä missä olen aiemmin asunut en ole moisesta koskaan kuullut.


      • jo laillakin
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Eli ihmettelen itse juuri näitä LAPSIA, eka- tokaluokkalaisia, jotka päivittäin pyörii tuntikaupalla kaupan luona. Leikkiminen ei rajoitu vain pihaan ja tielle vaan "hippaa" ollaan myös kaupan sisällä ja sinkoillaan sinne tänne. Käytöstavoista ei ole tietoakaan. Ei olisi omassa lapsuudessa tullut kuuloonkaan tuommoinen käytös. (Kuulostaa vanhan akan valitukselta, vaikkakin ikää on vajaa 30 V. :D)

        Vastuu kasvatuksesta on vanhemmilla, mutta jossain on menty metsään ja pahasti.

        "metsään on menty ja pahasti kasvatuksessa", kuten edellisessä kommentissa todettiin. Johtuu siitä, että käytännössä nykyaikana kasvatus on jo lailla kielletty. Jos esim. vähääkään tiukemmalla otteella käy käsiksi riehujaan ja ilkivallantekijään, on heti oikeuden edessä syytteessä lapsen "pahoinpitelystä". Nämä "kullannuput" tietävät sen ja toimivat vapaasti välittämättä mistään mitään.

        Ennen kotikuri oli kunniassaan ja "koivuniemen herra" teki hyvää työtä. Nykyisin siitä joutuu jo oikeuteen. En tarkoita lapsen pahoinpitelyä, johon ruumiillinen kuritus aina yhdistetään, vaan sellaista, että jonkin verran tuntuu ja panee ajattelemaan vastaisuudessa.


    • ! !

      Älkää ihmiset jaksako valittaa. Hommatkaa MEILLE nuorille joku paikka missä olla...

      • elliivo

        Nyt ei ole kyse nuorista vaan pikkupennuista.
        Kai nyt tyhmemmänkin järki pitäisi sen verran toimia että ei pyöritä autojen seassa kaupan pihalla vaikka ei nimenomaista "omaa paikkaa" ole rakennettukaan.
        Nämä hankkeet menevät usein ihan harakoille koska kaikki särjetään ja tuhotaan.
        Jos mikä kerhotila tms. on annettu nuorisokayttöön se ei pitkään toimi.
        Ihan turhaa ajan ja rahan tuhlausta.
        Kakarat töihin vain pois pahanteosta.
        Risusavotaa ja putsausta riittää kyllä.


    • _ _

      herätkää ees tälle vuostuhannelle?!? ei nuorilla oo monia paikkoja mis kokoontua! eikä ainakaa peitsarissa.. s-market/kioski on ollu jo monet vuodet "hengausmesta"..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1878
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1779
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe