Lomarahojen vaikutus ansiopäivärahaan

msa007

Olen ollut kokonaan lomautettuna helmikuusta lähtien. Päivärahaa olen nyt saanut siitä lähtien, tosin kuukausien viiveellä. Minulle on ehtinyt kertynyt täydet lomarahat, jotka maksettiin 1.7. palkassa.
Kysymys kuuluu, miten tämä loma-ajan palkka ja lomaraha vaikuttavat ansiopäivärahaan? Kassan jatkohakemuksessakaan ei näkynyt mitään kohtaa, jossa tuosta ilmoittaa.

9

3890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomakorvausraha

      Olepa termien kanssa tarkkana. Jos sinulle maksettiin lomarahaa (oletan näin olevan maksuajankohdan vuoksi), siis entistä lomaltapaluurahaa, niin ei huolta, sitä ei jaksoteta.

      Sen sijaan jos sinulle on maksettu lomakorvausta pitämättömistä lomapäivistä, niin tuo raha jaksotetaan jakamalla päiväpalkalla lomakorvaussumma ja osamäärä ilmoittaa sen, kuinka monelta päivältä maksuajankohdasta lukien ei päivärahaa makseta.

      Mutta oletan, että kyse on lomaltapaluurahasta, minkä saat pitää. Se ei vaikuta mihinkään.

      • msa007

        Ei ole kysymys pitämättömistä lomapäivistä, kun ilmoitin firmaan haluavani pitää kaikki kertyneet lomapäivät kerralla pois. Työnantaja määräsi lomakauteni alkamaan 20.7. ja jatkuu siitä elokuulle. Eihän ajankohdalla näin lomautettuna ole väliä koska sattuu pitämään.
        Kiitos vastauksesta.


      • ------------------
        msa007 kirjoitti:

        Ei ole kysymys pitämättömistä lomapäivistä, kun ilmoitin firmaan haluavani pitää kaikki kertyneet lomapäivät kerralla pois. Työnantaja määräsi lomakauteni alkamaan 20.7. ja jatkuu siitä elokuulle. Eihän ajankohdalla näin lomautettuna ole väliä koska sattuu pitämään.
        Kiitos vastauksesta.

        Ajalta, jolta saa vuosiloma-ajan palkkaa ei ole oikeutta päivärahaan. http://www.tyj.fi/default.asp?id=218


      • siis lomaltapaluuraha

        otetaan kokonaisuudesssaan pois korvauksesta


      • Päivärahasta
        siis lomaltapaluuraha kirjoitti:

        otetaan kokonaisuudesssaan pois korvauksesta

        Ei oteta päivärahasta.


      • ***********'
        msa007 kirjoitti:

        Ei ole kysymys pitämättömistä lomapäivistä, kun ilmoitin firmaan haluavani pitää kaikki kertyneet lomapäivät kerralla pois. Työnantaja määräsi lomakauteni alkamaan 20.7. ja jatkuu siitä elokuulle. Eihän ajankohdalla näin lomautettuna ole väliä koska sattuu pitämään.
        Kiitos vastauksesta.

        Harhautit vähän aloituskysymykselläsi. Kysekö onkin loma-ajan palkasta? Jos noin, niin loma-ajaksi päivärahasi menee katkolle. Palkkakuitti kassaan.

        Syytä olla tarkkana termien kanssa.


      • Jatkoa'
        ***********' kirjoitti:

        Harhautit vähän aloituskysymykselläsi. Kysekö onkin loma-ajan palkasta? Jos noin, niin loma-ajaksi päivärahasi menee katkolle. Palkkakuitti kassaan.

        Syytä olla tarkkana termien kanssa.

        Ja työttömyysilmoitukseen sitten vuosiloman ajalta että 'vuosilomalla'.


      • msa007
        ------------------ kirjoitti:

        Ajalta, jolta saa vuosiloma-ajan palkkaa ei ole oikeutta päivärahaan. http://www.tyj.fi/default.asp?id=218

        Tuolla sanotaan:

        "ANSIOPÄIVÄRAHAA EI MAKSETA
        Jos saat: vuosiloma-ajan palkka tai lomakorvaus päättyneestä työsuhteesta"

        Sillä ei siis ole merkitystä, vaikka työsuhteeni ei ole päättynyt? Voisivat muotoilla tuon kohdan vähän vähemmän harhaanjohtavaksi.


      • msa007
        ***********' kirjoitti:

        Harhautit vähän aloituskysymykselläsi. Kysekö onkin loma-ajan palkasta? Jos noin, niin loma-ajaksi päivärahasi menee katkolle. Palkkakuitti kassaan.

        Syytä olla tarkkana termien kanssa.

        Minulle siis maksettiin 1.7. sekä loma-ajanpalkka että erillinen lomakorvaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe