Tupakan lopettamisen jälkeen...

smoke-free now

...eli oon jostain kuullut, että kun lopettaa tupakoinnin niin saattaa aluks tulla näppylöitä.Myöhemmin ihon pitäs parantuu...Onko näin? Pliis kertokaa mulle,ku nyt oon ollu viikon polttamatta ja on pieniä näppyjä tullu, ei kylläkään varsinaisia finnejä,enemminkin 'valkopäitä'. Toisaalta musta tuntu että iho oli huonommassa kunnossa ku poltin verrattuna siihen aikaan,ku en polttanut. Onko tupakasta siis hyötyä vai haittaa?Kannattaako mun lopettaminen??

11

10486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Older

      Eli sitä siggee kun röyhyttelee sitä tulee vedettyä elimistöön melkoinen määrä myrkkyä. Tupakan haitalliset vaikutukset ihoon ja elimistöön on tiedetty jo pitkään mutta yllättävän vähän on puhuttu mitä seuraa kun sen savuttelun sitten lopettaa.

      Eli on ihan normaalia että iho pukkaa ulos kuonaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Ei ole vakavaa ja kestää jotain 2 viikkoa. Kun iho on saanut happitasapainonsa kuntoon, näpyt vähenee ja ihosta tulee kirkas jälleen.

      Onnea sinulle lopettamispäätöksen johdosta, itsekin jo 4 kk polttamatta ollut :-) Jee, hyvä me :-)!!

      • alkuperänen

        Kiitos sulle older!Helpottaa ku sain tietää ton. Aina mä tän parisen viikkoo siedän näitä talirauhasia, jotka pukkaa niitä myrkkyjä ulos. Luulen,että niitä myrkkyjä on tullukkin vauhdilla,ku oon paljon urheillu nyt ja en oo käyttänu meikkiä niin sieltähän ne viimesetkin myrkyt lähtee. Eiköhän se iho tosiaan tuu kirkkaammaks ja paremmaksi tässä pikapuolin. Tupakkaan en enää koske. Mä oon sitäpaitsi laihtunutkin!Yleensähän käy päinvastoin. Oon jaksanu liikkua enemmän,enkä oo kuitenkaan syöny enempää ku polttaessani. Vielä kerran kiitos!!!


      • pink
        alkuperänen kirjoitti:

        Kiitos sulle older!Helpottaa ku sain tietää ton. Aina mä tän parisen viikkoo siedän näitä talirauhasia, jotka pukkaa niitä myrkkyjä ulos. Luulen,että niitä myrkkyjä on tullukkin vauhdilla,ku oon paljon urheillu nyt ja en oo käyttänu meikkiä niin sieltähän ne viimesetkin myrkyt lähtee. Eiköhän se iho tosiaan tuu kirkkaammaks ja paremmaksi tässä pikapuolin. Tupakkaan en enää koske. Mä oon sitäpaitsi laihtunutkin!Yleensähän käy päinvastoin. Oon jaksanu liikkua enemmän,enkä oo kuitenkaan syöny enempää ku polttaessani. Vielä kerran kiitos!!!

        niikun ed.sanoikin, kuonat tulee ihonkin läpi-kuuluu asiaan.Greippimehua litkimällä voi vauhdittaa elimistön putsaantumista.

        Eikö sulla oo kauhea "poistoyskä"?Mulla tulee aina niinkova yskä, että tuntuu pää repeävän yskimisestä.Ja verenkirto elpyy, niinettä vois aika vähillä vaatteilla painella pitkin hankia.


    • lopettanut

      Totta kai aina kannattaa lopettaa tupakointi, hölmöä edes kysyä tuollaista. Itse lopetin n. vuosi sitten, finnejä kyllä muistaakseni jonkun verran tuli, mutta iho on muuten paljon parempi. Olen atoopikko ja ihoni ei ole enää tupakoimattomana ollenkaan niin kuiva kuin ennen. Finnejä tosin on edelleen, mutta johtuvat varmaan ihan muista syistä.
      Pari näppyä ei paljon paina, tupakointia jatkamalla tuhoat koko kehosi.
      Tsemppiä lopetukseen!

      • sdsd

        Lopetin tupakoinnin 4 kk sitten ja vieläkään ei ole finnit lähtenyt. Samalla kaavalla mennään kuin silloinkin kun poltin (parisen finniä siellä sun täällä jne, ärsyttävää)
        Mulle sanottiin että juu kyllä ne finnit loppuu kun lopetat tupakoinnin ja paskat.
        Tuntuu välillä että vois alottaa uudelleen ku vituttaa toi ku pitää kusettaa että lähtee kaikki pois kun lopetat tupakoinnin... (halutaan siis vaan saada ihminen lopettamaan tupakointi ja löytämään motivaatio: Eli finnit pois. Noh paska motivaatio kyllä. )


      • ,,,
        sdsd kirjoitti:

        Lopetin tupakoinnin 4 kk sitten ja vieläkään ei ole finnit lähtenyt. Samalla kaavalla mennään kuin silloinkin kun poltin (parisen finniä siellä sun täällä jne, ärsyttävää)
        Mulle sanottiin että juu kyllä ne finnit loppuu kun lopetat tupakoinnin ja paskat.
        Tuntuu välillä että vois alottaa uudelleen ku vituttaa toi ku pitää kusettaa että lähtee kaikki pois kun lopetat tupakoinnin... (halutaan siis vaan saada ihminen lopettamaan tupakointi ja löytämään motivaatio: Eli finnit pois. Noh paska motivaatio kyllä. )

        Iha sama fiilis, tuntuu et finnit lähtis jos alottas tupakoinnin, tosin ikää vasta 18 niin voi olla tollanen "nuoruusiän ohimenevä akne", jota en kyl usko. Tekisvaan mieli alottaa nii ois kaikki kunnossa, lopetin muuten jo 10kk sitten


    • A(asi)

      Joo... eli vastaus kysymykseen kannattaako röökin poltto lopettaa jos haluaa paremman ihon. Kyllä se kannattaa, katsopas kun jos oot polttanu jo jonkun aikaa ja sun elimistös on tottunu säännölliseen nikotiinin saantiin ja jos sitte yhtäkkii lopetat röökinpolton, niin nikotiinin "puutostila" aiheuttaa häiriöitä aineenvaihdunnassa, josta siis johtuu tää väliaikanen ihon huonontuminen, mut sen pitäis mennä ohi MAX. parissa kuukaudessa. Mul on omia kokemuksia tästä ja voin sanoo et kyllä kannatti lopettaa! Koita kestää... ei rööki oo ees hyvää!! =)

      • Galileo galilei

        On tää paikka täynnä einsteinejä ja s24 professoreita. Ite voin sanoo et jos haluut aknen nii lipeta tupakointi :D näin se vaan on. Poltin 4 vuotta ja päätin sit lopettaa, johan alko naama näyttää linnunpelättimelt


    • sama homma...

      Sama homma, muutama päivä sitten lopetin sauhuttelun ja näppyä puskee naama täyteen... Kellään kokemuksia kuinka kauan tätä suunnilleen jatkuu lopettamisen jälkeen? Eli kauan tässä ihon puhdistumisessa kestää

    • 20+6

      Juokaa vettä

    • eihoppuhyväksi

      Viikossa tai kahdessa ei tapahdu juuri mitään vuosien tupakoinnin jälkeen. Ihon parantuminen voi kestää muutaman vuoden, taitaa kulkea linjassa keuhkojen puhdistuisen kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe