velkainen auto

mitä tekisin

Auto ollut käytössäni vuoden ja ostettu rahoitusyhtiön kautta.
Nyt kuitenkin tuloni pienentyneet niin, että haluaisin
eroon autosta, mutta arvo laskenut niin että velkaa
enenmmän kuin auton arvo. Onko kellään ideoita miten
autosta pääsisi eroon?? Pankkilainaa en tällä hetkellä
voi ottaa..

31

3730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRRRRRRR

Tilanne on kyllä hankala. Ei oikeen ole muuta vaihtoehtoa kun vaan maksaa lyhennyksiä. Pieni käsiraha ja pitkä maksuaika aiheutta usein tämän tilanteen. Ikävä kyllä asia on näin, ei muuta kun zemppiä!!!

• Vakuutus neuvoja

vakuutus maksaa auton. Pian taas rupeaa palamaan,uusia autoja oikeen urakalla.

• Pena+

Noin kun teet niin menee auto ja jää velkaa. Vakuutus maksaan vain päivän arvon mukaan, ei ole vakuutettu rahoitusta vaan auto. Saa vielä äkkimäinen vakuutuspetossyytteen päälle jolloin eivät maksa mitään ennen oikeuden päätöstä. En suosittele kokeilemaan.

• kaukonen44

Jätä maksamatta ja ajele niin kauan kunnes vouti tavoittaa,,,,Noinhan moni tekee.

Itse en osaa sanoa tuleeko ikävää luottotiedon menetystä ja sellasta että kannattaako,ehkä joku osaa kertoa tätä puolta.

• koitahan

miettiä, mitähän se käytännössä tarkoittaa jos luottotiedot menee ja miten se vaikuttaa velallisen normi elämään.

• ajatella..

...tälläistäkin seikkaa että auton arvo tippuu esim japskeihin verrattuna 2x nopeammin.

• kohoo

Pilviin sama se käy kaikille. koitas mennä japsimopoo myymään suoralla kaupalla niin nauravat sut pois kaupasta.

• turisti2006

Vaihtoehtoja on kaksi.

1. Palauta auto rahoitusyhtiölle. Se myy auton ja sinulle jää
      velkaa jonka maksat sovitussa erissä takaisin
      ei luottohäiriö merkintöjä
      helppoa
      - saat autostasi vähemmän

2. Myy autoasi esim nettiautossa.
      saat autostasi ehkä enemmän
      - joudut näkemään vaivaa
      - voi viedä aikaa
      - joudut etsimään jostakin rahaa millä katat
      jälkelle jäävän velan

Mikä auto kyseessä ? Ikä , kilometrit ja hinta-arviosi?

• auto?

Olen ostamassa vähän käytettyä autoa tai paremminkin vaihtamassa, joskin vaihtoauto on 10-vuotias. Juuri tällä minuutilla lähdössä autokauppaan.

Itsellesi tietenkin paras vaihtoehto vaihtaa halvempaan, mutta hyvään ja luotettavaan sellaiseen.

• VELKAINEN AUTO

TÄÄ ON FIAT STILO 2006 FARMARI. AJETTU 80.000 KM

• auto ..
        VELKAINEN AUTO kirjoitti:

TÄÄ ON FIAT STILO 2006 FARMARI. AJETTU 80.000 KM

Kävin autoliikkeessä, mutta kauppaa ei syntynyt. Myöskään Fiat ei valitettavasti kiinnosta.

Mutta neuvona alkuperäiseen kysymykseesi voin sanoa, että ota aivan ensin yhteyttä rahoitusyhtiöön ja ennenkuin yksikään osamaksu jää rästiin.
        Kerrot tilanteesi täsmälleen niin kuin se on.

Mikäli sinulla ei ole auton tarvetta tai ei pysty velkaa hoitamaan, on kaksi vaihtoehtoa:
        1) Sovit rahoitusyhtiön kanssa osamaksusopimuksen purkamisesta ja auton palauttamisesta, tai 2) yrität nettiautossa tms. myyntipalstoilla myydä autosi tai mikäli auton tarvetta on, niin vaihtaa se halvempaan.

Fiat Stilo ei ole markkinoilla kovin himoittava auto, joten vaihtoehdossa 1 autosi arvioidaan melko alhaiseen hintaan ja vaihtohdossa 2 on pyyntihinta laitettava melko alas, että siitä joku kiinnostuu.

Mikäli jäät passiiviseksi ja osamaksuerät rästiintyvät, antaa rahoitusyhtiö asian jollekin realisointeja hoitavalle firmalle, joka voudin avustuksella ottaa auton pois ja velan ja auton arvon erotuksesta tehdään samalla ulosottokelpoinen päätös.
        Rahallinen lopputulos ei välttämättä paljonkaan poikkea edellä mainituista, mutta ei muuten ole mikään hyvä vaihtoehto.

• Mitä maksat

Voin ottaa loppuvelkasi ja käteistä, niin pääset murheesta eroon.

• kauppias..

Sinunlaisia on tuhansia tällä hetkellä Suomessa.
      Et voi myydä autoasi koska et omista sitä.
      Ilmoita rahoitusyhtiölle( omistajalle) että et kykene maksamaan.
      Omistaja myy sitten auton ja sinulle jää loppuvelka.
      Velasta pääset eroon maksamalla, et muuten.
      Ps. ostan autoja jatkuvasti rahoitusyhtiöiltä ja myyn sinunlaisille hölmöille.

• vituttaa....

on perseestä. autokauppaa ei kannata tehdä suomessa. ylihinnoiteltuja paskoja myydään rahoitusyhtiön kautta ja hölmöjä ostajia riittää, kun eivät muutenkaan autoa saa.

• rahoitusyhtiöt
        vituttaa.... kirjoitti:

on perseestä. autokauppaa ei kannata tehdä suomessa. ylihinnoiteltuja paskoja myydään rahoitusyhtiön kautta ja hölmöjä ostajia riittää, kun eivät muutenkaan autoa saa.

mutta, kauppa käy.

• vsfbhfds

Kysy ovatko he valmiit neuvottelemaan rahoituksen uusiksi pidemmälle ajalle eli kk erä pienenisi niin että mahdollisesti voit sen hoitaa.

• näin...

Minulla oli sama tilaanne ja pari kuukautta nettiautossa oli auto myynnissä ja viime viikolla sain sen vihdoin kaupaksi. Jouduin laittamaan reilu tuhat euroa omasta lompakosta lisää että sain loppuvelan kuitatuksi mutta olen tyytyväinen ja velaton. Ostin tonnin auton ja viikon alkukauhistuksen jälkeen alan siihen tottua ja tässä ei arvo juuri putoa, nyt jää kuukaudessa 400 euroa enemmän käteen ( autolaina vakuutus kun ei tarvi täyskaskoa). Sen päätöksen tein että ostan tulevaisuudessa semmoisia autoja mihin riittävät käteisvarat ja autolainaa en ota ikinä. Suosittelen sitä kaikille :)

• asuu...

Teit aivan hemmetin hienon päätöksen. Ajat nyt sellaisella autolla, johon oikeasto on varaa.

Valitettavasti vaan aina löytyy uusia Velka-Villejä panemaan nimensä rahoitusyhtiöiden ja autokauppojen verenimentäpapereihin. Ovat nämä helposti huijattavat autoalan ammattilaisille helppoa riistaa.

• hiukan `
        asuu... kirjoitti:

Teit aivan hemmetin hienon päätöksen. Ajat nyt sellaisella autolla, johon oikeasto on varaa.

Valitettavasti vaan aina löytyy uusia Velka-Villejä panemaan nimensä rahoitusyhtiöiden ja autokauppojen verenimentäpapereihin. Ovat nämä helposti huijattavat autoalan ammattilaisille helppoa riistaa.

On syytä ajaa ENINTÄÄN sellaisella, johon on varaa. Useimmilla olisi varaa paljonkin kalliimpaan autoon, mihin on todellista tarvetta. Autoista on velkavetoisia vain pieni osa.

Itselläkin makaa tilillä yli 100 tonnia ja 10-vuotiaasta autostani tarjottiin vaihdossa 4000 euroa. Ajelen sillä toistaiseksi, koska ei ole mitään järkeä maksella vaadittuja välirahoja. Pysyköön rahat tilillä.

• osari auto
        hiukan ` kirjoitti:

On syytä ajaa ENINTÄÄN sellaisella, johon on varaa. Useimmilla olisi varaa paljonkin kalliimpaan autoon, mihin on todellista tarvetta. Autoista on velkavetoisia vain pieni osa.

Itselläkin makaa tilillä yli 100 tonnia ja 10-vuotiaasta autostani tarjottiin vaihdossa 4000 euroa. Ajelen sillä toistaiseksi, koska ei ole mitään järkeä maksella vaadittuja välirahoja. Pysyköön rahat tilillä.

velkaautoja alkaa myyntiin tulla koko ajan enemmän.annas olla jos ostaja pääsee jyvälle myyjän rahavaikeuksista,silloin tarjotaan ihan nauruhintaa siitä autosta ja kokeillaan josko rahapulassaan se sen möisi.kyllä se on vaikeeta maksella kaskoja ja osamaksuja jos päivärahojen suuruutta aattelee.tsemppiä vaan näille jotka tuohon jamaan on joutuneet.

• tutkittua tietoa
        hiukan ` kirjoitti:

suomalaisilla ei ole ostovoimaa. autokanta on aina ollut huono suomessa.

• velkainen auto

Jos saan auton myytyä yksityishenkilölle, hänkö siis maksaa loppuvelan suoraan rahoitusyhtiölle?(ja tietysti minä sen erotuksen)

• Auto on liikkumaväline

En tiedä ikääsi, mutta järkeä on päässäsi, heh, heh, tulipa ihan iskelmätangoteksti.

Asiaan: Itsellä jo ikää 55v ja on tullut autojen kanssa pelattua kohtuullisen kauan. Tässä on realistinen ote autoiluun, mitä itsekkin olen kantapään kautta oppinut ymmärtämään.

Lottovoittajat ja "20 perheen" edustajat ovat eri juttu.

• M26+
        hiukan ` kirjoitti:

Itse olen ottanut nykyään linjan etten osta autoa mitä ei ole samantien varaa ostaa käteisellä vaikka kaksin kappalein. Ja aina parempi mitä useamman saisi. Näin välttyy taloudelliselta ahdingolta tulojen pudottua, sekä myös korjauksiin jää hyvin rahaa. Unohtamatta säästöä mikä syntyy juuri rahastoyhtiöiden koronkiskonnasta, sekä vakuutuksista.

Nykyisen auton ostin rahastoyhtiön avustuksella (oli pakko saada auto nopeasti) ja totesin menettelyn helvetin kalliiksi (muihin kuluihin meni aikalailla välirahan verran). Kummasti jäi sopimuksen tarjoajalta mainitsematta mm. käsittelykulut, jotka tosiasiassa kävivät itse korkoa kalliimmaksi. Niille tonneille löytyy hemmetin paljon parempaakin käyttöä. Onneksi nyt auto jo maksettu.

• velkainen auto kirjoitti:

Jos saan auton myytyä yksityishenkilölle, hänkö siis maksaa loppuvelan suoraan rahoitusyhtiölle?(ja tietysti minä sen erotuksen)

Usko tai älä, mutta loppuvelan voi siirtää toiselle yksityiselle henkilölle. Tinkauksen jälkeen asiasta otettiin selvää. En tiedä rahoitusyhtiötäsi, mutta Toyota Financelta kerrottiin, että homman nimi on haltijanvaihdos. Autosi ostajalle tehdään luotonantopäätös, eli hänen luottotietonsa tarkistetaan ja vaihdetaan haltijaa, eli tehdään uudet paperit, maksaa muutaman kympin. Erotuksen ja kulut maksat sinä.

• menee.
        velkainen auto kirjoitti:

Eli menet sen ostajan kanssa siihen pankkiin mistä autolaina on otettu, sieltä sitten soitetaan (tai käsketään sinun soittamaan kuten minulle kävi) numeroon mistä selviää loppuvelka ja saat sieltä myös viitenumeron tai erillisen "viestin" mikä laitetaan maksuyhteydessä viestikenttään. Kuvitellaan että autosi loppuvelka on 15.000 ja saat siitä autosta 13.500, ostaja antaa lompakosta kassalle 13.500 ja sinä 1500.- ja sillä on homma selvä,ennen pankkiin lähtöä teette valmiiksi kauppakirjan.
        Poikkeuksiakin löytyy kuten vaikka GeMoney (nykyään toisella nimella) missä ei ole konttoria mihin voisit lähteä.
        Tässä tapauksessa soitat sinne ja kyselet loppuvelan, teette kauppakirjan,annat ostajalle sen 1500.- ja ostaja maksaa 15000.- pankille ja tässä sitten kannattaa olla vieressä ja sanoa ostajalle että näyttää tietokoneelta että maksu on suoritettu (arkistointitunnus pitää näkyä) tai menette ostajan pankkiin missä hän suorittaa maksun ja saat siitä maksusta kopion.

Toivottavasti pääset velkahelvetistä eroon ja palaat maanpinnalle ajamaan autolla mihin on varaa.

• Köyhän taivas.

Pyydä rahoitusyhtiöltä maksuvapaita kuukausia, jolloin maksat ainoastaan korot. Tällä tavalla sain itse hiukan huilata ja ehdin ostaa paljon halvemman tilalle

• Auto täytyy ostaa aina käteisellä ja senhintainen että on varaa. itse ajelen 1500€ autolla eikä ole senttiäkään autovelkkaa ja autolla on tienattu moneen kertaan auton hinta työajoissa kilometrikorvauksina. Se on sitä kun pitää ajaa uudella autolla johon ei olisi varaa ja sitten kun tulee lomautuksia ja muita niin ollaan heti lirissä. Ostakaa autonne varallisuuden mukaan niin hyvää tulee.

• Vakuutustarkastajako?

Kun autosi on ostettu autoliikkeestä osarilla, niin olet joutunut ottamaan täyskaskon jossa osamaksuvakuutus.

Kysy vakuutusyhtiöltä mitä tämä vakuutus sisältää!!

Ihan näin ystävällisenä vinkkinä!

• serlokki holmesson

Petokseen yllyttäminen on rikos.

• pätkä ja pitkä
        serlokki holmesson kirjoitti:

Petokseen yllyttäminen on rikos.

Muistaakseni ko. vakuutus asutuu juuri silloin peliin kun vakuutuksenottaja on syystä tai toisesta väliakiaisesti estynyt maksamaan osareitaan. Kannattaa siis kysyä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3440
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2266
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      411
      1877
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1691
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1507
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1408
    8. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1323
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1271
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1226
    Aihe