Kärpäset

oileriiii

hei, mitä kärpäset syövät ja miten kauan ne voivat olla syömättä ?

16

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta-ajattelija

      Kärpäslajeja on paljon, mutta tarkoittanet tavallista huonekärpästä.

      Huonekärpäset syövät erityisen mielellään sokeripitoisia asioita - ne eivät syö kiinteää ruokaa vaan nesteyttävät ruokaa kuolaamalla sen päälle je imevät sitten liuenneet ravinteet. Ne saavat ravintoa irti melkein mistä vain hiilihydraattipitoisesta.

      Hyvinsyönyt kärpänen pärjää ilman ruokaa useita päiviä, jopa muutamia viikkoja, kunhan se saa nestettä. Riippuu lämpötilasta ja kärpäsen aktiivisuudesta.

      • Pömpu

        Mulla ja mun kamul on kärpäs-hoitola, ja siel on 25 kärpästä( en jaksa luetella nimii)
        Haetaan tietoo kärpäsist ku meil on kaks kurssil käviää.. Niin siks.....


      • mn-bv

        Kärpänen selviää syömättä läpi talvenkin!
        Ehkä vuodenkin, jos lämpötila on oikea.


      • EiJatkoon
        mn-bv kirjoitti:

        Kärpänen selviää syömättä läpi talvenkin!
        Ehkä vuodenkin, jos lämpötila on oikea.

        Tossa vuoden selviämisessä kyl kärpäsen pitää olla melkonen vegaani ja muutenkin terveyshullu, koska kärpäset elää keskimäärin tollasen pari kuukautta (jos sattuu olemaan siis erityisen pitkäikäseks elää kärpäslaji kyseessä!) joten vuoden vanha kärpänen on kyllä jo melkonen metusalem!?


    • rullakardiina

      Jos jokaisen luomakunnan jäsenellä on oma tehtävä, niin mikä on kärpäsen tehtävä?

      • ei mitään niistä

        Ns. luomakunnan jäsenillä ei ole tehtäviä.


      • eiköniinhei

        Jos lehmällä on siivet niin se lentää.


    • !¤!

      Olla ruokana siepoille, hämähäkeille . . . Levitellä pasiliskoja ja viruksia. Paskoa ikkunoihin ja lamppuihin. Häiritä laiskottelijoita ja ahkeroitsijoita. Saada lapset kyselemään.

    • Sääskinvihaaja

      Lol. Kärpäset on iha perseestä ainaki ne on nii perseest äku ne inisee saatana siinä ympärillä. Mutta sääsket ne vasta onki iha perkeleeeeeen ärsyttäviä.

    • verta verta verta
      • Pipsa-fani!

        Mulla on nyt kärpänen mikä ei pystyny lentää koska kolhis ittensä ja nyt hoidan sitä ja koitan keksii mitä ne söis :)

        Ja juomaa tarvii varmaa kans laittaa :P


      • anniina122
        Pipsa-fani! kirjoitti:

        Mulla on nyt kärpänen mikä ei pystyny lentää koska kolhis ittensä ja nyt hoidan sitä ja koitan keksii mitä ne söis :)

        Ja juomaa tarvii varmaa kans laittaa :P

        mull se söi kosteaa keksiä


    • huonekärpäs fani

      miten huonekärpänen juo vettä tai jotain mahlaa?

      • kärsällä_imee

        Imukärsällään.


    • Vähän myöhässä kommentoin mutta mun kärpänen pärjää vedellä ja ripauksella sokerii

    • Anonyymi

      Mun kamun linnunpoikanen kuoli tänää aamulla ja se oli peippo se oli ihan helvetin pieni eikä osannu kävellä ja se oli iso sika söpö koska sil oli hiukset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2165
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1549
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1485
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      112
      1242
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1179
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      914
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      795
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      282
      759
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      705
    Aihe