itel on derbis 70cc pannu ja 25mm dellortto ja turbokitin putki. eilen käytin sitä penkis paikallises mp liikkeessä ni penkittivät 29,23 hevosvoimaa takapyörält. et aika hyvin mopoks mis on 70cc pannuhuone.
derbi drd pron viritys
22
763
Vastaukset
- fgndfnfn
Mikä pytty kyseessä?
Tuo 29 heppaa 70ccstä on melkein sama asia kuin vähän päälle 400 heppaa litrasesta koneesta...- 70cc ja muuta
malossin tehokkain high end pytty Malossi MHR Team 70cc. kantta laskettu sen mitä pystyy
- Monkibomber_93
70cc ja muuta kirjoitti:
malossin tehokkain high end pytty Malossi MHR Team 70cc. kantta laskettu sen mitä pystyy
High end-pytty ja TK? Yritä nyt edes keksiä uskottavia tarinoita.
- dfgsadf
70 pytyllä 29 heppaa :D :D
Ja lehmätkin lentää !- Monkibomber_93
Jep. Kummaa kun kumminkin 80cc:llä ja muilla hilppeillä saa VAIN 20 heppaa ulos koneesta.
Joko on taas Derbi-poju kasvattamassa virtuaalipippeliä tai sitten on penkki kussu pahemman kerran. Veikkaan ensimmäistä.
- ...
On se kumma ku mun kevarista lähtee vaan se 24 heppaa
- mopo derbi
totta perkele
- qwerqwerqwerfqwerqwe
mopo derbi kirjoitti:
totta perkele
"alossin tehokkain high end pytty Malossi MHR Team 70cc"
Sitä vaan, että tietääkseni Malossi ei tee 70cc MHR-pyttyjä.
" kantta laskettu sen mitä pystyy"
Nykyään kisasempia vehkeitä viritettäessä, on nyrkkisääntö "älä laske kantta". Tämähän oli jo joskus 80-luvulla krossipyörissä nyrkkisääntönä, ja ei nuo high end sylinterisarjat ole niistä poikkeus.
"Jep. Kummaa kun kumminkin 80cc:llä ja muilla hilppeillä saa VAIN 20 heppaa ulos koneesta."
Saa varmasti enemmän jos on osaava ihminen asialla. 50cc koneestakin on yli 20 heppaa otettu aikoinaan ulos. - Monkibomber_93
qwerqwerqwerfqwerqwe kirjoitti:
"alossin tehokkain high end pytty Malossi MHR Team 70cc"
Sitä vaan, että tietääkseni Malossi ei tee 70cc MHR-pyttyjä.
" kantta laskettu sen mitä pystyy"
Nykyään kisasempia vehkeitä viritettäessä, on nyrkkisääntö "älä laske kantta". Tämähän oli jo joskus 80-luvulla krossipyörissä nyrkkisääntönä, ja ei nuo high end sylinterisarjat ole niistä poikkeus.
"Jep. Kummaa kun kumminkin 80cc:llä ja muilla hilppeillä saa VAIN 20 heppaa ulos koneesta."
Saa varmasti enemmän jos on osaava ihminen asialla. 50cc koneestakin on yli 20 heppaa otettu aikoinaan ulos.Saahan siitä kasikymppisestä enemmän, jos sille osaa tehdä jotain. Mutta tollainen 20 hepoa siitä saadaan suht vaivattomasti nykyisillä high-end -kamoilla lähes suoraan bolt-onina.
- yhden_mielipide_toiseen
Noh, aletaanpas sitten kyselemään. Mitä polttoainetta käytät? Paljonko on puristussuhde? Moottorin maksimi kierrosluku?
- qwerqwerfqefqwedqwes
"Moottorin maksimi kierrosluku?"
Huipputehon kierrosluku olisi järkevämpää kysyä. Pitäisi tosin nähdä koko dynokäyrä, että voisi koneesta jotain sanoa. Tuommoisia koneita on suhteellisen helppo tehdä, jossa on törkeän hyvä huipputeho, mutta se on niin kapealla kierrosalueella, ettei sillä tee mitään. Matalamman huipputehon, mutta laajemman vääntöalueen (tai huipputehoalueen) omaava moottori vie tuommoista huipputehohirmua aivan sata nolla.
- yhden_mielipide_toiseen
Mitäs kaikkea kilkettä sen MHR pytyn mukana tuli?
Mielenkiintoinen kikotin mutta vain 25 heppaa...
http://www.youtube.com/watch?v=tFXp9pPP3K0- qwerqwerwqerfqwedqwe
"Mielenkiintoinen kikotin mutta vain 25 heppaa..."
Tuostakin vehkeestä pitäisi se dynokäyrä nähdä, jotta voisi kattoa, onko kone kilpailukykyinen minkään kanssa. Hyvin usein noissa videoissa vaan on viilattu joku tehohirmu, nostettu kampikammion puristukset tappiin, ja tehty muuta yhtä älytöntä. Tuloksena saadaan törkeän kova teholukema, jolla voi netissä egota. Todellisuudessa sitten se viilattu moottori onkin sellainen, että tuo huipputeho tulee jossain juuri tuolla 17 000 rpm kohdalla, ja käytännöllinen tehoalue on jotain 1000 luokkaa, ja moottori vaatisi jotain yli 50 vaihdetta, jotta se saataisiin pyörimään aina tehoalueen sisäpuolella, kun taas järkevällä tehoalueella viisaasti viritetty moottori, jossa runsaasti pienempi huipputeho, mutta laajempi vääntöalue, vaatii vain 10 vaihdetta tai vähemmän toimiakseen kunnolla, ja vie tuota tehohirmua täysin sata nolla.
Tuollaisen tehohirmun osaa viilata kuka vaan, ja siksi ei kannata paljoa niitä kunnioittaa.
"Mitäs kaikkea kilkettä sen MHR pytyn mukana tuli?"
Onkohan jo sanomattakin selvää, ettei tämän aiheen kirjoittajalla tuota malossin pyttyä ole, koska missään en ole koskaan nähnyt 70cc MHR pyttyä derbiim...
Ja eikö sen mukana tule mäntä, tiivisteet, kansi, ja muutama huuhteluitten ajotuksen säätölevyä. - yhden_mielipide_toiseen
qwerqwerwqerfqwedqwe kirjoitti:
"Mielenkiintoinen kikotin mutta vain 25 heppaa..."
Tuostakin vehkeestä pitäisi se dynokäyrä nähdä, jotta voisi kattoa, onko kone kilpailukykyinen minkään kanssa. Hyvin usein noissa videoissa vaan on viilattu joku tehohirmu, nostettu kampikammion puristukset tappiin, ja tehty muuta yhtä älytöntä. Tuloksena saadaan törkeän kova teholukema, jolla voi netissä egota. Todellisuudessa sitten se viilattu moottori onkin sellainen, että tuo huipputeho tulee jossain juuri tuolla 17 000 rpm kohdalla, ja käytännöllinen tehoalue on jotain 1000 luokkaa, ja moottori vaatisi jotain yli 50 vaihdetta, jotta se saataisiin pyörimään aina tehoalueen sisäpuolella, kun taas järkevällä tehoalueella viisaasti viritetty moottori, jossa runsaasti pienempi huipputeho, mutta laajempi vääntöalue, vaatii vain 10 vaihdetta tai vähemmän toimiakseen kunnolla, ja vie tuota tehohirmua täysin sata nolla.
Tuollaisen tehohirmun osaa viilata kuka vaan, ja siksi ei kannata paljoa niitä kunnioittaa.
"Mitäs kaikkea kilkettä sen MHR pytyn mukana tuli?"
Onkohan jo sanomattakin selvää, ettei tämän aiheen kirjoittajalla tuota malossin pyttyä ole, koska missään en ole koskaan nähnyt 70cc MHR pyttyä derbiim...
Ja eikö sen mukana tule mäntä, tiivisteet, kansi, ja muutama huuhteluitten ajotuksen säätölevyä.70cc MHR:n pyttyjä kyllä on mutta enpä huomannut katsoa mihin vehkeeseen ovat käypiä. Ja tämä keskustelun aloittaja on enemmän tai vähemmän aiheuttamassa hämminkiä tällä aiheella mutta tulipahan taas näitäkin asioita käytyä läpi.
Tietenkin paljon tietoa jäi uupumaan puolin ja toisin joten ei tässä voi kauhean vakavasti kirjoittaa. Näytti että MHR:n kannessa on Squishband? Kannenlasku olisi siinä tapauksessa tarkkaa puuhaa ja hyvässä lykyssä pitäisi palotilaakin koneistaa jotta puristussuhde olisi halutulla tasolla. Komentti "Kantta laskettiin sen verran kuin pystyi" ei siis kuulostanut vakuuttavalta. 29 heppaa yhdellä sylinterillä tuntuu hurjalta. Varsinkin jos ei muuta ole vaihdettu kuin pytty, pakoputki ja kaasutin. Videolla halusin tuoda esiin sen etteivät nuokaan sankarit 34mm kaasuttajalla 70cc pytyllä päässeet kuin 25 heppaan oli tehokäyrä sitten mikä tahansa. Ja 17 000 kierrosta minuutissa vetää moottorin todella koville. Epäilen kyseisen Derbin kykenevän siihen varsinkaan isommalla männällä. Jotain on tuomittu hajoamaan. Mutta kun mitkään luvut ei ole pöydällä niin eipä voi oikein verratakkaan. - Monkibomber_93
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
70cc MHR:n pyttyjä kyllä on mutta enpä huomannut katsoa mihin vehkeeseen ovat käypiä. Ja tämä keskustelun aloittaja on enemmän tai vähemmän aiheuttamassa hämminkiä tällä aiheella mutta tulipahan taas näitäkin asioita käytyä läpi.
Tietenkin paljon tietoa jäi uupumaan puolin ja toisin joten ei tässä voi kauhean vakavasti kirjoittaa. Näytti että MHR:n kannessa on Squishband? Kannenlasku olisi siinä tapauksessa tarkkaa puuhaa ja hyvässä lykyssä pitäisi palotilaakin koneistaa jotta puristussuhde olisi halutulla tasolla. Komentti "Kantta laskettiin sen verran kuin pystyi" ei siis kuulostanut vakuuttavalta. 29 heppaa yhdellä sylinterillä tuntuu hurjalta. Varsinkin jos ei muuta ole vaihdettu kuin pytty, pakoputki ja kaasutin. Videolla halusin tuoda esiin sen etteivät nuokaan sankarit 34mm kaasuttajalla 70cc pytyllä päässeet kuin 25 heppaan oli tehokäyrä sitten mikä tahansa. Ja 17 000 kierrosta minuutissa vetää moottorin todella koville. Epäilen kyseisen Derbin kykenevän siihen varsinkaan isommalla männällä. Jotain on tuomittu hajoamaan. Mutta kun mitkään luvut ei ole pöydällä niin eipä voi oikein verratakkaan.Tällä jannulla joka tämän keskustelun aloitti ei ole 29-heppaista Derbiä. Tuskin on pojulla edes ikää mopokorttiin. Vaikka kyseisestä pytystä saataisiinkin tuollaiset lukemat irti, ei siinä olisi putkena TeiniKittiä vaan joku hieman sopivampi putkeloinen.
- qwerqwerqwerqwerqwer
Monkibomber_93 kirjoitti:
Tällä jannulla joka tämän keskustelun aloitti ei ole 29-heppaista Derbiä. Tuskin on pojulla edes ikää mopokorttiin. Vaikka kyseisestä pytystä saataisiinkin tuollaiset lukemat irti, ei siinä olisi putkena TeiniKittiä vaan joku hieman sopivampi putkeloinen.
"Kannenlasku olisi siinä tapauksessa tarkkaa puuhaa ja hyvässä lykyssä pitäisi palotilaakin koneistaa jotta puristussuhde olisi halutulla tasolla. "
Jep, ja kukaan täysipäinen ei edes lähde kantta laskemaan high end-kamoista. Nyrkkisääntö on jo nykyään korkeaviritteisten koneiden virityksessä se, että "Älä laske kantta". Kannen laskun hyödyt jäävät pienemmiksi kuin laskusta tulleet haitat, joten teho laskee.
Mutta, odotellaan aloitusviestin postaajalta vastausta, jollei kuulu mitään, oli hän vaan egoamassa täällä derbinsä kanssa, jos kuuluu vielä jotain, niin katotaan mitä kuuluu, ja vastataan siihen. - yhden_mielipide_toiseen
qwerqwerqwerqwerqwer kirjoitti:
"Kannenlasku olisi siinä tapauksessa tarkkaa puuhaa ja hyvässä lykyssä pitäisi palotilaakin koneistaa jotta puristussuhde olisi halutulla tasolla. "
Jep, ja kukaan täysipäinen ei edes lähde kantta laskemaan high end-kamoista. Nyrkkisääntö on jo nykyään korkeaviritteisten koneiden virityksessä se, että "Älä laske kantta". Kannen laskun hyödyt jäävät pienemmiksi kuin laskusta tulleet haitat, joten teho laskee.
Mutta, odotellaan aloitusviestin postaajalta vastausta, jollei kuulu mitään, oli hän vaan egoamassa täällä derbinsä kanssa, jos kuuluu vielä jotain, niin katotaan mitä kuuluu, ja vastataan siihen.Ei ole kyllä kokemusta kuinka tarkaksi välykset on tehty High End tuotteissa. Niidenhän pitäisi olla kyllä hieman korkeampi tasoista laatua? mutta uskon että esimerkiksi squishbandin välystä ei monikaan mopopoika mittaa eikä osien tuottaja tiedä minkälaiseen maanantai-versioon tuotteet pultataan. Tämän johdosta välykset on jätetty tarkoituksella hieman suuremmiksi jotta säästytään moottorivaurioilta ja takuilta. Mikä on tietenkin loogista bisneksen kannalta. Mene ja tiedä...
Tässä mielessä kannen lasku olisi perusteltua jotta välykset saadaa kohdilleen. Sen yhteydessä pitäisi tarkistaa sylinterin palotilan oikea tilavuus ja tätä kautta selvittää paljonko puristussuhde tulee olemaan kannenlaskun jälkeen. Toinen perusteltu syy olisi puristussuhteen nostaminen suurempi oktaanisemmalle polttoaineelle. Kuka mitäkin haluaa saavuttaa. - qwerqwerqwerqwerqwer
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Ei ole kyllä kokemusta kuinka tarkaksi välykset on tehty High End tuotteissa. Niidenhän pitäisi olla kyllä hieman korkeampi tasoista laatua? mutta uskon että esimerkiksi squishbandin välystä ei monikaan mopopoika mittaa eikä osien tuottaja tiedä minkälaiseen maanantai-versioon tuotteet pultataan. Tämän johdosta välykset on jätetty tarkoituksella hieman suuremmiksi jotta säästytään moottorivaurioilta ja takuilta. Mikä on tietenkin loogista bisneksen kannalta. Mene ja tiedä...
Tässä mielessä kannen lasku olisi perusteltua jotta välykset saadaa kohdilleen. Sen yhteydessä pitäisi tarkistaa sylinterin palotilan oikea tilavuus ja tätä kautta selvittää paljonko puristussuhde tulee olemaan kannenlaskun jälkeen. Toinen perusteltu syy olisi puristussuhteen nostaminen suurempi oktaanisemmalle polttoaineelle. Kuka mitäkin haluaa saavuttaa.". Toinen perusteltu syy olisi puristussuhteen nostaminen suurempi oktaanisemmalle polttoaineelle."
Tuo vaati jo erittäin tarkkaa laskemista, sillä hyvin helposti alkaa ahitat olemaan suuremmat kuin hyödyt. Nykyinen 98 pensa korotettuna 99 oktaaniin pitäisi kestää lähes kaikki mahdolliset puristukset, jolla hyötyä saadaan. Kun puristuksia kasvatetaan isommaksi, alkaa haitat kasvaahyötyjä isommaksi.
Tosin, puristuksia voi joutua jopa laskemaan, jos tämmäsen high end setin laittaa voimakkaan takasinpuhalluksen tekevän putken kanssa yhteen.
"Ei ole kyllä kokemusta kuinka tarkaksi välykset on tehty High End tuotteissa. Niidenhän pitäisi olla kyllä hieman korkeampi tasoista laatua? "
Yhtä hyvä laatusta jkälkeä kuin krossipyörissäkin, eli todella tarkasti tehtyä työtä. - yhden_mielipide_toiseen
qwerqwerqwerqwerqwer kirjoitti:
". Toinen perusteltu syy olisi puristussuhteen nostaminen suurempi oktaanisemmalle polttoaineelle."
Tuo vaati jo erittäin tarkkaa laskemista, sillä hyvin helposti alkaa ahitat olemaan suuremmat kuin hyödyt. Nykyinen 98 pensa korotettuna 99 oktaaniin pitäisi kestää lähes kaikki mahdolliset puristukset, jolla hyötyä saadaan. Kun puristuksia kasvatetaan isommaksi, alkaa haitat kasvaahyötyjä isommaksi.
Tosin, puristuksia voi joutua jopa laskemaan, jos tämmäsen high end setin laittaa voimakkaan takasinpuhalluksen tekevän putken kanssa yhteen.
"Ei ole kyllä kokemusta kuinka tarkaksi välykset on tehty High End tuotteissa. Niidenhän pitäisi olla kyllä hieman korkeampi tasoista laatua? "
Yhtä hyvä laatusta jkälkeä kuin krossipyörissäkin, eli todella tarkasti tehtyä työtä.- Haluaisin tietää enemmän noista haitoista mistä varoittelet? 99 oktaaninen kieltämättä kelpaa miltei kaikille tieliikennekäytössä oleville korkeaviritteisille moottoreille. Kisakäytössä olisi tarjolla muita polttoaineita joiden oktaaniluku alkaa sadalla. On tietenkin käytännöllisempää pysytellä tarjolla olevien oktaanilukujen parissa mikäli aikoo huvikseen ajella.
"Tosin, puristuksia voi joutua jopa laskemaan, jos tämmäsen high end setin laittaa voimakkaan takasinpuhalluksen tekevän putken kanssa yhteen."
- Tuohon haluaisin hieman selvennystä.
- DrbiMlossi80ccmhrtea
Ton nyt tajuaa jonnetki imee sylinteriin pakoputken alipaineen avulla lujaa tavaraa ja joutuu suurentaa palotilaa tai nostamaa kantta tiivisteellä että saa siitä kaiken irti eli kansi olisi nii perkeleellinen kuriste
??? - nkulli
70cc:llä on mahdollista rikko 29 hepan raja -,- jos saan 70 airsalilla minarelli am6 pyörittämään takanakille 18.2 heppaaa -,- osilla 21.5 dellorto phbn suurennettu imukaula ilmanputsari mäntä ja kisa sähköt : )
- es_jonne1
vittu sulla on tehokas mopo. vielä ku sais nähä dynkoäyrät nii huh huh et alkas omakin käyrä nousta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt791975Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1181859Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943041546Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2531454Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881290Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451167- 2131099
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3021008- 91991
Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm225978