Tutkimus: Nainen haluaa rikkaan miehen

.........

Tohtori Catherina Hakim London School of Economicsista on selvittänyt, mitä naiset haluavat.

Tulos ei yllätä palstalla kirjoittavia miehiä: naiset haluavat naimisiin rikkaan miehen kanssa.

Tutkimustulos selittää paitsi sen, miksi rikkailla miehillä käy köyhiä miehiä parempi flaksi, myös sen, että naiset eivät ole työelämässä johtavissa asemissa.

Hakim kertoo myös, miksi palstan naiset tulevat kiistämään tutkimustuloksen:

“It has become impossible to say ‘I wouldn’t mind being a housewife,’” she said. “It is so politically incorrect that a lot of women don’t want to admit it.”

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/8237298/What-women-really-want-to-marry-a-rich-man.html

25

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeen tulos

      tuo muka on? Itsestään selvä asia. Ihan sama kuin joku hehkuttaisi uutena tutkimustuloksena sitä, että miehet haluavat kauniin naisen.

      On selvä asia, että miehen haluttavuuden ratkaisee sosiaalinen status ja raha ja naisen nuoreus ja kauneus.

    • Tohtori Housewife

      melaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaankoliaa!

    • Ei se satu

      Nyt kun tuon tiedät, niin miten elämänlaatusi, tulevaisuudensuunnitelmasi, onnellisuustasosi jne muuttuivat (jos muuttuivat)?

      (Kai tutkimus käsitteli myös pohjoismaisia naisia?)

      Itse en edelleenkään haluaisi rikasta miestä, koska en pystyisi kustantamaan itselleni samanlaista elintasoa eli esimerkiksi matkoja, ravintoloita, pukeutumista jne. En usko, että sellainen parisuhde voisi toimia. Mutta tämähän on vain yhden ihmisen mielipide.

      • Mega Loma Mania

        No mutta eikö pointti ole juuri siinä että rikas mies kustantaa sun matkat ja vaatteet ja asumisen ja muun glamöröösin elämän ja sun tarttee vaan hymyillä ja näyttää nätiltä ja antaa seksiä porealtaassa samalla kun miljardöörikaverit katselee kartanon ikkunasta teidän touhua ja ehkä videokameralla kuvailee sitä miehen pyynnöstä.


      • Ei se satu
        Mega Loma Mania kirjoitti:

        No mutta eikö pointti ole juuri siinä että rikas mies kustantaa sun matkat ja vaatteet ja asumisen ja muun glamöröösin elämän ja sun tarttee vaan hymyillä ja näyttää nätiltä ja antaa seksiä porealtaassa samalla kun miljardöörikaverit katselee kartanon ikkunasta teidän touhua ja ehkä videokameralla kuvailee sitä miehen pyynnöstä.

        muille kuin pankille ja Luottokunnalle. Silloin olen vapaa. Mitä iloa minulle olisi matkasta miehen kustannuksella, koska hänellä olisi silloin oikeus myös päättää mitä tehdään, missä käydään, mitä nähdään jne.


    • Reipas Poikamies

      Yleensähän korkeaan asemaan nousseet miehet ovat premium-miehiä muutenkin.

    • 15+2

      Minulle ei riitä, että mies on varakas ja omaa yhteiskunnassamme arvostetun statuksen. Hänen pitää olla myös viisas ja miellyttävä ihminen sekä vielä haluttava mies. Oikeastaan tuon statuksen voi heittää hemmettiin, koska minulle on aivan sama, mitä muut miehestäni ajattelevat. Raha ja hyvä koulutus eivät tietysti ole pahitteeksi.

      • 637626

        Sanot noin, mutta kun ruma ja tyhmä status-mies tulee kohdalle niin kyllä sunkin pöksyt kostuu ja sukat pyörii jaloissa, juurikin naisten biologis-sosiologisen ohjelmoinnin eikä minkään oman mielipiteen takia.


      • .....

        Mitähän sinulla on tarjota vastavuoroisesti kuvailemallesi miehelle? Ylileveä perse ja kiukkuinen luonne?


      • 15+2
        637626 kirjoitti:

        Sanot noin, mutta kun ruma ja tyhmä status-mies tulee kohdalle niin kyllä sunkin pöksyt kostuu ja sukat pyörii jaloissa, juurikin naisten biologis-sosiologisen ohjelmoinnin eikä minkään oman mielipiteen takia.

        Olen jo sen ikäinen, että joku hyvätuloinen, mutta määrittelemättömästä syystä minua kiinnostamaton mies, on ehtinyt lähestyä ja pyytää ulos. Biologis-sosiologinen ohjelmointi on kohdallani kuitenkin jäänyt ikäänkuin keskeneräiseksi.


      • 15+2
        ..... kirjoitti:

        Mitähän sinulla on tarjota vastavuoroisesti kuvailemallesi miehelle? Ylileveä perse ja kiukkuinen luonne?

        Perässä ei ole liikaa leveyttä, mutta luonnetta voisi kuvailla vaativaksi tai joiltakin osin jopa haasteelliseksi..


      • 6q343q46
        15+2 kirjoitti:

        Olen jo sen ikäinen, että joku hyvätuloinen, mutta määrittelemättömästä syystä minua kiinnostamaton mies, on ehtinyt lähestyä ja pyytää ulos. Biologis-sosiologinen ohjelmointi on kohdallani kuitenkin jäänyt ikäänkuin keskeneräiseksi.

        Ei ollut tarpeeksi statusta. Oliko julkkis?


      • mies kommentoi
        15+2 kirjoitti:

        Perässä ei ole liikaa leveyttä, mutta luonnetta voisi kuvailla vaativaksi tai joiltakin osin jopa haasteelliseksi..

        Jos nainen jo alussa sanoo olevansa haasteellinen niin tarkoittanee todellista riivinrautaa.

        Toki näitä vaativiakin on nähty, onneksi ei lähiympäristössä.

        Itse voisin vaatia että nainen on perusnätti, on työpaikka, vakaat tulot eikä ole velkakierteessä.
        Sekä tietysti mukava luonne.


      • rehellistä!
        mies kommentoi kirjoitti:

        Jos nainen jo alussa sanoo olevansa haasteellinen niin tarkoittanee todellista riivinrautaa.

        Toki näitä vaativiakin on nähty, onneksi ei lähiympäristössä.

        Itse voisin vaatia että nainen on perusnätti, on työpaikka, vakaat tulot eikä ole velkakierteessä.
        Sekä tietysti mukava luonne.

        On hienoa, että joku myöntää katsovansa paitsi naisen ulkonäköä myös olevansa kiinnostunut tämän varallisuudesta. Käytännössä kaikki miehet tekevät samoin eli heidän kriteerinsä eivät poikkea naisten vastaavista.

        Jos pieni- tai normituloinen tavismies saisi valita seksipommin ja rikkaan perusnätin naisen väliltä, mies harrastaisi irtoseksiä kaunottaren kanssa ja solmisi avioliiton ilman avioehtoa varakkaan kanssa. Mikä on tietysti aivan luonnollista, koska ihminen on ahne sekä seksille että rahalle.


      • mies kommentoi
        rehellistä! kirjoitti:

        On hienoa, että joku myöntää katsovansa paitsi naisen ulkonäköä myös olevansa kiinnostunut tämän varallisuudesta. Käytännössä kaikki miehet tekevät samoin eli heidän kriteerinsä eivät poikkea naisten vastaavista.

        Jos pieni- tai normituloinen tavismies saisi valita seksipommin ja rikkaan perusnätin naisen väliltä, mies harrastaisi irtoseksiä kaunottaren kanssa ja solmisi avioliiton ilman avioehtoa varakkaan kanssa. Mikä on tietysti aivan luonnollista, koska ihminen on ahne sekä seksille että rahalle.

        Itse olen tienannut ihan tarpeeksi. Mikä siis ei ollut aivan helppoa ja vaivatonta.

        Eipä oikein tarvitse alkaa varakkaan naisen kanssa hommiin, toki en sitäkään yhtään väheksy.
        Eniten arvostan ahkeruutta.

        Mitä minä avioehdosta välittäisin kun viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.
        Ja enköhän minä täältä ennen lähde, sitä ennen uskon että on olemassa naisen omat rahat ja meidän yhteiset rahat joilla siis saa tehdä mitä tahansa.


      • wau!
        mies kommentoi kirjoitti:

        Itse olen tienannut ihan tarpeeksi. Mikä siis ei ollut aivan helppoa ja vaivatonta.

        Eipä oikein tarvitse alkaa varakkaan naisen kanssa hommiin, toki en sitäkään yhtään väheksy.
        Eniten arvostan ahkeruutta.

        Mitä minä avioehdosta välittäisin kun viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.
        Ja enköhän minä täältä ennen lähde, sitä ennen uskon että on olemassa naisen omat rahat ja meidän yhteiset rahat joilla siis saa tehdä mitä tahansa.

        "Eniten arvostan ahkeruutta." Ilmeisesti tuo siis mene ulkonäön, varallisuuden ja luonteenkin edelle!

        Ahkeruus on adjektiivi, jota en muista ennen törmänneeni puhuttaessa asioista, joita eniten arvostaa vastakkaisessa sukupuolessa. Huikeaa rehellisyyttä! Tokihan mies tykkää, että nainen passaa ja hoitaa yksin kaikki kotihommat, joiden lisäksi vielä käy maailmalla tienaamassa ne omat pikku-rahansa.


    • LadyLovelyCold

      Tottakai haluan rikkaan miehen, mut aina ei saa mitä haluaa. Mä haluan myös osata lentää. Tiiän myös melko paljon miehiä jotka haluaisi sänkyyn usean, erittäin hyvännäköisen ja kroppaisen naisen kanssa. Mut kuten jo sanoin, aina ei saa mitä haluaa. Kyl mä otan miehen joka on aivan ihana ja josta aidosti tykkään vaikka se olis sossupummi.

      • 62346246

        On se kamalaa että jotkut joutuu tyytymään ihanaan mieheen, eikä saa sitä haluamaansa rikasta. Otan osaa.


      • LadyLovelyCold
        62346246 kirjoitti:

        On se kamalaa että jotkut joutuu tyytymään ihanaan mieheen, eikä saa sitä haluamaansa rikasta. Otan osaa.

        Ärsyynnyitkö sä? :DD


      • 62346246
        LadyLovelyCold kirjoitti:

        Ärsyynnyitkö sä? :DD

        En. Totesin vaan, että kova on kohtalo joillakin.


      • LadyLovelyCold
        62346246 kirjoitti:

        En. Totesin vaan, että kova on kohtalo joillakin.

        Ok, kiitän ja kumarran osanottosi johdosta :)


    • näin on-------

      Varakkaalla miehellä on sellaiset elämän puitteet että jo siksi hänen seurassaan viihtyy. Varakas mies ei myöskään ole koskaan liikaa saati epätoivoisesti kenekään naisen perään, kun hän hyvin tietää että jos yksi kaunotar hänet torjuu niin toinen jo ottaa. Kaikkein merkittävin asia miksi varakas mies vetoaa naisiin lie kuitenkin se, että varallisuus antaa miehelle ihan automaattisesti sellaista itsevarmuutta mitä ei esim. mistään lihasmassojen bodailuista ja naisteniskemisoppaista voi ikinä saada.
      Kun varakkuutta on tietyn tason verran tai sitä enemmän niin se saman tien merkitsee jo yhteiskunnallista asemaakin tai ainakin statusta yleensä. Tämä tietty varallisuustaso on jotain sellaista luokkaa jolloin varallisuuden myötä saatava pääomatulo vastaa ainakin jotain keskenkertaista palkkaa. Tämähän merkitsee ilmanmuuta sitä että miehellä on arvokasta tuottavaa omaisuutta. Tietenkin pelkkä omaisuusmassakin riittää tähän vaikka ei se mitään tuottaisi jos se vaan on riittävän suuri. Tällainen luuseririkas voi olla esimerkiksi perijä joka perii niin paljon, että hän voi elää koko ikänsä vauraasti vaikka pelkästään köyhtymällä.

      Se sitten riippuu vähän naisestakin että minkä sortin varakas häneen eniten vetoaa, pelkästään hyväpalkkaisessa arvostetussa työsssä oleva(joka tämäkin tyyppi kuuluu varakkaisiin vaikka ei hänellä merkittävästi omaisuutta olisikaan), vaiko lähinnä pääomatulovarakas, vaiko luuserityypin köyhtyjävarakas joka on aina lähtökohtaisesti hyvin varakas.

    • Gordon Gekko

      kohtaa tuossa sanottiin, että naiset haluavat rikkaan miehen? Itse luin siitä, että nainen haluaa itseään enemmän ansaitsevan ja paremmin koulutetun miehen. Eikä sitäkään väitetty, että sne olis tärkeimpiä kriteereitä.

      • allmächt'ge jungfrau

        Tuota minäkin ihmettelin. Missä siinä sanottiin, että varallisuus on tärkein kriteeri?

        Jos nyt kysymys olisi, että haluatko mieluummin varakkaamman miehen vai köyhemmän miehen - muihin ominaisuuksiin katsomatta - niin aika harva varmaan sanoisi, että mulle mieluummin köyhä, kiitos. Varmaan aika monelle miehellekin kelpaisi rikas vaimo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe